iPon Cikkek

Magic Duels: Origins - Új alapok

Dátum | 2015. 09. 07.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Bár a Magic: the Gathering kétségtelenül a legsikeresebb gyűjtögetős kártyajáték, a digitális platformokon igazán nagy népszerűséget sosem tudott elérni. Ugyan az online változatát egy kitartó réteg mind a mai napig játssza, az évről-évre megjelenő Duels of the Planeswalkers-sorozatból pedig csak annyi fogy el, amennyiért megéri új részt kiadni, igazán széles rétegek körében nem szerettette meg a kártyajátékok műfaját egyikük sem. Aztán jött a Hearthstone, ami pofonegyszerű szabályrendszerének, és a Blizzard közel végtelen nagyságú támogatásának köszönhetően letarolta a piacot, és mára már számos jobb-rosszabb kártyajáték próbálkozik kihasítani magának egy kis rést a hirtelen megnőtt piacból, és a megszaporodott érdeklődőkből. A Hearthstone hatása a Duels-sorozatot sem kerülte el, hisz a 2015-ös számozású rész már megpróbálkozott a teljesen kötetlen paklialkotással is, egyelőre még egyszer vásárlós rendszerben. A Magic 2015 viszont közel sem volt tökéletes, a csapnivaló kezelőfelület, a kissé unalmas lapkészlet, a megcsappant játékmódok, és az eleinte csak pénzért elérhető „prémium” paklik miatt inkább negatív szájízt hagyott maga után. Bár a prémium paklik begyűjtése terén viszonylag hamar engedett a fejlesztő, és ma már minden lapot be lehet szerezni multit játszva is, azért ez már kicsit eső után köpönyeg volt, a siker elmaradt. A jelenlegi rész megjelenéséhez közeledve ugyanakkor egyre izgalmasabbá váltak a körülmények: a Magic Duels: Origins nevet kapott folytatás ugyanis pont akkor váltott át a teljesen ingyenes modellre, amikor a „papír” Magic is megjelenési formát váltott, és az éves új alapcsomagok helyett az univerzum hőseire (a planeswalkerekre) fókuszáló sztori-csomagokat fog kapni. Az ígéretek szerint ezek az új csomagok a digitális változathoz is folyamatosan érkezni fognak (bár az kérdéses, hogy az összes lap jön-e), és így erőteljes lesz az összefonódás a digitális és a fizikai játék között. Nézzük sikerült-e mindehhez jó alapokat lerakni!
Kezdjük rögtön a kezelőfelülettel: a 2015-ös sorszámú epizód egyik nagy rákfenéje a lassú, vontatott, és ránézésre is kizárólag érintőképernyőre szánt menürendszer volt – szerencsére ezt az egészet kidobták, és egy gyors, átlátható, könnyen kezelhető felületet kaptunk, ahol a menük között navigálni immár pillanatok kérdése. A játéktér is kapott néhány kisebb változtatást, például már fizikailag látszik, hogy az ellenfél kezében hány lap van, illetve közvetlenül a dobópaklin (graveyard) és a húzópaklin jelölik számokkal az abban lévő lapok mennyiségét. A játéktér se annyira bántóan fehér, mint az előző részben, véleményem szerint a Duels-sorozat egyik legszebb asztalát sikerült összerakni: semmi csicsa nincsen rajta, mégis egyben van. Szükség esetén kicsit ki is zoomol, ha már túl sok a lap a pályán, emlékeim szerint ez se volt így korábban. A segítségek pedig ezentúl csoportosítva tekinthetők meg, egy-egy lap összes információja elérhető, ha rájuk zoomolunk, részletes információt kaphatunk róluk, sőt némelyikükhöz akár külön mini oktatómódot is megnyithatunk. Emellett az érintett kártyák már kijátszás előtt számszerűen mutatják, hogy hány lap van például a dobópaklinkban/asztalon, ha annak jelentősége van (például ha +1/+1-et kap minden elf után).
Semmi különös, csak egy pacifista zombi-angyal...
A Duels-sorozat mindig igyekezett odafigyelni arra, hogy a teljesen kezdőket is be tudja vezetni a játékba, most sincs ez másképp. Ezúttal azonban a tapasztalt játékosok szívhatják a fogukat, mert a tutorialért is lehet aranyat szerezni (ez kell a paklik vásárlásához), így nekik is ajánlott végignyomkodni őket akkor is, ha semmi újat nem tudnak meg belőlük (tipp: az egyes képességekhez tartozó skillquesteket is vigyétek egyszer végig, nulla munkával lehet 10-10 aranyakat keresni). Gyakorlatilag az oktatómódhoz lehetne sorolni az öt planeswalker történetét bemutató kampányt is. Ezek során ugyanis hiába vonulnak fel ellenünk szabályosan összerakott paklik, mi csak az adott küldetésekhez előre összeállított, kisebb méretű paklikkal játszhatunk. Ezek küldetésről-küldetésre bővülnek ki, így óvatosan kézen fogva vezetik be a játékosokat az öt alapszín legfőbb jellemzőibe. Nem túlzottan izgalmasak ezek a sztori-módok, ennél sokkal izgalmasabb feladatokat, kihívásokat láthattunk például a 2014-es részben is, de a köréjük szőtt történet, melyet gyönyörű renderelt állóképekkel is illusztrálnak, azért egészen szórakoztató keretet ad az oktatásnak, pláne ha már nem ismeretlenek számunkra Gideon, Jace, Liliana, Chandra és Nissa nevei. Kissé kesernyés szájízt adnak ugyanakkor a záró videók, amik öt éve is csúnyának számítottak volna – vélhetően ezekre már nem maradt elég idő.
A sztorikon kívül a lényeg természetesen most is a hagyományos párbajokon van, melyek közé visszatért a nagy közönségkedvenc Two-headed giant is. Dueleket játszhatunk online barátok és idegenek ellen, vagy három nehézségi fokozatú mesterséges intelligenciát próbára téve. Az online rész kapott egy egyszerű ranglista-rendszert is: ha nyersz, nő egyet a szinted, ha veszítesz, csökken. Kissé zavaró, hogy ha a vesztésre álló játékos kilép, akkor a helyét mesterséges intelligencia veszi át, és nekünk úgy kell befejezni a meccset. Erre talán indokolatlanul sokan és sokszor panaszkodnak a fórumokon, amin én azért kicsit csodálkozom, hisz ilyenkor jellemzően már 1-2 perc alatt le lehet rendezni a játékost, nem dől össze a világ. Jelen állapotában a program legnagyobb hiányosságának inkább a programhibákat, és csatlakozási gondokat lehet felhozni. Jómagam a játék indulásakor tapasztalt 1-2 napos összeomlásokból kimaradtam szerencsére, de még hetekkel a megjelenés után is sokszor csak 3-4. alkalommal sikerül egy másik játékoshoz csatlakozni. Emellett elég sok a kisebb-nagyobb programhiba is, amik kikalapálásra várnak. Egy mondat erejéig térjünk ki a játéktechnika/kártyakészlet szempontjából talán legjelentősebb újdonságra is: a Duels-sorozatban először irányíthatunk planeswalker kártyákat is, ráadásul már rögtön az Origins setben bevezetett kétoldalú változatukat. Ezeket először ki kell játszanunk, majd egy különleges feltételt teljesítve fordíthatjuk át őket planeswalker oldalukra, ekkor pedig már a játéktér állandó résztvevőjeként biztosítanak különleges opciókat, amíg életben vannak.
Mint korábban említettem, a Magic Duels: Origins az első, teljesen Free-to-Play játék a Duels-sorozatban, azaz akár egyetlen forint költése nélkül is elérhetjük benne az összes lapot. Ehhez persze sok időre és kitartásra lesz szükség, de a konkurensekhez képest (gondolok itt most főleg a Hearthstone-ra) nem szükséges extrém sokat játszani ahhoz, hogy minden lapunk meglegyen, köszönhetően annak a 2015-ből áthozott szokásnak, hogy olyan lapot nem kaphatunk, amiből már eléggel rendelkezünk. A paklikért fizetendő arany pedig elég korrekt sebességgel jön a napi és a közösségi küldetésekből, és a nyert meccsekből is. De talán a legstabilabb pénzforrás a nehéz fokozatú MI ellen játszani, ami nevével ellentétben egy jól összerakott, gyors paklival legtöbbször viszonylag könnyen verhető. A barátokkal játszóknak viszont sajnos rossz hír, hogy ilyen módban nem lehet aranyat kapni, sem a Two-Headed Giant módban. Összességében én korrektnek érzem a belőtt sebességet, nem érezni azt, hogy ingyenes játékosként esélyünk sincs felzárkózni.
A rendelkezésre álló lapokból viszonylag könnyen össze lehet rakni életképes paklikat, de tény, hogy ráfér még a bővítés a készletre. Jó lenne pár állandó nagy kedvencet is behozni még, hogy igazán izgalmas paklikat tudjunk összerakni – de azért kezdetnek nem rossz a jelenleg elérhető, 251 egyedi lapos kártyakészlet sem. A Magic Duels sikere a hosszú távú támogatáson múlik. Ha tényleg folyamatosan jönnek hozzá az újabb lapok, és ha kikalapálják a programhibákat is, akkor végre egy igazán jó számítógépes implementációját kaphatjuk a fizikai kártyajátéknak. A lerakott alapok jók, a kezelőfelület ízléses és jól használható, audio-vizuálisan teljesen rendben van, és könnyen tanulható kezdők számára is, emellett a fizetési rendszere is korrekt lett. Mint minden kártyajáték, itt is a folyamatosan adagolt újabb lapokon múlhat a játék sorsa, ehhez pedig a Magic múltja bőséges lehetőségeket nyújt – csak legyen elég erőforrás kihasználni azokat. (Bizakodásra adhat okot, hogy az október elején érkező első kiegészítő-csomag (Battle for Zendikar) bejelentő rendezvényén külön említették a Magic Duels-t is, újabb kampányt és új lapokat ígérve.)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. zopad
2015.09.08. 11:09
Kár volt elhamarkodottan kiadni. A piacon kb. semmit se fog változtatni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ch00ler
2015.09.11. 21:03
www.hextcg.com
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!