iPon Cikkek

Magyarok a ventilátor-piacon: Englide

Dátum | 2009. 02. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Legfrissebb tesztünkben egy igazi különlegességé a főszerep. Hazánkban megindult az Englide termékek forgalmazása, amelyek tulajdonképpen magyar ventilátorok. Az újdonságok teljesítményének és zajszintjének összehasonlításához Arctic Cooling és Cooler Master ventilátorokat hívtunk segítségül, így egy kisebb teszt is készült ami a rendszerek hőmérsékletével és zajszintjével foglalkozik.

A 80 mm-es CoolerMaster ventilátor kivételével itt van mindenki.
Még mielőtt belevágnánk a dolgok közepébe, tisztázzunk néhány dolgot. Napjainkban egyre fontosabb a rendszerhűtő ventilátorok alkalmazása, ugyanis az új alaplapok többsége passzív hűtéssel kerül forgalomba, így - főleg a meleg nyári napokon - rendkívül indokolt, hogy jól szellőző házzal rendelkezzünk, ha stabil és megbízható rendszert szeretnénk. A tesztek majd arra is rávilágítanak, hogy egy- vagy több ventilátort érdemes-e alkalmazni, illetve milyen hőfok különbségek vannak a rendszerben, ha egy ventilátort a ház elejére vagy hátuljára szerelünk, illetve ha a konfiguráció egyáltalán nem tartalmaz plusz hűtést (természetesen ez házanként változhat, így a miénk csak viszonyítási alap).

A versenyzők specifikációi.
A rendszerhűtő- és egyéb ventilátorok esetében minden gyártó megadja a termékek zajszintjét, amit az esetek többségben csak marketing adatnak érdemes tekinteni, ugyanis a legtöbb vállalat egymástól eltérő módszerekkel állapítja meg a zajszintet, és minden esetben a számára kedvezőbb képet festő eredményt vési fel a dobozra. A másik fontos szempont a ventilátor csapágyazása. Általánosságban leghangosabb megoldások a csúszócsapágyas egységek, ezeknél halkabbak a golyós- és kerámia csapágyas megoldások. A legjobb megoldást összességében a folyadékcsapágy jelenti. Hogy ezek az állítások igazak-e, arra majd a cikk végén visszatérünk.

Az egyszerűbb házak többségébe csak adott méretű ventilátor szerelhető, ez általában 8 cm-es átmérőt jelent. Az esetek többségben érdemesebb nagyobb átmérőjű (12 cm-es) légkeverőt alkalmazni, amely nagymennyiségű levegő megmozgatására képes, de a 8 cm-es példányoknál halkabban üzemel. További tanácsokat és tapasztalatokat a cikk végén, az eredményhirdetés után nyújtunk.

Englide: magyar ventilátort a magyaroknak? Persze, ha jó! :)

Az Englide egy nemrégiben alakult cég, akik ventilátorok tervezésével és forgalmazásával foglalkoznak. A vállalat ugyan 2008-ban indult, de a szakemberek, akik a légkeverők tervezését végzik, már közel 10 éves tapasztalattal a hátuk mögött próbálnak olyan termékeket alkotni, amelyek minden tekintetben megfelelnek a felhasználók igényeinek. A magyar tervek alapján Kínában készülő egységek esetében a cég filozófiája az, hogy alacsony fordulatszám mellett zajmentesen a lehető legnagyobb teljesítménnyel működő termékeket kell előállítani, amelyek rendkívül jó minőséggel és piacvezető árral hatékonyan tudnak helytállni a kicsinek éppen nem mondható piacon.

A gyártó weboldala és jelenlegi kínálata.
Az Englide termékpalettáján jelenleg összesen négyféle rendszerhűtő ventilátor található, amelyek 120 mm-es és 80 mm-es átmérővel rendelkeznek. Az újdonságok esetében a gyártó az n.Zero fantázianevet használja, amely a „noise zero” azaz a „nulla zaj” kifejezés rövidítése. A ventilátorokon kívül egy igazán ötletes és hatékony szilikon lábakból álló csomagot is kínál az Englide, amelyeket a ventilátorok rögzítő csavarjai helyett lehet alkalmazni. Az eljárás lényege annyi, hogy a lábakat át kell húzni a ventilátor furatain, amelyeken aztán a felső gyűrű beleakad a ventilátor keretébe, míg a láb végén látható szilikon gyűrűt a ház lemezébe kell illeszteni. Az ötletes megoldás segítségével a ventilátor lapátok és főleg a ventilátor motorja által keltett rezgések gépházra való továbbjutását lehet hatékonyan megakadályozni. Ez a csomag az n.Zero 120-as csomaghoz jár, egyébként külön megvásárolható kiegészítő.

A termékpaletta három tagja vendégeskedett nálunk, a teljes kínálatból mindössze az n.Zero 80-as modellt nem vizsgáltuk meg. Most vegyük is sorra a három új ventilátort, amelyeket az alábbi pár sor keretein belül részletesen is bemutatunk.

Englide n.Zero Classic 80

Az első, és tesztünk legkisebb átmérővel rendelkező ventilátora egy 80 mm-es légkeverő. A termék 80 x 80 x 25 mm-es méretekkel bír, súlya mindössze 77 gramm. A ventilátor 6,5V és 13,8V közötti feszültségtartományban képes üzemelni, névleges működési feszültsége pedig természetesen 12V. A kis újdonság 19,2 CFM levegőszállítási teljesítmény mellett működik, fordulatszáma pedig percenként 1500. A ventilátor 17 dB(A)-es zajszinten üzemel és speciális csúszócsapággyal rendelkezek, amelyet alacsony fordulatszámra fejlesztettek ki.

Englide n.Zero Classic 80Englide n.Zero Classic 80















A termék csomagolása első ránézésre egyszerű és rendkívül letisztult, a doboz hátsó részén a gyártó minden olyan adatot feltüntetett a termék specifikációival kapcsolatban, amire csak kíváncsiak lehetünk, illetve majdnem mindent. A kis légkeverő várható élettartamával kapcsolatban nincsenek információk, de sebaj. Az újdonság dobozában egy visszazárható zacsiban foglal helyet a négy darab rögzítő csavar, ezeken kívül csak magát a ventilátort találjuk a csomagban. A ventilátor 40 cm-es kábellel érkezik, amelynek végén 4-tűs MOLEX és 3-tűs ventilátor tápcsatlakozó egyaránt jelen van.

Englide n.Zero Classic 120

Englide n.Zero Classic 120Englide n.Zero Classic 120

























A teszt második szereplője már egy nagyobb modell: a 120 mm-es átmérővel rendelkező ventilátor egyszerű fekete dizájnnal rendelkezik csak úgy, mint a kis 80 mm-es egység. A légkeverő 120 x 120 x 25 mm-es szabványmérettel érkezik, súlya 122 gramm. A termék működési feszültségtartománya ebben az esetben is 6,5V és 13,8V között helyezkedik el, a termék 12V-os névleges feszültséggel üzemel.  A nagyméretű lapátokkal ellátott egység alacsonyabb, 980 RPM-es sebességgel működik, ám mégis közel kétszer annyi, azaz 36 CFM levegő megmozgatására képes. A termék a gyártó által megadott specifikációk alapján szintén 17 dB-es zajszinttel üzemel és szintén speciális, alacsony fordulatszámhoz kifejlesztett csúszócsapággyal érkezik. A ventilátorhoz 40 cm-nyi tápkábel tartozik, amelynek végén a 4-tűs MOLEX és a 3-tűs ventilátor tápcsatlakozó egyaránt jelen van.

Englide n.Zero Classic 120Englide n.Zero Classic 120






















A termék csomagja ugyanazzal a dizájnnal rendelkezik, mint a Classic 80-as modell, azaz ennél a változatnál is jelen van a doboz hátulján a részletes specifikációs lista, amelyben a várható élettartam ezúttal sincs benne. A dobozban a négy darab rögzítő csavart találjuk a korábban már megismerttel azonos visszazárható zacskóban, ezen kívül csak a ventilátort rejti a doboz.

Englide n.Zero 120

A harmadik ventilátor specifikációit tekintve tökéletesen azonos az előbbi pár sorban bemutatott Classic 120-as modellel. Az n.Zero 120-as változat mindössze annyiban különbözik a másik két ventilátortól, hogy átlátszó műanyagból készült, ezáltal divatosabb, mint a többiek.

Englide n.Zero 120Englide n.Zero 120
























Ez a termék már nem fekete, hanem kékes dobozban érkezik, amelynek hátulján ismét megtaláljuk a műszaki adatokat tartalmazó kis táblázatot. A ventilátor dobozának kinyitása után ér minket a meglepetés: a termékhez nem csak a szokásos négy darab rögzítő csavart, hanem négy darab szilikon lábat is mellékel a gyártó a rezgésmentes rögzíthetőség érdekében. A légkeverő egyébként ugyanazzal a 40 cm-es kábellel rendelkezik, mint a másik két egység, azaz most is megtaláljuk a MOLEX és a 3-tűs ventilátor tápcsatlakozókat.

Englide n.Zero 120Englide n.Zero 120

















Ezzel gyakorlatilag ki is veséztük a magyar ventilátorokat. A következő oldalon megnézzük azt a nem túl népes mezőnyt, akikkel megpróbáljuk összevetni az új jövevényeket mind teljesítmény, mind pedig zajszint tekintetében. Na, most lehet lapozni.

Arctic Cooling ArcticFan 8L

Az Englide ventilátorainak teljesítményét többek között az Arctic Cooling két egységéhez próbáljuk majd hasonlítani. Az Arcitc Cooling kínálatából érkező első termék az ArcticFan 8L típusjelzést viseli. A termék egy pici fekete dobozban érkezik, amelynek tetején a gyártó logója látható és benne a ventilátor kódneve. A doboz egyik oldalán ennél a terméknél is megtaláljuk a légkeverő pontos műszaki paramétereit, de ez nem újdonság ugyanis a legtöbb gyártó hasonló gyakorlat szerint jár el.

ArcticFan 8L.ArcticFan 12L.





















A doboz belsejében maga a kis ventilátor van jelen, amelynek a tetején egy visszazárható zacskó foglal helyet. A kis tasakban négy darab ventilátorrögzítő csavar van jelen, valamint egy AC feliratú matrica, amit nyugodtan a gép oldalára ragaszthatunk, már ha odavagyunk az ilyesmiért.

8L8L8L















A kis ventilátor első ránézésre is extravagáns terméknek tűnhetne, ha most először látnánk Arctic Cooling ventilátor. A légkeverő speciális kivitelben készül, a termék ventilátorának motorja az egység tetején foglal helyet, a kör alakú keretbe gyakorlatilag fentről van belógatva a lapátsor. A kör alakú ventilátorkeret négy darab gumi alapú felfogatás segítségével kapcsolódik a rögzítő kerethez, ezzel a gyártó megpróbálja kiküszöbölni, hogy az egység motorja által keltett zaj átterjedjen a gépházra, amitől az berezonálhat. Rendkívül okos megoldás, a gyártó processzorhűtő ventilátoroknál is alkalmazza ezt az eljárást. Visszatérve a ventilátorra, a kis egység 80 x 80 x 38,5 mm-es méretekkel és 85 grammos súllyal bír. Az AC terméke gyakorlatilag csak a házak hátuljára passzol, ugyanis szabályosan rögzítve a házból kifelé fújja a meleg levegőt. A termék 18 CFM, azaz 30,5 köbméternyi levegőt mozgat meg egy óra leforgása alatt. A folyadékcsapágyas (Fluid Dynamic Bearing) ventilátor lapátjai percenkénti 1500-as fordulatszám mellett üzemelnek.

Arctic Cooling ArcticFan 12L

A második termék már egy 12 cm-es átmérővel rendelkező légkeverő. A termék szintén dizájnos kis fekete dobozzal érkezik. A második modell csomagolásáról sem hiányzik a részletes műszaki paraméterek leírása, no de nem is ez a fontos. Bontsuk ki azt a dobozt!

ArcticFan 12LArcticFan 12L




















A csomag belsejében ezúttal is a ventilátort pillantjuk meg, amelynek tetején egy visszazárható tasakban foglal helyet a négy darab csavar, illetve a gyártó logóját tartalmazó kisméretű matrica. A kellékek sora átlagos, gyakorlatilag más nem is kellene a csomagba.

12L12L
















 Maga a ventilátor ugyanarra a dizájnra épül, mint a 8L változat. A motor most is a ventilátor tetején foglal helyet, a lapátokat és a motort körülölelő keret pedig ezúttal is rugalmas felfüggesztés segítségével kapcsolódik az egység rögzítő keretéhez. A gumival történő felfogatás itt is jól jön, de hogy zajszint tekintetében pontosan mennyit lehet ebből profitálni, az rövidesen kiderül. A légkeverő egyébként 120 x 120 x 38,5 mm-es méretekkel érkezik, súlya mindössze 128 gramm, azaz alig 6 grammal nehezebb, mint az Englide 120 mm-es n.Zero és n.Zero Classic modelljei. A termék lapátjai percenként 1000 fordulatot tesznek meg, az egység óránként 37 CFM, azaz 62,5 köbméter levegő megmozgatására képes. Természetesen ez a változat is folyadékcsapágyas megoldással büszkélkedik.

Cooler Master Silent 120 és Ultra Silent 80

Végül, de cseppet sem utolsó sorban, ismerkedjünk meg a tesztben szereplő két Cooler Master ventilátorral is. Az első termék egy 120 mm-es átmérővel és 120 x 120 x 25 mm-es méretekkel rendelkező egység, amely 120 grammos súllyal büszkélkedik. A légkeverő 1200 RPM-es fordulatszámmal üzemel, a termék működési feszültsége 12V, zajszintje pedig 19,8 dB-es. A 120 mm-es modell 44,03 CFM levegőszállítás mellett dolgozik és a gyártó állítása szerint 30000 órán át képes meghibásodás nélkül működni. A termék síkcsapággyal van felszerelve.

SilentFan 120.SilentFan 120.
























SilentFan 120.SilentFan 120.
















A CM ventilátor csomagolása figyelemfelkeltő dizájnnal bír, a doboz hátulján ennél a modellnél is megtaláljuk a ventilátor részletes műszaki paramétereit. A doboz belsejében a ventilátort, egy MOLEX és egy 3-tűs ventilátor tápcsatlakozóval felszerelt adapterrel érkezik, a légkeverő tápkábele ebben az esetben 30 cm hosszú. A szerkezet rögzítéséhez természetesen megkapjuk a négy darab csavart is.

A második Cooler Master ventilátor egy igazi különlegesség: a 80 mm-es átmérővel rendelkező termék a gyártó állítása szerint 13 dB-es zajszint mellett üzemel, ami a mezőnyt megvizsgálva bizony a legalacsonyabb zajszintnek tekinthető. Hogy itt mekkora szerepük van a bevezetőben említett marketing számoknak, az a teszt alkalmával fog kiderülni. A kis síkcsapágyas termék 80 x 80 x 25 mm-es méretekkel bír és 1400 RPM-es fordulatszám mellett üzemel. A kis légkeverő 26,5 köbméternyi levegőt mozgat meg egy óra leforgása alatt. A légkeverő dobozában természetesen megtalálható a négy darab ventilátor rögzítő csavar, valamint a nagytestvér esetében már bemutatott MOLEX csatlakozókból és 3-tűs tápcsatlakozóból álló adapter is. Az egység szintén 30 cm hosszúságú tápkábellel kerül forgalomba csak úgy, mint a 12 cm-es példány.

A ventilátorok hatékonyságának teszteléséhez megvizsgáltuk, hogy az adott légkeverők pontosan hány fokon képesek tartani a rendszer különböző alkatrészeit terhelt és terheletlen állapotban. A teszthez egy Core 2 Duo E8400-as processzorból, gyári Inteles processzorhűtőből, Gigabyte P35-DS3-as alaplapból, GeForce 7600 GT-ből és 2 GB DDR2-800 MHz-es Geil Ultra memóriákból és Coolermaster Elite házból álló rendszert használtunk. Minden alkatrész gyári órajelen üzemelt.

Az alapjárati hőmérsékletmérést a konfiguráció 30 percen át történő járatása után végeztük el, míg a terheléses méréseket a Prime95 20 perces futtatása után kiviteleztük. Az alábbi táblázatban látható eredményeknél egyértelműen fel van tüntetve, hogy azok egy- vagy kétventilátoros rendszer használatával készültek-e. Az Arctic Cooling ventilátorai a ház hátulján foglaltak helyet, ugyanis ezek az egységek kivitelük miatt csak így működtethetőek, a többi ventilátort a ház elején, illetve kétventilátoros konfiguráció esetén a ház elején és hátulján helyeztük el (12 cm-es elől, 8 cm-es hátul).


Az egyventilátoros konfigurációk közül az ArcticFan 12L modellel szerelt rendszer működött leghűvösebben az összesített eredmények szerint (ami a 44 CFM levegőszállításnak köszönhetően nem is csoda), viszont ennél a rendszernél a merevlemez melegebb volt, mint a többi megoldás esetében, ugyanis a ventilátor a ház hátulján foglalt helyet. Az előre szerelt ventilátorok közül az Englide 120-as ventilátorai győzedelmeskedtek. Összességében a kétventilátoros rendszerek nyújtották a legoptimálisabb hűtést a különböző alkatrészek számára. Ezek közül teljesítményben a Cooler Master megoldásait találtuk a leghatékonyabbnak, viszont zajszint és teljesítmény együttes vizsgálatakor már a két darab 120 mm-es Englide ventilátorral ellátott konfiguráció mutatkozott a legjobbnak. A táblázatban szereplő adatok magukért beszélnek. A zajszintet füllel nem igazán lehet ellenőrizni, a versenyzők jelentős részénél azonos zajszintet állapítottunk meg füllel, éppen ezért kalibrált zajszintmérővel is megvizsgáltuk a különböző ventilátorokkal ellátott konfigurációk zajszintjét. A méréseket zárt háznál végeztük el 30 cm-es és 1 m-es távolságból. Minden mérésnél ügyeltünk rá, hogy a legnagyobb zajforrás, azaz a processzorhűtő mindig azonos fordulatszám tartományban működjön a még hitelesebb kép elérésének érdekében.

Az első méréseket 1 méteres távolságból ejtettük meg. Az alábbi kis táblázatban összesítettük a 3 mérés alkalmával kapott eredmények átlagát, így a lehető legpontosabb képet próbáltuk megalkotni az egyes versenyzőkről. A ventilátorokat külön-külön nem tudtuk mérni, ahhoz ugyanis kevés volt a mérőműszer 30-130 dB közötti méréshatára. A SilentPC Review kollégáihoz információink szerint szintén eljutott egy adag Englide ventilátor, amelyeknek zajszintjéről a srácok profi technikával, professzionális körülmények között készítenek méréseket, amelyeket az eredmények publikálásakor mi is beszámolunk majd. Addig is lássuk, mire jutottunk az egyes versenyzők esetében. Figyelem: minden adat a komplett rendszer zajszintjét ábrázolja!

A tesztgép zajszintje zárt ház esetén 1 méteres távolságból.
Az eredmények szerint a hűtők nélküli rendszer mutatkozott a leghalkabbnak alapjáraton, míg teljes terhelés alatt az ArcticCooling ventilátorral és a ventilátor nélküli konfiguráció azonos zajszintet produkált. Ebben az esetben a jobban szellőző házban alacsonyabb fordulatszámon üzemelt a processzorhűtő, ám az így megspórolt zajszintet a ventilátor búgása egészítette ki, ezzel magyarázható az azonos zajszint. Ahogy azt már a füllel történő mérés esetén is mondtuk, a Cooler Master hűtői voltak a leghangosabbak, ezt a mérések is alátámasztották. A legjobb eredményt a ház elejére szerelt ventilátorok közül az Englide n.Zero 120 érte el, amely szilikonos felfogatás segítségével volt a házhoz rögzítve. Meglepően hatékonyak a kis szilikon lábak, érdemes használni őket.

A tesztgép zajszintje zárt ház esetén 30 cm-es távolságból.
A második mérés alkalmával már közelebbről, egészen pontosan 30 cm-ről vizsgáltuk meg a teljes rendszer zajszintjét. A méréseket ebben az esetben is háromszor végeztük el, majd az így kapott eredményekből átlagot vontunk és a fenti táblázatban szereplő eredményeket kaptuk. A leghalkabb ezúttal is az ArcticFan 12L ventilátorral ellátott rendszer volt, ám hatékonyság és zajszint szempontjából megint az Englide n.Zero 120 győzött, amely szilikon lábak segítségével volt a házhoz rögzítve. A leghangosabb ventilátorok ezúttal is a Cooler Master termékei voltak, ezeknél az egységeknél füllel is könnyen igazolható a tény: zajosak a légkeverők.

A tesztek alapján úgy tűnik, hogy az Englide ventilátorai zajszint és teljesítmény alapján igazán jól sikerült termékek. Az n.Zero sorozat tagjai meglepően jól vizsgáztak a megmérettetések során, így pozitív kép alakult ki a magyar gyártó által készített ventilátor sorozatról. Az n.Zero család 80 mm-es Classic tagja önmagában a ház elejére szerelve is érezhető javulást nyújt a hűtők nélküli rendszer hőfokjaihoz képest, ám igazán hatékonyan akkor használhatjuk, ha kiegészítjük még egy 80 mm-es vagy egy 120 mm-es légkeverővel Az n.Zero Classic 120-as és sima 120-as versenyzők együtt, illetve külön-külön is meglepően hatékonyan üzemelnek és rendkívül jó hűtést biztosítanak a rendszer alkatrészei számára. A két darab 120 mm-es ventilátorral ellátott konfiguráció nagyot domborított a tesztben mind a zajszintet, mind pedig a hőfokokat tekintve. Összességében az n.Zero sorozat tagjait bárkinek nyugodt szívvel ajánljuk, aki halk és jó megfelelő hűtéssel ellátott rendszert szeretne építeni.


A termékpalettán szereplő ventilátorok közül kiemelten ajánljuk a szilikon lábakkal forgalomba kerülő n.Zero 120-as modellt, amely a különleges felfogatóknak köszönhetően minimális zajszint mellett teszi a dolgát. Az Arctic Cooling gumi felfüggesztéssel ellátott ventilátorai zajszintben és néhol hűtőteljesítményben egy fokkal jobbak voltak, mint az Englide megoldásai, és mivel ár tekintetében is versenyképesek azért alternatívának jók. A Cooler Master ventilátoroknál viszont egyértelműen jobbak voltak a friss magyar gyártó modelljei. Az Englide termékpalettáján megtalálható szilikon rögzítő lábak rendkívül jó megoldásnak bizonyultak, ezt a kiegészítőt 500 forintért lehet megvásárolni, cserébe egy valóban hangtalan, ventilátorrezgésektől mentes rendszert kapunk. A légkeverők zajszintje valóban rendkívül halk, műszeres mérés nélkül szinte lehetetlen különbséget tenni az AC és az Englide termékei között, a Cooler Master ventilátorok azonban hallhatóan hangosabbak mindkét vetélytársuknál.

Englide n.Zero 120: szilikon felfogatással kiváló!
Összességében - mint már korábban is említettük - az n.Zero sorozat tagjait bárkinek nyugodt szívvel ajánljuk, aki halk és megfelelő hűtéssel ellátott rendszert szeretne építeni. Jó látni, hogy végre magyar szereplő is van a piacon, aki "újonc" létére már most is versenyképes légkeverőket tud letenni az asztalra.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

44. Svindler
2009.02.02. 15:49
VISSZA A CIKKHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. pluto
2009.02.02. 16:19
Ha magyar akkor miért kell kínában gyártani??!! Kikészülök az ilyenektől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. J.o.k.e.r
2009.02.02. 16:30
Mert valószínűleg jobban megéri
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. amazing
2009.02.02. 16:44
Hogy meg lehessen fizetni, 4-5e-ert a kutya se venne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. nikekolok
2009.02.02. 16:45
jó kis teszt, tetszik hogy kitértetek ilyenre is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. hunmyke
2009.02.02. 17:11
Egy kérdésem lenne, hogy alapjárat és terhelés alatt mekkora rpm-t jelent a cikkben? (Valahogy nem tűnt fel a cikkben nekem.)

Lehet veszek egy n.zero-t 120-ast...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. pluto
2009.02.02. 17:23
De ha kínában gyártják, akkor ez miért is magyar? Mert a dolgozók nem itt kapnak bért, tehát nem is itt adóznak, úgyhogy kb. u.a. mint ha egy CM ventillátort vennék. Pont ilyenkor kell kínába vinni a cuccot, amikor munkaerő hiány van. Lehet bármennyire magyar a fejlesztése, bármennyire jó, én biztos hogy nem veszem meg, már csak ezért sem. Természetesen ez az én vélemményem, és nem búzdítok senkit sem arra hogy ne vegyen ilyet, mert az jogi procedúrákkal járna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. pluto
2009.02.02. 17:51
Ebben nagyon is igazad van, mert a kormány a külföldi vállalkozásokat M.o.-n nagy pénzel támogatja, a magyart amit pont hogy támogatnia kéne pedig leszarja. Nekem már rég óta az jön le, hogy tönkre akarják tenni a magyar gazdaságot. Ezt az 1 milliárd euró + eladósodást pedig nekünk kell majd visszafizetni, ami egy főre nézve az dúrván 100 Euro, + a kamat. Ami még a korábbi egy millió FT/ fő után nem éppen jó hír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Multitask
2009.02.02. 17:54
Maradok az Arctic Coolingnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Joachim21
2009.02.02. 18:04
2 dolgot kell látni:

1. A munkaerő kínában, meg Kína térségében MOD olcsó, és ha nem ott gyártassz, az a profitot csökkenti!

2. NEm ártana egy kis nemzeti érzelem, és csak azért sem kiszervezni a gyártást külföldre! Tényleg az van, hogy már se gyár, se feldolgozóipar magyarországon, pedig elektronikában jók lehetnénk!

ZSeniális adórendszerünk van, nem beszélve a szociális juttatásokról, meg hogy csak minden 3. ember fizet adót! Javaslom hogy az adót nem fizetőktől vonják meg a szavazati jogot, így tőlem is!
Ezzel megoldanák azt, hogy azok, akiktől megvonják a szociális támogatásokat, azok a következő választásokon mint elveszett szavazóerő, és az ellenzék tábora jelenjenek meg, vagyis a kormányoknak nem kellene figyelembe venni az érdekeiket, el lehetne már indulni valamerre, aztán még az is előfordulhatna, hogy magyar tőkéből, magyarországon valósuljon meg egy magyar ötlet! És ez nem szélsőjobboldaliság, csak látni kell, hogy máshol, ahol nem egymást faragja a politikai elit, ott döntések születnek, és haladnak is valamerre, itt meg 15 éve semmi nem történt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Multitask
2009.02.02. 18:11
Jut eszembe: egyébként mi volt a tesztkonfig?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pluto
2009.02.02. 18:21
A ventillátor tesztelésénél biztos sokat számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. J.o.k.e.r
2009.02.02. 18:29
(hunmyke @ 2009 Feb 2, 17:11) Jut eszembe: egyébként mi volt a tesztkonfig?
Hehe, az kimaradt, de ha érdekel, beírom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Multitask
2009.02.02. 18:50
Pluto: Mondjuk ha nekem számít, akkor mi van? Nagy baj, ha érdekel milyen ház volt, milyen procival meg vgaval? Ha igen, akkor sajnálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. pluto
2009.02.02. 18:56
Az E8400-ban már biztos voltam, mert a tesztekhez mindig azt szoktátok használni, meg általában Geil RAM-okat, vajon ezek is olyanok voltak? De a ház nevét még mindig nem találom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. J.o.k.e.r
2009.02.02. 18:59
Minden infó a tesztoldal első bekezdésében van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Multitask
2009.02.02. 19:08
Köszöntem, most már én is jól érzem magam!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gebana
2009.02.02. 19:21
én nagy örömmel olvastam. hajrá!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. pluto
2009.02.02. 19:47
Bejött a tippem a RAM-ra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. hunmyke
2009.02.02. 20:30
Joker, én igazából a dB méréses tesztre értettem, mert ha ugyanazon a fordulaton mennének a ventik, akkor nem lehetne különbség terhelt és alapjárat között, vagy tévedek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. amazing
2009.02.02. 20:31
Azert nem olyan rossz dolog, ha itthon fizetik a mernokoket, tervezoket, stb.-t, es csak a gyartas van kinaban, igy is joval tobb adot fizetnek itthon, mint pl. amit csak egyszeruen importalnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. J.o.k.e.r
2009.02.02. 20:35
(hunmyke @ 2009 Feb 2, 20:30) Joker, én igazából a dB méréses tesztre értettem, mert ha ugyanazon a fordulaton mennének a ventik, akkor nem lehetne különbség terhelt és alapjárat között, vagy tévedek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. szabtam
2009.02.02. 22:47
legalább becsült élettartam adatot adhattak volna.

a scythe s-fex-eimre 150.000 óra, (17 év folyamaotos), működést adnak. már kimondani is sok....

és ez újonnan hiába jó, ha beteszem egy letöltő, média-, webserwer, akármi gépbe, ami 24/7-ben másfél év múlva el kezd nyekeregni, akkor marha sokat spóroltam.

inkább a scythe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. raiden
2009.02.02. 23:41
(pluto @ 2009 Feb 2, 17:51) Ebben nagyon is igazad van, mert a kormány a külföldi vállalkozásokat M.o.-n nagy pénzel támogatja, a magyart amit pont hogy támogatnia kéne pedig leszarja. Nekem már rég óta az jön le, hogy tönkre akarják tenni a magyar gazdaságot. Ezt az 1 milliárd euró + eladósodást pedig nekünk kell majd visszafizetni, ami egy f?re nézve az dúrván 100 Euro, + a kamat. Ami még a korábbi egy millió FT/ f? után nem éppen jó hír.

Ha csak 100 euró lenne / f? =D. Tájékoztatlak, hogy jelenleg a Magyar Koronázási Ékszerek el vannak zálogosítva az IMF (nemzetközi valutaalap) által. Ma hazánkban az egy f?re jutó államadósság több millió forint (3-5 milli
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. harangx2
2009.02.03. 00:12
Pakolhatnának ők is lassító ellenállásokat a ventik mellé mint ahogy a noctuánál van.Pláne hogy azokat máshova is fel lehet használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. drauthev
2009.02.03. 10:17
Igen, tehetnének, de ez szintén az ár emelkedésével járna.
Aki akar, az alapvető fizikai/elektronikai ismereteit felhasználva, röhögve oda tud forrasztani egy megfelelő ellenállást, esetleg egy potmétert. Aki meg nem szeret barkácsolni... az vegyen drága előlapi paneleket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. hunmyke
2009.02.03. 11:51
Joker, köszönöm a kielégítő választ. Így már értek mindent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Vendég-Ven...
2009.02.03. 13:40
drauthev: Egy 2 wattos ellenállás _kiskereskedelmi_ ára 10 forint alatt van, a két csatlakozóval és a drótokkal együtt sincs 100 forintnál több. A nagykereskedelmi ár ennek töredéke. Kínában, ahol gyártják a cuccot, kb. 10 fillérért összeforrasztják őket.

Valóban bárki oda tudja őket forrasztani maga is, ha éppen Budapesten vagy egy nagyobb városban lakik, mert be tudja szerezni az ellenállást és a csatlakozókat. De még Budapesten sincs sok olyan üzlet, ahol ezek kaphatók.

Ha vidéken lakik, akkor vagy utazhat jó pénzért, vagy megrendelheti postán, amikor is a postaköltség az alkatrészek árának sokszorosát teszi ki.

Ahogy elnézem az Englide paramétereit, ennyi pénzért már kapok folyadékcsapágyas ventilátort is, szintén 12 centiset. Vagy rádobok még egy ezrest és veszek bruttó 2,900-ért 12 centis Noctua NF-S12-1200-at gumi rezgéscsillapítókkal, 4 csavarral (ezek alig kaphatók üzletben), 3->4 pines átalakítóval és csatlakozókkal ellátott lassító előtéttel: http://noctua.at/main.php?show=productview...id=5&lng=en

Hogy a 150,000 órás élettartamot ne is említsem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. d311c
2009.02.03. 16:54
Na azért nagy túlzás mindent az adókra, kormányra, stb. fogni, (bár én sem értek egyet velük). De csak azon gondolkozzon el bárki, hogy dolgozna-e annyiért mint a kínaiak kapnak a gyárban, vagy sem. Nem az adók miatt olcsó ott a munkaerő!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. legyes
2009.02.04. 16:21
Ha valaki értelmes dologba szeretne fogni kis hazánkban, akkor eleve halálra van ítélve sajnos. De bárhova is megy a magyar lehetőségeket kutatva, legtöbbször büszkén vállalja, hogy ő igenis magyar.
Örülök, hogy ilyesmivel próbálkoznak magyarok, de nehéz jövőt jósolok nekik. Én nagyon AC párti vagyok, árban is sokkal jobb. Ár/érték arányban nálam ők nyertek. Szívesen támogatnám a magyarokat, de ez egy ilyen világ...

"árban is sokkal jobb"... mint 5 éve volt. (bocs, valahogy kimaradt)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. szabtam
2009.02.04. 23:49
végigolvasm a magunkat, kicsit bánkódok. én is nekiálltam fikázni, pedig lehet, hogy egy jó cuccról van szó.

elképzelem, hogy a fejlesztő olvassa a hsz-okat, amiket alig várt a teszttel együtt. hiszen a teszt, az értékelés egy hw oldalon része a termék bevezetésnek.

erre meg ezt kapja tőlünk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. axe
2009.02.06. 12:26
hát szerintem ha kidobják ledes verzióban, kedvező zajszinttel, akkor inkább a magyar piacot fogom erősíteni, habár csak pár forintről van szó akkoris. Meglesnék egy magyar alaplapot pl vagy procit v legfőképp vmi olcsóbb winchastert. Hajrá Magyarok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Vendég-Ven...
2009.02.06. 19:10
axe: Nem hiszem, hogy meg tudnád fizetni a Magyarországon gyártott alaplapokat vagy winchestereket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Vardar
2009.02.06. 21:01
Hát magyar processzor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Peter-Engl...
2009.02.09. 11:25
(szabtam @ 2009 Feb 4, 23:49) végigolvasm a magunkat, kicsit bánkódok. én is nekiálltam fikázni, pedig lehet, hogy egy jó cuccról van szó.

elképzelem, hogy a fejleszt? olvassa a hsz-okat, amiket alig várt a teszttel együtt. hiszen a teszt, az értékelés egy hw oldalon része a termék bevezetésnek.

erre meg ezt kapja t?lünk...


Hello!

Igen, olvassuk a hozzászólásokat. Köszönjük a bíztatást illetve az észrevételeket is.
Meglejent az els? külföldi teszt, Gold Award-ot nyertek a 12-es ventilátoraink egy francia oldalon. Igen, jó cuccokról van szó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Vendég-Ven...
2009.02.09. 13:37
Valójában már a cikkben is felmerült egy igen lényeges kérdés/észrevétel és a hozzászólások is megemlítették, ez pedig a várható átlagos élettartam, a konkurencia által is általában megadott feltételek mellett. Amikor megláttam a hozzászólásodat, leginkább erre reméltem választ kapni - sajnos hiába. Szakamberek lévén nyilván tudjátok, hogy ehhez nem kell ténylegesen kivárni azt a valahányszor tízezer órát.

A fenti adatot én még az eltelt üzemórák függvényében változó (emelkedő) zajszintet ábrázoló görbével is kiegészíteném.

Ezen kívül hasznos információ a minimális üzemi feszültség is, amiből megállapítható, kb. mekkora fordulatszámra lassítható le a ventilátor.

Valaki felvetette egy lassító előtét mellékelését is a ventilátorhoz. A tapasztalatok szerint egy 12cm-es ventilátor gyakran már 600-as fordulaton is jól ellátja a feladatát, természetesen sokkal halkabban. Egy ilyen előtét észrevehetetlen mértékben emelné az eladási árat.

Ezek jutottak most eszembe. Ha elfoglaltságod engedi, kérlek, szakíts idők megválaszolásukra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Vardar
2009.02.09. 19:10
Most akkor a termék mennyire magyar? Ti végzitek a kutatás-fejlesztést, a kivitelezés meg a kínai gyáré? Terveztek más piacra is betörni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Peter-Engl...
2009.02.10. 15:02
(Vendég-Vendög @ 2009 Feb 9, 13:37) Valójában már a cikkben is felmerült egy igen lényeges kérdés/észrevétel és a hozzászólások is megemlítették, ez pedig a várható átlagos élettartam, a konkurencia által is általában megadott feltételek mellett. Amikor megláttam a hozzászólásodat, leginkább erre reméltem választ kapni - sajnos hiába. Szakamberek lévén nyilván tudjátok, hogy ehhez nem kell ténylegesen kivárni azt a valahányszor tízezer órát.

A fenti adatot én még az eltelt üzemórák függvényében változó (emelked?) zajszintet ábrázoló görbével is kiegészíteném.

Ezen kívül hasznos információ a minimális üzemi feszültség is, amib?l megállapítható, kb. mekkora fordulatszámra lassítható le a ventilátor.

Valaki felvetette egy lassító el?tét mellékelését is a ventilátorhoz. A tapasztalatok szerint egy 12cm-es ventilátor gyakran már 600-as fordulaton is jól ellátja a feladatát, természetesen sokkal halkabban. Egy ilyen el?tét észrevehetetlen mértékben emelné az eladási árat.

Ezek jutottak most eszembe. Ha elfoglaltságod engedi, kérlek, szakíts id?k megválaszolásukra.


Sleeve csapágyazásnál 30.000 óra az átlagos élettartam. Ügyeltünk a helyes "balanszírozásra" így tudjuk vállaljuk a 3 év garit.
3 dolgot írtatok, Hydro csapágy, kábelharisnyázás és ez a bizonyos "lassító".

Sikerült kihozni a maximumot a Sleebv?l, ahogy a tesztek is mutatják a legjobb Hydro csapágyas megoldások mellett vagyunk.
Kábelharisnyán gondolkodunk, mint ahogy a lassító ötlete is jó.

Igen, tervezzük, hogy exportra is mennek majd a ventik. Több weboldal kér(t) tesztre mintákat, hamarosan 3 újabb helyen jelenik meg írás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Vardar
2009.02.10. 15:23
Akkor rosszul fogalmaztam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Peter-Engl...
2009.02.10. 20:26
Tervek szerint lesz.

Mindent nem mondhatok még el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Vardar
2009.02.11. 19:22
Mert akkor most veszek processzorhűtőt vagy várok rátok ameddig kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pluto
2009.02.14. 22:40
HDD hűtőt, ha magyar lesz, azt én is veszek. Ezt kifejezetten szomorúnak tartom hogy ha az ember vmit az árán akar megtermelni akkor azt kínában kell megtennie. De ha már ventillátookat gyártotok, akkor mindjárt jöhetnének az asztali változatok is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. zuchy
2009.02.15. 14:28
Hát hajrá srácok, jók a ventik, nekem otthon ezek a CoolerMaster ventik vannak és a tesztből az jön le hogy jobbak a tieitek. Lehet, hogy beszerzek majd egy-két n-zero 120-ast. Jó ötletnek tartom a mellékelt gumibakokat is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Peter-Engl...
2009.02.16. 19:45
(pluto @ 2009 Feb 14, 22:40) Hát hajrá srácok, jók a ventik, nekem otthon ezek a CoolerMaster ventik vannak és a tesztb?l az jön le hogy jobbak a tieitek. Lehet, hogy beszerzek majd egy-két n-zero 120-ast. Jó ötletnek tartom a mellékelt gumibakokat is.

Köszönjük! HOC-on van egy teszt: 35 venti, illetve francia Rexware.fr oldalon is. Jönnek más tesztek is hamarosan. Eddig jók vagyunk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!