iPon Cikkek

Marvel vs. Capcom 3 - Világok végzete

Dátum | 2011. 02. 18.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Fátum Doktor és Albert Wesker szövetsége halálos, a Marvel és a Capcom világ gonoszai a Földet támadják. De ki lesz az erősebb? Ryu, vagy Rozsomák? Vajon Chris Redfield fegyverei elégnek bizonyulnak majd Hulk ellen? És a Vasember meg tudja állítani Morrigan Aensland tombolását? A játék egymásnak ereszti a jó és a rossz oldal képviselőit, hatalmas erők szabadulnak el, a világ a pusztulás szélére sodródik, bolygónk bukása két dimenzió végét is jelenti. Háború van. A mi feladatunk, hogy megállítsuk az inváziót, nem kell több ezres sereggel szembenéznünk, de ez a néhány akkora erőt képvisel, mintha a pokol minden torzszülött lénye egyszerre tört volna a felszínre, dögvészt ás kínkeserves pusztulást hozva magával. Készen állsz?

Romlott társaság
Érzelmekkel teli, gyönyörű rajzfilm vezet be minket az eseményekbe, a Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds döbbenetes hangulata már az első másodpercekben elvarázsolja az embert. New York városa az éj leple alatt véres párbajok helyszínévé avanzsálódott, az intenzív akció előrevetíti azt is, hogy mi vár ránk hamarosan, nem fogunk sokat pihenni, az egyszer biztos. S valóban, a játék az elődei által jól kitaposott ösvényt követi, folyamatos benne a pörgés, a gonosz elleni harc oldalnézetes arénáiba lépve a béke, mint fogalom megszűnik létezni, képregényhősök, és játékkarakterek gyilkolják egymást, akár a vad kutyák.

Tomboló düh
A Marvel képregények világából itt van Fátum Doktor, Dormammu, Szuper Skrull, MODOK, Amerika Kapitány, Thor, Rozsomák, Deadpool, Magneto, X-23, Főnix, Hulk, She-Hulk, Taskmaster, Sentinel, a Vasember, a Pókember, és a Láthatatlan Lány, míg a Capcom oldalt ugyanennyi karakter képviseli, összesen harminchatra emelve a létszámot. Megtalálható a játékban Felicia, Morrigan Aensland és Hsien-Ko a Darkstalkersből, Crimson Viper, Chun-Li, Akuma és Ryu a Street Fighterből, Tron Bonne és Zero a Mega Man hőseként, Trish és Dante a Devil May Cry sorozatból, illetve Nathan Spencer, a nemrég felélesztett Bionic Commandóból. Az Albert Wesker és Chris Redfield párost a Resident Evil rajongóinak nem kell bemutatni, de ellátogatott még közénk Mike Haggar a Final Fightból, továbbá Amaterasu, az Okami címszereplője, valamint Viewtiful Joe, és maga Arthur is, a Ghosts ’n Goblins sztárja. Szép kövér tehát a lista, ennyi legendás karaktert nem sok játék vonultat fel, az biztos!

A világ sorsa a mi kezünkben van, a bizonyításban négy játékmód lesz a segítségünkre. Az arcade maga a történet, ezt választva háromfős csapatot toborozhatunk, a hat állomásból álló kihívássorozatban pedig nem kevesebb, mint tizenkilenc harcossal kell szembenéznünk, hogy aztán egy epikus csatában megmérkőzzünk magával Galactussal, a világ valaha volt leghatalmasabb, és legerősebb gonosztevőjével. A második, mission játékmód a nevével ellentétben nem rejt különösebb akciótölteteket, mint amilyeneket mondjuk a Tekken 6-ban láttunk, itt a kombók használatára helyezték a hangsúlyt. Egy tíz pontból álló feladatsort kap mindegyik karakter, a feladatunk pedig, hogy hajtsuk végre őket. Ehhez persze kapunk segítséget is, a menüből lehívható a kívánt kombó kódja, de néhány trükkhöz bizony még így is keményen meg kell izzadni.

A legrosszabb rossz, a megtestesült gonosz
A harmadik, versus játékmód segítségével egy barátunkat hívhatjuk ki, csak egy új kontrollerre van szükség, míg a training arra szolgál, hogy megismerjük a karaktereket, és gyakoroljuk a mozgásokat. Itt az elsőhöz hasonló három a három elleni összecsapások kapták a főszerepet, annyi különbséggel, hogy a szabályokat teljesen az aktuális gyakorlathoz szabhatjuk. Beállítható például, hogy újratöltődjön az élet, mennyi energiával kezdődjön a meccs, védekezzen-e az ellenség, visszatámadjon-e, vagy csak tűrje a verést, ha igen, akkor milyen erősségűek legyenek az ütései, illetve, hogy közelítsen hozzánk, vagy csak álljon egy helyben. A különböző lehetőségeknek köszönhetően saját edzéstervünk lehet, melynek köszönhetően felkészülhetünk minden várható, és váratlan helyzetre, aki komolyan akarja venni a játékot, annak ez legalább olyan hasznos menüpont lesz, mint amennyire haszontalan az egyszeri kihívásokat keresők számára.

Micsoda erők!
A játék harcrendszere rendkívül egyszerű. Miután döntöttünk, hogy az öt közül melyik nehézségi szint áll hozzánk a legközelebb, és megvan az is, hogy melyik három karakter képviseljen minket, ki kell választani a másodlagos képességüket, melyek általában valami fegyverhez köthetőek. Lehet pisztolyunk, vagy kardunk, de nem ritka az sem, hogy hősünk villámokat képes szórni az égből, vagy kezével tűzgolyókat tud dobálni. Minden karakternek egyéni képességei vannak, a játék mégis tökéletesen kiegyensúlyozott, a meccsek során pedig a három játékos egymást követve lép pályára. Amikor kiesik valaki, akkor a helyére azonnal beugrik a következő, tökéletes alkalom ez a bosszúra, s ha sikerült az ellenség mind a három zsoldosát hidegre tenni, akkor vége a menetnek, jöhet a következő, vagy elmerülhetünk a dicsőség édes tengerében, ki mire vágyik inkább. A fordulók után a játék lepontozza a teljesítményünket is, állóképességünk, különböző támadási és védekezési taktikánk mind zsíros jutalmakat ér, egyrészt, hogy képet kapjunk arról, milyen formában voltunk a meccs alatt, másrészt, hogy legyen mivel felvágni a leaderboardon, ez sem utolsó szempont ugyebár.

A menüt böngészve két pont érdemel még figyelmet. A license card maga a profilunk, állíthatunk be magunknak avatart, a játék megmutatja, hogy mennyi pontot gyűjtöttünk eddig, hányszor használtunk az egyes karaktereket, kik a kedvenceink, és részletes statisztikát nyújt arról, hogy hány bunyónk volt eddig, mennyin nyertünk, milyen a teljesítményünk, hány kombót nyomtunk le, illetve hány percet játszottunk online és offline módokban. Itt állítható össze még a három alap csapatunk is, mely a meccsek előtt egy gombnyomásra előhívható, megspórolva nekünk a válogatás terhét, de fontos még a másik, gallery menüpont is, mely a játékok során megszerzett életrajzok, befejező kisfilmek, modellek, tervrajzok, és betétdalok böngészésére szolgál, mélyen meghajolva gyűjtőszenvedélyünk előtt.

New York sosem volt egy békés hely
A látvány nagyon szép, maga a grafika háromdimenziós, de a harcok mégis két dimenzióba vannak szorítva, ez az ellentét pedig gyönyörű, részletesen kidolgozott eredményt szült. A rajzfilmes stílus ráadásul jól áll minden karakternek, nincsen egy olyan részlete sem a színes-szagos világnak, melyre azt mondanánk, hogy nem sikerült jól, a hátterek élnek, ilyennek kell lennie egy játéktermi hangulatot idéző bunyós anyagnak. Egyedül a zenék zavaróak csak, a japán techno lassan az ember idegeire tud menni, ugyanilyen dallamot hallunk minden távol keleti játékban, a vendégszereplők betétdalai mennyire üde színt varázsoltak volna ide. Azoknak viszont, akik imádják a japán szinkront, most jó hírrel szolgálhatunk, a Marvel vs. Capcom 3 kapott egy eredeti hangsávot, amiben pedig egyedülálló, hogy a karakterek egyenként állíthatóak angol, vagy japán ajkúra. Ha szeretnénk Ryut a szokásos hangján hallani, de Chris Redfield jó, ha nem szólal meg úgy, akkor erre is van lehetőség, a játék nem köti meg a kezünket.

A megmentők
Az élmény egyszerűen fantasztikus, aki imádja a Capcom címeit, és a képregények sem állnak tőle távol, az remekül elszórakozik majd ezzel a crossoverrel is. A bunyók pörgősek és szórakoztatóak, már az első percek után van sikerélménye az embernek, és ha sokat gyakorol, akkor az online, vagy az offline magasabb szintjein is helyt tud majd állni, nem nehéz benyomni a kombinációkat, a gombkiosztás rendkívül barátságos lett. Alapértelmezett helyzetben a bal kar szolgál az ember irányítására, az LB vagy RB behív egy társat egy pár másodpercre, az LT a nagy, közös kombókra használható, az RT odaugrik az ellenséghez, az XYB a könnyű, közepes és erős ütésekre lett konfigurálva, az A pedig a speciális támadás. Könnyen megtanulható ez a kiosztás, és a Tatsunoko vs. Capcomban is jól szerepelt már, ami egyszer bejött, azon a legjobb, ha nem is változtatunk.

A Marvel vs. Capcom 3 szavatossága annyira nem sikerült erősre, a játék nagyon szórakoztató, és később is jó lesz elővenni egy-egy bunyós délutánra, de ha arcade módban minden karakterrel legyőztük ellenfeleinket (ami azért nem kerül több időbe néhány napnál), akkor már nincs miért játszani. Érdekesség viszont, hogy ha jól odafigyelünk a játék során, akkor találkozhatunk olyan karakterekkel, mint a Szellemlovas, vagy a Mocsárszörny a Valami van odalent című történetből, de feltűnnek még a Fantasztikus négyes többi tagjai, sőt egy jelenetre visszatér az Ezüst utazó is. S mit sem érne manapság egy játék DLC nélkül, hamarosan letölthetőek a limitált szériához ingyenesen járó Jill Valentine és Shuma-Gorath karakterek.

Thwokk!
Összességében a Világok végzete egy tökéletesen eltalált, nagyon hangulatos, és jól felépített verekedős játék lett, egyedül annyi hibája van, hogy hamar megunható. Az arcade mód rövid, a fő vonalon kívül jószerivel csak gyakorolni lehet, közel sincs annyi lehetőség, mint mondjuk a hasonló stílust képviselő BlazBlue játékokban. Ez pedig rá is nyomja a bélyegét az értékelésünkre. Ha nincsen miért játszanunk, akkor a lemez hamar a szoba sarkában végzi, legyen bármilyen ütős is amúgy.


Platformok: PlayStation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Gyurkov
2011.02.18. 12:01
Jó lett a teszt, köszi! Valahogy ez a grafika nekem nem tetszik... A 2. rész a szememben minden idők egyik legjobb verekedős játéka, nem hinném hogy a folytatás kiütné. Azért korrekt áron kipróbálnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dragaeon
2011.02.18. 13:40
1. Az a Sentinel jó lesz Galactusnak is.
2. A Marvel vs Capcom 2-ben kapásból 8al több karakter volt választható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szefmester
2011.02.18. 14:33
Majd jönnek a DLC-k és lesz több karakter.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Kange
2011.02.18. 17:26
Gratulálok a cikkhez! 4 oldalt írni erről (még a sok kép ellenére is) szép teljesítmény!

Azonban az a fránya "Sentinel" nekem is piszkálja a csőröm...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. TomGabor
2011.02.18. 20:58
S mit sem érne manapság egy játék DLC nélkül, már a megjelenés napjától letölthetőek a limitált szériához ingyenesen járó Jill Valentine és Shuma-Gorath karakterek. Most megnéztem az UK, USA és Japán Storeban és Marketplacen nincs fent egy szem DLC sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Lawrence_B...
2011.02.18. 21:39
A Galactust benéztem, javítottam is, illetve a DLC-t is, úgy néz ki, akkor még nem jelent meg.

Jó kis játék ez, akkora csatákat lehet nyomni, hogy csak na!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. TomGabor
2011.02.18. 22:15
Köszi! Ahogy fent lesz Jill DLC-je már veszem is játékkal együtt, addig BlazBlue.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!