iPon Cikkek

Mass Effect 2 – Folytatódik az űreposz

Dátum | 2010. 02. 05.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Két év telt el az első rész megjelenése óta, de aki játszott a játékkal, az biztos, hogy megőrizte az emlékezetében, és Anderson kapitány, Joker, Liara, Garrus, Wrex és a többiek neve hallatán nosztalgikus érzések törnek elő belőle. A Mass Effect jó volt, nagyon jó, én pedig biztos voltam benne, hogy nem fog elmaradni tőle a folytatás sem…

Mass Effect 1
Szerencsére nem kellett csalódnom, mert nemhogy nem maradt el, de egy egész klasszissal feljebb emelte a trilógiát. Nem, nem túlzok. A dialógusok, az akció, a felszerelések kezelése, minden jobb és kifinomultabb lett, de azért így is van a játékban egy-két apróbb kifogásolható rész. Ha viszont ezeket is orvosolják az eposz befejezésére, akkor biztos vagyok benne, hogy minden idők legjobb akció-szerepjátéka fog megszületni.

A legfontosabb változtatások

A BioWare nagyon következetes és alapos volt. Készítettek egy listát a játékosok visszajelzései alapján és szépen végigmentek rajta, pontról pontra. Vágjunk is bele a közepébe, lássuk a leglényegesebbeket. Játékmenet szempontjából talán a mékós bolygófelfedezések voltak azok, amik a maximalistább játékosok számára igencsak frusztráló élményt nyújthattak. Átnézni minden planétát centiről centire ásványokért meglehetősen unalmas tud lenni, ráadásul a felszínük is elég hasonló volt: kopár hegyekkel csipkézett, amiken kellemetlen volt átnavigálni, nem beszélve arról, hogy egy-két kivétellel elég rondák is voltak. Így mindenképpen jó hír, hogy a mékót egy az egyben száműzték, valószínűleg nem sokan fogják megsiratni.

A jó öreg mékó, leszolgálta az idejét... nyugodjék békében.
Az ásványgyűjtés azonban megmaradt, és ismét sikerült egy unalmas módot találni az elvégzésére. Ezúttal ugyan nem kell leszállunk keresgélni, ám helyette bolygó körüli pályára állva szkennelgethetjük a felszínt radarunk segítségével. Ha viszont idáig eljutottunk, akkor észre kellett vegyük az új csillagtérképet is, illetve, hogy pontosak legyünk, a térkép a régi, csak a rajta való navigáció újult meg, és majdnem tökéletesen sikerült. A térkép interaktívabb lett, közvetlenül irányíthatjuk a hajónkat és több információt is kapunk a dolgok állásáról (például, hogy melyik bolygót néztük már át). Az egyetlen dolog, amit felróhatunk, hogy fejlesztés előtt idegesítően kicsi az üzemanyagtartályunk, folyton tankolásokkal kell vesződni.

A rendszrek alatti % jel azt jelöli, hogy hány bolygóra közelítettük rá legalább egyszer.

Harcrendszer

A legfontosabb változtatások a harcrendszerhez kapcsolódnak. Ahogy azt számos kasztbemutató videóból is leszűrhettük, sokkal dinamikusabbá váltak a tűzharcok. A képességek nagyon okosan lettek elosztva az egyes osztályok közt, a közös lecsengési idő pedig több teret hagy egy igazi shooter élmény kibontakozásának. Kiválóan lehet taktikázni, egy helyzetet több módon is megoldhatunk, az ellenségek MI-je pedig sokszor megcsillan, szidhatjuk majd őket eleget. A töltények bevezetése a túlmelegedés helyett szintén remekül sült el, nagyban fokozza az élményt, többféle fegyver használatára sarkall minket. Az első részben többnyire csak azzal lövöldöztünk, amihez a képességet kifejlesztettük, itt gyakran váltogatjuk fegyvereinket (kasztunktól függ, miket tudunk használni, de nem kell plusz képességet fejleszteni hozzájuk), és ezzel már nyugodt szívvel ajánlható a Mass Effect akár egy TPS rajongónak is. Persze ha szereti a jó sci-fi történeteket, az nem hátrány, mert Hollywoodot megszégyenítő, tökéletes filmbe ágyazott lövöldözős játékot kaptunk a BioWare-től. Itt viszont érdemes egy kicsit kitérni a nehézségi fokozatokra, mert aki könnyedén vette az első rész csillagvadász fokozatát (az ugyanis simán elment kólával), az most már lehet izzadni fog egy kicsit. Óriási különbség van ugyanis a két játék közt, első végigjátszáshoz a veterán fokozat ajánlott mindenkinek (a normál azért még itt is elég könnyű). HC TPS rajongók, akik ezzel kelnek és fekszenek, természetesen bátran nyithatnak „Őrület” nehézségen is, nem fognak unatkozni.

A nehéz robotok elől jobb ha elrejtőzünk és figyelünk csapattársaink helyezkedésére is.
Dialógusok

A ME szerepjáték oldalát is sikerült frissíteni, ez pedig a dialógusokban nyilvánul meg. A beszélgetések az első részben se voltak rosszak, pont annyi volt belőlük amennyi kellett, sosem ült le a játék amiatt, hogy fél órás érdektelen fejtágításokon kellett volna részt vennünk. A fejlődés kulcsa itt is a dinamizmus volt, a beszélgetések sokkal életszerűbbek és cselekményesebbek lettek. A kezünket tartsuk most is az egéren/kontrolleren, ha nem akarunk elszalasztani egy-egy renegát vagy példakép trigger eseményt (aggodalomra nincs ok, bőven van idő reagálni rájuk). Ezek ugyan nem túl gyakoriak, de elég látványos eredményeket szülnek.

Hackelés

Az előző rész ügyességi játéka helyett kaptunk egy memóriajátékot és egy kódpuzzlet. Az előbbi végig nagyon könnyű, általában az idő fele rendre megmarad mire végez vele az ember, ennél talán jobb lett volna egy újabb ügyességet próbáló feladat. A kód összerakós játék sem nehéz, de talán egy fokkal élvezetesebb, én személy szerint jól elvoltam vele.

Agykikapcs játék, pihentető 1-1 tűzharc között.
A Normandia


Talán itt érdemes említést tenni új hajónkról, az SR2 Normadiáról is. Az új kaszni körülbelül kétszer nagyobb, mint az előző, tágasabb, több helyiség van benne (amekkora legénységet összecsődítünk ez mindenképp szükséges). Eleinte számos rész le lesz zárva, ezek akkor nyílnak ki, ha társaink belakják őket, de ezt majd mindenki felfedezi magának. A hajón a parancsnoki kabin megújulása volt a legérdekesebb, számos kényelmi funkciót kapott, begyűjthetünk hozzá dísztárgyakat, sőt még kisállatokat is. Az Űrhörcsög (Space hamster) eszembe juttatta a jó öreg Baldurs Gate-et Minsc-kel és Boo-val, de nem csak hörcsög van, vásárolhatunk még halakat az akváriumba és összegyűjthetünk jó pár hajómodellt is. Ruhásszekrényünk segítségével variálhatjuk a megjelenésünket, a letölthető tartalmakból kapott szetteken kívül vásárolhatunk is páncél darabokat, amiket kedvünkre kombinálhatunk egymással (mindegyik ad valami extrát, pl.: életerő). A fősztori befejeztével ha összejöttük a legénységből valakivel, akkor azt felhívhatjuk a kabinba. Ha úgy döntünk hűek maradunk az előző részben elcsábított társunkhoz, akkor a fényképe ott lesz az íróasztalunkon. Apróságok, de feldobják a játékot.

Karakterek és helyszínek

A Mass Effect 2 jelentős része a csapattagok körül forog, ők a színek a festményen. Össze kell szednünk a galaxis legjobb specialistáit, és ha van időnk, akkor még az életük nagy problémáit is jó, ha megoldjuk (azért van a BioWare-ben önkritika: „Miért nem tud valaki egyszerűen csak jönni ha megkérem?!”). Nem mellesleg számos karakterrel futhatunk össze az első részből, akiknek nagy hatással voltunk a sorsára. A döntésinknek természetesen most is hosszútávú következményei lesznek. Társaink kapcsolódó küldetéseinek több kimenetele lehet, ezek az árnyalatok is a többszöri végigjátszásra ösztönöznek, már csak a „mi lett volna ha” kedvéért.

Az előző rész legénysége

Az előző legénységből mindössze két tagot üdvözölhetünk az új csapatban, ők a turián ex-C-Sec tiszt Garrus Vakarian és Tali’Zorah nar Rayya (később Tali’Zorah vas Normandy) a kvári mérnök leányzó. Ettől függetlenül találkozhatunk a többiekkel is, ha életben maradtak. Liara karaktere ment át a legnagyobb változáson, úgymond „felnőtt” a történethez és a második rész realisztikusabb sci-fi világához. Az évszázados diáklány felébredt és 2 év alatt igai dörzsölt nő vált belőle. Wrex (ha él) betelesítette a sorsát, nála nem ért meglepetés. Ashley/Kaidan maradt a Szövetségben, vele is összefuthatunk majd.

Ő már nem az az ártatlan szépség akit az első részben megismertünk.
Garrus Vakarian

Turián barátunk bizony kapott egy párat az élettől. A régiek közül talán az ő karakterét építették fel a legjobban, igazi öröm vele újra találkozni. Ami enyhén letaglózó vele kapcsolatban az az, hogy hölgy karaktereknek romantikus opció is vált belőle. Ez kissé meredek, bízzunk benne, hogy az anyag nem jut el a Fox News-hoz, mert baj lesz… Az utóbbi időben a BioWare kicsit elszállt ezen a vonalon, de ezt mégsem írjuk fel negatívumként, hiszen ha valaki nem próbálkozik, akkor sosem kell szembesülnie ilyesmivel a játékban.


Tali’Zorah

Tali az egész kvári népet képviseli tulajdonképpen. Az ő személyes küldetése a legnagyobb horderejű, de ezt majd úgyis meglátjátok. Örömteli hír, hogy végre láthatunk a játékban kvári férfiakat! Ha a harmadik részben szerepel majd krogan nő is, akkor az már vágyaink netovábbja lesz... Amennyiben van olyan ember, aki a bombázó Miranda és a belevaló Jack helyett inkább valami meglepetésre vágyik, annak eláruljuk, hogy a maszkos leányzó elcsábítható férfi Sheparddal. Ez Garrus után már nem is tűnik olyan vadnak.

Az új legénység

Egy rossz szavunk sem lehet, az új karakterek nagyszerűek, még azok is, akik elsőre felszínesnek és sablonosnak tűnnek, később sokszor okoznak majd meglepetéseket. Mély, kidolgozott és valóságos személyiségekkel találkozhatunk, akikhez abszolút érdemes odamenni elbeszélgetni a Normandia fedélzetén. Egy karaktert elhagyunk a leírásból, ő legyen inkább meglepetés.

Miranda

Cerberus ügynök, őt ismerhetjük meg elsőként. Vajon mit rejt a génmanipulált szupernő köntöse? Egy biztos, elkötelezett, tehetséges és jól mutat teljesít a harctéren.


Jacob

Jó katona, megvan a maga véleménye, nem bízik a Cerberusban, de tudja hova kell menni ha valami olyat akar tenni, ami számít… Lényeg: kellett egy tökös „tesó” a csajoknak. Na.


Mordin

Igazából, hozzá legszívesebben csak egy rövidke videót linkelnék, de nem teszem. Első ránézésre tökéletes sztereotípiát ad a szalárikra, de egyszerűen olyan mókás a karaktere, hogy nem lehet neki semmit felróni. A doki tudja mi a dörgés és nem habozik használni a fegyverét sem, ha azzal a jó ügyet szolgálja.


Jack

Láttátok a ’Pitch Black - 22 évente a sötétség’ című filmet? Emlékeztek a rémült kopasz Jack nevű kislányra, akiből a ’Riddick – A sötétség krónikája’ című folytatásban egy bombázó lett? Nos, Ő az a Jack, akivé a rémült kopasz Riddick fetisiszta kislánynak lennie kellett volna abban a bizonyos folytatásban. Biotikus képességek nélkül persze. Ehhez nincs is mit hozzáfűzni.

Thane

A halálos bérgyilkos az újonnan behozott faj, a drellek népéhez tartozik. Általa kicsit jobban megismerhetjük a drell és a hannár kultúrát, illetve történelmet. Talán ő az újak közül a legérdekesebb és legösszetettebb karakter, a visszaemlékezései figyelemreméltóak. Az első szó, ami eszébe juthat róla bárkinek, aki ismeri, az a harmónia, a második pedig a hit. Aki el tud vonatkoztatni a hüllőszerű megjelenéstől, azoknak ő is romantikus opció lehet.


Samara

Fogalmazzunk úgy, hogy az aszári igazságosztóval mindenki megtalálja majd a számítását, legyen akár példakép, akár renegát. A személyes küldetése kihagyhatatlan!


Grunt

A fiatal krogan nem hasonlít öreg barátunkra Urdnot Wrexre, de ízig vérig krogan, az már biztos. Annyi a dolgunk, hogy puskát nyomjunk a kezébe és célt tűzzünk az orra elé, de ez nem biztos, hogy egyszerű feladat. Ja, és fejelt már le valaki krogant? Nem? Akkor az ő küldetése is kihagyhatatlan!


Zaeed

Zaeed Massani. Csak rá kell nézni, beszédes arca van! A zsoldos minden kreditet megér, különösen azoknak, akik a renegát utat járják. Ő az, akihez lemennék egy üveg whiskyvel, egy pakli kártyával és egy doboz szivarral a raktérbe, hogy két hiperűrugrás között elüssük az időt. Egyszerűen kell a csapatba Grunt vagy Jack mellé, majdnem olyan kemény, mint Chuck Norris!


Shepard és az Illusive Man

Ejtsünk néhány szót Shepard parancsnokról, a főszereplőnkről is, aki a Szövetség helyett ezúttal a kétes hírnevű Cerberus szervezetnek dolgozik, hogy miért, arról rögtön a játék elején felhomályosítanak majd minket. Az ember központú Cerberus vezetője az Illusive Man, akit a „kiváló” magyar lokalizációs bagázs „Rejtőző fickó”-nak fordított, amitől majdnem lefordultam a székről, de erről majd később. A Martin Sheen hangjával megáldott karakter megadja az alaphangot a második epizódnak. Elrugaszkodik az idealista világmegmentős sztoritól és egy sötétebb, valóságosabb világba húz át minket. Shepard átvitele az alapjátékból hihetetlenül egyszerű, ha megtörtént akár a külsején is változtathatunk és új kasztot is kaphat, tekintettel a jelentékeny változtatásokra, amiken az egyes osztályok átmentek. Parancsnokunkkal kapcsolatban egyetlen negatívumot róhatunk fel, ami kissé bizarr. Ha a renegát utat követjük vele, akkor az bizony keményen meglátszik majd a külsején, pontosabban az arcán (előtte->utána). Erre a játékban lesz magyarázat, de ezt akkor is kissé komolytalannak tartom, attól függetlenül, hogy eszméletlen jól néznek ki a sebhelyek.

Helyszínek, dizájn, grafika

Az új helyszínek perspektívába helyezik az első részt. Visszanézve a Mass Effect 1-re, az olyan „sterilnek” tűnik. A folytatásban ez már abszolút nem így van, a legjobb benne a változatosság, végre láthatunk benne aszári és krogan világokat. Az Illiumon (aszári bolygó) és az Omegán (állomás a Terminus rendszerekben, ahova már nem ér el a törvény keze) egyértelműen látszik, hogy a Blade Runner (Szárnyas fejvadász) inspirálta, mindkettő nagyon hangulatos. A krogan anyabolygó, Tuchanka szintén pazar lett, magam is ilyennek képzeltem. Nagyon jó, hogy nem kell ugyanolyan egyhangú bolygófelszíneken mászkálni és 62 egyforma raktárépületet vagy hajó rakteret (tele dobozokkal) kipucolni. A mellékküldetéseknek is megadták a módját, úgyhogy a dizájn 10 pontos, a grafikára pedig nem lehet panaszunk, leszámítva egy-két apróbb képhibát, de hát semmi sem tökéletes.

Illium - Van egy varázsa, az már biztos.
Ellenfelek

Még nem említettük, de a drelleken kívül bemutatkozott még egy új faj, a vorcha. Róluk sokat nem érdemes szólni, ocsmány szörnyek, igazából meglettünk volna nélkülük is, de remek céltáblák. Vannak új biztonsági robotok is, méghozzá három féle modell: a sima humanoid példányokkal nincs semmi gond, legfeljebb az, hogy könnyen törnek, a kutyaformájú dizájnja meglehetősen furcsa, a nehéz robotoknál nem annyira érdemes ezen lamentálni, jobb fedezékbe vonulni.

Az új ellenfelek közül a legfontosabbak persze a Begyűjtők (Collectors), hisz az egész játék körülöttük forog. Majdnem olyan csúfak, mint a vorchák, bogárszerű humanoidok jópofa fegyverekkel és trükkökkel. Belőlük is többféle létezik, míg a sima drónokat pár lövéssel leszedhetjük, addig az ivadékokkal és a pretoriánusokkal meggyűlhet a bajunk. A harcok általában jól meg voltak komponálva, ennél már csak az lett volna izgalmasabb, ha a begyűjtő katonák a pályán való landolás után is próbálkoztak volna a repüléssel alkalomadtán.

Assuming control...
Szinkronok és hangok

Az angol szinkronok egyszerűen briliánsak voltak, mint azt már korábban is elmondtam, olyan volt, mintha egy Hollywoodi film főszerepét bízták volna ránk, pazar színészgárdával az oldalunkon. Az Illusive Man meghatározó, de legénységünk is legalább annyira fontos. Személy szerint nekem az élces hangú Zaeed a kedvencem, de mindenki 100%-ot nyújtott. Joker jó szokásához híven durrogtatta a poénokat, a Battlestar Galactica sztárja, Tricia Helfer pedig tökéletesen hozta a hajó mesterséges intelligenciájának a hangját. Még a mellékszereplőkön is jókat lehetett derülni (például a két szerelő a gépházban). Ami a zenét illeti, Jack Wall és társai hozták amit kellett, a számok idomultak a megváltozott környezethez, az első rész rongyosra hallgatott főtémáját pedig félretették, pontosabban megtartották a játék launcherének. Talán kevésbé fülbemászó, de így van ez jól.

A magyar fordítás már egy egészen más tészta. Igazából csak egyetlen baj van vele, hogy nem lehet egy kattintással eltüntetni és visszaállítani a feliratokat angolra, ugyanis a kemény 1,7MB-os nyelvi fájlt lehagyták a DVD-ről, így aki az eredeti feliratokat szeretné használni, az előtt két út áll. Megrendeli a játékot külföldről, vagy a Magyarországon beszerzett és feltelepített eredeti játékához letölti a megfelelő fájlt… ami, ahogy kivettük a BioWare fórumain szerintük nem szép dolog (legalábbis törölgetik serényen a linkeket tartalmazó hozzászólásokat). Aki nem tud angolul, annak persze meg kell barátkoznia a hazai feliratokkal, és túl kell tennie majd magát ilyeneken, mint „Rejtőző fickó” vagy „Kék Napok” (a szervezetek és cégek nevét úgy kellett volna hagyni, ahogy volt, az Electronic Artsot se fordítjuk le Elektronikus Művészetekre…). Grunt átfordítása Bakára kicsit zavaró volt, de ezek még szerencsére apróságok, és a fordítás egyébként nem tragikus, érthető és viszonylag kevés kicsavart mondatot találunk benne, csak lehetett volna kicsit átgondoltabb. Nyílván kevés idő volt rá, nem is panaszkodunk, de legközelebb ha van rá mód szeretnénk angol feliratokat is.

Összefoglalva

A csoda a részletekben és a változatosságban rejlik, no és persze a sztoriban, ami összehasonlíthatatlan bármely más piacon lévő játékkal, hiszen igazán mi alakítjuk a döntéseinkkel. A Mass Effect 2 komplex élményt nyújt, mindenből van belőle egy kicsi, a készítők rengeteg ötletet gyúrtak bele (még egy mini tower defense játékot is elrejtettek benne a geth hajón, ha valaki már járt ott). Az apróbb bugok és a bolygószkennelés ellenére is egy rendkívüli játékkal van dolgunk, ilyen nem minden nap kerül a polcokra. Bár tudom, hogy merész ilyet kijelenteni már januárban, de biztos vagyok benne, hogy ennek a remekműnek bizony komoly esélyei lesznek majd az Év Játéka választáson. Bravó BioWare, várjuk a befejező epizódot és persze a beígért DLC-ket, amik miatt nyílt végűre hagyták a játékot.

Te nyúltad le a hidratáló krémemet?


Platformok
: PC, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

46. OrvAjn69
2010.02.05. 14:04
Na csak megszületett. Svindlertől hallottam, hogy alig tudtál leszakadni a játékról Én is így vagyok vele. Hatalmas játék.!!! Sok ilyet még!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. ni89
2010.02.05. 14:08
Én pont ma játszottam ki
Egyszerűen nekem a mostani felhozatalból mindent üt.
Már várom a 3. részt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. OrvAjn69
2010.02.05. 14:14
ni89: Hány órát vett igénybe a teljes küldetés? Illletve kifejlesztettél és megcsináltál a küldetések közűl mindent?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Magrathea
2010.02.05. 14:15
Igen, kaptam is egy nagy fekete pontot a csúszásért. =)
Ha a mellékküldetéseket nagyrészt elhagyjuk, de a fontos fejlesztésekre összeszedjük a megfelelő ásvány mennyiségeket, akkor 35 óra a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. gymarco
2010.02.05. 14:31
Amúgy a tesztben szereplő "Grunt" az az én játékomban "Baka" névvel van ellátva.(ugyan az a karakter,csak nálam az a neve hogy Baka...)

Ez mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Svindler
2010.02.05. 14:35
gymarco: benne van a cikkben A magyar fordítás szépségei
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Bulitt Magra...
2010.02.05. 14:39
Két megbízás kivételével( játék hiba főleg, felvettem a csomagot és nem érzékelte hogy teljesítve ), minden 100% és 30 óra kellet hozzá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Magrathea
2010.02.05. 14:48
Bulitt: Melyik nehézségi fokozaton és milyen karakterosztállyal sikerült ilyen gyorsan bedarálni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Szaby59
2010.02.05. 15:07
Csak 1 kérdés:

Én most játszom az 1. részt, de nekem Garrus meghalt a jeladónál, most akkor hogyhogy ebben benne van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. systexas
2010.02.05. 15:14
hogy öletted meg?
nem tudtam hogy kaidenen vagy ash en kívül más is meghalhat...

ja nekem biotikussal (nemtom megjegyezni a hülye nevét) 26 óra volt a játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Szaby59
2010.02.05. 15:19
Még az elején van, vagy nem hal meg csak azt hisszük?
Amikor a másik fantommal beszélnek és mutatják, hogy meg akarja ölni, de azt nem mutatják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. adam0205
2010.02.05. 15:37
Szaby59: Az nem Garrus, az egy turián Fantom ügynök aki segített volna a Fantom státusz elérésében. Saren megöli az első pályán rögtön. A neve Nihlus. Garrus-szal nem is találkozol csak a Fellegvárban először, az orvosi részlegen. Szóval a jeladónál NEM Garrus hal meg.

Egyébként nem értem a cikket, a sebhellyel kapcsolatban, 50.000 platináért cserébe ki lehet fejleszteni az orvosi fejlesztést így el lehet tűntetni a sebhelyeket. Ha paragon lesz a karakter akkor gondolom nem jönnek újra elő a sebhelyek. Ellenben nem tudom mitől vörösödtek be a szemei.

Örvájn69: Ha nem cseszekedsz annyit a szkennelésekkel akkor megvan az összes küldetésssel együtt 28 óra alatt a játék, a DLC nem ad sok plusz időt az megvan +1 óra alatt kb.

Ja amit hiányoltam a cikkből az az, hogy DLC nélkül nincs benne Zaeed!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gezu1025
2010.02.05. 15:44
Ja, hogy DLC kell hozzá, nem érettem miért nem is hallottam Zaeed-ről.


És ha nem tévedek nem csak egy karakter kell kihagyva hanem Samara lánya is, akit ki lehet "cserélni" Samara-val. Legalábbis én kaptam ilyen ajánlatot, de nem választottam így nem tudom, hogy tényleg csatlakozik-e hozzánk.

Garrus karaktere pedig eszméletlen. Én leggyengébbnek egyéniségnek pedig Jacobot érzem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Blade0012
2010.02.05. 15:58
Erre grafra 10 pont? Néha kimondott ocsmány a játék hogy nem lehet azt észrevenni? 0.o

Am nekem nemigazán tetszett. Az elso kicsit se foleg a nagyon elturt mellékkuldik miatt viszont a fejlesztok ígérete szerint javítva lett gondoltam adok neki egy esélyt erre kapunk egy agyonbutított maszlagot. A szori jo és szerintem vége is a pozitívumoknak...kidobott pénz. Így legalább már tudom h a hármast soha életben nem fogom kiprobálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. skullman00
2010.02.05. 16:07
SPOILER
Akik már kivitték?kiknek ki halt meg végén vagy ki maradt?
nekem Jacob, Garrus(pedig kedvenc karakterem)jack,thane(minden jó karakter meghal)
SPOILER
meg nekem am Zaeed helyett más volt vagy őt csak véletlen kihagytátok a Geth hirtelen nem jut eszembe a neve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Magrathea
2010.02.05. 16:16
@adam0205

Zaeed ingyenes DLC, szóval akinek eredeti játéka van, annak megvan.

*minor spolier alert*

Attól függetlenül, hogy meg lehet gyógyítani az renegát viselkedés és a stressz okozta bedurrant implantokat, még vannak alapból és én ezt tartom komolytalannak. Az 50k platinát kifarmolni ezért meg elég unalmas.

@gezu1025

Morinth karakterét egynek vettem Samarával, a leírásában utalást tettem arra, hogy vele mindenki megtalálja a számítását. Ezzel Morinthra céloztam. Btw. én őt választottam az anyja helyett, az extra képessége elég erős, organikus ellenfeleket képes a sajátjaik ellen fordítani limitált időre (~szintetikusoknál hack).

*/spoiler alert*

@Blade0012
A látvány értékelésébe nem csak a grafika tartozik, hanem az overall dizájn is többek közt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Tyrel
2010.02.05. 16:25
Spoiler...

Hmm, én is jelezni akartam hogy kimaradt egy csapattárs, a geth mikrobi, angol verzióval Legion a neve.

Ezenkívül van még egy csapattárs opció de azt nem egészen vágom hogy hogyan. Mikor először játszottam végig a játékot női karakterrel, Samara loyalitás küldetésében (miszerint öld meg a lányát), amikor ott ketten egymásnak estek választási lehetőségem volt, hogy Samarát vagy Morinth-ot mentem-e meg, és utána azzal megyek tovább, szóval ha azt választottam volna, feltételezem Morinth lehetett volna csapattársam, csak akkor Samara meghal.

Elkezdtem újra végigjátszani a játékot férfi karakterrel és több érdekesség is történt amit marhára nem értek, mármint az okát.
Egyik, hogy a fent említett helyzetben valamiért nem enged választani a játék, kimarad az átvezetőből az az interakció és automatikusan Morinth hal meg, pedig pont azért kezdtem el újra játszani, hogy kipróbáljam az előzőleg elvetett dolgokat.
Másik fura dolog, hogy megcsináltam Jack loyalitás küldetését, de nem lett loyális, nem vágom miért, női karakterrel végigjátszva mindenki az volt...

Egyébként nekem a végén első alkalommal csak kizárólag Jacob halt meg, ő meg a kutyának sem fog hiányozni, nem tudom hogy csináltam, mindenhol azt olvasom, meg haverok is azt mondják, hogy tucatjára halnak a csapattársak, totál nem vágom...
Férfi karakterrel meg még nem tartok a végénél...

A látvánnyal semmi baj nincs, lehet hogy néhány helyen egy picit kidolgozatlanabb a kelleténél de ezek általában félreeső helyek, a vizuális összhatás nagyon jó, legalább is max. grafikán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. KillBorn
2010.02.05. 16:27
Nekem Mordin halt meg...mert nem őt küldtem vissza a menekültekkel az SR2-re...ennyi "hibám" volt a játékban...ha full paragorn vagy, és fullra ki van fejlesztve a hajód, illetve mindenki lojális, - illetve, ha jól választod ki az embereidet a végén - és nem Modrint küldöd vissza, akkor ő hal meg...

Egyébként neten fennt van a jó kombináció, az, ahol senki sem hal meg. Max. 4-en halhatnak meg, az a legroszabb eshetőség.

Geth, az Legion.

Erre a grafra jár a maximális pont. Efelől 100-ből 99 embernek semmi kétsége sincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. csigabigaf
2010.02.05. 17:04
Még nem fejeztem be a játékot, de meg kell hogy mondjam hatalmas csalódás idáig.

Az első részt sose soroltam be más játékok közé mert minden kategóriából kilógott a lába, vagy valami jóval vagy valami rosszal, de még így is egy rettenetesen jó játéknak tartottam.

Sajnos voltam is olyan hülye hogy mielött nekikezdek ennek, ujrajátszottam az 1-et, ami minden hülye kis különbséget eszméletlenül szembeötlővé tett, kezdve itt:

A SZÁNALMAS shooter rész. ME 1 ben nem volt semmi egetverő a shooter rész (egy shooter-hez kevés volt, de a játék nem egy shooter volt)
Elkezdesz játszani és azonnal itt ez a rohadt "véletlenül az egész világ televan fedezéknek használható jelöletlen dobozokkal" mikor meg végre ellőném a kellemes hangú kis végtelen lőszerű űrfegyómat észreveszem hogy az a kurva láncfűrész fegyó van nálam a GoWbol, és persze táraznom is kell mert NEHOGYMÁR kimaradjon a földön villogó lőszergyüjtögetés a játékbol, mi a szart is csinálna az ember nélküle(amit még csak nemis igazán az ellenfelek dobálnak, hanem csak úgy random vannak).

Ezek után már semmi nem lepett meg, a szaros dobozok és az üres tervezés sehol nincs az első rész pályáinak felépítéséhez képest ahol legalább megpróbálták megmutatni hogy "Ejj de ez nem egy lőpálya hanem valami rohadt űrépület amibel élnek, dolgoznak, klónoznak satöbbi emberek", mindenhova random háttérképeket tettek vagy csak ok nélküli üres tereket, mintha a jövő emberei elfelejtették volna mi az a praktikum vagy a logika.

A "történet" eddig aligha kommentálható, mivel nincs. Begyüjtöttem az összes embert, mindnek megcsináltam a questjét – kivéve Mirandáét, addig fogom játszani az utolsó küldetést amíg ez a gusztustalan lotyó meg nem hal, ez csak azért lett betéve hogy libidójukkal nem bíró gyerkőcök is megvegyék a játékot? – és most olvasom hogy gyakorlatilag vége is van mindjárt. Nem mondom, el voltam a csapatgyüjtögetéssel, a játék sidequestjei sokkal jobbak lettek mint az elődben, de ez azért van mert nincs mainquest, nincs igazi történet, csak a gyüjtögetés és a misszió.

Ezt az egészet meg százmillió apró kis baromság fűszerezte.
Az első játékban karakterünk mozgási animációja talán a leg természetesebb amit eddig bármelyik játékban láttam, erre ittvan a 2, ahol shepard bácsi(néni) úgy mozog mint egy plasztikbábú, és úgy rohan le mint egy gorilla. (próbálj 180° fordulatokat csinálni a két játékban...)

Fedezékbeugrás/átmászás nevetségessége, egy ekkora játék és emberünk kap 1 animációt a fedezékbeugrásra, a becsúszást, amit akkor is lejátszik ha ott állunk a fedezék mellett? Ráadásul minden átmászáshoz elöbb bekell csúsznom a fedezék mellé mint valami idióta?

Pompás AI ahogy 10 ellenfélböl kilenc mást sem csinál csak az én pozíciómat rotálja ha látnak, ha nem? (Azthiszem nekünk nem lesznek Geth problémáink még ezer év mulva sem)

Esetleg mégtöbb dolgot tegyenek egy gombra? Francért van nekem 101 gombos billentyűzetem ha már PC-n is csak annyit használhatok mint a konzolos...lustaság netovábbja.

A Citadel. Hihetetlennek tartom hogy miután a gigantikus méretű építmény köpésnyi (bár nagyrészt fontos) részeit járhattuk be az első részben, addig a másodikban még ennyit se. Méreteket nézve a Zakera Wards körülbelül kiteszi a teljes Citadel egy százezredét, vagy valami hasonló. Persze gondolom mindenki vár valami mmo verziót mert biztos hogy biowarenek fáj már a foga a dologra.

Szép grafika, persze, lélegzetelállító textúrák itt meg ott, csak igazán az összkép hulladék ahogy a hatalmas felbontású gyönyörűen kidolgozott arc/fej textúra mellett egy mosódott szar a ruházat kivéve a sajátunkat.


Persze rengeteg dolog jobb lett mint az előzőben, például a biotikus erők, ez a talentolás is egy fokkal jobb, a lőszerek, még ez a szkennelés is egy fokkal jobb (bár megkell hagyni fasza lenne ha nem kéne nyomvatartanom az egérgombot...) az űrtérkép, a (nem)liftezés, a rengeteg humor a játékban, satöbbi. Egyszerűen nem értem hogy miért kellett változtatni olyan dolgokon amik működtek. Az emberek okkal szerették az első játékot, és szerintem azért veszik meg a folytatást mert még többet akarnak a jóbol, nem azért hogy valami teljesen mást kapjanak ami itt ott hasonlít.

Jó hosszú lett, szóval röviden: Csalódás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. ni89
2010.02.05. 17:27
örvájn69: Asszem 24óra alatt toltam ki
Talán egy két fejlesztést nem fejlesztettem ki.
Az összes csapattag küldetését megcsináltam és +-ban még olyan 20 mellékküldetést csináltam.
Olyan 20-25 bolygót skenneltem le míg a kimerült feliratot nem kaptam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ni89 Tyrel
2010.02.05. 17:33
Tyrel: nekem volt geth csapattársam, viszont a Zaeed újdonság nekem nem is találkoztam vele
Szerintem azért nem lett Jack lojális mert nekem a küldetése után vitatkozott Mirandával, és én Shaperddel jól leoltottam.(férfi karakter)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Magrathea
2010.02.05. 17:37
csigabigaf:

Ez is egy vélemény. Szerintem javult a shooter élmény, az első részben én esetlennek találtam, nem beszélve arról, hogy még csillagvadász fokozaton is nagyon könnyű volt. A dobozok és fedezékek meg lehet, hogy nem praktikus élettereket festenek le, de szükségesek, lévén ez egy cover-based shooter.

Miranda és Jacob tényleg nem egy nagy eresztés a többi karakterhez képest, de azért annyira nem gyűlöletesek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Mikeee
2010.02.05. 18:11
Én még az első résszel játszok, de már megvan a 2 is. Tetszik az első rész. Most harcolgatok a Novérián.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. ThePoweR
2010.02.05. 18:20
Hát lehet hogy jó game meg minden de azért nem 99%-os.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. NTomi
2010.02.05. 18:26
A másodikban javították azt, ami az elsőben nem tetszett...a magyar fordítás viszont nagyon gyenge.
A main story lehet nem a legütősebb(de nézd azt, hogy a folytatásokkal sok gond szokott lenni), de a kisebb főküldetések, és mellékküldetések kiegészítik a fő sztoriját a játéknak, így lesz teljes a történet, mert nagyon sok mindent tudunk meg belőlük. Arra ösztönöznek, hogy ne szaladjunk át a játékon, hanem beszélgessünk az emberekkel, tudjunk meg minél többet az adott helyzetről.
Az, hogy lehetett volna jobb is, azt nem vitatom, de számomra ez is egy kiemelkedően jó játék(messzi a legjobb ami az utóbbi időben kijött PC-re), és egyáltalán nem rontották el. A látványra pedig nagyon nem lehet panasz...

Persze mindenkinek meglehet a véleménye, joga van hozzá. Ember válogatja, hogy kinek mi tetszik. De bárki bármit mond, a műfaj legjobbja ez a játék az első résszel egyetemben.

Na ennyit akartam szólani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csigabigaf
2010.02.05. 19:43
"szükségesek, lévén ez egy cover-based shooter"

Esetleg nem kéne minden játékot "cover-based shooter" ként árulni és akkor nem fuccsolna be mindenféle realisztikai próbálkozás azért mert rohadt dobozokat kell tenni mindenhova.
Nem látom a fejlődést abban hogy az akciórészek arrólszólnak hogy
1. hmm dobozok
2. enemy spawn - csata
3. go tovább a következő dobozokig

Mellesleg hosszúkás postom óta befejeztem a játékot és, bár azthittem hogy ennél rosszabb nem lehet, de lehetett. Nagyon lepukkantott, még mirandát se sikerült megöletnem és már ujracsinálni sincs kedvem ezt a missziót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gezu1025
2010.02.05. 20:25
Szerintem pedig jó játék, a mimika hihetetlenül kidolgozott, a karakterek változatosak és van múltjuk felfogásuk és sok más emberi vonás.

De a story hát az bizony egy kicsit elkeserített engem is. Miután megcsináltam a végső missiót vártam, hogy na akkor most jön az, hogy megyek a tanács elé bla bla és jön a nagy háború. Erre semmi, hiányzik az az érzés mikor érzed, hogy több millió ember sorsa van a kezedben és rajtad múlik minden. Én olyan 95% körülire tettem volna. Kétségkivűl jó játék, de történetben ez a 2. rész nem közelíti meg az 1-et. És akkor még nem beszéltem a KOTORról ami szerintem minden idők eggyik legjobb történetü RPG-je.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. oldone
2010.02.05. 20:40
Nekem a BioWare sok munkája volt komoly inger forrása a kalapemelő izmomra.
Ez sem kivétel. Nálam OK a 99%
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Avisto
2010.02.05. 20:43
Van már most is krogan nő, a sámántól pár méterre áll, igaz sok mindent nem lehet vele csinálni.

Az első résznél pár file átírkálásával ki lehetett kapcsolni a magyarítást és visszaállt angolra, itt nincs hasonló? (nekem nem magyar van meg)
Ez a társmeghalás a végén érdekes, én a menekültekkel pl Jacobot küldtem vissza mégse halt meg Mordin, viszont Jack meghalt és ő volt az egyetlen akinek egy félresikerült dialógus miatt elvesztettem a lojalitását, (bár lehet nem emiatt halt meg).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gezu1025
2010.02.05. 20:47
Nekem senki nem halt meg, mindenki lojális volt és Mordint küldtem vissza és senki nem halt meg. Elsőre elmakkoltam . Kicsit meg is lepett mondom ez a nagy sötét story? Mindenki túléli? Ezeke szerint tényleg nagy mákom volt. No meg persze full volt a hajó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. vante
2010.02.07. 14:09
ni89:
Zaeed DLC-ben található, ha eredeti játékod van, akkor a hozzá kapott kóddal letölthető. Illetve még kapsz pluszban ehhez egy + küldit. De azt majd meglátod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Svindler Avist...
2010.02.07. 17:51
A konfig fájl átírásával most is elő lehet_ne_ csalni az angol feliratokat, ha maga a feliratfájl ne hiányozna a lemezről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. gyerecske
2010.02.08. 00:06
A 3. részre remélem megoldják, hogy ne nekem - a kapitánynak - kelljen a legénység után szaladgálni a hajón.Mondjuk lehetne hivatni bárkit a kabinomba, vagy jelentkezne, ha akar valamit.:-).Jó felfedezni a hajót is , de így sokkal hangulatosabb lenne.
Egyébként tökéletesen egyetértek a teszttel, 10-es játék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. scsabee
2010.02.08. 12:36
Pár bug? Nekem egy féle van, de a lehető legidegesítőbb: állandóan ki akar rohanni a karakterem a képernyőről (nagyon egyszerű előidézni, pl. azuoknál a lépcsőknél, ahol oldalt "levegő" van), azonnal beragad, és csak a load save segít...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. alli1990
2010.02.08. 20:44
jó ez az ME2 de van egy komoly bug benne (számomra az) amikor az elején a csapatépítésnél elmegyek az omegára hogy beszéljek a fönökkel a (lépcsőn felkell menni a klubbon belül)ott én neki ütköztem a lépcsönek és az embereim és én is elkezdtem felfele szálni a semmibe. ezután az utolsó mentési pontól kezdhettem ujra... de gondolom ez ugyanaz mint scsabee-nál számomra emiatt és a grafika miatt(meert szerintem szebb is lehetne ici picit)csak 90 % körüli
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. pdx06
2010.02.14. 15:37
A bugok többségét videókártya driver okozhatja szerintem. Én csak egy darab nehezen emészthető dolgot találtam benne. Ha lehagyom a csapattársaimat, akkor nem jönnek utánnam, hanem simán közelebb"teleportálódnak".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. pdx06
2010.02.14. 15:41
A játékot többféleképpen lehet végigvinni, változó hogy ki marad életben, és némely tetteink is következménnyel járhatnak a jövőben. Az első részből lehet importálni a karakterünket, ha már végigjátszottuk emiatt az is hatással lehet a játékmenetre hogy az első részben miket tettünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tsabszy
2010.02.15. 01:05
méghogy egy bug?
1: helyenként fel lehet futni egy egy oszlopra, ahonnan nem tudsz többé lejönni (ezesetben csak loading segít), és van amikor felteleportálódsz egy egy dobozra amire nem lehetne felmászni és csak szenvedés árán lehet újra lejutni
2: a csapattagjaink ai-ja az ellenfél egész okos ai-jához képest egy szánalomvölgy.. ugyanis ha egy nem autómatán nyílódó ajtón átmegyek de ők nem érnek át mielőtt az ajtó becsukódik, akkor rendre lemaradnak, és ez kínos harcközben (+jegyzem, az 1-ben ki tudták nyitni az ajtókat maguk is és csak ritkán akadtak be de amikor ellenfél volt a közelben akkor soha)
de mégis az a kedvencem, hogy a legtöbb biotikus és tech sebzés a fedezékükön landol az orruk előtt ahhelyett, hogy az ellent elérné mivel gugolva elnyomják és az a falnak ütközik
ezek persze főleg csak insanity-n idegesítőek, veteránon vagy normálon nem okoznak sok gondot.
3: beszélgetéseknél néha elállítódnak a fények (pl miranda arca be volt világítva, aztán shepard-re váltott a kamera és mikor újra mirandára váltott vissza, akkor átváltott az arca feketére )

mindezt leszámítva a játékra megérte várni és méltó folytatása az 1-nek
alig várom a 3. részt

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tsabszy
2010.02.15. 01:17
ja igen a karaktereink útkeresése is gondot okoz sokszor... ha nem akarom megvárni, hogy mellém teleportáljanak és hívom őket, egy csomószor azt mondják hogy "can't do" vagy elindulnak vissza mert nem egyenes út vezet a helyre ahová paranccsal hívtam őket.
ja és helyenként (nem tudom, miért mert ilyen csak ritkán volt) vmiért a szemmodelljük a karaktereknek nagyon durván z-fight-olt az arccal, aztán viszont a következő snittnél nem volt gond.
őőőő, engem ami még zavart az az volt, hogy végig egy ún. "vizort" használok mert az nem takarja el az egész búráját Shepard-nek de ad is vmi sebzés bónuszt.. viszont ennek a modellje belelóg a fejembe

ha ezek a hibák nem lettek volna a játékban és mondjuk lettek volna olyan nagyon fontos beszélgetések a 2ben is.. nagyon fontos karakterekkel (mint pl 1-ben Benezia, Sovereign, Saren, Vigil, Rachnii queen...) akkor a játék számomra 100% lenne.. így 95% és 4,5% levonás azért mert a 2-ből lemaradtak ezek a hangulatos részek amikor értékes infókhoz jutok nagyon fontos dolgokról. és 0,5% levonás a bug-ok miatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Magrathea
2010.02.16. 18:43
Khm. Izé, spoiler alert: Mass Effect 2 rap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Magrathea
2010.03.05. 14:05
Az előbbi agyament ME2 ásványszkennelő rap számhoz készült music video is.... =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. csab959
2010.03.09. 22:53
Az "öngyilkos küldetés"-ben, amikor először választok csapattagot, hogy kit akarok beküldeni a "szellőzőjáratokba", ott ki lenne a legjobb választás? Eddig Mordint választottam, de meg is murdált, aztán meg mindenki életben maradt. Tehát ki az aki nem hal meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. felziusz csab9...
2010.03.09. 23:32
Tali

Amugy öngyi küldetés nem nehéz, csak logikusan kell választani.

pl Grunt a túlélők visszakíséréséhez
Samara a bogarak elleni védelemhez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. csab959 felzi...
2010.03.09. 23:38
Köszi a választ. Túlélőkhöz még Garrus is megfelel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HUNrobar
2010.04.04. 20:00
Én is pár napja fejeztem be és merem állítani hogy életem legjobb játéka volt! Hihetetlen összetett és tele van rejtett poénokkal, ha valaki odafigyel. Elég csak felmenni youtube-ra és több 100 videót fog találni csak ilyenekkel. A végső harcnál pedig attól függ a kimenetel, hogy miket fejlesztettél ki a játék során és kik a lojális csapattagok, legalábbis szerintem. Nekem egyedül Jack halt meg, de nem bánom, úgy is utáltam. Egyébként akár minden csapattagot is el lehet veszteni és még Shepard is meghalhat a végén, meg lehet nézni youtubeon! És nem szabad elfelejteni, mekkora munkát csinált magának a Bioware azzal, hogy olyan döntést kellett a hozni a játék végén, ami teljesen meghatározza a 3. részt..
A grafikával nem tudom mi a gondotok, én ilyen kidolgozottságú karaktereket még életemben nem láttam, persze külterekben veri a crysis, viszont tps nézetben máson van a hangsúly. Nekem egyetlen bajom a mentések limitálásával volt, aminek semmi értelme mert egyszerűen átmásolom őket egy másik mappába és kitörlöm az eredeti helyen .
A 99%-ot eléggé elszálltnak érzem, főleg egy cikkbe, de 96%-ot bőven megér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dicsolovag
2011.09.11. 19:47
Az utolsó hozzászólás már rég jött, így egy kis Spoiler Alert! után leírom azt a kombinációt amivel mindenkit meg lehet menteni: (lehet hogy van több is én ezzel értem el)
SPOILER ALERT!
Első küldetésre Légiót küldtem a járatba, és Garrus lett a második csapat vezetője. Magammal mindíg a leggyengébb karaktereket viszem, mert akkor tuti nem halnak meg máshol. (Ez mordin és Tali kb)
A következő Küldetésnél Samarát vittem pajzsot tartani és Miranda ment a második csapat vezetőjének (így a végén az ajtónál ő kap lövést amitől semmi baja... mások meg haltak már bele)
A megtalált legénységet Mordin segítségével küldöm vissza a hajóhoz. (Ezt ő tökéletesen meg tudja oldani, viszont ha marad akkor meghalhat közben)
A végjátékban Miranda és Tali szokott velem lenni. Előbbi azért, mert a végén beolvas a rejtőző fickónak (ami igaz ... scriptelt, mert mindegy hogy kit viszel ez fog történni, de ki tudja ... lehet hogy ér valamit a 3-ban).
Ezekkel a kombinációkkal nem halt meg senki.
(persze a játék során minden fullos volt, Minden bolygó felderítve minden küldi megcsinálva és mindenki lojális volt. Maximum Ishnek nem szállítottam a csomagját A végjáték szerintem nem függ attól hogy kinek milyen képességet fejlesztek ki. Például életerőt vagy fegyversebzést részesítek e előnyben.

A játék 99% a lépcső mellett és a dobozok szélén könnyen beragadós hiba miatt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!