iPon Cikkek

Mass Effect 3 - Az űreposz vége

Dátum | 2012. 03. 17.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Shepard trilógiája lezárult. Az első epizód óta kaptunk rengeteg drámát és humort, igazi hollywoodi köntösbe csomagolva. A BioWare a maga nemében egyedülállót alkotott ezzel a szériával, melyben a megelőző részek döntései átíveltek a folytatásokba. Az egész koncepció nagyon modern, nagyon friss, a megvalósítás pedig mindeddig igazán minőségi volt. A történet és az univerzum az első pillanattól magával ragadott minden sci-fi kedvelő játékost, így nem csoda, hogy milliók várták a befejező részt.

Ezzel együtt az utóbbi években a kanadai fejlesztőnél és az EA-nál tapasztalható marketingközpontú és „igénykielégítő” hozzáállás miatt sokakban kétely ébredt a lezárást illetően. A single player játék rajongótáborának egy része összehúzott szemöldökkel fújt a multiplayer feltűnésére is, féltek, hogy felhígul a játék, ami már amúgy is „csak” egy RPG elemeket tartalmazó shooternek indult. Lássuk hát, igaza volt-e az ördögöt falra festő tábornak.

Előre bocsátjuk, hogy annak ellenére, hogy a BioWare keblére ölelte a most belépő játékosokat is, mi az előző részek, könyvek és képregények fényében értékeljük a Mass Effect 3-at. Amennyiben titeket leginkább a shooter rész és a multi érdekel, javasoljuk, hogy ugorjatok bátran a cikkben.

Történet és hangulat


A könyvek olvasóinak van egy jó hírünk, rengeteg hivatkozás és karakter kapott helyet a játékban, méghozzá nem is kis szerepben. Amennyiben még nem álltatok neki a játéknak és van annyi önkontroll bennetek, hogy kibírjátok még egy kicsit, akkor mindenképpen ajánljuk az első három könyvet és a képregényeket, sokat adnak az élményhez.

Élmény. Álljunk is meg ennél a szónál és szögezzük le, hogy a Mass Effect hangulat eléri a tetőpontot a harmadik rész első percében és onnan aztán el sem akar mozdulni egészen a befejezésig (ott aztán elmozdul, de erről később). A játék könnyeket facsar, mosolyt csal és az érzelmek egész skáláját hozza elő mindenkiből, aki nyomon követte Shepard kapitányt az elmúlt években. Ehhez persze hozzájárul hűséges legénységünk, akik ezúttal nincsenek hozzáragadva egy adott helyhez a Normandián. Összefutnak egymással a hajó különböző részein, kártyáznak, beszélgetnek, ha pedig a Citadellánál kötünk ki, kapnak kimenőt és találkozhatunk velük az állomás különböző pontjain.

Rátérve a sztorira, ahogy azt Shep már az első rész végén megjósolta, a pusztítók eljönnek, hogy bevégezzék ezt a ciklust és kipusztítsanak minden fejlett organikust a galaxisban. A mi feladatunk lesz, hogy egyesítsük a galaxis népeit, hogy együtt megvédjük magunkat és visszavágjunk a Reapereknek. Eme szent feladat mellett képzelhetitek, hogy a megszokott mellékküldetések nem jöhettek szóba, így ne számítsatok arra, hogy egy kifacsart ízlésű turián könyvelő földi lepkegyűjteményét kell majd gyarapítanotok, amíg még nem késő…

Kahlee Sanders a regények egyik főszereplője

Küldetések

Minden egyes misszió hozzájárul majd az armada erősítéséhez. Bizony a mi feladatunk lesz, hogy ezt számon tartsuk, ha már mi toborozzuk össze a népeket. Az ismert fontos szereplőktől, a kiskatonákon és flottákon át a tudósokig mindenki gyarapítja erőinket, minderre pedig a multiplayerrel rásegíthetünk. A multi az úgynevezett galaktikus készenállást növeli, ami gyakorlatilag egy szorzó az elért összegen (maximum egyszeres). Amennyiben nem akarjátok megcsinálni a bolygószkennelős kisebb küldetéseket, amiket jobbára a citadellán való mászkálás közben szedhettek fel (nem válaszkerekes interakcióval, hanem csak meghallhatjátok, amint beszélgetnek az érintettek), akkor segít multi. A maximum érték elérhető az összes küldetés megcsinálásával, vagy a fősztorira koncentrálva multival, így nincs miért aggódnia annak, aki nem szereti a többjátékos shootereket.

Nagyon könnyű maximalizálni a katonai erőnket jelképező csíkot, akár multi nélkül is
A főbb küldetések nagyon érdekesek és izgalmasak lettek, jó érzés viszontlátni rengeteg ismert arcot, még ha ezúttal sokuk nem is csatlakozik a kompániánkhoz. Lényeg, hogy tudjuk, ők is ott lesznek a végső ütközetben.
Ennek kapcsán említést kell tegyünk az elcsapott befejezésről is. Ne aggódjatok, nem spoilerezgetünk, de egyszerűen ez mellett nem mehetünk el szó nélkül. Az ending ugyanis ellentmond a Mass Effect széria szellemének, nem kulminálódnak benne az évek alatt meghozott döntéseink és túl sok kérdést hagy maga után. Nem beszélve arról, hogy a lehetséges végkimenetek alig különböznek egymástól (ugyanaz az a szekvencia fut le 3 verzióban). Ebből lett is szép nagy botrány, a rajongótábor figyelemfelkeltés végett pénzt kezdett el gyűjteni, melyet aztán jótékonysági célokra ajánlottak fel. Sokan követelik DLC formájában a befejezés orvoslását, lélekben mi is mellettük állunk.

Visszatérve a missziókhoz, a mellékküldetések sajnos mind felejthetőek és nincs bennük meglepetés. Minden bolygószkennelés valamilyen fontos tárgyért/humán erőforrásért megy, amit aztán vissza kell vinni a citadellára. Nagyon gyorsan meg lehet őket csinálni, ezúttal nem tart sokáig a letapogatás sem (néhány másodperc/bolygó). Kapcsolódik még hozzá egy galaxis térképes minijáték is, ami a Reaper erők elkerüléséről szól, de sajnos sem az, sem pedig a szkennelés nem nyújt semmiféle kihívást, ezt bizony jobban is kitalálhatták volna. Valahogy ez a rész egyik Mass Effectben sem jött össze a fejlesztőknek.

Nem, ez egyszerűen nem megy a BioWare-nek, a szkennelésről ne is beszéljünk...

Harc és multiplayer

Itt kap a játék tőlünk hideget és meleget is. A harc ugyanis némileg különbözik single és multi módban, melynek egyszerű oka, hogy a multiban nincs időmegállítás. Ám míg a multit sikerült nagyon jól eltalálniuk (nehézségi szempontból), addig a single player nehézségi fokozatait hihetetlenül eltolták. Egy vanguarddal Insane nehézségi fokozaton nagyjából úgy néz ki a játék, hogy folyamatosan cikázunk a pályákon, mint egy mérgezett egér, és vagy 10-15 másodperc alatt kivéreztetjük az ellent vagy meghalunk, ugyanis a nehézség abból áll, hogy Shepard alig bír ki néhány lövést. A singleben a képességeken gyakorlatilag semmi lecsengési idő nincs, így egy adepttel lehettek warp sorozatlövők, a vanguarddal pedig… inkább nézzétek meg az erről készült gameplay videónkat.


Single playerben tehát a harc ugyan pörgős, de egyáltalán nem nehéz, még Insane fokozaton sem. A képességek elosztása viszont nagyon jó lett mindkét játékmódban és az is jól sült el, hogy elérhetővé tették az összes fegyvert minden kasztnak. A korlátozó tényező a fegyverek súlya, minél nehezebb a fegyver, annál jobban növeli a képességek lecsengési idejét.

A faj-kaszt kombinációk nagyon jók!
Az ellenfelek sajnos elég buták, az egyetlen egy dolog, amivel igazán remekül bánnak, az a füstgránát. Leginkább a számbeli fölény és a képességeik, amik izgalmassá teszik a harcokat. Az egységek igen változatosra sikerültek, a Reaper, a Cerberus és Geth erők is tudnak olyat villantani, amire felkapjuk a fejünket. A Gethnél a Hunterek, a Cerberusnál a Phantomok, a Reapereknél pedig a Bansheek az abszolút kedvenceink, legalábbis multiban. Jó hír, hogy a nehézséget állítgatják a fejlesztők, a héten alapos kozmetikát kaptak a gethek, akik eleinte elég gyengék voltak, és nerfeltek a mi képességeinken is, így például a Sabotage már csak egyetlen ellenfélre hat, a körülötte állókra nem.

Ha már rátértünk a multira, akkor mondjuk gyorsan el, miben is áll pontosan. Egyetlen fajta játékmód van, 10+1 hullámot kell túlélni négyfős csapatokban, a hullámoknál pedig random teljesíteni kell valamilyen objektívát is. Ez lehet, például feltöltés, aminél meg kell védenünk egy szervert, amíg az adatok át nem jutnak (minél több játékos van a közelben annál gyorsabb a feltöltés), lehet kulcsfontosságú ellenséges katonák kiiktatása időre vagy 4 db, a pályán random elhelyezett zavaró kiiktatása. Az utolsó hullám mindig a helyszín elhagyása (avagy „Get to tha choppaaaaa”), cél hogy mind egyben legyünk mire megérkezik a szállító jármű, ezért ugyanis bónusz jár.

A három nehézségi fokozat jól el lett találva, a fejlődés is jó ütemű, bár a fejlesztések (fegyverek, modok, új kasztok, felszerelések) beszerzésének teljesen random volta egy kicsit bosszantó tud lenni. Előfordulhat, hogy minden vágyatok egy aszári adeptus, de még 100-as szinten is csak reménykedve gyűjtögetitek a 60.000 kredites Spectre dobozokra a pénzt, remélve, hogy az egyikben ott lapul majd a ritka kártya, amely kinyitja a kasztot.

Jó sok valós pénzt ott lehetne hagyni a boltban, de nem szükséges.
Vannak azért hibák a véletlenszerűségen túl is a multi részben, például a könnyű cheat lehetősége (nincsenek szerverek, mindig az egyik játékos a host, aki könnyen szerkesztheti az ini fájlt), melyből lettek is botrányok már az első nap. Leginkább credit csalókról lehetett hallani. Ezen túl van néhány kisebb bug is, de szerencsére ritkán futottunk csak beléjük. Ami inkább bosszantó tud lenni, hogy mindenhez a space-t kell nyomni (sprint, fedezék mögé bújás, tárgyhasználat), ez gyakran eredményezi azt, hogy karakterünk nem azt csinálja, amit szeretnénk. Hiányzik továbbá a szöveges chat a lobby szobában, kizárólag hang alapú kommunikációra van lehetőség. Mindettől függetlenül viszont az egész nagyon élvezetes, és bár 6 térkép van még csak a játékban, így is több tucat órára odaköthetnek minket a képernyők elé. A kasztok változatosak, igaz nem teljesen kiegyensúlyozottak, de kooperatív játék lévén ebből nincs különösebb gond. Mindent összefoglalva a multit szerettük és bízunk benne, hogy a BioWare már készíti hozzá az újabb térképeket és kijavítja a hibákat.

 

Dizájn, hangok, zene

A Mass Effect letisztult grafikai stílusa természetesen a harmadik részre sem változott, szerettük eddig is, most is jól néz ki. Némileg javult a mimika, aminek örültünk, bár még most is látni néha faarcot a beszélgetésekkor, de nem kirívó a dolog. A területek most is nagyon szépen lettek kivitelezve, Thessia és Tutchanka remek lett, de a szalarián és turián anyabolygó sem lett rossz. Rengeteg fegyver van a játékban és mind disztinktív megjelenést kapott, még néhány modot is könnyen fel lehet ismerni, ha jól megnézzük társaink csúzlijait. Ami még említést érdemel, az a Reaper egységek dizájnja. A gyűjtői változat art bookja azt is elmagyarázza, hogy melyik egység milyen fajból született (az aszári és turián persze könnyen azonosítható anélkül is).

Nem nehéz felismerni az aszári építészetet
A hangok terén most sem kell csalódnunk és a szinkronszínészek is csillagos ötösre vizsgáztak. A zene egyszerűen fantasztikus, hihetetlen sokat ad hozzá a játékélményhez az összes régi és új dallam, vitathatatlanul szerves részei a Mass Effect feelingnek.

Technikai rész

Az Unreal motorról nem nagyon van mit mondani manapság, így technikailag a legfontosabb, amit meg kell említeni, az a töltési idők minimálisra csökkentése. A Mass Effect 2 emlékezetes volt sajnos amiatt, hogy iszonyatos hosszú töltéseket kellett kivárnunk. A harmadik epizód ilyen szinten sokkal jobban optimalizált, alighogy rákattintunk a Normandián az áhított emelet számára, már ott is vagyunk. A gépigény se nagyon változott, legalábbis mi nem nagyon érzékeltük, de a tesztgép most elég erős volt (Core i3-2100, Radeon HD6870, 8GB RAM), nem igazán esett be a játék 60 fps alá (1920*1200, max).

DLC, DLC és még egy DLC

Sajnos ez egy újabb botrány forrása a játék körül, mivel hiába ígérgették nekünk, hogy a protián csapattagos letölthető tartalom a játék validálása után készült, ez több mint valószínű, hogy nem így van. Egyrészt túlságosan szerves része a játéknak (nagyon sok dologra derít fényt), másrészt magán a lemezen is megtalálták a 200 megás pakkot, amit aztán letöltet velünk a játék… Szerintünk nagyon rossz politikát folytat ezzel az EA, az ilyen kaliberű játékoknál a vásárlók túlnyomó többsége könnyebben megemésztette volna azt, ha 1-2 ezer forinttal drágábban adják a játékot, minthogy utólag úgy érezze, hogy becsapják a letölthető tartalmakkal.

Javik érdekes figura, ha tehetitek ne hagyjátok ki a DLC-t...

Összefoglalás

A Mass Effect erre a részre is rengeteget változott, sok szempontból felülmúlta a remekbe szabott második részt, de sajnos akad néhány dolog, amit sikerült alaposan eltolnia a BioWare-nek. Ez lett az eddigi legrövidebb Mass Effect, a maga 30 órájával (Insane fokozaton, Vanguarddal), szerintünk lehetett volna nyújtani rajta néhány jól megcsinált opcionális mini-játékkal. Az első részben jó volt az omnigéles koncepció, ha valamihez nem volt kedvünk, akkor a gél kiváltotta az agymunkát. A narratíva és dizájn viszont sok mindenért kárpótol minket, kivéve sajnos az igencsak rosszul sikerült befejezést (a játék 30 óra élvezet és 10 perc döbbenet). A multi a kisebb hibáival együtt is hihetetlenül szórakoztató, ha csiszolnak még rajta és folytatják a színvonalas adalékok kihozatalát hozzá, akkor hosszú távon is leköti majd a TPS kedvelőket.


Platformok: PC, PlayStation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

102. Stormrage
2012.03.17. 13:32
3 resz egyutt szerintem igy is iszonyat magasra rakta a lecet ha ezt a jatekelmenyt valaki felul akarja mulni, ilyen jol es erzelemdusan meg sose szorakoztam jatekon vagy filmen, barminemu multimedian. a befejezes nekem is szurja a szemem, remelem dlc formajaban egy melto befejezes jon majd. de szerintem az egyik legnagyobb ujra-jatszhatosagi potenciallal rendelkezo jatek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
101. Andos
2012.03.17. 14:44
Alul lett értékelve!!!
Az IGN-nél meg az összes fejesnél 90% felett lett értékelve nehogy már az Ipon ne adja meg, ráadásul a játékélmény lett lehúzva.
Ez nevetséges! Személyes nem tetszésed fejezed ki ezzel Pacman, nem azt hogy semlegesen ítélted az értékelést...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
100. Emberfej
2012.03.17. 15:00
Nekem is kb 30óra kellett insane fokozaton minden mellékküldetéssel, de a második rész is csak a béna bányászat miatt volt több, de azt a patch megoldotta.

Engem az zavart hogy szinte minden assetet összegyűjtöttem, de mivel nem elég gyors a netem a multihoz azt kihagytam így csak kb 3000 egység erős volt a handsereg SPOILER és ezért Shepard meghalt SPOILER
Azt ígérték hogy nem lesz hátrányban single playerben aki nem használja a multit...

Játékélményt erősen leviszi a dlc körüli botrány, meg a befejezés. Nem lett rossz játék de azért többet vártunk volna, szerintem teljesen korrekt a 82%
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
99. zaeta17
2012.03.17. 15:01
Bár még nem értem rajta végig, azért jó pár órám benne van a játékban. Ami engem elsőre nagyon zavart az a mozgások (már az első jelenetben ahogy leszáll a reaper a városra, vagy egyáltalán a karaktermozgások, néha úgy éreztem ebben még talán jobb is volt a 2...) és az elnagyolt textúrák. Sokszor van olyan hely pl. amikor egy-egy "autó" mellett állunk és kockás rajta a felirat. Sőt, helyenként a jelenetek is gagyin vannak összerakva (kamera mozgás, stb), ez mondjuk köszönhető annak is, hogy rengeteg ilyet kellett csinálni a játék alatt, de azért a kulcsjelenetekre jobban odafigyelhettek volna.
Engem az ellenfelek erőssége is zavart. Lehet, hogy valamit én néztem el, de az, hogy normálon egy fél tárat is bele kell eresztenem a leggyengébb valakibe, hogy végre a földön maradjon, azt túlzásnak éreztem. Ne csak az ellenségek és saját életerőmmel optimalizáljanak, ha nehézséget állítanak (célozzanak pontosabban, legyenek okosabbak, vagy többen...).

De mindezek ellenére hozza a hangulatot, magával ragad, szórakoztat és el is gondolkodtat [mondjuk azon, hogy ne irtsak ki véletlenül egy egész fajt...]. Ha én pontoznám a játékélmény és a látvány pontjai helyet cserélnének és összességében megadnám rá a 90%-ot. Megérdemli. Szerintem egy fantasztikus játék (annak ellenére, hogy most csak a hibáit soroltam), de az elsőt fogom legjobban szeretni, akárhogy is végződik ez a 3.rész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
98. Skorbut
2012.03.17. 16:15
Zaeta17 - nincs is szebb, amikor rájössz, hogy az ÖSSZES humanoid karakter általános mozgásanimációja egy fájlból építkezik; a női karakterek ugyanúgy mozognak, mint a férfi karakterek, ugyanazok a pózolások és arckifejezések köszönnek vissza kilószám.

Egyébként annyira nem is fájdalmas a befejezés, nem csalódtam nagyobbat, mint mondjuk az új Assassin's Creed-nél. Az egész trilógiát belengte az a tipikus "űr-operás" cukormáz, gondoljunk csak az űrlények sztereotíp testalkataira.

Remek dialógusok és pillanatok voltak a játékban, sokszor nevettetett meg, ráadásul a legénység főkarakterei között zajló diskurzusokat is érdemes volt kifülelni, egyszerűen zseniális volt az egész, meg a kissebb viták amiknél becsatlakozhattunk, tényleg nincs még egy ilyen játék. Sosem felejtem el az új Citadella hangulatát, vagy az agyaggalamb-lövészetet Garrus-szal. Megy a polcra a Half-Life 2 és a BioShock játékok mellé. Le a kalappal.

Persze a játék ára más tészta. Megér-e 10 ezret, főleg a DLC-s kavarás után? Kinek mit, 20-30 óra emlékezetes, minőségi játékidőért, viszont a Collector's Edition tényleg rablás, igazi Collector-harvest a pénztárcánkból, főleg ha láttátok már a 74 oldalas artbook szkenjének végét: "sálálálálá, nemsokára megvehetsz egy 290 oldalas trilógiás artbook-ot, ez lóf*** se volt, csak reklám-ízelítő"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
97. bodomehesz...
2012.03.17. 16:22
Lényeg ami lényeg, hogy szerintem jól sikerült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
96. dzjaulah
2012.03.17. 16:31
Nem értek egyet.

spoiler!
A mellék küldetések: Van egy rakás. Aki végig akar rohanni a játékon, az ne mentse meg a cerberus tudósokat, minden bolygón egyből menjen a főküldetésre és ne hatástalanítsa a turián bombákat, stb... Ezek is mellék küldetések ám, attól függetlenül, hogy teljesen bele vannak dolgozva a fő szálba. bocsika

A szkenneléssel nem tudom, hogy mi a baj. Talán kicsit bugyuta, de amikor a youtube-on valami buta konzolfan nem tudta megcsinálni a 2ben a párosítgatós minijátékot ott szerintem elgondolkodtak a fejlesztők... (tényleg volt ilyen, sírtam, nem tudta, hogy mit kell csinálni, még mondta is, hogy "valamit párosítgatni kell de itt csak pontok meg vonalak vannak nem értem"

A space nem csak mutliban idegesítő.
Összességében csak egy dolgot súrtak el a befejezést. De nekem még az is tetszett. Nagyon is tetszett, de erőltetett, meg jobbat is el tudtam volna képzelni. De attól még nagyon jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
95. Siq123
2012.03.17. 16:43
Az én véleményem az egész játékról az hogy khm... nézzük pontokba szedve:
1. A Kezdésen kiakadtam. Rögtön az elején érezni lehet hogy ez már nem olyan mass effect ami az előző kettő részben érezhető volt. Itt már azt érezzük hogy nem vagyunk már az a mindenkit megmentek de tényleg mindenkit féle hős.
2. zene és hangok: Hát még zene el el megy, de a fegyverhangok... Erős röhögőgörcsöt kaptam amikor először meghallottam a hangjukat, de már megszoktam a végére.
3. Az előző 2 részben végbevitt NAGY döntéseink. Hát ha valaki szemfüles akkor észre veszi hogy nagyon minimálisan befolyásol. Gondolok itt a begyüjtő bázisra. Ha felrobbantod vagy sem akkor is meglesz az emberi Reaper. stb.
4. Játékmenet. Nem unatkoztam annyi biztos. Csak az elején. ennyiből éreztem hogy ez egy mass effect.
5. A Vég: az utolsó 15 percről csak hogy hogy ro********* **** ****** **** ********* ***** meg a bioware El lehet b***ni dolgokat, de ezt nagyon elaszták a biowaresek végig keresztül a youtuben, forumon, meg mindenhol olvasom. és az emberek 90 % nincs elragadtatva tőle. van 3+1 szar befejezés, és már luxus lett volna betenni 1 rohadt nehezen elérhető, de k*rva jó befejezést. pff
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
94. Andos
2012.03.17. 17:02
Összesítve akkor mindenki szerint jó játék, és akárhogy is nézzük még az Ipontól is megérdemelné a 90%-ot mert a hibái ellenére is örök kedvenc. (Nagyot nevettem mikor annak idején a Bulletstorm 90% fölé lett értékelve a Crysis 2 meg vele együtt lett tesztelve és az 80%-ra kb. úgyhogy nem sokat hihetünk az Iponos teszt értékeléseknek, vagy pedig nézzenek körül jobban mielőtt véleményt alkotnak.) A befejezést meg lehet hogy kijavítják DLC-vel a Bioware hallgat a játékosaira míg az EA nem. De a Bio-nak nagyobb befolyása lesz. Pár szemet szúró hiba van benne amiket orvosolni is fognak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. dimok82
2012.03.17. 17:33
Nekem az 1-2 jobban tetszett, szerintem reális ez a 82%
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. Chocho
2012.03.17. 18:13
@Andos:

Arról az IGN-ről beszélsz, amely elérte, hogy a saját hostess cicababája szerepet kapjon a játékban? Seems legit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. Heroes27
2012.03.17. 18:17
Andos, hol ér ez neked 90%-ot mond már? Teljesen reális a 82 sőt, én kb 80-ra tippeltem, mielőtt meg nem láttam a végét. Pacman teljesen jól leírt és jogos értékelés. Az, hogy a mocskos multi cég mit ad rá, hidegen hagy, metán nézd meg a vásárlói értékelést. Szerintem nincs miről beszélni. Eleve ha a játék befejezése pocsék szar undorító, már nem lehet 90. Az eleje megint brutál uncsi, az e közötti játékrész, azaz az elejét és a végét leszámítva jó. De ha már megnézed azt a vanguardos gamplayt, ha neked ez 90%, akkor örülök hogy örülsz, de tényleg. Neked tetszik, te adtál volna rá 95% is, ahogy kinézem belőled, én meg nem. Sőt, senki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. Mandris90
2012.03.17. 18:37
hát igen az EA nak mindig is jó kedve volt megkopasztani a játékost és ötvenszer eladni a játék eredeti tartalmát csak azért hogy ök elöbb kitudják adni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. Emberfej
2012.03.17. 18:39
Szerintem meg iponos tesztek pont hogy a valóságot tükrözik, magazinokat meg egyebeket túlságosan befolyásolnak néha a kiadók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. Andos
2012.03.17. 18:44
Eurogamer – 10/10
Vox Gaming – 10/10
PlayStation Lifestyle – 10/10
Eurogamer Germany – 10/10
GameInformer – 10/10
GameHunters – 4/4
The Guardian – 5/5
Gamerzines – 98/100
Xbox 360 Achievements – 96/100
IGN – 9.5/10
CVG – 9.4/10
GamesRadar – 9/10
Gamespot – 9/10
Metro – 9/10
Destructoid – 8.5/10
GiantBomb – 4/5
1UP – A
Kotaku – “Yes”
Magáért beszél!
(<mod: Nono! A sértegetéstől tartózkodjunk! - Pacman> ) Aki átrohan az egész játékon, kb olyan szinten ahogy a videóba, meg is értem ha nem érzi át a játékélményt és rinyál hogy mennyire uncsi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. bomba650
2012.03.17. 18:51
Hm hm, két végigjátszás és sok óra multi után összesítve: 30% Multiplayer + 52% Singleplayer játékélmény. (Hangokkal, zenével, grafikával, bugokkal együtt)
Így már nem is fest olyan szépen
De attól még kedvenc marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. bomba650
2012.03.17. 18:54
Kieg.: @Andos

A gameplay videóhoz annyit azért hozzáfűznék: Aki így tolja a papír Vanguarddal insane fokozaton, az alsó hangon is minimum jó játékos. Gold multiban nagyon ritkán találkozom hasonlóval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. Heroes27
2012.03.17. 19:11
az a baj, hogy vannal biza így kell játszani. Ez van. Szerintem ezen ne vesszünk össze, nagyon is jól játszik a gyerek, de az a szomorú, hogy kb 3 sec a kisülés újratöltési ideje. Nevetésges. Én meg egyszerűen nem bírok warpozni sentinellel, mert alig akar visszamenni, pedig a recharcg speedre rámentem a passzívnál. (Azt a rohadt warpot is árszabták, már nem robban, hanem szív, fasza tényleg, meg a tech páncél nem sül ki magától ha lelüvik, sőt semmit se véd kb, egy rakás szar). A legjobb kaszt a katona és az infi, de ez is csak azért, emrt kimenekülsz feszt sunyiba a szorult helyzetből.

A másik, ami megint iegesítő, vanguardal nem,(mert sok enemynek nincs shieldje az elején), de más kasztal igen, hogy speciel az elején nevetségesen szar vagy. Nekem import kari, sentinel, még hála égnek nincs fegyver korlát, tehát avangerrel lövök, de 3 tár kell egy szaros cerberus katonának. Ez mi a shit? Ezt már felhozta valaki, természetesen insanyti nehézség, és ne vanguardal menjetek neki. Vicc. És a másikk, kapsz 3 lövést és die. Semmi életerő nincs, valami brutál gyorsan meghlasz, Jön egy marauder és kapsz 2 lövést kb és halál. Szerintem ez nevetséges, de a cikkben is le van írva, a balanc egy vicc benne. A fegyver tuning egy parasztvakítás, míg a képességek eloszlásától megint nem ájultam el, Szerintem annyira felesleges két ágból választani, most az egyik, hú tovább tart 5 seccel, míg a másik nagyobbat sebec 5-el. Az állandó space nyomkodás, amikor csak egy gombot használsz, nagyon primitív, többet is meg tudok jegyezni, de sajnos ebbe ennyi jutott. És nem egyszer azért haltam meg, mert szökdécsel és kiugrott, holott nem ezt akartam. És most csak a gameplay részét említettem.

A zenét meg sokan mondjuk hogy jó, de neke volt olyan, amikor kajak olyan zene ment, mint valami 90-es évekbeli marióba vagy nem tudom. Meg nem passzolt ahhoz a részhez se. tehát az sem lett jobb, ahogy a fegyverek hangja sem, az avanger mért változott meg? Eltúnt a hangséma? nem értem, de mind1.

Én nem mondom hogy rossz lett, mert nem lett az. nagyon is el lehet vele játszani, szórakozni, eleve az a célja istenem. De ne magasztaljuk az egekbe, nem lett jó annyira, amilyennek itt sokan melítik, vagy ők azért mondják hű de jónak, mert nem játszottak az előzőekkel. Se az 1, de még a kettő szintjét sem üti meg, de a 2-se az egyét, így arányosan lement a szint, a harmadik így logikusan még szarabb lett. Beígérték azt is, hogy nem lesz befolyással a multi cselekedet a single-re, erre nem bírom elérni a maximális készültéget a szaros multi nélkül. Sajnálom, ott a Bf3, meg időm sincs a wave bohóckodásra, nem mondom hogy rossz, de 2.3 parti és szervusz. A dlc lehúzósdi meg nevetséges, én jót nevettem, fél év és mindenki hozzájut valamilyen formában, nem érdemes kidobni rá egy fillért sem, és sajnos nem ez volt az utolsó dlc, lesz ehhez vagy 5 minimum, de már be van ígérve, egyenlőre csak multihoz, de az is vicces nagyon Náalm 80%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Asagrim
2012.03.17. 19:19
zaeta17:

Nem tudom te mivel játszottál, de engem kifejezetten idegesített, hogy könnyen hullanak az ellenek. Fejlövés simán leterít max kettő lövésből minden ellenfelet, de amit röhejnek tartottam az az, hogy armor/barrier/shield is kritikus találatot kap fejlövéskor ... miért?!

Ez a biotic charge + shockwave meg idiotizmus. 2 képességet spammelni az nem játék, de persze mindenkinek joga van eldönteni hogy hogyan assza el a saját játékélményét!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Magrathea
2012.03.17. 19:59
Asagrim:
A vanguard erről szól igazából. Ha mást csinálnék, az egyszerűen nem lenne ilyen hatékony. Próbálgattam más fegyókat, nehezebbeket, könnyebbeket, de felesleges variálni. Human vanguard = charge+nova, kezébe meg egy kis súlyú fegyver, hogy a recharge 200% maradjon, vagy ahhoz nagyon közel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. Andos
2012.03.17. 20:38
Hát haver ha így játszottad végig a játékot nem csodálom hogy ennyire értékeled...
Éppen az az erőssége a Mass Effectnek hogy sokoldalú, több lehetőséget kínál a kasztok változatossága a végigjátszásra. Én pl. rendszerint default Shepardal nyomulok jobb szeretem a hitelesség érzését kelteni. (és szerintem az is elég hatékony Pacman!) De ha én is úgy játszanék ahogy a videóban 5 perc után kidobom a kukába, és elkezdek a fórumokon nyivákolni hogy nem érte meg a pénzét...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Zoe01
2012.03.17. 21:48
Úristen csak 82??? Pedig ez Mass Effect!!! Jah, el is kellett volna olvasni a cikket.

Teljesen jó cikk lett amúgy. Végre még egy olyan oldal, ahol nem kell attól tartanom, hogy a nyálcseppektől nem látom a szöveget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Asagrim Magra...
2012.03.17. 22:07
Neked lehet erről szól, nekem arról, hogy nincs is pont leosztva a novára, és taktikázok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. nagypite
2012.03.17. 22:14
Hááát szerintem egy kicsit le lett értékelve annak fényében, hogy milyen játékok kaptak itt 80% körül... Nem mondom, hogy az év játéka mert tényleg lebasztak benne dolgokat, DE szerintem simán bent van a 2012-es top 5-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. dragon83
2012.03.17. 22:20
Nagypite, még csak március van, honnan tudod előre, hogy ott van az idei év 5 legjobb játéka között?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Humbuk
2012.03.17. 22:52
Szerintem teljesen reális az értékelés.

Sajnos eljutottam a végéig. Én a szimbiózist választottam és ennek köszönhetően valszeg több élőlényt irtottam ki (a flottákat is beleszámítva) mint a reaperek együttvéve. A dizájnhoz még annyit hozzá tennék, hogy elég csalóka. 1080p-n játszva az átvezető videóknak elég gyér a minősége és a játéktértől egy kicsit messzebb is baromira látni a roszabb minőségű textúrákat.
Maga a játék tér nem rossz, kifejezetten szép. A befejezés botrány, főleg amikor atomjaimra robbantom magam és mindenkit utána vissza kapok, hogy azért még ha dlc lesz attól még tudjak játszani... Vicc!! Akkor legalább hagyták volna békében nyugodni Shepet és "átvehettem" volna az irányítást egy másik karakter felett.

Már csak azért sem adnék rá 90%ot mert egy nyamvadt ugrást beletehettek volna, főleg amikor vetődnék és egy kis kavics vagy "láthatatlan" él állít meg és emiatt lőnek szitává. Normalon vittem végig elsőre és tényleg 50golyó kell az ellenbe. a Nagyokba még páncéltörő tölténnyel is túl sok kell. Szerintem sok felesleges dolog van, Én pl a katonámmal csak gyógyítás miatt használtam a space-t ill gránát dobásra. A fegyver modokról meg ne is beszéljünk, egyik másik kb annyit ér mint halottnak a csók. A páncél fejlesztése valami vicc... Fantáziátlan az egész. Nekem hiányzott a 2ből a Normandia fejlesztgetése is ha már galaxis védő háborúra készülünk.

A történet miatt kötelező darab, drámai, nagyon jó a történet vezetés. A küldetések egysíkúak, kicsit feldobhatták volna. Sajnos sugárzik belőle, hogy nem egy gondolkodós játék. Pl amikor a földön az utolsó nagy támadás előtt már lehet tudni, hogy Shep-nek annyi. Mert a dialógisok is úgy vannak összerakva: "Hát ha meghalok... azért vigyázz magadra"

Az 1 ben a végére 50es szinten kb kiírtottam volna egy egész bolygót egyedül annyira ki lett gyúrva a krakter, itt meg csak fedezéktől fedezékig szaladgáltam állandóan.. Hiányzott az a kis "god mode" szerű tombolás a végéről, amit igazán megérdemeltünk volna ha már végszívtuk a játékot ^^

Ahogy írtam az elején is, a cikk teljesen reális, és ha a történet iránti elfogultságomat is félre teszem akkor csak árnyéka lehet a nagy elődnek (ME1). (umm amúgy én nem Udinát választottam a tanácsba) ennyit a döntésekről. Kivéreztetett akció-?rpg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Andos
2012.03.17. 22:55
Am. elmondom hogy az év játékának lett bélyegezve! A Bioware részben azért is húzta a kiadást hogy ne kelljen szembesülnie 2011-ben a Skyrimel, meg a BF3-al. És az meg tuti hogy benne lesz az idei év 5 legjobb játéka között.
A maga hibáival is...
Régebben a Witcher 2 is 93%-ot kapott az Ipontól, mikor még tele volt bugokkal és nagyon megosztotta a játékosokat a harcrendszere. Ezt most azért mondom mert igazából egy cipő, a Mass Effectet is a sztoriért és a hangulatért szeretjük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Magrathea
2012.03.17. 22:59
Asagrim:
Persze, ha nagyon akarod csinálsz magadnak kihívást, igen. Ne oszd szét a pontjaidat egyáltalán és nyomulj egy nem fejlesztett ósdi smg-vel, úgy tényleg marha nehéz a játék. Viszont ha kihasználod a játék adta lehetőségeket mindenféle csalás vagy glitch kihasználása nélkül és ezt kapod, az nem igazán jó. Mondok mást is. Ha optimálisan használod, akkor az infiltrator és a sentinel sem nehezebb mint a vanguard (singleben).

Akik nem olvasták a cikket, azoknak újra leírom: A kasztoknak leosztott képességek és a fegyverválasztás szabadsága a súly korláttal finomítva nekem is nagyon tetszett. Ez viszont még nem elég a sikerhez, nem sikerült a balansz, még hangolni kéne a lecsengési időkön, stb. Tartom, hogy jelenlegi állapotában 82% a játék, de ettől még nem titkolt rajongója vagyok a szériának. Bevallom néha nehéz is volt objektívnek maradni...

Andos: "Haver..." Ennyire közel azért nem állunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. WaspHUN
2012.03.17. 23:13
Jó kis cikk lett. Sok dologgal egyetértek, egyedül talán Látványra adnék személy szerint kevesebbet. Maga a dizájn még mindig remek, de a textúra minőség az gyakran gyalázat. Mintha 2004-ben lennék. Még jó, hogy "elvileg" Bioware Hi-Res textúrát igért a PC-s verzióhoz. Audio se olyan fergeteges. Zene hozza a színvonalat, szerencsére, de a többi legjobb esetben is csak átlagos. Arról nem is beszélve, hogy néha elmaradnak részek a mondatokból. A játék folyamán sokszor éreztem, mintha elsiették volna a dolgokat, főleg a mellék küldetéseknél. Ezeken kívül is van még néhány technikai probléma, mint a vacak Journal, a csodálatos "egy gomb mind felett" megoldás, FOV állítás hiánya és egyébb apróságok amik azért tudják rombolni a játékélményt.

Azonban ezek függvényében se tudnám magam se 80% alá értékelni (nem mintha a pontozásnak bármi értelme lenne), mivel ez mégis csak egy Mass Effect és az utolsó 15 percig ezt összességében jól be is bizonyítja.

@Andos: Inkább még késhettek volna vele többet, talán akkor kaptunk volna egy ÉRTELMES befejezést is. Biztos vagyok benne, hogy EA megvesz pár GOTY címet az ME3-nak... IGN-től biztos megkapják és gondolom Jessica Chobbot fogja átadni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Andos
2012.03.17. 23:43
Így van várniuk kellett volna még a kiadással és csiszolgatni egy kicsit, de volt egy olyan érzésem a megjelenéskor hogy már tökéletesnek érezték a kiadók. Majd kb. 1 év múlva ha kiadták az utolsó DLC-t is hozzá, kéne egy új értékelés.
Kíváncsi vagyok mennyire fog adni a Bioware a rajongók szavára, és ellenkeznek az EA-vel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. WaspHUN
2012.03.18. 00:08
Hát nem tudom, hogy vagy vele Andos, de amikor megveszek egy játékot vagy bármi mást is én abban a pillanatban egy teljes, egész terméket várok a pénzemért, nem ígéreteket, hogy majd később, még több pénzért meg kapom a többi részét. Hányinger kerülget már csak a gondolattól is, hogy eljuthatunk vagy akár már eljutottunk egy olyan korba, ahol pofátlan módon lehet félkész termékeket, teljes termékként reklámozva, teljes áron eladni. A From Ashes DLC itt már eleve jó példa volt. CE-vel én megkaptam és egyértelmű, hogy kivágott tartalom. Annyit ad hozzá a karakter a háttértörténethez, hogy az hihetetlen.

Amúgy abban lehet igazad, hogy a KIADÓ tökéletesnek érezte, de az biztos, hogy a Bioware nem, max akkor ha a fejlesztőgárdát az elmúlt 3 évben titokban lecserélték. Bár, most hogy így jobban belegondolok... DA2, SWTOR.

Lényeg a lényeg, EA egy rakás vadbarom, aki bármit megtesz azért, hogy üzleti szempontból beelőzze az Activision-t és ennek mi, fogyasztók isszuk meg a levét. De se baj... jön sok szép DLC jó pénzért.

Amúgy mindentől függetlenül, javaslom próbáld ki a DLC Quest nevű játékot, szerintem érteni fogod az iróniát.

WFT is... DLC Quest
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Andos
2012.03.18. 00:19
Egyetértek a véleményeddel, az 5 évvel ezelőtti játékok nem ismerték ezt a fajta üzletet, akkoriban tökéletesen ki tudtak adni játékokat amiknek még ma is hatalmas nevük van. meglátjuk hány DLC-t adnak ki... talán lesz ingyenes is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. alphaego
2012.03.18. 02:59
Az első és a második részt talán megszámolni sem tudom hányszor toltam végig. Kipróbáltam szinte minden lehetőséget, ami volt benne. A harmadiknak úgy álltam neki, hogy a kedvenc sci-fi -m és egy hatalmas történet befejező része. Nagyon élveztem a játékot a Sentry karakteremmel, aki itt már egy megállíthatatlan tankká vált. Viszont mikor eljutottam a végső "döntéshez" az állam leesett, hogy most mi is van, és mit kéne tennem, úgyhogy egyedül tényleg a befejezésben csalódtam. Mindent egybe véve, biztos, hogy újra fogom még játszani.
Spoiler veszély! Ha nem akarod, hogy spoiler legyen, ne olvasd tovább!
És persze igen szomorú voltam amikor régi barátok, Mordin, Thane, Legion meghaltak. No meg élvezettem szúrtam át Kai Leng mellkasát, azért, amit Thane-vel tett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. lackoo1111
2012.03.18. 08:36
Skyrim : 95 % ? ( Könyörgöm . Hiszen tele volt / van hibákkal . A modok nélkül egy játszhatatlan vacak az egész . )

Mass Effect 3 : 82 % ? ( Már te is ezen a DLC dolgon filózol ? )

Soha többé nem olvasok el egyetlen játéktesztet sem tőled .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. casillas85
2012.03.18. 08:57
Szerintem hihetetlen jó,a befejezés is tetszik,unom a happy end-del végződő,előre tudható befejezéseket.Shephard legenda lett,feláldozta magát a galaxisért,majdnem sírtam,ez a legkomolyabb sztorival rendelkező játék,na ebből csináljanak filmet.Mióta kétszer lejátszottam egyszerűen más játék nem is érdekel...Azt viszont aláírom,hogy ráfér egy komoly patch...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. nagypite
2012.03.18. 09:58
Skyrim 95%-t kapott? lol A harcrendszer gyengesége/unalmassága miatt kb a felénél elég is lett belőle. Ha a Skyrim 95% ez 105% (nálam)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Emberfej
2012.03.18. 10:29
Infiltrator csak addig volt nehéz míg rájött az ember mit hogy kell csinálni. Ha álcázó rendesen ki van fejlesztve lehet lőni egy erőt és nem kapcsol ki, ha meg álcázva megrohan valakit az ember és leteríti már újra vissza is lehet kapcsolni az mire földetér.

Skyrimről meg annyit hogy már 100óra játékidő felett járok és még mindig nem értem a végére, igaz elég erős angoltudás kell hogy az ember rendesen követni tudja a sztorit sokan ezért nem szeretik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. DogTheDog
2012.03.18. 10:35
Ennel a sorozatnal,egy alap dolog el lett cseszve a masodik resznel,es azota langyos a jatek.
Olyan nincs,hogy egy folytatas annak is jo,aki most lep be a jatekba,meg annak is jo,aki vegigtolta az elodoket.
Egy RPG elemekkel telituzdelt jatknal nem feltetlenul dicseretes ezen elemek megvagdosasa sem.
A harmadik resz legelejen vilagossa valt,hogy a keszitok mar azt sem tudtak milyen stilusu jatekot is akarnak csinalni.
Azert a sztori miatt vegigtoltam,de koszonom ennyi eleg is volt belole.
Az elso resz meg mindig a sorozat fenypontja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. TheRealTsL
2012.03.18. 11:33
Infiltrator kaszttal insane se túl nagy kihívás. Carnage (mint extra, újrajátszásnál kiválasztható) és/vagy Incinerate a nagyobb ellenfelek ellen, sniper headshot bárki más ellen. Melee/omniblade a huskok ellen. Ha gond van, akkor tactical cloak és el lehet futni feltöltődni. (Konkrétan ölésre nem is használtam többször 3-4 alkalomnál)
Végén, mikor csapatostul jöttek a banshee-k és a brute-ok, akkor volt igazán élvezetes a harc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Puliego
2012.03.18. 11:50
Sokan el vannak keseredve a sztori vége miatt, gondolom sokan happy endet vártak volna. Pedig szerintem pontosan jól van az úgy. Egyik döntés sem igazán paragon vagy renegát. Valószínűleg ez az, ami kiborította a bilit egyeseknél. Pedig nagyon is jól megmutatja, hogy nincs győzelem áldozatok nélkül.

A harcrendszer igazából mindhárom részben tetszett, bár látható, hogy a 3-é a 2-ből lett tovább fejlesztve. Nem mondom, hogy az 1-é jobban tetszett, mert a maga módján mind más élményt nyújt. Az 1-é megfontoltabb, jól koordinálható, több időt hagy fedezékből feltérképezni és tervezni, a 2-é és a 3-é viszont sokkal adrenalindúsabb, szint egy filmjelenet szereplőivé tesz minket.

Örültem, hogy végre nem kell nyersanyagot bányászni, viszont ez az asset-gyűjtögetés kissé monoton, és nem is túl élvezetes, ebben sajnos egyet kell értenem. A mellékküldetések pedig szerintem túl rövidek. Maga sajnos a játék is max. fele olyan hosszú, mint az előző kettő.

War asset SP-ben elég necces, de gondolom, EA meg BioWare arra játszanak, hogy ezeket meg a játékidőt is majd DLC-kkel jól kitolják. Nem túl nyerő politika.

Mindent összevetve jó lett a játék nagyon, de a sztoritól eltekintve elmarad az elődeitől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. mtrx220
2012.03.18. 11:52
nagoyn sokan azzal jönnek, hogy nem tetszik a befejzés.
mi nem tetszik rajta? mit vártatok, úgy mégis?
esélyük sem volt a túlélésre, nemhogy a győzelemre. ahhoz képest, szerintem ez nem rossz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. WaspHUN
2012.03.18. 12:56
//SPOILER ALERT!
A befejezéssel nem az a baj, hogy nem Happy End, hanem az, hogy teljesen logikátlan és semmibe veszi azt, amit eddig elértél, leszámítva a war assets mennyiségét. Már az irdatlan baromság, hogy milyen okból jönnek a Reaperek 50ezer évente bulizni a galaxisba. Az első részben még azzal jött Sovereign, hogy az ő céljaik felfoghatatlanok egy organikus számára, erre bedobják ezt az azért ölnek meg a szintetikusok, mert az organikusok meg alkottják a szintetikusokat, akik ki írtanák az organikusokat. Most komolyan, ki az anyám talál ki ekkora baromságot!? Az meg a másik, hogy minden befejezés szinte ugyan olyan, de így is tele van érthetetlen dolgokkal. Továbbá nem mond el semmit a befejezés. Részemről nem gon ha Shepard ott rohad el a Citadelen, de könyörgöm, mondják már el, hogy mi lett az egésznek a vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Heroes27
2012.03.18. 12:57
Azt vártam, ha keményen játszok, normálisan megcsinálom a játékot, akkor kapok egy normális endinget. Az elmőlt két részeim alatt van értelme a választásaimnak, ezt vártam te. A kettőben a halálból hozzák vissza, megal kismillióször a játékban, erre egy szar klisése szart tesznek be a végére, de te pont benne vagy az elégedett 5%-ba nem is vitatkozok veled, értelmetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Heroes27
2012.03.18. 12:58
Na megelőztek. WaspHUN thanks
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Heroes27
2012.03.18. 13:14
@Andos: "Am. elmondom hogy az év játékának lett bélyegezve!" - amúgy is nagyon ME3 cherleeder vagy, mondjál már pár pontot, mitől is olyan kurva nagy szám ez a játék, és főleg az előzőekhez képest! Brutálisan fényezed, de érveket nem láttam tőled, csak a sületlenséget. Tegnap is nyomtam vele, de fel kellett volna venni az arcomat játék közben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Humbuk
2012.03.18. 13:15
mtrx220 hát a kérdésedre WaspHUN egy elég jó válasszal érkezett amivel kb én is egyet értek.

Spoiler!!!!: (most jutott eszembe, hogy kikéne tenni )

Különben van különbség hogy fullos haderővel vagy minimummal vágsz neki a végső küzdelemnek?? Mert ha az elején van is, a logikus az lenne, hogy minimális haderővel zúzzuk a reapereket és akkor talán Shep halála kevesebb "túlélő" hadihajót írt ki a csata helyén.

Nem kell happy end... De az, hogy kb az egész galaxist visszarepítjük a kőkorba sovány vígasz. (az sem derül ki, hogy amikor kiirtjuk a technológiát az ripsz ropsz elpárolog az emberek agyából is? Célzok itt a két alakra a végén, hogy nem tudnak még űrutazni)
Végül tegnap megnéztem a másik 2 opciót is hááátt... Szóval szerintem ez a vég egykicsit fura, mert ha az ember megmenti a getheket utána valszeg azt fogja választani, hogy kinyír minden szintetikust ugye? Másrészt miért kellett a getheknek önálló személyiség, főleg ha a végén az organikusok és a szintetikusok egyesülnek akkor nem értek volna rá saját személyiséget kapni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Heroes27
2012.03.18. 13:19
Én még akkor nevettem, amikor belerakták annak a tesztoldalnak vagy minek a hostes csaját a citadellre. Na akkor mondtam, ez kész, lefőtt. Tehát ennyire ne legyen kreativitás, a másik, a csapattagok. Nem sok van, de amikor EDi ilyen cyborg formát ölött és a James Vega "nevű" karakterrel ott van a squad listán, hát nem tudom. Akkor inkább Miranda, de még Jacob is jobb, mert hűséges volt mint a kutya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. WaspHUN
2012.03.18. 15:20
@Heroes27: Az Jessica Chabbot, az IGN egyik "munkatársa". Rettentően idegesítő egy csaj, meg kell hagyni. Azért meglett az eredménye.. IGN: 9.5/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. WaspHUN
2012.03.18. 15:21
Bocsánat elírtám a nevét... Jessica Chobot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Heroes27
2012.03.18. 15:26
semmi baj, akasztás ezért most nem jár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. blackconve...
2012.03.18. 18:38
82%? 7/10 játékélmény? Esetleg vak a kolléga? A játékélmény az ami megérdemli a 10/10-et a konzolos grafikára meg 9/10-es látványt adsz? Hagyjuk már. Easy 90-95% a játék, az egyetlen dolog ami zavart benne, az a konzolos grafika meg az elcseszett végei.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. blackconve...
2012.03.18. 18:48
@Humbuk:
50 töltény egy ellenbe? Te valami nagyon gyér kaszttal lehettél. Soldier, cryo vagy incendiary ammo, puska, headshot = 1 töltény, 2 ha rossz napod van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Magrathea
2012.03.18. 19:21
Érdemes elolvasni a cikket hozzászólás előtt... A látványba belevesszük a dizájnt is, mi több, az szerepel nagyobb súllyal. A játékélményt lehúzza, hogy a nehézségi fokozatok el vannak baltázva és a nehézség növelése nem kéne egyenlő legyen a hp csúszka tologatásával. Lehúzza, hogy nullát nyújtottak minijátékok frontján, holott láttunk már zárnyitogatós-kódfejtős játékot, az ME1-ben volt hanoi tornyon át mindenféle. A játék ettől még nagyon fíílinges és jó, de nem hozza a Mass Effect 2 szintjét például.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Szefmester
2012.03.18. 19:45
Blackconverse:
Játékélmény még éppen jó... egy ennyire buta valamit csak a konzolosoknak szokás eladni. Már a zártörés is automatikus lett, stb. Többet nagyon nem érdemelt a játék.
Grafika és látvány: A grafikája megfelelően belőve szebb mint a konzolosoké, ellenben a textúrák ugyanúgy mosottak néhol mintha ps2es lenne... szégyen. A látványba pedig beletartozik az animációk minősége is. Az pedig még az elfogadható szintet sem üti meg. Jóformán az első részben is élethűbbek voltak a mozgások. Szóval az is talán egy 7/10 lehetne.
A hangok és a zene az elmegy, bár mintha túl sok Turiánnak lett volna ugyanaz a hangja... lehet csak faji dolog. A zene meg tényleg csak elmegy.. sótlan, hangulattalan.. a kapitányi szobában pl csned honol holott a 2. részben folyton ment a zene.
A szavatosság pedig csak akkor ér valamit ha az ember több kaszttal/nemmel/morállal akarja végigjátszani mert könnyen lehet hogy én a második végigjátszást már csak a story résszel játszom végig, mert erre a "Full Mass Effekt experience" pont el lett rontva...ez inkább egy "Reduced Mass Effekt experience"-nek nevezhető.

Részemről a játék mint Mass Effekt 3 kapna olyan 68%-ot, mint egy átlag fejlődős shooter játék kapna olyan 78%-ot. Ennyit nem többet. A befejezésről pedig még nem szóltam vagy arról hogy a DLC ami szerves része lehetne a játéknak pláne hogy ott figyelt a lemezen plusz pénzt von el a játékostól!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. TheRealTsL
2012.03.18. 19:48
"a kapitányi szobában pl csned honol holott a 2. részben folyton ment a zene."

Amíg nem kapcsoltad be, addig a ME2-ben sem szólt. Ha bekapcsolod, akkor a ME3-ban is szólni fog.

Más: A Normandy gépház szintjének alsó része teljesen üres, a hörcsögön, meg talán két modellhajón kívül nincs ott semmi, amiért egyáltalán le kéne menni. Úgy mondanám feltűnően kihasználatlan: ide a bökőt, hogy valami lesz ott is DLC formában a későbbiekben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Sr4c
2012.03.18. 20:44
Bla bla, QQ, bla, bla, QQ ezt látom, őszíntén: rohadt jó volt a vége, meghatódtam, kerek, teljes befejezést....jah persze meghaltam, mindenki hibrid lett. 9.8/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Azrael
2012.03.18. 22:48
Egy kis adalék a játék végéhez:
Wintersun - Starchild

Még nem sikerült eldöntenem, hogy a játék vége nevetséges, vagy zseniális
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. mtrx220
2012.03.18. 23:02
WaspHUN
//SPOILER ALERT!

azért harvestelnek le minden életformát, mert a teremtettek a teremtőik ellen fordulnak egy adott fejlettségi szint felett. akkortól irányíthatatlan, azaz káosz.
vagyis a catalyst ezzel akadályozza meg, hogy őt is szétcsapják. mert az előbb-utóbb mindenképp megtörténne. amikor elérsz hozzá, akkor mondja is, hogy az eddigi megoldása többé már nem kivitelezhető, szóval újat kéne helyette.
valamint azt is mondja, hogy van egy végső fejlettségi szint. ha szintézisbe lép a szintetikus és az organikus. ez is egy lehetőség, egy új ciklus és új dns mindenkinek; és nem irtanak ki senkit. tulajdonképpen az a legjobb lehetőség, ha mindent számításba veszünk.
tiszta Mátrix egyébként, fura hogy ez senkinek nem tűnt fel eddig
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Azrael
2012.03.18. 23:38
Nehogy azt hidd, hogy másnak nem tűnt fel Az első reakcióm pontosan az volt, hogy ez tiszta Mátrix. Bár itt még összetettebb a helyzet. Akit esetleg érdekelnek a spekulációk az keressen rá arra hogy "indoctrination theory". Nagyon jól összeszedték a dolgokat, és most már én is biztosra veszem, hogy előhúznak valamint a kalapból. Tuti hogy ez az egész felhajtás szándékos a Bioware részéről, szóval most már azt kell mondanom, hogy zseniális Vagy így vagy úgy, de olyan játék született, amelyről sokan sokáig fognak beszélni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. tsabszy
2012.03.19. 01:06
"sok szempontból felülmúlta a remekbe szabott második részt"
miről beszélünk kérem??! a második rész egy szégyen volt..
nagyon szkeptikusan álltam hozzá a játékhoz először.. me1 rajongó lévén, mivel a me2 kb három-négy hangulatos részt kivéve egy borzalom volt, mind gameplay, mind sztori + zene + hangulat + karakterek stb stb. ráadásul elkövettem azt a hibát hogy a játékban levő legrosszabban kidolgozott küldetéssel kezdtem a prothean küldivel. majdnem leírtam a játékot, mert a kezdet kb átlagot megközelítő volt hangulatban és gameplay-ben kb nulla, alig tudtam beleszólni a beszélgetésekbe és anderson feminin futás-animációja sem nőtt a szívemhez..
ezek után megláttam a galaxy map-en a nintendo 64-es bohóckodást a reaper-ökkel és kiléptem.. úgy voltam vele hogy sikerült rosszabbat csinálni, mint a 2ben, ahol legalább a kezdet frankó volt (ha később már más nem is)

DE újra elővettem és folytattam és meg kell hogy mondjam, hogy a legzavaróbb negatívumait el is mondtam a játéknak fentebb. ugyanis a karakterek nagyon szerethetőek és sokkal kidolgozottabb személyiségük van, pont mint az 1ben volt vagy jobb is (mordin-t és samarát leszámítva a 2ből akik az egyedüliek voltak, akiknek jól kidolgozott személyiségük volt). a küldetések változatosak és szórakoztatóak, sok beszélgetés, izgalmas játékmenet, látványos jelenetek, egyszerűen jók. a gameplay a szörnyűen konzolos fedezékrendszertől eltekintve (+ no minigame-ek zárnyitásokkor, üzenet dekódolás stb, de ez annyira nagyon azért nem hiányzott) tök jó, változatos ellenfelek, csapattársak egész ritkán akadnak/tévednek el vagy maradnak le és nem csak a korlátra küldik az képességeiket, ahogyan azt me2-ben tették állandóan, szóval még hatékonyak is. a futás már nem csak két méter mint a 2ben volt aminek nem is volt értelme, plussz ott van a bukfencezés ami vicces, de hasznos legalább.. fegyverek, upgrade-ek is illetve a fejlődés rendszere is teljesen okés. egész sok kutatós mellékküldi, ügyeket rendbetenni, mászkálni ide oda és a hajón is sok ötletes párbeszéd, szal a gameplay is rendben (mondom: galaxy map-et nem számítva).
plussz a pályák is izgalmasak voltak, többször kaptam magam azon, hogy bámészkodok.. ilyen sem volt a 2ben az 1ben volt csak az már mai szemmel azért kicsit csúnyácska
zenével annyi kifogásom van, hogy sok helyen nem szól ilyen kis ambient zene ami megadja az alap hangulatot (pl normandia, citadellán csak 2 helyen van háttérzene stb)
a lényeg, hogy bár nagyon féltem hogy nem lesz elég jó, szerintem odatették magukat, méltó befejezése volt ez a trilógiának. ha a 2 nem lett volna ilyen borzalmas akkor nem biztos hogy ez elég volna, de végre nem érzem azt, hogy:
"na jó.. save game ide vagy oda, megyek vissza újrajátszani a me1-et "
ehhelyett a me3-at fogom újra meg újra végigtolni, szép munka!!
(bocs a kisregényért)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. noPublicFG
2012.03.19. 02:26
!!SPOILER!!
___________________

A vége nem tetszik. 3 befejezés. Mind 3 ugyanaz. felrobbannak a relék és visszatér mindenki a kőkorba. Mi ebben a változatos befejezés? Egyáltalán minek játszottuk végig mind a 3 részt, ha...
___________________
Szóval értitek... mert én nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Szefmester
2012.03.19. 03:16
TheRealTsL: Nem mondod hogy be kell kapcsolni... Meglehet hogy a 2.-ban bekapcsoltam váltogattam és ott maradt az egyik, most meg bekapcsoltam, váltogattam, percekig megprbóáltam szokni mindet, végül a csendet választottam.

A gépház alsó szintjén kívül még az elsősegélyhely mögötti kis szoba is csak az elején volt kicsit használva de ennyi. De tényleg.. pár modellen kívül néhány részen csak a DLC-lesz ide érzése lehetett az embernek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. dragon83
2012.03.19. 07:49
noPublicFG, senki sem érti, épp ez a baj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. lightplaye...
2012.03.19. 08:08
noPublicFG: A hős megkapta a megérdemelte jutalmát. Írjunk petíciót és rúgassuk ki a történet írót. Vége mozi óta nem is léptem be többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. lightplaye...
2012.03.19. 08:12
Ez lemaradt az előbbi hozzászólás végéről: Játékélményt és a Szavatosságot nagyon lerontja a vége. Szerintem amit cikk végén írnak az felfelé lett kerekítve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Sr4c
2012.03.19. 08:58
nem tudom mit vártak azok akik csalódottak
a reaperek rájönnek, hogy érzékenyek a bárányhimlőre és kipukkad az összes instant, vagy Shapard kap egy überatom shotgunt és egy lövéssel megöli az összeset vagy mi?
Kérem szépen túl sok hollywoodi szennyet tetszenek nézni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. dragon83
2012.03.19. 09:47
Sr4c, az a baj, hogy az értelmetlen és logikátlan befejezéssel a ME3 sincs a "Hollywoodi szennyek" felett.

SPOILER_____________________________
Tessék megnézni ezt a videót, jól elmagyarázza, hogy mi a gond.
http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. kivagyoken
2012.03.19. 09:56
"lehetséges végkimenetek alig különböznek egymástól (ugyanaz az a szekvencia fut le 3 verzióban)" én 4-ről tudok kék,zöld, rossz piros és jó piros)
EA alőre bekalkulálja a dlc-ket, talán nem véletlenül van ilyen befejezése, én optimista vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Sr4c
2012.03.19. 10:13
nem tudom mi értelmetlen én a zöld befejezést választottam, teljesen oké volt.
Spoiler:
Főhösünk feláldozta magát egy nagyobb jó érdekében (én legalább elvártam, hogy Shepard meghaljon, nem illett volna a karakterhez egy békés lét)

Ok relék kiégnek...citadella bumm...naés, lett egy egy biomesterséges létforma ami nagyon közel áll a tökéleteshez...valaki anno megépítette a reléket, nem?
Hát most már nem lesz geth-quarian féle mátrix harc, nem lesz gond, hogy végül létrehoznak egy szintetikus létformát ami majd a teremtői ellen fordul, mindenki boldog, nincs gátja a fejlődésnek, majd építenek térközi reléket. Jah és Jeff meg EDI tudnak majd izélni

valszin most majd jól nekiállok az 1 től megint csak most nem renegáttal, hanem paragonnal...mintenkit meg tütülgetek, hogy enjebenjenelegyélmárilyengonoszka, hisz az élet szép, tesség elgondolkozni rajta elleszek megint 1 hónapot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. gybalazs
2012.03.19. 12:20
@Sr4c

...Hát nem tudom szerinted mi értelmes abban hogy:

SPOILER

Joker nekiáll menekülni (egyáltalán miért? Ha az energiahullámok megsemmisítik a hajókat úgy ahogy a Normadyt akkor tulajdonképp az a nagy befejezés hogy önszántadból megsemmisíted a sereget amit gyűjtöttél? Vagy ha csak a relék közti csatornában van ilyen hatása akkor hogy élték túl amikor a játék kódexébe le van írva hogy ilyenkor a legyényég és a hajó kb cseppfolyósodik és millió felé száll szét.) egy olyan robbanás elől ami 2x beéri mire észrevette azokkal a csapattársaiddal akiket úgy égetett porrá Harbinger hogy még a hulláikat sem találtad magad körül. Vagy pl. hogy az első részben a Protheanok hogy hozták létre a citadellán a mini relét ha a reaper vezér mindvégig a citadellán lakott, miért engedte? És ez még nem is az összes olyan dolog ami szöges ellentétben áll azzal amit a játék univerzumáról és főszereplőiről megtudtunk a játék során.

Nem azért én se akartam happy endet,mert nyálas lett volna. De az jó lett volna ha van értelme a végkifejletnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Sr4c
2012.03.19. 12:26
tessék: ezen lehet csámcsogni

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Emberfej
2012.03.19. 15:49
Legzavaróbb az volt hogy tulajdonképpen nincs lényegi különbség a befejezések között és az sem számít hogy paragon vagy renegade módban vittük.
Az kellett volna befejezésnek hogy renegadeban pl kinyírja összes reapert, paragonban meg beszól nekik hogy itt egy csodafegyver húzzatok vissza ahonnan jöttetek, vagy ha kicsi a flotta reaperek leigázzák a galaxist és a ciklus kezdődik elölről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. TheRealTsL
2012.03.19. 16:05
Az Arrival DLC-ben a Mass Relay felrobbantása kicsinálta majdnem az egész rendszert. A ME3 végén felrobban az összes.

Elég nagy bummnak mutatják őket, ahhoz, hogy valójában csak szétessenek és működésképtelenné váljanak, szóval feltételezhetjük, hogy ugyanúgy, vagy közel ugyanúgy semmisültek meg, mint a korábban említett.

Tehát akkor nem csak a technológia lett oda, hanem gyakorlatilag a Tejútrendszer lakott részének legjava. Ergo tökmindegy mit csinálunk, nem mentünk meg senkit. Legalábbis logikusan ez következne.

Lehet olvasni olyan elméleteket, hogy talán DLC formában kapunk majd rendes befejezést is... Na de miért? Miért DLC-ként? Az nem fogja megmenteni a játékot, ha hónapok múlva másik lezárással is kipróbálhatjuk, mert a pontszámát már megkapta, a rajongók lehangolt véleményét pedig nem fogják eltörölni vele.
A Bioware/EA kombó ezt bizony nagyon keményen elszúrta és ezt nem tagadhatja az sem - ha tényleg belegondol - , akinek tetszik ez az ending.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kopidoo
2012.03.19. 17:07
A 3 fajta befejezés csak részben 3 fajta.
Pl. amikor a Földön jön a lökéshullám, akkor is több verzió van:
- Big Ben kuka, emberek kuka
- Big Ben kuka, emberek élnek
- Big Ben egyben marad, emberek kuka
- Big Ben egyben marad, emberek élnek
Bár ezek közül sem mindegyik van mindegyik "szín"-nél (R-G-B)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Siq123
2012.03.19. 20:28
Na hogy tiszta legyen a Mass Relay(ek)(Tömeg Relék) legendája therealtsl.

Mind a 3 befejezésben eléria hullám az első relayt és annyit lehet látni hogy túltöltődik > Kilövi a sugarát, és ezzel lenullázta az energiáját is a relének, és ezt meg lehet figyelni is a videókban, utána összeroskad az egész szerkezet a kilövés után. Szóval egy lemerült relay nem fogja felrobbantani a naprendszert
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. godmanus
2012.03.19. 20:31
Látom a többség ugyanazt a zenét fújja újra és újra. De ha egy kicsit összeszednétek a ME szériában történteket, a Bioware által mondottakat a játékok kiadása előttről akkor senki sem hadoválná itt a saját vagy mások által kitalált idióta teóriáit (indoktrináció meg a többi).

!!SPOILER gyanús tartalmak következnek!!

1. Bioware megmondta, hogy Shepard papától búcsút vesznek (persze a játék könyvtárában megtalálható a bik videó amiben több tonna törmelék alatt felszusszan) a 3.rész végére. A csapattársaktól nem, csak a játék alatt a döntéseink által veszítünk el pár kedvelt figurát (Thane, Mordin, Legion), némelyikük túlélése befolyásolható, hogy melyiké azt találjátok ki Ti .

2. Valószínű hogy jön - majd - a következő rész. Bizonyára új főszereplővel. Nem kellene DLC, ha csak azt nem akarja mindenki hogy a soron következő teljes vagy bizonyos tartalmát megváltoztassák a fejlesztők. Ezek az ENDING-ek ilyenek, meg is lett a hatása a játékos társadalomban. Figyelmetekbe ajánlok még valamit hátha segít feldolgozni az idegi traumát. Nézzétek meg ezt a youtube videót -->
http://www.youtube.com/watch?v=6AdWqlsQjWo , (a színválasztás most lényegtelen, csak meredő szemmel figyelni kell) 0:44-től előtör a Citadel-ből az erőtér (vagy nem tudom minek nevezem), na most ezt jegyezzétek meg hogy hogyan nézett ki mert ugyanazt fogjátok látni 2:06-nál is.
Ez nem arra következtet hogy a naprendszer ahol az a tömegrelé volt megsemmisült, mert akkor a Sol relé (a mi naprendszerünk) is szörnyű halált hal és hiába várnánk 4000 feletti EMS pont esetén hogy Shepard papa fellélegezzen mert nem tud majd hol levegőt venni, Föld se lenne abban az esetben.

3. A galaxis\'térképen\' az egymás után elpusztuló tömegrelék nem az élet apró morzsáit söprik el, inkább a Reaper-eknek fenntartott intergalaktikus csomópont rendszert amit a fejlett civilizációk begyűjtéséhez használnak. Ha utánaolvastok, kiderül hogy a Keeper-ek (csöndes, bogárszerű kis lények a Citadel-ben, az 1. részben volt talán velük kapcsolatos küldetés), a tömegrelék, a Citadel és a Reaper-ek egy családból valók. Itt persze jöhetne a logikai buktató, hogy olyan döntés esetén amikor a Reaper-ek mégse dölnek hanyatt hanem felhagynak a bolygó(n)k felperzselésével mégis miként térnek vissza a mélyűrbe??
Hát már nem kell nekik megint 50k évet mély hibernációban tölteni a következő betakarításra, nincs szükségük a tömegrelékre, tehát azok elpusztulhatnak. A 3 játék alatt kiderül hogy számtalanszor - a Protiánok előtt - megtörtént a betakarítás. A játék végén meg is kapjunk a végső üzenetet, hogy Shepard parancsnok legendává lett mivel megállította a Kaszásokat ( váltottam a Reaper szóról ).

Szóval aki azt várja hogy DLC formájában betapasszák a megsebzett kis lelke apró foltját, akkor Ők még jó sokáig fognak nyögni a lelki traumától. A Bioware dolgozzon csak a multiplayer tartalmakon, új fegyvereken; de ÚJ DLC-n ami új végkifeljetet ad azon NE. Mégegyszer megjegyzem, nem a Bioware-rel toltok hanem Magatokkal és a soron következő résszel.

ui.: a MP nem azért políroztam mert játszom vele, az engem nem érdekel. Bízom benne hogy világosan fogalmaztam, ha valami nem tiszta, igyekszem a legjobb belátásom szerint elmagyarázni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. godmanus
2012.03.19. 20:48
SPOILER veszély!!

Kiegészíteném az előző hsz-emet annyival hogy amilyen befejezést sikerült összehozni a játék során úgy fog folytatódni a 4. rész (erre ti magatok is rájöhetek, a Bioware már szélnek eresztette azt a hírt, hogy érdemes megtartani a mentéseket.) Lehet organikus-szintetíikus folytatás a saját történetével vagy a Kaszások már a kedves szomszédok és nem dozeroló tankok a ház táján.

Várjátok ki a jövőbeni híreket, muszáj ekkora horderejű cliffhanger-t dobni a játékosok elé, csak aki nem eléggé felnőtt az megy a saját fantáziája után amihez szíve-joga van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. TheRealTsL
2012.03.19. 21:26
Ez nem cliffhanger volt, hanem öngól. Mindennek keresztbe tettek, amit felépítettek a 3 rész alatt. Mindegy mit csináltál 100-200 óra alatt, az utolsó 10 percbe nincs beleszólásod és a "jó" és "rossz" befejezés is szinte ugyanaz.

Lehet itt lenézően osztani azokat, akiknek nem tetszik, hogy "nem elég felnőttek hozzá", csak épp nem úgy, hogy közben ugyanolyan kitalált/beleképzelt elmélettel érvelünk...

Ha 100 emberből csak 3 van megelégedve vele, azt meg fogja érezni az EA is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. godmanus
2012.03.19. 21:57
Támaszd alá az ellenkezőjét annak amit leírtam, játszd végig mind a 3 részt, olvasd el a játék világának és történetének leírását ami nagyon sok mindent elmagyaráz hogy miért ilyen-olyan. Amit én "kitaláltam/elképzeltem" annak - szerintem - legalább hivatalosan szerkesztett koncepciója (lásd a linkelt youtube videó) van, nem kívánlak rábeszélni Téged vagy befolyásolni másokat. De sületlenség arra alapozni amit az indoktrinációs elméletről csináltak. Bevallom hogy tényleg sok a kérdőjel de ha mindenre rögvest választ kap az ember onnantól kezdve az újdonság varázsa elvész.

SPOILER! ON

Én is ugyanúgy szeretném tudni mi történt a többi bajtársammal, ha olyan döntést sikerült kiharcolni ahol nem pusztulnak a Földön se az épületek, se az emberek akkor másutt se fognak.

SPOILER! OFF

Egyszerűen a következő részben másként oldják majd ezt meg. Jómagamnak is meg voltak a kedvenc szereplői, de az élet megy tovább, azt kívánom Neked is és a többieknek hogy türelmesen várjátok ki a Bioware válaszát, ők tudják majd miként tálalják a többit. Se Te, se én, se senki Más ne mondhatja egy művésznek hogy fesse át az alkotását/vagy annak egy részét mert nem tetszik. Ez ilyen, ez VAN.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. gybalazs
2012.03.19. 22:26
SPOILER

@godmanus

Találós kérdés hogy hívják a Mass Effectet Mass Relék nélkül?

Válasz: Sehogy.

Mivel a Mass relék minden befejezés végén megsemmisültek, ebből max prequel lesz nem folytatás. A savegameket szvsz. csak a DLCk hez kell megtartani mivel a játék befejezése után TIM cerberus bázisa elé dob vissza a játék. Ahhoz képest hogy hogy osztod az észt elég naiv a hozzáállásod. A vége elég egyértelművé tette hogy ennek a sztorinak már nem lesz folytatása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. godmanus
2012.03.19. 22:35
Rendben, igazad van. VITA lezárva. Szép éjszakát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Stormrage
2012.03.19. 23:31
pedig a mass relay-t megalkottak a prothean-ok is conduit neven ilos-on ugyhogy lehet a mass relay-k amiket a repearek epitettek elpusztulnak, de attola technologia meg adott... de ez mar csak szorszalhasogatas... amugy dijjazom, hogy konkretan szantak egy befejezo reszt, nem lesz masik 20 utozenges, amely az elozok sikeren probal lovagolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gyuszi02
2012.03.19. 23:48
A conduittal a gond igazából egyedül csak annyi, hogy mindössze egyirányú, és csak a citadelbe vezetett... fail.

@godmanus: Aki nem elég felnőtt, az ne is játsszon ilyennel, mert úgysem fogja megérteni a játék nagyrészét. Azonkívül aki nem elég felnőtt, az nem fogja észrevenni azon dolgokat sem, amikre az indoctrination theory alapoz... Mitől lenne ez cliffhanger? Ezen nincs mit folytatni, és a rajongók többsége nem is igazán kíváncsi egy ilyen befejezés folytatására, mert egyszerűen katasztrófa. Az még hagyján, hogy hiányzik a happy end, de hogy teljesen logikátlan az egész, ráadásul a játékost olyan helyzetbe hozza, ami döntésnek tűnik, de valójában köze nincs hozzá, a játékot pedig így harangozták be, hogy óriási horderejű döntések, meg take earth back, stb? Kár hogy mindez elmaradt (Igen, vannak benne komoly döntések, de ezek a végét NEM befolyásolják. Akkor minek vannak? Vakításnak nagyon jó). És igenis meg kell válaszolni minden kérdést ezúttal, hiszen shepard trilógiájának ez a vége, nem maradhatnak ilyen méretű lyukak a sztoriban, ha akarnak folytatást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. godmanus
2012.03.20. 00:13
A 3 rész történései olyanok akár egy nyitott - drága - könyv, az adott helyzetben az adott lapokat te magad írod - hozhatsz eltérő (jó, rossz, semleges döntést és itt most nem a végkifejletre gondoltam), ezeknek előbb-utóbb következményei vannak. A kategóriáját tekintve ez a mese ami sokunkat magával ragadt ha volt rá alkalmunk egy fantasztikus sci-fi. A művészek akik felépítették (és aki megmaradt belőle) beleszőtték fantáziájukat és ezt az olvasó/játékos megemészti/elfogadja. Mást nem tehet ha már megvette vagy *warezolta* valaki.

Bevallom nagyon őszintén, én is elképedtem a látottaktól (Bennem is sok a kérdőjel ezzel kapcsolatban). De aztán azokból az információkból igyekeztem válaszokat kapni amit elegendőnek véltek a megalkotóik. A függőben lévő kérdésekre kapni fogunk választ előbb-utóbb.

ui.: Kíváncsi leszek mi sül ki ebből a ME3 Ending's forradalomból. Ezt megfigyelni is jó móka .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. gyigyo
2012.03.20. 10:21
A vége jó volt mert shepard meghalt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gyigyo
2012.03.20. 12:24
mass effect 4-ben létrehoznak az emberek mass relét kb 500 év után fog játszódni más főszereplővel és kész mivel csak egy játék akármit ki lehet neki találni.

simán lehet mass effect 4-et csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gyuszi02
2012.03.20. 14:21
@gigyo:
És 500 év alatt kifejlesztik, és szétszórják a galaxisban a reléket, aham. A napot nem számítva, a hozzánk legközelebb eső csillag is több mint 4 félévnyi távolságra van. A mass effectben taláható ftl meghajtók kb. 12 fényév/nap sebességgel tudnak haladni nyilván 500 év alatt ezt is fejleszthetik, vagy nem... Mondhatják azt is, hogy 500 év alatt olyan hajtóműveket fejlesztettek, amikhez nem kell relé sem és mégis "pillanatok" alatt eljuthatunk megint bárhova, de az meg ugyanolyan nevetséges magyarázat, mint a jelenlegi befejezése a játéknak... Nem feltétlen attól lesz jó egy rossz a befejezés, hogy a főhős meghal-e vagy sem, ha egyszerűen nincs jól felépítve. Márpedig ez nincs.

@godmanus: Szépen ellent is mondtál magadnak, így kell ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Supra
2012.03.20. 14:52
Mindent lehet folytatni...

Mostanában úgy is nagy divat a reboot, majd csinálnak előzményt... Vagy utózmányt... Én is ki tudnék találni legalább 10 módot arra, hogy shepard-al tudjon folytatódni a történet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Siq123
2012.03.20. 15:28
A mass relay olyan a mass effect világában mint a star wars világában a fénykard hogy egy érthető példát felhozzak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Powerdream
2012.03.20. 18:36
Nekem csak egy két dolog nem teccett. Pl: Én azt vártam, hogy a végén elmegyünk a repearek otthonába és ott jól pofán rúgjuk őket, amolyan mass effectesen. A másik Mordin-nál esélyem sem volt, hogy megmentsem mert még a piros kék lehetőség kiszürkített változata sem volt a helyén. De legalább agyonlőhettem. Akkor, importált karakter lévén, (mivel nekem a 2 ben mindenki túlélte az utolsó küldit) se Thane, se Jack hűlt helyét se láttam nem még hogy találkozzak vele. Pedig aszonták, hogy fogok! Miranda: nálam kipurcan, ha kék ha piros ha szürke ha fehér ha akármilyen színűt választok. Meg még van egy pár, de én élveztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Emberfej
2012.03.20. 23:42
Hűlt helyüket megtalálod a gépház alaksorában és a létfenntartó szobában
Egyébként Thane haldoklott a második részben vagy valami hasonló sztori volt, azért hagyta abba a bérgyilkosságot és ment inkább a saját célpontjai után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Heroes27
2012.03.21. 13:52
Ebbe a játékban az akción és a változatos szép helyszíneken kívül semmi pozitív dolgot nem lehet felróni. Semmit. Még azt mondan ilyenkor az ember, hogy a vége tök jó legalább, de még az sincs meg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. paulbig
2012.03.21. 17:53
Powerdream: Akkor lemaradtál róluk, mindkettő benne volt, ha a kettőben túlélték.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Powerdream paulb...
2012.03.21. 18:37
De hogy? Jack hangját egyszer hallottam a ilusive man hajóján, de ahogy megindultam a hang irányába azonnal átvált animációba és kész, már ki is vették a kezemből az irányítást. Na ezek a maguktól animációba átváltó cuccoktól vakartam le a vakolatot a falról. A játék felét ezek a szarok teszik ki! Egyetlen egy 1 másodperces ilyen videóra nincsen szükségem , se ebben, se másik játékban! Főleg nem úgy, hogy belépek egy szobába és már el is indul. legalább eldönthetném, hogy császkálok tovább, vagy megnézem, vagy marhára nem érdekel, vagy valami. De nem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Heroes27 Power...
2012.03.21. 18:42
jackel egy küldetésben találkozol, amikor ilyen tanoncokat kell megmenteni. De azt hiszem az nem is főszál, hanem csak melléküldi. Én meg speciel Thane.el nem alálkoztam, mivel b*sztam meglátogatni a korházban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Magrathea
2012.03.21. 23:44
A befejezés egyébként nem feltétlenül szar. Az Indoctrination theory például zseniális, csak ha azt elfogadjuk teljes igazságnak, akkor meg nagyon hiányzik még egy kis utózönge, hogy amíg mi a kis belső harcunkat vívtuk mi lett a világunkkal, a társainkkal, mindenkivel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Castiglion...
2012.03.22. 07:12
@Powerdream

"A másik Mordin-nál esélyem sem volt, hogy megmentsem mert még a piros kék lehetőség kiszürkített változata sem volt a helyén. De legalább agyonlőhettem."

Ő csak akkor élhet, ha Wrex halott és Maelon genophage kutatásai meg lettek semmisítve a 2. részben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jurganov
2012.03.22. 17:42
egyrészt ez
másrészt pedig ez egy jó cikk, sokkal pozitívabb a játékkal mint én letten volna. engem kimondottan zavartak az olyan dolgok, hogy animáció animáció hátán, semmiféle beleszólásom nincs a dolgokba, legfeljebb olyan szinten, hogy leugrassz a szakadékba vagy csak lelépsz.. a vége pedig kritikán aluli, akkor is ha az emberek ezt nem elfogadni és belekapaszkodnak olyan dolgokba amiknek nincs jelentősége, de abból gyártanak egy teóriát és azt hiszik, hogy számít amit gondolnak, de az EA már villantott a DA2-nél is, szal nem hiszem, hogy lenne alapja annak, hogy direkt így akarták, legfeljebb annyi történhet, hogy csinálnak valami egyéb befejezést amit eladnak a népnek. számomra csalódás volt a vége, sőt a játék egyes elemei is ( nincs inventory, a csapattagok nem különülnek el egymástól, gyakorlatilag az első kettővel végig lehet tolni, stb). a történet nagyon eltalált, a megvalósítás.... na az nem annyira. szomorú.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Heroes27
2012.03.23. 11:56
Kereken a 100. az enyém. heheheheheeeeeeeee rem jó napom lesz, bár nem úgy méz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. wellhopa
2012.03.24. 14:40
Nekem összeségében a 3. rész is nagyon tetszett. Főleg ha a középső "utat" választotta az ember. Bár abban az esetben kicsit furcsáltam, h EDI a menekülő Normandyára került..mivel ő volt az egyik aki velem harcolt a Földön.. Egyébként sztem hatalmas game.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. MichaelSD
2012.04.17. 21:41
Nekem nem tetszett a 3. Gyenge szori, sablon karakterek, atb. Teljesen átlagos, lövöldözős játék lett, csilivili grafikával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. zord01
2012.11.17. 12:03
ME trilógia egyik kedvenc játékom.

Ezúttal szeretnék gratulálni a cikk írójának, szerintem az általa leírtak 100%-ban fedik a valóságot, minden fronton.
Szerintem minden idők egyik legjobban sikerül játék teszt/bamutató cikke lett.

Tökéletesen ragadta meg a játék lényegét, és pontosan azt írta le, amit én is éreztem a játék kapcsán, annak hangulatáról, technikai kivitelezéséről, és elcsapott végéről.
Ezen felül a kiadó üzletpolitikájában megbúvó visszásságot is tökéletesen megragadta, értékelte, és a helyén kezelte Pacman úr.

Még egyszer gratulálok a cikkhez, magam sem írhattam volna jobb összefoglalót, aki ezt elolvassa, tökéletes (és igaz) képet kap az egész játékról, annak minden momentumáról.

Köszönet a cikkér!

(Mass Effect 4ever...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!