iPon Cikkek

Mass Effect: Andromeda – Új galaxis, régi dal

Dátum | 2017. 04. 06.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Mass Effect trilógiát nem nagyon kell bemutatni a sci-fi rajongó játékosoknak, hisz ez az a sorozat, ami a leginkább megérdemli azt, hogy a videojátékok Star Warsának nevezzük (az ihletettsége vitathatatlan). Az univerzum jól megalapozott és bővíthető, az intelligens fajok is elég nagy diverzitást mutatnak, még egy két kevésbé humanoidot is találunk köztük, mint az elcor vagy a hannár. Az erő helyett ott van a nem annyira misztikus, de az adott környezetbe nagyon illő biotika és a technológiai fejlettség és dizájn is nagyon a helyén van a Mass Effectben. A karakterek érdekesek, a sztorinak pedig elképesztő sodrása volt, egészen a lezáró pillanatig, ami sajnos sokat rontott az egyébként fantasztikus összképen. De még így is leginkább pozitív benyomást hagyott maga után Shepard parancsnok eposzi története, mely milliók fantáziáját volt képes megmozgatni és sokak a részletekben elmerülve figyelemre méltó teóriákat is gyártottak, ami megint csak arra utal, hogy a sztori írók és a rendező valamit nagyon jól csináltak.
Ehhez képest mit hoz az Androméda? Nos, azt hiszem nem járnék messze az igazságtól, ha azt mondanám, ez a Mass Effect féle Star Wars: Episode 1, Jar Jar Binks-szel a reflektorfényben. Jar Jar pedig ezúttal rettenetes arcmimika és animációk képében manifesztálódott... Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy volt azért jó dolog is az Episode 1-ben, ez pedig a világépítés. Az alapötlet, hogy átmenjünk egy új univerzumba, egyszerűen remek, és a főszereplő Scott/Sara Ryder, vagyis a Pathfinder karaktere is meglehetősen jól kitalált. Az Androméda ügyesen bővítette az "univerzumot", és rengeteg tartalommal, hosszabb-rövidebb történeti szálakkal és tennivalóval is megajándékozott minket. De… azt kell mondjam, hogy még így is nagyon sok „de” fog következni, mert minden jó tulajdonságára legalább 1 rosszat is tudok mondani a játéknak. A trilógia zárása után egy közvetlen folytatás életképtelen ötlet lett volna, szóval az, hogy ugrunk az időben, az alap, az pedig, hogy új galaxisba is utazunk, utat nyit új történetekhez, új idegenekhez és kultúrákhoz. Az Andromeda Initiative az alaptrilógia közepe felé indult útjára azzal a nagyszabású céllal, hogy egy új galaxist fedeznek fel és tesznek otthonná a Tejútrendszer fajai számára. Ezért aztán több tízezer vállalkozó kedvű telepes maga mögött hagyva mindent 600 év sztázis álomba szenderült, hogy aztán a bizonytalanban ébredjen fel, reménykedve abban, hogy amit otthon teleszkópokkal meglestek - lakható bolygók -, azok talán ott is lesznek és tényleg alkalmasak kiszolgálni az emberek, aszárik, szalariánok, turiánok és kroganok ezreinek igényeit.
A jó alap tehát adott, de bármennyire is szépen kidolgozott a világ és köszönnek ismét vissza egy átlagos Star Wars film ismert bolygói (sivatagos, dzsungeles – ezúttal Avatáros stílusban, havas-jeges), akkor is ott az érzés, hogy túl ismerős az egész. Alig csináltak párféle állatot és értelmes fajjal is csak kettővel találkozunk, az ellenséges kettekkel és a „majomtwilek” angarákkal, amiatt pedig már nem is kezdek panaszkodni, hogy mindkettő túlzottan humanoid. Bár hozzá kell tenni, hogy relék hiányában nem tudjuk felfedezni a teljes Androméda galaxist, „csak” a Heleus csillaghalmazban mozgunk, mert ennyire futja sima FTL hajtóművel. A nagyobb baj, hogy a sztori legalább annyira ismerős lesz, mint a helyszínek, ugyanis egy titokzatos ősi faj, a Protián Remnant után maradt relikviák körül szaglászunk, amiben ismét egy fura, emberrablásra szakosodott ocsmány faj, a már említett collector kett akadályoz minket. Ettől függetlenül a részletekben azért néha bújnak meglepetések és fellelhető a kreativitás szikrája is, sőt, még szürke árnyalatok is vannak, nem csak paragon és renegát színezet, de valahogy akkor is többet vártam.
A kettek elég unalmas ellenfelek...
Ha már itt tartunk, a dialóguskerék átalakulása örömteli változtatás, most már nem csak jó-rossz, hanem ész, érzelem, profizmus és lazaság közt válogathatunk, mikor válaszokat adunk, csak az a kár, hogy néha ez lekorlátozódik két opcióra. Ám hiába a többnyire jól megírt dialógusok és az átható Mass Effect hangulat – mert azt hozza a játék -, ha a beszélgetéseket nevetségessé teszik az élettelen szemű, furán pislogó zombik, amik mélyen belezuhannak az ún. rejtélyes völgybe (uncanny valley). A BioWare alá betolták a piacon található legjobb játékmotort (legalábbis az egyik legjobbat), de nem tudtak bánni vele. Nagyon szép térképeket kattintottak össze, a karaktereket és az animációkat viszont annyira elszúrták, amennyire lehetett. Még a karakterkreáló is egy borzalom, túlzottan restriktív és egyszerűen nem lehet egy szép fehér nőt összehozni vele. A mimika az előző ME játékok színvonalán van, ami ott még nem volt gáz, mert a grafika is ehhez idomult. Most viszont… eltelt jó sok év, konzolgenerációt léptünk, fejlődtünk, az Andromeda pedig félúton lemaradt.
Ez itt a karakterem... valamivel nem elégedett. Azt hiszem én is valami hasonlót érzek.
Visszatérve még egy kicsit a sztorira, az Androméda egyértelműen ágyaz a folytatásnak, mert bár a lezárása kielégítő volt, a legnagyobb kérdések nyitva maradtak. Sajnos 1-2 ezek közül fájdalmasan kiszámíthatónak tűnik, de ne legyen igazam. Ha valaki csak a fő küldetésre koncentrál, elég sok mindenről lemarad, a mellékküldetések között bizony megbújik jó néhány érdekes darab. Van viszont rengeteg unalmas fetch küldetés is, amik miatt néha rendszerek között kell utaznunk egy csomót – jó sok töltéssel -, hogy a végükre járjunk… Ezek miatt a játékidő a maximalistáknak akár 100 óra fölé is mehet, bár ebben a nehézségi fokozat is közrejátszik. Nyilván normál vagy könnyű fokozaton több 10 órával kevesebb is lehet ez a szám. A társkarakterek dialógusai és küldetései, valamint a románcok érzésem szerint semmivel nem lettek jobbak az előző részekben tapasztaltaknál, pedig a BioWare a kevesebb társért cserébe több és mélyebb interakciót ígért velük. Nos, ez persze valamennyire szubjektív, de talán ha 2 karakter volt, aki egy kicsit is érdekes volt, akkor sokat mondok. Az egyik a kotnyeles aszári, Peebee volt az, akiben kellemeset csalódtam, a másik Jaal, aki igazából csak azért volt érdekes, mert általa ismertük meg az új fajt. A két ember tökéletesen unalmas és sablonos volt, csak úgy, mint az öreg krogan vagy a talpraesett kis turián csajszi, egyikük sem tartogatott túl sok meglepetést. Ezúttal ráadásul a szinkronszínészekkel sem voltam 100%-ig elégedett és olyan nagy nevek sem bukkantak fel a stáblistán, mint mondjuk Martin Sheen.
Amit viszont egészen jól eltaláltak, az a játékmenet, amibe beleértem a felfedezést, a harcot és a tárgykészítő rendszert is. A harc most már a single player módban is kellő kihívást nyújt, aminek oka főként abban lelhető fel, hogy kivették a pause menüt, így az akció folyamatosan pörög. Ezt alátámasztja, hogy már az egyjátékos módban is 3 aktív képességből álló szetteket lehet kirakni, melyekhez hozzárendelhetünk egy profilt. A profilok adnak egy csomó olyan bónuszt, ami passzol az általunk megtanult képességekhez. A vanguard profil például erősíti a közelharcot, a pajzsunk erejét, gyorsabb lesz a lecsengés, ráadásul az ütéseink visszatöltik a pajzsunkat. Lehetőségünk van összeválogatni 4 képességszettet, mindegyikhez akár külön profilt rendelve, amik közt könnyen váltogathatunk. Egy kis belemenős harcot szeretnénk? Ott a vanguard a jól megszokott rohammal (charge) és novával, amik mellé harmadiknak jöhet egy új képesség, a backlash, ami egy jó kis frontális pajzs, illetve közelharcban visszatámadásra is használható. Inkább biztos fedezék mögött megbújva osztanánk a halált? Van miből választani, de ha a vanguard miatt már amúgy is rámentünk a biotikára, akkor mondjuk az adeptus lesz a nekünk való.
A harc az, ami minden résszel egyre jobb lett a Mass Effectben. Most is.
A legnagyobb változás mindettől függetlenül az, hogy behozták a vertikális mozgás lehetőségét, ami ráadásul nem merül ki egy sima kis ugrásban, hanem jatpacket kaptunk! Ennek megfelelően az irányítás is jócskán változott, most már automatán fedezékbe bújunk és a tárgyakat is az e betűvel használjuk, mivel a space billentyű immár a jatpacké. Ez egy egészen új dimenziót hoz be, felugrálhatunk az épületek tetejére és amit el tudtok képzelni, ráadásul az irányítást is sikerült jól eltalálni. A nehézséget szintén jól lőtték be, 4 fokozat van, az első kettő lötyögős, de a nehéz és őrület fokozat már bőven tud kihívást nyújtani, főleg a játék elején. Magas szinten nehezen tudja tartani a lépést a karakter fejlődésével, de azért még ott is előfordult, hogy haltam nehéz fokozaton, ami jó dolog. Bár ehhez hozzá kell tegyem, hogy sajnos többször a bugok miatt, mint a saját hibámból, ugyanis az Androméda talán az eddigi legbugosabb BioWare játék (pedig ott van a mezőnyben az SWTOR is). Találkoztam a levegőben dekkoló mobokkal, falba épültekkel (onnan lőttek ki sokszor) és még sorolhatnám. Remélhetően a beígért tapaszok 2 hónapon belül javítanak a helyzeten.
Legalább nem a falba épült be!
Amennyiben csíptétek a Dragon Age: Inquisition hatalmas nyílt térképeit, akkor kedvetekre való lesz az Androméda bolygóinak felfedezése is a mako utódja, vagyis a nomad segítségével. A térképek tényleg nagyok és rendesen meg vannak tömve tartalommal, az egyetlen dolog, amiből visszavettem volna, az az, hogy túl sokat kell szkennelgetni az omnitoollal és bányászni a nomád ércdetektorának segítségével… Ezek inkább időhúzó dolgok, mint értékes játékórák. Ettől függetlenül alapvetően pozitív benyomásaim vannak a játék ezen részével kapcsolatban.
Az Avatár bolygó volt a kedvencem!
A tárgykészítő rendszer szintén egészen jó lett, fegyvereket, páncélokat vagy akár nomad fejlesztéseket is összerakhatunk, ha kifejlesztjük vagy megvesszük a hozzájuk szükséges terveket és persze összeszedjük az alapanyagokat. Ezek a felszerelések mindig erősebbek lesznek mint amiket simán csak lootolunk vagy veszünk, mivel plusz augmenteket vagy modslotokat pakolhatunk beléjük. A rendszer alapvetően jó, csak az őt kiszolgáló interfész lett egy picit gyenge. Sok katt és scrollozás mire megtaláljátok az áhított sémát, ha már nagy előre haladtatok a játékban. Sajnos az árusoknál is hiányzik például az, hogy beírjuk, hogy mennyit akarunk venni vagy eladni valamiből, csak egyesével kattogva növelhetjük a mennyiséget, ami roppant bosszantó.
Most pedig ejtsünk néhány szót a copy-paste multiról. A harmadik epizód volt az első, amiben a BioWare kipróbálta magát multis fronton, egyfajta kísérletként is tekintettek a dologra és ezt kommunikálták a rajongóknak is. Mi pedig cserébe elnéztük a kezdeti bukdácsolást, a kevés játékmódot, az átgondolatlan irányítást (space-t kellett nyomni mindenhez) és azt, hogy szerverek bérlése helyett az egyik játékosra aggatták a host szerepet. A fejlődési rendszer sem volt tökéletes, túl sok volt benne a random, rengeteget kellett grindelni, ha igazán jó felszerelést akartunk és esélyt arra, hogy a legkeményebb kihívásokat is teljesítsük (például szólózni a gold vagy platinum nehézségi fokot). Ezen hibák ellenére a kooperatív hordamód viszonylag jól működött és sokáig támogatták új tartalommal is, jöttek új kasztok, pályák és felszerelések is folyamatosan. Én a magam részéről a Mass Effect rajongásomból kifolyólag több mint 400 órát töltöttem el előtte, úgyhogy közben gyakran szidtam, de azért mégis szerettem. Mindig arra gondoltam, hogy „na, majd az új ME multija már kiforrottabb lesz”, biztos sokat tanulnak ebből.
Hát, nem lett. A multi nagy újdonsága ugyanaz, mint ami a single-é, a vertikális mozgás a jetpackkel. Minden más szinte ugyanaz vagy rosszabb. Illetve nem, mert azért volt pár apró javítás. Például könnyebb kombózni és átláthatóbb lett a rendszer: jelölve van minden skillnél, hogy mi élesít és mi robbant, valamint egy biotikus élesítést robbanthatunk tech-kel is mondjuk. Javítottak azon is, hogy ha bukjuk a küldetést, akkor most már annyi jutalmat kapunk, ameddig eljutottunk, nem csak bizonyos hullámok után összesít a játék. Egyébként rövidítettek is a meccseken, kevesebb hullám van, ami jó, mert az előző rész cirka fél órás menetei kicsit el voltak mérve (most egy silver 15 perc). Magyarán szólva javult az irányítás, a pontösszesítés és optimalizált a meccsek hossza. Minden egyéb hiba továbbra is fennáll. Vagyis a játékosok továbbra is a hostok, nem jött új játékmód és még pálya is csak 5 féle van. A stabilitásról már nem is beszélek, de legalább azon ígérték, hogy javítanak.
Igeeeeen, kezdhetem előröl a grindelést!
A fejlődés, ha lehet, még rosszabb, mivel a felesleges single-player integráció csak rontott rajta, ugyanis növelte a gyűjtendő valuták számát, amikkel cuccokat vásárolhatunk. Behoztak bizonyos időközönként frissülő multis küldetéseket, amik single-ben teljesen elhanyagolható jutalmat adnak (kevés pénz, pár random cucc), plusz egy valutát, ami elkülönül a single-ös és a multis credittől is. Ráadásul egyjátékos módban olyannyira nem kell multizni, hogy megcsináltathatjuk a küldiket szintezhető strike teamek bevetésével is, ezeket akár a mobiltelónkról is mozgósíthatjuk. Pár órás vackok, de ha multizni akarunk, akkor kell őket tolni, mert van egy felszereléstípus, amit csak ezzel a valutával vehetünk meg, a multis creditekkel nem. Aztán a valós pénzzel vehető BioWare pontok helyett most Androméda pontok vannak, ami megint csak egy visszalépés, mert ezt csak az Andromédában használhatjuk, a többi BioWare játékban nem.
Miért kellett ez? Még mobil alkalmazás is van hozzá, hogy még annál is jobban unatkozzunk a buszon, mintha az ablakon néznék csak ki.
A multis pályafutásunk kezdete is totál elfuserált, mert amíg ki nem nyitunk vagy 50 Basic pakkot, amiből legalább az alapszintű (bronz) felszerelésünket felerősítjük, addig egy szenvedés a bronz fokozat is. Sok embernek valószínűleg már itt elmehet tőle a kedve, mert az első pár meccsen tiszta impotens a karaktere, bármelyik kasztot is válassza. Úgy 15-20 nyögvenyelős meccs után kezd élvezhető lenni a játék, de könyörgöm, az annyiszor negyedóra agyrém, amikor csak imádkozhatunk, hogy a többiek megoldják helyettünk a problémákat. Ha túléljük az elejét, utána élvezetes, ha szerettétek az ME3 multit ezt is fogjátok… már ha azóta nem nőttek az igényeitek.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a Mass Effect: Andromeda mindennel együtt egy rossz játék. A karaktereket leszámítva szép a grafika, a sztorinak megvan a sodrása, megvannak az eposzi pillanatok, képes megdobogtatni a szívet és egyszerűen jó érzés benne hősnek lenni. A zene is nagyon jól sikerült, emlékeztet az első rész stílusára, bár nem tudja überelni Jack Wall és Sam Hulick felejthetetlen kompozícióit. A játék félkész állapota, a rengeteg bug és a többi felsorolt hiba viszont megbocsáthatatlan, így összességében hiába szerzett a játék több tucat kellemes órát, le kell húzzam a pontszámát. Le kell húzzam, mert a BioWare-től ez kevés. Több kreativitás kell és profi kivitelezés. Ez a sorozat nem süllyedhet ilyen szintre, az EA-nak igenis meg kell adni az időt és az erőforrásokat egy jó Mass Effecthez és ha már ott vannak, seggbe rúghatnák a csapatot, hogy felvegyenek pár normális programozót…
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

77. Zedas
2017.04.06. 08:27
Egyetértek az értékeléssel. Én félreraktam, amíg nem kezdenek vele valamit, mert így számomra élvezhetetlen.
Főleg a Zero Dawn után volt mellbevágó, amely ugyan nem ennyire összetett, de ami benne van, az közel tökéletesre van polírozva. A MEA több része is kb. alfa állapotban van. Nem lett volna szabad így kiadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. rottenbull
2017.04.06. 09:52
Nekem egy picit pozitivabb a tapasztalatom, mondjuk a trilogiabaol mar elegem lett a vegere, lehet azert.
Tetszett amit csinaltak, kiveve a hibakat. A sztori es a korites is bejott. Jol allt a szabadsag is neki. Osszessegeben igeretes alapok egy uj trilogiahoz. Remelem ezt boviteni kezdik majd, nem butitani, mint az elso 3 resznel lattuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. j.panzer
2017.04.06. 11:08
Oltári nagy Mass Effect rajongó vagyok, tegnap kipróbáltam az új játékot is, azt kell mondanom, hogy élvezhetetlen.
Én még a SW Episode1-ben SEM csalódtam ekkorát, pedig azt is utáltam, de nagyon.

Ez a "játék" jelen formájában kuka!
(Szerk: szerintem most hagyom is 1-2 óra játék után, és nekifekszek 1-2 év múlva, hátha addigra játszható lesz).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. SeaQR
2017.04.06. 12:05
A karakteranimációk(nem csak az arc) tényleg egytől egyig szarok és bele lehet szaladni jópár bugba. Pl meglőttem sniperrel egy ellenfelet, aki ettől felrepült jó 30 méter magasra - valami fizikai bug lehetett. Egy másik ellenfél csak befutott a tűrharc közepébe, állt nekünk háttal a tűzvonalban és várta hogy lelőjük. Egyszer a futás animáció is beakadt nálam, kanyarodás közben bedől a karakter de a kanyar után is úgy maradt.

Ha a technikai oldalától eltekintünk szerintem nem lett annyira rossz, 1x simán végigjátszható. Az ilyen "játszhatatlan" stb hozzászólásokat meg nem érdemes komolyan venni, divat minden új aaa játékot a végletekig fikázni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Lann
2017.04.06. 13:17
Team Fortrest idéző animációk mellett nem lehet komolyan venni a játékot. Na de 1-2 hónap azt kijön a teljes verzió, addig akik megvették ezt a fizetős bétát szépen reportolgatják a hibákat és talán egy élvezhető játék lesz. Semmiképp nem játszhatatlan, csak borzalmas igénytelen és kínos az egész játékmenet.
https://www.youtube.com/watch?v=rFzuHqdAxfw
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. casillas85
2017.04.06. 13:24
Ketszer jaszottam le a jatekot.Nagyon elvezetes es fantaziadus a sztori.Az eleje lassan indul,de kesobb Mindig jokat nevetek azokon a kritikakon,amiket emberek 2 ora jatszas alatt irnak.Mellekkuldetesekkel egyutt 70-80 ora a jatek.Gyonyoru vilagok vannak a jatekban.A grafika is szep.arcmimika gyenge es meg sok a bug.De ezeken javitani lehetkesobb.Nekem abszolut bejott.Az elozo reszeket is tobbszor vegigvittem.Elobb vigye mindenki vegig es utana irjon kritikat,mert az eddig leirtak nem allnak helyt.Az en velemenyemen van a Mass Effect forum is.Mint mondtam,a fosztori nagyon jo!Csak le kellene jatszani kritikairas elott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Magrathea casil...
2017.04.06. 13:29
Nem tudom olvastad-e a cikket vagy az értékelőt, de ott van, hogy mennyit játszottam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Magrathea j.pan...
2017.04.06. 13:32
Azért nem élvezhetetlen, csak néha kizökkent az élményből a szereplők torz vagy faarca. 1-2 év azért nem kell, szerintem 2-3 hónap múlva lesz érdemes belevágni. (2 hónap múlvára ígérték a nagy patch-et)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Tapir_606
2017.04.06. 13:41
a Frostbyte nem a legjobb játékmotor a piacon, mert a "jó", relatív fogalom révén ahhoz idomul, mire akarod használni és a Frostbyte-ot barominagy multiplayer terek filmszerű megjelenítéséhez tervezték, nem arcközeli kamerák, meg mimikával dolgozó jelenetekre és az utóbbiak ugyanannyira részei a Mass Effectnek, mint a felfedezés
az Unreal-nél kellett volna maradni, nem spórolni a licenszdíjon, mert abban is baromiszép környzetet lehet megvalósítani és abban az arc mimika technológiája is nagyobb ráfordítással készült, mint hogy épphogycsak elfogadható legyen egy casual military shooter mimikai szükségleteinek kielégítésére (Battlefield)

az univerzum bővítéséről az érveddel azért nem értek egyet, mert az ilyen fajta sztori megközeltés az univerzum lecserélése, nem kibővítése
minimum félmillió szálon kötődnie kéne az előző részek tartalmához, dugig kéne lennie korábbi eseményre való utalgatásokkal ahhoz, hogy egy ilyen recept kibővítésnek számíthasson
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Str33twise
2017.04.06. 13:44
"...A tárgykészítő rendszer szintén egészen jó lett, fegyvereket, páncélokat vagy akár nomad fejlesztéseket is összerakhatunk, ha kifejlesztjük vagy megvesszük a hozzájuk szükséges terveket és persze összeszedjük az alapanyagokat. Ezek a felszerelések mindig erősebbek lesznek mint amiket simán csak lootolunk vagy veszünk, mivel plusz augmenteket vagy modslotokat pakolhatunk beléjük. A rendszer alapvetően jó, csak az őt kiszolgáló interfész lett egy picit gyenge...."

Na már elnézést, de 110 órányi egyszemélyes kampánnyal, és 100%-os teljesítménnyel a hátam mögött hagy kotyogjak már bele legalább egy picit.

Nos.

szerintem mi NEM ugyanazt a játékot játszottuk végig. Méghogy a tárgykészítő rendszer jól működne, hasznos és eltalált lenne?

Namármost akkor szóljon arról a fáma, hogy játéktechnikailag TELJESEN ÉRTELMETLEN "tápolni" a karaktert, ugyanis az ellenfelek életerő / pajzs tekintetében nagyjából EGYÜTT, ARÁNYOSAN fejlődnek Shepard... Ryderrel. Mint ahogy a nagyjából vett páncél-szintjük, és sebzésük is. Ami utóbbi, teljesen véletlenül SZÁZALÉKOS alapú, a játékos karakter statisztikáihoz mérten. akkor miért is éri meg a tárgyrendszert fejleszteni? A pufók-ufók kett, 1-1 lövéssel így is, úgy is PONTOSAN UGYANANNYIT FOG SEBEZNI Ryderen, mintha nagyjából az alap felszereléssel mászkálnál körbe a Héliuszban.

Mindezek után. Ha legyárt a botor játékos egy olyan tárgyat, amit egyébként PONTOSAN UGYANOLYAN FORMÁBAN bármikor megszerezhet, egy véletlenszerűen kinyitott ládából, MAXIMUM ANNYI ÉRTELME VAN "KRAFTOLNI", hogy a megfelelő fegyver / páncél kiegészítő implementálásával NEM kettő, hanem NÉGY modifikációk számára létrehozott "slotot" tud az adott tárgyba vágni. Pont.

Viszont itt volna két plusz közbevetésem:

1., Ezek az extra tárgyfejlesztési helyek, értelmes és hasznos (értsd hatékony) kiegészítések híján kábé tökfeleslegesek. Ami egy tárgyba fontos, azt kettő slotból is simán meg lehet oldani.

2., Mivel az ellenfél a karakter erőszintjéhez SZÁZALÉKOSAN MÉRTEN hatékony, mi értelme van plusz 2-5% életerőnek / pajzsnak / biotikus védelemnek, stb-stb? "Tudoooooood havvverr!! - ha neked több lesz, neki is több lesz"...

Emellett, a játék legnagyobb baromsága pont a ME1-ből egy-az-egyben lenyúlt tárgykezelőfelületes-baromságából és ortopéd primitivizmusából következik.

Értsd, példa: Ott van nálad, egy frissen megszerzett csini kis géppisztoly. Megtaláltad, a tiéd, használatra készen, benn csücsül a hátizsákodban - ergó FOGLALJA A HELYET A VÉGES SZÁMÚ HÁTIZSÁK SLOTBÓL. Ha egy darab olyan géppisztoly van nálad, az minusz egy inventory-slot. Ha 30 darab van ugyanabból a cuccból... Az is egy darab slot... Remek!!!! ZSENIÁLIS, ÉS LOGIKUS IS, NEM? 2 kiló / 2 egység térfogatnyi géppisztoly - egy egységnyi hely. 50 kilónyi / térfogatnyi ugyanolyan géppisztoly - szintén egy egységnyi hely...

Abban az inventory-ban, ahol egyébként kábé minden szirszar - felszerelés, nyersanyag, loot-SZEMÉT (trash loot) - helyet foglal, csak hogy ezzel plusz egy felesleges baromságot akasszanak a játékos nyakába... DE! Most jön a kedvenc részem!

Ha nálad van a cuki kis géppisztoly - ami mint említve volt, OTT FOGLALJA FIXEN A KIS SLOTJÁT Ryder zsebében, még NEM VEHETED ÁM HASZNÁLATBA CSAK ÚGY!!! NEEEEEEEM-NEEM. Előbb el kell menni egy felszerelés-fazonírozó automatához, hogy Ryder a kezébe tudja venni a dolgot.

Ééértjük a dolog zsenialitását? Annyira azért már nálad van MINDIG a tárgy, hogy tökfeleslegesen fogja a limitált helyet, de annyira azért már nincs, hogy az inventory-zsebből kivéve esetleg-netalán rögvest használatba is lehessen venni...

Mindez pedig megfejelve azzal, hogy kizárólag a ME1-ből nyúlva, ugyanazoknak a páncéloknak / fegyvereknek különböző szintjeik vannak, amik 1-2%-os eltéréssel növelgetik, az amúgy is értéktelen statisztikákat...

Ölőgéppisztoly 1 - 15 sebzéspont / lövés
Ölőgéppisztoly 2 - 16 sebzéspont / lövés
Ölőgéppisztoly 9 - 23 sebzéspont / agyvérzés....

EJHA!!! Igazi BF-es TÁRGY-LEVOLUTION!

Mindezek mellett a legyártható felszerelések nagyjából 20-30% maximum, ami ténylegesen használható, azokat a cuccokat meg már gyakorlatilag láttuk a korábbi ME részekben, tehát az sem eredeti ötlet a kedves dilettáns készítők részéről. Szimpla nyúlás a korábbi játékokból. Egyetlen értelmes, és új fegyver-felszerelés ami gyártható / megszerezhető, az a rohampuska, ami nem igényel lőszert, csupán "lehűlési időt" - az elfuserált "lőszer-rendszer" miatt főként a játék legelején lehet roppant hasznos a kezdő felfedezőknek.

Szóval ennyit a játék zseniális tárgyrendszeréről.

És akkor még szó sem esett a játék tényleges és nagyon is valós problémáiról, amik közül a "lófejű / halképű / mimikátlan karakterek", vagy a gliccselős animációk kábé a 990-edik helyen lehetnek, az ezer elemű felsorolásban.

Nekem legyen mondva, én nagyon szeretem az ME játékokat. De tényleg. Mindegyik résszel játszottam, méghozzá sokat. De ez az Androméda...

Ez csupán egy ME3 - JELLEGŰ köntösbe bújtatott, újracsomagolt ME1, amit kellően lebutítottak ahhoz, hogy a közel értelmi fogyatékosoknak is örömfaktort nyújtson. Megfejelve mindezt egy remekül kinéző, de gyakorlatilag semmilyen szinten nem optimalizált játék-motorral.

"Kár érte... Kiváló ügynök volt..."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. casillas85 Magra...
2017.04.06. 14:44
Nem a te ertekelesedre irtam,hanem azokera,akik 1 ora jatszas utan lehuztak.Velemenyunk nagyon hasonlo
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Samcsepp
2017.04.06. 14:59
Akkor segítek bár elvakult kollégának és ha megnézték mind ami alapján a mass effectet egyenesen játszhatatlannak nyilvánítjátok akkor lehet itt lehúzni meg kukára valónak titulálni: ( Jelezném hogy igen koránt sem tökéletes de nem játszhatatlan és nem élvezhetetlen)

[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]

Az agyonra hypolt GTA5-ben is voltak hibák!

Volá volt pár nagy cím régebbi is amiben ugyan úgy voltak bugok.

Aki meg a face animációkra bukik az játszon az LA Noire-el és teljes kielégülésre talál ugyanakkor koránt sem volt tökéletes az sem. Vagy menjen játszon a Horizon Zeroval de ott sem kap ennyi lehetőséget és játékidőt szerintem. Ja és legfőképpen ne kezdje el hasonlítgatni hozzá mert ezt több platforomon is kiadták nem úgy mint azt szóval a fejlesztés lényegesebben egyszerűsödött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. noPublicFG
2017.04.06. 15:08
Hát épp ez az! A második rész 2010-ben jelent meg. Azóta elfelejtették, hogyan kell játékot készíteni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Zedas Str33...
2017.04.06. 15:36
Nagyon jó hozzászólás

Tökéletesen igazad van, és az, hogy nem lehet megmondani az inventoryban, hogy mit használjon a karakter teljesen érthetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Avisto
2017.04.06. 16:29
Én speciel szerettem az első 3 részt de ettől még nem tartom magam semmi és senki rajongójának.
Egy olyan játékban ahol a játékmenet majd' fele azzal telik hogy a karakterek egymással pofáznak és ezt mutatja a kamera közelről, azért hadd várjon már el az ember ennél egy kicsit "maibb" színvonalat.
Elég sok mindent híresztelnek egyébként ezzel kapcsolatban: pl a humán és asari karakterek animációit nem is a Bioware csinálta hanem kiszervezték valami Román EA csapatnak.
Nem is beszélve a női karakterek szándékos csúnyításáról. Az alap férfi Ryder egy az egyben ugyanúgy néz ki mint a modell akiről mintázták. A női Ryder ehhez képest köszönő viszonyban sincs a modelljével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Str33twise noPub...
2017.04.06. 17:14
Nem. Csupán ez a játék az ME1 "copy-paste" verziója, amit nyeretlen, másodével progmatos főiskolások készítettek szakdolgozatként / helyett, illetőleg amihez 2-4, a rajongótáborból kiemelt magát írói vénával megáldottNAK KÉPZELŐ, ME-waifu-szerelemtől megittasult hiperliberális sjw fanboy/girl asszisztálta, a történetnek csúfolt körítés maszlagot.

Viccet félretéve.

Mint már egyszer említettem - az alacsony minőségű arcmimika-animálás totál ezred-rangú probléma. Mert maga a játék - és messze nem elsődlegesen játéktechnikai szempontból - 999 másik, jóval súlyosabb sebből vérzik.

Kicsit olyan lett az egész, mint a "Terminátor-filmek", a második rész után...
Valahol ott kellett volna ugyanis azt a brandet - is - lógva hagyni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Svindler Str33...
2017.04.06. 18:55
A felszereléssel együtt való skálázódásban mennyire vagy biztos? Anno a redditen mikor tesztelgették arra jutottak, hogy a skálázódás a szintedtől függ.
[LINK]
Van esetleg erre valami linked?
Thx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. katt777
2017.04.06. 19:04
Ja, annyira ihletett volt az eredeti ME, hogy egy az egyben lelopták egy Babylon 5 epizód sztoriját. A váll fölötti nézet kitalálóját és alkalmazóit meg halomra kéne lőni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Str33twise Svind...
2017.04.06. 20:03
Onnantól kezdve, hogy a felszerelés szintje a karakter szintjéhez igazított - tízes csoportosításban - ((30-40-50-60-stb szintenként lehet a legóimádóknak komplett "gear"-t váltani, egészen, a maximálisan elérhető "10"-es kódjelű tárgyakig...)), nem teljesen mindegy, hogy most egy adott szorzat eredménye előtt, vagy után áll egy újabb szorzótényező?

Félreértés ne essék, nem kötekedésnek szántam azt amit írtam, és értelemszerűen (gondoltam én, hogy értelemszerű...) nem az volt a célom vele, hogy matematikailag és / vagy mértanilag centire pontos számértékekkel prezentáljak - egyszerűen csak arra akartam kilyukadni, hogy mint a legtöbb RPG-ben, az ellenfél ((kihívás-fenntartás miatti)) folyamatos szinteződése konkrétan megöli, a statisztikai minimaxolást. Ahol nem a törpefarok-komplexus kiélése a cél, hanem mint a normális SZEREPjátékokban - annak a folyamatnak a bemutatása, amiben a főhős(ök) életútja kézzel fogható tapasztalatok bezsákolásához, és azok későbbi hasznosításához vezet.

Itt, a saját tapasztalataim alapján, annyira elhanyagolható a különbség, a különféle szintű felszerelések között, hogy végeredményében 3-at, 4-et, vagy 5-öt kell mondjuk belelőni ugyanazon szituációban, ugyanabba az ellenfélbe. (Az meg 1-1 ellenfél életciklusában legfeljebb 1-3 másodperces hossz-differenciát eredményez...)

Illetőleg 2, vagy 3 lövéssel fogja -e az illető kinullázni Ryder fiú-leány pajzsait, a maradék életerejével együtt.

És tovább megyek ettől is - már az ME2 és 3 is ebbe az irányba tendált:

- Amióta a harcok elsődlegesen nem - csak - a használt felszerelés minőségétől, illetőleg a játékos ügyességétől függenek, hanem sokkal inkább, a különböző tech és biotikus képességek sikeres KOMBÓZÁSÁTÓL, az ME3 játéktechnika Andromédában történő implementálása után szabadon, - ezerszer hatékonyabb az, ha a júzer a kezében lévő flinták helyett, a különféle képességeit használja az erőszakos szituációk abszolválásához.

Ami ismét, egy újabb szög a rosszul lemásolt, tovább nem gondolt, és emiatt csökevényes tárgy -és "kraft-rendszer" koporsójába.

Oké, persze, lehet cseszkelni a tárgyakkal. Elsőről 5. szintűre lecserélni a felszerelést kábé értelemszerű könnyebbséggel fog történni, a kalandozások alatt. De merő önámítás akkora differenciát várni egy lvl5 és 8 közötti páncél / fegyver - cserétől, mint mondjuk egy 2. szintű, és egy véglegesre maxolt támadó képesség esetén!

Emiatt pontosan azt az érzést kelti a játék, mintha a komplett tárgyrendszer egyfajta "szükséges rosszként" kell hogy jelen legyen.

Persze attól még meglehet, hogy "én drámázom túl", mert egyébként - a dolog könnyedén elsikkad a komplex folyamatban...

Viszont ez már tényleg az én stiklim - egyszerűen nem bírom elviselni, a felesleges és / vagy illogikus dolgokat.

Márpedig ez itt teljesen feleslegesen lett mondjuk az előző részek letisztult tárgykezelési felületeihez képest megvariálva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Asagrim Str33...
2017.04.07. 09:07
"Megfejelve mindezt egy remekül kinéző, de gyakorlatilag semmilyen szinten nem optimalizált játék-motorral."

Ha ezt nem írtad volna, akkor a teljes hozzászólásoddal egyet tudnék érteni. HD7850, 2560x1080-as monitor, és mikor a biztonság kedvéért beállítottam a grafikát low-ra, úgy röpködtek a 110 FPS-ek belterületen, 58-ak külterületen, hogy csak pislogtam.

De sokkal nagyobb gondok vannak annál, mint hogy nem tudsz kézbe venni valamit inventoryból. Százon feletti felfedezhető bolygót kaptunk beígérve, erre százon felettit tudsz scannelni, max fél tucatot bejárni, és hármat "kolonizálni", ha nem állsz le az ördöggel paktálni. Ez a játékvilág így böszme kicsi! Kétszer akkora létesítményeket irtottam ki háromszor ennyi, harcászatra képzett ellenféllel 15 perc alatt, mint amilyeneket alapítok. Tökmindegy hány küldetést csinálok egy ilyen bolygón, egyáltalán nem érzem a kitűzött célokat elértnek, az Ai jövőjét megalapozottnak, így teljesen értelmetlennek érzem mellékküldetéseket csinálni, egyszer csak megunom, kipörgetem az utolsó pár főküldit és vége.

Az egész játék meg még játékelemeken belül is annyira változó minőséggel lett megvalósítva, hogy nem volnék hajlandó százalékos értékben osztályozni a teljes játékot, mikor Tann szinkronszínészét kirostáltam volna a meghallgatáson az első 3 szava után, Kallo-ét Oscarra jelölném, Peebee karakterének alkotójára ráeresztenék fél tucat vérszomjas kiéhezett fenevadat, hogy asarit hogy mert ilyen személyiséggel felruházni, Jaal-nak meg külön DLC-t adnék.


Svindler

A 28-as szintű karakteremmel, egy Inferno IV-gyel ugyanúgy 2 lövés egy Chosen ha nem fejbe lövöm, mint egy Widow 4-gyel. Előbbi fegyver sebzése 329 utóbbié 862, annyi különbséggel, hogy minden lövés után táraznom kell, szóval visszacseréltem a búsba, mert nem mindegy hogy 10, vagy 2 másodperc alatt adom le azt a 2 lövést. Egy Anointed vagy egy Destined eggyel kevesebb lövés (négy helyett három), de ez még mindig kevés az üdvösséghez, ha két és félszeres a két fegyver közti sebzés különbség. Először jó ötletnek tartottam az 1 golyós tárat azzal az augmenttel, ami 25% pajzsot tölt vissza, ha kiürül a tár, de aztán rájöttem, hogy totálisan használhatatlan, mert többet lelövöldöznek rólam 25%-nál miközben tárazok már normal nehézségi szinten is, az egész játékot meg nem fogom fedezék mögött bujdosva végiglövöldözni.

címzett nélkül

Engem teljességgel hidegen hagy, hogy mekkora a topmodell kinézetű europid fehérek aránya a többi emberhez képest. Ez egy játék, ismétlem, JÁTÉK, aminek a központi témája a felfedezés és a lövöldözés, nehogy már az legyen a legnagyobb gondja bárkinek is, hogy milyen textúra van húzva egy-egy játékmodellre! Akinek ezzel bármiféle baja van az rasszista, pont.

Nem érdekel a homoszexuális beállítottságúak létezése sem ebben a játékban, itt elférnek. Igen, az átlagos homofób tudna azzal érvelni, hogy kérdéses, hogy egyáltalán hogyan juthattak homoszexuális férfiak a hajóra, mikor ezzel a beállítottsággal az Andromeda Initiative legfontosabb hosszútávú célkitűzéséből maradnak ki, a benépesítésből, DE: minden nő, akit magukkal vittek szexuális preferenciától függetlenül amúgy is nemzőképes, tehát semennyire nem számít, hogy természetesen vagy mesterségesen fogannak az utódok, az egynemű párok aránya nem változtat semmit a populáció alakulásán!

2017 van, nőjetek fel, vagy költözzetek Oroszországba!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. rottenbull Asagr...
2017.04.07. 09:58
Nemar, Peebee a legszerethetobb karakter.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.04.07. 10:04

"2017 van, nőjetek fel, vagy költözzetek Oroszországba!"

Még szerencse, hogy gondolat-, vélemény- és szólásszabadságban élünk, és nem egy hozzád hasonló progresszív gondolkodású egyén határozza meg, hogy nekem mit kell gondolnom és hogyan kell vélekednem az ilyen aberrációkról.

Szóval ilyen alapon, 2017 van, nőjj fel, vagy költözz Svédországba!


A kommenteket olvasva elég szerencsés, hogy barátaink a hülye DRM-et megkerülve elérhetővé tették a demó verziót. Ha a fele is igaz annak, amit a #10-es kisregényben leírt a kolléga, akkor egy elég nagy csalódás lehet ez a játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Str33twise Asagr...
2017.04.07. 10:06
Nem azért írtam le bármit is, hogy adott illetők egyetértsenek vele, vagy lázongjanak ellene - egyszerűen csupán tényekre próbálok rávilágítani.

A képfrissítés / optimalizálatlanság dolgán - is - kizárólag saját tapasztalatokból merítkezve értekeztem, ugyanis nálam, egy GTX 970-esen (való igaz, hogy magas beállítási opciók mellett) igen érdekesen futott a játék, míg egy Battlefront például, ultrán, zökkenőmentesen.

A játékteres dolgokra ráadásul az is rátesz egy jókora lapáttal, a kevés bejárható terep problematikáján kívül, hogy a készítők sajnos messzemenőkig túlerőltették az "univerzálisan újrafelhasználhatóság" elvét.
Ez ordít az értelmetlenül generált térképekről, a rajtuk logikátlanul elhelyezett objektumokról, az össze-vissza elszórt küldetésekről, a bagatell módon széthajigált gyűjtögetős baromságokról, de karakterekről, az ellenfelekről, a "felfedezősdiről", úgy nagyjából MINDENRŐL.

Értem én, hogy a programozó a világ leglustább teremtménye - én is voltam az valamikor -, mert ami automatizálható, azt pár gombnyomással automatizálja, és voi'la, probléma megoldva, azonban egy ilyen típusú, ÉS volumenű játékban ez akkora odenáré hiba, amit csak egy kicsit is szakmai alkotó stáb egyszerűen NEM KÖVETHET EL.

Ha meg mégis, hát viseljék bátran a savazást.

Egyvalamire azonban reflektálnék külön, amit nem bírtam szó nélkül hagyni.

Ez pedig az SJW-PC dolog a játékban.

Most kezdhetném a mondandóm azzal a rutinos, "lerázom magamról a saját szavaim után a felelősséget, és úgy nyitok, hogy -- engemaztánnagyonnemérdekeladolog...CSAAAAK" de nem fogom...

Az ugyanis a nagy harci helyzet, hogy igenis, bizonyos dolgok egyszerűen kiverik a biztosítékot minden olyan embernél, akik ezzel az egész liberális maszlagnak beállított, mesterségesen generált HISZTIVEL nem értenek egyet.

Hangsúly az egyet nem értésen.

1., Semmi baj nem lenne a rasz-alapján megkülönböztethető karakterek egy irányba történő tobzódásával, legyen az az említett irányvonal pedig tetszőleges. Neeeem, nem lenne vele semmi gond, alapesetben. AZÉRT van vele probléma, mert a most, a jelenkori PC-sjw aktuálpolitikai "problémák" közepette fordul elő. 10-20-több évvel ezelőtt valószínűleg nem kavart volna semmilyen port a dolog. Nézhetett volna ki az Androméda űrprogram akár úgy is, mint Mogadishu piactere főműsoridőben. Ha a turiánok és kroganok nem b***zák ki a mélyentisztelt érdeklődő szemét (HISZEN AZOK MÉG RÁADÁSUL UFÓK IS!!!!), akkor ez sem. Fikció ugye.
MOST viszont, hogy konkrét aktuálpolitikai érdekeltségek húzódnak meg a a háttérben (mesterségesen gerjesztett polkorrektség), akinek egy cseppnyi esze is van, az egy - a sokadik előfordulás után, már egyszerűen KÉPTELEN NEM ÉSZREVENNI, hogy szándékosan, egy adott nyomvonal mentén, direktben megvezetett baromsággal traktálják.

És igen. Miután pont a JÁTÉK PROVOKÁLJA KI ezt a bizonyos ellenérzést, maga a reakció - akármennyire is szubjektív - TELJESEN JOGOS. Akár tetszik ez másoknak, akár nem.

Ha nincs szándékos provokáció, nincs probléma. Tudjátok: ok-okozat.

2., A szexualitás kérdése.

Ugyanez a helyzet, csak pepitában.

Nem a lépten-nyomon előforduló homo-bi jelenséggel van elsősorban a probléma. Hanem azzal, hogy SZINTÉN AKTUÁLPOLITIKAI ÉRDEKEK MENTÉN ezt a játék készítői DIREKT ELFERDÍTVE A VALÓSÁGOT, ELTORZULT ARÁNYSZÁMOKKAL prezentálják - SZÁNDÉKOSAN AZT SUGALLMAZVA a játékosközönség felé, hogy az előfordulás kábé egyenlő, és hogy minden hetero illetőre minimum ugyanannyi egyéb, deformid nemiségben létező illető KELL, hogy jusson, merezaztánvalójábanpontígyvanésezatermészetes.

BAROMSÁG.

Egyfelől a "sugalmazás" több mint csalóka, másrészről SZINTÉN NEM AZZAL VAN MÉG EZEK UTÁN SEM a gond, hogy ki mibe szereti beledugni / ki mit szeretne, hogy belegyömöszöljenek.

Hanem azzal, hogy ezt a program - a szándékosan torz arányok mellett - DIREKT A FELHASZNÁLÓ POFÁJÁBA NYOMJA, ráadásul LÉPTEN-NYOMON, úgy, hogy néha már levegőt is nehezen lehet kapni a meleg szeretet áradásától...

Érdekes, a korábbi epizódokban is voltak homo és bi beállítottságú karakterek, illetve hozzájuk tartozó románc szálak. (A gyári sztenderd definiált Shepard vérbeli George Michael-i pofázmányáról már nem is beszélve...) De azok a maguk helyén kezelt formájában szerves részét képezték a történetnek!!!

Ha valaki nem volt ezekre a részekre kíváncsi, akkor egyszerűen elkerülhette a dolgot azzal, hogy nem kutakodott az adott személyek magánéletében.

Itt meg az első 2 NJK-nál kábé, a második beszélgetésben minden előzmény nélkül felugrik az opció, hogy "kívánom a banánodat"???

Mindezt már a játék első 1-2 órájában... És a továbbiakban is nagyjából ILYEN RELEVÁNSÁGGAL fordul elő a románcolható egyének nemisége...

Hát fantasztikus. Köszönöm, hogy szintén megint RÁÁM VAN ERŐLTETVE egy olyan dolog, ami miatt ha fel merek szólalni, akkor egyből, mintegy varázsütésre ott terem 1-8 sjw "felvilágosult értelmiségi" (a 21. században ez a hangos, helyi hülye definíciója úgy látszik...), és leköpködnek nyomban, hogy mekkora kirekesztőortopédnáci is vagyok...

Hogy is van az a mondás, hogy "direkt leránt a szintjére, majd ott legyőz a rutinjával?"...

Ettől függetlenül azonban, és egyben mindemellett. Játék / sci-fi / virtuális fantazma és közeg, vagy sem a program...

Aki olyan, sötét, arrogáns lesajnálással képes más emberekről beszélni, csak mert az adott illetők más kulturális értékrendet képviselnek (egyébiránt európai szemszögből a több ezer éves múltra visszatekintő hagyományos normalitást), és akkor zárszónak egy olyan, aljas dolgot is elereszt emellé, mint amilyet, azzal én a továbbiakban még csak kommunikálni sem kívánok.

Egyébiránt viszont akkor végszónak már én is feltenném az oda-vissza adok-kapokot:

2017 van. Miért nem nősz fel végre, és ha annyira szeretnéd költözöl ki, mondjuk a híresen felvilágosult Franciaországba? Vagy Kanadába?

Muszáj mindenáron az lmbt-s zászló elvtelen rázásával DIREKT HERGELNI más embereket? Valóban, egyenes jellemre vall...

Mindenkitől elnézést kérek egyébként az utolsó pár gondolat offtopic jellegéért, azonban HA MÁSOKNAK IS LEHET, akkor gondolom ez is tökéletesen megfér itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Str33twise FaL
2017.04.07. 10:08
Hehe, igen, én vagyok a bűnös elkövető.

Figyelj prijátyel!

Én tisztelem annyira mind ezt a játékot, mind pedig a teljes ME múltat, hogy nem próbálok meg senkit sem lebeszélni a kipróbálásáról.

Menj, vágj bele, tapasztald meg, és alkoss saját véleményt - tetszik -e, vagy sem a dolog. (Majd, ha mégis bejön, akkor illik ám ezt anyagilag is honorálni a készítők felé! )

Ettől függetlenül viszont, a leírt problémák igenis léteznek, és jobb ha legalább egy kicsit, lélekben felkészülsz rájuk. Én is meglepődtem anno a játékmenet bizonyos rugalmatlanságain...

Aztán mégis belenyomtam - mostanra már több mint 120 órát, és a multihoz még alig szagoltam hozzá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Asagrim rotte...
2017.04.07. 10:35
Szóval szerinted rendben van, hogy egy olyan életkorú egyén, amilyen földi ember soha nem lesz olyan viselkedésmódot produkál, amiből az összes földi ember kinő 16-17 éves korára? Ha fiatal, kissé bizonytalan, és naiv asari kell, arra Liara a tökéletes példa, nem ez az emós tini, akinek az összes világfájdalmát végighallgatva meg sem lepődtem volna, ha a Tempesten Tokio Hotel-t hallanék a parancsnoki hídon a "szobája" felől.

Egy lelkileg ennyire labilis egyéniség maximum protekcióval juthatott a Leusinia-ra.

Str33twise

Jogom van teljesen ugyanolyan hangnemben megfogalmaznom az ellenvéleményemet, mint amilyenben az íródott, amire válaszolok, de még így is úriember voltam, rögtön a második hozzászóló mindenkit elküldött a jó kurva anyjába (töröltem is). Ha ez a szint, ezt meg sem közelítettem. Nem vagyok hajlandó több energiát áldozni egy válasz megírására, mint amennyibe az azt kiváltó hozzászólás megírása került.

Két lehetőség van, vagy törlöm a hozzászólások felét a fórum szabályzat 2.3-mas pontjára hivatkozva, vagy minden hozzászólót hagyok a témával kapcsolatban érvényesülni. Lehet választani!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. rottenbull Asagr...
2017.04.07. 10:41
Ja, szerintem rendben van, sot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Asagrim rotte...
2017.04.07. 10:53
Igazából akkor megnyugodtam, mert ez azt jelenti, hogy nem feleslegesen van a játékban. Ez a játék annyira szarul sikerült, hogy már annak is lehet örülni, ha mindenkinek más tetszik, ellenben azzal, ha mindenki ugyanazt utálja!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. rottenbull Asagr...
2017.04.07. 11:22
Azok csalodtak, akiknek a fejeben keszult egy sajat jatek a sajat prekoncepcioik alapjan. Nekem annyi volt az elvarasom, hogy jo ideig lekosson. Ennek tokeletesen megfelel. PC-n alig futottam bele hibakba, az arcokon meg jol elrohogcseltem az elejen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. pepeno1
2017.04.07. 12:43
Ha már Peebeenél tartunk, akkor lehet, hogy a szülei vagy a környezete váltotta ki belőle ezt a fajte viselkedést. Mondjuk a szülei mindig lesajnálták, hogy semmire se vagy jó, vagy csak egyszerűen nem foglalkoztak vele, a környezetében meg azt látta, hogy mindenki elit alakulatokban szolgál.
Ilyen körülmények között nekem is tele lenne a hócipőm a Tejút-rendszerrel, és olyan helyre vágynék, ahova még emberi,asari,krogan,turian kéz nem tette be a lábát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. rottenbull pepen...
2017.04.07. 14:05
De az is lehet, hogy felorankent megeszik egy kilo cukrot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Powerdream
2017.04.07. 15:24
Nekem a téma meg a látvány bejön, de a menürendszer meg ez a fejlesztgetés, az eddigi legnagyobb katyvasz. Annyira zsigerből undorodom tőle, hogy szerintem alap karakterrel, és fegyóval fogom végigtolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Asagrim Power...
2017.04.07. 16:26
Egyáltalán nem fog származni belőle semmilyen hátrányod, bőven elég az a cucc, amit lootolni vagy vásárolni lehet útközben.

A statok javát úgyis a képességek adják, nem a ruha, ha meg nehezen hullanak az ellenfelek csak leveszed a nehézségi szintet (bár hardcore alatt erre nem lesz szükség, normalon meztelenül meg fegyver nélkül is végig lehetne vinni, ha figyelsz, a narrative "nehézségi" szint meg egyenesen vicc, esküszöm egér nélkül végig lehetne vele tolni a játékot wolfenstein stílusban).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Str33twise
2017.04.07. 18:09
(( !!! Mivel nem tudom a korábbi hozzászólást beszerkeszteni, kénytelen vagyok egy másikat - is - létrehozni. !!! ))

http://www.vilaglato.info/piszi-mindenutt-transznemu-karakter-miatt-megy-a-hiszti-a-szamitogepes-jatekok-piacan/

Egyetlen őszinte kérdés:

A GTA játékok amióta összefüggő történetet tartalmaznak, egyre inkább sodródnak hétköznapi pc-s szórakozásból a komplex "élet-szimulációk" felé, amikben aztán tényleg nem nagyon kerülgetik a forró kását, ha polgárpukkasztásról, vagy csak simán "kényes témákról" van szó. Pláne az utolsó résszel megkoronázva ezt.

Nos.

Miért NEM mondjuk a Rockstar games vállalta be a korábban már többször elhangzott - szándékosan túlerőltető hozzáállást / magatartást? ((Hangsúly a túlerőltetésen.))

Ja, hogy mert a Rockstarnál lehet hogy kretének, de NEM hülyék dolgoznak... Érdekes...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Tapir_606 Str33...
2017.04.07. 18:35
abszolút adom, szánalmas manapság mennyire erőltetik ezt a témát
adott volt a Baldur's Gate a DnD világában, ahol konkrétan léteznek megbűvölt tárgyak, amikkel megváltozik a nemed, de az uj kiegbe valami random, lore-t se ismerő idióta belerakja a transznemű karaktert, mert az most nagyon kell

az ME3nál Cortez kicsit túl nyálas lett, meg az exének a videófelvételes szövegei szánalmasan gázul voltak megírva, de maga a karakter teljesen korrekt szinten volt
ami rohadtidegesítő, hogy megcsinálták az előző részek hetero románclehetőségeit homoerotikus opciónak, ezzel felrúgva a kész karaktereket, mert "aki nem homo, az biszex" -.-

de még emellett is az ME3ban elviselhető szinten van, mert nem tolja az arcodba ezt az egész baromságot, ha akarod, ott van, ha nem akarod, nem is látod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Str33twise Tapir...
2017.04.07. 18:41
Szerencsétlen Cortez-t a ME3-ban, pláne a saját kis személyes katarzisa után, én valahogy megkedveltem. Na persze nem lendültünk túl a barátságon, de valahol tényleg elfogadható és a maga módján szerethető volt az a karakter is.

((Akik számomra a 3. epizódban valamiért emészthetetlenek voltak, azok a lokális ninják, Kasumi és Thane... Jellegtelen, 13 egy tucat figurák, zéró relevanciával és / vagy fantáziával...))
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Tapir_606 Str33...
2017.04.07. 18:58
a 3nak rengeteg problémája volt, a közhiedelemmel ellentétben nem csak az endinggel
alig volt idő elkészíteni, ezeket már nem rovom fel a BioWare-nek, ők kihozták a maxot, amit lehetett ennyi idő alatt, a fő író nélkül, az az EA sara, hogy szar lett

amugy korrekció:
pontosabban utánanéztem ezeknek a románcos dolgoknak,
homo Garrus-t buherával csinálták meg a videóhoz, amit láttam,
végig se néztem, annyira felb*szott, amikor megláttam, de ez nem BioWare munka, hanem FemShep jeleneteit irányították át egy male playthrough-ba egy kis buherával, a FemShep-exkluziv szövegeknél meg nincs MaleShep-nek szinkronja
male homo románcnak Cortez meg Kaidan (bi) van, így ez nem annyira súlyos állapot, mint ahogy az előző posztomban leírtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Humbuk Asagr...
2017.04.07. 21:35
Látom divat lett az Oroszokat is fikázni... Az eszedbe sem jut, hogy ezzel a magatartásoddal sértesz másokat ugye? Törölhetnéd magad is, hiszen még te sem tartod be a szabályokat!

Meg is sértődtem... Ez megint az az igazi jó Magyar "úgy értelmezem a szabályokat ahogy akarom pattogás..."

És akkor csodálkoztok, hogy itt tart ez az ország.

Igen, személyeskedem, mert senki ne köpködje a másikat értelmetlenül!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. VikMorroHu... FaL
2017.04.07. 21:53
Bizony, nagy csalódás. Tele van érdekes mellékküldetésekkel, nyomozásokkal, morális döntésekkel, remekül eljátszott jelenetekkel (legalábbis amit Sara és Suvi előadott nálam, egy románc kezdetén, az csúcs volt. Kallo meg kommentálta. A multi eszméletlen jó lett. Igaz, jóval nehezebb is, mint a harmadik részben. Aki pedig képes azon siránkozni, hogy mennyire logikus a tárgyak helyfoglalása, jelzem, a Mass Effect univerzum törvényei alapján lehetetlen az egész átruccanás az Androméda galaxisba. Ti. az F+ hajtóművek üzemanyagot igényelnek, és nem lehet 634 évig egyetlen tankkal utazni velük. Ja, arról nem beszélve, hogy menet közben időnként ki kellene sütni a felhalmozódott töltést, de amíg hibernálva utazik a teljes legénység, addig ezt ki intézi el? Hol? A galaxisok közötti térben nem biztos, hogy hemzsegnek az erre alkalmas bolygók. Tann szinkronhangját meg tényleg ki kellett volna rúgni még az elején.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. pdx06
2017.04.07. 21:56
Erről a játékról annyi a véleményem, hogy az évtized legidegesítőbb játéka. Az animációkon túltettem magam, az már veszett ügy, viszont hogy ez a csík alapú iránytű kinek a beteg agyszüleménye volt, már nehéz felfogni. A Skyrim-ben is ilyen volt, de ott legalább átlátható volt, ebben viszont bejelöl 3-4 helyszínt, ráadásul ugyanazzal az ikonnal mint amivel a térben jelzi, így az ember már azt se tudja merre megy. Komolyan mondom vicc az egész. A játék egy nagy nulla. Pályatervezés nulla, hud tervezés nulla, animáció nulla, fejlesztések-újdonságok nulla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Szefmester VikMo...
2017.04.07. 23:38
Az ugye megvan hogy az űrben csak a gyorsításhoz és manőverezéshez szokás üzemanyagot használni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Asagrim pdx06
2017.04.08. 07:05
Igaz, a legközelebbit igazán jelölhetné máshogy. Én emiatt nem is trackelem a küldetéseket, lerakok mellé egy waypointot és oda megyek.

Humbuk

1: Nem fikázás, a tények tudomásul vétele: https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Russia

2: Szóval addig minden rendben, amíg homofób meg rasszista circlejerk folyik, ha megszólal az ellentábor akkor meg rögtön moderálásért kiabálunk? Hát ez nem így megy. Vagy mindkét álláspont képviselőjének joga van megszólalni, vagy egyiknek sem, szóval a megnyilvánulásodat szavazatnak vettem a 2.3-mas szabály betartatása mellett a jövőben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. slayer007 Asagr...
2017.04.08. 10:43
Nekem pl semmi bajom a melegekkel. Vannak is meleg barátaim. Ennyi. Elképesztően jó fejek.
Azonban ők tudják, hogy nem kell a brét az orrom elé lógatni, csak azért, hogy ő megmutassa, hogy meleg.
Éli az életét, a szexualitását meg otthon hagyja a hálószobában. Az, hogy megfogja a másik pasi kezét, hidegen hagy. Hogy esetleg meg is csókolják egymást, kit érdekel.
Az viszont, ha kimennek az utcára és vonaglanak az visszataszító. Nem, nem a nemiség kérdése miatt. Azért, mert a hetero emberek se tehetik ezt meg, ezt hívják közszeméremsertésnek. Csessze meg, ez pont olyan, mint a kisebbség. Pont azért utálják az emberek őket, mert a jog sokkal jobban védelmezi őket. Addig soha sehol nem lesz egyenlőség, amíg a "gyengébbik" felet előnyökben részesítik. Ez CSAK ELLENSZENVET VÁLT KI. Ennyire gyökér nem lehet egy társadalom, hogy ezt soha ne vegye észre.

Amerika: "Azért mert fekete vagyok brühühü"... Senkit nem érdekel, hogy fekete az illető. Viselkedjen ugyanolyan állampolgárként, mint a többi és tényleg a kutyát sem fogja érdekelni az embereket, hogy kinek mi a bőrszíne.

Európa: Én pasinak születtem, de nőnek operáltatom magam és közben mégis a nőkkel fekszem le. Oké, tedd ezt. Azonban ne már az utca közepén, oké? Valamint én nem akarom meggyőzni az illetőt, hogy legyen hetero. Ő se akarja lenyomni a torkomon, hogy legyek meleg, mert az a trendi.

Egy szóval. A hülye, aberrált jogvédők és szervezetek csak tovább hergelik a népet azzal, hogy ilyeneket már a rohadt játékokba is bele kell erőltetni, hogy én a transznemű dolgokat kapjam a pofámba. Miért? Ez olyan, mintha köteleznének, hogy menj baszki és nézd végig a PRIDE-ot. Nem akarom, otthon maradok. Mi a szarért nincs olyan opció a játékban, hogy "melegségi fokozat". Már elnézést a homofób megfogalmazásért. Mindenkinek szíve joga, hogy milyen "pornót" néz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. SeaQR
2017.04.08. 11:45
Az előző részekben teljesen jól volt ez megoldva... ha eleget kutakodtál akkor fény derülhetett az identitására. Most meg ha bekerül egy új szereplő a képbe, már az első 3 percben indokolatlanul az arcomba tol valami meleg - nemmeleg témát. Ez így sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Tapir_606 Szefm...
2017.04.08. 13:11
Andromeda távolsága: 2.537 millió fényév (google)
ehhez, hogy kb. 600 év alatt elérd, fény feletti sebességgel kell utaznod (FTL drive)
Einstein relativitás elmélete nem azt mondja ki, hogy nem léphető át a fénysebesség, hanem, hogy a testnek, ami ezt megteszi, végtelenszeresére nő a tömege
ezért van az ME fizika szerint szükség az eezo-ra, mert azzal képes vagy megszabadulni a tömegedtől és túllépni a határt, ennek az állapotnak a fenntartásához pedig energiára van szükséged
pont ez a fajta intelligens fizikai megközelítés hiányzik az ME: Andromedából és ezeket váltotta fel ez az istentelen sok baromság, amit már az első óra gameplay videóban láttam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pdx06 Asagr...
2017.04.08. 13:17
Az egészet át kéne tervezni, dehát itt is él az a Murphy törvény, hogy ami bevált azon változtatni kell. Amit eddig játszottam vele, a környezetet szinte nem is láttam mert mindig a helymeghatározó ikonokat kell figyelgetni hogy merre megy az ember, és megkülönböztetni hogy melyik az iránytűs, melyik a térbeli ha véletlenül egybe esnek. Ennél szarabbul megoldani már kihívás lenne. A játékmenü is lehetne kompaktabb hogy ne kelljen 20 gombot megnyomni amivel bemegyek az inventoryba, meg vissza a játékba. Semmi logika és felhasználóbarátság az egész felépítésben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Terror
2017.04.08. 13:33
Ezt a letehetetlen könyvet két délután játék után letöröltem a faszba. Elegem lett a förtelmes navigációból, idióta journalból, baromi unalmas és semmitmondó karakterekből, párbeszédekből, menürendszerből, bugokból, iszonyatborzalom hangmixből - ezt asszem még nem is említette senki, sehogy nem jó a balance a zene, hangeffektusok és duma között, de a zene az eredeti Mass Effecthez képest igencsak gyorsan felejthető amúgy is.

Ez egy ROSSZ játék. Ritkán írom le így direktben, a legjobban szidott játékokban is találok valamit, de ez ROSSZ. Semmi több, se "lehetne" vagy "akár" vagy "ha megcsinálják", nem, nem. ROSSZ. Az egész. Minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. koti02
2017.04.08. 14:55
Köszönöm CPY hogy megkímélted az amúgy sem vaskos pénztárcámat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. VikMorroHu... Szefm...
2017.04.08. 17:11
Nincsen, mert a Mass Effect 2-ben és 3-ban folyamatosan fogy az üzemanyag, ha F+ hajtóművel közlekedsz a csillagrendszerek között. Elvileg persze lehetne hagyományos meghajtással is elindulni egy másik galaxisba, akkor lehet, hogy nem kellene sok üzemanyag, csak az nem 634 évig, hanem évmilliókig tartana.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. VikMorroHu... Terro...
2017.04.08. 17:17
Akkor biztos bennem van a hiba, mert nekem 32 óra után még mindig tetszik. Pedig vannak benne hibák rendesen. (Látszik, hogy muszáj volt kiadniuk az előző pénzügyi negyedév végén, attól függetlenül, hogy még 1-2 hónapot kellett volna tesztelni és javítgatni.) Mondjuk így, hogy írtátok, valóban problémás tud lenni időnként az iránytű is. De én nem tököltem vele sokat. Megnéztem, merre van az aktuális küldetés cél, és arra mentem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Humbuk Asagr...
2017.04.08. 21:48
Még szép!
Jó ideje vagyok már itt a fórumon, és vagyok vásárlója az áruháznak. Nem hiszem, hogy nekem olyan sok szabályzatot sértő megszólalásom lenne, azonban az is előfordulhat, hogy néha én is elvetem a sulykot.
Az egyik alapelvem a fairplay, a másik: Az élni és élni hagyni.

Ha én megsértem a szabályzatot, akkor vállalom a következményeket!
Viszont egy teljes nemzetet elítélni bizonyos apró mozzanatok vagy diktatórikus elvű politikusok miatt felszínes és buta dolog. (A probléma ezzel, hogy a csorda szellem mindig is jól működött).

Nekem sem tetszik, hogy emberek bizonyos csoportjai privilégiumokat, kiskapukat, extra jogokat kapnak másokkal szemben, amikor ennek a kis porszemnek, amit Földnek hívunk az lenne az érdeke, hogy MINDENKI EGYENLŐ legyen!! Van létjogosultsága bizonyos követeléseknek ha arra kereslet van... Erre van kereslet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Pepuska
2017.04.08. 21:57
Nekem a sok bug mellett a harcrendszer sem nyerte el a tetszésemet. Az előző részekben külön-külön tudtam a társaimat irányítani, hogy kit és mivel lőjenek, vagy mindhárman egy célpontra összpontosítsunk. Pont ez hiányzik nekem ebből a részből, hogy a harcot én irányítottam. Itt egyedül érzem magam, mert a társakra nem nagyon számíthatok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Str33twise Pepus...
2017.04.08. 23:52
Nem mintha akár nehezebb fokozatokon is túl sok szükség lenne rájuk, vagy úgy egyáltalán bármi hasznukat venné az ember fia / lánya / apacshelikoptere / egyéb-tetszőleges-gmo-ja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. pdx06
2017.04.09. 03:08
Első két rész minden másodpercét imádtam, ezzel pedig csak kínlódok, abban reménykedve hogy majd a következő helyszín jobb lesz. Olyan semmilyen az egész. A szkennelés pedig már a könyökömön jön ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Maxidrake
2017.04.09. 09:39
Hali! Én már 103 órát toltam bele, nagyon hangulatos játék lett. A múltit még nem próbáltam ki. Én nem találkoztam sok hibával meg kirívó animációs buggal mint amiket írogatnak. Egy percig se bántam meg hogy megvettem. Erős gép kell hozzá az tény. Aki szeret minden mellékküldetést megcsinálni annak van tartalom rendesen. Beszippant az univerzuma. Nem olyan rossz a helyzet mint ahogy írják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Szefmester Tapir...
2017.04.09. 10:27
Az ME1-ben a fegyvereknek nem kellett tár.. újratöltődtek. A ME2-től már kellett.. mert nagyobb energiasűrűség stb.. de már akkor sem értettem hogy miért kellett eldobni azokat a tárakat. Ha van egy elemem ami újratölti magát, de jön egy fejlesztés ami nagyobb energiasűrűséggel bírna, akkor igyekeznék kombinálni a két rendszert hogy még ha tárazni is kell a lemerülés/túlhevülés miatt, akkor az elhasznált tár szépen újratöltődjön/lehűljön. Most ezt egy hajó méretű léptékben megcsinálva (macerásabb a hűtés tudom) Kevésbé tennék őket kiszolgáltatottá a nafta kifogyására.

Kellett a tárazás, mert jött az izgalom hogy a kedvenc fegyverünkhöz találunk e még extra skulót, így nem lövöldözhettünk ész nélkül. Koncepcióra oké, de tökön rúgta a világot.

Az űrutazás és a reléhálózat működését nem igen tanulmányoztam, de nekem inkább tűnt úgy hogy a relének van szüksége üzemanyagra, mert a hajó csak parittyakőként volt jelen. A bolygóközi utazáshoz persze kell/kellett az üzemanyag, de csak mert ott a hajó a saját hajtóművét használta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Tapir_606 Szefm...
2017.04.09. 12:53
a Relék a galaxison belüli nagy távokat hidaják át pont-pont topológiával, oké, hogy a játék nem kényszerít rá, hogy vedd sorba a reléket kézzel, de a lore szerint amikor mittomén a Földről a Citadel-re utazol, nem egy relén át teszed (ME1ben asszem mutatta is az útba eső Relay-eket)
továbbá a Relay-ek működését nem ismerjük pontosan, erre a könyv is kitér, hogy elvileg pillanatszerűnek és érzékelhetetlennek kéne lennie az utazásnak, de nem is pillanatszerű (csak élőlény számára érzékelhetetlenül rövid az idő) és maga az utazás utóhatásai is érzékelhetők (aminek szintén nem kéne lennie elvileg) és még nem találtak erre választ a tudósok
a relé valamekkora környezetében (ezek is fényéves távolságok) FTL hajtóművel közlekedik a hajód, ez az az üzemanyag, amit ME2-től bevezettek játékelemként is

Mivel az Andromeda-ban nincs Mass Relay ezért nem is tudnak azzal odautazni, mert ha lenne is Relé, ami kilövi őket oda, nincs ott semmi, ami megállítja őket (pont ez volt a faszság ME2-ben, ami idegesít, hogy kihagyták az Omega 4 Relay túloldali párját, szal elvileg haza se tudtál volna jönni)
Arról nem is beszéve, hogy ha embernek 600 év kell a szomszéd galaxisig, akkor a Reapereket még nem ismerő univerzum legfejlettebb faja, az Asari, az 1000 év körüli életciklusával eddig miért nem próbálta meg, de főleg a Reaperek miért nem... -.-
A tárazósdi pedig gameplay mechanika miatt jött a lore-ba, igen ezzel én is egyetértek, hogy legalább a 2 technológia szerepelhetett volna egymás mellett ahelyett, hogy teljesen lecserélik 2 év alatt az univerzum teljes fegyverkészletét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Tapir_606
2017.04.09. 13:10
BioWare-nek a fejlesztési menete nagyon nagy szabadságot ad a művészeknek és pl ME3-ban ez nagyon látszott, hogy irtózatosan koordinálatlan volt az egész, rengeten nem vágják ott a lore-t
ebból lettek ilyenek, hogy ME2ben a codexben le van írva, hogy a Reaperek NEM lézert lőnek (nézd meg Sovereign-t a Battle of the Citadel-ben ME1 végén, hogyan lő), erre ME3ban húzkálják össze vissza, mint egy lézert -.-
arról már nem is beszélve, hogy ME3ban valamiért a Reaperek a hasukból lőnek, nemtudom ki volt ez a zseni, aki ezzel előrukkolt 2 normálisan elkészített epizód után
meg kimondja a játék, hogy MINDEN Reaper máshogy néz ki, de ha kap 2 évet a cég az ME3ra, akkor hoppá, hirtelen az összes Reaper ugyanúgy néz már ki
továbbá szó van végig arról, hogy az ablakok strukturális gyengepontok egy hajón, épp ezért, az Omega 4 Relay jeleneteinél is az van, hogy ráhúznak egy páncélt és nem látni ki a hajóból szabad szemmel a csata alatt
erre ME3ban a finálé ütközetbe bemegy a Normady fejest ugorva nyitott ablakkal...

ME3 dugig van lore lyukakkal, le merném fogadni, hogy az 1-2ben Karpyshyn koordinálta az embereket, hogy ne csináljanak faszságokat és itt tör elő az ő hiánya
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. pdx06 Maxid...
2017.04.09. 15:07
Nem kell neki erős gép, nálam is átlag 50 fps-el megy ultrán - igaz nem is lassítja a denuvó. A hibákkal pedig csak az nem találkozik aki nincs hozzászokva a minőséghez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. pdx06
2017.04.09. 15:28
Ami pozitív volt:
Többnyire egész kellemes a grafika és a teljesítmény

Ami negatív:
Teljesen átláthatatlan a játékmenet és a helyszínek az előző részekhez képest
Nem felhasználóbarát kezelés, körülményes játék/menük közötti váltogatás
Rosszul megoldott átláthatatlan navigáció
Túlbonyolított dolgok egyes helyzetekben
Nagy map-ek kevés tartalommal, ellenben nem is emlékezetesek
Élettelen Citadel (nexus)
Nincs magyar felirat ismét
Szegényes karakterkészítő, melyből az alap dolgok is hiányoznak
Downkóros állapotot idéző mimikai megvalósítások
Fizikai effektek lehetnének modernebbek egy fokkal
Sok NPC úgy gyalogol mint aki beszart.






 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Stormrage
2017.04.09. 16:32
1.05-os patchel a jatek legtobb gyermekbetegsege javul.

Szoval szerintem osszessegeben egy jo darab lett, nem er fel az eredeti trilogia epikus magassagaival de az atlag fole emelkedik.

Amit sokan hianyoltak a 2-bol es a 3-bol, hogy a bolygodkra leszalva lehessen felfedezni, ami az 1-ben volt, azt visszakaptuk, am sokkal kifinomultabb formaban. Noha nekem ez egyaltalan nem hianyzott, mert ugy erzem magat a tortenetet szoritja hatterbe, de 1-hez kepesti kidolgozottsaga a bolygoknak fenyevekkel jobb.

A felhasznaloi felulet bugjait az 1.05 nagyreszben javitotta, es sok kenyelmi funkcioval egeszult ki, amit en mindenfelekeppen pozitivan ertekelek.

A bena animaciokat nekem nem sikerult reprodukalni, pedig probaltam a lepcsozest oda-vissza, hatha betegre rohogom magam en is, nem tartom kizartnak, hogy ez csak bizonyos peremfeltetelek teljesulese mellett hozhato elo a jatekbol, amibe ha beletenyerel az ember, akkor csunyan le tudja huzni a jatekelmenyt.

Ami jobban bant, hogy igazabol az Andromeda az 1+2+3 osszegyurasa, vagy a DAI scifi valtozata, picit jobban megeroltethettek volna magukat a keszitok, de legalabb a vilagot rendesen kidolgoztak.

Nagyon skeptikusan alltam hozza, plane mivel sok negativ kritika erte mar earlyaccess idoszakban, de vegul nem bantam meg, hogy megvettem, belekezdtem es rengeteg idot toltottem el vele, es azert marad benne ujrajatszasi potencial is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Humbuk
2017.04.10. 22:15
Havernál tudtam vele játszani egy kicsit, kérdezem azoktól akiknek tovább sikerült nyomni, hogy az erőszakos "menj arra amerre mi akarjuk", csak ez első pályán volt divat vagy máshol is csinálja ezt a gép??? Mert ez milyen ócskaság már, hogyha nem arra haladsz egy nyilt világú játékban amerre a fejlesztők akarják, akkor agyon csap a villám??

Úgy agyon vágott a villám, mint a kisangyal (gondoltam vissza barangolok a pálya elejére, mert volt egy opcionális questem), én meg tátogtam, mint hal a szatyorban, hogy ez mi a f***om volt?!

Nagyon emlékeztet egy CODra csak MSE köntösben... Az első pályan olyan volt, mint a lefolyó cső..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. wedgeantil... Humbu...
2017.04.11. 07:42
Csak a bevezető ilyen utána, az első kolonizálható bolygón jóval nagyobb szabadságot enged, de igazából a harmadik bolygótól engedi el a játék a kezedet teljesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. SeaQR Humbu...
2017.04.11. 08:57
Nem azért vágott beléd a villám. A prológus pályáján vannak területek ahol folyton odavág a villám, figyelmeztetést is kapsz, hogy itt esetleg nem árt gyorsan átszaladni. A magyarázat pedig meglesz rá ha végigmész a bevezetőn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. j.panzer pdx06
2017.04.11. 10:33
"Sok NPC úgy gyalogol mint aki beszart." - Beestem az asztal alá a röhögéstől! (Amúgy igaz a meglátás).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. VikMorroHu... Tapir...
2017.04.12. 20:12
Az megvolt, amikor a végjátékban Shepardot hasba lőtte egy Reaper, amitől egy fregatt is megsemmisült volna, de ő azért ment tovább, csak a páncélja veszett el, meg vérzett valamennyire...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. VikMorroHu... Szefm...
2017.04.12. 20:18
Arról nem beszélve, hogy a Mass Effect 1-ben volt olyan kiegészítő, ami hűtötte a fegyvert, vagyis lehetett vele késleltetni a túlmelegedést. Ha pedig szereztél egy komolyabb Fantom gépkarabélyt, az már önmagában is elég lassan melegedett. A kettőt kombinálva simán lehetett egy percen át is folyamatosan lőni.
Szerintem egyébként azért erőszakolták bele ezt a hőtároló betétes/tárcserés dolgot a második résztől, mert sokan reklamáltak a fegyverek túlhevülése miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. VikMorroHu... j.pan...
2017.04.12. 20:21
Én Eoson láttam egy részegen tántorgó alakot az egyik komp állomás mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Humbuk SeaQR
2017.04.12. 21:42
Wedgeantilles_ már megválaszolta, köszi.

Ez más volt... Próbáld ki. Amikor visszafordultam a villámok rámragadtak és tök mind1 volt, hogy hova lépek,futok,ugrok, mindig belémcsapott a villám egészen addig amíg meg nem haltam.

Majd újrapróbálkozom néhány hónap múlva, hátha akkor kedvezőbb lesz az ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. xilence
2017.04.13. 15:06
Az összes negatív komment olyanoktól jön, akik az unalmas első 3 órát nem bírják ki amíg megértik az egészet kezelni (jajj de bonyolult az inventory jajj nemértem jajj nem megy.) Pedig elég egyszerű. A játék elején lévő tutorial csőmap nem reprezentálja milyen kib ottjó a játék. Youtubeon is, a negatív kritikás videókon mindegyik csak alap kezdő páncéllal és fegyverrel van csak húzza a száját, véletlenül se akarja élvezni. Akkor ne játszad. A gta 5 vagy a witcher tele volt bugokkal amikor kijött, ez nincs. Nagyon könnyen élvezhető is ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pdx06
2017.04.14. 22:21
Egy szó mint száz, a játék egy fabatkát nem ér. Belerakták az ugrálást, ezután már másról sem szól az egész, hogy ugrálni mint a Márió, úgy hogy közben lószart nem lát az ember. Azon a sötét dzsungeles bolygón már azt hittem kihajítom a gépet asztalostul, 3 óra hosszát vártam hogy vége legyen, de még akkor se lett vége egyhamar hogy végigfutottam (ugráltam)már az egészet. Szörnyen idegesítő játék lett, nyomába sem ér még a 3-nak se. És akkor még szarakodni a térképpel, mert ugye nem látod alapból merre mész mert ezeregy akadály van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. katt777 xilen...
2017.04.16. 16:42
Hol élsz te? A mentéseket nem lehet betölteni, két sorozatot kell egy csupasz fejbe ereszteni (normál szinten), hogy valaki megmurdáljon, páncélos karba/lábba amúgy szintén, ha áthajtok valakin/valamin a több tonnás, egyébként épelmétlenül felfegyverezhetetlen terepjáróval, vígan felugrik és tovább támad, ahogy a már alig élő ellenfelek is. A szar kiegyensúlyozásnak köszönhetően ez nem is változik, hiába fejlesztek. Emellett ha magas szintű grafikával akarom tolni, lépten-nyomon kivág, ami remek kombó a betölthetetlen mentésekkel.
A fejlesztések logikátlanok, és hát tényleg semmi közük bármiféle értelmes megoldáshoz. Mert az újítás megint az lqrás szinonimája lett, egyes "fejlesztők" képtelenek felfogni a különbséget.
Aztán keringek 4 rendszerben, de leszállni sehova nem tudok, még csak vizsgáltatni sem.
Eos-on meg kihajtok a készítők által lezártnak tekintett terepről, aztán elolvad a járművem/személyzetem egy kis sugárzástól? Ez ám a durva fejlesztés egy új galaxis elfoglalásához! Ráadásul hiába akarnék bemenni a védett térre, a látszattal ellentétben egy "kőfal" fog meg.
Mi a szar, ha nem ez?
Ehhez képest a gülüszemű, bárgyú tekintetű videók már felüdülést jelentenek, ahogy a beszari járás is, de még a szereplők is totál O-lábúak, valami rapes karikatúra mozgással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. VikMorroHu... katt7...
2017.04.17. 15:59
Mentést nem lehet betölteni, ha Nomadban mentettél. (Kivéve, ha igen.) Ha mindenáron fejlövést akarsz, próbálkozz Lanat mesterlövész puskával. Tény, hogy a Nomadnak nincs fegyverzete, pedig az első részben a terepjárónak volt, viszont ha gyorsítasz, akkor már rendesen elüti az ellent. Normál sebességgel sziklának nézi, és átmegy rajta. Jelentettük a hibát, remélhetőleg javítják. Apropó, ha több tonnás a jármű, akkor szerinted hogyan lehet vele lebegni a levegőben? (Tömegható mező - csökkentett tömeg.) Ha nem bírja a géped a magas szintű grafikát, akkor vedd lejjebb, vagy fejleszd a géped. Nálam Core i5-2500K, GTX 780 Ti+GTX 750 Ti (PhysXnek, nem teszteltem, használja-e a játék) gond nélkül megy magas beállításokkal. Az a "kis sugárzás" véletlenül nem a 3. szintű sugárzást jelenti? Okkal vannak Eoson sugárvédő pajzsok, amíg nem sikerül lakhatóvá tenni a bolygót. Minden bolygót/anomáliát meg lehet vizsgálni, egyszer. Utána már nem. Leszállni pedig tényleg csak a kijelölt helyeken lehet. De ha tovább haladsz a történetben, akkor lesznek új helyszínek is. A "kőfalat" nem tudom mire vélni. (Amúgy lehet, hogy érdemes frissíteni 1.05-re.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. magyarpara... VikMo...
2017.04.17. 20:34
A játék által ajánlott grafikai beállítás használatával lefagy, (black screen), hard resettel lehetett csak újraindítani a gépet. Azt gondoltam, hogy valami nem ok., (ASUS Z170 Pro Gaming+i7-6700K+RX480 8GB Gaming G1, 16 GB DDR4 2400 MHz RAM) pedig de. Mindenféle GPU driver, alaplap driverek frissítve, de csak befagyott. Grafikai beállításokat visszavettem mediumra (!), és simán megy. Külföldi fórumokon elég sok black screen lefagyásról található bejegyzés, nem csak AMD, hanem NVidia VGA-k esetében is. Battlefield 1 ultrán 60+ FPS-el megy, aminek ugyanúgy a Frostbite 3 adja a grafikai motorját. Szvsz a ME Andromeda nem sikerült valami jól ebből a szempontból. Csak a teszt idejére ültem a gép mögé, a játékkal nem játszottam tíz percnél többet, úgyhogy az irányíthatóságról, harcrendszerről nem tudok mit mondani.
(katt777-nek: ha előbb írtad volna a fagyások megoldását a grafikai beállítások visszavételével, megspóroltál volna néhány rossz percet. , de azért köszi!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. wedgeantil...
2017.04.18. 13:42
Látom itt még nagy az élet A mentések betöltésével egyszer sem volt bajom, az 1.05-ös patch előtt sem. A játékot 2160x1440-es felbontáson és maximális beállításokkal tolom és ugyan nem mértem az fps-t de nem érzékelek semmi darabosodást, szaggatást, akadozást, egy egész kicsit sem. Egyszer sem fagyott ki, vagy dobott ki eddigi 50+ óra játék alatt és még fekete képernyő sem volt. Gyanítom a Win10 sokat segít ezek elkerülésében. A gépem ASUS MAXIMUS VII HERO, 4790k, HYPERX BEAST 16GB 1600Mhz, GIGABYTE G1 GTX1080 a játék egy SAMSUNG 850 EVO 500GB SSD-röl fut. Ja és Win10 de ezt már írtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. slayer007 wedge...
2017.04.18. 19:49
Ezzel a géppel azért durva lenne, ha szaggatna bármi is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. wedgeantil... slaye...
2017.04.18. 22:53
Az egyik kolléga irta lejeb, hogy a 6700K-ján mennyire szarul megy a játék és gondoltam jelzem hogy szerintem ez nem a játék hibája, mert egy hasonló rendszeren hibátlanul fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. csab959 VikMo...
2017.04.18. 23:09
Van egy rare "vintage weapon" mod a játékban, ami ezt reprodukálja, nem tudom hol szereztem, beleraktam az N7-es Falcon-ba, újratölteni nem kellett és elég nehéz volt túlmelegíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!