iPon Cikkek

Men of War: Condemned Heroes - Visszavonulás = halál!

Dátum | 2012. 05. 13.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Vannak sorozatok, amik hosszú évek alatt sem képesek a megújulásra. És vannak sorozatok, amik totálisan, egy az egyben ugyanazt nyújtják minden egyes felvonásukban. Míg egyes szériáknak ez legalább jól áll, addig másoknak csak teher az egyre több, dög unalmas mellékág / kiegészítő, amit ráaggatnak a szerencsétlen franchise-ra. Ez utóbbi, eléggé kényelmetlen a cipőben jár a szebb napokat megélt Men of War is: egy nehéz, realisztikus, nehéz, történelmileg hű, nehéz játék egymilliomodik kiegészítőjével van dolgunk a Condemned Heroes képében, mely bár nem konkrétan rossz expanzió, sajnos az árát – és a külön megjelenést – egyáltalán nem éri meg.

Hősies átúszás a halálba
Előre a hazáért!

A játék egyből a lecsóba csap, nincs történet, vagy egyéb felesleges sallang, mindössze pár küldetés, melyek 1943-tól 1945-ig követik nyomon egy büntetőosztag viszontagságait. Az Ukrajnán, Lengyelországon és Németországon átívelő kampány ezúttal a hírhedt sztálini 227-es parancsot veszi alapul, tudjátok, amikor a jó öreg bajszos munkáshős kiadta az ukázt: nincs visszavonulás, aki megfordul, azonnal lőjék le! Ez a módszer ugyan eleinte nem volt túl hatásos, a németekre könnyedén a szívbajt hozta, mert látszólag rettenthetetlenné tette a ruszki bakákat (persze valójában csak annyi történt, hogy szerencsétlenek inkább szaladtak bele a német géppuskatűzbe, minthogy szembeszálljanak szeretett vezérükkel). A játékban egy ilyen előretolt büntetőosztagot kell terelgetnünk, azaz főként olyan embereket, akiknek az ég világon semmilye sincs. Na jó, egy öreg PPSH és pár gránát kijut, de ennyi, ez minden, ezzel a bőségesnek kicsit sem nevezhető arzenállal kell szembeszállnunk a németekkel, miközben a játék kivitelezhetetlennek tűnő küldetésekkel bombáz. Állítsunk meg egy teljes német ezredet úgy, hogy kiiktatjuk a kommunikációt? Oké, semmi gond! Ja, hogy alig leszünk hatan, és lőszerből is csak kettőnek jut? Ehh... Na jó, most talán kicsit messzire mentem, de legalább érzékelhetővé válik a játék nehézsége.

A Men of War mindig is híres volt a kihívásról, amit a játékosok elé állít, ám az eddigi legkeményebb kiegészítő kétségkívül a Condemned Heroes. Ezzel önmagában véve nincs baj, lévén a fejlesztők kifejezetten a sorozat rajongóit célozták meg az önállóan is futtatható expanzióval. De ha arra gondolunk, hogy akadhat pár elveszett lélek, akik ismeretlenül ruháznak be a játékra, mondván, hogy nem kell hozzá a 2009-es alapjáték... nos, jó tanácsként csak annyit mondhatunk, hogy aki még nem találkozott a sorozat valamely korábbi részével, ne vegye meg a Condemned Heroes-t, mert egy óra után csak szitkozódni fog, és garantáltal elmegy a kedve az összes második világháborús stratégiától.

Igen, ezen a terepen kéne átvágni három katonával
Csak a vodka


A játékmenet maradt a régi, annyira, hogy a Condemned Heroes-ban egy új egység vagy fegyver nem sok, annyi sem mutatkozik be. Ez a kiegészítő legnagyobb negatívuma, hisz miután a Vietnámmal kicsit eltávolodtak az eredeti miliőtől a készítők, a visszatérésre már nem jutott elég kraft. Mégis, muszáj volt újra a második világháborúhoz nyúlni, nehogy már elfelejtse valaki szerencsétlen szovjet hősöket.

Annyit mondjuk változott a felállás, hogy a játék még szemetebb lett, mint korábban. A pályákon szó szerint minden egyes méterért meg kell küzdenünk, és mivel ellátmányt nem kapunk, kénytelenek vagyunk az elesett német katonák holttesteiből lootolni. Ahogy elérünk egy lőállást, azonnal fordítsuk meg és tüzeljünk, ahogy a csövön kifér, mert elég egyetlen emberünket elveszteni az első rohamban és simán lehet, hogy buktuk a küldetést. Ugyan a visszavonuló bakákra tüzet nyitó lőállások nem kaptak helyet a pályákon, nincs is hová fedezékbe húzódni, mert az AI lekövet és egy tiszta sorozattal elkaszálja a pihenő osztagot. Az egyetlen tipp, amit adni tudunk, hogy osszuk két részre a csapatunkat, így legalább megtudjuk, hogy feleakkora támadóerővel milyen messzire jutunk el.

Persze ha valaki mazochista, vagy egyszerűen rajong a játékért, megtalálhatja számításait a Condemned Heroes-ban. A közvetlen irányítási rendszert kifejezetten a szívós pályákra találták ki, így a játékmechanika kiválóan szerepel, sőt, talán sosem volt ennyire összehangolt egyik korábbi részben sem. Szomorú viszont, hogy a kevés újdonság mellett ez egyszerűen nem elég. Kapun pár többjátékos pályát, illetve hat bónuszküldetést, melyeknek semmi közük a büntetőosztagokhoz, de ennyi.

A játék nem néz ki rosszul, de ennél 2012-ben már több kell
Vörös veszedelem


Technikai téren a játék csak nagyon keveset változott (hehe, mintha más fejlődött volna). A motor ugyanaz, a poligonszám sem emelkedett, de a modellek arcán élesebb textúra feszül, és kicsit a pályaelemek is letisztultabbak lettek. Ez viszont kevés sajnos, 2012-t írunk, egy 2009-es játék egyszerűen alkalmatlan rá, hogy felvegye a versenyt korunk csodáival. Nem lenne teljesen fair összemérni a Condemned Heroes-t és mondjuk a Shogun 2-t, de valljuk be, utóbbihoz egy DLC-ben tízszer annyi extrát kaptunk (Fall of Samurai, ha még emlékeztek), mint itt egy különálló kiegészítőben.

Nehéz objektívan értékelni a Men of War: Condemned Heroest, mert mint különálló játék, semmit sem ér, de mint expanzió (vagy inkább DLC), megér egy misét, ha valaki őszintén rajong a sorozatért. Ugyanakkor ezt még egyszer nem tudja ledugni a torkunkon a keleti csapat: ha a folytatás nem hoz változásokat, elveszíthetik a fanok amúgy sem nagy számát.



Platformok: PC
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. gezu1025
2012.05.13. 16:13
6? 6? 6? 6? Inkább 7,7,8,7.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. dzjaulah
2012.05.13. 17:39
Valóban nem lehet összehasonlítani a shogun 2-vel. A tw sorozat ugyanis nehézségét tekingve "igyom-bimgyom tálibe" a Men of War-hoz képest. Szóval amikor átszenvedtem magam az alapjátékon, majd a vietnam kiegészítőn, majd vissza kellett vennem néhol a nehézségen easy-re, és miután sikerült nagy nehezen easy-n, utána jöhetett a normal nehézség... Szóval a sorozat rajongói szerintem azok akik kihívást akarnak egy stratégiai játékban, nem pedig azok akik le akarnak ölni 1000 enemit, és azt mondani, hogy "dekirály hadvezért lönnék". Szóval nem hiszem, hogy a hard core rajongók elpártolnának, mert a nehéz, nehéz, nehéz stratégiai játékok választéka nem valami nagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gezu1025
2012.05.13. 18:20
Ha a nehézségnél tartunk akkor leírom én is a véleményem. A játék nehézségével számomra olyan értelelmben van, baj, hogy azt várja el néha a program, hogy mikro menedzseljek mindent, külön és 10000 helyre kattintsak percenként. Nem ettől kell, hogy nehéz legyen, egy játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mcganyol
2012.05.13. 20:20
gezu1025, légyszi csak egy rts-t mondj, ahol nem kell kiba gyorsan kattintgatnod és mikromenedzselni mindent hogy jó legyél!
ha Neked ez nem fekszik, akkor inkább a körökre osztott a Te műfajod (pl. civ5), de az ugye nem RTS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gezu1025
2012.05.13. 20:30
Részben igazad van, mindenhol kell mikrozni csak a mennyiség nem mind1. Itt nagyon sokat kell.

És valóban nem lőttél mellé igencsak szeretem a civ-et, de inkább a 4-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kullo1
2012.05.14. 12:05
Én egyszerűen imádom a MoW-ot,a részletgazdagsága az ami megfogott leginkább ,és nagyon elfogult is vagyok a szériát illetően.Viszont ez a rész egy picit rossz szájízt hagyott maga után.Először is Condemned Heroes inkább tűnik egy Red Tied(ami szerintem a legjobb MoW) kiegészítőnek mint külön játéknak,a dizájn szinte tök ugyan az,viszont a küldetések,és a pályák mind egy kaptafára mennek.Rohamozzuk meg az ellenséges lövészárkokat ,és nyomuljunk tovább.
Nekem nagyon hiányoztak a kis létszámú egységgel való commandós missziók,mikor bujkálva ,utcáról-utcára harcoljuk át magunkat a pályán.Szerintem mindenki ezeket a küldetéseket szerette a legjobban.
Valamint én aszt hittem hogy majd a Vietnam után elindul a széria a modernebb ídők felé,mert egy kicsit már kezd sablonos lenni a WW2-es környezet,szívesen láttam volna mondjuk az Orosz-Afgán háború feldolgozását.Valamint szerintem ez a rész rövidebb is lett mint megszokhattuk.
Mindezek ellenére a játék jó aki meg szereti a szériát ,egyenesen kötelező ezért is nem értem azt a 60%-ot?!? Remélem még sok részt fognak kiadni,megfelelő minőségben persze.
A nehézségről meg annyit ha az első MoW-odat végig vitted már fel sem tűnik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gezu1025
2012.05.14. 21:19
"Nekem nagyon hiányoztak a kis létszámú egységgel való commandós missziók,mikor bujkálva ,utcáról-utcára harcoljuk át magunkat a pályán.Szerintem mindenki ezeket a küldetéseket szerette a legjobban."

Én meg pont azokat rühellem a legjobban. (minden RTS-ben)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. AndrewT
2012.05.18. 19:56
a mikróigény néha tényleg súlyos, és nem ártott volna egy desperados-szerű akciótervező, ahol szépen megadjuk, hogy ki mikor mit csináljon, és kattintásra intézik is. ez nincs, viszont ekkor jön a képbe a mágikus backspace, amivel a játék sebességét átmenetileg minimálisra lehet venni, ami alatt már van elég idő kattolgatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. imhotep
2012.05.27. 10:17
"Nekem nagyon hiányoztak a kis létszámú egységgel való commandós missziók,mikor bujkálva ,utcáról-utcára harcoljuk át magunkat a pályán.Szerintem mindenki ezeket a küldetéseket szerette a legjobban."

kimondottan utáltam az ilyet, inkább egy kilátástalan helyzetű kis csapat aki járművet szerez nagy nehezen és letarolja vele a maradék ellent móka jött be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!