iPon Cikkek

Metro 2033 – Az orosz tömegközlekedés csodája

Dátum | 2010. 03. 30.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Sok éves, már-már reménytelennek tűnő várakozást követően 2007-ben jelent meg a GSC Game World nevű ukrán stúdió STALKER: Shadow of Chernobyl című FPS-e, mely bár egy bugos és igencsak optimizálatlan játék volt, hangulatának és játékmenetének köszönhetően hamar sokak kedvence lett. Megjelenése óta a fejlesztők két kiegészítőt is készítettek hozzá, melyek összességében pozitív fogadtatásban részesültek. De mi köze ennek a cikk témáját adó Metro 2033-hoz, kérdezhetné a kedves olvasó. A válasz nagyon egyszerű: az első képek és információk kiszivárgása óta nagyon sokan csak egy STALKER klónnak vélték ezt a játékot, pedig ahogy majd a cikkből is kiderül, alapvető különbségek vannak közöttük. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy nem véletlenül vontak párhuzamot a rajongók a két FPS között. A STALKER megjelenését megelőző évben néhány fejlesztő kivált a GSC-ből és 4A Games néven új stúdiót alapítottak. Közöttük volt a Shadow of Chernobyl X-Ray nevű grafikus motorjáért felelős két programozó is, így nem csoda, hogy a két játék képi világa meglehetősen hasonlóra sikerült.

Ilyen helyeken kerestek menedéket a túlélők a világégést követően
Otthonom a metróállomás

Igazság szerint egy közös vonása van még a STALKER-nek és a Metro 2033-nak, ez pedig nem más, mint a poszt-apokaliptikus téma. Bár előbbi esetében ezt érdemes idézőjelbe tenni, hiszen az nem a „világvégét” követően játszódik, mindössze egy sugárfertőzött, mutánsokkal benépesített területen, Csernobil környékén. A Metro viszont egy olyan világot tár elénk, amelyet teljesen elpusztított a nukleáris háború. A játék helyszíne Moszkva, egészen pontosan a város alatt húzódó kiterjedt metróhálózat, ahova lemenekültek a túlélők. A felszínre nem térhetnek vissza, hiszen az romokban hever, ráadásul a sugárzás miatt amúgy is csak rövid időre lehet felmenni. Ha mindez nem lenne elég, idővel megjelentek a mutánsok is, amik gyorsan birtokukba vették a várost (vagyis azt, ami maradt belőle), és hamarosan a földalatti alagutakba is lemerészkedtek. Hogy biztosítsák túlélésüket, az emberek kénytelenek voltak kisebb erődítményeket kialakítani a metróállomásokon, melyek védelmet nyújtottak a bestiáktól.

Nem ajánlott az elektromos anomáliák útjába kerülni

A játék hőse egy Artyom névre hallgató, alig 20 éves fiatalember, aki az egyik ilyen állomáson tengeti korántsem unalmas napjait. Az élet sosem volt könnyű a föld alatt, ám most még inkább kritikussá válik a helyzet, hiszen egyre inkább megszaporodnak a mutánsok támadásai, és ha mindez még nem lenne elég, megjelent egy új, a korábbiaknál veszélyesebb faj is, amelyet Dark Ones-nak neveztek el. A mi kalandunk akkor kezdődik, amikor apja barátjának tanácsára Artyom elhagyja az óvóhelyet, hogy másik állomásoktól kérjen segítséget a veszély elhárítására. Azt már érdemes az elején leszögezni, hogy a Metro 2033 egy teljesen lineáris játék, tehát a legkisebb mértékben sem hasonlít a STALKER-re, ahol tulajdonképpen szabadon bejárhattuk Csernobil körzetét. Itt mindig adott egy cél, ahova el kell jutnunk, és ezt csak egy útvonalon érhetjük el. Bár manapság nagyon divatossá váltak a nyílt világú játékmenettel felvértezett programok, a Metro 2033-nak jót tett a linearitás, hiszen így sokkal feszesebb a játékmenet, nincsenek üresjáratok, és a sztori is sokkal inkább magába szippantja az embert.

Elhagyjuk az óvóhelyet (mintha csak a Falloutban lennénk)
Nem meglepő módon időnk nagy részét a metróalagutakban fogjuk eltölteni, miközben egyik állomástól a másikig próbálunk eljutni. Itt hemzsegnek a különféle mutánsok, akik a járatok legsötétebb bugyraiból vetik ránk magunkat, gyakran a szívbajt hozva a gyengébb idegzetű játékosokra. Persze az emberiség sem hazudtolja meg magát, hiszen számtalanszor bele fogunk futni banditákba is, akiknek a felszerelésünkre fáj a foguk. Sőt, olyan területre is el fogunk keveredni utazásaink során, ahol a náci, illetve kommunista eszméket magukévá tevő túlélők harcolnak egymás ellen. A fejlesztők azzal próbálták feldobni az alagutakban való bolyongás monotonitását, hogy egy-egy küldetés erejéig néha fel kell mennünk a felszínre is. Ilyenkor megpillanthatjuk, hogy a háború milyen pusztítást végzett Moszkvában, és bizony el kell ismerni, a fejlesztők piszok jó munkát végeztek, már ami a látványt illeti. Talán semelyik más játék nem ábrázolja olyan realisztikusan a nukleáris tűz által elpusztított várost, mint a Metro 2033 (nem, még a Fallout 3 sem). Folyamatosan tombol a nukleáris tél, a felhők szinte folyamatosan eltakarják a napot, süvít a szél, életnek nyoma sincs (a mutánsokat leszámítva), ráadásul mindenfelé a szürke szín dominál, nyomasztó hangulatot kölcsönözve a helyszíneknek.

Úgy tűnik Moszkvából 2033-ra nem lesz túrista-paradicsom

Gázmaszkot felvenni!

A program játékmenetében is próbál minél realisztikusabb lenni, ami különösen a felszerelésünk esetében lesz kézzel fogható. A zseblámpánk telepét például mindig egy kis kézi töltővel kell újratölteni, mert használat közben lemerül, és ilyenkor sokkal gyengébben világít (bár teljesen soha nem sötétedik el). Ennél jóval fontosabb eszköz a gázmaszk, mely nélkül egy radioaktív világban nem sok esélyünk van a túlélésre. Ezt akkor kell felvennünk, ha egy elgázosított területen szeretnénk átkelni, illetve ha felmegyünk a felszínre, lévén a levegő ott még mindig tele van radioaktív porral. Hogy pontosan mikor szükséges ennek használata, azt a program ötletes módon tudatja velünk, tudniillik Artyom ilyenkor egyre nehezebben szedi a levegőt, és a látása is elhomályosul. Arra is figyelnünk kell, hogy a maszkban lévő szűrő az idő múlásával elhasználódik, így azt időnként cserélni kell, illetve néhány nagyobb ütést követően el is törhet benne az üveg, márpedig ekkor benne vagyunk a lekvárban. Szerencsére a pályákon találhatunk elhagyott maszkokat, illetve az állomásokon is vehetünk újat.

Kézzel tölthető akkumulátor - éljen a 21. század!
A pénz szerepét a katonai gyártmányú lőszerek töltik be a Metro 2033-ban. Mivel a játék világában már csak házi készítésű, úgynevezett „koszos lőszerek” készülnek, a pályákon található katonai típusok nagy értéket képviselnek. Ráadásul ezeket nem csak vásárlásra használhatjuk, hanem betölthetjük őket fegyverinkbe is, így azok sokkal nagyobbat fognak sebezni, mint ha hagyományos muníciót használnánk. Ha már szóba kerültek, essen pár szó a fegyverekről is. A késen és a gránátokon kívül egyszerre még 3 csúzlit vihetünk magunkkal, egy pisztolyt, egy gépfegyvert (pl: AK-47, Kalasnyikov), illetve egy sörétes puskát (duplacsövű, automata) vagy íjpuskát. Nincs túl sok fegyver a játékban, azonban mindegyik fajtából több változat is létezik (hangtompítós, távcsöves, szuronnyal felszerelt, stb.), így mindenki megtalálhatja a kedvére valót. Nem árt egyébként óvatosan durrogtatni velük, mivel nem fogják százával osztogatni hozzájuk a lőszereket, volt olyan alkalom, amikor vissza kellett töltenem egy korábbi állást, mivel teljesen kifogytam. Ami a mentéseket illeti, sajnos azt csak bizonyos helyeken, automatikusan végzi a program, de legalább elég gyakran. Bár ez nem súlyos probléma, azért 2010-ben egy PC-s címben nem kellene konzolos mentési módszernek lennie.

Bármelyik pillanatban széttörhet a gázmaszkunk. Csak semmi pánik!
 

Nem meglepő módon a játékmenet nagy része a tűzharcokra épül, ám a fejlesztők megpróbálták ezt feldobni azzal, hogy képesek vagyunk lopakodva is elintézni az ellenséget. Ilyenkor figyelni kell arra, hogy milyen felületen járunk, hiszen a fém és a törött üveg hangja például könnyen meghallható. Az emberek több helyen primitív jelzőrendszereket is készítettek maguknak (madzagra kötött konzerves dobozokkal), melyeket érdemes elkerülni. Viszont bár papíron a lopakodás nagyon jól hangzik, a gyakorlatban sajnos nem igazán használható, ennek oka pedig a gyatra mesterséges intelligenciában keresendő. Sokszor annak ellenére vesznek észre minket, hogy a karunkra erősített kijelző szerint épp láthatatlanok vagyunk mások számára, így pedig semmi értelme az óvatoskodásnak. Az AI hiányosságai mégsem itt, hanem a tűzharcoknál buknak ki igazán. Nem egyszer fordult elő, hogy az ellenségnek fogalma sem volt arról, hogy hol vagyok, miközben alig pár méterre tőle eresztettem bele egy sorozatot. De az is megesett, hogy rossz oldalára álltak a fedezéknek, és a hátukat mutatták felém, miközben pont az ellenkező irányba nézve keresték az ellenséget. Hozzá kell tenni, még bakizó AI mellett is tartogat kihívást a Metro 2033, mivel legtöbbször nagy túlerővel kell szembenéznünk, az említett lőszerhiánynak köszönhetően pedig nem lehet mindenfelé puffogtatni, pazarolva a drága muníciót. Igazán akkor kell felkötnünk a gatyát, ha mutáns szörnyekkel állunk szemben, mivel ezek egyrészt ritkán járnak egyedül, másrészt gyakran egy egész tárat kell beléjük ereszteni, míg meghalnak. Szerencsére az ilyen szakaszokon általában vannak társaink, akik kiveszik a részüket a szörnyirtásból (bár gyakran hősi halált halnak).

A mutánsok a Metro 2033-ból sem maradhattak ki
STALKER 1.5

Ahol igazán párhuzamot lehet vonni a STALKER és a Metro 2033 között az a grafika, ami nem is meglepő, hiszen amint már említettem, utóbbi motorját ugyanazok csinálták, mint akik a STALKER engine-jének fejlesztésében is részt vettek. A karaktermodellek ennek megfelelően igencsak jól néznek ki, legalábbis ami a ruházatot és a felszerelést illeti. Az arcmodellek viszont felemás képet mutatnak, mivel sok esetben nagyon műnek tűnnek az ábrázatok, ugyanakkor van néhány nagyon jól kidolgozott karakter is, úgyhogy lehet nem engine gond, csak időhiány/lustaság a többi. Nem jár dicséret az animációk kidolgozásáért sem. A mozgás kicsit darabos, és az arcmimika is az évekkel ezelőtti színvonalat idézi, úgy látszik erre már nem figyeltek oda a 4A Games-es srácok. De az is lehet, hogy csak tartalékolták az energiájukat, melyet aztán a helyszínek kidolgozásába fektettek, mivel a pályák igencsak jól néznek ki (mind a felszíni, mind a földalatti részek), csak úgy árad a poszt-apokaliptikus hangulat a képernyőről. Ugyanez elmondható a hangokról is, hiszen a háttérzajok és a nagyritkán felcsendülő zenék tökéletesen illenek egy ilyen stílusú játékhoz. Az alagutakban hallható hörgések, neszek még egy kis horrorisztikus hangulatot is csempésznek programba, hiszen ilyenkor sosem tudhatjuk, hogy mikor ugrik nyakunkba pár rusnya szörny.

Az egyes pályák nagyon hangulatosan lettek kialakítva

A rossz hír az, hogy alaposan meg fog izzadni a gépünk, ha teljes pompájában szeretnénk élvezni a látványt. A tesztgépen (Athlon64 X2 6000+, 4GB RAM, ATI HD4830) 1680x1050-es felbontás mellett nem tudtam a legmagasabb beállítást használni, mivel így játszhatatlanul szaggatott a program. Magas részletességnél már jobb volt a helyzet, bár néhány helyen azért így is szenvedett a gép. Sajnos a grafika nagyon gyatrán skálázható, az egyes effekteket nem tudjuk például külön-külön kikapcsolni, csak egy részletesség opció van, amivel mindent egyszerre állítunk. A játék DirectX 9, 10 és 11-es effekteket is tud produkálni (a képek DX10-zel készültek), de a visszajelzések alapján utóbbival sok probléma van. Ezt megfelelő videókártya hiányában nem tudtam kipróbálni.

A fegyverkereskedőknél mindig szívesen látott vendégek vagyunk
A Metro 2033 furcsa kettősséget mutat, hiszen egyrészt kapunk egy pofás látványvilággal megáldott, vérbeli poszt-apokaliptikus világot, egy sablonos, de élvezetes történetet, és egy összességében jól összerakott játékmenetet. Ugyanakkor nem lehet szó nélkül elmenni, a rosszul optimalizált játékmotor és több, főleg az AI-t sújtó bug mellett (íme, még egy STALKER párhuzam), így ezek miatt le kellett vonnom jó pár pontot az értékelésnél. Multi nincs a játékban, de nem is igazán hiányzott, mivel így is el lehet lenni 12-13 órát Moszkva alatt, ami egy mai FPS egyjátékos módjánál igencsak dicséretes (sajnos). A hibák ellenére a Metro egy nagyon hangulatos, élvezhető játék lett, így ha szeretitek az ilyen témájú FPS-eket, és van egy viszonylag erős PC-tek, akkor érdemes adni neki egy esélyt.


Platformok: PC, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

77. ayr
2010.03.30. 10:50
A látványra a 8-ast azért kicsit kevesellem.Bár gondolom itt az optimalizálatlanság is közre játszik. Hasonló képességű géppel tolom mint a kedves tesztelő,a vga-m némileg erősebb(4870) és bizony very high beállítás melett túl gyakran beszaggat így kénytelen voltam beérni a szimpla high-al. Szvsz elég nagy gáz ,hogy egy 4870-es kari nem elég a maximális látávnyhoz. Amúgy remekül néz ki a game és hangulat is "kellemesen nyomasztó"((:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. OrvAjn69
2010.03.30. 11:16
Engem nagyon megfogott a játék. Főleg azért tetszik mert a játékmenet nem az a szokványos még ha annak is tűnik. A STALKER-t azért nem szeretem mert túlságosan is nyomasztó. A Metroban viszont pont annyi van amennyit az ember még nem összesz*rt gatyában végig tud élvezni! A pontozással teljesen egyetértek. Hasonlóan az Al butasága és a játék optimalizálatlansága a két legnagyobb hiba. Én egy Q6600-as procival 4gb rammal és egy 4850-es Ati kártyával 1980x1020-as(Dx10) high beállítások mellett szaggatás nélkűl játszok. Igaz ha a tálcára leteszem a játékot, mjad visszalépek onnantól belassúl és újra kell indítanom. De ze legyen a legkevesebb! Gratula, a teszt tetszett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Caboose
2010.03.30. 11:19
Nekem 10/10-es a játék! Szerintem nagyon jó lett, főleg a filmszerű hangulat miatt! A cikk is jó de azért nem ártana megemlíteni, hogy ez a játék egy könyv alapjaira épül szal gondolom a készítőknek valamilyen szinten meg volt kötve a keze (már ami a történetet stb. illeti)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. OrvAjn69
2010.03.30. 11:45
Elírtam a felbontást. 1920x1080. Még mielött vki kritizálna, hogy "jaj a bénája még a monitor felbontását sem tudja"!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Bee-Beep
2010.03.30. 12:07
...."Elírtam a felbontást. 1920x1080. ".....
És észre sem vettem, mint ahogy sokan mások sem!
Szerintem sokan átsiklottunk felette...

E8400, 8800Gt és 2Gb ram configgal, csak 1280x1024-ben és low beállítások mellett tudok játszani. (szaggatás nélkül)
Talán kevés a memóriám...
De még így is nagyon tetszik a játék.
Megfogott a hangulata. Azt nagyon eltalálták! Gratula!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Gatee
2010.03.30. 12:31
5850 és Q9400 mellett 1980x1200-ba "szinte" zökkenőmentesen eldöcögött maxon. A látványa szerintem 9-est megér attól függetlenül, hogy optimalizálatlan és beton gép kell hozzá, persze láttunk már szebbet is alacsonyabb gépigénnyel az tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Pacy
2010.03.30. 12:38
Nekem phenom 2 940-es procival 4850 1gb vga-val és 4gb rammal very highon tökéletesen megy 1024x768ban.Az élsimítás és az anizotrop szűrés ott úgyis alapból be van kapcsolva szóval nem lényeg milyen a felbontás.Köztudott hogy a játék kényes a nagy felbontásra.És nem hiába volt írva a gépigény mellé az ajánlott quad cpu!Ez az értékelés szerintem nevetséges.81%?A leggagyibb játékok is komolyabb értékelést kapnak.Gép kell a normális élvezhetőséghez.És ha a tesztgép nem lenne ennyire gyengusz akkor a látvány sem csak 8as lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. hexisoft
2010.03.30. 12:43
"Optimizálatlan" Nem inkább Optimalizálatlan a helyes szó?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. spuros
2010.03.30. 12:52
Pacy, de nem is 1024*768-ban játszott vele a tesztelő..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. spuros
2010.03.30. 12:58
Nálam tökéletesen megy a konfigomon very high-on, csak a directx legyen visszakapcsolva 10-ről 9-re (és aki észreveszi a különbséget az megkövezhet).
A konfig: Intel Core 2 Duo e7500 2.93GHz, Gainward 9800GT GoldenSample 1GB, 4GB ram és nem is kell rögtön izomgép az 1280*1024-hoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. ThePoweR
2010.03.30. 13:03
spuros: Én észreveszem szal hol is laksz? Megyek kövezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. spuros
2010.03.30. 13:07
Nemá, nevegyétek már észre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Bee-Beep
2010.03.30. 13:09
Követ nekem, sokat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. spuros
2010.03.30. 13:26
Sok TFT monitor nem szereti a kicsi 1024*768as felbontást.. Többek között az enyém sem. A kép, homályosabb.. Szóval minimum 1280*1024 és attól felfelé.. Mondjuk egy 21 vagy 24 colos monitoron játszani kis 1024*768 felbontással gyötrelmes látvány..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. thspo
2010.03.30. 13:36
Nvidia-n normálisan fut, nálam sincs vele a teljesítménnyel semmi gond pedig őskövületen játszom a játékot . Az ATI-sok viszont elég sokat panaszkodtak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. thspo
2010.03.30. 13:36
- vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. ThePoweR thspo
2010.03.30. 13:51
Hát nv-re optimalizált game.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Benny
2010.03.30. 14:13
hangulatos játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. paga
2010.03.30. 14:38
ati-val szarul megy de jó story és szép látvány
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. uristen
2010.03.30. 14:38
Nekem nem jött be ez a játék, nem tetszik, számomra unalmas. Szó szerint nehezemre esik elindítani a játékot és végigjátszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Hc Toxic
2010.03.30. 14:41
Hát szerintem elég jó, mondjuk én a STALKER rajongásom miatt is kiprobálom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Hc Toxic
2010.03.30. 14:42
Hát szerintem elég jó, mondjuk én a STALKER rajongásom miatt is kiprobálom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Eagle18
2010.03.30. 15:30
A negatívumokkal teljesen egyetértek, amúgy nagyon hangulatos kis játék lett, érdemes végigvinni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. B0B0
2010.03.30. 15:35
Hét elég rosszkor adtátok ki a tesztet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. gery84
2010.03.30. 15:48
ati5770 nyomom a játékot. De ugyanazon a grafikát mint a régi 8800GT csak most dx11-ben. Jó ki játék érdemes végig vinni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Tacticalba...
2010.03.30. 16:21
Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy egyszerre van fent ez, meg a GTA4, és igaz hogy tök különböző játék de le tudtam "mérni", hogy egymáshoz viszonyítva a mennyire szórakoztatóak, és arra jutottam, hogy ha a GTA4 100/99 mondjuk, akkor ez egy vaskos 3%. Körülbelül.

Oroszok ne akarjanak már AAAs játékokat fejleszteni. Azt se tudják mi az az áram...

És ha már így mindenki belelendült 4890essel tolom, maxon, és néha 60-70el megy, néha meg 20-30al, és kezdi ez legyilkolni az idegrendszeremet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Pacy
2010.03.30. 16:27
spuros:lehet nem 1024x768 volt a felbontás.De azzal a géppel manapság már nem lehet minden játékot hd felbontásban játszani.Ha sok a szekérnek az 1680.1050 akkor istenem lejjebb kell venni.Ennyi.Vagy csak számomra ilyen 1szerű?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Auchen
2010.03.30. 16:59
Tacticalbacon: mert talán ukrán játék? A legtöbb orosz játék kiváló, ők még tudnak normális játékot csinálni.
És miért vagy kiakadva ha mindenki sérteget az ATi vs Nvivida flameháborúban, megint te kezded. És a kedvedért benyögöm neked: nekem egy HD 5850-esm van! És DirectX 11-ben és minden fullosan 30-35 fps.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Auchen
2010.03.30. 17:00
Tacticalbacon: mert talán ukrán játék? A legtöbb orosz játék kiváló, ők még tudnak normális játékot csinálni.
És miért vagy kiakadva ha mindenki sérteget az ATi vs Nvivida flameháborúban, megint te kezded. És a kedvedért benyögöm neked: nekem egy HD 5850-esm van! És DirectX 11-ben és minden fullosan 30-35 fps.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. BringaTata
2010.03.30. 17:09
Gyerekek!
Mit jelent az otimizálás?
Kicsi magyarszkij pazsalujszta!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Kicsimix
2010.03.30. 17:38
Látványra 8?? Kicsit soványka... Mi lenne az etalon ? jól megnéztétek ezt?..Apam... Vagy csak nem volt hozzá megfelelő gépetek teszteléskor... Az más... Mehetett volna DX11-ben is...

Nem rosszul van optimalizálva hanem kicsit meghaladta a korát...Mélyen kivan dolgozva a látvány és elég aprólékosan ami sok számítást igényel... De ezért 8...

Másik
Ha mindig az optimalizálásokat nézzük sosem lesznek jó játékok mert akkor irhatnák ennyi erővel 9600xt-re ma is mert janinak nem megy ... Akkor gyönyörű lenne biztos...

Jó játéknak nagy gépigénye van és jó gép kell hozzá ennyi.

Látvány 10/11 mai viszonylatban...

Nem megkövezni ,saját vélemény..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. paga
2010.03.30. 17:38
hát még ahhoz lenne hozzáfüzni valóm hogy mihez is hasonlít.Ugye a stalker sugárzós témája az itt is megjelenik és a játékban mint szó is elhangzik(stalker),de pl az anomáliák és még tudnék 1-2 dolgot sorolni.
Találtam olyan hibákat hogy néhány helyen az ellenfelek addig jönnek pl egérszerü valamik a jukakban hogy 3 perc után azt se tudod hol vagy mert szó mi szó én maxon tolom és olyan homály van a játékba hogy fingom sincs holvagyok.Aztán olyan ellenféllel is találkoztam amit hiába lösz nem hal meg (hadd fodjon a löszered) csak tul kell jutni a helyen.(erre a leg egyszerübb dolog az ha végig futsz térléppel).Persze lehet ez nem hiba de egy 2010 es játékba ez szerintem már súlyos(és idegtépö pláne hogy 3 tár kell átlagba az ellenfélbe.)
Visszatérve hogy mihez is hasonlít,szerintem a fall out 3 hoz mert ha jól tudom ott kezdödik ugy a játék hogy az emberek a föld alatt élnek és csak kis csoportok vannak a föld felszinen.Ezt nem részletezem aki akar utánnanéz.

Amugy télleg egy jó játék lett csak kár hogy nem lett ötvözve az ötlet a stalkeréval.De érdemes megvenni vagy leszedni mert látványos és élvezetes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. ThePoweR Kicsi...
2010.03.30. 17:41
Rosszul értelmezed az optimalizációt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. tszaboo
2010.03.30. 18:07
Le van írva a gépigény, lehet játszani, senkit nem érdekel hogy milyen konfigjaitok van, meg hogy milyen felbontásban mennyi fps.
Amúgy engem a rendkívüli linearitás nagyon zavart, az eggyik állomáson hogyha nem veszed meg a golyóállót, többet be sem lehet szerezni, pedig jobb csúzli az lesz, mint amit ott vettem. Meg a térkép nagyon csalóka, alig az állomások negyedét járjuk be, ráadásul az (elvileg) legnagyobbon alig vagyunk. Remélem lesz 2. rész, ami hosszabb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Atesz1987
2010.03.30. 18:17
Paga:

Ha megtanulsz célozni, sokkal kevesebb lőszer kell bármelyik ellenfélhez. A fejre kell célozni. Ez a játék nem az agyatlan hentelésről szól. Türelmesen, kicsit gondolkodva kell előre haladni, főleg az emberi ellenfeleknél. De a mutánsoknál is érdemes egy pillanatra megállni, és tisztán becélozni a fejüket. Vagy nem CSéztetek, vagy nem Codoztatok eleget, de ha észnélkül, célzás nélkül lőtök, akkor szór a pityu mint veszedelem. Ez nem Painkiller, és társai.

Rendkívül hangulatos játék, régen nem fogott meg így játék. Teljesen magával ragad a hangulat. Végre egy játék, amiben nem szuperhősök vagyunk, hanem szinte már rendes húsvér emberek. A társainkról nem is beszélve. Egy szóval, hiteles. Akinek ez nem tetszik, az ne játszon vele.

Tacticalbékön.
Nem értem hogy jön ide a GTA4? Annyira másvilág, hogy másabb nem is lehetne...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Caboose
2010.03.30. 18:54
Tacticalbacon: Most komolyan, kezdem azt feltételezni, hogy te direkt fikázol mindent. Amúgy meg neked milyen játék tetszik az "űberfaszaqrvajógrafikájavan" Crysis-on és GTA4-en kívül, mert ahogy elnézem nem sok. A GTA4-hez való hasonlítás meg...
Egyébként teljesen egyetértek Atesz1987-al, nagyon jó játék lett, szerintem a maga nemében úttörő. Pont eléggé realisztikus, hogy még élvezhető legyen és már-már film szerű hangulata van. Igaz, hogy réteg játék lett de én pont abba a rétegbe tartozom akiknek ez bejön! Már csak a Metro 2034-et várom! Na meg a könyvet magyar fordításban!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. ThePoweR Atesz...
2010.03.30. 19:29
"Zombis" game azt nem a hentelésről szól??? Hát miez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Juliska
2010.03.30. 19:40
[LINK]
HQ beállítással elég szépen megy, de fölötte csak a HD 5800-ak bírnak el vele. Ez így egy vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Orbi
2010.03.30. 20:36
Nem igazán értek egyet a pontozással (kink mi tetszik/nem tetszik)
De szerintem az utóbbi 3 év legjobb játéka lett ez, minden hibája ellenére. 3 év után ez az egyetlen játék, ami elől 3x keltem fel, amíg végigvittem, mert annyira odaragasztott a képernyőhöz.
Szerintem a játékélmény minimum 9.5
A profilomban lévő konfiggal meg szépen végig tudtam vinni Very High grafikán a játékot 1280x1024-es felbontáson DX10-ben. Gyönyörű volt!

Stalkerrel én nem hasonlítom össze, mert az valami borzalmasan rossz/unalmas/ronda egy játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. maross
2010.03.30. 20:43
A jatek teljesen jol nez ki, es kinezetehez kepest 1680ban teljesen jol fut. arrol ne is beszeljunk, hogy 3d szemcsivel nyomom, ami felezi az fpst, es meg igy is boven jatszhato. egy gtx275-om van. nagyon jo game lett, reg tudott meglepni valami. csomoszor ugy ereztem hogy o bazzeg elcsesztem valamit, de nem, ez is bele volt epitve a tortenetbe, nagyon tetszett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Tacticalba...
2010.03.30. 20:43
Caboose:
"kezdem azt feltételezni, hogy te direkt fikázol mindent"

wow Sherlock, lehet velem van a baj ha erre csak most jöttél rá... amúgy nem, teeljesen véletlen csinálom

Ha meg már itt tartunk, én is leírtam hogy teljesen különböző a két játék, de uramisten azt talán még én is megtudom állapítani hogy mennyire kötnek le külön-külön...
Meg a Crysisnál az "űberfaszaqrvajógrafikájavan" az miért van macskakörömbe? Talán azt hiszed hogy nincsen neki?

És igen képzeld van olyan játék amit szeretek, de az emberek 99%-ával ellentébe nekem azok tetszenek amik valamennyire lekötik az embert, és elszórakoztatják, csak ez az utóbbi időben nem igazán divat, főleg nem az oroszoknál... (meg most komolyan, én is nagyon jól tudom hogy ukránok, de őszintén szólva ez kit érdekel? megsértődnek netán a 4A-s gyökerek?)

Auchan: te meg nemtudom mire vágsz fel arra a kupac szemétre Ha jól emlékszem megemlítettem hogyha kapható lesz megveszem a GTX480-ast, és ha neked is lett volna annyi eszed hogy nvidiát veszel megérteném honnan ez az önbizalom... de mindegy legalább adtam okot hogy közöld hogy neked futotta arra a sz*rra mi? Nagyon jó vagy... (am ne nevezd el magad egy hipermarket után, komolytalannak látszol tőle )(még akkoris ha pontosan tudom hogy e-vel van írva )

Egyébként itt NAAGYON sokan vagytok hihetetlen szűklátókörűek, és RENDKÍVÜL demagógok, de ha megbocsájtotok nem próbálom meg kitágítani az értelmi korlátaitokat Majd egyszer talán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. lackoo1111
2010.03.30. 20:47
@ Tacticalbacon

egyre unalmasabb vagy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Azrael
2010.03.30. 20:52
Ide illik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Tacticalba...
2010.03.30. 20:54
Most nem azért, de miért rontod el a játékomat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Caboose
2010.03.30. 21:04
Tacticalbacon Öcsém, te aztán egy érdekes figura vagy az már biztos... Ha neked az játék, hogy bunkó, értelmetlen, hülye hozzászólásokkal rakod tele a fórumot, akkor jó játékot! Bár neked inkább a homokozót ajánlanám... Ja de bocs szűklátőkörű vagyok, nem is mondok inkább semmit. Én kérek elnézést!
Ui.: Ki a fészkes fenét érdekel, hogy milyen videókártyát veszel? Felőlem feldughatod magadnak az sem érdekel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Tacticalba...
2010.03.30. 21:15
Hát te tényleg hülye vagy
Egyébként a hozzászólásaim se nem hülyék, se nem értelmetlenek, csak szimpla széllelszembeh*gyozás.

Egyébként miért az hogy Auchen-nek 5850-ese van az kit érdekel? Vagy csak én dugjam fel magamnak? Skatulyázunk? És még szűklátókörű se vagy?

Ez csak egy a százezer dologból amivel be tudom bizonyítani hogy hülye vagy, szóval dobáld kővel a repülőket, engem meg hagyjál békén légyszíves, azt csinálok amit akarok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Fzoltan
2010.03.30. 21:22
Most mit törődtök ezzel a Tacticalbaconnel? Valami újgazdag sznob köcsög, az ilyeneket le kell köpni aztán kész, oda se kell rá figyelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Caboose
2010.03.30. 21:24
Tacticalbacon: "Egyébként miért az hogy Auchen-nek 5850-ese van az kit érdekel?" Nem vetted észre, hogy ő direkt azért írta mert úgyis elkezded az Ati fikázást? Egyébként biztos neked van igazad, nem a többi 10 embernek. Ja és a "macskaköröm"-nek nem csak egy jelentése van... De te olyan okos vagy, hogy ezt biztos tudod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Hc Toxic
2010.03.30. 21:24
Ezt be lehet fejezni, ha szapulni akarjátok egymást akkor folytassátok a Gumiszoba topicba!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Tacticalba...
2010.03.30. 22:05
Hülyékkel vitatkozni olyan mint indulni a Paralimpián, akár nyersz akár veszítesz, mindenképp retardált maradsz...

Caboose, ha direkt vagy sötét, túlzásba viszed...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. hcsa
2010.03.30. 22:16
"2010-ben egy PC-s címben nem kellene konzolos mentési módszernek lennie" - hát sajnos erre nagyon rászoktak a játékkészítők (pl. FEAR2), tényleg abbahagyhatnák.

Gépigény: lehetne sorolni a maga idejükben "giga" igényű játékokat, de az a nagyobb baj, ha kicsit sem szánnak a kód optimalizálására (mert az igaz, hogy tökéletesen lehetetlen). Mondjuk, ezzel kapcsolatban régóta az a félelmem, hogy ha jobban elterjed a 64bit, a lusta programozókat semmi nem fogja visszatartani a 8GB+ memóriaigényű szoftverektől...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Auchen
2010.03.30. 22:18
Azért írtam, hogy hd5850-asom van mert egyik hírnél írta, hogy utálja az olyan hülyéket akik ilyet vesznek. Egyébként már bocs de semmi köze a madaras teszkónak a nevemhez, egy kis alapműveltség nem ártana. És ha skatulyázni akarsz mert ATi-m van, elhiheted, hogy elötte több évig nVidia-m volt. De most okosabb volt ATi-t vennem mert nem vagyok pénzügyileg eleresztve, hogy beleférjen az nVidia, plusz villanyszámla is megugrana ha nem is nagyon de 1-2 ezerrel és arra máshol nagyobb szükség van. PhysX-et meg magasról leszarom, amikor nVidia-s voltam akkor se használtam. És ha a jővőben az nVidia kártyái lennének a jobbak akkor meg olyat vennék. És egyébként is a HD5850 egy nagyon jó kártya, mert olcsó erős és halk, tehát képes arra amire a mai nVidia kártyák képtelenek és jöhetsz itt beszólásaiddal de engem nem fogsz meggyőzni.
És Caboose jól értelmezte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Auchen
2010.03.30. 22:19
Azért írtam, hogy hd5850-asom van mert egyik hírnél írta, hogy utálja az olyan hülyéket akik ilyet vesznek. Egyébként már bocs de semmi köze a madaras teszkónak a nevemhez, egy kis alapműveltség nem ártana. És ha skatulyázni akarsz mert ATi-m van, elhiheted, hogy elötte több évig nVidia-m volt. De most okosabb volt ATi-t vennem mert nem vagyok pénzügyileg eleresztve, hogy beleférjen az nVidia, plusz villanyszámla is megugrana ha nem is nagyon de 1-2 ezerrel és arra máshol nagyobb szükség van. PhysX-et meg magasról leszarom, amikor nVidia-s voltam akkor se használtam. És ha a jővőben az nVidia kártyái lennének a jobbak akkor meg olyat vennék. És egyébként is a HD5850 egy nagyon jó kártya, mert olcsó erős és halk, tehát képes arra amire a mai nVidia kártyák képtelenek és jöhetsz itt beszólásaiddal de engem nem fogsz meggyőzni.
És Caboose jól értelmezte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. spuros
2010.03.30. 22:26
Pacy csak azt értsd meg, hogy már egy 19 colos monitoron is ocsmány az 1024*768-as beállítás.. Akkor inkább a játék grafikája legyen felejtőbb mint a felbontás. Én nem játszom ilyen kis felbontással mert nagyon gané. Lehet, hogy egy 17 colos monitoron nem gáz.. de a 19esen már nagyon. A tesztben is magasabb felbontású monitor van, amire azért vétek egy jó alacsony felbontást nyomni.. Mégha csak egy 8as értékelést is kap..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Slider
2010.03.30. 22:39
Valaki az árulja el kérem nekem, hogy most pontosan ez a nukleáris háború miért is tört ki?
Emberek emberek ellen robbantották ki vagy valamiféle idegenek ellen? Mert a játékban nem egyszer megjelent valamiféle idegen lény még a tudatunkat is befolyásolta (ájulás).

A végén azok a rakéták pontosan miért és hova csapódtak be? Ezt nem értem.

Sok helyen kérdeztem de senki nem válaszolt. Kérlek t szánjatok meg engem. Legalább a történet dióhéjnyi összefoglalásával.

Előre is nagyon köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Multitask
2010.03.30. 22:49
Azért legalább a Lyukat tanuljuk már meg helyesen leírni. Szerintem könnyű megjegyezni: az egyetlen szó, ami "elipszilonnal" kezdődik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. pmarci1
2010.03.30. 22:56
pont ma vittem végig és az egész játékot végig ijedeztem. szinte mindig félhmájba megyünk (+ a zenét is eltalálták hozzá) és a semmiből rámugrik mindig valami rideg agresszív kutya-majom... szoval szerintem megéri kipróbálni.
de ezt a kutyamajmot a star wars 6-ban lévő szörnyről mintázhatták aki a jawa palotájában volt nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. pmarci1
2010.03.30. 22:59
Kedves Multitask!

Igen ez igaz de arra a szabájra mit mondasz, hogy a testrészekben a j mindig pontos? Mert mivan az orrlyukkal? ott LY meg ugye van még a...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. axe
2010.03.30. 23:32
Térjünk vissza a játékhoz. Még nagyon az elején járok, most löktek ki a szerelvényről amikor legelőször elhagytuk a bázist, és özönlenek a szörnyek. Nagyon tetszik a játék megy fullon meg minden, de azér itt már FullHD-ben megizzasztja a HD4890-emet . Szerintem jó játék lett, majd egy patch után jobb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. krisztianb...
2010.03.31. 12:03
"de arra a szabájra mit mondasz, hogy a testrészekben a j mindig pontos"

te MIRŐL beszélsz?!?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Caboose
2010.03.31. 13:39
pmarci1: "de arra a szabájra mit mondasz, hogy a testrészekben a j mindig pontos"
szabáJra? Előbb érettségizz le aztán fórumozz szerintem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. yeezs Tacti...
2010.03.31. 14:14
"Hülyékkel vitatkozni olyan mint indulni a Paralimpián, akár nyersz akár veszítesz, mindenképp retardált maradsz..."


Aztakurva, ezt elküldhetnéd a family guy készítőinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. yeezs Caboo...
2010.03.31. 14:15
Ezt 8 elemivel is tudni kőne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. paga
2010.03.31. 16:57
atesz1987:

Igazad van.Én nem cs-tem és még a codnak is csak a második részét vittem végig.Én auto simuklátorokban utazom szal nem értek az ilyen fps-hez stb....De szeretek kipróbálni játékokat épp mint ezt és megfogott mert jó. szóval egyet értek veled.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. yeezs
2010.04.01. 14:32
Most akkor hány százezres gép kell ennek az orosz bughalmaznak, hogy fúba lehessen tóni a hádét úgy, hogy ne essen be 30 fps alá játék közben?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pmarci1
2010.04.01. 18:15
yeezs: Nem tudom, hogy procibol kell e a 4 magos, szerintem csak DX11-nél, de az enyém azért Q9550. Az én 250 GTS-emen full grafon ment DX10-en 1280X960 felbontáson de sokszor lement 30 fps alá de álltalában egy 40 fps-em volt. Ja és DDR3 1600 mhz 2gb Single chanel-es RAM. És ha mégsem menne akkor ajánlött töredezésmentesítést csinálni! (nálam a gta4-nél ez volt aztán csináltam egy t.m. és tudtam full grafon játszani 85 fps-el, előtte pedig min. grafon 800X600 akadozott)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. pmarci1
2010.04.01. 18:21
Caboose: Az én nyelvtan tanárom nekünk ilyeneket tanít mint pl. ez is. Akkor ilyeneket még, hogy a "kéz" szabája azaz kéz->kezek vagyis ha ragozod akkor megrövidül meg stb. Nemtudom nekem így tanították így tanultam meg mondjuk a "szabáj"-ért tényleg meg lehet lincselni az már eléggé nagy hiba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. yeezs pmarc...
2010.04.01. 18:27
Nem akarlak baszogatni mert még fiatal vagy, de nem ezt kérdeztem, azt szerettem volna megtudni, hogy mennyi pénzt kell ahhoz kipengetni, hogy ezt a játékot c-n lehessen tolni dx 11-ben. Én elkezdtem számolni, 3 kiló nem elég neki és még nem is tudod min nézni szal + monitor.

Most haver négymagosát használom high beállításokon 1920*1080-ban dx10 alatt, nem esik le nekem 30 alá az fps, míg a kétmagos e6750-el nagy terepen, vagy sok szörny miatt azonnal 20 fps lett. (ugyanilyen beállításokkal)

Egyébként nekem folyamatosan megy a gépem, még éjjel is, ezért beállítottam, hogy éjszaka automatikusan 3kor update-eljen meg töredezettség mentesítsen a win 7. Ezek alap dolgok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. krisztianb...
2010.04.01. 23:29
yeezs:

azt lehet tudni, hogy a haverodnak egész pontosan milyen négymagosa van, és milyen vga-ja mellé, meg mennyi ram?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pmarci1
2010.04.02. 01:32
yeezs: Tudom, hogy árat kértdeztél de gondoltam nem éred be azzal, hogy odhányok egy számot. Ha ez kell akkor nesze neked 200.000 FT A full grafot nem feltétlenül DX11-re értettem sry. szerintem dx 11-re már 3-4 G kb RAM kéne (irtak valahol 8 gigát is de az már betegség) Nyilván egy DX11-es kari mondjuk Radeon 5850 azon sztem lazán el kéne, hogy menjen. Procinak feltétlenül 4 magost! Alaplapnak legyen jó márkájú és jől lehessen bővíteni.



-Proc. AMD PHENON II 965: 46.566Ft
http://ipon.hu/webshop/product/amd_phenom_ii_965_3.40ghz_am3_box_black_edition/117877

-VGA 5850: 69.035Ft
http://ipon.hu/webshop/product/asus_eah5850_2dis_1gd5_1g_ddr5_pcie/135824

-Memória: 2*1600 mhz kinkmax: 13.900Ft + 13.900Ft
http://ipon.hu/webshop/product/kingmax_tinybga_2048mb_ddr3_1600mhz/27025

-Alaplap: ASUS M4A79XTD EVO: 27.607Ft http://ipon.hu/webshop/product/asus_m4a79xtd_evo/127768

171.008 FT Egy 100%os AMDs gép amit én sosem vennék meg de biztos nagyon jól működik!
Prociból elég egy 2.8 ghz-es is de ha már ilyen olcsó a 3.4 akkor mért ne!

5850-en: http://www.youtube.com/watch?v=EjxtyJH3Pe4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.04.02. 04:54
Ami itt van az aláírásomban gép, azzal tolom az említett beállítások mellett.


pmarci:

Ez még édeskevés, 4.2-n járatva egy ugyanolyan procival mint amit használok és ezekkel a vga-kal az átlag fps 30 közelébe se megy c-n. A minimum pedig egy százezer ft-os vga-nál 13 fps. Ez vicc


Ramból fölösleges 8 giga ehhez, ha a crysis warhead textúrái elfértek 4gb ramban 100* ekkora terepeken, akkor "nehogymá".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pmarci1
2010.04.02. 14:44
amit küldtem videót azon ment DX11-en lazán 40 fps-en full hd ben. Nemtudom mi az a 4.2, OpenGL lenne? Abból csak 4.0 rol tudok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. topodb
2010.04.02. 23:47
Bár kicsit offtopicnak látszik a hozzászólásokat végig olvasva, de a cikket kiegészítve egy kis adalék.

A játék Mihail Gluhovszkij orosz sci-fi író regénye nyomán készült, melyet elösször a neten publikált fejezetenként és végül 2005-ben adták ki egészben. Magyarra még nem fordították.

Jelenleg az író a Metro 2034 című folytatáson dolgozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Chocho
2010.04.03. 18:44
topodb:

Na akkor még egy kis kiegészítés.

A Metro 2034 megjelent, és Glukovszkij csak a miheztartás végett azt is feltette a netre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. zlatzky
2010.04.06. 12:20
Mikor meglattam a gepigenyt, bizony leesett az allam. Az en vasam nem rossz, Asus P5QLpro, Q8200 (2.91 GHz-en futtatva), 4GB RAM, XFX GTX 260, de semmi kulonos, igy meg voltam gyozodve rola, hogy leszerepel majd. Ehhez kepest very high-on 1600x900-ban gyonyoruen, magas fps szammal, teljesen akadozasmentesen fut, meg a tomegjeleneteknel sem esik vissza az fps kulonosebben. Ugy tunik, felesleges volt aggodnom. Azonban a jatekrol magarol mar nem vagyok ilyen nagy velemennyel. Egy tokeletesen atlagos FPS, csinos ruhaba bujtatva, semmi ujdonsag, szokvanyos jatekmenet. Neha elgyonyorkodom benne, de azert erzek nemi csalodottsagot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Gaboo7
2010.04.11. 15:45
Ez még nálam is szaggat 1920*1080 DX11-ben fullon i7@920@4000Mhz + 2db 5870-el (Crossfire) + GT220 (Physx).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Csocsocx
2010.08.10. 22:44
Ha nem megy valami minek erőltetni?
Én ma raktam fel a játékot 1280x1024-el DX9-en közepes beállításokkal szépen fut!
A konfigom lentebb!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!