iPon Cikkek

Metro: Last Light – Elátkozott alagutak

Dátum | 2013. 05. 13.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Amikor 2005-ben először kiadták Dmitry Glukhovsky Metro 2033 című regényét, a kritikusok és az olvasók nagy része dicséretekkel és pozitív értékelésekkel halmozta el a művet, ami egy sötét hangulatú, nyomasztó, de izgalmas történetet mesélt el egy nukleáris háború túlélőiről. Ez a siker felkeltette néhány orosz és ukrán videójáték fejlesztő figyelmét is, akik szerették volna „monitorra” vinni a Metro 2033-at. Oles Shyskovtsovot és Oleksandr Maksymchukot, a S.T.A.L.K.E.R.-t is jegyző GSC Game World programozóit különösen érdekelte ez a történet, így amikor elhagyták korábbi munkaadójukat, és megalapították saját, 4A Games névre hallgató cégüket, megszerezték a jogokat annak játékadaptációjának elkészítéséhez. Ennek eredménye volt a regénnyel azonos című FPS, amelyet 2010-ben fejeztek be. A program többnyire pozitív kritikákat kapott, a játékosok élvezték a nagyszerű látványvilágot, a magával ragadó atmoszférát és a többnyire jól működő játékmenetet. Bár a program nem lett multimilliós siker az eladásokat tekintve, elég jól fogyott ahhoz, hogy a kiadó THQ finanszírozza a folytatást. Sajnos a THQ a közelmúltban szomorú véget ért, és ez miatt nem ők, hanem a Deep Silver adja ki a Metro: Last Light címmel ellátott folytatást, de szerencsére a váltás nem okozott komoly problémát a fejlesztésben. Így, ha kis csúszással is, de kézhez vehettük a 4A Games legújabb alkotását, ami ismét elkalauzolt bennünket a moszkvai metróhálózat veszélyes világába.
Ha nincs lámpa, az öngyújtó is megteszi
Sajnos egyre gyakrabban fordul elő, hogy mielőtt kitárgyalhatnánk egy játék erősségeit és gyengeségeit, szót kell ejtenünk a vele kapcsolatos, általában valamilyen elítélendő üzleti döntés által okozott felháborodásról. A Metro: Last Light is erre a sorsra jutott, ugyanis amint annak több sajtóorgánum is hangot adott, a programból hiányzik a Ranger játékmód, mivel azt csak az előrendelők kapják meg ingyen, jelen állás szerint mindenki másnak fizetnie kell érte 5 dollárt. A fizetős DLC-knek természetesen megvan a helye a játékiparban, ám amint azt a fejlesztők hangoztatták, a játék úgy az igazi, ha a Ranger móddal játszunk vele, ugyanis úgy sokkal realisztikusabb, nehezebb, és sokak számára minden bizonnyal élvezetesebb. Ez a DLC kikapcsolja a HUD-ot, csökkenti a pályákon található lőszert, javítja az ellenség mesterséges intelligenciáját, összességében tehát növeli kihívást. A Metro 2033-ban ez ingyenes volt, és sokak szerint úgy nyújtotta a legnagyobb élményt a játék, ha ezt a módot aktiválták. Nos, ezúttal ezért fizetnünk kell, és nagyon úgy tűnik, hogy tényleg abba az irányba tart a játékipar, hogy a programok fontos részeit szedik ki, hogy aztán később fizetős DLC-ként adhassák el őket. Hallottunk persze magyarázatot a dologra a kiadótól, eszerint a játékot forgalmazó boltok miatt történt a dolog, de elég nehezen hihető, hogy ezek az üzletek pont a Ranger módot kérték volna DLC-ként. Ráadásul jelen pillanatban még nem él ez a letölthető tartalom a Steam boltban, így a tesztpéldányunkban sem tudtuk azt aktiválni. A reklámszöveget alapul véve ez azt jelenti, hogy nem úgy próbáltuk ki a Metro: Last Lightot, ahogy azt a fejlesztők szerették volna. Kár érte.
De próbáljuk túltenni magunkat ezeken a dolgokon, hiszen ettől függetlenül a játék megérdemli a figyelmet. Elöljáróban annyit elmondhatunk, hogy azok is nyugodtan belevághatnak a sztoriba, akiknek az első rész kimaradt, ugyanis a Last Light elején egy pár perces videóban elmesélik nekünk az alapszituációt a fejlesztők (spoiler jön az első részből, így aki szeretné azt még végigvinni, az ugorjon egy bekezdést). A történet egy nukleáris háború által elpusztított világban játszódik, amelyben a túlélők egy része a Moszkva alatt húzódó metróhálózatban keresett menedéket. Ez a hálózat a világ egyik legnagyobb ilyen építménye, így kiváló helyszínt nyújtanak az alagutak a történethez. Amint megtudjuk, az egyes állomások önálló városállamokként működnek, amelyek gyakran egymás ellen is harcolnak, ugyanis az élelem, a lőszer, sőt, még a tiszta levegő is hiánycikknek számít ebben a világban. Itt él Artyom, a fiatal katona is, aki az első részben megmentette saját otthonát, és elpusztította a fenyegetést jelentő, Dark Ones-nak nevezett mutánsokat. A Metro 2033-at kipróbáló játékosok látni fogják, hogy az abban lévő kétféle befejezés közül a Last Lightban azt folytatjuk, amelyben hősünk kilövi a rakétákat a mutánsokra. A sztori fonalát nem sokkal ezután veszi fel a második rész. A főszereplő ezúttal is Artyom, aki Gordon Freemanhez hasonlóan a néma hősök csapatát erősíti, arra tehát ne számítsunk, hogy megszólal. Korábbi hőstettei révén már ő is tagjává vált a Spártaiaknak, annak a ranger csapatnak, amelyik a kiemelten veszélyes helyzeteket oldja meg a Metróban. Mint megtudjuk, különleges kapcsolat fűzi a Dark Ones fajhoz is, ám ennek részleteit itt nem árulnánk el. A történet ugyanis elég jól sikerült a Last Lightban, kellően érdekes, egy-két komoly csavarral megspékelve. Annyit elárulhatunk, hogy bejárjuk benne a metróhálózat és a felszín számos helyszínét is, találkozni fogunk különféle frakciókkal, akiket időnként segítünk, időnként pedig borsot törünk az orruk alá.
Kellemetlen társaságba kerültünk
A játékmenet nem változott túl sokat az előző részhez képest, szemmel láthatóan inkább arra törekedtek a fejlesztők, hogy kijavítsák annak hibáit. A fegyverek félig meddig valóságos csúzlik, félig kitalált modellek, és körülbelül egy tucat szerepel belőlük a játékban. Általánosságban elmondható, hogy mindegyik jól használható, főleg miután feltuningoltuk őket, ugyanis különféle kiegészítőket szerelhetünk rájuk a boltosoknál. Irányzékok, lézeres célzók, a stabilitást növelő támasztékok, hangtompítók találhatóak többek között a fegyvermestereknél, amiket kellő mennyiségű katonai lőszerért cserébe pillanatok alatt felraknak. Az említett lőszertípus szolgál pénzként ebben a világban, de ha nagyon szorult helyzetben vagyunk, akkor berakhatjuk azokat a géppuskánkba is, hogy megnöveljük az általa okozott sebzést. Közepes nehézségi fokozaton játszva egyébként elég sok lőszert találunk a pályákon, nem kell annyira takarékoskodnunk, mint az előző részben. Amit sokkal jobban meg kell becsülnünk, az a gázmaszkunkban lévő szűrő, mely nélkül ezúttal sem tudunk a felszínen lélegezni (illetve egyes földalatti szekcióknál is kapóra jön). A fenti küldetések idejére ugyanis kötelező a maszkok használata a levegőben lévő radioaktív por miatt. És bár itt-ott mindig találunk szűrőket, lesznek olyan missziók, amikor hosszabb időt is el fogunk tölteni a romos Moszkvában. Egy alkalommal az is előfordult velem, hogy teljesen kifogytam a szűrőkből, és csak kínkeservesen, fuldokolva tudtam eljutni a következő biztonságos helyig, többszöri állás visszatöltés után.
A legtöbbet a harcok kezelésében javult a Metro: Last Light, köszönhetően a feljavított mesterséges intelligenciának. Bár egyszer előfordult, hogy annak ellenére sem vett észre az ellenség, hogy ott álltam mellette, más esetekben már sokkal kompetensebben viselkedtek a katonák, mint az első részben. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy közepes szinten még így sem jelentenek nagy kihívást a harcok, ezért az FPS veteránok részére mindenképpen a magas nehézségi fokozatot (és a jövőbeli Ranger módot) ajánljuk. A javított AI-nak köszönhetően sokkal élvezetesebbek lettek a lopakodós részek is, mivel ezúttal már úgy érzékelnek bennünket az ellenfelek, ahogyan kell. Nagyon sok csata és pálya megoldható úgy, hogy a sötétben megbújva, dobókésekkel és hangtompítós pisztollyal intézzük el az ellenfeleket, és ez még inkább feldobja az amúgy sem unalmas játékmenet.
A lopakodás hasznos és célravezető technika
Folytatva a pozitívumok felsorolását, örömmel jelenthetjük, hogy a hangulat ezúttal sem szenvedett csorbát. A Metro 2033-nak nagy erősségei voltak a nagyszerűen megalkotott poszt-apokaliptikus helyszínek, és ebből a folytatásban sem engedtek a fejlesztők. Akár a föld alatt, akár felette kalandozunk, mindenhol érezzük azt a nyomasztó atmoszférát, amit megszerettünk az elődben. Egyes részeket teljesen birtokukba vettek a mutánsok, ezeknél nagyon óvatosnak kell lennünk, mert általában falkában támadnak, és komoly kihívást jelentenek. Nekünk a pókok által elfoglalt területek voltak a kedvenceink. Az óriás pókhálók lelassítják mozgásunkat, hacsak nem égetjük el őket az öngyújtónkkal, a sötét lyukakból előtörő ízeltlábúak pedig azonnal ránk vetik magunkat, hacsak nem világítjuk meg őket az elemlámpánkkal. Ugyanis ezek a lények félnek a fénytől, és ezt kőkeményen ki is kell használnunk a harcok során. Már-már félelmetes élmény a félhomályos katakombákban haladni, miközben mindenhonnan rettenetes morgásokat hallunk, a lámpánk pedig már alig ad fényt. Ez a hangulat átjárja az egész játékot, aminek köszönhetően nem igazán tudnánk mondani olyan részt, ahol unatkoztunk volna. A jövőben elérhetővé váló Ranger mód valószínűleg még inkább felerősíti majd ezt a túlélő-horror érzést, ami a játék javára fog válni.
Mindezt a fejlesztők saját készítésű 4A Engine elnevezésű motorjának legújabb verziója hajtja, nem is akárhogyan. Már az első részben is láthattuk, hogy nagyon szép képet képes a képernyőre varázsolni ez a technika, amire most még egy lapáttal rátettek a grafikusok. Különösen a fény- és részecske effektek néznek ki jól, de a textúrák is szemet gyönyörködtetőek a PC-s verzióban. Apró negatívum, hogy a bőr felülete helyenként műanyagnak tűnik az embereknél, ebből a szempontból láttunk már szebbet más játékban. Amire viszont tessék felkészülni, hogy a Metro: Last Light egy kisebb erőművet igényel, amennyiben maximális részletességgel szeretnénk futtatni. Bár a tesztgépünk nem a legújabb darab (AMD Phenom II X4, 8 GB RAM, ATI HD6870), még ma is egy jó középkategóriás masinának számít. Ezen a gépen 1680*1050-es felbontáson ki kellett kapcsolnunk az élsimítást és a tesszellációt, illetve a textúra minőséget is csak magasra tudtuk állítani a nagyon magas helyett. Így már nem volt gond a sebességgel, leszámítva néhány felszíni küldetést, ahol a gyenge optimalizáció miatt időnként indokolatlanul leesett a framerate. A hangzással viszont nem volt probléma, a zene, illetve a sejtelmes hangulatot megalapozó háttérzajok is jól szóltak, és a szinkronra sem tudunk rosszat mondani.
Apám... Ezt a verdát elviszem egy körre!
Egy-két apró hibája és a hatalmas gépigény ellenére a Metro: Last Light nagyszerűen sikerült, és képes volt annyira magával ragadni bennünket, hogy a 11 órás sztorit majdhogynem egyhuzamban toltuk végig. Többjátékos mód nincs a programban, de ezt egy percig sem hiányoltuk, köszönhetően a nagyszerűen kidolgozott szóló résznek. Ráadásul különböző döntéseink és cselekedeteink alapján kétféle befejezése is lehet a játéknak, így legalább kétszeri végigjátszás benne van az új Metróban. A helyenként problémás optimalizáció és a Ranger mód körüli herce-hurcán kívül nem igazán tudunk belekötni, csak gratulálni tudunk a 4A Games csapatának.

Platformok: PC, Xbox 360, PlayStation 3 Tesztelt platform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

65. gery84
2013.05.13. 17:17
Nem jövőhéten jön ki a játék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Svindler
2013.05.13. 17:27
Nem, most pénteken. (A Cenegának hála időben kaptunk tesztpéldányt, ezért a mai cikk megjelenés)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. draks
2013.05.13. 17:52
Egyes boltokban ingyenes dlc formájában adják a Ranger módot +1 fegyvert Ha limited editiont veszed
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. draks
2013.05.13. 17:53
Jah bocsi és köszi a cikket amúgy, tetszett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. mikej95
2013.05.13. 18:10
draks: Limited-nek része a Ranger mod és a +fegyver. Ha előrendelsz, akkor kapsz limitált kiadást, nincs olyan, mint AC-k esetében, hogy kiadnak 10 verziót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. draks
2013.05.13. 18:24
mikej95: bocsi nem irtam oda az elő rendelést de amugy egyről beszélünk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. LechooEdy
2013.05.13. 18:41
Ezt utálom, mikor azt mondják: az első rész nélkül is végig lehet vinni, mert van egy pár perces vidi. Jah, persze, pont ugyan az a feeling lesz. Én most játszom a 2033-at ranger (realisztikus) fokozaton és tényleg nagyon jó! Szóval játssza ki mindenki mind a két játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. dragon83
2013.05.13. 18:45
@LechooEdy, nem azt mondtam, hogy ugyanaz a feeling egy végigjátszás és egy pár perces videó, csak azt, hogy akkor is érthető a 2. rész sztorija, ha nem játszottál az elsővel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. LechooEdy
2013.05.13. 18:56
dragon83 Igaz, már annyira tűkön ülve várom a játékot, hogy nem tudok normálisan írni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. p69
2013.05.13. 19:18
[VGA Benchmark]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. dragon83
2013.05.13. 20:15
Igen amúgy van a játékban egy nagyon jó benchmark program, szóval lehet izzítani a VGA kártyákat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. MrFox
2013.05.13. 21:15
Majd PS4en kitolom, nem fogok új pécévasat venni miatta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. sanyix
2013.05.13. 21:51
@dragon83: csak éppen értelme nincs használni, tekintve hogy az nvidia által kért változtatásoknak(nem nvidia optimalizáció, hanem az ellenkezője a konkurens gpukra) köszönhetően mindig nvidia kártyákon fog jobban futni Szóval aki ezzel akar kártyákat összehasonlítani az hülye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. NovaTerra
2013.05.13. 21:55
Sajnos ebbe az irányba megy el a fejlesztés. Nem csak, hogy nekünk jó legyen, de a másiknak rossz. Ez épp Nvidia, az új Dirttel pedig az AMD csinálja ugyanezt. Egyik kutya, másik eb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Whysper
2013.05.13. 22:04
Én sajnálom az elsőt se tudtam végig játszani mert úgy meguntam ,hogy csuda
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. BlackZodia...
2013.05.13. 23:37
Mondjuk attól az 1000 forintól nem kell azért beszarni....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. hcsa
2013.05.13. 23:58
Ebben lesz "könyvtáros" rész? Mert akkor nem követem el azt a hibát, mint az előzővel (megvettem és játszottam vele...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. dragon83
2013.05.14. 07:40
Ööö, mármint könyvtáros pálya? Nem, az nincs benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. kiskoller hcsa
2013.05.14. 08:26
Miért, mi volt a könyvtáros pályán? Én csak félig játszottam az első résszel, hamar ráuntam (Stalker sokkal jobban megfogott) de a könyvtáros pályát még végigvittem. Nem abban vannak azok a trollok amik akkor támadnak ha nem nézel a szemükbe? Az egy egész jó, emlékezetes pálya volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. scsabee
2013.05.14. 12:54
Kár, hogy a leírtak alapján a 2. résznek semmi köze az eredeti Metro 2034-ben történtekhez...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Chocho
2013.05.14. 13:19
Mert az olyan jó lenne, hogy ha lespoilerezné az egész könyvet (nem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.14. 13:28
Már a fejlesztés kezdeti szakaszában is mondták, hogy ez nem a 2034 sztorija lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gab78
2013.05.14. 15:24
"Igen amúgy van a játékban egy nagyon jó benchmark program, szóval lehet izzítani a VGA kártyákat."

A 6870-em 60%-on tend-leng, ezt nem mondanám izzasztásnak! Ja és nincs CPU limit, az sem nagyon kúszik 50% fölé...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. attii8
2013.05.14. 15:31
Hali! Valaki nem tudna egy olyan programot mondani amivel játék közbe ki lehet monitorozni az egyik sarokba, hogy hogy vannak terhelve a dolgok? Köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. dragon83
2013.05.14. 15:35
@scsabee - Ezért nem hívják Metro 2034-nek a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. gab78
2013.05.14. 15:37
attii8: Van egy pár, MSI Afterburner, EVGA Precision X vagy RadeonPro

Radeonokhoz ajánlott a RadeonPro, a többi valamiért fokozza a mikrorukler jelenséget, még a FRAPS is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. MazsolaTad...
2013.05.14. 21:17
Na az oroszokat is elérte a Zerg horda?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. thspo
2013.05.15. 06:45
Az valami vicc, ahogyan a játék radeon-on fut. 4 ghz i7-el, 16 giga rammal, SSD-ről egy olyan 7950-el ami 1200 mhz GPU és 1600 mhz mem órajalen megy (így gyorsabb mint egy 7970 ghz edition tuning nélkül, azaz gyOrsabb a legtöbb játékban mint a GTX680), SSAA OFF, PHYSX OFF, egyéb dolgok maxon full HD-ban, átlag 28 fps. Ami ráadásul mocskosan ingadozik. Gratulálok az NV-nek, tudott annyit fizetni h játszhatatlan legyen a játék AMD kártyákon... Remélem jön valami optimalizáltabb driver és patch, mert idén ez az első valamire való FPS...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. gery84 thspo
2013.05.15. 07:28
Az AMD össze szedhetné magát és ő is játszhatna ilyen mocskos játékot az nv-vel.

Én is nagyon reménykedek az AMD új driverében.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. MedgyesOnk
2013.05.15. 07:42
gery84: nem régen váltottam 10 év után nv-ről AMD-re. Nv elkezdett számomra túl hülyebiztosított kártyákat gyártani - fesz zár, alacsony power limitek, tuningolási lehetőségek erőteljes korlátozása stb.. Eddig minden nagyon frankón ment a 7950. Far Cry 3-at, Crysis 3 öröm volt vele játszani. De ez egy vicc. Látszik, hogy mesterségesen szopatják az AMD tulajokat a benchmark-okból is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. dragon83
2013.05.15. 08:10
Talán a következő Catalyst driver segít a dolgon. Én is arra várok a következő újrajátszás előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Piistii
2013.05.15. 08:17
nekem mintha rosszalkodnának az árnyékok néha 7870 karin 13.4 es driverem van fent ... én is várok inkább a következő javításra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. sakal6
2013.05.15. 10:42
Mintha egy füst effekttől akadna ki a hd7870 vga-m. Ha olyan területre nézek ahol ilyen effect van, akkor a gpu terhelés lecsökken 45-50%-ra és 15 fps lesz full grafikán SSAA nélkül. Másik hiba meg az árnyékok villogása. Nem árt 1 patch és egy új driver a játékhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. sakal6
2013.05.15. 10:59

HD7870
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Richard83
2013.05.15. 11:04
Én nem értem mit sírtok Amd tulajok, a 4 éves gépemm-el 4magos 3ghz proci, 4giga ram, a jó öreg 4870 512-es és 1920x1200-ba tolom es csak a texturat szedtem le hihg-ra 22-28fps. Anti dolgok kiszedve. Szép és nagyon jó a játék, már rég nem játszottam ilyen jó játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Freeware
2013.05.15. 11:21
Ebben a részben is úgy van, hogyha az elején rossz fegyvert választasz, akkor a végén lehetetlen majd túlélni egy-két támadást? Az előző résznél a tv toronyhoz sehogy nem tudtam eljutni a végén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Riddick77
2013.05.15. 11:26
Xbox 360-on 40-50 fps felett van,kicsit játszik a vsynccel,de gyönyörű,és kellemesen gyors is. Ami meglepő,mert pc-n elég jól kifekteti a hardvert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dragon83
2013.05.15. 12:40
@Freeware - az elején rögtön háromféle fegyvert is választhatsz, amiket aztán bármikor lecserélhetsz egy másikra, ha találsz valami jobbat, szóval ettől ne félj. Amúgy nincs olyan szakasz, ahol kötelező lenne egy adott fegyver.

@Riddick77 - de azért az Xboxos nem is néz ki annyira jól.

@Richard83 - hát a te gépeden a 22-28 fps kb valós érték, de az a baj, hogy a tiednél sokkal jobb konfigon is majdhogynem csak 30 fps körül van az érték.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gab78
2013.05.15. 13:46
Riddick77: Nem fekteti ki a hardvert, mert a GPU csak 60% tengeti az életét...

Szerintem júniusnál előbb az AMD részéről nem lesz erre megoldás, vagy egyáltalán nem lesz, ugyan az van, mint a AC3-nál. A GPU 60% körül, a CPU 50% körül és semmi sem megy. Ez szándékosan van elcs.szve...

Szomorú, hogy ebbe a készítők belemennek. De hát a pénz ugye mindenek felett... Nem látják, hogy a nagy pénz a játékosoktól jön/jöhet (ha megvásárolják) nem az nvtől... de ezek után ki az a hülye aki megveszi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. gab78
2013.05.15. 14:04
Ez a sz.r több sebből vérzik, a beépített mérő, kamu értékeket mutat, RadeonPro Benchmarkkal mértem és a minimum az nem 4 hanem 9, a AVG az nem 18 hanem 21, a max viszont alacsonyabb nem 38 csak 29.

A másik, DX9 előcsalogatható, de csak a játék alatt működik, benchmarknál nem, és hasít, mint az atom, még a GPU-t is használja, ha nem is teljesen, de 90%-ot már eléri. A teendő, van egy user.cfg fájl, abban át kell írni a "aim_assist 1." értéket 0-ra és a "r_api 2" értéket 0-ra és van DX9. Nincs tesszeláció, de amikor a sík felületet is voltak szívesek tesszelálni (jópénzért persze), akkor azt hiszem ennek hiánya nem fog nagy szívfájdalmat okozni senkinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. gery84 gab78
2013.05.15. 14:14
Az árnyékot csak kijavítják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Riddick77
2013.05.15. 14:48
Biztos szebb a pc-s verzió,de én 127cm hd tv-n néztem,xboxon és hibátlan volt,gyors és szép. Egy teljesen szép ,hangulatos fps,és nem álló kép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. dragon83
2013.05.15. 15:13
@gab78 - azért ez nem így működik. Nem írtak bele olyat a kódba, amitől direkt rosszabbul fut ATI kártyákon. Valószínűleg annyi történt, hogy az nvidiával dolgoztak együtt fejlesztéskor, és az ő kártyáikat vették alapul. Amiért persze az nvidia biztos fizetett nekik egy szép összeget.

de ezek után ki az a hülye aki megveszi?
Hát remélhetőleg sokan, mert egy nagyon jó játékról van szó. Mert azért ne essünk át a ló túloldalára, Ati kártyákon is szép a játék, legfeljebb kicsit lejjebb kell venni a részletességet. Van akinek ez belefér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gab78
2013.05.15. 16:03
dragon83: Nonono, nem írtak bele olyan kódot, honnan tudod, részt vettél a fejlesztésben? nem hinném. Eddig az AC3 kivételével ami szintén nv programos, nem fordult elő, hogy max részletességen a GPU 60% körül bohóckodjon. Úgy, hogy nincs CPU limit, nincs vsync bekapcsolva...

Én meg merem remélni, hogy senki sem fogja megvenni és csődbe mennek, mert ez már a tetűség (az nv részéről is) netovábbja. Mielőtt fordított helyzettel jönnél pl DiRT Showdown, 1, a GI kikapcsolható, 2, a GPU ki van használva teljesen, nincs mesterséges korlátozás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. gery84 drago...
2013.05.15. 16:45
Ezzel a játékkal AMD kártyával egyáltalán nem élvezetes játszani mert 80-90% megy a GPU hiába húzom fel.
A proci egy i7 4.4Ghz-en megy, nincs olyan játék amihez ez nem elegendő.
Ráadásul most a héten kapta meg a Metró kódot az AMD, na jó ezt eljátszotta a Tomb Raidert az nvidiával is, de ott be tudják kapcsolni a TressFX-et. nem úgy mint itt a physx.

Itt az nv nagyon el gurult a gyógyszere, remélem a jövőben az AMD is így fog viszonyulni az nvidia tulajokhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. 1chigo
2013.05.15. 17:01
dragon83

Nem a játékot nem kell megvenni, hanem Nv kártyát nem kell venni. Mert a játék zseniális és megéri az árát. Én a Crysis 2-es incidens óta eldöntöttem, hogy nem veszek Vn kártyát soha többé. Minek ? Jóval drágább és még gyengébb is. Csak pont az ilyen módszerekkel próbálják elhitetni, hogy erősebb kártyákat csináltak. De jó példa a Metro 2033. Nv játék, még is AMD kártyákon megy a legjobban. Remélem most is kap egy hasonló pofont az Nv.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. yodamester...
2013.05.16. 06:02



Be,és ki kapcsolt ssaa-val.
Gtx 680/i5 3570k
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. thspo
2013.05.16. 07:50
yodamester10: ja, hogy 3 FPS-el produkált többet átlagban mint a 7950-em (csak nálam a blur is fel volt tolva). Akkor meg vagyok nyugodva. Remélem jön valami javítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. yodamester...
2013.05.16. 10:59
Linkelnél egy pontszámot.Meglepődnék ha úgy lenne.
Jaa,hogy átlag fps
Van egy 7870-es link lejjebb,ott 4700 pontot ért el a kártya,ugyan azon beállítások mellett a 680 több mint 8 ezret.
Ne hasonlítsd a7950-et egy 680 hoz.Kis vicces
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. sakal6
2013.05.16. 11:29
És te miért hasonlítasz egy 7870-t egy 680. A két kártya közel sincs egy kategóriába. Arról már ne is beszéljünk, hogy a GTX680 3x annyiba kerül. GPU kihasználtság 75-80%-s volt a tesztbe.
Ha így nézzük, akkor az nv GTX680 csúnyán beéget, mert csak 2x-es pontkülönbséget tudott felmutatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. 1chigo
2013.05.16. 13:18
Már kint is van a patch.

A new update has been released on Steam, which improves AMD performance and offers FOV customization. Patch notes:

1. Optimized performance for AMD hardware.
2. Fixed shadow visual corruption bug on AMD 7xxx cards.
3. Fixed issue with game starting only in 3:1 resolution on some TV’s.
4. Added attribute "r_base_fov" in the user.cfg file, which will allow you to change FOV. The attribute will appear in the user.cfg configuration file, located in "%LOCALAPPDATA%4A GamesMetro LL" after starting up the game.

If the patch does not automatically download for you, restart your Steam client.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. thspo
2013.05.16. 14:26


yodamester10: és Te a pontszámért játszol? Nem fontosabb az átlagos teljesítmény egy játékban? Az hogy ne ingadozzon az FPS? Az én 7950-em amit 70k-ért vettem és 1200/1600 Mhz-n járatok fele pénzért mint a 680, a mai játékok 80%-ban nagyobb teljesítményt nyújt. Ezen nincs is mit agyalni, gyorsabb ezeken az órajeleken mint egy alap 7970 Ghz edition, nézz teszteket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gery84 thspo
2013.05.16. 14:35
Ezt tegnap haverom csinálta a 7970-el.




De megnézném az új patchel mit tud.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gab78
2013.05.16. 19:26
A patch mellett az alap kiadás "MetroLLbenchmark.exe"-jét használjátok... meg fogtok lepődni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sakal6
2013.05.16. 19:59
Jól működik a patch
GPU terhelés 99%. Az elején a "városba" ahol eddig 15 fps volt most már 50+ fps .

Ugyan azok a beállítások, mint a 34-es kommentbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thspo
2013.05.17. 08:41
sakal6: no, ez már valami! Ha még jön egy optimalizált driver is akkor lehet tolni max-on AMD-n is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. thspo
2013.05.18. 09:14
thspo:

pár mérés 7950-el a patch után:

Minden MAX-on full HD, kivéve PhysX:


Minden MAX-on fullHD kivéve SSAA és PhysX:


egy 16 megás patch kellett, hogy befogja a kisebbik nagy radeon a GTX680-t egy NV-re fejlesztett játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Icejack
2013.05.19. 10:29
hát végigtoltam...túl lett ez is pontozva. hangzás kivételével legalább 1 pontot vissza lehet venni az értékelésből, a 91% pedig végképp túlzásnak hat (tudom szubjektiv). a progi utolso 1 harmada hozza az elvárt szinvonalat, a befejezés viszont spoileres, a szornyek mozgása már quake 1-ben is jobbra sikerült, és őrületesen zavaróak voltak a scriptelt részek a számomra...szal 1 joindulatú 80%, semmi több (persze ez is szubjektiv )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. thspo
2013.05.19. 10:34
Icejack: viszont ha ez 80%-ot ér akkor Crysis 3 kapna tőlem 50%-ot jóindulattal, Dead Space 3 meg 40%-ot. Csak, hogy az idei felhozatalt nézzük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. gery84 thspo
2013.05.19. 10:46
Az én tesztem 7870XT-vel:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pidzse
2013.05.20. 09:20
SZIASZTOK.

Az én teszteredményem gigabyte 7870 oc 1100 GPU a MEM 5500.
Intel i5-3570K 4 GHZ futatva.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pidzse
2013.05.20. 09:22
SZIASZTOK.

Az én teszteredményem gigabyte 7870 oc 1100 GPU a MEM 5500.
Intel i5-3570K 4 GHZ futatva.

http://kepfeltoltes.hu/view/130520/metr__teszt_7870_gigabyte_www.kepfeltoltes.hu_.png
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pidzse
2013.05.20. 09:41
A GIGABYTE 7870 oc és az intel hd4000 3dmark11 pontszámát nézzétek meg a két kártya együtt a virtu mvp programmal Brutális eredménye.

Graphics Score 11914
Physics Score 7641
Combined Score 7578

http://www.3dmark.com/3dm11/6598111
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pidzse
2013.05.20. 09:49
Nagyon durva 7870 Gigabyte oc tuninggal: GPU 1100 MEM :5800 MHZ(1450) stabilan végig fut a 3dmark11 és itt a teszt is: / VIRTU MVP vel/

http://www.3dmark.com/3dm11/6598133

Graphics Score 12061
Physics Score 7668
Combined Score 7600
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mataczadri...
2013.05.20. 11:33
Jó kis játék ez, de rengeteg ammot lehet gyűjteni még hardcore módban is, csak oda kell figyelni.Nekem sikerült az addigi 4-500 katonaiból 2800at csinálni ami bőven elég a játék további részeire(igaz volt vagy 45perc).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!