iPon Cikkek

Mi lenne, ha a SETI idegen életre bukkanna?

Dátum | 2012. 05. 24.
Szerző | Jools
Csoport | EGYÉB

Az 1984-ben alapított SETI Intézet első tíz évében a NASA égisze alatt folytatta működését, és egy szélesebb körű program része volt, amely intelligens földön kívüli életformák után kutatott. Az amerikai űrügynökség aztán pénz hiányában kénytelen volt elhanyagolni a projektet, amelynek finanszírozása egyébként nem érte el a NASA akkori költségeinek 0,1 százalékát. Az intézmény azóta magánadományokból tartja fenn magát, és a főhadiszállásban uralkodó állapotokból ítélve nem is megy nekik rosszul. Az épület a világ leggazdagabb, leginnovatívabb és legrendezettebb ipartelepén, a Szilícium-völgyben található.

Az intézet nevének hallatán az emberek többségének agyában egy Jodie Fosterrel nagy hasonlóságot mutató kutató képe rémlik fel, aki nap mint nap üzenetre vár a kozmoszból. Az uralkodó hiedelmekkel ellentétben azonban az idegenek által küldött rádiójelek utáni hallgatózás csak töredékét teszi ki a SETI-ben folyó munkának. Az itt dolgozó tudósok többségükben asztrobiológusok, akik az élet kevésbé intelligens megjelenési formái után kutatnak a Naprendszeren belül, azaz elsődlegesen mikrobák nyomait keresik a külső bolygók holdjain.

Seth Shostak, a SETI Intézet vezető csillagásza, aki egyébként egyáltalán nem hasonlít Jodie Fosterre, egyben a Big Picture Science című heti rendszerességgel jelentkező tudományos rádióműsor házigazdája is, amely szórakoztató és gyakran meglepő módon számol be a legkülönfélébb témákról az élet eredetétől kezdve a technológia fejlődéséig.

Seth Shostak munka közben
„Az alapötlet, hogy rádióantennákkal hallgatózva keressük ET-t Frank Drake 1960-as, Ozma-projekt elnevezésű kísérletére vezethető vissza” ‒ mondja Shostak. Drake, a híres Drake-formula megalkotója, amely az egy adott térrészben fellelhető, egymással kommunikálni képes civilizációk számát adja meg, jelenleg is az SETI munkatársa.

Az Ozma-projekt két közeli csillagra koncentrálta erőfeszítéseit: a Tau Cetire, valamint az Epszilon Eridanira. Manapság a SETI a Microsoft egyik alapítója, Paul Allen adományaiból épült Allen Teleszkóp Tömb (ATA) 42 kisebb rádiótávcsövével csillagok ezreinek jeleit követi figyelemmel. Természetesen már Drake projektje előtt is felmerült annak az ötlete ‒ többek közt Edison, Tesla és Marconi részéről ‒, hogy rádióhullámokkal akár egy Mars távolságban vagy még messzebb található égitesttel is lehetne kommunikálni.

Nagy kérdés, hogy mi történne akkor, ha a SETI valóban idegen élet nyomaira bukkanna, legyen ez akár intelligens, akár mikrobiális. Hogyan reagálnának a Föld lakói egy hírre? „Bizonyos szempontból tekintve a dolgot, ezt a kísérletet már elvégeztük egyszer. 1996-ban a NASA bejelentette, hogy halott mikrobákat találtak egy Marsról érkezett meteoritban. Az objektum kétségkívül a Marsról érkezet, kérdések merültek fel viszont azzal kapcsolatban, hogy valóban mikroorganizmusokat tartalmaz-e. A bejelentést követő napokban azonban általános volt az a vélekedés, hogy a NASA-nál nagynevű tudósok dolgoznak, tehát csak tudják, mit beszélnek” ‒ meséli Shostak.

Allen Teleszkóp Tömb
 

Az ALH 84001 jelű meteoritra az antarktiszi Allan Hillsben találtak rá 1984 decemberében. A kődarab az elvégzett radiometrikus kormeghatározások alapján az nagyjából 4 milliárd évvel ezelőtt olvadt lávából keletkezhetett a Marson, majd 15 millió éve egy becsapódási esemény során kilökődött a világűrbe. 13 ezer évvel ezelőtt csapódott be a Földbe. A NASA kutatócsoportja magnetitkristályokat, biofilmeket, és bennük policiklusos aromás szénhidrogéneket (PAH) talált a meteorit anyagában, ezek alapján történt a nevezetes bejelentés. A lehetséges fosszíliák felfedezéséről maga Bill Clinton, akkori amerikai elnök számolt be a szélesebb közvéleménynek. 

Azóta más marsi eredetű meteoritokban is kimutattak hasonló nyomokat, de az is világossá vált, hogy ezek nem feltétlenül élőlények maradványai. A kérdés egyelőre is eldöntetlen, de a felmerülő kétségek lehűtötték a kezdeti lelkesedést. Bár az is hozzátartozik a történethez, hogy a Mars-kutatás fellendülésében nem kis szerepe volt az eseménynek. Kérdéses volta ellenére a bejelentés kétségkívül az év tudományos sztorija volt, mégsem voltak extrém reakciók az emberek részéről, mondja Shostak. Nem voltak utcai harcok és a világbéke sem valósult meg.



Az összeesküvés-elméletek híveinek egyik legnagyobb aggodalma, hogy vajon a kormányok megosztanának-e egy hasonló horderejű felfedezést a közzel vagy eltitkolnák azt. Shostak elmondása szerint sokan gondolják úgy, hogy ha földön kívüli életre bukkannánk, az rendkívül bomlasztó hatással lenne a társadalomra. „Rengetegen mondták már nekem, hogy amint rábukkanunk egy idegen életre utaló rádiójelre, a kormány le fogja állítani a programot, és sohasem beszélhetünk róla többet” ‒ mondja Shostak, és azt is hozzáteszi, hogy semmiféle erre utaló magatartással nem találkoztak az eddigiek során.

A SETI tényleges „hallgatózással” foglalkozó része sem egészen úgy működik, ahogy azt elsőre képzelnénk. Nem arról szól a dolog, hogy egy csapatnyi tudós üldögél egy rakáson, és várják a rádiójelet, amin aztán jól meglepődhetnek. Az Allen Teleszkóp Tömböt folyamatosan bombázzák a beérkező rádióhullámok, a trükk abban áll, hogy ki kell szűrni ezek közül a valóban „kívülről” érkezőket. A rádiójelek többsége tényleg intelligens életformáktól érkezik, konkrétan tőlünk, mondja Shostak. (A rádiójelek kiszűrésével kapcsolatos polgári tudományos kezdeményezésről, a SETILive programról nemrégiben már beszámoltunk. Ebbe bárki bekapcsolódhat, és elősegítheti a vállalkozás sikerességét.)

Egyelőre nincsen valódi eredménye a keresésnek, és a pánikkeltők véleménye ellenére biztosan tudnánk már róla, ha a SETI intelligens életre akadt volna a Földön kívül. Számos, elsőre biztatónak tűnő eredmény akadt az évek során, Shostak számára a legemlékezetesebb egy 1997 nyarán észlelt jel volt, amely egy teljes napig megtréfálta a kutatókat. Aztán kiderült, hogy egy európai műhold jeleit kategorizálta tévesen a rendszer. Az ilyen esetek azonban benne vannak a pakliban, a kutatók nem csüggednek, és továbbra is kitartóan figyelik az eget.



 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

34. benczeb90
2012.05.24. 09:17
CQ W9GFU, vétel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. tokyofej
2012.05.24. 09:18
A rossz énem sokáig azt mondatta velem, felesleges az ilyesmi, költhetnének értelmesebb dologra is. Aztán idővel ráeszméltem, hogy a kitartás gyakran meghozza gyümölcsét, még ha elsőre nem is látszik. Talán a jövő kutatóinak munkájához jó alapot fog nyújtani ez a program. Sok olyan tudományos felfedezés van, ami a régi eredmények újragondolásából, leporolásából születik. Idő kérdése, hogy kiderüljön, van-e értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. benczeb90
2012.05.24. 09:21
"amely szórakoztató és gyakran meglepő módon számol be a legkülönfélébb témákról az élet eredetétől kezdve a technológia fejlődéséig."

-mivel másról nem is nagyon tudna beszámolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. DogTheDog
2012.05.24. 10:20
tokyofej:

Adomanyokbol szerintem nyugodtan kutathatnak amit szeretnenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Chocho
2012.05.24. 10:25
Érdemes megemlíteni a '77-es Wow! jelet, mely máig az első és utolsó tényleg érdekes eredmény a SETI történetében.

"... és azt is hozzáteszi, hogy semmiféle erre utaló magatartással nem találkoztak az eddigiek során."

Nyilván, mert nem találtak semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. spuros
2012.05.24. 11:55
Jó cikk. Nagyon jónak tartom az Ipontól, hogy egyre jobban kiterjeszti az oldalt egyéb (nem informatikai) dolgok felé is.. Csak így tovább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. benczeb90
2012.05.24. 12:52
jaja, igazi science portal lett az oldalból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kray
2012.05.24. 13:05
Az informatika és a világegyetem dolgai általában vonzzák az idetévedő embereket

Jó ötlet volt szerintem is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. hEngi
2012.05.24. 17:35
Isten császár vezesd szolgád!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. sakal6
2012.05.24. 17:49
100% hogy léteznek akár értelmes idegenek is X trilliárd bolygóból lehetetlen, hogy csak nálunk alakult ki élet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. I.Jozsef83
2012.05.24. 18:06
Ismét egy általam is szeretett téma - jó a cikk , grat . ha lesz még ilyen jellegű téma nagyon szívesen olvasom... csak a bolond embert nem érdekli - mert : jól vagyok , elvagyok , hagyjanak békén kit érdekel ... kaja pija legyen - a többi nem számít .
Nagyon is kell és jó tudni mindenről. Köszi az információkat - jó kis cikk
sakal6
Ha itt a mi bolygónkon van/nak értelmes idegen lények - akkor máshol is - csak nekünk az még nagyon de nagyon távol van a jelenlegi technikánkhoz . Oda nem ilyen technika szükséges , de majd az is egyszer összejön .
...csak nálunk alakult ki élet.
Biztos vagy benne ? vagy egyéb bolygókról telepítettek ide emberszabású csoportokat szinte földrészenként más jellegű fajokat ... mennyi féle ember is létezik ? Az úgymond négerek régen miért is csak rabszolgák voltak ? vagy ahonnan hozták ide ott mint dolgozók voltak és csak hagyták magukra a földet a betelepített fajokkal , hogy magától alakuljon ki minden úgy ahogy a természet alkotta . És most jelen itt tartunk ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. tibaimp
2012.05.24. 18:37
benczeb90 - 2012-05-24 09:17:34 igen az egyik kedvenc filmem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. sakal6
2012.05.24. 19:57
I.Jozsef83
"lehetetlen, hogy csak nálunk alakult ki élet."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. I.Jozsef83
2012.05.24. 20:28
sakal6

direkt hagytam le a lehetetlen-t - ezért a hangsúly az : alakult ki ... ( kialakult ) ?
Kialakult ? isten megteremtette ádámot és évát
tyúk vagy a tojás volt előbb ?

De persze - lehetetlen és akkor meg miért csak itt , ha csak itt ? kizárt .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. freyr
2012.05.24. 21:07
Jó ez a cikk!

I.Jozsef83:
Neked is van fantáziád, de van azért pár jó közelítésű válaszlehetőség.
"telepítettek ide emberszabású csoportokat"
A Föld élővilágában minden élőlény DNS-ének bizonyos része megegyezik az emberi DNS kb. felével, ideértve a legkorábbi élőlény-fosszíliát is, amiből DNS nyerhető ki... az pedig már nem mai példány, emberszabásúak bőven nem létezhettek akkoriban a Földön.
"szinte földrészenként más jellegű fajokat"
Földrészenként az időjárási, éghajlati viszonyok is eltérőek és állandóan változnak, ahogy ez mindig így volt és lesz. Ez + evolúció = mai elrendeződése az élővilágnak.
"mennyi féle ember is létezik"
Ugyanaz.
"Az úgymond négerek régen miért is csak rabszolgák voltak"
Nem csak ők voltak rabszolgák. Ha az ókorra nézünk vissza, ott bármilyen ember lehetett rabszolga, Európában és Ázsiában egyaránt. Ha pedig a korai USA-ra, akkor pedig azért, mert az indiánok nem bírták elég jól a fizikai munkát, a feketékre pedig Afrikában "találtak rá" és az akkor még igen befolyásos katolikus egyház azt is megkérdőjelezte, hogy van lelkük, ezzel legitimizálva a "modern" rabszolgatartást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm
2012.05.24. 21:47
Érdekes kutatási terület.
Vajon mennyit mondhatnak el, az elért eredményeikből?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. gyenesmart...
2012.05.24. 21:56
józsef m.: KB annyit mint most ezzel a cikkel. Miközben akik ilyen helyen dolgoztak és szivárogtattak ki információkat azokat, mind autóbaleset ért vagy valami betegség.
Egyik bennfektes ezt mondta (Lehet nem pont szó szerint): "2012 vagy 13-ban jár le az egyezmény a szürkékkel (Ezért is fejlődött ilyen rohamosan a technológia. Most meg valamiért lelassult). Itt vagy a kormányfők fogják elmondani, hogy nem csak emberi civilizáció él, vagy a szürkék mutassák meg magukat"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. freyr
2012.05.24. 22:19
gyenesmartin: Egen, persze. Mör' a' férfiembör nöm ölég inteligens fajta a mikróproceszszorhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. crowly
2012.05.24. 22:22
Ha idegen életre bukkannának, nem lenne semmi. Vagy a kormány nem engedné, hogy kiszivárogjon az információ vagy ha mégis kijutna akkor az emberek túlnyomó többsége egyszerűen csak annyit reagálna, hogy "áhá, szóval igazam volt" vagy annyit, hogy "áhá, szóval a Pistának igaza volt". Nem hiszem, hogy különösen megrengetné a világot, hogy nyomokat találtunk.

Ami igazán jelentene is valamit ha tudnánk velük beszélni (nem csak a SETI-sek, hanem mondjuk egy hétköznapi embernek is lenne esélye, hogy legalább bele hallgasson miről megy a galaktitkos szövegelés). Viszont beszélni 2 módon tudunk velük. Vagy ide jönnek. Vagy rádión küldünk jelet és reméljük, hogy észlelik, megértik és vissza válaszolnak, mi meg azt értjük meg. Viszont a legközelebbi rendszer is kb 4,4 fényév. Egy ilyen kommunikációval csak 9 évente érkezne válasz jó esetben. Rossz esetben akár több mint 100 év eltelne és már nem is emlékeznénk rá, hogy valaki jelet küldött vagy már nem lenne érdemleges. Ha mikróba életet találnának az meg aztán különösen nem rázná meg a világot. Szóval én csak abban látom az egyetlen esélyt, ha személyesen ide jönnek valami lények. Ehhez meg nem kell SETI lényegében.

A földön kívül létező élet az egyházakat sem rázná meg igazán. Korábban már olvastam egy cikket erről, amikor arról volt szó, hogy a Marson találtak valamit és mikróba szerű élet nyoma lehet. A pápa vagy valami hozzá hasonló magas rangú egyházi személy nyilatkozta, hogy bár szerintük Isten teremtette a földön az életet, de természetesen ha máshol van élet az is bele illik a képbe. Miért ne teremthetett volna több helyen is? Sőt, nagyon is valószínű, hogy ha már egyszer végtelen hatalma van akkor nem csak a Földön csinált valamit egy ekkora világban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. freyr
2012.05.24. 23:19
crowly: teljesen igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Crytek01
2012.05.25. 00:31
Semmi az ég világon.Nyomorék és buta aki azt hiszi mi vagyunk egyedül.
De vicces hgy ilyen cikkek vannak amikor már fél világ tudja meg ők is csak csesznek nyilvánosságra hozni!

De a miértjét azt nem tudom felfogni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. bszoke88
2012.05.25. 00:32
#19
sokkal vszínűbbnek tartom, h a tudás megvan bennünk, pl. a dns-ben, csak egy idő mire előkaparjuk. de az is lehet, h vkik hullámok segítségével sugározzák belénk a tudást.
ha belegondolsz, h az agy miket tud és az emberek hány százaléka az, akik ilyen szinten tudják használni...
biztos, h van egy felsőbb erő, ami észrevétlenül beleavatkozik a mindennapi életünkbe. és itt most nem az isten nevű fogalomra gondolok.
az is biztos, h vannak itt ufók. kicsit körül kell nézni. nem lehet mindenre azt mondani, h kamu.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm crowl...
2012.05.25. 06:48
hanem mondjuk egy hétköznapi embernek is lenne esélye, hogy legalább bele hallgasson miről megy a galaktitkos szövegelés)

Ez lenne az utolsó amit lehetővé tennének a titkok tudói.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. balintdavi...
2012.05.25. 12:28
Ha valaki szerente részt venni a "kutatásban", nem kell mást tennie, csak le kell töltenie a BOINC klienst, és csatlakozni a seti@home projekthez.
[LINK]
Bár szvsz az Einstein@home, meg LHC@home értelmesebb módja a felesleges órajel eltüzelésének
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. asdsa
2012.05.25. 15:53
Sokkal nyitottabb a mai tudomány mint régebben, ha találnának rá bizonyítékot szerintem futótűzként terjedne a hír, ha eddig találtak olna bármit is, akkor az már kiszivárgott volna, vagy lejárt volna a titkosítási papír rá.
Ha kiderülne, hogy léteznek, az inkább etikai, mintsem tudományos kérdés lenne.
Azt kijelenteni én nem merném, hogy biztosan létezik élet, -főleg nem értelmes- bárhol is, mivel nem tartom semmi szükségét, hogy ezt állítsam.Lehet felőlem több 10x hatvánnyi bolygó, abból egynek annyi az esélye arra, hogy kialakuljon az élet rajta, mint annak, hogy ma embert vacsorázzak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Emodi
2012.05.27. 11:35
Ez teljesen logikus: Manapság a SETI a Microsoft egyik alapítója, Paul Allen adományaiból épült Allen Teleszkóp Tömb (ATA) 42 kisebb rádiótávcsövével csillagok ezreinek jeleit követi figyelemmel. A helyében én is odamentem volna: Na mit találtatok? Semmit? Akkor adok egy nagy valag pénzt a semmire! Háh hát persze ez így megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Laci19
2012.05.27. 19:09
Szeretném én is, ha a "munka közben" azt jelentené, hogy bögre teával kezemben ülnék egy forgószéken.. Jobb lenne, ha nem találnánk idegeneket, szerintem az emberiség még nem érte el azt a szintet, hogy megfelelően kezeljen egy ilyen dolgot. És most nem a polgárokra gondolok. Az pedig teljesen egyértelmű, hogy nem lehetünk egyedül, hiszen a kozmosz felfoghatatlanul nagy még akkor is, ha a tér görbesége miatt nem végtelen. A nagy számok törvénye pedig létező dolog, ugye? Valószínűleg olyan távol vannak tőlünk, hogy sosem találkozunk másokkal - hacsak nem működhet tényleg valami térugrásos módszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Imi3est
2012.05.27. 22:33
crowly: Azért szerintem lenne hatása az emberekre. Ha vissza is tudnánk fejteni a kommunikációjukat, abból rengeteget tanulhatnánk. Gondolj bele, hogy ha pl. visszafejtenénk valami tévé vagy rádióadásukat, egyből látnánk milyen problémáik vannak, milyen technikai szinten vannak. Bár szerintem lehet pont azért nem találjuk őket, mert titkosítva kommunikálnak. Mi is ezt csináljuk. Szinte az összes wifi hálózat titkosított. Egy sima mozgókép átvitel is olyan szinten tömörítve, átalakítva van, hogy egy átlagember soha nem fejtené vissza ha csak a videó adatbitjeit látná. Ugyanígy van ez a képekkel is. És egy idegen civilizáció valószínűleg még fejlettebb titkosítási, tömörítési eljárásokat használ. Arról nem is beszélve hogy miért akarná egy civilizáció hogy a kommunikációjuk nyitott könyv legyen? Lehet mi is túl felelőtlenül küldjük mindenfelé a rádió, tévé adásainkat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. crowly
2012.05.28. 23:30
lmi3est: elképzelhető, hogy igenis nyitott könyv a kommunikációja egy másik fajnak adott szinten, de nekünk már talán túl sok mert le vagyunk maradva. A probléma az, hogy az emberek azt feltételezik, hogy ha van egy másik civilizáció az pl 100-200 évvel előttünk járhat. Ha így lenne akkor van esély, hogy az ő kommunikációs eszközeik jelei pont akkor érnek ide amikor mi vagyunk olyan szinten, hogy fogjuk. De mi van ha 1000 vagy 1 millió évvel előttünk járnak? Tuti olyan módszereket használnak amire halvány esélyünk sincs, hogy megértsük, nemhogy egyáltalán észre vegyük. Az a nyitott könyv ha ide is ér, számunkra talán észlelhetetlen. De persze lehet, hogy a szomszéd galaxisból jön a jel és akkor épp időben érhet ide egy most már ezer évekkel fejlettebb lénytől. De míg az ide ér, annyi torzulást kaphat a galaxison való áthaladás közben, hogy csak használhatatlan darabokat kapunk.

Ha ide tudnának jönni, akkor az azt feltételezi, hogy tudnak valami térugrásos utazást. Ezekkel a fénysebesség alatti hajtóművekkel egy élet is kevés egy utazásra.. De ha tudnak úgy utazni, akkor gondolom a jelek továbbítása sem valami lassú módszerrel történik. Érdekes lenne, ha gyorsabban haladnának az űrhajóval mint ahogy a rádiójuk működik Az olyan abszurdan hangzik.
Mostanában volt pár cikk a kvantum teleportációról. Konkrétan arra gondoltam mint esetleg lehetséges másik módszer. De több ezer év alatt még kitalálhatunk mást is. A seti csak egyszerű rádió hullámokat vizsgál tudtommal. Olyan jelet vesz csak észre ami a mi technológiánk szintjén van. Vagy mákunk van és pont akkor ér ide az ő számukra történelmi tv adás amikor figyelünk vagy nem.
Ha ide is ér, vajon a seti milyen módszerekkel vizsgálja a jeleket? Pl. multiplexelés lehetőségét figyelembe vették? Nem kizárt, hogy ha jön valami jel, az nem egy frekvencián lévő egyszerű jel lesz. Ők azt figyelik ami eltér a normál háttérzajtól. De egy multiplexelt csatorna jele nem biztos, hogy annyira eltér. Csak úgy jön ki az eredmény ha tudják melyik sávokon lévőt kell kombinálni. Biztos megvannak a maguk trükkjei. Okos emberek dolgoznak ott. De vannak olyan okosak, hogy arra is gondoljanak amire egy ezer évekkel előttünk járó gondol?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dino62
2012.05.29. 13:50
Én úgy tudom a digitális jelek már nem kerülnek ki az űrbe. És a mi bolygónkon is egyre többen át állnak a digitális adattovábbításra. Tíz-húsz év múlva a Földet se fogja elhagyni semmilyen "TV adás" se.

A másik meg a kormányoknak az felel meg a legjobban, ha mi azzal töltjük az időnket, hogy összeesküvés elméleteket gyártunk arról, hogy az 57-es körzetben tartanak-e idegeneket vagy a járműveiket. Addig ők nyugodtan dolgozhatnak a valódi titkaikon.

Egyébként, hiszem, hogy van máshol is értelmes létforma, csak azt is elkell először dönteni, hogy ez a mi időnben vagy egy teljesen más időben zajlik.
De természetesen ez a magánvéleményem és ez is csak egyfajta elmélet, mint mindenkié.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Imi3est
2012.06.03. 00:06
crowly: Hát igen, a probléma az hogy egy 500 évvel fejlettebb civilizáció jeleit esélytelen lenne befogni és visszafejteni. Mert valószínűleg nem minden irányba küldik a jeleket + iszonyatosan tömörített jel lehet + titkosított. A föld eddigi 4 milliárd évéből tehát van 200 év amikor egy hozzánk hasonló számára visszafejthető jeleket használunk. Vagyis 1 a 10 millióhoz az esélye hogy egy lakható bolygóról jeleket fogunk. És nem biztos hogy minden csillag mellett van lakható bolygó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Ronan
2012.06.11. 08:45
Nem tudom.De azt hallottam hogy már történtek dolgok.És nem a mi lenne ha kérdés hanem miért a titkolózás?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HeHe999
2012.06.15. 23:19
Ahogy megláttam rögtön a Csatahajó ugrott be dd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Cannapeace
2012.06.20. 02:17
Melyik földön kívüli létforma jönne ide a földre egyáltalán ha én idegen volnék még a holdat is kockázatosnak és merésznek nyilvánítanám pl:atom bomba, bio fegyver, stb. Azok a jelek amiket mi küldünk az űrbe műholdhoz az digitális az amit Rádión keresztül hallasz az analóg rövid hullám és a föld légkörében terjed.
Arról nem is beszélve hogy a parabola antennák 2,5GHztől felfelé működnek hiszen ezek a jelek képesek nagy távolság megtételére.
tehát ahhoz hogy egy ufó befogjon valamit onnan a saját bolygójáról elképzelhetetlen.
Idetenném azt is hogy a rádiódon ha eltekered a sávot és csak sistergést hallasz az pedig a földre beszűrődő ürzajok.
Ha az AM mikrót tekergeted még morzét is talász
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!