iPon Cikkek

Might & Magic: Heroes VI - Hősök hatodszor

Dátum | 2011. 10. 20.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Hosszas várakozás után végre elkészült a Heroes VI, amit kétszeres okból is nagyon vártunk: egyrészt mert végre újra van Heroes, másrészt mert azt bizony kis hazánk fiai készítették (Black Hole Entertainment, lásd még: Armies of Exigo, Warhammer: Mark of Chaos), akiknek még sosem volt lehetőségük egy ennyire nagynevű, patinás sorozattal dolgozni. Pont emiatt  sem szerettük volna elkapkodni a játék bemutatását, se könnyelműen lehúzni az újítások miatt, se méltatlanul felértékelni magyar gyökerei okán. Sok-sok játékóra után egy dolgot biztosan kimondhatunk: a Heroes VI eléggé meg fogja osztani a játékosokat, mint ahogy az sejthető akkor, ha egy ilyen régi sorozatban újításokat próbálnak hozni.

Végre itt van!
Kezdjük az ismerkedést a főmenüvel, annak is a felső részével, ahol Heroestól szokatlanul mindenféle közösségi funkciókat találunk: a Uplay az Ubisoft korábbi játékaiból már ismerős lehet, de találunk itt még achievementeket, statisztikákat hőseinkről és eredményeinkről a különféle játékmódokban, barátlistát, csevegést, sőt még beépített Skype-támogatást is... Számomra kérdéses, van-e létjogosultsága ezeknek a kiegészítéseknek, de úgy tűnik ma ez a trend, így hát fogadjuk el, hogy az okosak szerint ez kell nekünk, ők biztos jobban tudják.

A szokásos, elvárható játékmódok is felsorakoznak természetesen, a Kampány gombra kattintva például a sztori mód érhető el. Ennek felépítéséről érdemes is rögtön pár szót szólni: két rövid (ennek ellenére meglepően nehéz) tutorial pálya rakja le a történet alapjait, előzményeit, és tanítja meg a játékost az alapokra. Ezután egyszerre megnyílik minden vár saját sztoriszála, amik önállóan is érthető események során ugyanannak az alapszituációnak más-más hatását mesélik el. Független történetek ezek, de mégis érdekes látni az utalásokat, karaktereket, és végigjárni a szerteágazó sztorit. Ha egy ilyen ágat végigjártunk, akkor megnyílik az Epilógus, ami pedig megadja a keretet a Tutorialban megkezdett fő történetnek.


A Kampány alatt található az Egyéni játék, ahol három mód közül választhatunk: a Csatározás a hagyományos Skirmish mód, egy térképen néhány játékos szabadon vagy csapatokba tömörülve üti egymást – ez mondhatni egy körökre osztott deathmatch. A patchelt verzióban jelenleg 14 térkép található, 2-8 játékos részére. Ugyancsak az Egyéni játék alatt található a Párbaj opció is, ahol csak egy csatát játszhatunk le, megadott számú egységgel, akár ostrom formájában is. A harmadik lehetőség a Hadjárat mód, ahol azonban egyelőre nincsen elérhető térkép (talán ez lesz a DLC pakkok alapja a jövőben).

Természetesen a Többjátékos mód sem maradt ki, és szerencsére az internetes játékmód mellett játszhatunk egygépes módot is, vagy ahogy mindenki ismeri: hotseatben is alázhatjuk kedves barátunkat, szemtől-szemben élvezve ki szenvedését, ahogy jól felépített várait sorra foglaljuk el.

Újítások

Egy hatodik részénél járó sorozatnál az alapok bemutatásától talán el lehet tekinteni, már csak azért is, mert azokhoz nem nyúltak hozzá annyira, mint a negyedik részben. Azonban masszív újítások érték a kalandozó térképet, azon belül is elsősorban az erőforrás-menedzselést, és a logisztikát.

Aki játszott már Heroes-t, az tudja, micsoda problémákat tudnak jelenteni a bányák. Elfoglaljuk, visszafoglalják, partizánkodik velük a gép, nekünk kell bosszankodva visszavenni őket, és így tovább. Na ezen jelentősen változtattak az újféle területrendszerrel. A térkép fel van osztva jól elkülönülő területekre, melyeknek a közepén van egy kisebb erődítmény, vagy nagyobb, teljes értékű vár. A bányák pedig ehhez a várhoz vannak kapcsolva, és automatikusan a tulajdonosának termelik a nyersanyagot. Elfoglalhatjuk ugyan az ellenség bányáit, de amint elhagyjuk őket, automatikusan visszakerülnek az ő tulajdonába. Ha pedig elfoglaljuk a központi várat, minden további szöszmötölés nélkül az összes környező bánya hozzánk kerül. Egyszerű húzás, de az újítások közül talán ez az egyedüli, amit egyértelműen pozitívan lehet értékelni. Partizánkodásra viszont továbbra is van lehetőség, ha nem merjük betámadni a várat, attól még egy-egy hőst berakhatunk a bányákba, ezzel mintegy "kivéreztetve" a központot, ha éppen azt szeretnénk. Ráadásul külön képzettségek is kapcsolódnak ehhez, mint a bánya kifosztása (néhány napi nyersanyagot lopunk), vagy a szabotálása (egy hétig nem termel semmit).

Az orkokkal meg a démonokkal mindig csak a baj van
Másik, hasonlóan nagy jelentőségű újítás a lények gyűjtésének módszere. Eddig ugyebár egy várhoz fixen kapcsolódott, hogy mennyi lény termelődik benne. Ezt ebben a részben kidobták a kukába, helyette központilag tartja nyilván a program, hogy mennyi lényünk áll rendelkezésre, ezt viszont bármelyik nagy várban kivehetjük, ha a kapcsolódó épületet kiépítettük. Ráadásul minden várat át lehet alakítani elegendő nyersanyag birtokában a saját frakciónk várává. Csak rá kell kattintani az átalakításra, és egy Necropolisból olyan gyorsan lesz Lovagvár, hogy pislogni sem lesz időnk közben.

Hősök

Természetesen nincsen Heroes-játék hősök nélkül, akiknek a fejlesztését ezúttal is kissé újragondolták. Bevezették a képzettségfa-rendszert: a karakterlapon két fő csoportra (Fizikai és Mágikus/Might & Magic) és számos alcsoportra (különféle elemi mágiák, harci, gazdasági képességek, stb.) osztott skillek között kell elosztanunk a szintlépéskor kapott pontjainkat. Ezekből rengeteg kis oszlop van, többségük pedig legfeljebb három szinten át fejleszthető, újabb passzív hatásokért és megnyitható varázslatokért. Igen, a varázslatokat és az aktív harci képességeket is itt lehet megszerezni, a varázstorony-rendszer már a múlté. A rengeteg képesség között elágazás, vagy-vagy választás nincsen, így igazából akár egy sima listába is lehetett volna rakni őket, az eredmény kábé ugyanaz lenne, így a képzettségfa kifejezés túlzás is – nevezzük inkább képzettségfűnek!

A képzettségfű
A karakterfejlesztés másik, már érdekesebb dimenzója a Vér és Könny rendszere. Ez tulajdonképpen egyfajta morális skálára hasonlít, amit cselekedeteink befolyásolnak. A kampányban ezt kétféleképp megoldható küldetések és időnként választható opciók jelentik, melyek pontokat adnak akár az egyik, akár a másik oldalhoz. Emellett pedig bizonyos aktív képességek használata is jutalmazhat minket akár Könny, akár Vér pontokkal – jellemzően a támadó jellegű, ártó varázslatok Vér, az egységeinket óvó, segítő képességek pedig Könny pontokat adnak – bár a varázslatok többsége továbbra is semleges. A harmadik – talán legérdekesebb – lehetőség a pontok gyűjtésére akkor adódik, mikor nálunk jóval gyengébb semleges csapat szeretne menekülni előlünk, mi pedig eldönthetjük, hogy üldözzük-e őket, vagy hagyjuk futni. Előbbi Vér, utóbbi Könny pontokat eredményez, skirmish játék során ez az egyik legjelentősebb "bevételi forrásunk". Ha pedig elég pontot gyűjtöttünk akármelyik oldal részére, akkor szintet léphetünk valamelyik irányba, és ezzel újabb használható varázslatokat szerezhetünk, és mellesleg a kinézetünk is megváltozik.

Várak

A rendelkezésre álló öt vár kissé csekély szám, így biztosan lesznek olyanok, akik hiányolni fogják kedvenceiket. A bennmaradók sorrendben: Necropolis/Nekropolisz, Haven/Kastély, Sanctuary/Szentély, Inferno/Pokol és Stronghold/Erőd. Ezek közül egy Heroes-játékos számára egyedül a Sanctuary lehet ismeretlen, hisz ez egy új vár, stílusát tekintve Atlantisz-szerű birodalom, jó adag keleti hangulattal, és sok víz alapú lénnyel. A várakból elérhető szörnyek listája még a váraknál is nagyobb átalakítást kapott. Van pár régi ismerős ugyan, de kifejezetten sok teljesen új lény debütált – és ami a legmeredekebb húzás: nincs egy sárkány sem! Igen, jól olvastátok: aki bálványt emelt a fekete sárkányoknak, vagy álmában is csontsárkány cimborákról vizionál, nos, ő csalódni fog.

A lények rendszere is kapott egy alapos átgyúrást: bevezették az Alap-Elit-Bajnok lények csoportjait. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legkeményebb lények bázisának építéséhez elég felfejleszteni harmadik szintre a városközpontot, és már lehet is építeni a saját épületüket. Nincsenek jelentős előkövetelmények, meg egymásra épülés: elegendő nyersanyag birtokában akár pár nap alatt lehet gyártani a legkeményebb lényeket. Nem igazán értem, ez miért kellett, korábban érezni lehetett, hogy igencsak nagy meló megszerezni a titánokat, és nem három nap. Persze, ha nincs elég nyersanyag, akkor most is eltart egy darabig, nade hogy szinte semmi előkövetelménye nincsen?

Hogy nézünk már ki?

A grafikai stílus sokat komolyodott az előző részhez képest, a megjelenés már kevésbé stilizált, és közelebb van valamivel a korábbi (főleg az első három) részekhez, mind designban, mind színvilágban. A tájak egyszerűen gyönyörűek és élettel teliek, a lények és hősök aprólékosan kimunkált, igényes munkák egytől egyig. A várak szépségén csak egy dolog ront, de az nagyon: nem kapunk "normális" várképernyőt, csak egy egyszerű, előre animált, ismétlődő videót, amin még csak nem is látszik, hogy mit építettünk már ki, ráadásul alig foglalja el a képernyő negyedét. Ez elég nagy hiba, hisz a gyönyörű városi nézetek (akár a korábbi 2D-s, akár a körberepülős 3D-s) fontos részét képezték a Heroes-sorozatnak, nincs olyan rajongó, aki legalább néha-néha nem időzött el szépen kiépített városát bámulva. Így aztán nem csoda, hogy a demó utáni össznépi felháborodásra reagálva már elvileg el is kezdődött a "normális" látképek kidolgozása, azonban ez sajnos a megjelenéskor még nincs kész, majd egyszer egy patchben (kiegészítőben?) fogjuk megkapni. Kár érte.

Ezzel együtt a grafikai összhatás kiváló, a kezelőfelület ízléses, a térképen pedig könnyű kiigazodni, lévén a kamerát ugyan elforgathatjuk, de az automatikusan visszaáll a kezdeti pozíciójába, ha elengedjük. Kritizálni viszont kissé a harci nézetet, ahol az egységek néha kicsit nehezen láthatóak, nehéz kivenni, hogy mi micsoda. Túl nagy a tér, és túl kicsik a lények.

Néhány töltőképernyő elképesztően szép
A zene a Heroes-sorozat egyik kritikus pontja. A másodiktól kezdve minden részt rendkívül erős zenei felhozatal jellemzett, ami alól szerencsére jelen rész sem kivétel. Fantasztikus dallamok, amik önállóan is megállják a helyüket, néhol ráadásul visszaköszön a korábbi részek egy-egy ismerős részlete, feldolgozása. A csillagos ötösből a csillagot csak azért kell levonnom, mert sajnos megint nagyon minimális az ének szerepe. Itt-ott egy kevés kórust lehet ugyan hallani, de sajnos az igazi opera-dalok ezúttal is kimaradtak, amik annyira nagyszerűvé tették a második és a negyedik rész zenéjét, így egy kicsit kevésbé átütő erejűek a dallamok. A hangok is hozzák az elvárt, remélt szintet, bár néhol a hangerő kicsit zavaróan lett belőve: például a térképen felszedett fa kopogása fülsajdítóan kiemelkedik hangerőben.

A hangokhoz kell venni sajnos a szinkronszínészek munkáját is – azért sajnos, mert itt már eléggé vegyes a kép. Van néhány színész, akik egész szépet alakítottak, másokon viszont nagyon érződik a papírról olvasás, a kevés beleélés. Összességében egy stratégiai játékhoz képest korrekt teljesítményt nyújtanak, de lenne min javítani.

Na akkor büszkék legyünk-e?

Remélhetőleg minden fontos elemet sikerült egyenként bemutatni, de a lényeges kérdést még nem válaszoltuk meg: mennyire működik ez a gyakorlatban? Hiába jók az egyes elemek, ha együttesen nem állnak össze egy sikeres egésszé. Mi a helyzet a Heroes 6-tal úgy alles zusammen – mindent egybevetve? Sajnos itt egy kicsit megrezeg a léc.

Kezdjük a rosszal: skirmishben normál fokozatú gép esetében az újítások eléggé keresztbe tesznek a játékélménynek. Elsősorban a lények tetszőleges helyű felvásárlása okoz gondot, másrészt pedig a minden vár számára könnyen elérhető town portal, és a relatíve kicsi különálló területek. Legegyszerűbb egy példán szemléltetni, ami sajnos többször is előfordult velem. Mivel minden várban ki lehet építeni egy town portalt, amivel bármikor lehet közöttük utazni bármelyik hősnek, ezért a legcélravezetőbb taktikának az tűnt, ha a fő hősömet egy várban hagytam, miután kissé már fel lett fedezve a térkép, és olcsó, eldobható kisebb hősökkel másztam előre, és foglaltam el a gép várait – azokat, amiket kivétel nélkül teljesen üresen hagyott. Miért ne hagyott volna, hisz bármikor bárhol felvehette az egységeit, ezért ő is inkább egy óriási sereget gyűjtött, amivel bármit le tudott nyomni, így viszont nem maradt egysége a váraiban. Nekem pedig azért nem volt értelme lényt hátrahagyni, mert ha ellenem jött, akkor a nagy seregével jött, ami ellen pár darab lénynek semmi esélye. Így aztán egy fura csiki-csuki alakult ki: ha láttam, hogy jön a váram felé, akkor eldönthettem: I. odaportálozok (másfél nap alatt a térkép bármelyik pontjából megoldható, de ha várban vagyok, akkor ez egy nap sincs), és ő megijed és visszafordul, nekem pedig kitámadáshoz már nincs elég mozgáspontom a town portal után vagy II. változat, ha úgy látom, hogy túlerőben van (mert ezt már bárhonnan szépen kijelzi nekünk a program), akkor inkább veszni hagyom azt a várat, és próbálok másikat foglalni, hisz a lényeim nincsenek már a várhoz kötve. Így aztán miután a térkép nagyjából ki lett fosztva, a játék gyakorlatilag nélkülözte a csatákat, és csak arra lehetett játszani, hogy minél tovább legyen minél több váram, hogy az én seregem nőjjön minél nagyobbra, gyorsabban, mint az övé, hogy így egyszer le tudjam verni. Értem én a szándékot a lénytoborzás átalakítására, mert a hősökből alkotott szállítólánc is szörnyen bugyután nézett ki régebben, de ezzel a húzással a térképek mérete szinte lényegtelenné válik, pláne a túlságosan is könnyen elérhető town portallal karöltve. Könnyű ellenfelekkel nem volt ilyen gond, vagy csak nekik már nem volt idejük annyira megerősödni, de normálon előbb-utóbb ide torkollottak a skirmishek.


De hogy jót is mondjak: a kampány mód talán még sosem volt ennyire alaposan kidolgozva. A keretes, non-lineáris felépítés is nagyon okos húzás, mert nem kell végigszenvedni minden várral a játékot, csak hogy a kedvencünkhöz jussunk, de mégis van egy szép háttere az egésznek. Maguk a pályák pedig stratégiai játékhoz képest kifejezetten ötletesek, a kisebb döntéshozatalok által színesített karakterfejlesztés pedig enyhe RPG-érzést is ad a játékhoz. A térképeken folyamatosan kapunk mellékküldetéseket is, tovább növelve ezt az érzést, és bár még továbbra sem tolódik el a King's Bounty-hoz hasonló mértékben a stratégia/RPG tengelyen a szerepjáték felé a mutató, azért tett egy határozott lépést abba az irányba.

Úgy tűnik tehát, ezúttal a skirmish módnál szórakoztatóbbra sikerült a kampány, ami véleményem szerint szokatlan egy Heroes-résznél. Az újításokon is az érződik, mintha inkább a kampánnyal a szemük előtt hozták volna a döntéseket a fejlesztők, mert ott nagyon kényelmesen működik mind a területfoglalás, mind a lények újított toborzása – bár azt hozzá kell tenni, hogy itt is brutálisan nehéz tud lenni némelyik pálya, szóval nem szégyen könnyű fokozaton kezdeni!

Mindent összevetve a Heroes 6 egy nem tökéletes, de mindenképpen vállalható része lett a sorozatnak. Vannak hibái, vannak szerethető saját jellegzetességei, de látszik rajta, hogy tisztelettel próbálták meg megújítani, felfrissíteni a bevált rendszert, igyekezvén megőrizni annak alapvető elemeit. Külsőleg öröm ránézni, a gépigényre már nem annyira, és programhibát is kell még dögivel gyomlálni belőle, de biztos vagyok benne, hogy a rajongók könnyedén bele fognak ölni jópár tucat órát, napot, hetet, még akkor is, ha közben kritizálják egyes elemeit...


Platformok: PC
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

71. silentfrog
2011.10.20. 19:16
Nálam a harmadik résszel kezdődött és azzal be is fejeződott a sorozat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. dragon83
2011.10.20. 19:45
Karakterfű. Nem találok szavakat rá. Leon, ezt le kéne védetned, annyira jó. Nem játszottam a játékkal, de a leírtak alapján annyira nem tetszene szerintem. Túl sok mindent megváltoztattak a korábbi részekhez képest, azt meg nem csípem. Mintha egyfajta reboot lenne ez a játék, hiszen még a program címét is megvariálták. De függetlenül az én ízlésemtől, azért szép munkát végeztek a magyar srácok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. leonsilver...
2011.10.20. 19:48
Ez a játék egy erős 50-es maximum.
Szó szerint gagyi. Gagyi az összes átvezető videó, nulla mimika vmi borzalmasan esetlen cselekménnyel (pl az ork vs human "harcok". Kb egy warcraft3 szint a grafika. A városnézet egy semmitmondó valami. A pályák, harcok unalmasak. Kicsi pályák, szinte halott, ingerszegény környezet. A szintlépésért járó pontokat , annyi mindenre lehet pakolni, hogy elveszik benne az ember, úgy hogy közben full értelmetlen a 90%-a az extra képességeknek. A kedvencem a városok közötti hős portál volt, amit sehogy sem tudtam működésre bírni, de lehet csak dísznek szánták bele passz. Hulladék a sztori stb, stb. 3napot szenvedtem vele, de ez szánalom. Komolytalan játék egy UBISOFT-tol 2011-ben tekintve a széria múltját.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. exec79
2011.10.20. 19:54
1 dolog baromira idegesit benne, ha gyors csatat akarok be kell lepni otions, game settings, es atallitani. Miert nem lehet csata kezdo kepen kirakni egy gombot hogy gyorscsata?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. exec79
2011.10.20. 19:56
"amit sehogy sem tudtam működésre bírni" szerintem te benaztal valamit. Egyebkent a pont ujraosztas meg az epilogus kampany meg nalam nem mukodik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. djkissmrt
2011.10.20. 19:58
Szerintem nem az újítások rosszak hanem az AI van elrontva és ezért rossz a skirmish. A pályagenerátor viszont tényleg hiányzik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. DeyLath
2011.10.20. 20:00
Remélem nem sok olyan comment fog jönni mint silentfrog-é..
Tele van a hócipőm a heroes 3-4 fanokkal.. Húú az tök jó volt..
Ja pixelgrafika forever tényleg.
Érdekes módon a heroes 5 volt az első heroesom és egyáltalán nem vitt rá a lélek hogy grafikai hulladékkal játszam ...
Leon: W3 szintű grafika? gratulálok biztos még a 10 éves gépeddel játszasz rajta..
Csata közbe nagyitóttál már rá egységekre? Mert szerintem hatalmas élsimítás van a játékon ...
A prológ sztori az lehet h rossz de lehet a többi jó.
Van 1-2 ujitás ami nem lett olyan jó és tény hogy a képességek nagyrésze ( inkább a sebző varázslatok ) semmit se érnek ...
Akik a városképet sirják az 5-ből azoknak azt üzenem hogy valószinüleg az volt a cél hogy gyorsabb legyen a betöltés , mert multiplayerben mindenki megérezte amikor valaki belépett a várba ( tömény lagg volt 5-10 seccig )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. p3tya
2011.10.20. 20:04
Town portal-t így elb***ni... Heroes 3-ban tökéletes volt. Basic earth magic-nél még nem tudtál várat választani town portal használatakor, bedobott a legközelebbi várba. Advanced-nél már ki tudtad választani, hogy melyikbe is akarsz teleportálni. De bizony nem volt egyszerű a town portal-t, mint varázslatot megtanulni. Kezdődik ott a dolog, hogy legalább 4. szintig kellett fejleszteni a mage guild-et, és akkor sem biztos, hogy megkaptad, volt, hogy csak mage 5-ben volt benne, mint tanulható varázslat. Ha 5. szint felépítésekor se adta be a town portal-t, akkor fogtad, és elkezdted fejleszteni a mage guild-et a következő várban. Valósággal vadászni kellett a town portal-ra, itt meg csak úgy az ember ölébe hullik?! Vicc. Sőt, eleve pl. barbár fajjal, ahol csak 3 mage guild szint volt, sanszod nem volt rá, hogy megtanuld a town portalt, egyrészt, mert 3. szintben még nem volt benne a tp., másrészt, barbárnak a spell power-e és knowledge lufi volt, annak a fajnak az attack- és defense skill-e volt bika.
Ebben nincs várkép?! Vicc #2. Jól írta a cikkíró, kurva jó volt az, mikor beléptem a várba, gyönyörű, fajonként eltérő dallamok szólaltak meg, és jól láttad, hogy milyen épületed van/nincs. Áttekinthető és szép volt. Ja, arról nem is beszélve, hogy ha 7. szintű egységet akartam, pl. titánt, akkor bizony jópár épületet fel kellett húzzak előtte, többek közt az első 6 egység bázisait.
Nincs sárkány?! Vicc #kurvasok. Mi jó volt az, mikor a gold dragon tüzet okádva megölte nem csak azt az egységet, amelyikre fújt, hanem a mögötte lévőt is .
Az is fura számomra, hogy át tudom alakítani az ellenséges várat a sajátomra, ízlések és pofonok, de nekem nem tetszik.
A 9 fajból lett 5. Ez se a legszimpatikusabb húzás. Jó volt a 3-ban a rampart, dungeon, conflux is. Változatos volt.
Ez a játék nekem így a cikk alapján (mivel nem próbáltam, nem is fogom), baromira hülyebiztos, mint az autón a tolatóradar. Eltűnt a kihívás, nagyon le van egyszerűsítve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. insanity22...
2011.10.20. 20:18
DeyLath

Heroes II-vel a mai napig játszom, ahhoz képest a VI egy rakás szerencsétlenség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. silentfrog DeyLa...
2011.10.20. 20:27
Nekem meg tele van a hócipóm az olyanokkal akik a grafika miatt mond itéletet egy játékrol.
Vajon mindenkiben a miért a 3. rész ragadt meg ezen elgondolkodtál?
Gondolom autok közül sem nézel meg egy Chargert? Mert ugyebár az is régi elavult vacak a mondjuk 1972 ből....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. insanity22...
2011.10.20. 20:27
Persze az nem fut fullHD-ban, bár tudom a fullHD manapság minden tizenéves első szava játékvásárláskor, mert a fullHD jó, a fullHD finom, a fullHD-t akarom, mert az fullHD.
Oszt' ki nem sz@rja le a fullHD-t, mikor a mai játékok 99%-a semmit nem érő tákolmány?
10-15 éve még kis stúdiók kis kiadókkal olyan innovatív játékokat tudtak készíteni, hogy a nagyobb kiadók azért versenyeztek, kit tudnak közülük magukhoz csábítani. Ma mi megy? Legyen minden szuper grafikájú hogy ki lehessen posztolni youtubera meg évekig a képeket lehessen nézegetni, hogy hú de jó lesz, aztán mikor megjelenik, a többség pofára esik, hogy mi ez a sz@r. Bár lehet, hogy a többség túlzás, mikor egy Call of Dutyt ami undorító módon semmi újítást nem hoz, évente rekord példányszámban el lehet adni, vagy a játékosok Left for Dead szintű játékokért vannak megőrülve.
Sajnos ma már hihetetlen ritkaságszámba megy egy összetett játék, csak a butítás megy, de az ezerrel. Lásd VV a népnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Megyeric
2011.10.20. 20:36
Nekem tetszett. A grafika sem rossz. Néhány varázslat animációja eléggé elmarad. Pl van egy részletes egységekkel telepakolt pálya minden virít penge éles és részletes, csillognak a fémes felületek fodrozódnak a ruhák, erre elsütök egy tűzlabdát és beront a térképre valami tűzlabdának csúfolt folt jelezvén most jól megsütök mindenkit. Nanee.
A történet elején tartok, szerintem nem olyan rossz. Az újjítások, nem mondom hogy nem hiányoznak dolgok de, kedvem sincs 30 évig ugyanazzal a heroessal játszani. Amennyi újjítás van benne az pont elég és nem zavaró. A vér és könny szerintem remek ötlet. Tetszettek a tárgyak és a szettek.
Biztos nem az év játéka, de órákra a gép elé köt. Szép munka minden hibájával együtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. exec79
2011.10.20. 20:38
ejj de milyen igaz ez sajnos... a nagy deus ex utod is annyira volt jo hogy 1* vegigtoljam, semmi maradando, es meg sorolhatnam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Terror
2011.10.20. 20:42
DeyLath: "Érdekes módon a heroes 5 volt az első heroesom"

Ez 100%-ig megmagyarázza a gyermeteg véleményedet. Tele a hócipőd azokkal az emberekkel, akiknek van viszonyítási alapjuk, veled ellentétben. Legyen is, mert a harmadik rész játék volt, nem úgy, mint ez, meg az ötödik. Pixelgrafika forevör, de még mennyire. Ezerszer jobb, mint ez az elhomályosított, 3D-nek kinézni akaró hányás, és van mögötte tartalom is, nem úgy, mint ebben.

A bizonyítványt lehet magyarázni, de ez a játék bűn rossz, és nem hogy tíz év múlva nem fogják játszani, mint a hármast, de még egy hónap múlva sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. vogyi73
2011.10.20. 20:51
Szerintem kicsit téved a cikkíró, hisz a játékban van pálya(térkép) szerkesztő. Igaz angol nyelvű és a kezelését is gyakorolni kell, de létezik! Kéretik javítani a negatívumok közül!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. NewNeo
2011.10.20. 20:57
Egyetértek Megyeric-kel a vér és könny tök jó, egy két grafikai megoldás elég satnya,de végre nem kell 5000KM-t lovagolni, hogy összeszedjem a az egységeket az ezelőtti várakból jó az a portál. A vár átalakítás praktikus dolog bár így belegondolva hülyeségnek tűnhet h csak úgy átvarázsolom a várat, de megintcsak tovább tuningolhatom vele a seregemet. A várképet én is hiányoltam, egy heroes 3as várháttér bőven jó, nemkell ide 3D csak lássam mit építettem.

Jah meg a 3ban azt nem szerettem, hogy szintlépésnél kidobott 2 lehetőséget, amit rohadtul nem akartam kifejleszteni és válasszak. JÓ ez a "FŰ" ha odafigyelsz be se tépsz tőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. p3tya
2011.10.20. 20:59
Lehet itt ömleszteni kifelé az újabbnál újabb játékokat, de ezek már nem azok, mint elődeik, név egyezik, és ennyi. Ezt a sorozatot a 3. rész után be kellett volna fejezni. A csúcson kell abbahagyni. És a harmadik rész bizony az abszolút csúcs, utánozhatatlan hangulattal. Jöhetnek itt okosok a grafikával, ba**hatják a grafikát, ha a játékélmény lekvár. Látszatvilágban élünk, igaz ez a pc-s játékokra is. Kiadnak egy nudlit, díszdobozban.
Lehet én vagyok igénytelen, de én a harmadik epizód grafikájában még mai szememmel sem látok kivetnivalót. Bár lehet elfogult vagyok, a rút nő férje is szépnek látja az asszonyt, ha szereti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Svindler
2011.10.20. 21:37
vogyi73: és tényleg, de a játék mélyen csendben van róla, külön lehet indítani. Köszi az észrevételt, javítjuk mindjárt, köszi, hogy szóltál!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. kapti
2011.10.20. 21:53
Szerintem pedig zseniális lett. És sokkal jobb, mint a 3, a 3 régi, idejétmúlt, különben is már meguntuk. Szuper grafika, zene, de ami a legfontosabb a taktikák végtelen száma. A harcok rendkívül izgalmasak és nagyon számít az ész. Vére egy olyan játék, amelyben kell gondolkodni. De csak az tud mondani róla valós véleményt, aki nem csak kipróbálta, hanem meg is értette a fejlődési rendszerét.
Szerelmes lettem belé, függő lettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. silentfrog p3tya
2011.10.20. 21:55
p3tya.: Ámen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. lackoo1111 insan...
2011.10.20. 22:19
Hagyd rá . Úgysem érti .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Gardar
2011.10.20. 22:43
Szerintem igazán jó játék lett, én még a 2-vel kezdtem el játszani, azóta már az összes részt rongyosra játszottam (kivéve a 4-et, ott csak a zenék tetszettek) Nem értem amúgy, hogy miért fikázzák a 5-öt, nekem az tetszett eddig a legjobban, nem feltétlenül a grafika miatt, hanem a fajok és a lények tetszettek nagyon. Ebben a részben sajnos kevés a fajok száma (reméljük kiegészítőben bővítik), ezen kívül egyedül a városnézet ami negatívum, akár egy H3-as is megfelelt volna, de ez...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. otyik
2011.10.20. 22:47
egyenlőre nekem is tetszik, és lehet azért nem fogok már annyit játszani vele, mint a H3-mal, mert nem vagyok már 15éves. persze eddig csak 2 skirmish-el játszottam, de teljesen lekötött arra a 2órára. nem értek én sem egyet az egyoldalú véleményezéssel, ha megoszlottak volna a kommentek valószínű nem is írtam volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. kray
2011.10.20. 22:50
Egyébként nekem is nagyon tetszik a játék Gondoljátok végig, most nem kell évekig lovagolni a hőseitekkel, hogy végre összeálljon a nagy sereg. Mellesleg elég sok pénz is kell hozzá, tehát nem egyszerű az összeset megvenni. Szerintem nagyon nehéz. Nagyon kell figyelni, hogy hol mit érdemes még bevédeni és mit veszni hagyni. Ami nagyon tetszik azok a "boss"-ok Aki játszott már vele és legalább egy kampányt kivitt az tudja, hogy miről beszélek. Vannak hiányosságai, de szerintem egy nagyon jó játék lett és remélem csiszolnak még rajta 1-2 patch keretében a kiegészítők előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Atyesz
2011.10.21. 00:27
Cikkben: -Sanctuaryban semmi sem kínai. Egyértelműen japán. Kenshi, Yuki-Onna, Daimyo és még sorolhatnám. Igazából mind1, de azért én ezt kijavítanám.

Hozzászólásokban: Ízlések és pofonok. Nekem tetszik. Sok újítás jó, néhány nem annyira, de azok közül is sokat már javítanak pl várképernyő. Régi játékokhoz pedig óvatosan kell hasonlítani, mint tudjuk az idő meg tudja szépíteni a dolgokat.

A town portal meg egyszerűen működik, basicnél tudsz a várból teleportálni bármelyik másik várba vagy fortba. Advancednél térképről tud a hero abba a várba teleportálni.

Respec működik, nem írja egyértelműen a játék, de fórumon már sokszor elmagyarázták, akkor tudod használni mikor valamilyen repu classt választasz (blood v tear lvl 1-2) és csak abban a körben. Utolsó kampány szintén megy, csak a pluszra kattintva ki kell választanod a már valamelyik befejeztt kampány hősét.

Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. reednow
2011.10.21. 00:35
Kezdetben vala a Heroes I és II. Aranyos kis játékok voltak a maguk módján, jókat játszottam velük.

Megjelenik a mindenki által kedvelt harmadik rész, mely örök toplistás lett. Aztán a 3DO, utolsó rúgásként, elkészítette a IV. részt, mely véleményem szerint nem más, mint a sorozat "sötét kora"...s amilyen szinten lehengerelt ez a rész, legalább annyira felvidított az V. és annak kiegészítői. A III. rész hangulatos elemeit megtartva, azokat számos pozitívummal kibővítve és korának megfelelően, szép külsővel tálalva került a polcokra. Nekem az V. eddig a csúcs.

Míg a III. rész után egy negatív, semmirevaló irányba romlott IV.-et kaptunk, az V. után egy jó irányba fejlődött VI. rész került a rajongók kezébe.

Előre megjósolom, hogy ez a rész sem marad tündék, törpök és mágusok nélkül! Dungeon, Academy, Sylvan és Fortress, várunk a kiegészítőkben!

Köszönjük, Ubisoft!

Heroes forevör! Ezen nőttem fel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Iblys
2011.10.21. 00:51
Pár kommentre reagálnék, nem feltétlen a megjelenés sorrendjében.

A frakciók száma szerintem nem kevés, H3-ban is csak 8 volt az Armageddon Blade hozta be a Confluxot. A H5 pedig 6 frakcióval indult a két kiegészítővel bővült 8-ra. Rendben hogy az 5 így is kevesebb, de kezdésnek bőven elég, egy frakció teljesen új és amúgy is lesz még itt kiegészítő.

Bár idő hiányában még nem sokat játszottam, azt is inkább hotseat skirmishben a sárkányok hiányára van egy nagyon egyszerű magyarázat. A történet szerint a sárkányok a világ teremtői, a rend őrei, élet és halál urai. Gyakorlatilag istenek. Így sárkány egységeket irányítani egyet jelentene a világ uralmával. Ennyi, kedvenc egységeink fel lettek áldozva a kerettörténet oltárán.

Aki azt mondja a H3 nem a sorozat legjobb része az valószínűleg nem játszott vele, főleg nem hotseat egy baráti társasággal. A grafikát lehet szidni, egy 1999-es játéknál viszont ez egyszerűen felesleges. Továbbá én nem is látom értelmét, szerintem még mai szemmel is szép, főleg a várak képei, bár lehet a nosztalgia beszél belőlem.

A H6 nem lett rossz játék, a legtöbb újítás jó, a fejlődési rendszer sem rossz, csak sajnos ahhoz fejből kell ismerni minden képességet hogy erős karaktert lehessen összehozni. Valaki említette a H3 rendszerét amikor bedobott 2 olyan skillt amire aztán semmi szükség nem volt de kénytelen voltál választani, ez most nagyon jól ki lett küszöbölve. Ami tényleg nagyon nem tetszik és többen is említették az a várak belső nézete, pontosabban annak hiánya. A H5 egyik legjobb újítása volt a 3D körkép a Heaven gyönyörű volt, a Necro szimplán isteni. Remélem tényleg dolgoznak már rajta és egy patch-el behozzák ezt, opcióként pedig megmaradhatna ez a butított nézet a multi lag elkerülésére. Az a változás amit nagyon sajnáltam és nincs is rá esély hogy változni fog a 4 speciális nyersanyag 1-re butítása. Összességében szerintem egy jó játékot kaptunk néhány kisebb hibával, aminek egy részét idővel kijavítják, a többi pedig nem is igazi hiba csak egyszerűen más mint a Nagy Elődben amit néhány embernek (köztük nekem) nehéz lesz elfogadni, de idővel sikerülhet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. brroland
2011.10.21. 02:29
Nah most olvasván a kommenteket (cikket nem olvastam mert kicsit késő van már hozzá). H6 újításai zöme visszafejlődés. Nyersanyagokat azért vitték le hogy több legyen a harc ugyanazért a nyersanyagért de ezt a területfoglalós rendszer áthúzza, mivel hogy tiéd legyen 1 közeli bánya, ahhoz végig kell barangolni 1 jó nagy részt majd az erőd/vár-ért küzdeni és sok esetben nem éri meg elbaktatni odáig mert az ellenség hamarabb bevédi (jóval nagyobb csapattal), igaz ezt még könnyebben lehet szokni.
De a vár átalakítás és global pool kettőse heroes-ok szempontjából hatalmas bukás. Aki hamarabb talál 1 várat, neki olyan hatalmas előnye lesz hogy te soha nem fogod visszahozni, továbbá régen a kevésbé védett várat eltudtad foglalni így szerezve némi előnyt. De ezt a global pool miatt nem fogod tudni megjátszani mert 4várból veszi ki 1xre 1 várba az egységeket és ha te 2 heti csapattal indultál akciózni már le is tud venni 1 frissen vett pót hőssel (1 másik újításnak hála később nem 1es szintű pót hőst veszel hanem magasabb szintőt) le is ver. Régi karaván rendszer sokkal jobb volt és több taktikai lehetőséget adott mint most.
Kéne 1 kapcsolható opció hogy kéred e a global poolt és a vár átalakítást. Akkor lehetne 1 egészen balance-os játék nem úgy mint az 5. H5-ben a várak olyan inbalanced volt hogy nem igaz, bizonyos várakkal countereled a másik várat 1 az 1be.
H6 lényei rendkívül balanceolt, csak az újítások felét kéne kikapcsolhatóvá tenni és/vagy javítani. Ezt mind megcsinálnák akkor végre olyan heroes-t kapnánk ami méltó utódja lenne a H3-nak.
H6-hoz lesz kieg, aki nézte hivatalos honlapot az a sárkányok hetén látta hogy lesz. Az összes olyan vár, amelyiknek van vallás ergo akademit leszámítva minden istent bemutattak. (akademi is lesz ezt megerősítették) 2 kieg várható.
Van remény hogy a magyar csapat maradandót alkot(ott)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Melkor
2011.10.21. 07:50
Valamint egy eljövendő patchben ígértek 3D-s animált városképet is, szóval remélhetőleg az is kikerül hamarosan a negatívumok közül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. kray
2011.10.21. 08:12
Spoiler!!

Én csak azt nem értem, hogy az hogy lehet, hogy elvileg az élőhalott kampányban te ölöd meg Urielt, de az utána lévő videóban azt látod, hogy démonok kapják el Ez csak nálam nem stimmel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Gyurkov
2011.10.21. 09:06
A "gamer" E-350 HD6310 párosommal bepróbálkozhatok a Heroes VI-nál, vagy álmodozzak egy konzolportról?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. balikabo
2011.10.21. 09:33
Hát.. Én éveket játszottam a H2 vel, imádtam, aztán a H3-mat is imádtam de sajna amik utána jöttek nekem is csalódások voltak. Sokan leírták már előttem hogy miért és egyetértek velük(vár fejlesztése, mage guild stb....) Szép lett, tetszik, de játékélményben a régiek(2,3) jobbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. sensor
2011.10.21. 09:40
Simán megpróbálhatod, mert itt nem az fps a lényeg, a video beállítások pedig jók, sokmindent állíthatsz.
Persze nálad majd többnyire lefelé, de attól még szép marad, és főként játszható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Hispan07
2011.10.21. 09:51
Érdekes, hogy a pécés játékosok egy része mekkora lelki rokonságot mutat a 2.50-es kenyér után sóhajtozó nyuggerekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. pilu85
2011.10.21. 10:25
hát érdekesek a kommentek...leülök a játék elá...lenyűgöző grafika...lenyűgöző zene, és a játékmenet is nagyon jó, a sok problémázó meg ne vegye meg és ennyi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. brroland
2011.10.21. 10:33
Hispan07
az nem fordult meg a fejedben hogy a pc-s játékosok zöme H3-mal tolták (és elődeikkel) a legtöbbet és utána lévő folytatások nem igazán adják vissza azt a varázst és élményt mint az akkoriak.
h4 fail volt sok szempontból is, h5 csúnya és inbalanced volt, h6 meg a sok újítás ami húzza le
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Tomi98765
2011.10.21. 10:39
Heroes 3 DX11-es verzió kéne ide új kampánnyal, tárgyakkal, várakkal és egy kidolgozott multival. Ez így Bestseller lenne az tuti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Lordkazu
2011.10.21. 10:57
annyit tud mindenki sírni .... én játszódtam a 3-al meg az 5-el is a 6-ot is lassan kipróbálom de akinek esze van az vár 1-2 patchre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. feecske
2011.10.21. 11:12
Ez egy kitűnő játék, és szerencsére nem csak egy grafikailag feljavított heroes 3.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. kapti
2011.10.21. 11:17
Szerintem meg aki kihagyja ezt a játékot, mert hallgat a sok síró emberre az óriási hibát követ el. Mindenki az újításoktól van oda, de szerintem pont az benne a nagyon jó, hogy tele van új ötletekkel, amelyekkel a harc még izgalmasabb lett.
Ki kell próbálni és élvezni, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Hunsidian
2011.10.21. 11:20
Szerintem a Heroes sorozat sosem arról volt híres, hogy egy megadott útvonalat követ, kezdve itt azzal, hogy milyen várak vannak, pl, pláne, hogy abban milyen lények vannak. Kezdjük csak azzal, hogy a H3-as "természet" várban egyben voltak a törpök, a kentaurok és az elfek - H5-ben ezek közül ketten saját várat kaptak, a 3. az orkokhoz lett besorolva, és még lehetne sorolni az ilyen példákat.
Ebből kifolyólag tök fölösleges azon vitatkozni, hogy melyik a jobb az elmúlt részek közül.
Igen, szerintem maga nemében a 4 is egy jó (elfogadható) játék volt - az, hogy semmi köze a többihez, az egy dolog, ha nem tetszik, nem kell játszani vele.
Részemről általában az elmúlt 3 (most már 4) rész fent van a gépen, és amelyikkel van kedvem játszani, azzal játszok, mert mindegyik más, mint az előző, és a maga nemében mindegyikkel jól el lehet lenni.
Szerintem ez a játék is teljesíti ezeket a követelményeket, tény, hogy vannak hibái, tény, hogy néhány dolog problémát jelenthet (pl. a cikkben említett eset a town portalokkal), de azt se felejtsük el, hogy az 5 milyen volt, amikor megjelent. Az, hogy melyikkel jobb a multi, arra majd térjünk vissza akkor, ha az utolsó kiegészítő és az utolsó patch is kijött, mert most mindenki a H3+2 kieg+x patch vs. H5+2 kieg+y patch ellen akarja szembeállítani a 6-ot. Mégis mennyi újdonság jött be azokkal a kiegészítőkkel és patchekkel?

A másik dolog, hogy képzeljétek magatokat a játéktervezők/fejlesztők bőrébe:
A játékosok harmada sír, ha nincs újítás, merthogy lehúzzák a népet.
A játékosok másik harmada akkor sír, ha nem a régit kapja vissza új köntösben (gondolok itt a "H3 kéne jobb grafikával" kommentekre, például).
Az utolsó harmadnak meg bármit adnak, ő sír, mert ebben éli ki magát.

Összefoglalva: a játék maga jelen állapotban jó, benne van a potenciál, hogy egy kiváló játék legyen belőle, amint a patchekben/kiegészítőkben kijavítják a problémákat/hozzáadják a hiányosságokat, ahogy az már történt pl. az 5 esetében is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. kray
2011.10.21. 11:31
Hunsidian hibátlan megfogalmazás +1

Egyébként a magyar emberek tényleg mindenért sírnak Vissza olvasom az összes játék kommentjét, akkor azoknak több mint a 80%-a az, hogy úúú bezzed a 220000 évvel ezelőtti verziója mennyivel jobb volt. Vagy a másik kedvenc, ugyanolyan mint a -200adik része csak a grafikája lett újabb de béna ez így pfúúúj.

Kicsit kapjátok már magatokat össze emberek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Szefmester
2011.10.21. 11:40
Hát nem tudom ki hogy van vele, de ha fognák a régi részeket és csak az előnyöket emelnék át egy új részbe akkor egy amolyan #1 4ever játék lenne az eredmény. És hogy mi kéne bele szerintem?
Heroes 3 stíulú grafika (3D-ben persze)
Heroes 3 mágiarendszer
Heroes 4 városfejlesztés és egységvásárlás (persze csak akkor ha egyik lény sem erősebb mint a másik szal van értelme mindkettőnek)
Heroes 5 Skillwheel rendszere
Heroes 6 kampány választás... ( még most is sírok amiért végig kellett görcsölnöm az elfekét az 5.-ben)

Az pedig hogy mindenki a 3.at sírja vissza, az azt jelenti hogy régebben olyan játékokat alkottak amik maradandó emléknek bizonyultak. Ma ellenben jóformán csak a grafikára gyúrnak rá, a játékmenet túlegyszerűsítése sem sokat segít a dolgon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. kray
2011.10.21. 12:04
Én sem azt mondom, hogy rossz volt a 3 mert nem volt az. Sőőt. Az azonban biztos, hogy a 6már így kiegészítő nélkül is megállja a helyét. Szerintem rengeteget lehet benne taktikázni az ellenfelek okosan játszanak és jó sokszor be is sz*patnak Mondjuk egy kicsit azért talán könnyíthetnének rajta, mert 1.1-ben olyan erősek még gyenge fokozaton is, hogy rendesen össze kell kapnom magam

Ami érdekes, hogy én sosem találtam még egy ellenséges várat sem üresen. Állandóan telepakol mindent lényekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. brroland
2011.10.21. 13:03
kray most nem azért de azért nem találsz "üres" várat mert a global poolnak hála x várnyi egységet kell leverned. botok ellen még oké, de múltiban ez taktikai visszalépés. várátalakítás szint úgy mert régen még 1 taktikai lehetőség volt hogy több fajta vár egységeit keverted.
de ha végig nézed jelenleg a 6ban a mágus hősök meccsek végén gyengül mert hatalmas lesz a lények resistje és hatalmas a lény populáció. hiába van 1200-at sebző villámod ha a lény csak 500at érez be és van hozzá 60-as élete/db. továbbá a varázslatokat nem lehet non-stop varázsolni mert várni kell mire betölt, harcos meg tele van passzív lényt buffoló perk-el aminek MÉG a 3. szintje is elérhető.
aki a patcheket emlegeti nem a lények balanceával vagy a bugok miatt "rossz" (mert tetszik mivel heroes) a h6, hanem maga a bugyuta újításai miatt. elvész a heroes élmény és ez a rész elvben "ünnepi" rész lenne mivel 25éves a heroes széria.

a játék lényei és várai jók azokkal tényleg több taktikázás lehetséges meg a lény stat rendszer is jó. de a többi újítás hatalmas büntetés mert nem tudsz annyit taktikázni.
(random map generátor h3 óta mindig kiegben fog érkezni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.10.21. 13:45
1. Most sem kötelező átváltoztatnod az elfoglalt várakat. Ennek hatására továbbra is ugyanúgy tudsz kevert csapatot létrehozni.
2. A mágus hősök sokkal jobbak szerintem mint a harcosok és nem érzem, hogy gond lenne a resist. Gondolj csak bele a fekete sárkányra régen pl semmilyen varázslat nem hatott Na az szívás volt
3. Akármelyik heroes-t is nézem a hős minden körben csak egyszer tudott varázsolni! Ez most sem változott.

Amit írtam az üres várakról az pedig a cikkben szerepelt hogy voltak De én nem találtam egyet sem. Egyébként meg ha egy várba lehívod az összes lényt, akkor a többiben nem marad semmi Tehát egy várat nem farmolsz le, de a többit igen Tessék adtam egy új kipróbálandó dolgot a játékba Igenis lehet vele jól taktikázni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. BlazeH
2011.10.21. 13:50
A cikkhez grat, elfogulatlan, és anélkül hívja fel a figyelemet a problémákra, hogy a nosztalgia ködén át elvakultan vagdalkozna. Sajnos ez sok kommentelőről nem mondható el.
Az új skillrendszer jó. Nem értem hogy lehet szeretni azt, ha két a stratégiádhoz nem szükséges képesség közül kell választanod. A heroes 2-3-ban mindig is kiakasztott, hogy a random hozzám dobott képességek ferborítottak a teljes stratégiámat, és nem egyszer ezen múlt a győzelem. Ugyanígy valaki visszasírta a 3 town portalját. Az multiban hülyeség volt ahogy volt. Egy nagyobb pályán ha valaki volt olyan szerencsés hogy kijött az első mage guildjében, és még earth magice is volt, míg az ellenfél a harmadik várából se tudta megszerezni, akár ki is léphetett, esélye sem volt. A hangsúly azon van, hogy a korábbi részekben RENGETEG múlt a szerencsén. Ez tizenegy-két évesen érdekes is volt annak idején, izgulni, hogy vajon milyen skillet kapok majd következő szinten, most több mint 10 évvel később szeretem magam meghatározni a stratégiám, a szerencse szerepének minimálisra csökkentésével. Ez elvárható 2011-ben egy stratégiai játéktól.
A vár átalakítás szintén egy idegesítő elemet hivatott megszűntetni ahol a szerencse játszott. Ha a várad közelében volt két azonos fajú vár, míg az ellenfélnek 3 különböző jutott, akkor már meg is nyerted a pályát.
Eleve hülyeség egy frissen megjelent játékot több kiegészítőt és számost patchet megért játékokkal összehasonlítani. Nézzétek vissza a heroes 3 patch listáját az 1.0-tól az 1.4-ig több oldalnyi(!!) bugfixet, balancot és egyéb javítást tartalmaznak.
Őszintén szólva kell a fenének egy modernizált heroes 3. Ha azzal akarok játszani bármikor elő tudom venni. De most hagy élvezzem már, ahogy villámom nagyobbat sebez a korábban víz varázslat által csökkentet villám ellenállású lényen, mert én így akartam fejleszteni a hősöm, és nem bíztam magam a szerencsére...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. brroland
2011.10.21. 15:07
1. de nem azért de ha én nem fordítom át az enemy igen és így viszont már nem éri meg...ezzel az opcióval nem éri meg kevertre építeni
2. most leraksz 1 átkot vagy buffot nagy mágusként és mezei lvl 1es harcos hős leszedi, vagy mondok jobbat emberes várból a fényelementál fogja mellé ugrik és már le is szedte (enemyről buffot, rólad debufot) és lategamebe mikor lvl 30as hősök rohangálnak akkro bizony előkerül. mert harcos hős lényeinek van 60%os varázs resist azt 1000villámodból 600at szed le.
3. igen 1et varázsol de idő mire újra tudod ugyan azt használni míg a harcos hősnek 3as szintű képességei kicsit hasznosabbak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. madcaptain
2011.10.21. 15:24
Nekem tetszik a 6.rész, igazán a 2-vel játszottam sokat anno. A 3 érdekes módon kimaradt anno, valószínű megjelenéskor nem győzött meg.
Ugyan a legújabb rész demójában mocskosul csalt a gép a boss harc előtt(vagy inkább bug volt). A demóhoz képest a full felpatchelve mintha másik játék lenne majdnem.
Bár a vár konvertálást kivenném belőle az biztos.
A 3D várbelsőt pedig várjuk a patch-ben.
Nagyon tetszik, hogy a taktika sokkal többet számít és nem a szerencsére vagyok utalva, nem kell mindig visszatöltögetni az állásokat.
Amin még lehetne tuningolni szerintem az a csatamező és speciális tereptárgyak jobb variálása, illetve változó map helyszínnek megfelelő csatamezőméret.
A grafika ehhez a stílushoz szerintem tökéletesen elég bár szívesen látnék hozzá modolhatóságot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Richard83
2011.10.21. 15:28
A játék ez áll legközelebb a 3.-ik részéhez. Az nem vitás hogy a harmadik rész a legjobb, azon belül is az oroszok által kiadott Wake of Gods.kb 7 évig toltam és nem tudtam megunni, a negyedik részéről nem is mondok inkább semmit, többet mozgott függőlegesen a lovas mint vizszintesen ha elakart jutni A pontból B pontba.Ez a vár átalakítás nem rossz dolog viszont a fejlesztésekbe tényleg ellehet veszni annyi van és jobban tetszett hogy volt warrior és mage-es hős, itt ugy látszik mindent kilehet fejleszteni minden egyes lovagnál, meg nem lehet ugyanazt a mágiát használni következő körben hanem megkell várni meg lejár 3 kör stb. Nincsenek várőrző nyilasok amik a várat őrzik.A támadás rendszere jó viszont tényleg kicsi a pálya harc közben két lépéssel szinte bármelyik egység áttud jutni, az sem tetszik h öt oldalról birnak megtámadni harc közben az egységet így lehetetlen bevédeni a nyilasokat ami ugye elég fontos stratégiai lépés volt. Harc közben a zene türhető nem olyan pörgős mint a hármas részébe de azért elmegy viszont az map területen nagyon unalams altató elalszik az ember tőle mintha valami operát hallgatnák a hármasban sokkal frappánsabbak voltak a zenék,jó lenne minden egyes fajnak külön zene a várban ezekkel soha nem lehetett megunni a hármas részt. Ha a lovassal megyek nem látom milyen egységeket viszek magammal, külön bele kell menni a lovasba hogy lássam ez HIBA.A várban nem tudom meglátni milyen egységet fejlesztek ki a nevén és az áron kívül, jo lenne ha látnám az adatait ez is egy nagy HIBA. Egyenlőre ennyi de még nem mélyedtem bele jobban. CSAK azt nem értem ha valamit kiakarnak kifejleszteni akkor miért azt a részt veszik példának ami a legsikeresebb része volt és miért nem tesztelteik olyan emberekkel akik sokat játszottak azzal a résszel, mert ők mindjárt megtudnák mondani h mi az ami hiányzik a játékból és véleményt tudnának mondani a fejlesztésekről is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. endydog87
2011.10.21. 16:35
Helló! Sokat olvasgattam a hsz eket és sokan írnak érdekes dolgokat.Én eredetivel játszom és véleményem szerint ez nem egy rosszul sikerült játék.Minden játékban vannak hibák hiába volt béta teszt tényleg minden játékba vannak.Épp ezért vannak a fixek/patchek jó írta az előttem lévő ne hasonlítsuk össze ezt a játékot a 3-mal 4-nel stb... mert nem lehet.Nekem is nagyon tetszett a 3. rész de az 5 se volt rossz.A lényeg ha valakinek a 3 tetszik az játsszon a 3-al... Mert ez nem az.
Tény hogy hangsúlyozom van még mit javítani de már az 1.1 patch(545mb) is sok dolgot javít ki a játékban.Még kidobnak pár javítást és kenterbe veri az összes heroest.Nyílni kell az új dolgokra ahogy erre is és mondok még egy újat meg kell szokni.Az olyan kritikákat hogy a zenén elalszok stb teljesen felesleges mert engem pl idegesített a 3 ban lévő monoton 16 szólamú hangok egy 3-4 órás hotseat-nél és kell is a nyugtató zene ha a gép szemétkedik így is felrobbanok.
És még valami nagyon sokat számít az ha eredetivel játszik valaki vagy törttel mert dinasztia fegyverek és még sok más csak ott elérhető.Én ezzel a játékkal meg vagyok elégedve nem rossz egyáltalán idő kell hogy javítsák a hibákat nem kis meló ezért érdemes kicsit türelmesnek lenni.Ami késik nem múlik.Irták sokan a vár képernyős dolgot már azt is csinálják lehet bámulni-ámulni majd.És én azt hallottam hogy a mage guild-okat is vissza rakják de ez nem biztos csak arra is érkezett panasz.A haza portálás varázslatra meg csak annyit hogy a 3 ba ha behemotos várral mentél esélytelen volt hogy megkapd és ha elmentél 3 heti útra valaki meg éppen támadott akkor annyi volt a játék.Na az volt az igazságtalan, csak úgy mint a sárkányok(egyszerre lefújt 2-3 egységet) te meg a behemottal üthettél 1-et.... Arról nem is beszélve hogy a titános vár über durva lett a többihez képest.Tehát itt jobban figyeltek a ballance ra.Ezzel az egésszel azt akartam mondani hogy mindenkinek más tetszik és ez így van jól de ne vegyük el másnak a kedvét még a kipróbálásától ennek a játéknak.Szerintem mindenki a szánjon rá időt próbálja ki.De hangsúlyozóm törttel egész más játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Terror endyd...
2011.10.21. 16:50
A hármasban a barbárokkal is ugyanúgy meg lehetett tanulni az összes varázslatot, és a Titánoknak nézz utána, mert harmatgyengék voltak. A sárkányok meg hiába voltak erősek, fejlesztésenként 20 kristályt összeszedni azért nem volt kispályás. Szóval amiket írsz, az nem igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Heroes27
2011.10.21. 17:02
Terror megelőzött, én is pont mondani akartam, hogy azt is nézd, hogy míg egy Behemothot megcsináltál X összegért, mert ha jól emlékszek az pénzbe került, addig egy fekete sárkány elég macerás volt. Örültél ha 2-3 darab volt belőle, míg a többiből többet lehetett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. endydog87
2011.10.21. 17:08
Igen igazatok van! Tudom hogy mi mennyibe kerül a játékba de ha xl es pályát játszottál akkor teljesen mind1 volt hogy mennyibe került.Mert amikorra találkoztál mással majdnem maxos várad volt.Tudom azt is hogy meg tudtad tanulni csak mennyivel macerásabb volt hogy megtanuld + el használtál egy skillt ami lehet lényegesebben kellett volna másra.Én csak ezzel azt akartam mondani hogy az összes részbe vannak túlzások hibák várni kell jelezni és biztos javítani fogják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Richard83
2011.10.21. 17:27
Hát igazat adok Terror-nak Tower banda az elég gyengusz volt, és hogy a Behemot sárkányokkal szembe nem volt fer mind2 sárkányt a Goldot is és a Blacket is ledarálta. -80% defense.Az egyik kedvenc fajom volt Dessával az élen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. brroland
2011.10.21. 18:11
most nem akarok gonosz lenni de h3-ban minden népnek volt erőssége és gyengéje de balance-olt volt, nem tudtál olyat mondani hogy ha megláttad milyen vára van az ellennek és azt mondod feladod. (h5ben barbárral sylvan-t megfogni büntetés volt)
tp pont akkora volt elérhető mikorra kellett. 100 játékból 1x fordult elő hogy a fő királyom nem kapott föld mágiát, sem tp spellt 3 várból. mégis megoldottam flight és dimension door-al. szóval volt lehetőséged korrigálni mással csak taktikát kellett váltani.
itt már annyira nem jön ki hála az új global poolnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Xellos999
2011.10.21. 19:39
A területirányítást ki lehet hagyni a pályaszerkesztővel, biztos lesznek olyan fan mappok amiken nem lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Hispan07
2011.10.21. 21:41
brroland

leírták már páran: a H3 fasza játék volt - 1999-ben. most viszont 2011 van, ilyenek a játékok, ilyen egy Heroes. lehet jobb, lehet rosszabb, de hogy páran mindig azon rinyálnak, hogy régen minden mennyivel jobb volt... röhejes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. noPublicFG
2011.10.21. 22:36
Tetszik! Multiban meg verhetetlen, sima mint a víz...
Akiben ellenszenvet vált ki a 6. rész, játsszon a korábbiakkal, hisz nem kötelező! (de nekem igen )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kapti
2011.10.21. 22:55
Kötelező vétel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. brroland
2011.10.22. 17:19
Hispan07
attól még hogy 2011 van attól még most is jó játék. tudtommal úgy szoktak menni a dolgok hogy az elődnél jobbat adnak ki amivel az előd hibáit és néhány újdonságot is behoznak. de itt meg vissza lépések itt-ott.
arról ne is beszéljünk hogy h6-nál mivel 25. évfordulós így ennek köszönhetően az össze heroes zenéjét össze szedték. (írták is hogy a régi heroes-os táborra épít)
és az a röhejes hogy alig tudsz vmiről de "röhejezel", bántás nélkül érdemes bele gondolni hogy a heroes "új" részeinek kik voltak a célközönségei és akkor kiknek kéne megfelelni -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. JuhaszGy
2011.10.23. 22:38
Nem értem miért háborog mindenki. H3 epic, de ez egy másik game. Alapvetően nem sikerült rosszul, mondom ezt úgy, hogy minden Heroes-t + összes kiegészítőt kijátszottam (kezdve a Heroes I-el még P1-n ). Inkább leírok pár dolgot a H6-al kapcsolatban. ROHADTUL idegesít, hogy sose tudom mi volt az utolsó mentésem. Nem tudom miért nem lehetett idősorrendbe rakni a mentéseket. Előttem leírták, hogy a sereg nagysága számít a végkimenetelnél. Ez nagyon nem igaz. Necro 3. küldijét az alap sereggel (amivel indul) vertem sokáig. Kb 6. héten vettem az első lényem (hála az árnyak idézésének ). Szerintem a Necro mint faj megint túl erős lett. Főleg úgy, hogyha a várban ki van fejlesztve a megfelelő épület minden elesett lényed fel lehet extra gold ellenében támasztani. Amúgy meg a támadó mágiát nagyon elrontották a többi elődhöz képest. Nagyobb sereg ellen semmit sem ér. A múlthoz képest ez nagy visszalépés . Az idézés meg nagyobb szinten durva. Az ellenfél íjjász lényei elé idézel és pár körig nincs íjjásza, ráadásul szinte mindig azt támadja a többi lény is. Rádobod a regent és már teszi is a dolgát. Gyakorlatilag az egész ellenfél sereget leöli megfelelő íjjász segítséggel. A skillfa nagyon jó sikerült szerintem. Eszméletlen sok lehetőséget rejt magába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. brroland
2011.10.24. 17:22
hát amit írtál ahhoz még hozzá tenném hogy necronak jól kombózható egységei mint a többinek és a többi is tud idézni (ami multinak 1 bizonyos pontján használhatatlan mert annyit sem idézel hogy 1 ütésnél többet bírj) meg a többi fajnak azért több support lehetősége van kivéve démonos várnak de ott meg minden a darálásról szól
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. asdsa
2011.10.24. 19:34
Sose higyj az öregeknek!
Julcsi néni 75/L
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. emmm84
2011.10.25. 10:39
Szerintem jó lett a játék.

A Heroes 3 maradt a legjobb, továbbra is. De azóta, szerintem ez a rész közelítette meg leginkább azt a játékélményt.

Pozitívumok:
Tetszik a karakterfejlődés menete, szerintem a tears/blood dimenzió egész jó ötlet. Különösen tetszik a morál és a szerencse megoldása, mondhatni, finomhangolták az eddigi megoldásokat. Tetszik az, hogy területekre lett felosztva a térkép, a bányák/dwellingek miatt. Bár ez nyilván egy másfajta játékstílust kíván, mint az előző részeknél. Az egységek jók, játszottam az orkokon kívül mindegyik fajjal, ki van egyensúlyozva. A zene ismét kiváló lett, volt néhány ismerős dallam is (Heroes 2 feldolgozás is van benne). Érdekes megoldás, hogy már csak 3 fajta ásványkincs van, ez egyrészt jó, mert több hely maradt szépíteni a térképet, nem kell akkora gépigény; másrészt rossz, mert túlságosan leegyszerűsíti az építkezést. Nagyon tetszik a dinasztia megoldás, bár multiban ez visszaüthet, elég komoly előnyöket lehet szerezni vele (még nem próbáltam multiban). A várátalakítás érdekes ötlet! Az összes lény vásárlása kétélű fegyver, ahogy a cikkíró is írta, ez jó is és rossz is egyben. Még nem döntöttem el, nekem melyiknek számít fel inkább. A grafika, az pedig tökéletes lett, azért kell neki a gép, de nem túl vészes. Nálam egy 6750-es Core 2-essel és egy 4870 1 GB-tal szaggat elég rendesen, lebutítva.

Negatívumok:
A Town Portal rendszere pocsék. Ez, mint itt írták is, a Heroes 3 óta nincs jól megoldva, azt a vonalat (Basic/Advanced/Expert Earth/Air/Fire/Water Magic) kellett volna követni, az tényleg tökéletes volt. A varázslás rész - nekem legalábbis - harmatgyenge, talán a legrosszabb az összes rész közül, ez még az 5. részben is egész jó volt, legalább azt hagyták volna meg. Harc: van még néhány gyermekbetegsége a játéknak, többek között ezek miatt álltam le vele néhány napra: pl: az Imperial Griffin speckó képessége nálam nem sebez, míg a bétában használható (és nagyon jó is) volt. Most meg semmi, a griffinem végigrepül az egységeken és nem sebez! Volt még pár ilyen, a kamera is elmászott időnként, mint egy kontakthibás egér. A sárkányok hiánya pedig...egy Heroes rész sárkányok nélkül?! Remélem, hogy legalább egy kiegészítőben megjelennek, nagy hiba volt nélkülük megjeleníteni a játékot, ez nálam is -2 pont.

Összességében jó lett nálam, de nem lesz olyan maradandó, mint a 3. rész volt, sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mongoose78...
2011.10.26. 00:09
Sziasztok!
Az imént nyitottam facebookon egy oldalt ahol megoszthatjátok Heroes-os tapasztalataitokat és fel tehetitek kérdéseiteket.(nem csak az új résszel kapcsolatban) Az oldal friss és most indult ezért kell egy kis idő mire népesé válik
http://www.facebook.com/pages/Heroes-Might-and-Magic/210011922400537?v=wall
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. redwifst
2011.10.30. 21:00
Én eddig csak a Heroes 4. részével játszottam, most is nagy kedvencem, és ehhez képest nekem a 6 elég nagy csalódás. A grafikája szép lett, de egyáltalán nem olyan élethű mint a 4-é, inkább csak egy Wow koppintásnak tűnik. A várrendszer is elég primitív, 5 vár mindössze,az pozitívum h minden lény 2 szintig fejleszthető, de az azonos szinten lévők ugyanolyan erősek, mind1 h milyen várral vagy. Minden teljesen kiszámítható, úgy mész bele egy csatába h már biztosan tudod h megnyered vagy veszítesz. Örülök h vannak új lények, de nagyon hiányolom a régi kedvenceket pl.: sárkányokat, elementálokat, amikből a 4-ben szintén nagyon nagy választék volt. Mért nem lehetett meghagyni a jó dolgokat az újítások mellett? Egy csapatban csak egy hős lehet, és alig van normális csatavarázslat, jó ha kategóriánként 2. Itt a kommentekben sokan szidjátok a H4-et, és a 3-at dicsőítetek, és ahhoz méritek a 6-ot. Ezek szerint akkor 2X olyan szar a 6. rész mint gondolom? Sok pozitív újítás van a játékban, de sztem a végletekig le van butítva, és az eddigi részek tapasztalatai alapján egy 1000X jobbat is összehozhattak volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. szensanyi7
2011.10.31. 00:28
Üdv!
Tudna valaki segíteni? Ma telepítettem a játékot!Regisztrálni kell a neten! Viszont termékkulcsot kér! Fogalmam nincs hol találom! Kérem segítsen valaki! Mondjuk egy termékkulccsal
Előre is köszi!
Üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.10.31. 08:38
Ha nem vetted meg eredetiben, akkor legalább annyi legyen benned, hogy nem hirdeted a warezt!

Ha meg megvetted, akkor nézz szét a dobozon Ott kell lennie
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. szensanyi7
2011.10.31. 15:45
Üdv!

Nem voltam elég figyelmes !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. SzaboPeter silen...
2011.11.06. 09:59
Igen, ezzel én is így vagyok. Sokáig reménykedtem hogy egy következő résznél visszatérnek a 2D-hez, ami szerintem ennek a játéknak a lelke volt. Ugyan a játékot még nem próbáltam, de ránézésre még mindig szívesebben játszanék a 13 éves 3-adik résszel. Azokat részletes és hangulatos rajzolt képeket, és a fantasztikus zenét, játékélményt nem nagyon tudom 3D-ben elképzelni
Azzal is boldog lennék ha valaki újrarajzolná a grafikát, hogy a mai szemmel is megfeleljen, és meg is venném a játékot rögtön
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!