iPon Cikkek

Minecraft: Story Mode – Új variáció ugyanarra

Dátum | 2015. 11. 30.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A nagyjából egyszerre induló Game of Thrones és Borderlands sorozatok kritikájában azt írtam, hogy ugyan a Telltale formula működik és akár a végtelenségig bővíthető x+1 épp aktuális franchise hozzáadásával, rögtön hozzá is tettem, hogy illene már egy kicsit casualok is szeretnénk maradni (márpedig szeretnénk, hiszen ez egy nem kimondottan játékosoknak szánt interaktív-filmes műfaj), akkor is van hely a növekedésnek. Persze mint mindig, most is a sztori a lényeg, ezzel nincs is baj. Ám úgy érzem, nem vagyok egyedül, ha azt mondom, a sok QTE eseményen kicsit rikíthattak volna és helyettük betehettek volna mini játékokat, amik nem akasztják meg a történetet, de mégis feldobják kicsit a játékmenetet.
Nos, kaptunk egy Minecraft sorozatot. Egy biztos, ez egyszer a grafikára nem panaszkodhatok, mert hát a Minecraft az a Minecraft. Senki nem a csodás, realisztikus grafikájáért szereti. Hanem miért is? A legfontosabb a hatalmas kreatív szabadság, amit ad. Egy végtelen homokozó (sandbox) a világa, amit szabadon felfedezhetünk, és ahol megvalósíthatunk bármit, amit kigondolunk. Nos, ezek nyilvánvalóan nem implementálhatók egy Telltale játékba, így mi marad? Hát egy csomó kis kockafej, akiket végigkísérhetünk egy aranyos, itt-ott drámai, de alapvetően könnyed szórakoztatásra menő hőstörténeten. A Story Mode egész egyszerűen egy új Telltale játék a szokásos recept alapján, Minecraft skinnel. Úgy néz ki mint a Minecraft, vannak benne hivatkozások a játék jellegzetességeire (pl.: griefing, építőcsaták, anyagok) és raktak be egy kis építkezést is, de ha jól emlékszem, akkor összesen (az első két epizódban) két alkalommal kellett munkaasztalon összekattintani valamit, és még akkor is a szánkba volt rágva, hogy mit. A nagyobb építkezéseknél pedig jó esetben eldönthettük, hogy mit szeretnénk 3 lehetőségből, aztán gyorsan nyomkodni kellett a Q betűt, hogy felépüljön a nagy mű. Szerintem ha már a Minecrafthoz nyúltak hozzá a készítők, illett volna egy kicsit jobban megerőltetni magukat ilyen fronton.
Ebből egy kicsit kevés jutott a játékba...
Ez alkalommal nem a valós döntéseket hiányoltam a történetből, az igazi elágazásokat, hanem a minijátékokat, hogy egy szituációt több módon is megoldhassak, Minecraftos eszközökkel. Ebbe a mesébe nem tettek igazi erőfeszítést, csak egy tucatgyártott valami lett. Ráadásul a második rész cserébe azért, hogy két szálat tartalmaz (amik természetesen a rész végén ugyanúgy összefutnak, bármelyiken is mentünk végig), jóval rövidebb is lett mint az első epizód. A rész végén teljesen ledöbbentem, hogy csak ennyi volt?
De ha már a rövidségéről beszélünk, akkor engedjétek meg, hogy egy (vagy kettő) mondatban felvázoljam a történet felütését. Három barát és egy kismalac egyikét alakítjuk, aki nem a kismalac. Fiatal álmodozók vagyunk, minden vágyuk, hogy egyszer megnyerjük a helyi építőversenyt és talán életünkben egyszer találkozzunk példaképeinkkel, a hős kvartettel, a Kő rendjének tagjaival. Ők Gabriel a Harcos, Magnus a Zsivány, Ellegaard a Vöröskő mérnök és Soren az Építész. Az idei építőverseny fődíjával pedig mit ad isten, együtt jár egy soha nem visszatérő alkalom, hogy beszélgessünk Gabriellel… De aztán felüti a fejét a gonosz és pusztító vészt hoz a világra, amit persze nekünk kell megállítani.
A helyzet az, hogy tulajdonképpen nagyon nincs mit mondani a játékról. Ez egy interaktív filmecske egy csomó Quick Time Eventtel (időre meg kell nyomni a képernyőn felvillanó gombokat), Minecraft bőrben. Tévedés ne essék, nem az mondom, hogy szenvedtem amíg végigjátszottam, mert nem így van. Mint szórakoztatóipari termék, megállja a helyét. Kellemes, néhány órás kikapcsolódás, és szülőknek plusz pozitívum lehet az is, hogy együtt játszhatjuk a gyerekkel. A történet egyáltalán nem unalmas, még akkor sem, ha előtte életünkben nem Minecraftoztunk, a lényeg átjön annak ismerete nélkül is. Ha a Telltale játékok régi rajongói vagyunk, akkor azt leszámítva, hogy megint nem volt fejlődés, nem fogunk most sem csalódni. Mobilon vagy táblán ezerszer jobb szórakozás ez út közben, mint az a milliónyi tucatjáték (tisztelet a ritka kivételnek), amivel szembe találhatjuk magunkat a Store-ban. Ha viszont leülök a PS4 vagy a PC elé, akkor nem biztos, hogy olyan hévvel vetném magam a most megjelent harmadik epizódra, mint a hordozható készülékeken. A rossz kritika és pontszám tehát annak szól, hogy a Telltale túl hosszúra nyújtotta már a rétestésztát és amíg nem rukkol elő valami újdonsággal, addig nem érdemel jobbat. Az új interaktív mini-sorozat egyébként kellemes kikapcsolódás, többé-kevésbé megéri az árát (remélhetően a többi rész nem lesz olyan rövid, mint a második), de én már csak azért is várnék egy leárazást, hogy ilyen formán jelezzem a stúdiónak, hogy a minőséget többre tartom a mennyiségnél. Túl sok sorozat készül a boszorkánykonyhájukban, túl rövid idő alatt. Hiszem, hogy nem ez a megfelelő út.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. DarStav
2015.12.01. 10:52
Egy javaslatom lenne a hasonló (epizódonként megjelenő, több szállal rendelkező) játékok teszteléséhez. Várjátok meg, míg kijön az összes rész. Bár nem emlékszem, hogy itt belefutottam volna tesztbe, de a Life is Strange nem is olyan rég bebizonyította, hogy tönkre lehet tenni a játékot akár az utolsó részben is, mert a korábbi döntéseid lótúrót nem számítanak.

Egyébként a játékról annyit, hogy nem rossz. A grafika kicsit olyan, mintha a Minecraftot látnám egy enyhébb shader moddal, és egy kicsit átalakított textúracsomaggal. A története szerintem viszont nem lett elég jó, mivel mint a tesztben is előkerült, teljesen mindegy, hogy döntesz az első rész végén, a másodikban szinte ugyan oda fogsz jutni. De ha nem úgy néz rá az ember, hogy szabadon dönthet, és ezzel kialakíthatja a saját verzióját, akkor nem is olyan rossz. Csak kérdés, mennyire illik ez egy olyan játékhoz, ami a Minecraftra épül, ami pont a szabadságról szól. Egy dolog van viszont, amit biztos nem fogok elfelejteni, az pedig a kameranézet, és az irányítás. Én nem tudom, hogy ki találta ki ezt az elcseszett megoldást, miszerint a kamerák egy fix pontban forognak, és váltásnál az irányítás is megváltozik, de lenne pár keresetlen szavam az illetőhöz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Renhoek
2015.12.02. 01:11
Ez mi a jó élet? Kb szembeköpi a Minecraft szellemiségét...
Nem az a bajom, hogy egy külön játék, hanem hogy Story Mode-nak csúfolják.
Nem ennek semmi köze az egészhet, pedig mikor először olvastam borsózott a hátam, milyen jó lehetőségeket rejtene.

Egy rendes sztori + minden sandbox jelleg, építkezés, achievmentek, játékmechanika. Egy helyzetre több építős megoldás. Egy Skyrim világ, csak kockákból rendes fősztorival, mellék questekkel... saját faluépítéssel, NPC-kkel stb... Nekem ez jelentené a Minecraft: Story Mode. Ha ezt megcsinálják fizetek érte teljes game árát.

Addig csak félrevezető megcsúfolása a dolgoknak, hogy nesze néhány hülyegyerek majd megveszi mert Minecraft. QTE szótól már amúgy is okádni tudnék... QTE és Minecraft egy lapon említése meg undorító...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Renhoek
2015.12.02. 01:21
Ja és pedig milyen remek lehetőség amúgy. Egy sandbox Skyrim világ, amihez nem kell motort írni, konkrétan nulla dollárt kéne költeni a grafikára, max pár kocka dizájne kell. Csak a fő sztorival, questekkel, átvezetőkkel kéne foglalkozniuk... A user pedig kapna egy brutálisan nagy játékélményt. Teljesen szabad megoldásokkal. Ahol a kastélyból az ajtón is ki lehet jutni megtámadva az őröket. Vagy leásol a katakombákba. Vagy craftolsz valami léghajó szerűséget... Vagy a vár tövébe építhetnél egy kis farmot és letelepedhetnél, aztán éjjel szétaláznak a zombik és creeperek.
Hatalmas modder közösség lenne, akik ingyen gyártanák a jobbnál jobb questeket, játékmechanikákat stb...

Nekem jelenleg ez hiányzik a MC Survivorból. Egy nagy keret, és élet a játékba összetett RPG elemekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!