iPon Cikkek

MotoGP 13 - Diszkvalifikálva

Dátum | 2013. 07. 17.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

A MotoGP-sorozat igen komoly múltra tekint vissza, hisz az első rész még Xboxra jelent meg 2002 nyarán. A Climax játéka hatalmas siker lett, és kapott egy igényes PC-s portot is, amit egy évvel később követett a MotoGP 2, majd 2005-ben a MotoGP 3. Csakhogy a kiadásért felelős THQ ekkor nem tudta megújítani a licencet, és ezért a sorozat össze-vissza pattogott a különböző kiadók és fejlesztők között. Az elmúlt pár év MotoGP címei meglehetősen vegyes minőségi skálán mozogtak, de kiemelkedőnek egyiket sem lehetett nevezni. Épp ezért voltunk kíváncsiak, hogy az utoljára 2008-ban MotoGP-t fejlesztő Milestone mihez kezd a licenccel, főleg, hogy immár kiadói szerepben is tetszelegnek, a MotoGP 13 pedig minden nagyobb platformra megjelenik. Nos, az eredmény ugyan kellemes, de messze sem olyan klassz, mint a tíz évvel ezelőtti MotoGP 2 volt.

A hangulat a régi
Rossi elbújhat

A MotoGP 13 tehát egy hivatalos MotoGP-játék, a 2013-as versenyek és pilóták minden hivatalos adatával és jogával. Így, ha valaki rendre követi a sorozatot a tévében, gyorsan megtalálja kedvenceit a menüben. A játék gerincét természetesen a karriermód képezi, ami abszolút nem reális, de ugyanakkor jól megragadja a MotoGP nyújtotta menő életérzést. Választhatunk magunknak női vagy férfi fizimiskát, nevet és arcot, majd irány egy kis csapat, akiknek a színeiben indulhatunk a Moto3 osztályban. Az út természetesen a MotoGP 1000 köbcentis szörnyetegeihez vezet, de addig még nagyon sokat kell tanulnunk és fejlődnünk, és ehhez a játék meg is ad minden létező segítséget.

Már maga a konstrukció is dicséretre méltó: ifjú titánként egy menő lakóautóban töltjük a szabadidőnket, olvasgatjuk a sajtó MotoGP-s híreit, tévét nézünk, na meg e-mailekben kommunikálunk személyi- és csapatmenedzserünkkel. Ők lesznek karrierünk első fázisának legmeghatározóbb személyiségei, elvégre kitűznek számunkra bizonyos célokat, amiket, ha teljesítünk, egyre népszerűbbek leszünk, és rajongókat gyűjtünk magunk köré. E célok természetesen folyamatosan nőnek: kapunk egy megcélzandó pozíciót, és választhatunk magunknak egy személyes nemezist, akit magunk mögött hagyva egyre nagyobb ásznak tűnünk a sajtóban.

A menedzsereink tanácsait egyébként nem kötelező megfogadni, de azért ajánlott, főleg, ha valaki új a MotoGP dinamikus világában. A karrier lassan bontja ki magát, és kihagy egy csomó olyan dolgot, ami hozzátartozik a valódi bajnoksághoz, tehát nincs mondjuk időmérés, de akinek ez hiányzik, az indíthat egy Grand Prix versenyhétvégét, részt vehet a világbajnokságon, vagy csak gyakorolhat a gyorsverseny menüpont alatt. Összességében véve tehát unatkozni nem fogunk, a MotoGP 13 elég masszív tartalommal rendelkezik.

Trükközni is lehet, csak nem érdemes
Wrooom wroooooom

A körítés tehát rendben van, a menük is átláthatóak, és a hangulat is egy csapásra megragadja az embert. Kár, hogy maga a játékmenet ehhez képest eléggé laposnak bizonyul. A versenyek hozzák az elvárhatót, robognak körbe-körbe a gépek, de sajnos a fizika nagyon arcade-nek érződik, és a sebesség sem az igazi. A motorok valahogy tét nélkül tötymörögnek, zene pedig nincs, és nem is lehet beállítani a verseny alá, szóval marad a porszívóhang, ami majdnem az összes motornál egyforma. A segítségeket nyugodtan kapcsoljuk ki és lőjük be a Pro fizikát, nem lesz nehéz belerázódni a játékba, csak annyi a lényeg, hogy kövessük az ideális ívet és mindig előzzünk a kanyarokban.

Az MI nem egy észlény, megy, mint amit sínen húznak, és mindig bedől a régi trükknek, mely szerint ha egy kicsit később fékezünk a kanyar előtt, mint ő, tuti, hogy elgurulunk mellette. Az irányítás jó, de ez az arcade jellegből adódik, ellenben a balesetek kiábrándítóak, és nincs is igazi tétjük. Mint ahogy a csalásnak sem, egészen nyugodtan lökdösődhetünk és borogathatunk, a versenybírók valahogy sosem néznek arrafelé. Nem mondhatjuk ugyanakkor, hogy a MotoGP 13 unalmas lenne, csak épp a stílusra jellemző monotonitást itt nem dobják fel semmivel, és ez szomorú. Továbbá, nem hittük volna, hogy valaha felhozunk ilyesmit negatívumként, de időnként jó lett volna egy visszapörgetés-opció, mert kevés dolog idegesítőbb egy single player játékban, mint amikor az utolsó körben kilök a butus, de csalni szerető robotpilóta.

Mulitplayerben persze jobb a helyzet, a MotoGP 13 ilyenkor brillírozik igazán. Ugyanakkor az online tartalom köszönőviszonyban sincs a szólista móddal, gyakorlatilag csak versenyezni tudunk, meg előre lépkedni az internetes ranglétrán. Van továbbá versenyzőprofil, amihez minden egyes verseny pontokat ad, maximuma pedig 70, de igazából kevés dolog veszi rá az embert, hogy odáig játsszon a programmal.


Az utolsó körben

A MotoGP 13 technikai fronton sajnos alulról súrolja a közepes szintet. A zene a menüben rendben van, de a versenyek alatt ugye nincs, így ez máris mínusz pont. A grafika végső soron nem rossz, a motorokat kellően kidolgozták, és még az olyan apróságokra is figyeltek, mint a sisakos nézet vagy a pályát elborító fékcsíkok, de például a textúrák és a fények kifejezetten gyengék. Mi több, a játék nem 60 fps-sel fut, hanem 30-cal, és konzolon még ezt a számot sem képes tartani. Sajnos csak az Xbox 360-as változatot tudtuk kipróbálni, de az valami fertelemnek bizonyult: sokszor elment a hang 1-1 másodpercre, és a kép is meg-megakadt, arról nem is szólva, hogy a sebességérzet a nullához konvergált. A MotoGP 13 tehát nem a programozói bravúrokkal lopja be magát a játékosok szívébe. Slusszpoén, hogy valami bug miatt a játék a női versenyzők bőrébe bújva is férfiként hivatkozik ránk.

Mindezen negatívumok ellenére persze vannak jó tulajdonságai a játéknak. A kellően felépített karriermód követendő példa a sorozat későbbi részei számára, és ki tudja, ha siker lesz a MotoGP 13, talán a technológiai nehézségeken is felülemelkedik a Milestone. Addig is viszont csak egy érdekes, de semmiképp sem kiemelkedő versenyjátékkal szórakozhatunk.


Platformok: PC, PlayStation 3, Xbox 360, PS Vita
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. KisDre
2013.07.17. 13:12
Pont a szavatosság kapott 8 pontot? Figyelembe véve a korábbi MotoGP-ket (amik még mérföldekkel jobbak is), az egyedüli szavatosság a játékban hogy nincs igazán más motoros játék, az idei vagy az elmúlt év felhozatalát tekintve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gumitamin
2013.07.17. 15:29
Az a baj ezekkel hogy irtó hamar meg lehet unni, semmi kihívás nincs benne.
Akár egy GTA-s motoros küldetés több élményt ad.
Igazán kiadhatnának már valami motoros játékot ami: építős, versenyzős, NFS jellegű, ami kicsit életszerűbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. KisDre
2013.07.17. 19:22
#gumitamin
Építős? De úgy amúgy értelek, végül is amúgy korábbi versenyes játékokban van olyan hogy autó mellett motor is helyett kapott.
Amúgy korábbról MX vs ATV jutott most eszembe, ami pl egész jó játék, de csak cross területen van jelen. Olyan hogy motorokon van a fókusz, és minden területen, olyan tudtommal nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nedcoleman
2013.07.18. 11:10
Az építőst szerintem valami motorépítéses-tuningolósságra értette a "fijú".
Nem értek egyet egyébként ezzel sem.

A gond az, hogy évek óta adják ki véleményem szerin ugyanazt a *****-t. Picit más köntösben. De mivel ugyanazon nulla szívonalat képviseli minden évben, ezért egyre gyengébbnek érezzük. Mert ugye az is.
Az én egyszerű kérdésem így az, hogy : -Miért?

Talán kiadhatnának egy olyat ahol rendben van a fizika. Ami talán picivel szebb is, hogy megnyugodjon mindenki. Átgondolt, kidolgozott játékmenettel, struktúráltan, összeszedetten, tisztelettel adózva ezen sport iránt is. Manapság erre minden eszköz rendelkezésre áll. Biztosan megéri évente kiadni egy ilyen semmit, hiszen jön és jön és .... jó nem lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nedcoleman
2013.07.18. 16:42
Kipróbáltm a Steamen fellelhető demo-t. Nem tudom miért, semmi nem szól(t) mellete, hogy 2 percnél többet eltöltsön vele az ember. Sőt annyit ér a játék, hogy ránézel egy screenshotra(gameplayre) és látod, hogy Milestone.
Majd klikk tovább.

Chocho:
-Tudod jól, hogy évek alatt nem tudott a Milestone túllépni, fejlődni magához képest és egy elvárt szintet megütni.
(Mondhatni nem volt egy mérföldkő mostanában, semmi - csak évente egy új borító és +1 az évszámhoz)
Persze vannak apróbb újítások, de olyan ez, mint anno a Dallas volt. Ha kihagysz 5 részt sincs gond, mert Bobby akkor is halott marad és 3 mondatban össze tudod foglalni mi változott összességében.

Érthető, hogy némileg bizakodó, türelmes vagy és legyen igazad - komolyan!

Akad az olvasók között olyan aki meg tudja mondani, hogy mikor volt még jónak mondható a motogp? Melyik rész volt arra érdemes, hogy egyáltalán pénzt adjon ki érte az ember?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jocek
2013.07.18. 17:21
Talán a MotoGP 2 volt amivel sok időt eltudtam tölteni régen. Viszont ez meg olyan mintha a 2 elött játszódna technikailag. Mintha visszafelé fejlesztenék a játékot vagy nem tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mindegy42
2013.07.19. 11:40
Van visszaprögetés a PC-s verzióban. Rengeteg kanyart vághatsz le büntetés nélkül. A többi versenyző egyáltalán nem figyel rád, kijönnek 100-zal a célegyenes végén eléd, amikor te 300 körül érkezel. Sokszor volt olyan, hogy az utolsó szektorban majdnem egy másodpercet kaptam a kvalifikáción a többiektől, pedig amikor valamelyik élmenővel mentem együtt, ott hagytam, és később a versenyen is kiderült, hogy lassabbak nálam abban a szektorban. Nincs time trial ugye. Miért? A karrier módban a Moto2 feléig jutottam, mert ott untam meg, hogy a legkeményebb szinten is másodperceket verek a mezőnyre. A Milestone már rég óta nem csillog, a WRC sorozatból is látni lehet. Kár, hogy nincs egy rendes MotoGP játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. KisDre
2013.07.19. 17:23
#nedcoleman
Ahogy jocek mondta, én is anno a MotoGP 2-vel játszottam egy jódarabig. Tetszett az igazándiból. De ennek már jó ideje, és azóta nem figyeltem a sorozatot, nem tudtam hogy ez lett belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. extrawelt
2013.07.19. 21:25
Iszonyatosan bűnrossz. A grafika förtelem, a motorhangok pocsékak. Semmit sem ad vissz a motorozásból. A karrier mód jó ötlet egyébként. Az irányítás csapnivaló, de megszokható. Aki normális motoros játékkal akar játszani ajánlom a Superbike Generationst, jelenleg a legjobb a piacon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csekito
2013.07.22. 22:55
Először nekem sem tetszett...most meg lvl81-nél tartok és Repsol Hondánál tépem a gázt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Sediqwe
2013.07.28. 16:50
Hát, lassan 3 éve van nagymocira jogsim, ez egy ***** játék.
El kell felejteni, 50 nél ami ugye a városi tempó, gyakorlatilag áll a motor.
2 másodperc alatt felmegy 200km re, ami még motortól is szép teljesítmény, mindezt úgy hogy közbe a csávó elengedi a kormányt és nézeget.
A kanyarodás nevetséges, az hogy füvön lehet gyorsítani, sőt, kifejezetten lehet driftelni, hát ...enyhén szólva is nevetséges, akkor esett el a paréj mikor már gyakorlatilag állóra fékeztem és nyomtam a jobbra gombot hogy ess már el könyörgöm ess már el!! sebesség érzet ->0 az hogy rossival vagy biaggival nyomom engem nem igazán érdekel..mert NEM NYOMOM vele ugyanis szr a játék, ezért nem hogy a licenc-t de még a programozóknak a laptopot se vettem volna meg...
1, azaz nettó 1 percet voltam hajlandó ezzel a kritikán aluli játékkal tölteni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!