iPon Cikkek

MotoGP 17 - Ismerős motorosok...

Dátum | 2017. 06. 26.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ha nyár, akkor nem telhet el hét anélkül, hogy meg ne jelenne egy játék az olasz Milestone-tól. Így az MXGP3 után most már a MotoGP 17-et is volt szerencsénk tesztelni, mely sorozat érdekes helyzetben van. Tavaly ugyanis a neves versenyző, Valentino Rossi ünneplésére nem MotoGP 16-nak hívták az aktuális részt, hanem Valentino Rossi: The Game-nek, ráadásul szintén tavaly érkezett a nagyjából hasonló kategóriában induló Ride 2 is, ugyanúgy a Milestone-tól. Idénre a Valentino Rossi-láz elmúlt, úgyhogy a játék címe ismét MotoGP, mögötte egy 17-essel. Ez pedig azt jelenti, hogy kikukázták az olyan dolgokat, amik tavaly kifejezetten Rossi miatt kerültek be (például a ralizást, elvégre az úriember abban is elég komolyan kipróbálta magát), így most a játék ismételten csak nyersen, önmagában a sportról szól. Ha pedig így nézzük, akkor a MotoGP 17 némileg kevesebbet nyújt, amint az előbb említett tavalyi darab, és mint a Ride 2, ez pedig sokak számára talán nem lesz szimpatikus. Ezzel együtt azonban még mindig egy korrekt anyagról beszélünk, és a műfaj rajongóinak tulajdonképpen nincs is más választása a vásárlás tekintetében.
Ezzel együtt lehetetlen nem észrevenni, hogy a MotoGP 17 közel sem fejlődött annyit, mint kellett volna... sőt, valójában alig. A stúdiót régóta szidják a saját játékmotorja miatt, aminek következtében eddig közepes látványt, és többnyire 30fps-en futó játékokat kaptunk, hosszú töltési időkkel. A Milestone ugyan igyekszik hallgatni a kritikákra, és az MXGP 3-mal átálltak az Unreal Engine 4-re, a MotoGP 17 esetében viszont erre már nem volt idő. Bár azt meg kell hagyni, hogy most már 60fps-sel fut a játék, de a látványa akkor is maradt átlagos, a versenyzők egyforma méretűek és magasságúak, a pályákat pedig ugyan pontosan lemodellezték, de ezek sem néznek ki valami jól. A stúdió ígérete szerint jövőre átváltanak az Unreal Engine 4-re, és talán ez majd javít valamit a fizikai modellen is (habár az MXGP 3 esetében ennek nem volt sok nyoma). Nem mondhatni persze, hogy a MotoGP 17 ne lenne jól kezelhető, mert tulajdonképpen az, és szokás szerint rengeteg beállítási lehetőség közül választhatunk a vezetési modellt illetően. Ennek köszönhetően a kezdők és a haladók is megtalálják a számításukat, utóbbiak (most már szokás szerint) olyan lehetőségekkel, mint a versenyző súlypontjának változtatása, és az első-hátsó fék külön-külön kezelése.
A probléma viszont, hogy valahogy a Milestone továbbra sem tudja megtalálni az összhangot, érzésre valami nincs rendben. A helyzet hasonló az MXGP 3-hoz, ahol ugyan magának a motornak a kezelése szintén részletesen kidolgozott volt, valahogy a pályán mégsem úgy viselkedett, ahogy az érzésre jó lenne. A MotoGP 17-ben is kicsit olyan, mintha néha lebegnének a kétkerekűek, és nem is lenne ott az a kőkemény fizikai kontaktus az aszfalttal és egymással. Ez pedig sokszor elég sikeresen rombolja le az illúziót, amit kemény munkával, és amúgy többnyire sikeresen próbáltak felépíteni. Ráadásul a helyzet szinte változatlan a mesterséges intelligencia terén is. A MotoGP 15-höz és a Valentino Rossihoz hasonlóan az ellenfelek még mindig szeretnek az általuk kinézett sávhoz ragaszkodni, ráadásul most még agresszívabban, mint korábban. Az általában nem nagyon érdekli őket, hogy mi ott vagyunk, így vagy nekünk jönnek és kvázi lepattannak rólunk (könnyebb fokozaton), ezzel jelentős időt veszítve), vagy mi borulunk fel. Utóbbi esetben persze jól jöhet az idővisszatekerés, ami továbbra is elérhető, de aki a legnehezebb szinten a legkomolyabb beállításokkal játszik, az valószínűleg ezt is kikapcsolja az extra jutalmak érdekében.
Nagyon okos újdonság viszont, hogy a kampányt kétfelé bontották. Az egyikben kizárólag versenyzőként kell részt vennünk (ez a korábbi részeknek felel meg), míg a másikban inkább menedzseri teendőket kell ellátnunk. Ez utóbbi már megnyilvánult az MXGP 3-ban is, azonban ott ez az egész még egy egységet képezett, a MotoGP 17-ben viszont elkülönül a két dolog. Akit csak az a versenyzés érdekel, az indíthat ilyen karrier módot, akit viszont a menedzsment, az pedig indíthat olyat. Mindkettőben az alsóbb, Moto 3-as kategóriából kell felküzdenünk magunkat, azonban a menedzsmentnél később egyszerre több csapatot felügyelünk majd, foglalkoznunk kell azzal, hogy mindenhol meglegyen a megfelelő versenyző, ott legyenek a szponzorok, és folyamatosan költsünk kutatás-fejlesztésre, hogy egyre jobbak legyünk. Aki játszott a Milestone korábbi címeivel, azok számára ez nem újdonság, mert tulajdonképpen azokból válogatták össze ezt a részt, valószínűleg éppen ezért működik jól, még ha semmi extrát nem is tud hozni.
Igazából az új MotoGp-nek is pontosan ugyanaz a rákfenéje, mint a Milestone eddig általam tesztelt összes játékának. Az egész kampány fantáziátlan menüpontokból épül föl, és a különböző menüpontok között is hajlamos másodperceket tölteni a játék. A verseny betöltése nem olyan sok idő, mint az új motorra épülő MXGP3 esetében, de azért még így is jelentős. Szóval itt a dolog mögött valami olyan jellegű technológiai akadály húzódik meg, amin a Milestone szakemberei láthatóan nem tudnak úrrá lenni.
Mindezzel együtt a MotoGP 17 azért mégiscsak haladás a rajongók számára. A játék végre stabil 60fps-sel fut, a motorok hangjait teljesen újrarögzítették (így most már egészen korrektek), a karrier mód kétfelé bontása pedig nagyon jó ötlet. A probléma mindössze annyi, hogy ez valahogy mégis kevésnek érződik, és egy ilyen kis stúdió évről-évre egész egyszerűen nem tud érdemi előrelépést elérni. Egy dologra érdemes igazából odafigyelni: a Milestone ezúttal azt szeretné, hogy a MotoGP 17-ből egy eSport cím legyen, és állítólag ennek érdekében mindent meg fog tenni a stúdió. Mivel az "eSport"-státuszt egyelőre még se a Forza Motorsport, se a Gran Turismo nem tudta elérni, a kisebb rétegeket érintő motoros játékokról pedig ne is beszéljünk, így érdemes fenntartásokkal kezelni ezt az ígéretet. Ettől eltekintve azonban egy szokásos, erős-középkategóriás motoros játékot kapunk a MotoGP 17 képében.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. tomi017
2017.06.26. 11:08
A grafika nem közepes, hanem hányadék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Guenwhywer tomi0...
2017.06.26. 18:17
A fizikában meg még mindig az Sbk2001 az etalon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gumitamin
2017.06.27. 21:43
majd jövőre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!