iPon Cikkek

Működhet a képtelenségnek hitt hajtómű

Dátum | 2016. 11. 24.
Szerző | Jools
Csoport | EGYÉB

Több évnyi munkát követően a NASA Johnson Űrközpontjának egyik csapata fontos mérföldkőhöz ért el egy olyan úton, amelyet sokan teljes vakvágánynak tartottak. A kutatók a héten közzétették első kísérleti eredményeiket azzal az elektromágneses hajtóműrendszerrel kapcsolatban, amely az ígéretek szerint mindenféle hajtóanyag nélkül tudja majd működtetni az űrben haladó járműveket. Az EmDrive-ban mikrohullámok verődnek ide-oda egy zárt kamrában, egy ilyen könnyű motorral pedig az elméletek szerint 70 nap alatt elérhető lehet a Mars. Az EmDrive-val egyetlen probléma van: működése látszólag ellentmond a klasszikus fizika törvényeinek. Ha a csapat eredményei helyesek, és a koncepció valóban működőképes, akkor sem tudjuk tehát, hogy valójában hogyan működik a rendszer. Az elektromágneses hajtóművel kapcsolatos korábbi bejelentéseket érthető módon szkeptikusan fogadta a szakma. A fizikusok többsége által nemes egyszerűséggel áltudománynak titulált EmDrive-val kapcsolatban elsőként megjelent új tanulmány azonban olyan információkat vonultat fel, amelyek alapján független szakértők is úgy látják, hogy az elképzelés akár működhet is. Az EmDrive ötletével elsőként nagyjából két évtizede állt elő Roger Shawyer brit kutató, és az ő terveit vették át a NASA mérnökei is. A koncepció lényege a következő: egy kúp alakú kamrában elektromágneses hullámok (jelen esetben mikrohullámú fotonok) verődnek ide-oda. Ahogy a fotonok a kamra falával ütköznek, valamilyen módon előre hajtják a rendszert, annak ellenére, hogy a kamrából látszólag semmilyen energia vagy anyag nem jut ki. (Szemben mondjuk az ionhajtóművekkel, amelyekben a meghajtás töltött részecskék nyalábjai révén valósul meg.)
Ami a praktikus szempontokat illeti, az EmDrive működőképessége azt jelentené, hogy az ezzel felszerelt űrjárműveknek nem kellene nagy mennyiségű hajtóanyagot magukkal vinniük a haladás és a manőverezés biztosításához. Márpedig az űrutazásban az alacsony tömeg a gyors haladás és a költségek leszorításának legfontosabb záloga. És hogy mi a probléma a rendszerrel fizikai szempontból? Sir Isaac Newton 1687-ben publikálta azt a munkáját, amelyben a klasszikus mechanika alapját jelentő három törvény szerepel. Az azóta eltelt több mint három évszázadban ezeket a törvényeket alapos teszteknek vetették alá, és újra meg újra megerősítették helytállóságukat a szakértők. Az EmDrive viszont minden jel szerint ellentmond Newton harmadik törvényének. A hatás-ellenhatás tétele azt állítja, hogy ha egy test erőt fejt ki egy másikra, a másik ugyanakkora, ellentétes irányú erőt fog kifejteni az elsőre. Ez magyarázza meg például azt, hogy miért halad előre a csónak, ha valaki evez benne. A lapátok hátrafelé mozgatása nyomán generált erő ellenkező irányba hajtja a csónakot. És ezért működnek a sugárhajtású a hajtóművek is, amelyekben a hátrafelé távozó forró gáz előrefelé mozgatja a járműveket.
Az EmDrive-ból viszont furcsa módon nem távozik semmi, ami nemcsak az említett törvénynek, de lendületmegmaradás newtoni törvényének is ellentmond. Az elektromágneses hajtómű állítólagos működése egyenértékű azzal, mintha egy autó a kormány csapkodása nyomán indulna meg, vagy egy űrhajó attól kezdene mozogni, hogy a legénység belülről nyomja vagy ütögeti a falakat. A NASA kutatói ennek ellenére 2014-ben arról számoltak be, hogy a korai tesztek alapján a rendszer működőképesnek tűnik. A csapat azóta egyre szigorúbb feltételek mellett próbálta ki az EmDrive-ot, és eredményeik továbbra is pozitívak. A koncepciót közben mások is tesztelték, más amerikai kutatócsoportok, európai és kínai szakértők is létrehozták saját prototípusukat, eddig azonban senki sem tudta meggyőzően igazolni, hogy a hajtómű valóban működik. A NASA kutatói által most publikált tanulmány annyiban változtatja meg a képet, hogy ez az első szakmunka az EmDrive-val kapcsolatban, amely a pozitív eredményekről egy lektorált folyóiratban számol be. Bár a lektorálás nem garancia arra, hogy az eredmények helyesek, a megjelenés ténye azt jelzi, hogy néhány független szakértő megvizsgálta a kísérleti elrendezést, az eredményeket és ezek értelmezését, és ezek alapján nem talált kivetni valót a tanulmányban.
A kutatók a publikációban arról számolnak be, hogyan tesztelték új hajtóművüket vákuumhoz közeli körülmények között, vagyis ahhoz hasonló környezetben, amilyeneknek az űrben is ki lesz téve a rendszer. A kutatók egy torziós ingára helyezték a hajtóművet, beindították, és az inga mozgásából kiszámolták, hogy a rendszer mekkora tolóerőt generált. Az EmDrive a kísérletek alapján kilowattonként 1,2 mN erő fejlesztésére képes a szerzők állítása szerint. Ez a tolóerő persze messze elmarad a hagyományos hajtóművekétől, de az elhanyagolhatótól is nagyon távol áll, főleg ha tekintetbe vesszük, hogy mindezt hajtóanyag nélkül éri el. És sokkal hatékonyabb például a napvitorláknál is, amelyeket csillagunk fotonnyomása hajt. Ez utóbbiak hajtóereje alig ezredrésze az EmDrive-énak, nagyjából 3,33–6,67 μN/kW. A kísérletek során még egy fontos pont tisztázódott. A korábbi tesztek alatt néhány alkalommal azt figyelték, hogy az EmDrive működés közben felmelegszik, így úgy vélték, hogy talán a hőkibocsátás révén valósulhat meg a meghajtás. A NASA kísérletei alapján azonban vákuumban nem észlelhető ez a melegedés, így valami más állhat a háttérben.
Hogy pontosan micsoda, azt egyelőre senki sem tudja. Fontos leszögezni, hogy az egyelőre nem tekinthető bizonyítottnak, hogy az EmDrive valóban képes tolóerőt generálni. Az eredményeket ehhez először más kutatócsoportoknak is meg kell erősíteniük. De ötletek máris vannak arra, hogy amennyiben valóban helyesek a NASA kutatóinak eredményei, milyen módon működhet a hajtómű. A tanulmány szerzői szerint a mikrohullámú fotonok az úgynevezett kvantum-vákuum virtuális plazma részecskéire fejtenek ki erőt, vagyis olyan részecskékre, amelyek kvantumszinten hol felbukkannak, hol eltűnnek. Ezzel a megközelítéssel csak az a gond, hogy azt semmilyen bizonyíték nem támasztja alá, hogy ez a plazma valóban létezik, mondja Sean Caroll, a Caltech fizikusa. A kvantum-vákuumok létező dolgok, de semmi nem utal arra, hogy ezek plazmát generálnának, amire aztán erőt lehet kifejteni, mondja a kutató. Mike McCulloch, a Plymouthi Egyetem kutatója szerint az EmDrive működése bizonyíték a tehetetlenség egy újfajta elméletére, amely az úgynevezett Unruh-sugárzáson alapul. Ennek lényege, hogy a gyorsuló tárgyak szemszögéből légüres térben és abszolút nulla fokon is úgy tűnhet, mintha a tárgyat magas hőmérsékletű részecskefelhő venné körül, amelynek hőmérséklete a gyorsulással arányos. McCulloch szerint az EmDrive kúpos formája miatt annak mentén eltérő hullámhosszú Unruh-sugarak fejlődnek, amelyek megváltoztatják a kamra falával ütköző fotonok tehetetlenségét, és ezáltal tolóerőt generálnak.
Az Unruh-effektus létezését azonban még szintén nem sikerült kísérleti úton igazolni. A másik gond ezzel a teóriával, hogy McCulloch modelljében az EmDive belsejében változó határok közt mozog a fénysebesség is, ami viszont Einstein speciális relativitáselméletének mond ellent, mondja Brian Koberlein, a Rochester Műszaki Intézet fizikusa. Az is lehetséges, hogy gyorsulás közben valamiféle energia termelődik, amely a gyorsuló testben megőrződik. Szintén elképzelhető, hogy ismeretlen gravitációs kölcsönhatásokról vagy a tehetetlenségi tömeg átmeneti fluktuációiról van szó. És persze az sem zárható ki, hogy a NASA szakértői valamit elszúrtak a mérések során. A múltban számos olyan felfedezésre volt példa, amely látszólag felülírta a fizika törvényeit (gondoljunk csak a fénynél gyorsabb neutrínók esetére), hogy aztán kiderüljön, kísérleti vagy mérési hibák álltak a háttérben. A tanulmány szerzői maguk is felsorolnak néhány tényezőt (kósza légáramlatok, mágneses interakciók stb.), amelyek hamis eredményeket produkálhattak. Egy biztos: a hibák lehetőségének kizárásához újabb kísérletekre lesz szükség. Ahogy az eredmények megerősítéséhez is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

84. Zedas
2016.11.24. 08:22
"És ezért működnek a sugárhajtású a hajtóművek is, amelyekben a hátrafelé távozó forró gáz előrefelé mozgatja a járművek."

Ez egy szép mondat

Amúgy jó a cikk, köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Trolltaxi
2016.11.24. 08:32
Medzsik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. ChoSimba
2016.11.24. 09:34
Az 1,2mN/kW érték elég gyér, ha tudjuk azt, hogy kb. 200W/kg energiát tudunk reaktorokkal előállítani egy űrhajón. Ez 1/40000 G, de csak ha a reaktorra tesszük egyből és nincs más az űrhajón
Ennél egy ion hajtómű is 20-100x többre képes, még ha üzemanyagot is fogyaszt.
De oké, ez még csak demo, ki tudja mi rejtőzik benne, legyünk pozitívak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. ncc1701
2016.11.24. 09:36
Jó lenne, ha működne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. katt777
2016.11.24. 09:57
Újabb bizonyíték, hogy a tudományok ma már vallási alapon működnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. katt777
2016.11.24. 09:58
Még Newtonéit sem felejtették el!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. BiroAndras
2016.11.24. 10:28
Pontosan miben is hátráltatja a tudományt egy olyan elmélet, ami pontosan megfelel a kísérleti eredményeknek?
A speciális relativitás elmélet az egyik leg alaposabban ellenőrzött elmélet amúgy. A CERN-benpéldául másodpercenként 600 millió fénysebesség közeli ütközést elemeznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Szefmester katt7...
2016.11.24. 10:30
Fejtsd ki, érvekkel, példákkal, hasonlatokkal... Csak hogy ne simán személyeskedve kelljen elküldeni a baromságaiddal egyetemben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. ChoSimba
2016.11.24. 10:31
Ezt most komolyan mondtad ? Mert nincs szmájli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. BiroAndras katt7...
2016.11.24. 10:58
Ez pont arra bizonyíték, hogy a tudomány nem dogmatikus. Ez a berendezés a mai ismereteink szerint nem működhet, mégis a NASA komolyan vizsgálja, és egy neves folyóiratban meg is jelent az eredmény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. pdx06
2016.11.24. 11:09
Azért nem kéne lenézni a régi nagynevű fizikusokat az álomvilágban élőknek se.
Egy az, hogy a Marsra teljesen felesleges eljutni, aki oda vágyik menjen le egy kőbányába. Vajon melyik hülye az aki pálmafák napfény és tenger helyett a Marsra vágyik? Ahogy elnézem vannak szép számmal, hát akkor lőjék fel őket.
Kettő: Még ha lenne is belőle valami, az úgysem lenne ránk hatással, olyan világban ahol még repülőjegyre is alig telik a többségnek. Ugyanúgy fog mindenki felkelni 70 év múlva is, elmegy a melóba, este pedig hazajön, persze ha addig nem tör ki valami háború, mert 100 év sehol nem telt el háború nélkül eddig se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Konzi
2016.11.24. 11:24
Azért évtizedekkel előrelátóbb volt, és nélküle még sehol nem lenne a tudomány. Lehet pár dologban tévedett, vagy nem úgy gondolta, de attól még ez egy durva mondat volt... Kifejthetnéd, melyik faszságaival hátráltatta/ja a tudományt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. yoman3d pdx06
2016.11.24. 11:25
Egyszerűen nem akarom elhinni hogy vannak emberek ilyen felfogással...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Ch00ler
2016.11.24. 11:59
Szerintem nincs gond se Newton-nal, se Einstein-el. Még akkor sem, ha kiderül, hogy nem mindenben volt igazuk.
A tudomanyban az a szep, hogy azt problaja meg megerteni, amit nem nagyon lehet megrteni: vilagegyetem a benne levo furcsasagokkal egyutt + hogy ezt megis hogyan lehet szamunkra hasznalhatova tenni.

Mivel mindenki ugyanazt a fizikat tanulja, ezert az uj dolgok elsore mindig nagy baromsagnak tunnek. Lehet, hogy ez is annak bizonyul, de legalabb megprobaltak es gondolkoztak rajta. Respect minden kutatonak, akik az emberiseg elorelepesen dolgozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. tomchee ChoSi...
2016.11.24. 12:32
Szerintem egyértelmű, hogy a föld légköréből soha nem ezzel fognak kitörni, de az űrben való közlekedésre még hasznos lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Chavalier pdx06
2016.11.24. 12:46
Itt nem 70 meg 100 évről beszélünk, hanem több ezer évről. Amikorra is szépen feléljük a bolygónkat. Azt hittem egyes embereknek nyilvánvaló hogy nem Laci bácsi és Margit néni fog a Marsra költözni 40 év múlva, hanem kísérleti környezetet hoznak ott létre hogy miután kivágtuk magunk alatt a fát a földön, legyen hova mennie a következő generációknak.
"Meg ha lenne is belőle valami, az úgysem lenne ránk hatással"
Az ilyen ostoba felfogás miatt nem tartunk előrébb a tudományokban. Hisz ha nekem nem lehet jobb, akkor másnak miért legyen, igaz?
...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. worxland
2016.11.24. 13:24
Okoska, mikor, ki és hogyan lépte át a c-t vákuumban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. ChoSimba worxl...
2016.11.24. 13:27
Pl. az emberi hülyeség gyorsabban terjed a fénynél, még nem is látod az illetőt, de már tudod hogy idióta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Szefmester pdx06
2016.11.24. 13:29
Én vidáman elköltöznék egy olyan bolygóra ami kőbányaszerű ha egyszer én lennék ott a legdegeneráltabban ostoba ember!

"Vicces" szituáció. Pár éve még a napvitorlákban látták a csillagközi távolságok leküzdésére az egyetlen jelenlegi alternatívát, erre jön egy sufnitudós és előáll egy olyan hipotézissel ami úgy néz ki működik is...
Égely is előállt hipotézissel, csak azt 20 perc alatt megcáfolja egy random fizika szakos egyetemista... Ezt komolyabb kutatók vizsgálják és vakargatják az állukat hogy akkor ez most itten mi a f**z..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. gejza666 worxl...
2016.11.24. 13:39
Én tegnap, egy üveg Jäger után egy szempillantás alatt otthon ébredtem, pedig a jelenlegi fizikatudásunk szerint 0 idő alatt nem lehet megtenni pár kilómétert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Sinesol Chava...
2016.11.24. 13:41
Most nem azért, de 100 év mulva is könyebb egy mesterséges környezetet létrehozni egy random földi helyen, mint egy halott sziklabolygón. Itt már eleve van oxigén+víz, ott meg elég gyér mindkettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. gejza666 Chava...
2016.11.24. 13:42
Mondjuk ez a feléljük dolog értelme is finoman szólva kérdéses, tekintve, hogy egy olyan helyet kéne terraformálni (pl. fákat ültetni), ahol pillanatnyilag nincs, és nem véletlenül nincs. Ennél a Föld újbóli terraformálása is olcsóbb és hatákonyabb lenne, ha lenne hozzá megfelelő technológiánk, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Busterftw pdx06
2016.11.24. 14:02
Az, hogy valakinek nem telik repjegyre, illetve felkel elmegy meloba majd haza megy, csak is az illeto hibaja.

Mellesleg Londonbol £20 (6600HUF) volt egy jegy spanyolba majusban. Meg 100 masik helyre.
Tesom Pestrol 12ezerbol megfordult Milanobol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Lazahunter Chava...
2016.11.24. 14:10
Ahhoz, hogy a bolygónkat úgy lelakjuk, mint amilyen most a Mars, sokkal több időnek kell eltelnie. Ki a franc akarna odaköltözni?
Ez a Mars kolónia dolog érdekes felvetés ... főleg, hogy olyan körülmények között, mint amit odaterveznek, itt is élhetnénk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Quapaw pdx06
2016.11.24. 14:21
Így van! Inkább mindenki sopánkodjon, hogy mennyire nincsen pénze és váltsunk vissza a kerék feltalálása előtti időkbe, gyűjtögessünk bogyókat és halásszunk. Aki ennyire szűk látókörű, annak teljesen mindegy, hogy mekkora mérföldkövet jelentene ez az emberiségnek. Mert van, akit nem csak az érdekel, hogy legyen mit enni otthon, hétvégén a TV előtt rohadni, aztán meghalni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. dmckayals Lazah...
2016.11.24. 14:22
Szerintem a népességnövekedés miatt itt is és ott is létre kell majd hozni azokat a körülményeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. ChoSimba
2016.11.24. 14:59
Nem értitek a lényeget.
Ha nincs marsi kolónia, akkor nincsenek űrháborúk sem. Márpedig a háború pénz, az űrháború még nagyobb pénz, szóval lesz kolónia is.
Punktum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. j.panzer
2016.11.24. 15:02
Ha ez működik, akkor az mindent, az egész világot meg fogja változtatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. legyes
2016.11.24. 15:18
Suzukiba építhető változat van már? Érdekes technológia, kíváncsi leszek rá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. BiroAndras pdx06
2016.11.24. 16:18
Miért akarunk a Marsra menni?
- Mert megtehetjük. Sokaknak ez épp elég.
- Ugyanazért, amiért felmászunk magas hegyek tetejére. Nehéz, veszélyes, és nincs ott semmi érdekes, mégis nagyon sokan mennek.
- Ugyanazért, amiért a Holdra is elmentünk. Sok egyéb mellet egy rengetegen választottak mérnököki és tudományos pályát azért mert megmozgatta a fantáziájukat a projekt. Ezek az emberek aztán egy rakás hasznos dologot találtak fel.
- Amíg csak egy bolygón él ember, addíg egy csomó féle kataszrtófa kiírthat minket, vagy legalábbis a civilizációnkat lerombolhatja. Meteor becsapódás, atomháború, klímaváltozás, stb. Sajnos az atomháború is még valós kockázat.
- A Mars kolonizálása megnyithatja az utat a Naprendzser többi része felé. Ugyanis a Marsról sokkal könnyebb felszállni, mint a Földről. Leszállni pedig könnyebb, mint a Holdra, mert a légköre használható fékezésre.
- A projekthez szükséges technológia sok mársa is jó lehet. Nyílvánvalóan óriási tömegeket kell nagyon olcsón pályára tenni ahhoz, hogy megvalósítható legyen. Ez a képesség pedig egészen új iparágakat hozhat létre. Például aszteroida bányászat és űrtúrizmus. Vagy akár ultra gyors utazás/szállítás kontínensek közt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. dongo84
2016.11.24. 16:35
Mi lenne, ha ilyen bizgentyűből egy bazi nagy motor minden egyes lapátjára kerülne két tucat. Majd a motort megsergetve kavarnánk fel az álló űrvizet? Tiszta Cyberpunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. dongo84
2016.11.24. 16:39
Plusz van az a technológia mikor lézerrel pirítanánk tükröket a haladás érfekében. Lehet azt is le kellene tesztelni úgy, hogy a lézer meg a tükör egy hajón legyenek. :D Valamint eszembe jutott valami....nem lehet, higy a tesztekbe simán bekavart egy külső tényező? Mondjuk a bolygónk elektromágneses tere.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. xcomman BiroA...
2016.11.24. 16:41
+1 és, hogy a cikkhez is hozzászóljak, bemásolnám egy fizikus ismerős véleményét erről az egészről.

"Mostanában sok kísérleti cikk túlmegy a hatáskörén és minden áron beleokoskodnak a cikkbe valami egzotikus elméletet, hogy a média felkapja, és híresek legyenek és sok hivatkozást kapjanak. Utána szétszedik a kísérletet és eltűnnek, hogy nehezen legyen reprodukálható.

Véleményem szerint semmilyen kísérleti eredményt nem szabad elhinni, amíg függetlenek meg nem erősítik. Az elméleti magyarázatokat pedig kísérlet cikkben helyből át lehet ugrani, mintha ott sem lennének. Majd ha van elég kísérleti adat, akkor meg lehet nézni, hogy milyen elméleti modellek írják le az adatokat, és ha azok a modellek leírják/megmagyarázzák az összes mérést, és további jóslatokat tesznek, amiket meg újra leellenőriznek kísérletileg, na akkor lehet komolyan venni a dolgot."


Ez nem jelenti azt, hogy nem működhet a dolog, de óvatosan kell kezelni.. Én örülnék neki, ha beüzemelnék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Chavalier Lazah...
2016.11.24. 16:50
Szerintem reális abszolút. Én nem pár száz évről beszélek természetesen. Persze ott van az is hogy az akkori technológiával már élhetőbbé tehetnénk a földet is. De vannak meglepően működőképes módszerek a mars terraformálására, persze ez sem egyről a kettőre történik. Nem vagyok nagy sci-fi fan mielőtt mindenki annak bélyegezne, csupán reálisnak és érdekesnek találom ezt a lehetőséget is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Pendra37
2016.11.24. 16:55
Itt egy erdekes cikk, ami alapjan az EmDrive mukodese nem serti meg a fizika jelenleg ismert torvenyeit.
http://www.helsinki.fi/~aannila/arto/emdrive.pdf
Nem vagyok fizikus, ugyhogy nem tudom melysegeben kommentalni a fenti irast. Amennyire ertem, a hajtomu fotonokat pufog ki, de azert nem latjuk, mert a mukodes soran fotonok fazisa elletetesre valt. Amikor pedig ez talalkozik egy normal fazisu fotonnal, akkor azok kioltja egymast. Emiatt a foton par mar nem bocsat ki fenyt, de attol meg ott van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. mitvegyek BiroA...
2016.11.24. 16:59
Mész te is lakni a Marsra?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Pendra37 dongo...
2016.11.24. 17:05
Ha fogsz egy lezer pointert es bekapcsolod, akkor a pointer a sugarral ellentetes iranyba fog gyorsulni.
Ezt az erot persze nehez eszrevenni, olyan apro. A szamitasok szerint egy 300 megawattos lezer 1N, sugarral ellentetes iranyu, erot produkal.

Visszeterve, a lezer+vitorla azonos hajon olyan, mintha valaki egy vitorlasra szerelne szelgepet, es azzal fujatna a vitorlat aztan csodalkozna, hogy nem megy semerre.

A lazer+napvitorla akkor mukodhet, ha a sugar mondjuk a Holdrol megy a hajo fele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Pendra37 mitve...
2016.11.24. 17:09
En gondolkodas nelkul vallalnam, hogy a Marson lakjak. Akkor is, ha egyiranyu az ut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. dongo84 Pendr...
2016.11.24. 17:14
És ha 2db kézerrel szerelnek fel egy ilyen hajót? Az egyik a vitorlába fújna, a másik meg az ellentétes irányba?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Szefmester
2016.11.24. 17:28
Állítólag Fújd a saját vitorlád epizód.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Murdock92
2016.11.24. 18:06
Ennek a patentjét már régebben néztem. Furcsáltam is akkor, hogy miért nem hallunk erről többet, ha már egyszer nyilvánosan elérhető.
Azóta legalább lett hír belőle, ennyi idő után.
Már csak a másik felét várom a dolognak, hogy mikor emlegetik az Étert megint, meg az azzal kapcsolatosakat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Renhoek
2016.11.24. 18:06
Szerintem működhet. A kvantumfizika nagyon sok lehetetlennek tűnő dologgal szolgált eddig is. Ez az egész pedig feltehetőleg valami ilyen jelenség kivetülése.

Vagy mérési hiba... ennek is nagy az esélye. Bár ez már elég sokáig jutott...



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. fofoka Chava...
2016.11.24. 19:19
"De vannak meglepően működőképes módszerek a mars terraformálására..."

Tényleg? Ezt milyen tapasztalat mondatja veled?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. norman81
2016.11.24. 19:40
Mind meghalunk! Müködik, de közel halvány fogalmuk sincs hogy, hogyan, max ötletük van. Egyébként durva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. HozeManuel
2016.11.24. 21:19
Nem mond ellent a 3. törvénynek. Ha valóban működik. Egy másik törvény szerint működik amit nem fedeztek még fel. Newton 3. törvénye alapján lehet mozgatni testeket. És mi van akkor ha nem csak úgy lehet?

A repülőt belülről ütögető emberek helyett sokkal jobb példa hogy Superman belebújik és viszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. bp123
2016.11.24. 21:28
Az mekkora lenne már ha kiderülne hogy működik a cucc, de csak akkor ha kellően erős gravitációban van. Tehát van egy faja kis hajtómű, csak sajna a Földet is rá kell kötözni az űrhajóra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Chavalier fofok...
2016.11.25. 01:16
Bocs, ötletek. Bírom az ilyen szőrszálhasogató embereket akik csak azt keresik mibe köthetnek bele. Olvass utána ha érdekel ahelyett hogy bepofázol. Beírod a kis kezeiddel a gugliba és rákeresel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. agyturbini...
2016.11.25. 05:34
En azert elgondolkoztam es arra az egyszeru megoldasra jutottam amire SENKI nem gondolt:

Hatas ellenhatas ervenyesul de akkor lenne pont ellenkezo iranyu is ha a szembelevo falrol pattan vissza, ergo oldaliranyu lesz az erohatas ami ugye kibillenti az energia merleget...szerintem ezert Kupos...innentol nem olyan nagy ordongosseg....De lehet hogy csak en gondolkodok TUL egyszeruen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. wirth agytu...
2016.11.25. 09:54
Nekem egy olyan mondat rémlik energetika előadásról, miszerint a zárt rendszer energiája állandó, ha összeadjuk a vektorokat, akkor 0-t kapunk.

Az, hogy ez a cucc teljesen ellentmond ennek, felettébb bosszantó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. agyturbini... wirth
2016.11.25. 10:06
En ezt ertenem is meg nem is Mert ugye Zart rendszer nincs...ekkor meg ugye mar a baj az hogy uzemanyag is kell, es mivel az utkozesek nem teljesen rugalmatlanok igy a vektorialis osszeg kijohet barmire...De ertem honnan josz...Arrol pont nem irnak hogy tenylegesen mekkora a veszteseg a dobozban...az segitene...mert ha mincs veszteseg akkor tenyleg zart rendszer es igazad van, Ergo perpetu mobile
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. wirth agytu...
2016.11.25. 10:27
Na ez benne a bosszantó.
Majd az okosok szépen kiszámolják a matekot és akkor majd lehet tarkababot kapálni a Marson.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ChoSimba agytu...
2016.11.25. 10:27
Veszteség biztos van, mert tolják bele a wattokat folyamatosan.
Elég az hogy tagadják az impulzusmegmaradást, ne vegyük hozzá még az energiamegmaradás tagadását is
Szerintem mérési hiba, egyelőre nem képzelnék bele mást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. bp123 ChoSi...
2016.11.25. 11:02
Anno a béta-bomlásról is azt hitték hogy ellentmond a megmaradási törvényeknek, aztán kiderült hogy keletkezik egy neutrínó is a reakcióban.
Itt is valami ilyesmi lesz majd a megoldás, vagy egy eddig ismeretlen részecske kavar be, vagy valamelyik már ismert nem pont úgy működik ahogy eddig tudtuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Renhoek ChoSi...
2016.11.25. 11:47
A kvantumfizika egy nagy területe foglalkozik a vákuumban található jelenségekkel. Ennek van matekjai is... Bevallom nem nagyon értettem anno a prof előadásában ezt már de csodálkozó szemekkel néztem...

Vagy itt keresném a magyarázatot, vagy az ismeretlen részecskékben, amit LHC egyszer kimutathat. Netán sötétanyag, sötétenergia...

... Viszont szerintem is mérési hiba inkább... de nagyon szeretném ha nem az lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Talent15 gejza...
2016.11.25. 21:43
Az alkohol idődilatációt okoz (lekapcsol a környezet inercia-rendszeréről) és néha spontán teleportációt gerjeszt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Talent15
2016.11.25. 21:51
Vannak érdekes jelenségek a fizikában:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Casimir-effektus
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. agyturbini... ChoSi...
2016.11.26. 08:01
Hat ez az kerem szepen ha veszteseg van ergo nem zart rendszer akkor meg mi ez a nagy meglepodes hogy JE erot fejt ki..... Hat az a nyamvadt energia el kell hogy tavozzon valamerre...NEM? Hogy az eppen ero vagy sugarzas formajaban jelenkezik az meg mar majdnem mindegy nem? Nem lehet hogy a reszcskek az edeny egyik felet meghajlitjak egy kicsit az pedig legnyomast okoz mig a szembe erok nem tudnak az edeny alakja miatt kibontakozni? Talalgatok de akarki mas talalgatasa egyforman Jo vagy rossz Otletek ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Szefmester
2016.11.26. 11:21
Ez nem tűnik zárt rendszernek, hiszen kívülről folyamatosan pumpálják bele az energiát.
Lehet hogy sikerült kölcsönhatásba lépni valamelyik sötét "izével" és annak az eredménye, de az is lehet hogy olyan sugárzás távozik az eszközből ami tolóerőt generál.
Az energia nem vész el itt sem, csak átalakul. Az hogy mivé... az a nagy kérdés.

jól megráztam a közhelyfát úgy érzem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.11.26. 14:36
Azt ugye te sem gondoltad komolyan, hogy szegények maguk tehetnek a sorsukról? 1-1 egyén képes lehet megváltoztatni a sorsát és több pénzt keresni, de azok a milliók, akik napi 1-2 dollárból tengetik az életüket minőségi oktatás, közellátások nélkül, ugye ők azért nem hibáztathatók?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Busterftw salz
2016.11.26. 16:49
Nem azt gondolom. Azt gondolom, hogy nagyon sokan arrol maguk tehetnek, hogy szegenyek _maradnak_.

A magyar tipikusan az a nep, aki roghoz kotott. Sokan maradnak egy helyen, nem kutatnak jobb lehetoseg fele, uj hely utan, csak panaszkodnak.

Aztan amikor hazamegyek, mindenki ugyanolyan, mindenki ugyan oda megy inni, mindenki ugyanott dolgozik 20 eve. Utalja, de csak marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Szefmester Buste...
2016.11.26. 17:21
Tehát a környezet fejlesztése helyett célszerűbb átvándorolni másik területre ahol még bőven van nyersanyag és jobb életkörülmény? Jobb ha mindenütt felélünk mindent mint a statikusabb létezés?

Lokálisan, és interplanetárisan is kérdem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror Szefm...
2016.11.26. 20:09
A jelenségnek köszönhetően totálisan felélünk mindent, lásd például Norvégia, ahol a legmobilisebb a munkaerő Európában. ...vagy rossz logikát követsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. ThePoweR Szefm...
2016.11.26. 23:12
Egy kocsmában pultosként nem sokban járulsz hozzá a környezet fejlesztéséhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. agyturbini... ThePo...
2016.11.27. 02:01
Dehogynem Segitesz visszatelepiteni az oshonos rokakat a kornyekre Sot az utcabutorzatot is gazdagitod nehany az arokba teleportalt idodilatacioban szenvedo fazonnal Es szerinted ez nem kornyezet fejlesztes......Milyen vilagban elunk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Busterftw Szefm...
2016.11.27. 16:31
Fontos az elmaradott területek fejlesztése, de sajna én nem élek 200 évig. Most akarok jól élni, nem várni a fotelben, meg döngetni a parlament ajtót, hogy csináljanak ezt, építsenek azt hozzanak munkát. Aztán talán majd 5 év múlva talán 10 év múlva valami. A kocsmás jó példa :) Mellesleg ahol kevés (és csökkenő) a népesség, nem várható el, hogy minden kis faluban legyen minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Pendra37 Buste...
2016.11.27. 18:23
"Most akarok jól élni"
Pontosan emiatt kell az urkutatast nyomatni ezerrel. Ugyanis nem csak te vagy ezzel igy, hanem meg egy par milliard masik ember is. A Fold pedig nem kepes ennyi embernek "jol elni"-t biztositani. Illetve kepes ideig oraig, aztan osszedol az egesz es a gyerekunk nem az lesz a legnagyobb gondja, hogy IPhone 40 vagy Galaxy 55 hanem, hogy talal-e ihato vizet 200 km-es sugaru korben.
Ha nem tudjuk a fosszilis energia felhasznalast 0-ra csokkenteni es a banyaszat, ipar es mezogazdasag nagy reszet a Foldon kivulre telepiteni, akkor vagy kiirtunk 7 milliard embert vagy az elso sorbol nezhetjuk az emberi civilizacio veget.

Emberi leptekkel felfoghatatlan mennyisegu nyersanyag, energia es eroforras van a naprendszerben, csak a karunkat kell erte kinyujtani. De mi inkabb ott pusztulunk meg mellette, mert kenyelmesebb jol fekudni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. pdx06
2016.11.27. 19:16
Nagyon el vannak rugaszkodva páran a realitásoktól ismét.
Hagyjuk már ezt az ostobaságot. Még hogy másik bolygón letelepedni, csak azt az egy dolgot felejti el mindenki hogy élelem és víz hiányában egy bolygó sem élhető, és eddig olyat nem találtak ahol e két dolog előfordulna. De ha valaki odaadná az illetékeseknek a sziklából vizet fakasztó csodapálcát és a terülj terülj asztalkámat akkor se mennének sokra, mert ugye üres a bolyó, nem várják az odaérkezőket kész acélüzemek, energia előálíltó helyek. Egy darab repülőbe pedig nem fér be minden, de még százezer repülőbe amivel a minimális életkezdési cuccokat oda lehessen juttatni. Nulláról kezdeni pedig még itt a földön is körülményes lenne ahol minden adott.

Kb. olyan mintha kitennék a sivatag közepére 100 embert, egy hátizsáknyi itallal és étellel, meg egy bicskával és csináljanak amit akarnak, 2 napot nem adnék nekik hogy túlélik, pedig jobb körülmények között is voltak mint egy mindentől elzárt másik bolygón.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. enisherpa
2016.11.27. 19:35
A naprendszeren belül bőven elég az ionsugárhajtómű. A naprendszeren kívülre meg warp drive, vagy térugrás nélkül kegyetlenül lassú lenne minden más megoldás.
Találnak egy talán lakható bolygót. Csak 65 fényévre innen. Küldenek egy felderítőt. 100 év múlva visszaszól, hogy tényleg lakható. Újabb 65 év múlva megérkezik az üzenete. Még száz év, és ott vagyunk gyarmatosítani..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Pendra37 pdx06
2016.11.27. 19:45
A Musk fele 100 emberes Mars kuldetes a leiras alapjan egy hatalmas kamu. Nem is erdemel sok emlitest.

A tulelesnel a 3-as szabalyt erdemes szem elott tartani. Az atlag ember 3 percig birja levego nelkul, 3 napig viz nelkul, 3 hetig etel nelkul es 3 honapig tarsasag nelkul. Nagyjabol ebben a sorrendben kell nezni a letfenntartast. A Mars azert jo celpont, mert elvileg rengeteg viz (H2O) van rajta fagyott formaban. Ez biztositja a helyben eloallithato levegot, a vizet es uzemanyagot. Ezekkel lehet hidroponikat letrehozni, ami eheto novenyeket eredmenyez.
A helyben talalhato egyeb anyagokat, koveket pedig a bazis epiteshez lehet hasznalni.
Tehat nagyreszt nem nyersanyagokat kell odakuldeni, hanem robotokat, amik eloallitjak az infrastrukturat. Amikor ez kesz, nyiilvan akkor erdemes csak az urhajosokat kuldeni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Pendra37 enish...
2016.11.27. 20:00
Nem kell csillagkozi leptekben gondolkodni. A naprendszerben elkepzelhetetlen mennyisegu eroforras van. Meg a Foldnek is csak a felszinet kapirgaltuk meg.

Ha valamiert kifogynank vizbol, a Jupiter es a Szaturnusz holdjain vagy 5x annyi viz van, mint a Foldon osszesen. Olyan aszteroidak huznak el mellettunk, amin tobb titan vagy platina van, mint amit az emberiseg osszesen kitermelt eddig. Amire ezt mind elhasznaljuk, mar biztos kitalaljuk a csillagkozi hajtomuvet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Auratech
2016.11.27. 20:34
A föld összes emberlakója elférne egy megyényi területen, ha mondjuk egy méterre állnának egymástól. Okosan használva van elég hely, erőforrás 100 milliárd ember számra is.
A marsutazás olyan, mintha a Szaharába, vagy inkább az Antarktisz száraz vidékére szállna le az űrhajó, csak még levegő sincs, szinte.
Mi a francnak? Hogy nézegessenek a sisakon kifele, vagy a kajütablakon, monitoron kifele? Parázzanak minden apróságon? Kapirgálják a homokot?
Puszta kínlódás. Előbb tegyék rendbe a földet. Takarítsák ki Csernobilt, Fukushimát, Novaja Zemlját, a Bikini szigeteket, meg az óceánokat.
Fejlesszenek tiszta megoldásokat a fennmaradáshoz. Számoljanak le az önös, pusztító érdekközösségek szűklátókörűségével...
Az ember otthon rendet rak, mielőtt elutazna, nem kimenekül a kuplerájból, hogy még nagyobb szarkupacra érjen haza..
A tárgyalt meghajtás létezik de kábé akkor lenne hatékony, ha zsebmeretű fúziós reaktort rakhatnának mögé pár ezer TW teljesítménnyel. Avval meg már a bolygóközi anyagból is lehet ionmeghajtást csinálni, mint egy földi sugárhajtóművel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Pendra37 Aurat...
2016.11.27. 23:11
Amit javasolsz az a mukodo szocializmus. Barakkokban lakunk, egyenruhaban jarunk es minden jegyre van, meghatarozott fejadag szerint. A polgari autozas es legikozlekedes megszunik. Kijarasi tilalom es estere aram korlatozas. Megprobaltak, tudjuk mi lett belole.
Nincs az a vezeto, aki meg tud gyozni 1.5 milliard embert arrol, hogy onszantabol adja fel a jo eletet azert, hogy a Foldet rendbe tegyuk. Minimum egy uj vilaghaboru kellene hozza, ami azert nem biztato perspektiva.
Ha tobbet koltunk, mint amit keresunk es az igenyeinken nem tudunk lejjebb adni, akkor az egyetlen megoldas a forrasok novelese. Erre az ur idealis.

Fejlesztik a tiszta energiakat (fuzio, torium stb) de felo, hogy mire iparilag mukodokepes lesz (20-30 ev mulva), mar tul keso az emberisegnek.

Termeszetesen nem azert kell a Marsra menni, hogy ott nezegessuk a tajat, hanem, hogy megalapozzuk a Foldon kivuli jelenletunket. Letrehozzunk egy onellato, mukodokepes telepulest. Mindekozben jo esetben letre fogunk hozni egy urbe telepitett infrastrukturat, amit a Mars utazason kivul sokminden masra is hasznalhatunk. Pl epithetunk hatalmas napelem telepeket direkben kint az urben. Ott aztan sosincs este, mindig sut a nap. 100% tiszta energia. Bezarhatjuk a fosszilis eromuveket. Kitermelhetunk olyan femeket, amikhez ma rettenetes kurtoket kell vagni a foldbe meg agyon kell savazni mindent. Kitelepithetunk vegtelen hidroponikas buza meg kukorica mezoket. Mindig sut a nap, nincs jegveres stb. Az allattartas viszont nagyon problemas gravitacio es rengeteg viz nelkul.
Ha ez kesz, akkor mar barmi johet. Meteoreso, szupervulkan, atomhaboru az emberi civilizacio tul fogja elni. "A Föld az emberiség bölcsője, de nem maradhatunk örökké bölcsőben."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. VAjZY
2016.11.28. 12:12
"...vagy a tehetetlenségi tömeg átmeneti fluktuációiról van szó." Tessék? Ez mit jelent? Tehát vagy ezeket a rejtélyes kvantum felbukkanásokat és eltűnéseket használja ki az állandó sugárbombázással (ez esetben tkp. ez is egyfajta térhajtómű lenne), így hatva a kvantumvákuum részecskéire (és fordítva) vagy új, kvantumvákuumban relatíve gyakran fellelhető részecské(k)ről van szó? Bár utóbbira is ráhúzható akár az előbbi értelmezés. Egyébiránt, véleményem szerint nem releváns analógia a makroszinten működő "önmozgatás" (vitorlás, kormánycsapkodás stb), azaz a 3. törvény megsértése, mert kvantumszinteken magával a kvantumvákuum folyamatos dinamikájával lépnek kölcsönbatásba a nyalábok részecskéi (ez esetben mikrohullám), azaz végső soron az azok reakciói hajtják előre a minden más aspektusból zárt rendszert. Az az egy aspektus, ahonnan vizsgálva soha nem lehet egy rendszer zárt, a tér (kvantumvákuum struktúra) aspektusa. Ezt akarják itt kihasználni. (S ebben meggyőzőek) Érdekes emellett (s amiért 99%, hogy tévednek) hogy ez alapján, ha nem rendelkeznénk kiterjedéssel, ahogy egyes kvantumok se, látszólag mi is felülírhatnánk ezeket a törvényeket. Azért is vetjük el a lehetőséget, mert ahhoz, hogy ezt hatékonyan kiaknázhassuk, képessé kéne válnunk kedvünkre megszüntetni térbeliségünket, ez pedig evidencián felül álló antitézis ugye. Ezért ragaszkodunk annnyira Newtonhoz és az ő axiómáihoz, eléggé erős ok a kiterjedésünk, s egyéb makrotulajdonságunk kényszerű megléte. A kvantumhatások "kihasználása" során mi csak kergetjük őket, valójában sose irányítjuk. Kétséges, hogy valaha is képesek leszünk ilyesmire, ugyanis alapvető makrotulajdonságainktól kéne megszabadulnunk, ezt a fizika gerince, fő alapvetései és művelésének módjai aligha teszi lehetővé, tehát ehhez meglehet, nem csupán nagy elméleteket kéne megcáfolni, hanem magát a fizikát másképp definiálni. Szóval, a földön maradva, nem véletlenül tűnik valóban csak észrevétlen erőhatásnak vagy mérési hibának. Köszi a cikket, rég volt ilyen! :)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Renhoek VAjZY
2016.11.28. 13:13
Köszi, végre egy ontopic hsz. A végét nem teljesen értettem sajnos, kicsit eltávolodtam a QM-től...tudásom is megkopott... örülök ha a kvantumteleportációt értem :D d e szerintem is a kvantumvákuum jelenségek körül kéne keresni a magyarázatot. Feltéve ha nem mérési hiba. Plusz az űrben kéne tesztelni egy LIGO pontosságú eszközzel. Vagy ha elindul, akkor elhiszem :)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BiroAndras pdx06
2016.11.28. 13:24
Víz majdnem mindenhol van. Élelmet meg lehet termelni viszonylag egyszerűen, ha van víz és napfény. A napfény kiváltható mesterséges fénnyel is. A víz meg újrahasznosítható, úgyhogy nem kell úl sok, és akár azt is vihetjük magunkkal.
A Marson víz elvileg van bőven, csak ki kell olvasztani, és bár a napfény kevesebb, mint a Földön, de még épp elég.
Építkezni nyílván elsősorban a helyi anyagokból kell. De ha már viszonylag olcsón tudunk több száz tonna terhet odavinni, akkor nagyobb gépek szállítása se gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. MZperX75
2016.11.28. 18:37
Ilyen baromságokkal etetnek minket,mutassanak inkább meg egy jól működő gravitációs hajtóművet,a hozzá épített szerkezetével. Valahogy mindig egyfajta időhúzást érzek ezekben a hírekben,hogy ez még eltart néhány évig ,mikorra lesz belőle valami az 20-30 év. Aztán pár év megy ez is a süllyesztőbe. Láttán minap olyan "repülőt" földfelszíntől néhány száz méter magasságban repüli(száguldani)ami 10-20km-t tett meg,a másodperc tört része alatt, pontosan (4K-s videóval 30képkocka /sec 0.7mp alatt ment át a horizonton,ami lehetetlen mégis rajta van a videón amit mi rögzítettünk,tehát első kézből van22 képkockán ) Mikor élőben lett felvéve észre se vettük a gépet,mert hangja nem volt.(persze ez kirándulós felvétel dél Franciaország tengerpart. 1.5 óra 4K-s anyagban 4 ilyen repülőt fedeztünk fel. Az egyik 7 képkockán van rajta kb 1-2 ezer méterrel mellettünk repült el majd 1/30 másodperc alatt megállt 0-ra és ellenkező irányba indult hasonló sebességgel. Meg egy kis csík a retinádon azt kész. No mindegy.............
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Renhoek MZper...
2016.11.28. 20:05
Minden fizikus kolléga tudja, hogy a leghitelesebb mérést egy 4K-s telefon/kézikamera felvétele adja

Szerintem UFO volt, vagy titkos kormányrepülő, ami gravimeghajtással ment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Pendra37 MZper...
2016.11.28. 21:28
Popec az a 4K kamera, ha radart meg lezert megszegyenito pontossaggal, 1 nezopontbol megmondja a latott keppontok terbeli tavolsagat es sebesseget a sotet egbolton.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. lmocsi
2016.11.29. 00:24
"Az Unruh-effektus létezését azonban még szintén nem sikerült kísérleti úton igazolni. A másik gond ezzel a teóriával, hogy McCulloch modelljében az EmDive belsejében változó határok közt mozog a fénysebesség is, ami viszont Einstein speciális relativitáselméletének mond ellent..."
Pont ma jelent meg erről egy cikk:
http://index.hu/tudomany/2016/11/28/minden_borulhat_amit_a_fizikarol_tudtunk/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. powerage
2016.11.29. 07:05
Egy kicsit józanabb összefoglaló arról, miért parasztvakítás a cucc:

https://www.youtube.com/watch?v=jCAqDA8IfR4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. B_Real
2016.11.29. 21:07
DDDDDDDD Papa, villants valamit! Miért is lepődök meg, hogy te írsz ekkora sületlen ostobaságot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MalyiLaszl...
2016.11.30. 10:43
Érdekes cikk, de nekem egyenlőre nagyon fantasztikus .

Édesapámmal évekkel ezelőtt készítettünk egy gépet és annál is nagyobb erőt lehetett kimutatni. Sajnos mostanában nincs időm vele foglalkozni és kísérletezni. (A cikk olvasásakor jutott eszembe.) Akit esetleg érdekel az agyszüleményem és a kísérleti megvalósítás lehetősége akkor szívesen készítek egy leírást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Renhoek Malyi...
2016.11.30. 13:22
Igen, csak otthoni körülmények között a garázsban még nehezebb elkülöníteni a mérési hibákat... de láthatjuk még itt is baromi nehéz. Föld gravitációja, emag jelenségek, hő.. stb...
és Nasanál nem szovjet erőmérőket használnak

Szóval a fizika törvényeit feszegető eszközöknél, még a sokmilliárdos mérőeszközökben sem lehet vakon megbízni. Pl az olaszok fénynél gyorsabb részecskéje...

Ellenpélda a LIGO és a gravihullámok... de láttuk ott milyen precizitás van... (és nem mondd ellent a fizikának, sőt épp igazolta azt)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. fofoka Chava...
2016.11.30. 21:00
Nem én írogatok hülyeségeket itt..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!