iPon Cikkek

MXGP 3 - The Official Motocross Game

Dátum | 2017. 06. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az olasz Milestone továbbra is megbízhatóan szállítja a szűk rétegeket kiszolgáló versenyjátékait. Csak tavaly hat ilyen anyagot tettek le az asztalra, és ugyan 2017-re eddig csak három cím van bejelentve, amikből az egyik a jelenleg tesztelt MXGP 3, nagyon meglepődnénk, ha nem kerülne elő valahonnan még legalább kettő az év végéig. Persze, a Milestone játékai többnyire mindig közepesek voltak, de valószínűleg ennyire számíthatunk, amikor egy kis csapat, kis költségvetésből próbál olyan játékot összehozni, aminek a potenciális rajongótábora is viszonylag kicsi. Nincs ez másként az MXGP 3-mal sem, de azt nem lehet mondani, hogy azért a srácok ne igyekeztek volna. Első körben fogták magukat, és az eddig használt, finoman szólva sem kiemelkedő saját technológiájukat lecserélték az Unreal Engine 4-re. Ettől persze mindenki drámai javulást várt, azonban ez nem következett be. A versenyzők és a motorok továbbra is korrekten festenek, mint ahogy maguk a pályák is többnyire rendben vannak, de a textúrák mosottak, az animációk még mindig kicsit bénák tudnak lenni. A legnagyobb baj viszont, hogy minden úgy néz ki, mintha rákentek volna egy mázréteget, amitől furcsán mosottnak hat a kép - talán megpróbálták valamiről elterelni a figyelmünket?
Mindenesetre a motokrossz elsőre nem tűnik a világ legkomolyabb sportágának: egy rakás ember kétkerekűekkel dagonyázik a sáros pályán, és többnyire látványosakat esnek, miközben hektószámra szórják a sarat. Persze ez az egésznek a varázsa, és egyébként meglepően nagy koncentrációt és fizikai állóképességet igényel, meg persze látványos is, főleg a jó sok ugratóval ellátott pályákon. Ezt a formulát a Milestone már tavaly is nagyjából sikeresen alkalmazta az MXGP 2-vel, most pedig sikerült még tovább menni. A fizika fejlődött és a motorok látványosabban túrják szét a pályát a versenyek előrehaladtával, ami persze komoly hatással van mindenkire, hiszen a nyomvályúk között egyre nagyobb kihívás talpon maradni, alaposan módosítani kell a versenyzési stílusunkon. Amikor pedig egyszerre 22 versenyző küzd meg egymással, a végeredmény szórakoztatóan kaotikus tud lenni. Egy dolgot viszont tavaly nagyon hiányoltam, és még idén sem sikerült megoldani: a motorok mögött továbbra sincs dinamikusan felverődő sár, holott ebben a sportágban teljesen alap lenne, és nagyon sokat tenne hozzá a realisztikussághoz és a hangulathoz. Kifogást nem nagyon tudok elképzelni, elvégre ezt már a Motorstorm is meg tudta oldani PS3-on. Talán 22 járgánnyal egyszerre ez már túl sok lenne a konzoloknak? Talán, de mivel amúgy is 30fps-sel fut a játék, valahogy nem hiszem. Akárhogy is, összességében a látvány fejlődött, de valahogy még mindig nem néz ki úgy, ahogy azt egy újgenerációs motoros anyagtól elvárnánk.
Valószínűleg azonban a rajongókat a látvány nem is annyira fogja érdekelni, inkább a vezetési modell és a fizika a fontos. Ebben is akadnak viszont furcsaságok, például amikor lekoccolunk egy pályaszéli objektumot, a versenyzőnk úgy viselkedik, mintha rá lenne ragasztva a motorra, illetve bizonyos helyeken simán belefér egy kis levágás, máshol meg (ahol látszólag simán bele kellene, hogy férjen) egyáltalán nem. De ha ezektől eltekintünk, akkor a vezethetőség nagyon is rendben van, és a fejlesztők igyekeztek kicsit kedvezni az amatőröknek is. Alapvetően három szinten határozhatjuk meg, hogy mennyire szeretnénk valószerű irányítást, amiből nagyjából mindenki megtalálja majd a hozzá illeszkedőt, a mesterséges intelligencia keménységét pedig öt szinten szabályozhatjuk. Aki pedig igazán profi, az elmehet a végletekig, és külön kezelheti az első és hátsó féket, manuálisan válthat és szabályozhatja a versenyző súlypontját a jobb analóg karral. Aki mindezt végre tudja hajtani a többi gomb nyomkodása mellett, odafigyelve a pályán kialakult nyomvályúkra és a többi versenyzőre, az előtt le a kalappal, de az biztos, hogy a Milestone mindent megtett annak érdekében, hogy kiszolgálja az igazi rajongókat.
És ha már a rajongók kiszolgálásáról van szó, nagyon odafigyeltek arra is, hogy megfelelően kihasználják a hivatalos licencet. Sokak kérésére végre bekerültek a 250 köbcentis motorok a 450-esek mellé, valamint elérhetőek a kétüteműek és a négyüteműek is. Ezen kívül bekerült a 2016-os idény mind a 18 pályája, valamint 31 versenyző az MXGP-ből, és 32 az alacsonyabb szintű MX2-ből. Ezen kívül tulajdonképpen az összes hivatalosan is versenyző motor elérhető a legtöbb szponzorral, felirattal, kiegészítővel együtt. Szintén örülhetünk a nagyon részletes testreszabási lehetőségeknek, melyek segítségével nem csak a versenyzőnk és a motorunk kinézetén változtathatunk azzal, hogy mindenhova ráaggatjuk a Monster logóját, hanem tuningolhatjuk is a gépeket. Maga a kampány arra épül, hogy (a már nagyjából minden versenyjátékban megszokott módon) alulról kezdve felküzdjük magunkat, menet közben a teljesítményünkkel meggyőzve a szponzorokat, egyre több és több pénzt keresve, új motorokat vásárolva. Kár, hogy ezen kívül semmi extra nem jutott ide, így mindössze figyelnünk kell az adott versenyre kitűzött célokra, és megpróbálni teljesíteni azokat.
A kampányon kívül játszhatunk mezei versenyhétvégét, vagy különálló bajnokságot, melyek részleteit testre is szabhatjuk (például a pályák sorrendjét, futamok hosszúságát), a különböző kihívásokat tartalmazó Challenges mód azonban kikerült, a helyét pedig a Monster MXON (Motocross of Nations) vette át. Ennek keretén belül választanunk kell egy országot, és tizenegy másik ország képviselőjével kell majd megküzdenünk három futamon át, melyek közül egy MXGP-s, egy MX2-es, egy pedig nyitott. Mindhárom versenyen az adott ország más-más versenyzővel indul (tehát ha kiválasztunk egy országot, három hivatalos versenyzőt kapunk hozzá), és az náció fog nyerni, aki a végére a legtöbb pontot gyűjti össze. Igazából az egész nem sokban különbözik attól, mintha sima versenyeket játszanánk, de azért jópofa.
Talán az a legnagyobb baj az MXGP 3-mal, hogy az alapvető versenyzés egészen jó, a fizika és a vezethetőség rendben van, de továbbra sem nyújt semmi extrát, ami pedig azt jelenti, hogy még mindig kizárólag a keményvonalas motokrossz-rajongóknak ajánlható leginkább. Ráadásul a menürendszer is nagyon puritán, valahogy semmilyen hangulata nincs, de a legfájóbb probléma még az engine cseréjével is megmaradt tavalyról: brutálisan sokat tölt. De tényleg, még az egyes menüpontok között is hajlamos másodperceket gondolkodni, ha pedig elindítunk egy versenyt, nyugodtan elkezdhetünk közben a telefonunkon elolvasni egy közepesen hosszú cikket. Ez különösen akkor irritáló, ha az ember beugrana csak nyomni egy gyors versenyt, de persze ha hosszabb időre ülünk le játszani, akkor is nagyon zavaró. Mindezek fényében, habár a játék alapvetően korrekt, "kissé" soknak találom a PC-s 49,99 eurós, és a konzolos 21 ezer forintos árát.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. macman507
2017.06.09. 22:03
Nem mondanám hogy sokat tölt, legalábbis PC-n biztosan nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!