iPon Cikkek

Nagyító alatt az olcsóbb 22"-es szélesvásznúak

Dátum | 2009. 02. 20.
Szerző | Terrayon
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Továbbgördítve legutóbbi témánkat ezúttal olyan 22”-es kijelzőket kerestünk, melyektől valószínűleg nem dől össze a családi költségvetésünk. Tesztünk szereplői közt az ASUS és Acer egy-egy régebbi típusát, a NEC „Value” kategóriás monitorját és az LG szintén egyik régebbi kiadását tisztelhetjük új köntösben.


A specifikációkra pillantva láthatjuk, hogy a kijelzők nagyjából azonos árszintet képviselnek, egyszerű kivitelű talpszerkezettel rendelkeznek, és egyikük sem kapott DVI csatlakozót vagy beépített hangszórókat. A dinamikus kontrasztvezérlést csak az ASUS és LG monitorjai, míg a falra szerelés lehetőségét valamilyen szabvány szerint a készülékek mindegyike támogatja.

ASUS VW220


A legolcsóbb szegmensben keresgélve ezúttal a gyártó egyik régebbi szériájához nyúltunk. A formaterv az ASUS-tól megszokott egyszerű, szögletes. Az egész készülék feketében pompázik, mindössze egyetlen ezüst díszléc töri meg az egyhangúságot szemből, a panel alján.


A menükezelő gombok egy síkban helyezkednek el a kávával, mely kicsit megnehezíti a használatukat. A vékony kialakítás nem kedvez a gyors beállításoknak, viszont pozitívum, hogy a képprofilokhoz és fényerőhöz azonnali elérést kapunk, így ezeket könnyedén be tudjuk állítani. A szoftveres vezérlést mellőznünk kell, mivel ezt nem támogatja a kijelző, ezért kénytelenek leszünk a gombokat használni a beállítás során. A LED fényereje elfogadható, bár a fénye szemből nézve kissé szúrós.


Az anyagminőséget teljes mértékben jónak éreztük, ropogás sehol nem fordult elő. A talp felszerelése sem okozott nehézséget, az általa nyújtott dönthetőség pedig egy átlagos asztali használathoz elegendő. Magassága fix, ezt kicsivel magasabbra is építhették volna. Stabilitás tekintetében nagyon jó a helyzet, a korong alakú talp gumírozásának hála egyáltalán nem hajlamos elmozdulásra, és a panel sem ingatag.


A monitor a falra szerelhetőséget is támogatja, amit a VESA 100-as szabvány szerint tudunk kivitelezni. A talp hátulján található kampó segítségével a kábelek elvezetésének problémáját is magunk mögött tudhatjuk. A video csatlakozásnál nem meglepő módon csak VGA aljzattal találkozunk, egy digitális megoldás minden bizonnyal súlyos ezresekkel drágítaná a készülék árát.

A monitor éppen elegendő fényerőtartalékkal rendelkezik, hogy erős napsütéses időben is használni tudjuk, kontrasztja pedig átlagos. Az elvileg 16,7 milliós színmegjelenítéstől függetlenül kissé fakónak találtuk a monitor színeit, de ez eredmény még így sem mondható vészesen rossznak, a színátmeneti skálákon pedig csak enyhe darabosság figyelhető meg.

1680 X 10501440 X 9001280 X 8001680 X 10501440 X 9001280 X 800
A kép élessége natív felbontáson megfelelő, de már analóg csatlakozáson is láttunk ennél jobb szövegmegjelenítést. A kijelző skálázási képességével viszont nem voltunk megelégedve. A homályosság mértéke még rendben volna, de alacsony felbontás esetén a csúnya pixelesedés nagyban rontja a képminőséget. Ezzel szemben a képarány kezelést jónak találtuk, a 16:10-től eltérő felbontásokat kivétel nélkül lekezeli a készülék, így a régi játékokat is torzításmentesen élvezhetjük.


A készülék legnagyobb ereje háttérvilágításában mutatkozik. Igaz, hogy sötét képernyőn enyhe foltosodás látszik, viszont bevilágításokat nagyítóval kéne keresnünk. A fekete szín megjelenítése is kellően mély, így filmezésre nagyon jól használható volna a kijelző, ha csak ezen múlna a dolog. A monitor betekintési szögei ugyanis kissé szűknek bizonyultak. Oldalról enyhe sárgulás volt megfigyelhető, a rendes szemből történő használatnál pedig már a képernyő felső területén némileg elzöldült a kép, így a hibátlan színmegjelenítéshez kénytelenek voltunk kicsit előredönteni a panelt. A monitor válaszideje megfelelő játékokhoz is, a bemeneti késés (input lag) pedig elhanyagolhatóan kismértékű.


A gyártó ezúttal is a jól bevált Splendid profiljait vette elő. Az alaphelyzeti Standard sémát internetezéshez és munkához érdemes választanunk feltéve, ha egyszer már előzőleg megfelelően beállítottuk (tippünk a lap alján olvasható). A Splendid színező profiljait, vagyis a Theater, Game, Night View és Scenery módokat csak a javasolt helyzetekben érdemes elővennünk, különben kellemetlen, túlszaturált és túlélesített képpel fogunk szembesülni. Ellenben, ha a megfelelő körülmények közt használjuk ezeket, meglepően szép eredményeket képes velük produkálni a kijelző. Mozizás alkalmával éppen a színek élénkítésére, játékban pedig a fényerő drasztikus megnövelésére volt szükségünk, így kijelenthetjük, hogy valóban hasznos szolgáltatás a Splendid. A dinamikus kontrasztvezérlés alapértelmezés szerint inaktív, így ha ezt használni szeretnénk, minden egyes profilban külön-külön kell bekapcsolnunk.

Standard és Theater profil
A kép beállításai közül a színhőmérséklet és bőrtónus a képprofiloktól függetlenül változtatható meg. Előbbi az előre meghatározott értékek közül választható ki, ha pedig egyik színhőmérséklet sem tetszik, egyedi színkeverést is használhatunk. Utóbbi extra sárgás vagy vöröses színezéssel változtatja meg bőrszínt, mely egyedül az alaphelyzeti Standard profilban nem érhető el.

Acer AL2216W


Az Acer esetében is egy régi sorozathoz nyúltunk, abból viszont egyik legjobban sikerült darabját, az AL széria 22”-es tagját vettük elő. A gyártó nem véletlenül alkalmazza reklámjaiban ezt az időtálló formatervet, mivel mai szemmel is újszerűnek hat. A káva elöl ezüst, hátul pedig fekete színezést kapott a talprésszel egyetemben.


A menühöz megkapjuk a szoftveres „Acer eDisplay Management” vezérlést, mellyel kiválthatjuk az egyébként remekül sikerült gombokat. Ezek kényelmesen nyomhatóak és gyorsan reagálnak. A bal szélső gomb azonnali elérést biztosít a beépített képprofilokhoz, a fényerőt viszont csak a menüben kitallózva tudjuk átállítani. A bekapcsoló gombba integrált LED szintén jó, a bekapcsolt állapotú halványzöld és készenléti halványnarancs színe csak tájékoztató jellegű.


A talp összeszerelését még mindig nagyon furcsának találjuk, ezt a műveletet ugyanis hangos nyekergés és ropogás kísérte. Viszont miután helyére került a talpszerkezet, már megfelelő stabilitást nyújtott a monitornak. A panel dönthetősége igen szűknek mondható, de legalább nagyon könnyen tudjuk ezt beállítani. A talpat leszámítva az anyagminőség ennél a monitornál is kiváló, vastag, erős műanyagok jellemzik a készüléket.


A hátlapra pillantva csak a felfüggesztési lyukakat találjuk, kábelkötegelő kampó sajnos nem jár a madzagokhoz. A video csatlakozóknál mindössze egy VGA bemenet található, az árcédulára tekintve ezen most sem lepődtünk meg.

Használatba véve a kijelzőt azzal kellett szembesülnünk, hogy a régebbi készülékeknél tapasztalt csíkos megjelenítés jellemzi a képet. Viszont a monitor fényerőtartaléka bőséges, kontrasztja szintén igen jónak mondható. 16,2 milliós színmegjelenítése szintén jónak bizonyult, melyet nemcsak a színátmeneti skálák folytonossága, hanem a megjelenített fényképek szépsége is bizonyított számunkra.

1680 X 10501440 X 9001280 X 8001680 X 10501440 X 9001280 X 800
A képélesség natív felbontáson elfogadható, ám lejjebb haladva bizony jól látható homályosodásnak lettünk tanúi, nem célszerű ezeket használnunk. A képarány kezelés teljes hiánya miatt a 16:10-től eltérő képméretek is rosszak, ugyanis ilyenkor a homályosodás mellett a torzítással is számolnunk kell.


A háttérvilágítás messze nem tökéletes, homogenitása közepes, a képernyő oldalai a többi területhez képest sokkal világosabbnak bizonyultak. A fekete mélysége ennek megfelelően változó, legfeljebb a kijelző közepét nevezhetjük kellően sötétnek. A panel látószögei elfogadhatóak, mivel oldalról csak enyhe sárgulás, függőlegesen pedig csak kismértékű elszíneződés látható felül. Válaszideje jó, bemeneti késést sem vettünk észre, így játékokra ez is megfelelő lehet.


Ha az „Acer eDisplay Management” (ADM) alkalmazását feltelepítjük, a monitort könnyedén bekalibrálhatjuk a varázsló segítségével. Lényege, hogy a sötétben, menükezelő gombok nélkül is beállíthatjuk a fényerő, kontraszt és a fehéregyensúly megfelelő értékét. Az előre beprogramozott képi sémák az „eColor Management” címke alatt találhatók meg. Ilyenkor kissé logikátlan módon a kijelző színvilága változatlan marad, a választható profilok csak fényerő, kontraszt és gamma értékükben különböznek egymástól. Szövegmegjelenítésre választhatjuk a „Text” módot, grafikához pedig a „Graphics” sémát, mely előszeretettel alkalmaz gamma csökkentést.

Standard és Movie profil
A „Movie” mód az imént említett beavatkozáson felül erős élesítéssel és a fényerő megnövelésével segíti elő a filmek élénk megjelenítését. Az általunk kikísérletezett értékeket a „User” profil hivatott eltárolni, ha pedig a sémák gyári értékein változtatunk, szintén átkerülünk ide, felülírva ezzel korábbi értékeinket. Az automatikus kontrasztvezérlés (ACM: Adaptive Contrast Management) alapértelmezésben nem működik, ezért ha használni szeretnénk, minden egyes képprofilban engedélyeznünk kell. Összegezve a képi sémák használhatóak, de hatásukat nem éreztük átütőnek, ezért véleményünk szerint nem érdemes kapcsolgatni őket, maradhatunk egyedi beállításainknál.

LG W2243S

Előző tesztünkhöz hasonlóan az LG házából egy újabb kedvező árú megjelenítőt vettünk közelebbről szemügyre, mégpedig egyazon családból, immáron 22”-es méretben. Kiderül, hogy a nagytestvér megismétli-e a kisebb változat (W1943S) hibáit vagy ezúttal már egy komolyabb kiadásról beszélhetünk.


A készülék formája mit sem változott, a festés mindenhol fekete, melyet csak a márka és típusjelzés tör meg valamelyest. Az anyagminőséggel kapcsolatban vegyes érzelmeink vannak. Ami a kávát illeti erős műanyagokkal találkoztunk, a gombok és a talprész viszont már hagy némi kívánnivalót maga után.


Mivel szoftveres menüvezérlést nem támogat a készülék, kénytelenek vagyunk a káva jobb alsó sarkába épített nyomógombokat használni. Ezek bizony rémesen gyenge minőségűek, használatuk nagy zajjal jár. Szerencsére a menü legalább gyorsan reagál, így emiatt nem érhet minket nagy tragédia. A LED viszont jól sikerült, fénye egyáltalán nem erős, ráadásul ki is kapcsolhatjuk a menüben.


A talp felszerelése nem okozott különösebb fejtörést, viszont a gyártó előszeretettel alkalmazza azt a módszert, hogy két részletben kell összeállítanunk a készüléket. Ez még nem is olyan nagy probléma, kár viszont, hogy rettentő könnyű műanyagokat használnak erre a célra és az eredmény magáért beszél, a monitor nem rendelkezik túl nagy stabilitással. A dönthetőség normál keretek közt állítható, de sajnos a folyamat csak nagy erőfeszítések mellett kivitelezhető. A fix magasságot szerencsére nagyon jól eltalálták a tervezők, ennek hála a kijelző használata nagyon kényelmes.


Hátul a kisméretű 75*75-ös felfogatási lyukakat találjuk meg, kábel elvezető kampót viszont nem kapunk a monitorhoz. A csatlakozási lehetőségek most is kimerülnek egy D-sub aljzatban.

A kijelzőt kistestvérével ellentétben már elegendő fényerőtartalékkal látták el, ráadásul míg azt csökkentett gamma értékkel voltunk kénytelenek használni, addig jelen típusnál erre nem volt szükség. Normál gamma mellett tehát napsütésben is elegendő a világosság, és emellett a kontraszt is meglehetősen jónak bizonyult. A kijelző színhűségére szintén nem panaszkodhatunk, élénk színekkel és folyamatos színátmeneti skálákkal büszkélkedhet.

1680 X 10501440 X 9001280 X 8001680 X 10501440 X 9001280 X 800
A natív felbontás élessége megfelelő, az átlagos analóg bemenettel ellátott kijelzők szintjét hozza. Alacsonyabb méretre evezve viszont ugyanolyan homályosodással kellett szembenéznünk, mint többi tesztalanyunk esetében. A képarány kezelés nagyon jó, a „4:3 in wide” dedikált gombnak hála a 16:10-től eltérő képméretek torzításmentesen jeleníthetők meg a monitorral.


A háttérvilágítást vizsgálva meg kell állapítanunk, hogy a képernyő igen foltos, és alul-felül jól látható bevilágítással is számolnunk kell, és a fekete mélysége sem az igazi. Cserébe a monitor látószögei igen jóra sikerültek, oldalról és függőlegesen is alig történik színtorzulás, mindössze némi fényerő és kontrasztvesztés történik. Filmezés szempontjából tehát nagyon vegyes a kép, míg a bevilágítások a készülék ellen, addig a jó látószög mellette áll. A panel reakcióideje jó, bemeneti késése pedig elhanyagolható. Úgy látszik ezen a területen már a legolcsóbb TN panelek is rendkívüli módon teljesítenek, játékra tehát akár ezek közül is választhatunk, nem érhet minket csalódás.


Képprofilok tekintetében sajnos nem történt változás, ezúttal is a „LightView” sémákat kapjuk erre a célra. A „Night Photo” és „Night Movie” profilok egyformán használhatóak fényképek és filmek megtekintésére, különbség nem igazán figyelhető meg köztük. A „Night Text” kék színhőmérsékletével a szövegolvasást hivatott szemünk számára megkönnyíteni, a hatást viszont túlzásba vitték. A sémák nappali változatai („Day Photo”, „Day Movie”, „Day Text”) erősebb fénnyel rendelkeznek sötét társaihoz képest, más különbséget viszont nem találtuk köztük.

Normal és Day Movie mód
Újdonság, hogy immáron a dinamikus kontrasztvezérlés is elérhető, ki vagy bekapcsolására azonban nincs lehetőségünk, ezzel a funkcióval kizárólag az egyéni „Normal” séma rendelkezik. Mivel nem igazán találtuk meggyőzőnek a gyári profilokat, ezért inkább azt javasoljuk, hogy a következő értékek szerint állítsuk be az alaphelyzeti „Normal” sémát (nem mindenhol ugyanolyan jó az eredmény, így itt is buzdítanánk mindenkit a neki tetsző értékek kikeresésére):

NEC LCD22WV

Mivel a japán gyártó termékpalettájáról már korábban volt szerencsénk egy igen jól sikerült, mégis kedvező árcédulával rendelkező modellhez, ezért hasonló eredményben reménykedve nagyító alá tettünk egy újabb típust.


A készülék külleme kissé puritán, formái egyszerűek, a szürke festés fekete hátlappal és talprésszel társult, az eredmény pedig a NEC szokásos formatervezésébe illeszkedik.


A gombok rendkívül jól sikerültek, nagyon könnyű kitapintani őket és használatukkal azonnal be tudtunk mindent állítani, amit a menüben kerestünk. Erre egyéb lehetőségünk nincs is, mivel a szoftveres „NaviSet” menüt ezúttal nem kapjuk meg, viszont a tökéletes vezérlés miatt ezt nem is hiányoltuk. Az apró méretű LED a gombok mellett található meg, fénye egyáltalán nem vonta el figyelmünket a megjelenítőről.


Az anyagminőséget is nagyon jónak találtuk, ám a minőségérzeten némileg ront a panel dőlésszögének állításakor jelentkező enyhe nyekergés. Az egyszerű talp összeszerelése könnyedén kivitelezhető, de egy későbbi szétszerelés esetén sem lehetünk gondban. A fix magasságot jobb lett volna valamivel magasabbra tenni, de még így is jól használható a kijelző, mivel nagyon széles keretek közt tudjuk állítani a panel dőlésszögét.


Hátul láthatóak a felfogatási lyukak és a kábelszorító kampó, melynek köszönhetően a vezetékek rendezettebben tudnak helyet foglalni a készülék mögött. A video csatlakozási lehetőségek a NEC monitorja esetén is igen korlátozottak, mivel nála is csak a D-Sub aljzat található meg.

A megjelenítő kontrasztja igen jó, fényerőtartalékával viszont akadnak gondok. Napsütésben kissé kevésnek bizonyult, ráadásul sötét szobában sem éreztük, hogy lejjebb akarnánk tekerni az alapértelmezett, igen magas fényerő értéket. A színátmeneti skálák többnyire folyamatosak, a kijelző színhűséget pedig nagyon jónak találtuk, szép és élénk színekkel rendelkezik a monitor.

1680 X 10501440 X 9001280 X 8001680 X 10501440 X 9001280 X 800
Natív felbontáson az élességet szintén nagyon jónak találtuk, mai tesztünkben először éreztük, hogy szívesen használnánk analóg kábelen keresztül is a kijelzőt. A skálázási képességei viszont alig jobbak a többi készülékénél, a kisebb képméretek homályossága csak hajszállal csekélyebb a többinél, ráadásul a képarány kezelés teljes hiánya miatt a 16:10-től eltérő felbontások csak torzítva jelennek meg. Emellett egy említésre méltó hibával is számolnunk kell, az automatikus kalibráció ugyanis sokszor nem teljesítette feladatát és kézzel kellett beállítanunk a képet. Több ízben is előfordult, hogy a kép szélei lecsúsztak a panelről, a manuális beállítás után viszont az értékeket megjegyezte a készülék.


A háttérvilágítást vizsgálva szomorúan konstatáltuk, hogy alul és felül nagyon erős bevilágítások vannak jelen, mely tény nagyban rontja a szélesvásznú filmek megtekintését. Ezt leszámítva nem találtunk foltosodást és a fekete megjelenítése is kellően mélynek bizonyult, így különösen sajnáljuk, hogy csak emiatt nem lehet tökéletes a filmezés élménye. A panel látószögei is jók, oldalt és függőlegesen is csak alig látható kismértékű színtorzulás, főként fényerő- és kontrasztcsökkenéssel kell számolnunk. A reakcióidő most a gyengébb 5ms-osok szintjét hozza, így játékos kedvűek is használni tudják a készüléket, de a kijelző nem számukra javallott elsősorban.


A menü nem tartalmaz képprofilokat, csak némi fényerő, kontraszt és színhőmérséklet állításra van lehetőségünk. Utóbbi az előre elkészített „Warm”, „Cool” és „sRGB” közül választható ki, de egyedileg is keverhetünk magunknak, ha nem nyernék el tetszésünket. A képernyő beállításait hamarjában elvégeztük, ugyanis már gyári értékek mellett is igen jó képpel rendelkezett a kijelző, ezért ezen a területen nem sok dolgunk akadt. A menü tehát nem sok extrát tartalmaz, de a legfontosabbakat megtaláltuk benne, a navigáció pedig kellően gyors. Ezen kívül az azonnali elérésnek hála a fényerő és kontraszt értékei egy-egy gombnyomással módosíthatóak, mikor a menün kívül tartózkodunk.

ASUS VW220


Az ASUS egyik legolcsóbb 22”-es monitorja elsősorban igen jónak mondható háttérvilágításával tűnik ki a többi versenyző közül. Színei és kontrasztja még éppen elfogadhatóak és fényerő gondokkal sem küszködik a kijelző. Hátrányai közt említhető, hogy a skálázási képessége nem a legjobb, de legalább a különböző képarányokat helyesen kezeli. A látószögek gyengesége is nagyban ront a képminőségen, ugyanis szemből már a képernyő teteje láthatóan bezöldül. A monitort tehát csak alapszintű általános felhasználásra tudjuk ajánlani, plusz némi játékra. A 3 napos pixelhiba garanciát mellőznünk kell, így összességében a kijelző értékelése: 35/100.



Acer AL2216W


A monitor színhűsége alapvetően jó, kár, hogy ezt az élményt beárnyékolja a kép csíkossága. A filmek alatt számolnunk kell a bevilágításokkal és a közepes látószög sem ennek a felhasználási területnek kedvez. A 3 napos pixelhiba garancia opció formájában elérhető, és emellett örültünk a gyártó támogatásának is, megkapjuk ugyanis a szoftveres menükezelést. Elsősorban ezt a kijelzőt is játékra tudjuk ajánlani, más területen sajnos nem brillírozott a készülék. A felsorolt érvek tekintetében a kijelző értékelése: 40/100.



LG W2243S


Az LG készülékét most sokkal jobbnak találtuk a kistestvérnél, bár ez korántsem jelenti, hogy tökéletes monitorról beszélhetünk. A háttérvilágítás és a fekete mélysége nem az igazi, az anyagminőség is kifogásolható néhol. Ez főként a menüvezérlő gombokat érinti, melyeket szoftveres OSD-vel sem helyettesíthetünk. A kijelző előnyei közt viszont olyan korántsem elhanyagolható pozitívumokat említhetünk, mint a megfelelő színhűség és fényerőtartalék, az igen jó kontrasztérték, rendkívüli látószögek és jó reakcióidő. Összefoglalva tehát filmezéshez nem kimondottan ajánlott a készülék, de aki játéka és munkára olyan megjelenítőt keres, melynél nagyon fontosak a széles betekintési szögek, megtalálta a számára megfelelő típust. A 3 napos pixelhiba garanciát figyelembe véve a készüléke értékelése: 55/100.



NEC LCD22WV


A kijelző legnagyobb erényei közt a szövegmegjelenítés élességét (natív felbontáson), a különlegesen jó színhűségét, és magas kontrasztértékét tartjuk számon. A panel betekintési szögeit kellemesnek találtuk, az anyagminőséggel és menükezelő gombokkal szintén elégedettek voltunk, ám hozzá kell tenni, a készüléknek akadnak árnyoldalai is. Az automatikus kalibráció tökéletlenségét kemény hibának tartjuk, és a háttérvilágítás gyengesége is rányomja bélyegét a filmek megjelenítésére, pedig ettől eltekintve használhatnánk ilyen célra is a monitort. Játékos kedvűeknek mérsékelten ajánlott a készülék, mert bár egyáltalán nem vészes a helyzet, de ennél szinte csak jobbat találhatunk a piacon a TN paneles kijelzők között. Elsősorban tehát azoknak javallott a monitor, akik jó színhűséget és látószöget keresnek kedvező áron. Ha a készülék összteljesítményét nézzük, csak a 3 napos pixelhiba garancia mentette meg a gyengébb minősítéstől, így végül az ítélet: 60/100.


Megjegyzés: értékeléseink TN monitorok között állják meg a helyüket, mivel ezekből van a legtöbb a piacon és igazságtalanság lett volna a legfejlettebbekhez mérni őket. Így ha betekintési szögeknél „++”-t látunk, akkor ne várjunk el tőle S-IPS-es látószöget. Ettől függetlenül TN-es mezőnyben nagyon jó érték.

                                  



Az Acer monitorját a CHS Hungary Kft-től, az ASUS kijelzőjét az Expert Computer Kft-től, az LG és NEC készülékét pedig a Cédrus Számítástechnikai Kft-től kaptuk, ezúton is köszönet érte!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Svindler
2009.02.20. 12:27
VISSZA A CIKKHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. norman81
2009.02.20. 14:25
Én még mindig rettenet módon meg vagyok elégedve az itt vásárolt BENQ GW2200 22" moncsival,amit tavaly nyáron vettem szállítással 1ütt 37k ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tomboy1986
2009.02.20. 16:11
Az LG tetszik, csak nem az S-es típust kellett volna megnézni, hanem amelyiken DVI is van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Svindler
2009.02.20. 16:37
Nem véletlenül foglalkoztunk az S-el, van rengeteg cikkünk DVI-s 22-es monitorokról is, ám kérés volt, hogy foglalkozzunk az olcsóbb régiókkal is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. bul07
2009.02.20. 17:44
KI vesz 22" monitort DVI csatlakozó nélkül gondolom nem fél évre veszi az ember a monitort és lassan a VGA-kon is csak DVI csatlakozó lesz lehet majd átalakítózni de sok öröme lesz majd benne
arról meg ne is beszéljünk hogy 3 NAPOS PIXELHIBA GARANCIA nélkül meg se néznék egy monitort se ezek közül a LG meg a NEC ad hozzá de az nincs kiemelve hogy sub pixelre is vonatkozik vagy csak halott pixelre mert nem mindegy hogy több évig sub pixel hibával kell nézni a monitort főleg ha nem is a szélén helyezkedik el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Insignia
2009.02.21. 20:00
mi az istenert csinalnak dsubbal ekkora felbontason monitort?!?
na mind1 teny hogy olcsobb mint a dvi/hdmi valtozatos de a képminőség elmarad...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Csernus
2009.02.21. 23:23
érdekesek a cikkek föként azok a 22".osok amik full hd-sek.
Én egy éve vettem a fujitsu-siemens 22"colos monitorom és a csak egy vga csati van rajta. akkor nem voltak ilyen hogy hdmi ekkora monitoron.vagyis voltak csak joo drágán.azért vettem ezt és ez sem volt olcso a 65-ezer forintyával.
Rádásul egy tesztet sem látok rola.de majd ha kijönnek a 26-tól felfelé menő moncsik akkor majd cserélem.addig meg simán jó.valaki még 15" crt-vel nyomja akkor meg hova sirjak!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Olasz Tibo...
2009.12.25. 21:04
Sziasztok.

22 colos monitort szeretnék venni 40 ezer-ig,mit ajánlotok?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!