iPon Cikkek

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

Dátum | 2013. 04. 11.
Szerző | Thengar
Csoport | JÁTÉK

Két évvel az Ultimate Ninja Storm2 után végre kijött az anime sorozat fanatikusai által várva várt folytatás. Tavaly csak egy töltelék játékot kaptunk, amely a történet szempontjából lényeges előrelépést nem hozott, hiszen addig nem haladhattak tovább a sztorival, amíg a sorozat nem jut előrébb. Szerencsére a tavalyi év folyamán kevés volt az úgynevezett töltelék (filler) rész a sorozatban, így a játék az egész Nindzsa Háborút (Great War) feldolgozza. Maga a játék még mindig azt az érzést kelti, mintha magát a sorozatot néznénk marionett bábukkal, amelyeket mi irányítunk. Elődjéhez hasonlóan a cell-shaded grafika szép és a gyönyörű hátterek segítenek feleleveníteni a széria ismertebb helyszíneit. Az animéből vett háttérzene és animáció párosítása pedig csodálatos összhatást ad.
Visszaemlékezés nélkül nincs Naruto
Visszaemlékezés nélkül nincs Naruto
Maga a történet ott folytatódik ahol a második rész véget ért. Konoha-t építik újjá az Akatsuki támadás után és eközben kezd körvonalazódni a következő nagy háború. A játék feldolgozza a főbb harcokat, amelyek az animében is megjelentek. A befejezésnél jön a hidegzuhany azok számára, akik olvasták a mangát, ugyanis a játék történetét megváltoztatták itt-ott, hogy egy új befejezést tudjanak csinálni. Erre azért volt szükség, mert még a mangában sincs lezárva a háború, így hát adtak neki egy elég bénán megoldott befejezést. Elődjéhez hasonlóan ez a játék is követi a klasszikus JRPG vonalat, azonban a történet befejezéséig egy előre meghatározott, lineáris útvonalon kell haladni, mielőtt megnyílna a szabad felfedezés. Pont emiatt az átvezető videók egy kicsit hosszúra sikerültek és olyan érzést keltenek, mintha egész részeket beleraktak volna a játékba a sorozatból, és egy idő után ezek a hosszú átvezetők elveszik a játékból magát a játékot. Az előző részhez képest jóval kevesebb harc van játékban, ami verekedős anyag révén nem túl pozitív dolog. Ismét megjelennek a boss harcok quick time eventekkel, bár ebben a verzióban interaktív akciónak hívják őket, amit igazából az egész sztori módra rámondhatnánk.
A boss harcok még mindig lenyűgözőek
A boss harcok még mindig lenyűgözőek
A történetbe beleraktak hack and slash részeket is, amik jó újítások, bár érződik rajtuk, hogy 1-1 elleni harcra van kiélezve az irányítás. Van egy bizonyos „Legend” vagy „Hero” döntés főbb harcok előtt, azonban ezek nincsenek kihatással a történetre és inkább csak nehézséget adnak a játéknak. Szerencsére a történet vége nem jelenti a játék végét, hiszen egy csomó gyűjthető dolog csak ekkor válik elérhetővé. Végre nem mondja meg senki, hogy merre menjünk, hanem nyugodtan felfedezhetjük a világot. Érdemes visszanézni a már korábban meglátogatott helyszínekre, hiszen a játék végével olyan tárgyak kerülhetnek be oda, amelyek szükségesek a 100%-os végigjátszáshoz. Visszatér a második részben használt barátság rendszer is, aminek köszönhetően három társat tudunk magunkkal vinni, akik segítenek a harcban. Most is tudunk velük levelezni, amiben ha a jó opciót választjuk, akkor növekedik a barátságunk. Van még lehetőségünk nindzsa idővonalat felépíteni, ahol a főbb harcokat tudjuk újrajátszani vagy a korábbi részek harcait feleleveníteni.
Sokan vannak, bár mit sem érnek egy Uchiha ellen
Sokan vannak, bár mit sem érnek egy Uchiha ellen
Játékmódok Ha meguntuk a sztori módot, akkor lehetőségünk van egymás vagy a gép ellen harcolni. Free battle módban mehetünk sima csatára vagy bajnokságra. Ehhez több mint 80 karakter és 40 pálya áll rendelkezésre. Az irányítás nem változott az elődhöz képest, ám a Generations bizonyos újításait átvették ide is. A legfontosabb változás, hogy a helyettesítő jutsu már nem chakrába kerül, hanem egy külön állapotcsík jelzi, hogy hányszor tudjuk használni ezt a mozdulatot. A másik fontos változás, hogy itt már van úgy nevezett „instant awakening”, amellyel csak bizonyos karakterek rendelkeznek, viszont ezt bármikor lehet aktiválni a rendes „awakeninggel” szemben, amely csak bizonyos életerő alatt érhető el.
A letisztított kezelő felület nincs a szép koreográfia útjába
A letisztított kezelő felület nincs a szép koreográfia útjába
Van lehetőség olyan bajnokságot létrehoznunk, ahol a harcokra különböző szabályokat sorsol ki a játék, például nagyobb sebzés képességből, de akár lehet extrémebb is, mint azonnali vereség ultimate justu-tól. Lehetőség van előre megadott bajnokságon részt venni, ahol folyamatosan nehezít a játék. A legjobb most is ha áthívjuk a haverokat, hogy szétverjük egymást a játékban, de ha ez nem kivitelezhető, akkor most is van Online mód, több olyan újítással, ami változatossá teszi azt. A szokásos egymás elleni meccsen kívül van lehetőség különféle bajnokságra, valamint egy végtelen módra. A végtelen mód valójában egy szoba, ahova maximum 8 játékos léphet be és próbálnak minél tovább veretlenek maradni. Ketten harcolnak és a többiek nézik őket, majd a vesztes a lista aljára kerül, és ez így folytatódik, amíg a szobát a létrehozója meg nem szünteti.
Egy verekedős játék sem teljes letölthető ruhák nélkül
Egy verekedős játék sem teljes letölthető ruhák nélkül
Vannak azonban problémák a játékkal, ami miatt nem lesz tökéletes Naruto játék. Az egyik nagy gond, hogy a 7 legendás kardforgató, valamint az újraélesztett Kagek nem választható karakterek. A kardforgatókat még meg lehetne érteni, mivel csupán a hack and slash részeken vannak a játékban, viszont a Kagekkal rendes harcok vannak, így érthetetlen, hogy pont őket miért nem lehet választani. Másik nagy probléma, hogy ha ultimate justuval végzünk ki valakit, akkor a játék bead a karakter történetéből egy részletet, azonban ezt nem lehet kikapcsolni és egy idő után unalmassá válik. Arról nem is beszélve, hogy online játékban az ellenfél simán kilép ez alatt, elvéve a győzelmünket. Ami viszont még ennél is jobban fáj, az a segítők miatti akadás. Ez főleg az online részen figyelhető meg, ha mind a négy segítő használja a képességét, akkor a játék elkezd akadni (ezt PS3-on tapasztaltam, Xboxon sajnos nem tudtam megnézni, de sanszos, hogy ugyanez a helyzet). Összefoglalva, bár vannak problémák a játékkal és nem teljesen hű feldolgozása a sorozatnak, mégis hozza azt a színvonalat, amit az előző részekben megszokhattunk. Nagy felháborodást váltott ki viszont a fentebb említett karakterek hiánya, de a fejlesztők kötik az ebet a karóhoz, ezen nem akarnak változtatni, úgyhogy DLC-ben se reménykedjen senki, továbbra is csak ruhákat vásárolgathatunk. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy az igazi Naruto fanoknak kötelező darab a játék, ami még a problémái ellenére is egy jó időre leköti az embert.

Platformok: PlayStation 3, Xbox 360 Tesztelt platform: PlayStation 3
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Zelbacsi
2013.04.12. 16:53
Pont lemaradtam a Will of Fire edition előrendeléséről T_T .... (aki későn kapcsol, így jár)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. s_erno
2013.04.16. 11:23
Bah miért nem tudják ezeket pc-re portolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. crydan
2013.06.16. 22:43
Szerencsére PS3 és X360-on is tesztelhettem, a szaggatás mind2 gépen jelentkezik, de csak nagyon durva csapásoknál, viszont nem mondanám olyan könnyűnek, főleg az utolsó előtti Boss Legend szinten.
De Naruto-fanoknak kötelező, és mellesleg egy nagyon jó kis verekedős cím.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!