iPon Cikkek

NecroVisioN – Vérbeli FPS a háború démoni frontján

Dátum | 2009. 03. 14.
Szerző | alien24
Csoport | JÁTÉK

Új hadszíntérre lépett az első világháborút feldolgozó PC játékok tekintetében a The Farm 51 nevű lengyel játékfejlesztő társulat. A kevésbé ismert, ám annál tapasztaltabb szakembereket felvonultató gárda ugyanis önmagában véve nem találta elég izgalmasnak az első nagy világégés hadviselését jellemző klasszikus lövészárok-harcot. NecroVisioN című alkotásukban ezért a játékmenet során a valóságos csatatérről fokozatosan egy démoni frontra helyeződnek át az események. A továbbiakban már ezen a fronton is keményen helyt kell állnunk, ha el akarjuk kerülni, hogy egy minden eddiginél borzalmasabb háború vegye kezdetét az emberi világban. Ennek eredménye pedig a megszokott háborús-lövöldözős, valamint a horrorisztikus FPS játékok érdekes ötvözete.

Nyugaton a helyzet változatlan?
 
Az 1916-os esztendő még a világháború kellős közepén éri a jobb sorsra érdemes emberi világot. Naponta tízezrek esnek el és sebesülnek meg a csatatéren, habár a frontvonalak mozdulatlannak látszanak. Az erőviszonyok még egyik szembenálló fél javára sem dőltek el véglegesen, a lövészárkokban gubbasztó katonák szempontjából semmi sem utal arra, hogy a szörnyű háború hamarosan befejeződne.

Nem egy megnyerő világ tárul fel a frontharcosok számára...
Ezzel egyidejűleg azonban egy másik, csak kevesek számára ismert helyszínen is komoly események zajlanak. Mélyen a föld felszíne alatt ugyanis az emberi világból egykor kiűzött vámpírok legújabb nemzedéke jelentős terjeszkedésbe kezdett, és egyre nagyobb fenyegetést jelentett az ellenlábas természetfeletti teremtmények, a démonok számára. Utóbbiak azonban jelentős erőfölényben voltak a vérszívó lényekkel szemben, és sorozatos győzelmeket arattak felettük. A vámpírok és a démonok hadakozása azonban új fejezetbe lépett, mióta az előbbiek – felismerve az emberek háborúskodásában rejlő korlátlan lehetőségeket – sebesült katonák ezreit elragadva kezdték el feltölteni soraikat. Persze a démonok sem tétlenkedtek sokáig: mindent elkövettek azért, hogy a vámpírokat megelőzve elpusztítsák, esetleg gonosz céljaikra használják fel a bajba jutott embereket…

A háború egyik fontos kellékét, a gázmaszkot viselve...
Az újonc amerikai katona, Simon Bukner is ekkortájt csöppen bele a csetepatéba. Kezdetben számára is a kegyetlen világháború jelenik meg napi aktualitásként. Hősünk azonban hamarosan rádöbben arra, hogy nem csupán a rohamsisakos német katonák szuronyától vagy gépfegyverétől kell óvakodnia, hanem a nem várt irányból, a föld mélyéből előretörő ördögi erők támadásától is. Kis idő múlva pedig már az újonnan nyílt démoni front válik uralkodóvá: egyenlőtlen harc kezdődik a veszteségeiket a katonák soraiból pótló alvilági lények és a végletesen megosztott és kiszolgáltatott emberiség között. Természetesen Buknert alakítva ránk vár a nemes feladat, hogy egy sebtében toborzott vámpír-zombi hadsereg segítségével megakadályozzuk az emberi civilizációt végleg romba döntő totális háború kibontakozását…

A lövészároktól a poklok kapujáig

A játék jellegéből adódóan változatos pályákat járhatunk be a történetileg hiteles helyszínektől egészen a Lovecraft-novellák ihlette fantasztikus és félelmetes földalatti zugokig. A NecroVisioN kezdetben szinte semmiben sem különbözik a többi világháborús FPS cselekményvezetésétől és akcióitól, majd fokozatosan átfordul fantasy horrorba – ahogyan az ellenséges katonák mellett egyre több élőhalott kerül az utunkba. Nemsokára azon kapjuk magunkat, hogy komoly, fantasy játékokba illő boss-okkal nézünk farkasszemet, egy idő után pedig már sötét vájatokban, illetve alagutakban hentelünk. Végezetül eljutunk a démonok világába, amely igazi tűzfészekként várja, hogy csírájában fojtsuk el a ránk és az embertársainkra leselkedő további veszélyeket. Többjátékos mód esetén lehetőségünk van arra, hogy tisztán világháborús körülmények között harcolhassunk, de voksolhatunk a démonvilág porondján történő multizásra is.

Alig vesszük észre, és már földalatti járatokban kalandozunk...
A változatos pályák rengeteg titkos helyet rejtenek, emellett számos különböző útvonalon végigvihetőek. A különféle játékstílusokat kedvelők mind-mind megtalálhatják a maguk számítását – akik a kamikáze-módszerre esküsznek, teljes erőből belevethetik magukat a rohangálós tűzharcba, ám éppígy lehet rejtőzködve, újabb és újabb fedezéket keresve, megfontoltabban előrenyomulni vagy kisebb feladatokat megoldani. A játékot kísérő párbeszédek hemzsegnek a kíméletlen beszólásoktól és egyfajta fekete humor is felfedezhető bennük (pl. fejlövésnél „most megtanultad a nevem” és hasonlók).

A lépcsőn felérve nem sok szép és jó várhat ránk...
Külön említést érdemelnek a játék során előforduló emlékezetesebb bossfight-ok. Az egyikben pl. egy szűk folyosón kell egy tankkal harcolnunk, miközben a gázmaszktól alig látunk. Egy másik ilyen küzdelem alkalmával egy aréna közepén egy hatalmas robot skorpióval vívunk, míg mi egy két lábon járó tankkal vagyunk. Ezek a harcok elég változatosak, és mindegyiknél van valami trükk amivel legyőzhető az adott ellenfél.

Hagyományos és mágikus fegyverek

A játékmenetre jellemzően a harcrendszer tekintetében is keverednek egymással a realisztikus és a fantasztikus elemek. Fegyverzetünk túlnyomórészt hiteles első világháborús lőfegyverekből áll. Ilyen pl. a jól ismert, „lövészárok-tisztogatónak” is hívott Winchester vagy a feltűzhető szuronnyal és távcsővel rendelkező Mauser mesterlövész puska. Emellett a Colt és Parabellum típusú pisztolyok, illetve az automata fegyver sem hiányozhatnak a tarsolyunkból. Amennyiben szert teszünk rá, egy nehézgépfegyverrel is kedvünkre ritkíthatjuk az ellenség sorait.

A harcok hevében a különböző robbanóeszközök – mint a nyeles kézigránát, a gránátköteg vagy a dinamit – tehetnek jó szolgálatot számunkra, ám adott esetben a bajonettet és a lapátot is kiváló közelharci fegyverként használhatjuk. Hogyha fejlövést hajtunk végre, automatikusan adrenalin rush-t kapunk, ami gyorsulást és több sebzést eredményez. A challenge room-ban megoldott feladat jutalmaként pedig új fegyverekhez vagy egyéb ereklyékhez juthatunk. Egyébként a betöltő képernyőn alul megjelenő aktuális tippek segítik a harcokban való eligazodásunkat.

A lapát is kiváló fegyver lehet a közelharcban
A földalatti teremtmények ellen vívott harcban azonban már korántsem elég az első világháborús haditechnika. Kénytelenek leszünk vámpír- vagy démontechnológiát alkalmazni a hatékony és sikeres támadások érdekében, illetve az általuk alkalmazott varázslatok kivédésére. A zombik ellen kezdetben a Winchestert is hatékonyan bevethetjük, ám a komolyabb ellenfeleket már nem sebzi a lövés. Ekkor jöhet jól a közelharci ütés az aktuális fegyverrel, pl. a szuronnyal vagy a puskatussal.

Új vámpírtárgy a hatékonyság érdekében
Irányítás, grafika és zene

Az irányítás a szokásos alapbeállításokkal működik. A karakter mozgása megfelelő: úgy mozog, ahogyan az elvárható – se különösebb pozitívum, sem pedig negatívum nem emelhető ki vele kapcsolatban. A játék DX9-es és DX10-es módban is indítható, utóbbi nyilván a lelkes Vista-rajongók számára.

A NecroVisioN a Painkiller némileg módosított és a játék igényeihez igazított motorját alkalmazza. A grafika tetszetős, a fejlesztők szerencsére nem csupán a puszta realitásra mentek – ez a játék egy bizonyos szakasza után teljesen érthető. Jól látszik minden, egy szavunk sem lehet a látvány esztétikumát tekintve – összességében éppen megfelelő. A zene is a helyén van: olyannyira illik a játékhoz, hogy teljesen beleolvad az atmoszférájába. Épp ezért szinte észrevehetetlen, de kitölti a csendet, amikor az effektek hangjai nem számítanak.

Összegzés

Igaz, hogy a játék során többféle FPS-stílus jellegzetességei előbukkannak, ám a NecroVisioN túlnyomórészt mégis a vérbeli öldöklésről szól. Egyfajta retró (nevezetesen Doom) feelingje van az alkotásnak: a harcok során rengeteg tucatellenféllel találkozunk, mígnem összefutunk egy-egy igazi nehézfiúval is. Az utóbbiak, vagyis a boss-ok ellen vívott csatákban a kilencvenes évek világa idéződhet fel bennünk, miközben jó sok lövéssel ártalmatlanná tesszük trükkös és segítőkkel védekező ellenfelünket. Ezt a hangulatot erősíti az eltalált grafika és a dinamikus zene – a játék leginkább a valódi értelemben vett, vérbeli FPS rajongóinak nyerheti el a tetszését.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. Svindler
2009.03.14. 16:48
VISSZA A CIKKHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Seb3s
2009.03.14. 17:41
Tetszenek ezek a tesztek, de szerintem jó lenne ha a gép konfigját is leírná a tesztelő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Svindler
2009.03.14. 17:46
Teljesen jogos kérés, eddig mindig benne volt, most valahogy kimaradt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. fagy
2009.03.14. 20:07
A demót próbálgattam eddig, a proci használat kicsi, tehát erre nem érzékeny, viszont egy jobb VGA esetén és 1680x1050 felbontásnál kevés lesz pl a VGA 512MB-os memóriája, nekem 740MB-ot is használt, ekkor azonban 250MB a rendszermemóriából foglalt le területet és így nem volt csoda a 2.280GB RAM igény. Még XP esetén is javaslom a 8600GT-nél erősebb VGA-k használata esetén a 2GB-nál nagyobb méretű rendszermemória használatát, hogy ne a winchesteren játszunk.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Svindler
2009.03.14. 20:42
A rendszermemóriában a proci által igényelt dolgok is vannak. 512-nek elégnek kell lennie :S
Be-beakadt a játék nálad futás közben? (kevés ram jele, hogy töltöget)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Anrigoa
2009.03.14. 20:48
Jo jatek sztem. Sokan mondjak h hasonlit a Painkiller-re. Van benne valami. Az en gepemen, max beallitasoknal 30 fps folotti ertekeken megy, persze csak ugy h az ambient occlusiont vagy kikapcsolom vagy low-ra veszem. Viszont van 1 palya ahol elakadtam, azota nem jatszottam vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. fagy
2009.03.14. 22:50
Válasz Svindler-nek, akadt bizony, de 4GB-vel simán ment. Az 512MB meg nem volt elég, mert a Rivával monitorozott vmem használat több mint 700MB volt, ekkor gondoltam arra, hogy lassan nem fogom leszólni az 1GB VGA-t.Ilyen túlcsordulás esetén a 2GB közelében lévő rendszermem igény jó 200MB-tal megnőtt. 96GT-m van és kipróbáltam kisebb felbontásban szerényebb grafikai beállításokkal egy HD3650-el is 900/1000 órajelekkel. Itt a 256MB-os vmem dupláját 510MB-ot igényelte a játék, belefért éppen a 2GB RAM.ba, de swap itt is volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. raiden
2009.03.15. 03:21
A gázmaszkos kép kicsit vicces. Lehet sose volt szemüvege az ötlet gazdájának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. alien24
2009.03.15. 10:12
Anrigoa, hol akadtal el?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Adriján
2009.03.15. 11:21
Kb a feléig vihettem el, igy nincs róla sok tapasztalatom (asszem Verdunnél tartottam mikor meghalt a gépem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Blade0012
2009.03.15. 11:39
2-3 ellenfél? Mennyit játszottál vele, 10 percet?

Am szvsz nem lett jó gém...nagyon nem. A graf eleinte tényleg jól néz ki, de onnét kezdve h megszerzed azt a vámpírkéz féleséget egyre jobban romlik, a sárkányos rész pl überronda...és mielőtt vki megszólná jól látok és minden maxra húzva volt húzva 1680x1050-ben...am az optimalizállással sem vagyok megelégedve. Q9550, 4 gb Ram és gtx260 melett ki tudtam csikarni belőle max 40 fps-t. Végül is nem akadt és nem is látszott a játékon h lassú lenne, de a szemem zavarta az alacsony érték
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Adriján
2009.03.15. 12:00
Hátt nem tom 10percnél többet hülyültem vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. twollah
2009.03.15. 12:33
Szerintem jo jatek.
Vegre egy kis szinte gondolkozas mentes lovoldozes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Anrigoa
2009.03.15. 13:33
Alien24: Ott akadtam el ahogy megkapom a bal kezemre a specko fegyvert, es a metroba vok. Annyira jottem ra h fel kene turbozni a kezem es kirobbantani a falat. Ugye? Igazabol mar nem jaccok vele, mas dolgom van, de jo lenne kivinni, mert sok helyet foglal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. alien24
2009.03.15. 14:04
arra emlekszem, ott van egy artifact is.
ha minden igaz a megoldas az,h a 3 zombis ketrecben levot combo-val kinyirni. miutan egyet megolsz tudsz loni a kesztyuvel. vagy 3 loves kell neki vagy a 3 zombi halala, de mikor megvolt a 3. sikerult kirobbantani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Terror
2009.03.18. 22:09
"Vegre egy kis szinte gondolkozas mentes lovoldozes."


Nekem úgy tűnik hogy ebben az évezredben még csak ilyenek jelentek meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!