iPon Cikkek

Need For Speed: The Run - Ágyugolyófutam

Dátum | 2011. 12. 02.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Bár a Need For Speed széria minősége meglehetősen hullámzó volt az elmúlt évtizedben, az utóbbi pár esztendőben azért nem igazán lehetett okuk panaszra a sorozat rajongóinak, hiszen hibáik ellenére az arcade-esebb vonalat képviselő Hot Pursuit, és a szimulátorosabb Shift is jól sikerült programok voltak. Mivel a pozitív kritikák mellé korrekt eladások is párosultak, nem csoda, hogy az Electronic Arts nem hagyta parlagon heverni egyik legsikeresebb franchise-át. Olyannyira nem, hogy ebben az esztendőben két NFS-t is kaptunk, hiszen a komolyabb vezetési élményt nyújtó Shift 2 mellett elkészült a könnyedebb szórakozást ígérő The Run is. Utóbbi egy érdekes kísérletként is felfogható, lévén az EA és a Black Box stúdió megpróbálta összegyúrni az autóversenyzést és a filmszerű játékmenetet, létrehozva ezáltal egy olyan hibridet, amelynek minden percében úgy érezhetjük magunkat, mintha egy nyári popcorn-mozi szereplői lennék. A nagy kérdés persze az, hogy szükség van-e erre a furcsa házasságra, akarnak-e a versenyzés megszállottjai robbanásokat és lövöldözéseket látni egy Need For Speed játékban?

Az autók között természetesen ezúttal is megtalálhatóak a legdögösebb járgányok
Annak ellenére, hogy valószínűleg nem sokan hiányolták ezt a játékelemet, a fejlesztők úgy gondolták, hogy igenis szükség van valamilyen főszereplőre és történetre egy NFS játékban, ezért megalkottak számunkra egy többé-kevésbé szimpatikus főhőst, Jack Rourke-ot. Róla hamar kiderül, hogy nem éppen puszi pajtások a helyi maffiával, így éppen kapóra jön neki egy, az Egyesült Államokat átszelő verseny, aminek köszönhetően megléphet előlük. Az említett verseny során San Franciscóból indulva kell elérni New Yorkba, ami közel 4000 kilométeres távot jelent. Bár szeretnénk még mesélni egy kicsit a történetről, az az igazság, hogy ennyiből áll az egész. Lesz pár rövid párbeszéd Jack és az őt támogató hölgyemény között, illetve a játék felénél részesei lehetünk egy gyalogos (!) üldözésnek is, ám ettől még nem nevezhetjük sztoriközpontúnak a játékot. Ami persze nem probléma, hiszen egy versenyjátéknak nem ez a lényege, a kérdés inkább az, hogy minek vesződtek vele egyáltalán a fejlesztők.

Egy gondolat erejéig térjünk ki az előzetes videókban látott quick time eventekre, hiszen sok játékos felhördülését váltották ki ezek a jelenetek. Jó hír, hogy mindössze a The Run két pontján fogunk beléjük futni, egyszer a történet kezdetén, máskor pedig a fentebb említett gyalogos üldözéskor. Nem mintha hiányoznának, hiszen semmit sem tesznek hozzá a játékmenethez. Így ismét adódik a kérdés, hogy vajon miért is volt rájuk szükség?

De lássuk miként is épül fel az új Need for Speed „sztorimódja”? Nem kell semmi egetverőre gondolni, tulajdonképpen előre meghatározott versenyek sorozatáról van szó. A San Francisco és New York közti táv tíz fő szakaszra lett felosztva, melyeken belül számos rövidebb etap található. Ezeken kell teljesítenünk különféle célokat, hogy egyre előrébb küzdjük magunkat a 200 versenyzőt szerepeltető ranglétrán. Mivel nem mi határozzuk meg, hogy mikor és hol fogunk versenyezni, az egész játék meglehetősen lineáris lett, ami nem minden esetben rossz, viszont igencsak szokatlan egy autóversenyes játéktól. Az említett célok tulajdonképpen a különféle versenytípusokat jelentik, melyekből nincs túl sok, egészen pontosan háromfajta futamból állnak a szakaszok. Az egyik esetben adott számú versenyzőt kell megelőznünk a célvonalig, a másikban idő alatt kell teljesítünk egy bizonyos távolságot, a harmadikban pedig szintén előzgetni kell az ellenfeleket, ám minden pozíció megszerzésére csak adott mennyiségű időnk van. A „történet” bizonyos pontjain meg kell küzdenünk egy-egy főellenséggel is, ami csak annyiban tér el a sima versenytől, hogy ezek a karakterek nevesítve vannak (a töltőképernyő alatt olvashatunk róluk pár sort), és természetesen nagyobb kihívást nyújtanak, mint a mezei ellenfelek. Sajnos akármilyen versenyről is van szó, tapasztalni fogjuk, hogy akármilyen rosszul, vagy jól vezetünk, az ellenfelek folyamatosan csalnak, hogy mindig benne legyünk az akció sűrűjében. Ha nagyon lassúak vagyunk, látványosan lelassítanak, ha viszont jól vezetünk, akkor igyekeznek mindig a hátsónkban lenni. Ez miatt viszont egy idő után kiég a játékos, hiszen teljesen mindegy mit csinálunk az első kilométereken, a lényeg csak annyi, hogy az utolsó 1-2-n húzzunk bele és gyorsan előzzünk meg mindenkit a cél előtt.

Megérkezett a díszkíséret
Az autók kezelését illetően nem sokat változott a helyzet a Hot Pursuit óta. Továbbra is teljesen arcade az irányítás, az egyetlen különbség, hogy az autók kevésbé hajlamosak keresztbe csúszni kanyarodáskor. Kis túlzással a féket el is felejthetjük, hiszen az éles kanyarokat leszámítva még csak lassítanunk sem kell a játékban. Bár az autók karosszériája sérül az ütközések következtében, ennek természetesen semmilyen hatása sincs a kocsik vezethetőségére. Egy frontális ütközést azért még így sem úszhatunk meg, viszont nagy probléma ekkor sem történik, mivel ilyenkor a játék automatikusan visszarak minket egy mentési pontra, melyekből több darab is található a pályákon. Ezt a visszatöltést mi is megtehetjük, ha esetleg nem vagyunk elégedettek a teljesítményünkkel. Bár első blikkre nem túl szimpatikus a rendszer, azért megvan az az előnye, hogy ha el is rontunk valamit, akkor sem szükséges az elejéről kezdenünk az egész versenyt, hanem elég csak az utolsó szakaszt megismételnünk (igaz így is csak rövidebb és könnyebb lesz a játék). Ami viszont bosszantó, hogy néhány esetben a program már akkor visszatölti a korábbi mentést, ha lemegyünk az útról. Az érthető, hogy egy kanyarlevágás miatt megbüntetnek minket, ám minimális pályaelhagyásért túlzás ez a szankció.

Bár a Hot Pursuittal ellentétben a rendőrös üldözés nem központi eleme a játékmenetnek, a zsaruk ezúttal is megpróbálják megkeseríteni az életünket. Túl sok vizet ugyanakkor nem zavarnak, legtöbbször csak kísérnek minket, illetve picit meglökdösnek oldalról, de nagyon ritkán mutatnak be valamilyen agresszívabb manővert. Nincsenek szöges útakadályok sem a játékban, a legtöbb, amit tehetnek, hogy felállítanak egy foghíjas úttorlaszt, amin persze könnyedén áthajthatunk. Ráadásul ezek mindig előre meghatározott helyeken, scriptelt módon zajlanak, ha újrakezdünk egy szakaszt, már nem fognak meglepetést okozni. És ezzel el is érkeztünk a játék egyik legzavaróbb jellemzőjéhez, a scriptelt eseményekhez. A filmszerű élményt a fejlesztők úgy próbálták megvalósítani, hogy a versenyek bizonyos pontjain valamilyen látványos esemény részesei lehetünk. Ennek legegyszerűbb formája, amikor a rendőrök megpróbálják utunkat állni, ám vannak ennél durvább elemek is a The Runban. Néha üzemanyag hordókat robbantanak fel előttünk az ellenfelek, vagy leszakad előttünk egy acélgerenda, sőt egyszer még egy helikopter is a nyomunkba ered, és a levegőből nyit tüzet ránk. Bár ezek az első alkalommal igencsak látványosak, eléggé kilógnak az alapvetően versenyzésen alapuló játékmenetből. Kissé frusztráló volt például, amikor azért kellett újrakezdeni többször is egy szakaszt, mert a maffia autóiból tüzet nyitottak ránk, és ripityára lőtték a kocsinkat. Ilyenkor nincs mit tenni, addig kell szlalomozni az úton, amíg véget nem ér a scriptelt esemény, közben pedig imádkozhatunk, hogy a kocsi bírja a golyózáport. Az egyetlen pont, ahol viszont igazán élvezhető ez az előre rögzíthető helyzet, az a trailerekben és a demóban is látott lavinás szakasz, amikor egy hegy lábánál kell versenyeznünk, miközben a lezúduló sziklák és hó egyre inkább eltorlaszolja az utat. Kár, hogy a játékban csak egy ilyen nagyvolumenű esemény van.

Gyalogos üldözés...ilyet sem gyakran látni egy autós játékban
A linearitás és a játékmenet túlzottan scriptelt mivolta miatt nem is olyan meglepő, hogy a sztorimódon rettentő hamar végig lehet rohanni. A beépített számláló alapján közepes nehézségi szinten 2 óra 20 perc alatt teljesítettem a teljes távot, ami őszintén szólva nem túl hosszú játékidő. Persze attól még nem kell a sarokba dobni a játékot, hogy befejeztük a fő versenyt, hiszen vannak más módok is, bár azt hozzá kell tenni, hogy ezek nem sok újdonságot nyújtanak. A fő verseny egyes szakaszait külön-külön is elindíthatjuk, hogy javítsuk rajtuk az időeredményünket, ráadásul ezeken a versenyeken gyakran más lesz a feladatunk, mint amit a sztorimód alatt az adott pályán láthattunk. Aki ezzel nem lenne elégedett, az belevághat a multiba, bár játékmódokban az sem bővelkedik. Tulajdonképpen csak szimpla versenyeket lehet futni, melyek a járműkategóriák, illetve a helyszínek alapján vannak csoportokra osztva. Két érdekesség azért bekerült a többjátékos módba. Az egyik, hogy a versenyek előtt mindig véletlenszerűen dől el, hogy a bajnokság győztese mit fog kapni, így egyszer lehet, hogy csak pár tapasztalati pont lesz a győztes jutalma, máskor viszont akár autót is lehet nyerni. A másik említésre méltó dolog, hogy minden versenyen teljesíthetünk különféle feladatokat, amikért extra tapasztalati pont jár. Ilyen lehet például, hogy előzzünk meg x darab autót a bajnokságban, vagy fussunk 3 versenyt egy adott autótípussal. Ennek köszönhetően akkor is jókora XP ütheti a markunkat, ha a versenyek alatt nem tudunk az első helyek egyikén végezni.

Bár a scriptelt játékmenet és a hozzánk igazodó, "csaló" ellenfelek nem sok embernek fognak tetszeni, a technikai megvalósítást illetően nincs miért szégyenkeznie az új Need For Speednek. A játék alatt a Battlefield 3-ban debütáló Frostbite 2 motor dolgozik, aminek köszönhetően egészen jól fest a játék, főleg a PC-s verzió. Konzolokon sem vall kudarcot program, bár az alacsonyabb felbontás miatt néhány helyen kevésbé részletesek a textúrák, mint a számítógépes verziónál. Az autók kidolgozására viszont egyik esetben sem lehet panaszunk, még akkor sem, ha egy Forza 4 szintjét nem érik el a The Run modelljei. Ami viszont igazán dicséretet érdemel, az a helyszínek, versenyek változatossága. Több tucat futamot fogunk teljesíteni az Államokat átszelő verseny során, és ezek mindegyike egy új helyszínen játszódik. Lesznek városi futamok (New York, San Francisco, Las Vegas), száguldani fogunk a kietlen, kopár vidékeken elterülő autópályákon, még a hegyekbe is felmegyünk, ahol a jeges út és a hó nehezíti meg a dolgunkat. Az audió rész esetében talán csak az autók hangjaiban találhat az ember kivetnivalót, mivel sok járgány esetében teljesen egyforma a motorhang. A zenei felhozatal viszont ezúttal nagyszerű lett (ellentétben a Hot Pursuittal), a dinamikus, tempós számok jól illenek egy ilyen üldözésekkel teli versenyjátékhoz. A technikai megvalósításhoz kapcsolódóan viszont meg kell jegyezni, hogy bár ez a legszebb, a PC-s port hagy némi kívánnivalót maga után. A kontrollereket ugyanis nagyon nehezen ismeri fel a játék, jómagam nem is tudtam rendesen beállítani a Logitech gamepademet, így billentyűzettel kellett belevágnom a The Runba. Igaz, egy ennyire arcade jellegű program azzal is tökéletesen irányítható, de ez azért elég zavaró hiba.

Kedvenc helyszínem, a havas hegyvidék
Ez talán egy kicsit személyes lesz, de vegyes érzelmekkel fejeztem be az új NFS játék tesztelését: bár bizonyos helyeken magával tudott ragadni, és élveztem az egyedi helyszíneken zajló futamokat, a nyilvánvalóan csaló AI és a néha már-már fájdalmasan scriptelt jelenetek folyamatosan kizökkentettek a hangulatból. Ha mindehhez hozzáveszem a kevés versenytípust nyújtó egy- és többjátékos módot, talán érthető, hogy miért nem jutalmazhatom magasabb pontszámmal a The Runt. Reméljük a következő Need For Speed már masszívabb tartalommal jelentkezik.


Platformok: PC, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, Nintendo 3DS
Tesztelt platform: PC, PlayStation 3

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

59. MastR
2011.12.02. 15:15
Hát ennek tényleg nagyobb volt a füstje mint a lángja, én elkezdtem gamepaddal, de már a kanyarodást sem ismerte fel. Azok a nyomd meg ezt meg azt a gombot részek meg kifejezetten idegesítőek voltak az elején, főleg hogy kb 20x kezdtem újra miatta a játékot. És akkor megint jöhetett az intró teljes hosszában, és még akkor autót nem is vezettem. Na de másfél óra kőkemény káromkodás után végre láttam hátulról az autót, no de akkor meg nem akart csak maximum 3-as sebességbe kapcsolni, akár automata akár manuális váltóval. Kihúztam minden usb-t a gépből és úgy sikerült feljebb váltani... Tehát szerintem az EA is csatlakozott a "Csináljunk nagy hírverést és utána adjunk ki egy rossz konzol portot és utána frissítsük évekig hogy működjön" csapathoz. Hátha a következő NFS jobb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. m107
2011.12.02. 15:44
Csatlakozok Eredeti játékot megvettem 16875Ft ért 2 hétig nem játszottam s a beállítást is elvesztette.
Amúgy grafika 10-3 élmény és írányíthatóság 10-0.5
Kár a pénz érte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. noPublicFG
2011.12.02. 15:45
2ora 20perc!
Uristen!
Tovabb tart telepiteni mint vegigjatszani. (maradok a Most Wanted-nel)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. exec79
2011.12.02. 16:19
te jó isten azt hittem már lejjebb nem süllyed a játékipar
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Heroes27
2011.12.02. 16:32
ez a játék, már ha lehet annak nevezni, a 2 óra terjedelmű játékidővel, szaros scriptel kinek éri meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. stranger
2011.12.02. 16:56
Nekem bejött a játék, csak tényleg elég rövid.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. PainKiller
2011.12.02. 16:59
Engem borzasztóan felidegesített, hogy lemegyek a pályáról és egyből resetel. Plusz a 2 órás időtartam ami alatt végigvittem nagyon kevés! Grafika szép, de ezen kívül semmi extra!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. rastawicc
2011.12.02. 17:12
Akinek gamepados gondja van,az valószínűleg fos gamepaddal próbálta.
A grafika nem csúnya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. hunmyke
2011.12.02. 17:41
Az NFS HP óta jó NFS-t még nem láttam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. nedcoleman
2011.12.02. 17:47
A tisztelt cikkíró azt hiszem kihagyott a scriptelt ellenfeleknél is sokkal idegesítőbb dolgot.

Mégpedig azt, hogy igazából !minden a játékos ellen van.

Legdurvább ezért a forgalom. Hirtelen 3 sávot jobbra kis ívben kanyarodó autók, hirtelen megjelenő szembeforgalom és hirtelen mindenki eléd akar kerülni.
A legőrültebb amit észrevettem mikor láttam, hogy a kanyarba a szembe jövő sáv "járható" és hirtelen 390 m/s-os sebességgel berontott egy autó. Hiretelen ott termett. Azért emlegettem a scriptírókat, hogy FUUUUUUU !

Lényegében a játék megmutatja, hogy nem tudták komolyan átrágni és eldönteni mit is akartak igazából és hogyan is akarják... Így felemás megoldás született, melynek sehol sincs helye.

Ultrabosszantó, kevés, gyenge.
Még 2 kör és beállok öngyilkos merénylőnek
Az Undercover mellé lehet tenni és nem a polcra

PS3-ra vettem meg és sokat fizettem érte. Azt hittem olyan lesz, mint a fullárkád Hot Pursuit - az jóvoltAz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Terror
2011.12.02. 18:05
A Shift után kedvem támadt egy kis arcade ámokfutáshoz is, úgyhogy gondoltam, miért ne próbálnám ki ezt.

A játékélmény fantasztikus, komolyan! Igazán lenyűgöz, hogy egy játék hogy lehet ennyire béna, gagyi, idióta, debil, gyermeteg, infantilis, lúzer, fos-szar-gané-trágya, hányás, gyatra, ótvar, lepra, selejt!

Mintha direkt az lett volna a cél, hogy a történelem folyamán megjelent összes arcade játék összes negatívumát összeszedjék egy játékba. Felháborító, hogy ezt az okádékot pénzért árulják, aztán van pofájuk a kalózokról prédikálni.

Úgyhogy elővettem a Race 07-et, toltam két kört azzal. Felemelő érzés volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. csab959
2011.12.02. 18:22
Nagy csalódás a játék, a Most Wanted, TDU 1-2 még mindig sokkal nagyobb játékélményt nyújt, mint ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. kullo1
2011.12.02. 18:59
Én nem is próbálkoztam vele,már a videók alapján levágtam hogy ezzel nekem nem kell játszani.
Egyszerűen hihetetlen iramban fejlődik vissza ez a sorozat(is)!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. gabest
2011.12.02. 19:02
xbox360 gamepad nem jó, ps2 gamepad szintén nem jó, amikor megpróbáltam billentyűzettel, már a kiszabadulós résznél elakadtam, mert a színes gombokat rajzolta ki a képernyőre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Szefmester
2011.12.02. 19:24
2:17 perc alatt befejezve nettó időben.. és ebbe nincs benne az átvezető meg a pályaismétélés ami volt egy kevés, de így is böven 5 órán belül voltam.. HARD fokozaton... És a legbosszantóbb a legutolsó pálya volt ahol az első pár scriptig teljesen mindegy hogy is vezet az ember, mert ha vezetek 18másodperccel ha le vagyok maradva 5el akkor is odaér mellém és lő, és jön a metró.
Tömören ez a szánalmas... És még csak nem is nagyon néz ki a játék olyan hűdejól.
A QTE-knél meg dobta az arcomba az a-b-x-y-rt-lt gombokat.. de a gamepadon semmi ilyen nincs.. pláne hogy billentyűzetről játszottam a gamepad meg csak be volt dugva. Nah fórumra fel, és pár perc múlva már folytattam is.. gamepad kíhúzva és tisztán billentyűzetes irányítás. Nah ilyenkor azért eszembe jut az hogy a fejlesztők csak boxon játszottak és csak az MS kontrollerét ismerik mást meg nem, vagy mi a f***?
A gépnek meg a csalását már meg sem kell említeni hiszen szinte már NFS védjegy... teljes sebességgel haladva majd nitrózva is beelőzött egy rendőr az SUV-jával.. míg én egy Pagani Zondában hasítottam, vagy a GT-vel.. mindegy..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Geri94
2011.12.02. 20:03
Az eddigi egyik legrosszabb NFS amivel játszottam. Végigvittem, de a durván 2 órás játékidő ellenére, már vártam a végét. Gyalázat ami történt a sorozattal...a kedvenc játékaim voltak.
A grafikai motorból ennél sokkal többet kilehetett volna hozni. A story elment, de ahogy megvalósították, mintha átlagban 6 éveseknek csinálták volna.
Az AI hihetetlenül csal: a rendőröket szinte lehetetlen lehagyni, az ellenfeleket szintén. Az utolsó pálya olyan idegességet váltott ki bennem, hogy célba értem, Exit és uninstall.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Atees
2011.12.02. 20:34
akkor ez egy újabb rókabőr?
mind1 csak vegyétek,nekik meg jöjjön a zseton
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. seawolf
2011.12.02. 21:00
Ez a játék jól tükrözi, hogy az NFS sorozat ezen irányzata zsákutca. A helyes irány, a Shift széria. A Shift 2 Unleashed Limited Edition-ért nem kevés pénzt szurkoltam le + a kormányért, de annak minden másodpercét élvezem, életem legjobb játék vétele. Az igaz, hogy még messze áll a szimulátortól, de nagyon jó úton jár. Látszik a fejlődés az előző részhez képest, és a fejlesztők törődése a játékkal, nem egy összecsapott sz@r, amit a neve ad el (nem véletlenül hagyták el az NFS előtagot). Még jó, hogy ezért nem adtam egy fillért sem, pedig a megjelenés előtt pár nappal majdnem megrendeltem a Limited Editiont, most biztos arcon köpném saját magam. Egy pozitívuma van a játéknak, és pedig az, hogy előre sejthető, miként fog kinézni a Shift következő része a Frostbite 2 engin-nel. Mert azért a grafika nagyon is ott van. Igaz a modellek nem olyan csodálatosak- valószínűleg az előző részből kopírozták át őket-, de a körítés az fenomenális. Nincs a piacon olyan game -kivétel BF 3- ami ennyire toppon lenne képi világban. Szerintem ezzel mindenki így van, aki kipróbálta Full HD-ban, extra beállítások mellet PC-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. haly
2011.12.02. 21:26
Töketlen barmok. Csinálnának 1-etlen egy underground folytatást, és vinnék, mint a cukrot. Ha jó, ha rossz, az egy underground lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Tomi98765
2011.12.02. 23:13
Aki jó autós játékkal akar játszani annak ajánlom a Juiced 1-et próbálja ki, ha még nem tette. Egy kis kalibrálás után verhetetlen jó az irányítása (steering wheel YES, steering sensitivity max, force feedback max). A sztori az 0, csak a versenyről szól, de a kisebb bugokat leszámítva nagyon élvezetes (simán belemegy 50 óra, multival együtt). Nagy plusz a dologban, hogy az autók teljesen különböznek az irányítás, kanyarodás, gyorsulás, tapadás. Érezhetően rengeteg időt belefektettek ezekbe (pl. ha RWD autóval kanyarba padlógázzal mész szimplán kicsúszik, ugyanakkor 4WD szépen drifttel beveszi). A nissan 350Z kisebb tuning után úgy üzemel mint amit a Tokyo drift-ben láthattunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. slaf
2011.12.03. 00:08
áá a tankos játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. szabtam
2011.12.03. 00:47
ocsabi - 2011-12-02 21:00:21 19

a lényeget röviden összefoglaltad!

Mr. Mackey: érteeem????



ha autós játékról van szó, én (és sokan mások még) csak egyet várunk: gtr3.
szereintem ha az 1x kijön már végre, akkor elleszünk vele 4-5 évig, mint a gtr2-vel és a race különböző rókabőreivel is elvoltunk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Steve1207
2011.12.03. 01:48
A cikk helytálló. Ahhoz képest, hogy milyenek voltak az utóbbi évek NFS részei ez eléggé leköt. Néhol olyan hangulatot csal elő, amit csak az NFS 3 adott, persze csak pár verseny erejéig, de ott ott van
A többi autóshoz kár hasonlítani, itt van egy sztori és azt nyomod végig, nem szimulátor ésatöbbi ésatöbbi...
Igazából PC-n tuti nem tudnék előtte ülni órákat, de xboxon, ha hazaér az ember munkából el lehet vele versenyezgetni, mert hangulatos.

Annyit még megjegyeznék, hogy mindenki csak fikáz mindent, de ha nem NFS lenne a címe, meg "ismeretlenebb" fejlesztőtől jönne akkor gond nélkül elversenyezgetnétek, mert nem a régi sorozat tagjaihoz hasonlítgatnátok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. agacska
2011.12.03. 02:46
akik dicsérik a grafikát nem értem, egy olyan alap dolog hiányzik kapásbol belöle mint az élsimitás! élsimitás nincs egy játékban 2011ben? ráadásul dx11be toltam ultra beállitásokkal és egy 102centis 1080p-s felbontásu led tv-n már csorgott a nyálam h milyen jol fog ez kinézni, erre csak lestem és szörnyülködtem h mennyire gusztustalan az egész, ugyan ezen a tv-n érdekes h egy bf3 mennyivel szebb volt és nem egy buta valami

Steve1207: sztem az a baja a legtöbb embernek h az nfstöl már az ember megszokott korábban egy minöséget és azért valjuk be öszintén h már ez tényleg nem az a minöségi játék amit a korábbi nfs részektöl már megszokott az ember, egyébként nem értem h xboxon mivel hangulatosabb egy játék mint pc-n sztem tök mind1 h mibe rakod bele a lemezt controller-t meghasználhat az ember géphez is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Winkytct
2011.12.03. 07:47
Haly-val egyetertek. A legjobbat eddig az Underground ket reszevel jatszottam. Mar vagynemis tudom hany eve volt, minden evbe vartam hogy hatha ujra megjelenik, kiadnak egy uj reszt. Az UG2-t peldaul ha elovennek es grafikus motort cserelnenek es hozzaadnanak par ujabb autot, szuper jatekot kapnank ujra.
Sokan emlitik a Most Wanted-et, mint jo jatek, de nem ertem hogy a renderos uldozeseken kivul mi masra jo meg.

NFS: Carbon,ProStreet,Undercover, Shift, Hot Persuit(3), Shift 2 - ennyi selejt jatek utan igazan kiadhatnanak valami jot is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Tuzvihar
2011.12.03. 07:57
Ohh gyererekek, én is bajban vagyok ezzel a játékkal.
A játékot az első 10 percben élveztem, utána már csak szenvedés volt. Értsétek: Haverom felteleítette és mikor hétvégente mentem hozzájuk, akkor toltunk vele fél-egy órácskát és mostanra sikerult befejezni 3. péntek után.
Ez a játék kivitt az észből! Azt kelenne csinálniuk hogy fogják az U2-t beraknak HD texturákat, és ugy ahogy van eladják U3 néven. Elsőre hülyén hangozhat, de szerintem igy is jobban járna mindenki egy ilyen szánalmas "The Run" (Fogd a pénzed és fuss el mellőle) csoda után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. DogTheDog
2011.12.03. 10:51
Az a baj sracok,hogy erre adtok 69%-t a kivalo Saints Row-ra meg 70%-t.
Semmifele kovetkezetesseg nincs a pontozasi rendszerben,ami nem kellemes.
Tudom,hogy nem ugyan az az illeto jegyzi mindket tesztet,de a problema fuggetten ettol.Ez egy hulladek a Saints Row mellett,es eltorpul mindenfele szempontbol.
Szukseg lenne egy atlathato rendszerre,mert ez a hasrautosdi lassan de biztosan a karotokra fog valni.
A teszt jo lett,de sajna rettenetesen tul lett pontozva.Annak viszont orulhetunk talan,hogy hamarosan az egesz atmehet iphonera meg Androidra par euroert,annyit esetleg megerne az egy delutanjaval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Zoe01
2011.12.03. 12:37
Az igaz, hogy a Saint Row sokkal többet érdemelt volna (nagyon jó játék, tényleg), de attól függetlenűl még semmi köze az NFS értékeléséhez. Most ugye nem gondoljátok, hogy az Iponon úgy pontoznak, hogy: "Hát a Halo 3 max pontot kapott, akkor az xy nem kaphat magas értékelést". Minden játékot önmagához kell viszonyítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. erkxt
2011.12.03. 13:06
Én kinagyítottam az utolsó képet brummogtam hozzá egy kicsit és ennyi elég is volt belőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. mythbuster
2011.12.03. 13:51
Szerintem a Carbon jó volt, és az Undercover is nagyon tetszett nekem! Ezt is jól kidolgozták, de a játékidőt szánalmasnak tartom! Számomra hulladék NFS -k: Pro street, Shift, Shift 2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. DogTheDog
2011.12.03. 13:58
Zoe01:
Ha nincs mit mondanod,akkor ne mondj semmit.
Termeszetesen elvarhato,hogy legyen alapja a pontozasnak,es ne az iro szaja ize szerint menjen az.
Ha minden jatekot onmagahoz viszonyitanank,mi ertelme lenne az egesznek?gondolkozz mielott irsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Sipikee
2011.12.03. 15:25
én jobbra számitottam ettől a játéktól, nem is izhat már hogy milyen lessz majd a következő NFS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. prince007
2011.12.03. 16:37
Most Wanted és Carbon óta nem láttam normális NFS-t legyen szó bármelyikről, próbálkoznak, de engem egyik se kötött le igazán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Zoe01
2011.12.03. 16:45
DogTheDog:

Ebben hatalmasat tévedsz... Mi köze a Saint Row értékelésének az NFS-éhez? Az égvilágon semmi. Ha még egy stílusában lennének, akkor talán összevethetnéd az értékelésüket.

Gondolkodj, mielőtt leírsz valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Tupcso
2011.12.03. 18:36
sziasztok
valaki tud nekem segíteni nekem meg van a limited edition csak azt nem néztem meg mikor meg vettem hogy nincs benne angol nyelv valahogy ki lehet okoskodni hogy angol legyen aki tus írjon kösz a segítségeteket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. dilofekete
2011.12.03. 20:54
A WRC 2 jobb játékélményt nyújtott mint ez, a grafikát leszámítva, mert bezizzen a szemem a felületes és ismétlődő út textúrától, a dirt 3 azt lefölözte, de az nfs, az már csak arcad játékokat gyárt és nem szimulátort, mert szimulálni csak konzolra lehet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. PainKiller
2011.12.03. 21:12
Az utolsó f*sza NFS szerintem a Porsche Unleashed volt még 2000-ben!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. ndru1986
2011.12.04. 00:57
Jajah...azt szerettük nagyon. Amúgy nem értem a Shift fikázást, egy nagyon korrekten összerakott játék volt, zseniális hanghatásokkal és elég jó versenyfeelingel. Az már megint más kérdés hogy NFS-nek nem NFS volt, hanem egy autóverseny EGY CSIPET szimulátor feelingel nyakonöntve. Amit meg mégjobban nem értek ez a Most Wanted óta az NFS halott...azok kedvéért akik 5-7 éve ültek először PC elé: ennek a résznek több köze van az NFS-hez mint azok közül bármelyiknek. Az undergroundnak is lehetett volna Too Fast a címe, Mert az alap NFS-hez nem sok köze volt. Se az U2-nek, se MW-nek, egyedül talán a HP-nak. Ettől függetlenül persze elég gagyira sikeredet, PC-re kicsit összecsapott verziót kapott a nép, aminek a single része egész 2 órát elvesz az ember életéből. Egyedül talán a grafikával nem volt komolyabb baj. (Ha nem azt nézzük hogy FB2 motor). Szerintem ha így alakul ez a dolog feszüljenek rá a Shift vonalra inkább, csak ne tegyék elé az NFS szavakat, és akkor nem vár tőle a sok full arcade fun semmilyen csodát, aki meg eddig szerette az biztos nagyon várja a Shift sorozat következő részét is. Az ilyen Run-ok elől meg futás mindenki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Szefmester
2011.12.04. 10:38
Nem tudom miért szidják az emberek a PROStreet-et nekem jobban bejött mint az undercover, vagy a Carbon, esetleg az új HP... A shiftel csak pár percet játszottam így nem mentem bele a mélységekbe de nem kötött le túlságosan.
Nem lenne rossz egy kevésbé árkádos, történettel rendelkező, tuningolós, kasztniszabós játék. A juiced anno nagyon fasza volt.. megvettem olcsón a használt járgányt aztán pakoltam rá a tuningot. Ha meg sima NFS akkor a porche .. vagy a legelső. Kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. reednow
2011.12.04. 12:46
Ez a játéksorozat amolyan "van-volt-lesz" kategória sorolható. Mire az emberiség eljut oda, hogy lebegő "autókkal" közlekedjen (mint pl. az Ötödik elem c. filmben), az EA már rég fejleszteni fogja NfS: Tyreless Porsuit c. játékát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jezzahun
2011.12.04. 15:16
Nem tudom mi a bajotok az új nfs hp-val..
szerintem tök jó hogy tuning nélkül lehet versenyezni,bár van hibája(csaló ellenfelek)szerintem a burnoutos srácok jót csináltak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jezzahun
2011.12.04. 15:28
a pro street az elég rossz lett a undercover és shiftel együtt,szerintem a most wanted után a nfs hp a legjobb nfs ami megjelent...(saját vélemény)ez a nfs run 2 órás single résszel... hát elég kecsegtető
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. zk20
2011.12.04. 19:15
nem nagyon értek egyet a cikk írójával. szvsz ég és föld a két játék (HP 2010 és a Run) irányíthatósága. oké, hogy arcade mindkettő, de a Runban legalább már nincs benne a bosszantó driftelés (Paganival, hegynek felfelé, 275km/ó-val driftelni?!). tudom, nézőpont kérdése....
nekem nagyon tetszik ez a része az NFS-nek, valszeg két ünnep közé megveszem, a BF3 mellé.... egy "kis" multimóka sosem árthat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dragon83
2011.12.04. 21:42
Zk20, erre írtam, hogy:
"Továbbra is teljesen arcade az irányítás, az egyetlen különbség, hogy az autók kevésbé hajlamosak keresztbe csúszni kanyarodáskor."

Szerintem azért nem ég és föld a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror
2011.12.04. 21:57
A Most Wantedben az tetszett leginkább, hogy fuldokolva tudtam röhögni az átvezető videók gagyiságán. Amúgy a verseny rész béna volt és frusztráló. A Carbonon már inkább csak sírtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27 Terro...
2011.12.04. 22:21
nem igaz, az MW nagyon is jó NFS volt. Sőt, hanem a legjobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tsabszy
2011.12.05. 00:35
hiába a frostbite engine, meg Michael Bay
nfs-ek mennek lefelé nyílegyenesen.

jó lenne már egy új race driver játék, hogy legyen valami fasza autós játékom megint
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nattila77
2011.12.05. 08:23
"A beépített számláló alapján közepes nehézségi szinten 2 óra 20 perc alatt teljesítettem a teljes távot, ami őszintén szólva nem túl hosszú játékidő."

Szomorú, hogy a más oldalakra is jellemző, csúsztató szenzációhajhászást itt az iponon is művelik a cikkírók. A két óra húsz perc nem hosszú, de nyilvánvalóan a játék nem ennyi ideig tartott - komolyabb fokozat, manuális váltó mellett ez simán felkúszhat 8-10 órára is, ami már korrekt, pláne ha ehez a challengeket és a többjátékos módot is hozzászámoljuk.

A komoly gond tehát nem a játékidővel van, hanem a cikkben is megemlített csaló, scriptelt ellenfelekkel, környezettel. Semmi értelme a pályák első négyötödén versenyezni, elég ha pusztán az utolsó 20%-ot végignitrózzuk és máris nyertünk. Röhej! Ez teljesen tönkreteszi a játék versenyzős jellegét.

A másik pofon a sztori/qte mód, a lövöldöző helikopter és maffia. Ezzel írja nullára magát végleg ez a legutóbbi nfs, kár érte.

A konzolportok egyébként szánalmasak, szaggatnak, törik a képet, rondák, kormányt véletlenül sem kezelnek jól. A PC változat pedig 30fps-re van korlátozva. Jó lenne, ha végre kirúgnák a teljes Black Box fejlesztőgárdát az EA-tól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jezzahun
2011.12.05. 11:51
Az a vicces hogy tényleg egyre roszabbak a nfs-ek,és egy arcade játékban miért baj hogy a pagani zondával 275-el driftelsz?
nem egy szimulátor...
olyan mint a burnout csak nfs név alatt...
nem kell fikázni,elég jó lett,jó nem mestermű de akkor is(a nfs hpról van szó)
A runnal annyi gond van hogy ez a kamera állás.. ha lassítasz nem látod az utat,ha gyorsítasz akkor mást nem látsz.. egyszer egy olyan fejlesztőgárdának kéne adni aki csinálna tényleg egy jó szimulátort.. pl a race sorozat,stb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. blackey
2011.12.05. 14:14
A NFS szériában még mindig a Porsche Unleashed a legkirályabb. Azóta nem találkoztam olyan jó kormánykezeléssel 1 programban sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szefmester
2011.12.05. 16:43
Nattila77: Micsiná1sz? "Szomorú, hogy a más oldalakra is jellemző, csúsztató szenzációhajhászást itt az iponon is művelik a cikkírók. A két óra húsz perc nem hosszú, de nyilvánvalóan a játék nem ennyi ideig tartott - komolyabb fokozat, manuális váltó mellett ez simán felkúszhat 8-10 órára is, ami már korrekt, pláne ha ehez a challengeket és a többjátékos módot is hozzászámoljuk."

Én hard fokozaton 2:20 alatt fejeztem be nettólag a játékot, és a próbákat meg azt az egy fagyást számolom telepítéssel együtt sem volt több 6 óránál a játék, és ebben benne van a videók, a configolás, és az újrapróbálkozások, amik nem a játék nehézsége hanem a csalás miatt történtek.. Elég szégyen hogy a rendőr SUV legyorsít az autópályán miközben én nyomom a nitrót max sebességnél!

Billentyűzeten meg a manuális váltás gyötrelmes dolog, de kinek mi... A challenge meg mivel szintén embertelenül csaló gép mellett, kicentizett időlimitekkel van megoldva, csinálja meg az akinek két apja van... A JÁTÉK maga 2 óra 20 perc alatt végigjátszható.. nem 100%ra az igaz, de ha így nézzük akkor egy egy játékot az életben nem fogsz befejezni mert nincs végük. Egy átlagos játék játékideje 20-30 óra.. de ha ki akarosz mindent maxolni és mindent meg akarsz találni akkor nyugodtan számolj rá minimum 10x annyi időt. Ami ebben a játékban még csak ÉPPEN elérné az átlag játékok játékidejét.

De ez titok..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. DeathAdder
2011.12.05. 17:04
Most mondjam, hogy még mindig az UG2 a legjobb ?
Egyébként, a játék nem rossz.
Bár a gyalogos jelentek nagyon furcsák.
Én már vagy 2 hete játszom, néha-napján egy futamot letolok, így engem hidegen hagy a játék hosszúsága (adott esetben rövid története).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nattila77
2011.12.05. 21:08
Szefmester,

Tény, hogy manuális váltónak elsősorban kormányon van értelme - gondolom nekem emiatt volt még több a játékidőm (bár a 6 óra se tragédia, hiszen ott vannak a challenge módok, ahol nem csupán időfutamok vannak).

"A JÁTÉK maga 2 óra 20 perc alatt végigjátszható.."

Ez myilván nem igaz, hiszen a töltések, az újrapróbálkozások, az átvezetők, a challenge mód ehez még mind-mind hozzájönnek.

"Egy átlagos játék játékideje 20-30 óra."

Ez így honnan jött? Mi az az átlagos játék? Manapság a 10 órát alig érik el az egyszemélyes kampányok, elég ha megnézed a Crysis2-t, BF3-at, MW3-at.

Sandbox cuccok, RPG-k, körözős autósjátékok szoktak ennél tovább kitartani egyszemélyes módban.

Tény, az NFS is beállhat a "túl kevés egyszemélyes játékidő" sorba, de a kétórázást gyoran el kéne felejteni, mert ferdítés, csúsztatás, hazugság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ravenseldo...
2011.12.05. 22:55
blackey jól mondja, NFS 5 volt talán a legszimulátorosabb az összes közül, ami kormányos vezetésnél tényleg nem hátrány, de igazság szerint az új Hot Pursuit, még ha jóval arcade-esebb is, hangulatban eléggé megközelíti - viszont a Run esetében még ha nagyon kidolgozott is minden látvány szempontból, biztos nem fogok a tengerparton leállított motorral bámulni a semmibe éjszaka, a tengert meg a sirályokat hallgatva... ha tényleg ilyen szkriptelt, akkor az elég nagy gond
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. danidobos
2011.12.11. 21:33
2 órás játékidő? Akkor több idő letölteni. Amúgy van benne 2játékos mód?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Georg17
2011.12.18. 11:55
2:19:28

Nekem bejött. Vasárnap délelőtti kikapcsolódásnak tökéletesen megteszi. Pont kapóra jött, hogy nem volt nagy kihívás a játék. Van az élet más területein éppen elég kihívás. Ez egy laza, egyszerű játékmenetű játék. Azt viszont újfent bebizonyította, hogy miért nem fogok én a közeljövőben sem konzolt venni. Még akkor sem, ha egyáltalán nem fognak PC-re játékot írni. Azokat, akik kiadták a sok pénzt a konzolos játékért, meg tudom érteni, hogy dühösek. Anno az Iron Maiden koncert hosszabb volt, s az csak 6500Ft-ba került.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Georg17
2011.12.18. 12:09
Játékidő:

Hm.... A GTA IV-et ha nagyon optimálisan és időre koncentrálva játszom végig, azaz 100%-ra, akkor kb. 26 óra. Amúgy olyan 40-50óra között van valahol. Ehhez képest ez a játék valóban rövid.
S ha bruttó időt is számolok, akkor is max. 5óra. Szóval valóban egy délelőtt végig lehet zavarni. De ettől szerintem még nem rossz. Bár én a Skoda Racer-rel is jót játszottam, szóval nálam nincs magasan a léc, ha a színvonalról van szó. Egy játék az játék. Vagy szórakoztat, vagy nem. Ha nem, akkor nem kell vele játszani. Persze itt a legnagyobb kérdés a pénz. Mindent ki lehet próbálni. Ó és nem, kérem....... Itt roskadozik a rengeteg eredeti CD meg DVD, mert ami megéri az árát, azt igen is megveszi az ember. Ugyanez van a hanglemezekkel is. Szóval a kalózkodás csak kifogás. Ami eladható, azt meg is veszik az emberek ha a nagy átlagot nézzük. Ez a játék nálam 2-4E Ft-ot ér maximum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. enzob
2011.12.20. 23:08
hát ez rövidebb mint a Medal of Honor feltámasztott zombija...bezzeg a FIFA..
na annak a játékideje megegyezik kb a végtelennel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Recoil
2012.01.09. 10:38
Üdv Mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Feltelepítettem a játékot, szépen elindul, de nem tudom vele játszani :-) Elmegy az intro addig, míg a csávót beledobják a piros Porscheval a zúzdába, és ott valahogy ki kellene szabadulni a kocsiból, de nem sikerül. Végigpróbáltam az összes billenytűt, egeret, gamepad gombokat, mindent, de semmi.
Hogy kell elkezdeni a játékot, hogyan kell kijutni a kocsiból?
Köszi előre is az infót!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!