iPon Cikkek

Need For Speed történelem: A múlt pora

Dátum | 2009. 03. 31.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Need for Speed. Egy cím, ami évtizedek óta lázba hozza az autós játékok szerelmeseit. Egy játék, ami a Test Drive helyét vette át, újradefiniálva az arcade autóverseny fogalmát. Millió újítás, rengeteg fejlődés, mellékág és különlegesség... na és persze több százezer lóerő. Ez mind-mind a világ legnépszerűbb autósjáték-sorozata! Honnan indult, merre tart? Az alábbi oldalakon igyekezni fogok átfogó képet nyújtani a széria múltjáról, jelenéről és jövőjéről, kitérve a lehető legtöbb érdekességre. A teljesség igényét nem ígérhetem, de azt igen, hogy egy több száz kilométer/órás futamra indulunk a játéktörténelem végtelen sztrádáján.

Balra a Stunts, jobbra pedig a legendás Test Drive 2: The Duel
A kezdetek: a sorozat eredete és az első NFS...

Kevesen tudják, de a Need for Speed saga (mostantól csak NFS) eredete nagyon is összefügg a már bevezetőben is említett Test Drive szériával. Az első szál a Distinctive Software nevű céghez köthető, amely olyan programok fejlesztéséért volt felelős, mint a kultikus Stunts (1990) vagy a Test Drive első (1987) és második része (1989). Sőt, ők tették le az asztalra azt a Metal Gear című DOS-os játékot is, amibe a japán félisten Hideo Kojima beleszeretett, és amiből jelen korunk egyik legprominensebb játéksorozata lett. A céget 1991-ben felvásárolta az Electronic Arts 11 millió Dollárért (bizony, akkoriban még nem százmillákban mérték a stúdiók árát), s ma már mint EA Canada létezik. Vagyis a vállalat - kisebb változásokkal -  még ma is áll, mi több, az EA legnagyobb belső fejlesztői stúdiója. Nem semmi.

                                  


Az első NFS játék fejlesztése 1992-ben kezdődött, és két évig tartott, ami akkoriban meglehetősen hosszú időnek számított. 1994-ben jelent meg The Need for Speed címen 3DO konzolra, és rá egy évre (tehát 1995-ben) kijött a PC-s, DOS alapú változat is. A játékmenet a maga idejében igazi forradalom volt. Az autók viselkedése reális és meghökkentően igazi volt (Figyelem, még csak '94-et írunk!), de a versenyekről sütött az arcade stílus, és a játéktermek hangulata belengte az elsötétített szobákat. A legnagyobb élvezetet kétségkívül a korlátlan autópályás száguldozás jelentette, ahol a rendőrök elől menekülve kellett kerülgetnünk a forgalmat. Egyedüli igazi negatívuma a grafika volt. Nagyon szép volt a maga idején (pláne a PC-s verzió, bár a '94-es 3DO és a '96-os Sega Saturn változat se volt rossz), és ennek az ára sokaknak megfizethetetlen terhet jelentett. Ha 486-ossal játszottunk, esélyünk se volt az SVGA grafika maradéktalan élvezetére, a VGA beállítások mellet pedig nagyon megkopott a játék. A legidegesítőbb az autópályán az orrunk előtt kirajzolódó többi jármű volt, ami így sokszor elkerülhetetlen következményeket hozott. Az akkori ára mellett pedig egy Pentium 90 komoly koplalást jelenthetett még a tehetősebbeknek is.

Need for Speed 2 és SE - azaz a sorozat első nagyobb ballépése

A PC-re 1996-ban megjelent egy különleges kiadás is, The Need for Speed: Special Edition címen. A játék CD-ROM-on érkezett és már támogatta a Windows '95 DirectX 2.0-ás API-ját, ezáltal picit gyorsított a motoron. A legtöbb játékoshoz ez a változat jutott el, így sokan abban a hitben élnek, hogy az embereket megosztó Need for Speed 2 (ezútta "the" nélkül) mindössze egy évre az első rész után jelent meg. Akárhogy is, tény, hogy a folytatás messze nem volt olyan innovatív, mint a legendás előd. Nagyon sok ígéret hangzott el az EA marketingeseinek szájából (na igen, van, ami sohasem változik...), és bár ezek nagy részét betartották, az összkép nem ért fel az elvárásokhoz.

A Need for Speed 2
A grafika tényleg 50%-al részletesebb lett, mint ahogy azt állították, de rákfenéje, a nagy gépigény is legalább ennyivel megemelkedett. Az ajánlott vasat megtestesítő Pentium 166-nál gyengébb masinán a játék csak alacsony grafikai beállítások mellett volt hajlandó rendesen futni, s nem egyszer még az eget is ki kellett kapcsolni a normális framerate eléréséhez. Felháborító módon nem volt közepes beállítás, így vagy maximumon élveztük az NFS2-t, vagy minimumon. Akiket a gépigény nem riasztott el (vagy meg tudták fizetni), azok a rendőrös üldözéseket hiányolták, amiknek elhagyása komoly érvágásnak bizonyult. Kétféle játékmóddal érkezett az NFS2: egy "simulation" és egy "arcade" móddal. Akármilyen jól is hangzott a két opció, a valóságban az előbbit nagyon elszúrták. Az arcade hozta a formáját, azaz sima száguldozást nyújtott, míg a szimulátor mód egyenesen botrányos volt. A fizikának és az autóknak semmi közük sem volt az valósághoz, s a nehezítés tényleg kimerült az elrontott irányításban. Olyan volt, mintha a kormányra nehéz láncokat szereltek volna.

                                 


Az 1997-ben megjelent NFS 2 bár jól fogyott, nem volt tökéletes, és ezt az EA is kénytelen volt elfogadni. A játék megint PC-n volt a legjobb (Playstationön az irányítás egy pindurit jobban feküdt), és mivel '97 a 3D-s kártyák úttörésének éve volt (a 3dfx-et talán nem kell bemutatnom), a kiadóóriás úgy gondolta, megérheti befektetni a számítógépes piacba. 1997 november 7-én jelent meg a Need for Speed 2: Special Edition, teljes 3dfx támogatással, és tarolt. (A videón is az SE szerepel, gyorsítókártya támogatásával.) A grafika elképesztő volt, pláne az időjárási effektek, amiket nézve az állunkat kellett előkaparnunk az asztal alól. A sebesség is sokat javult, mert ha 3D-s kártyával szerelt gépen játszottunk, már egy Pentium 100-ason sem volt probléma a játékkal (saját tapasztalat). Egyedüli gondot a kártyák ára jelentette, na meg a tény, hogy az SE szinte semmi újdonságot nem hozott a játékmenetben. Maradt a már egyszer megvásárolt eszetlen száguldás, szép autókkal.

Need for Speed III: Hot Pursuit

1998-ra az EA-nek komoly játékkal kellett előállnia, ha maradandóvá akarta tenni az NFS szériát. A második rész relatív sikertelensége rámutatott, hogy a rendőrök elengedhetetlenek egy ilyen játékban, és hogy nem elég a jó grafika, a tartalomnak is bővülnie kell. A Hot Pursuit bebizonyította, hogy az NFS őrület még csak most kezdődik, és hogy a játékvilág többi szereplője messze el van maradva az EA Canada mögött. 1998 márciusában jelent meg Playstationre, azaz a konzolos port ezúttal is elsőbbséget élvezett. A játékosok nem hittek a szemüknek. Az akkor már négy éves konzolon ez a grafika nagyon jó volt, de ha ez még nem lenne elég, a játékmenet is mindent vitt, maga mögé utasítva az összes addigi vetélytársat.

A legendás Need for Speed 3 - a felborult autók néha kigyulladtak!
Több játékmód vált elérhetővé, mint addig valaha. Első ezek közül a sima verseny volt, ahol az elképesztően jól kinéző és megtervezett pályákat egyenként kiválasztva kellett megvernünk ellenfeleinket. Ebben a módban nem volt rendőrség, de a nehezebb fokozatokra állított ellenfelek intelligenciája bőven elég kihívást nyújtott. Az osztott képernyős mód mellé betolakodott az online verseny is, így már az Internet segítségével mérhettük össze lóerőinket. A csúcs azonban kétségtelenül a Hot Pursuit, azaz "forró üldözés" játékmód volt. Itt mindössze két autó indult, és a célba érés mellett a visszatérő rendőröket is le kellett rázni. A zsaruk a remek AI-nak hála nem adták könnyen magukat, és két lekapcsolás után a harmadik esetben már kattant a bilincs a csuklónkon. Ekkor az ellenfél vitte a győzelmet - már ha beért anélkül, hogy elkapták volna. A rendőrök rádióbeszélgetéseit lehallgatva el lehetett kerülni a kordonokat és a járőröket, de a non plusz ultra fegyverük, az aszfaltra terített szögesdrót már keményebb dió volt. A legzajosabb sikert viszont kétségtelenül az a mulitplayer mód aratta, amelyikben a játékosok maguk alakíthatták a rendőröket is. Barátaink szívatása felejthetetlen élmény, nem beszélve arról, hogy mindezt egy szirénázó Corvette vezetőülésében visszük véghez. Soha korábban nem volt még részem ilyen adrenalin pumpáló akcióban, nem is beszélve az elképesztő minőségű zenékről (a soundtrack ezen sorok írása alatt is megy a lejátszóban).

                                   


Az ősszel érkező PC-s port mindezen jóságokat megörökölte, sőt, az AI még jobb és a játék még nehezebb lett. A pályákat az összes csatározási módon teljesíteni kellett, és ha ügyesek voltunk, új autókat nyertünk, vagy megkaphattuk a bónusz pálya Empire Cityt. A grafika is minden addigit felülmúlt. Az időjárási effektek már-már lemásztak a képernyőről, míg a kasztni tükröződése könnyeket csalt a játékosok szemébe. Ugyan a program futott szoftveres rendereléssel is, az igazi természetesen a gyorsírókártyás látvány volt, ami abban az időben már nem volt olyan elérhetetlen. Mi több, a gépigény is egész baráti lett, köszönhetően a jól skálázható grafikus opcióknak. A játék kismillió extrával is bírt, pl. az összes autóhoz kaptunk egy kis bemutató videót, slideshow-t, és mindegyik pályáról mesélt kicsit az amúgy hihetetlen orgánummal bíró kommentátor. Egy szó mint száz, az NFS 3 máig etalon a sorozatban, s nem túlzok, ha azt mondom, hogy ott a helye a világ 10 legjobb autós játéka között.

Need for Speed: High Stakes (Road Challenge)

1999 már több változást hozott az autós játékok piacán. Először is megjelent PS-re a Gran Turismo, újradefiniálva az elképzelést arról, hogy mit várhatunk el egy ilyen stílusú programtól az új évezred küszöbén. Másodsorban pedig az EA még mindig a Hot Pursuit hozta pénzben tobzódott, és úgy tűnt, nagyon nem akar leállni. Az év nyarán adták ki az NFS széria negyedik epizódját, ami ezúttal elhagyta a számokat, s csak mint High Stakes vagy Road Challenge szerzett hírnevet (utóbbi az európai és brazil kiadás címe volt). A Playstation verzió itt is elsőbbséget kapott, és hamarosan elég népszerű lett ahhoz, hogy átvegye elődje trónját, ám a Gran Turismo hamar lemosta a konzol színpadáról, így az őszi PC-s verzió megint nagyobb figyelmet kapott.

A Need for Speed: High Stakes Playstation borítója
A játékmenet a "ha nem romlott el, ne javítsd meg" gondolkodásmód alapján készült, ám ennek ellenére az NFS 4 (mert hogy sokan mégis így hívják) nem volt klón. A játék az amerikai hangulatot és helyszíneket zordabb európai tájakra cserélte, az autók között pedig szintén több lett az öreg kontinensről származó márka. Visszatért a Porsche (az első részben volt egyedül), kaptunk pár kevésbé sportos autót is (BMW M5 és Chevrolet Camaro) és a rendőrautók száma is megtöbbszöröződött (a csúcs a bonuszautó La Nina rendőrös verziója volt). A versenyek eloszlása és dinamikája nem változott semmit, és a játékmódok is maradtak ugyanazok. Egyedül a karriermód mutatkozott be, mint újdonság, de mivel ebben nem szerepeltek rendőrös versenyek, hamar unalomba fulladt. Hogy akkor mégis mitől klasszikus az NFS 4? Egy szó: törés. Igen, ez volt az első olyan Need for Speed, amiben ripityára zúzhattunk járgányainkat. A PS változat ebben az egyben jobb volt a PC-snél, mert míg utóbbiban csak gyűrtük és roncsoltuk a kasztnit, addig itt sok alkatrészt el is hagyhattunk a karambolok során. Komoly fejlődésen esett át a már régebben is remeklő AI is. A rendőrök még agresszívebbek, még okosabbak és még erősebbek voltak, míg az online versenyek alatt ezúttal többeket is üldözhettek a zsaruk két főnél. Az NFS 4 igazi "ereszd el a hajamat" akció, valódi kuriózum, aminek ott a helye minden NFS rajongó pocán, a Hot Pursuittal egyetemben.

                                  


A PC-s változat ezúttal is késett, de megérte kivárni. A grafika sokkal jobb volt, mint eddig bármikor. Az autók belseje most már 3D-ben pompázott, és a szélvédők is átlátszóak voltak, így nézegethettük a kocsiban csücsülő, napszemcsis kamikazék nem túl kifejező ábrázatát. A törések elég jó kivitelezést kaptak, az időjárás most is remek volt, de a legjobb részt ezúttal az éjszakai versenyek fényára jelentette. Maga a játékmenet is komolyodott a PS változathoz képest, mert itt az autók már fel tudtak borulni, és a sebességükből is visszavettek egy pöttyet. Érdekesség, hogy ha végigcsináltuk a karriert és a Hot Pursuit módot is, megkaptuk az NFS 3 összes (!) pályáját, az Empire Cityvel együtt. Nem semmi tartalmi kiegészítés. Hiába, akkoriban az EA még tudta, hogy kell megragadni a játékosokat.

Need for Speed: Porsche 2000 - a forradalom

Az évente érkező NFS-ek egyre szebbek és jobbak lettek, ám ami 2000-ben történt, az mindenkit lesokkolt. A korábban az eszetlen száguldásra és őrületes sportautókra alapozó NFS széria egy minden addiginál rendhagyóbb résszel jelentkezett, ami a Porsche 2000 (vagy Unleashed) címet viselte. A játék a címéhez hűen kizárólag Porsche modelleket vonultatott fel, ám azokból az addigi összeset, szám szerint nyolcvanat. Az impresszív szám és a képeken mutogatott elképesztő grafika földbe döngölte a rajongókat, de ugyanakkor meg is ijesztette őket, hisz ez az újragondolás az NFS cím egyéniségének kukába hajításával ért fel. Sem a kritikusok, sem a játékosok nem tudták, mire számítsanak, szóval jobbat nem tudván csendben várták, hogy mi sül ki ebből.

Az 5. NFS szakított a hagyományokkal, és mert eredeti lenni
Aztán megérkezett és úgy megosztotta a rajongókat, mint addig még egy NFS sem. A régi játékmenet úgy ahogy volt, kukába került, és az alapoktól tervezték újra. A fizika a legélethűbb lett, amit addig látott a széria, és az autók viselkedése is inkább esett a szimulátor kategóriába, mint az arcade autóversenyek közé. Az EA nem viccelt, amikor azt mondta, hogy az összes Porsche szerepel majd az NFS 5-ben: a legapróbb különbségeket képviselő modellek is elérhetőek voltak, és az összes között volt különbség mind vezetés, mind teljesítmény és fizikai összhatás szempontjából. Az NFS 5 számomra egyértelműen a sorozat legjobbja, mert tökéletes összhangot teremtett az arcade versenyjátékok és a szimulátorok között. Az irányítás itt már erősen kormányhoz írt volt, míg a rendőrök eltűntek és "csak" egy hosszú karriermódot kaptunk a nyakunkba. Érdekes módon nekem innen nem hiányzott a zsaruk állandó molesztálása. A Prosche 2000 hangulata és stílusa sokkal nyugisabb, elengedőbb volt, és az érzés, amit az emberben egy '50-es évekbeli Porsche vezetése kelt, nem éppen adrenalin után kiált. Pont ez volt az, ami sokaknál kiverte a biztosítékot. Míg a szakma imádta a játékot, addig a komolyabb rajongóréteg nem fogadta tárt karokkal, és részben ez is vezetett oda, hogy két évig nem jelent meg utána NFS játék. De ne szaladjunk annyira előre, az egy későbbi történet.

                                     


Az NFS 5 tálalása már-már művészi szintre hozta a játékipart. A grafika csodálatos volt (ez esetben a PS verzióról jobb nem is beszélni), a hang és zene tökéletes, a menük és a millió információ pedig felért egy autótörténeti dokumentumfilmmel. Fél évszázad Porsche-történelmét rázsúfolni egy CD-re nem semmi, de az EA Canada megcsinálta, és a játék a sok hiszti ellenére évekig a polcokon volt. Ha valakinek esetleg kimaradt ez az opusz, az sürgősen pótolja! Már csak azért is ajánlatos, mert ettől a ponttól lezárul az EA Canada közvetlen szerepe az NFS történelemben. Az EA egy új csapatot válogatott össze a Black Box Software cégér alá, és teljesen más útra terelte az NFS szériát. Én személy szerint az NFS 5-öt tartom az utolsó klasszikus Need for Speednek, a többiek pedig már egy teljesen más generáció szülötteit testesítik meg a szememben. Egy olyan generációét, melybe én már nem nagyon fértem bele.

Need for Speed: Hot Pursuit 2

A 2002-es E3 több szempontból is nagy esemény volt. Először is itt mutatkozott be elsőnek a Doom 3, az Unreal 2, vagy épp a Splinter Cell, és hosszú évek után itt hallatott magáról először az NFS széria. A játék a Hot Pursuit 2 címet viselte, ezzel is tisztelegve a megváltó NFS 3 előtt, s egyben utalva rá, hogy a folytatás a régi irányvonal felélesztését tűzi ki célul. A játék első ízben jelent meg a következő konzolgeneráción, így a grafika is jóval szebbnek bizonyult. PS2, X-box, GameCube... mind kapott a jóból, és persze a PC-sek sem maradhattak ki. Vagy mégis?

A botrányos Hot Pursuit 2: Jól néz ki, de...
A 2002 őszén megjelent Hot Pursuit 2 ugyanis messze elmaradt attól, amit a fanok vártak tőle. Legnagyobb hátránya a különböző konverziók súlyos különbségeiben rejlett, értendő ez a PS 2 változat javára. A játékmenet ugyanis nagyon komoly cenzúrában részesült az összes többi gépen. A PS2-es HP2-ben volt rendes visszajátszás, egyedi pályaelemek, jobb fizika és szebb grafika, míg az X-box, GC és PC portok egyaránt hiányolták ezeket. Bizony, nem volt normális visszajátszás sem. Csupán azokban a szögekben nézhettük újra a versenyt, amik vezetés közben is elérhetőek voltak (külső és "ütközős" nézet). Mondanom sem kell, enyhén felhúztam magam a dolgon, hisz imádtam a korábbi NFS-ek ezen opcióját, mert csak úgy lehetett igazán gyönyörködni a versenyekben és a verdákban, ha a futamok után a fotelből újravágva megnézhettük az egészet (A rendes replay sajnos csak az Underground 2-ben tért vissza.). De ez még mindig semmi! A PS2-es változatban a régi részekhez hasonlóan három lehetőségünk volt a zsaruk ellen, míg a többiben csak egy, s míg a Fekete Ördögön kilőhettünk egy szondát az út fölé, hogy lássuk, mi van előttünk, addig a portokból ez is kimaradt. Hogy miért, az rejtély, legalábbis én éveken át nem találtam rá magyarázatot. Csak azt tudom, hogy a PC-s HP2 szégyen volt az egész NFS szériára nézve, és hogy sem a gagyi AI, sem a primitív játékelemek (Robbanó hordókat dobáló rendőrhelikopter... Úristen, ezek meg akarnak ölni!?) nem nyertek bocsánatot. Minderre jött tejszínhabként a hatalmas gépigény és a kevés autó / pálya. Jó, mi? (A videón a Playstation 2 változat szerepel, csak hogy fájjon a szívünk!)

                                     


A Black Box nem vette sikerrel az akadályt, és az egyik legelszúrtabb Need for Speeddel debütált a piacon. Hibáztatni persze inkább magát az EA-t kell, mert ezalatt az EA Canada nagy erőkkel ontotta magából a sportjátékokat, több-kevesebb sikerrel. A HP2 tálalása amúgy nem volt rossz. A grafika szép volt (azért messze nem annyira, mint pl. a Gran Turismo 3-é), a zenék jók (a korábbi elektronikus irányt amcsi rockra cserélték), a meglévő pályák pedig pofásak. Sajnos időjárási effektek abszolút nem voltak rajtuk, ahogy a slideshow is kimaradt, nem is beszélve a műszerfalas nézetről. Áh, inkább hagyom is az egészet, mert az lesz a vége, hogy valami csúnyát írok...

Need for Speed: Undergorund 1-2

2003-ra az EA úgy döntött, hogy kukába dobja az addigi NFS koncepciót. A HP2 nem volt elég sikeres, ráadásként pedig túl nagy falat volt számukra a hasonló tartalmat (is) kínáló Gran Turismo széria. Ahhoz, hogy legyőzhetetlenek maradjanak, kell valami átütő, amit eddig még senki sem csinált. Valami egyedi. Valami... ami olyan, mint a Halálos Iramban című film! A Black Box új NFS-e nem kisebb fába vágta fejszéjét, mint az illegális autóversenyzés viszonylag reális bemutatásába. Mi kell ehhez? Egy rakás neoncső, sok japán "tuningautó", bikinis csajok, és persze...

Az Underground: Valódi parasztvakítás!
... rendőrök, a nyugalom megzavarása végett. Azaz hogy ez kéne, mert a legutolsó feltétel nem teljesült, s így az NFSU úgy szeretett volna "illegális" lenni, hogy nem volt semmi tétje a dolognak. A játékmenet az autók tuningolására és a karriermódra támaszkodott, főellenfelekkel és mindenféle japán autócsodákkal. A siker zajos volt, noha nem a kemény rajongótábor hallatta, hanem a sok fiatalabb játékos, akiket elvarázsolt az NFSU eredeti stílusa. Mert akár szerettük, akár utáltuk, el kellett ismerni, hogy az Underground eredeti volt a javából. Az már fájt ugyan, hogy az EA a fejlesztés alatt sokszor beszélt úgy a játékról, mint élethű versenyprogramról, s a végeredmény egy minden eddiginél butább száguldozás lett, de annak az NFSU több volt, mint jó, és csak ez számít. Egyedüli nagy negatívuma az volt, hogy a rendőrök hiánya miatt hamar unalomba fulladt, és az AI is sokkal butább volt, mint bármely régebbi NFS játékban. Kárpótolt ezért a hihetetlen grafika és a klassz zene, ami ezúttal tényleg nagyot dobott a játékon. A törések viszont eltűntek sajnos, és hosszú ideig (2007-ig) nem is láttuk őket viszont.

                                     


A 2004-es Need for Speed: Underground 2 (a videón is a 2 van) egyetlen dologban változott nagyot, s ez a nyílt város szerepeltetése volt. Arra mentünk, amerre akartunk, s ahol épp versenyt jelzett a radar, ott lehetett a lovak közé csapni. Megjelentek a járműkategóriák (tuningautók, izomautók, stb.), és a szabadság egyedien nagy teret engedett az autós játékok szerelmeseinek. Szerencsére az NFSU 1-2 teljesen ugyanaz volt az összes platformon, sőt, a PSP még kapott is egy saját Undergroundot Rivals címen. Bevallom, nekem nem volt a szívem csücske az U2 se, de ettől függetlenül jó kis játék volt, ami azonban jócskán feledésbe merült a következő lépcsőfok miatt. Az Underground széria nem tartott sokáig, de üdítő színfolt volt a helyét rég nem lelő sorozatban, s a nagy anyagi siker hosszú időre meghatározta az NFS játékok fejlődési irányát.

Need for Speed: Most Wanted - Az új klasszikus!

2005-ben már új szelek fújtak a játékiparban. Vészesen közeledtek az újgenerációs konzolok (X-box 360, PS3 és Wii), velük pedig egy rakás új játék, amik megint fenyegetést jelentettek az EA-nek (PGR3, Gran Turismo 5...). Az új NFS már nyár óta a csapból is folyt, s úgy tűnt, a mamutcég semmit sem bíz a véletlenre. A Need for Speed: Most Wanted az X-box 360 egyik kezdőcímének lett bejelentve, de ezzel együtt jött az összes gépre, ami akkoriban kapható volt. PS2, X-box, GameCube, GBA, PSP, PC... minden és mindenki Most Wanted lázban égett. Az EA folyamatosan adta ki az újabbnál újabb képeket a játékból, s felfedte, hogy ezúttal visszatérnek a rendőrök is, keményebben, mint valaha. Lesz egy rakás autó, egy élőszereplős videókkal tálalt történet, milliónyi tuning és észveszejtő grafika. Nos, lett is.

A Most Wanted az egyetlen olyan újgenerációs NFS, amiből klasszikus lett
A Most Wanted úgy vonult be a történelembe, mint az újgenerációs NFS-ek igazi királya. Repkedtek a milliós eladások, a 9+-os értékelések, egyszóval mindenki imádta a játékot. A történetet ezúttal (ja igen, ezt talán nem is írtam... az Underground 2 óta története van az NFS játékoknak) egy fiatal sofőr szemszögéből élhettük át, aki egy csúnya átverés folytán elveszti kocsiját, és ősi ellensége, Razor a rendőrök kezére küldi. Utolsó mentsváruk Mia, a falatnyi cuccokban flangáló csajszi, aki az utolsó pillanatban siet a segítségünkre. Se kocsink, se nevünk, csak egy senkik vagyunk a nagyvárosban. Mielőtt azonban leugornánk az első hídról, Mia megmondja, mi lesz. Fel kell küzdenünk magunkat a rendőrségi fekete lista (Most Wanted List - innen a cím) élére, amin most Razor áll, hogy visszanyerjük autónkat és vele együtt a becsületünket is.

                                 


Jó-jó, nem egy nagy történet, de nem is ez volt a lényeg. A játék megtartotta a szabad várost, ezúttal nappali fényében, s mind e mellé meghívta a rendőröket is. A körözés amolyan GTA-s kivitelben zajlott, azaz minél több borsot törtünk a szerv orra alá, annál komolyabb erőket mozgósítottak ellenünk. Elérve egy bizonyos hírhedtséget, minden terület épp aktuális bossa hajlandó volt kiállni ellenünk, s az ő játékszabályai szerint kellett megnyernünk a kihívást hogy átvehessük a helyét a fekete listán. Sajnos maga a játék az utolsó szálnyi realizmust is elvesztette. A MW nem más, mint őrült száguldozás, egy "cool" futam, ami bár nagyon szórakoztató tud lenni, messze van attól, aminek egy Need for Speednek lennie kéne. Scriptelt versenyek, nuku AI, őrjítő sebesség és ámulatba ejtő grafika... ez volt a Most Wanted. Habár a játék az X360 egyik legnagyobb kezdőcíme volt, látszott rajta, hogy a fejlesztők még nem ismerték eléggé a gépet. A sebesség stabilan 25 fps volt, ami sokat rontott a sebességérzeten, és az élsimítás is hiányzott a repertoárból, így megint a PC-s konverzió vitte a prímet.

Need for Speed Carbon és Pro Street

Vészesen közeledünk a végjátékhoz. Az NFS széria túl van megannyi újrakezdésen és viszontagságon, generációváltáson és rajongótáboron. Ám ettől a ponttól kezdve súlyos zuhanás veszi kezdetét. A fénye kopni kezd, sikerei alábbhagynak, híre pedig gúnyos mosolyok és keserű fintorok hozójává alacsonyodik. A cím, mely egykoron a játékosok álma volt, lidércnyomás lesz, s kezdődik az egész a 2006-os Need for Speed Carbonnal. Persze nem kell egyből megijedni, a Carbon ugyanis azon felül, hogy minimálisan visszalép, még nem több, mint rossz ómen a jövőre nézve. Kifejezetten nem rossz, sőt nekem jobban tetszett a Most Wantednél, de ez egyéni vélemény. A játék története közvetlen folytatása a MW-ének, és ezúttal Carbon Citybe kalauzol el minket, ahol megannyi ismerős arc vár ránk. A feladatunk  az utcák teljes ellenőrzése volt, ismét egy szabad város és rendőrös miliő kellős közepén.

Ahogy az EA szokta mondani: "Sex sells"...
A Carbon játékmenete sok újdonsággal nem szolgált, noha kaptunk egy új versenymódot, ahol szerpentineken kellett bizonyítanunk bátorságunkat. A megszokott stílust fel akarták dobni a csapattársak szerepeltetésével, akik elviekben a versenyen lettek volna a segítségünkre, de hogy őszinte legyek, én már az első komolyabb megmérettetéskor kirúgtam az összeset. Sokszor inkább idegesítettek a pályán, mintsem hogy hasznot hoztak volna. Ismét éjszaka játszódott a játék, és a grafikáért egy az egyben a MW motorja felelt, ami miatt kissé kopottasnak is tűnt 2006-ban. Az autók mozgása jobb, reálisabb volt, mint a Most Wantedben (mondjuk annál nem nehéz élethűbbet csinálni...), és az AI is javult, de a túl kevés újdonság hamar a süllyesztőbe lökte a Carbont. Az EA épp ezért úgy döntött, hogy a következő játékukban visszahozzák a régi körversenyeket, és igazi versenyprogramot faragnak az NFS-ből. Nem jött össze.

                                     


Ez volt a Pro Street, ami ígéretesnek indult, de már meghaladta a Black Box srácainak képességeit. Az alap koncepció egy részletes törésmodellel (!) felszerelt, versenyszabályokra építő félszimulátor volt, de az eredmény ezt csak részben teljesítette. Mikor az EA fejesei meglátták a produktumot, úgy gondolták, hogy pucér csajokkal talán el lehet adni, ám a botrány, ami ebből kerekedett, felért minden marketingkampánnyal. A program maga nem elég, hogy unalmas, csúnya (egyedül a kocsik néztek ki jól), ötlettelen és buta volt, de még a multija is messze alulmúlta azt a színvonalat, amit az ember várt volna egy ilyen volumenű alkotástól. Konzolokon a fix framerate-nek köszönhetően még elment a dolog, de a PC-s társadalom fel volt háborodva. A program gépigénye megette a legjobb konfigurációkat is, és ennek ellenére semmit sem nyújtott, ami miatt érdemes lett volna beruházni rá. Ezen sorok írója is nagyon szerencsés, mert kipróbálta a demót, mielőtt megvette volna. Most lenne egy tizenkétezres poháralátéte.

A jelen és a jövő: Need for Speed: Undercover; Shift; World Online; Nitro

Az utolsó NFS játék tavaly jelent meg és minden eddigi próbálkozást alulmúlt. Az Undercover olyan rossz visszhangra lelt a játékosok körében, hogy az EA elvette a projektet a Black Boxtól, és szétosztva három címen kezdett dolgozni, melyek elvileg idén látnak majd napvilágot. Bár nem volt túl rég, azért ejtenék pár szót az Undercoverről is. A program a Most Wanted szellemi utódjának készült, mert mind a Carbon, mind a Pro Street megmutatta, hogy  mire nem vágynak a sorozat rajongói. Ennek ellenére az Undercover messze a legunalmasabb és leginkább rókabőr-szagú epizód az NFS történelemben, s ugyan nem olyan botrányos, mint a Hot Pursuit 2 volt, szerény személyem valahol egy szinten látja a két játékot. Lehúzás volt mind a kettő, melyek azon felül, hogy besározták a patinás sorozatot, semmit sem értek el. Nagy kár.

S íme a Most Wan... izé, Undercover! Legalábbis azt hiszem, hogy az...
Sok dologról nem ejtettem szót, s ez főként a helynek köszönhető. Az NFS ugyanis nem merült ki a különböző epizódok portolásában. Volt itt kérem V-Rally sorozat, ami a PS-es korában még a Need for Speed címet is megtartotta egy epizód erejéig. Volt Motorcity Online, ami a Test Drive Unlimited elődjének tudható be, csak épp rosszkor jelent meg rossz helyen. 2001-ben erre még nem volt kész az online játékos társadalom. De órákig lehetne itt még beszélni a be nem tartott ígéretekről, a sok-sok fanok által készített modifikációról, vagy épp arról, hogy merre is tart az NFS széria. Ez utóbbira éppenséggel van némi nyom, mert a jelenleg készülő három játék a különböző NFS rajongókat célozza meg. A Shift azoknak szól, akik a Porsche óta ácsingóznak egy jó szimulátorra. A World Online azoknak, akik a Motorcityt siratják a mai napig. S végül ott a Nitro a Most Wanted szerelmeseinek.

                                     


                                                                             A videót superbayan készítette

Ennyi fért mára a kis visszatekintésünkbe. Előszeretettel várjuk az új Need for Speedek megjelenését, és amint itt lesznek, megígérem, hogy be is számolunk róluk. Addig is azonban van mit pótolni, mert nem hiszem, hogy sokan vannak, akik az összes NFS részt ismerik. Higgyétek el, tanulni sosem késő!

Chocho

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

59. twollah
2009.03.31. 10:09
Nekem tovabbra is az NFSU2 a kedvencem.
Az utana kovetkezo kiadasok kriminalisak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. pazsoo
2009.03.31. 10:34
köszönöm az írást, jól esett most egy kis nosztalgia. csak azokat sajnálom, akik kimaradtak a "hőskorból" és az első NFS játékuk mondjuk a Hot Pursuit 2 volt, vagy a Carbon. pedig a TD2-vel is el lehetett csapni órákat, a Hot Rodról nem is beszélve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Terror
2009.03.31. 10:50
A Halálos Iramban annyira eredeti meg egyedi volt valóban, hogy egy-az-egyben lekoppintották a Holtpont című filmet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Chocho
2009.03.31. 10:54
Terror: Én az NFSU-ra mondtam, hogy eredeti volt a maga korában, és nem a Halálos Irambanra. Mellesleg szerintem összekevertél valamit, mert a Holtpont bankrabló szörfösökről szól, míg a Halálos Iramban sorozat utcai autóversenyzőkről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. hunmyke
2009.03.31. 10:57
Hot Pursuit 2-ig volt az NFS nagyon jó, utána mélyrepülésbe kezdett, bár az Underground 1-2 még viszonylag jó volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. amakoiyep
2009.03.31. 11:07
Én is szeretném megköszönni az írást. Így 11 év elteltével is ugyan azt látom benne mint akkor gyerekként, olyan mintha csak tegnap lett volna. Rengeteg kellemes órát töltöttem el vele. Ha a műfajt nem is kedvelem, ez a játék tényleg olyan élmény volt, amihez azóta sem volt szerencsém. Ha van valaha volt legjobb 10es lista, akkor ennek mindenképp rajta a helye.

Látom sikerült az írás közben a következő oldalra nyomnom is kitörölnöm amit addig leírtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. bokorn
2009.03.31. 11:47
a masodik oldalon a felso kep nem a masodik reszbol van (pl. a kep tetejen levo info-sor, vagy a diablo kis nagyon arulkodo)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Chocho
2009.03.31. 12:34
Hopsz, elnézést a képért (rossz került feltöltésre). Javítva, köszi bokorn!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. dongo84
2009.03.31. 12:53
Számomra is a NFS 3 Hot Pursuit viszi a prímet. Bár abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindegyik eposszal játszhattam. De amit annak idején barátokkal osztott képernyőn mímeltünk hetekig-hónapokig...az örök élmény marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. nattila77
2009.03.31. 13:12
jó kis írás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Terror
2009.03.31. 13:24
Choco: nem keverek én semmit. Lássuk csak a Holtpont sztoriját: egy ügynököt beépítenek egy bandába, ahol lassan magáévá teszi a gazfickók életvitelét, olyanná válik mint ők, belezúg az egyik tyúkba, amelyik kapcsolatban áll a bandával, részt is vesz a törvénytelen akciójukban, aztán egy balul sikerült balhé után ahelyett, hogy elfogná a banda fejét, mivel közben összehaverkodott vele, elengedi azt.

Lássuk a Halálos Iramban sztoriját: egy ügynököt beépítenek egy bandába, ahol lassan magáévá teszi a gazfickók életvitelét, olyanná válik mint ők, belezúg az egyik tyúkba, amelyik kapcsolatban áll a bandával, részt is vesz a törvénytelen akciójukban, aztán egy balul sikerült balhé után ahelyett, hogy elfogná a banda fejét, mivel közben összehaverkodott vele, elengedi azt.

Hú, tényleg, hisz itt semmi hasonlóság!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. fricsi
2009.03.31. 13:41
Pont ma vagyok 22 éves (önreklám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Chocho
2009.03.31. 13:47
Terror: De keversz, pl. a nevemet a kedvenc édességemmel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Terror
2009.03.31. 14:37
Jah. Amúgy csakugyan a Porsche a legjobb. Tényleg jól megcsinálták, hogy a megannyi típus között is legyen elegendő különbség vezetési élményben, az a minimális sufnituning is érezhető, akárcsak a turbo vagy a kipörgésgátló. Szimulátornak talán kevés, de arcade kategóriában kimagasló. Plusz külön élvezet végignézni a Porsche történelmét. Kár, hogy nem csináltak ilyet más márkákkal is. A Carbontól felfele már kész gyerekmese, a debil videókkal meg élőszereplős gagyi animációkkal, hülye szövegekkel, kár hogy ilyen irányba indult el az NFS sorozat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. tibszi
2009.03.31. 15:04
hát nekem legjobban az undergroundok tetszettek. Jól összerakott volt, korához képest baromi szép grafika, egyszerűen jó volt. De amint vége lett annak, egyszerűen csapnivaló nfsek jöttek, bár ez lehet annak az oka hogy évente kiadnak egy rész, amit lehet nem kéne... De én azt mondom hogy aki valóban át akarja élni 100%osan a virtuális vezetés élményét annak csak a GRID-et ajánlom. Grafika 120%, vezetési élmény 120%, játékfelépítés 120%:-D nekem több nem kell... ami esetleg hátrány lehet az a tuning rész, de végülis a grid nem erről szól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. jadam92
2009.03.31. 15:51
ilyennel még annó a ps en játszottam vagy valami hasonlóval ^^

kár hogy a pro street nem ment a gépemen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. taripocok
2009.03.31. 16:02
nekem is az underground 2 jött be a legeslegjobban,azóta is arra várok minduntalan,hogy kiadjanak végre egy olyan underground-ot,amiben ugyanugy lehet tuningolni,városabn szaladgálni,NEON és hangcuccot,azóta sem láttam egy NFS sorozatban sem...:/ és rendőrök is vannak benne,iet miért nem csinálnak?:S
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Multitask
2009.03.31. 16:12
"A megszokott stílust fel akarták dobni a csapattársak szerepeltetésével, akik elviekben a versenyen lettek volna a segítségünkre, de hogy őszinte legyek, én már az első komolyabb megmérettetéskor kirúgtam az összeset." Na hát akkor te is jól kipróbáltad biztos az Autosculp elemeket, amit csak akkor kapsz, ha 1 bizonyos csávó csapattag... Igenis volt előnye a társaknak, csak nem kell mögöttük menni.
Az meg, hogy a Carbonban mennyivel valóságosabb lett a vezetési élmény, az remélem csak vicc. Elég érdekes volt, hogy ELSŐkerékhajtású Mazda 3 MPSsel lehetett a legjobban driftelni.
Na de ezekkel nem szólom le a Carbont, mert tetszett, csak megjegyzés. Nekem az NFSHP2 volt az első NFSem és már az is tetszett. Az Undergroundok is jó párszor ki lettek játszva, a Most Wanted majdnem elkoptatott egy billentyűzetet (mivel olyan idegesítő volt néha, hogy haverral már úgy csaptuk a billt, hogy repültek a gombok), de a maga módján az is jó volt, aztán a Carbon is, a Pro Streetben tényleg baromi szépek lettek az autók, csak unalmas is lett, pedig nagyon sok jó autó került bele, kár érte!
Az Undercoverrel még nem játszottam, de nem is nagyon vonz.

A GRIDhez meg annyit: tényleg nagyon szép és jó játék, de hiányzik belőle egy kis tuningolás, nem kell elvadulni, elég lenne a motortuning is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Phantomstr...
2009.03.31. 16:15
A Porsche után megjelentek közül szerintem is a Carbon volt a leg elviselhetőbb, és az Undergroundokat trágyának tartom. Remélem a Shift mutat majd valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. dragon83
2009.03.31. 17:20
Nagyon jó visszatekintés volt ez a cikk. Örülök, hogy te is ilyen nagyra tartod a NFS: Porsche részt. Személy szerint nekem az a kedvencem, bármikor elcserélném a mai NFS-ekre. A régi részek közül a 2-vel, meg a 3-mal játszottam még sokat, nem csoda, az első játékaim között szereztem meg az első PC-m vásárlása idején őket. Az újkori NFS-ek közül a Most Wanted-et játszottam végig egyedül. Nem volt rossz, de semmi komoly hatása nem volt. Butácska versenyzés, jól el lehetett szórakozni velük. A most készülő NFS-ektől nem várok sokat. A Shift egy GRID 2-nek néz ki, a másikakról nem sokat tudok, de kétlem, hogy forradalmat csinálnának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Nortai
2009.03.31. 17:36
Nekem igazság szerint a Porsche & NFS2 tetszett legjobban, azokkal rengeteget játszottam régen. Volt egy két emlékezetesen NEM kedvelt pálya...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. americanid...
2009.03.31. 18:32
Gondoltam, hogy a Carbon jobb az MW-nél gondolat sokaknak nem fog tetszeni, hiszen az NFS közösség ezt a váltást érzékelik csúcsról a mélybe effektusnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Racka
2009.03.31. 19:54
Én mindegyikkel játszottam.
NFS1: ez volt az első dos-os játék amivel toltam anno, szóval nincs mihez hasonlítani,de tetszett.
NFS2:ezt csak barátomnál játszottam, de elég gyenge volt.
NFS3 Hot Pursuit:rengeteget játszottam vele, szerintem is a sorozat egyik legjobb tagja.
NFS High Stakes:a törés és a szép grafika miatt tetszett, de más nem nagyon jött be.
NFS Porsche:na ez az ami mindent vitt. Még tavaly nyáron is végigtoltam unalmamba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. MaxxTG
2009.03.31. 20:07
Kedves Chocho!

A hozzászólásom nem az, mint a többi, hogy ilyen NFS, olyan NFS, hanem egy közlemény:
Ha saját tapasztalatokból írtad ezt, akkor gratulálok - nagyon jó lett - és még valami:
ÉREZD MAGAD KÖTELESNEK egy GTA széria bemutatására is (=
Nagyon lenyűgözött, rengeteget tanulhattam belőle, és szívesen olvasnám esetleg a másik e tájban indult sorozatról készült bemutatódat is.
Még egyszer nagyon tetszett
Üdv: Maxx!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. qwertzzui
2009.03.31. 20:09
Nekem az 1. játékok közt volt az NFS2 SE
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Greathoof
2009.03.31. 20:24
Nekem első NFS amivel játszottam az az NFS :Most Wanted volt, és utána következő volt (igen,kihagytam a carbont) a Prostreet, ami nagyon nem tetszett nekem. Az NFS : Undercover szerintem egész jóra sikeredett, bár ez saját vélemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. axe
2009.03.31. 21:44
nekem a mostwanted jön be a legjobban meg az underground széria.... bár az összes nfs-el játszottam már (hotpursit és felfele) de ez a 3 jött be a legjobban..... szerintem a prostreet az undercover már csak a grafikára megy, mer a játékélménye nagyon szar! esküszöm gta4-ben jobban elversenyezgetek magammal a városban, mint az undercoverban, és élvezetesebb is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. smate1990
2009.03.31. 21:59
Egyértelműen a porsche a legjobb. Amúgy tévedés mert vannak benne rendőrök
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Chocho
2009.03.31. 22:16
smate1990: Nincsenek benne. Egyedül egy cheattel lehet előhozni őket, de nem csinálnak semmit, csak mennek körbe a pályán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. smate1990
2009.03.31. 22:16
Azzal egyetértek hogy az Undercover a legrosszabb, de lehet hogy az én hibám de szerintem a pro street jobb volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Chocho
2009.03.31. 22:55
smate1990: Ja, hogy Te a küldetésekben feltűnő rendőr Porschékra gondolsz! Bevallom férfiasan, hogy azok teljesen kimentek a fejemből, de így utólag sem hiszem, hogy megemlítettem volna őket. Azok ugyanis csak egyes küldetésekben voltak jelen nagyon rövid ideig, s nem üldözték a játékost a versenyek alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. mtrx220
2009.03.31. 23:26
nekem a most wanted csak azért tetszett, mert a menüje nagyon ott volt. a játék ratyi volt.
underground1,2 is elment, el lehetett vele majomkodni azért.
egyértelmű hogy az nfs3 a legjobb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Menthix
2009.04.01. 02:19
NFS4!!!! Nem túlzok ha azt mondom, ezzel (és a GT1-2vel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. trencsa
2009.04.01. 09:43
Édes Jó Istenem!
Nem tudom, hogy kinek van meg a koli feeling, de:
(a következő események hajnal 4óra és 4:30 között történtek)
nfs4
4 am.
-Mégegyet gyorsan!
-Bakker nyóctól szigorlatozu...
-beleúgyismindegymá!
-OK. Melyik pálya?
-Hogyhogymék? Hát a rendes! A howton! (lol)

4:30 am

-Rohadjelte, tesenki, te... csak csalálssal tudsz nyerni miiii?! Meg1x!
többen a háttérben hangosan üvöltözve:
6-4!, mostmár én(én,én,én....)jövök!

szép emlékek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. smate1990
2009.04.01. 13:23
Az Test Drive 2-vel is toltam sokat meg a Stunts
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. polarx
2009.04.01. 14:21
Phantomstranger: ha neked az underground trágya volt és a carbon volt a fasza akkor a shift nagyon nem fog neked tetszeni.. próbálj ki mondjuk egy GTR evolution-t vagy egy GTR2-őt vagy GT legendset mielött feltennéd a shift-et mivel ahhoz fog szvsz legjobban hasonlítani kocsikat ill irányítást nézeteket tekintve.. amúgy meg az Underground hozta az NFS szériába a legnagyobb változást a tuningot szóval nem az alapokat kéne fikázni.. amúgy meg a carbonnak volt a leginreálisabb irányítása már csak ezért se fog tetszeni a shift.. múltkor is volt nállam egy haverom mentem SPA-n 3-4 kört GTR evolution-ba FIA GT moddal Ferrari GTC-vel.. aztán mondja had mennyen már ő is egy kört.. mondom jólvan.. szép hosszú egyenes aztán egy S kanyar.. 2x-esbe max 100-120-al belehet venni.. padló közbe nyomtam a jobbrát hogy majd beveszi a kanyart.. hát az s kanyar utánni folytatást majdnem elkapta amivel még folytathatta volna a pályát de még azt se igazán sikerült aztán fal első kerék nuku.. azt kérdi ez mi volt? mondom az hogy egy idióta nyomorék vagy aki NFS-en kívül 1 játtékal se játszott és itt lehetne hasonlítani a carbon-t amikor ment elötted a "társad" aztán a kanyarokat 280-al vettétek be nitro stb.. mert olyan szél árnyék volt hogy ha nem kanyarodtál cska a gázt nyomtad is akkor is a szél árnyékkal bevetted a kanyarokat.. hát nem szánalmas? ez egy költői kérdés volt.. válaszokat már előre látom.. a Shift talán már tényleg egy olyan játék lehet hála a simbin 1-2 volt készítőinek akik mentek az NFS bizonyos csapatába hogy majd megcsinálják a tuti-t.. hát nagyon várom már hogy mit sikerül alkotniuk.. ha az a 1-2 simbin-es emberke teljes mértékbe feltudja vázolni nekik a fizikát hogy is kéne megcsinálni hangokat pályát esetleg effekteket akkor talán kijöhet a legjobb NFS és szimulátor egybe.. ami számomra hihetetlen szóval beleélés nélkül várom, de majd meglátjuk hogy is lesz ez..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Runo
2009.04.01. 17:43
Köszönjük a leírást!
Nagyon klassz lett. Milyen érdekes, nekem is az NFS3 az etalon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. CsabyC
2009.04.01. 18:14
Sziasztok. Hát... Kicsit gyámoltalan szöveg, lesz, de megpróbálom összeszedni. Először akkor ismerkedtem a need for speeddel mikor megkaptam az első gépem. Nem tudtam, hogy az NFS 3 volt az első Hot Pursuit (ez csak most nemrég derült ki számomra). Aztán valamikor 2004 tájékán kaptam meg a Hot Pursuit 2-t. Jó játék volt, tetszett, csak idegelő volt az olykor kicsit "nehézkes" szint. Bár keveseltem benne a pályákat, el lehetett játszani vele. Majd aztán idővel jöttek: U1, U2, MW, Carbon... A Pro Streetig el se jutottam mert jelenlegi gépem nemigen szereti, úgyhogy nem volt értelme kínozzam... Aztán valamikor az évek folyamán kaptam meg a Porsche-t. Hát akkor rangsorolom: Porsche, MW, U2, HP2, U1, Carbon. A Carbon és MW közti vitára visszatérve: mind a kettőnek vannak ütőlapjai. A MW-nak pl az időjárás effektjei helyenként, vagy a napszakok váltakozása (estét kivéve). Nagyon szép megoldásnak találtam a kora reggeli napfelkeltétől egész késő délutáni időszakot. Bár érdekes volt a rögtön következő reggel a délután után, dehát semmi sem tökéletes. A Carbonnak ami jó volt és tetszett az a nagyobb autóválaszték, több amerikai izomautó és az általam és még mások által megkedvelt free tuning rész... Azt hiszem Free Sculptnak hívták... Vagy valami hasonló. Na ott aztán érdekes dolgokat lehet csinálni... Nagyjából ennyi lenne a véleményem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. nagoli
2009.04.01. 21:12
Jó cikk!
Én is az első résztől kezdve nyúzom a sorozatot, és hát abszolút egyet kell értenem a cikkíróval. Nekem a pro streetnél kómába esett a sorozat és az undercovernál ált be a halál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. tomboy1986
2009.04.01. 21:23
Őszintén szólva már kezdek kinőni a játékokból, de amikor megpillantottam a címet úgy gondoltam, hogy elolvasom a cikket, mert a legtöbb NFS-sel én is játszottam.

Az 1-hez sokkal később volt szerencsém, mint általában a játékosoknak (megfelelő gép híján), de még a későbbiekben is elővettem, ami annak volt köszönhető, hogy korához képest fantasztikusan jó fizikával rendelkezett... inkább ezt ültették volna be az Undercoverbe..

2 (SE és anélkül) számomra semmit nem jelentett. Szintén később jutottam hozzájuk, akkor meg már csúnyák voltak.

Az igazi kedvenceim a 3-4-5. Ezekből is leginkább az 5, mégpedig pont azért, mert végre volt valami értelme versenyezni, nem lehetett minden kanyart 350-500km/h-val bevenni és voltak igazán jó régi autók is benne, mint a Porshe 914, 944 és patchelve még a 969 is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. GangstaDog...
2009.04.02. 20:58
A NFS Stunts-ra emlékszem, akkoriban még Windows 3.1 futott a gépen, nagyon jó szórakozás volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. sanyix
2009.04.03. 11:56
stunts... hmm az első játékaim egyike... tavaly játszottam vele utoljára
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atee92
2009.04.04. 09:22
Fantasztikusan jó lett a cikk, grat hozzá!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Stormrage
2009.04.19. 00:44
Porsche volt igazából az első rész után a forradalmian új, és ezt talán többször is végig racingeltem, mert nagyon tetszett, főleg a 935-ös mobidick a maga 4sebessées váltójával, nomeg, hogy rendes műszerfal nézet volt az autókban.

ezután igazából az underground2/mostwanted lehetne a következő olyan darab, ami mérföldkő, hogy szabadon kószálhatunk autónkal, fejlesztgethetjük, külalakot is változtathatjuk, viszont itt már nem volt műszerfal, ami szerintem tönkretette a játékot eléggé, és egy Re-Volt szintjére degradálta (noha a Re-Volt-al semmi problémám, de teljesen más koncepció, más közönségnek).

Undercover az utolsó, ami eddig napvilágot látott, hát a 40. versenynél már kajakra untam az egészet, xbox360-on játszottam, de az autó irányítása még mindig jobban passzolna egy motorcsónak szimulátorhoz, mint 4 keréken guruló, tömeggel és ellenállással/surlódással rendelkező valamikhez.... (bár ez igazán kritikus a mostwanted-ben volt, jameg az AI, ha nagyon gyors voltál, a többiek is gyorsan mentek és 500-al vették a kanyarokat... nem voltam rest cheatengine nevű progival megvizsgálni a játék határait
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. szabobodan...
2009.05.21. 22:39
Emlékszem, úgy 2001 körül megvettem első játékomat, a(z) NFS 3-at.
Felraktuk, már volt kormányunk, és nagyon jó volt, kb 1-másfél évig sokat játszottam vele, de még 4-5 éve is elvoltam vele.
Akkoriban tényleg nagyon tetszetős volt, meg nem tudom, de nagyon szerettük faterral együtt. ÉS ahogy már írták, ott még számított, hogyha kanyar előtt visszaváltasz, stb...
Kb fél éve felraktam, és pfff valahogy annyira ronda volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Shadow Doo...
2009.07.06. 00:29
2-is jó volt első játékom volt,3meg pláne,a 4.rész a High Stakes az valami állat volt,mikor rendőrökkel is lehetett küldeni meg zene meg azok a kocsik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. MrPrise
2009.07.07. 15:02
Nagyon jó ez is! Köszi!
Találtam egy gépelési hibát:
5. oldalon: "a. A Prosche 2000 hangulata és stílusa sokkal nyugisabb, elengedőbb volt, "
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. djtomee86
2009.07.16. 18:12
mesés lett a cikk, gratulálok! végigolvasás után egyből rá is böktem az 5ösre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. bandee1219
2009.09.20. 11:51
Te aztán jól bírtad, majdnem olyan hosszú, mint a cikk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Chocho
2009.09.20. 13:18
"szóval szerintem a "prosche 2000" még meg se kéne hogy bökje az ember szemét ezekhez képest"

A cikk itt-ott nyilván szubjektív, de ez az egy kijelentés eléggé antipatikus. A Porsche 2000 igeni "megbökheti" az igényesek szemét, és nem, a MW nem az időlassítás miatt "tűnt" arcade-nek, hanem az is volt, a trágyább fajtából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Soponyai
2010.01.13. 11:18
"Sőt, ők tették le az asztalra azt a Metal Gear című DOS-os játékot is, amibe a japán félisten Hideo Kojima beleszeretett, és amiből jelen korunk egyik legprominensebb játéksorozata lett."

Nem akarok senkit lelombozni, csak ez a kijelentésed nem fedi a valóságot. :]

A Metal Gear Kojima első játéka, amit japánban 1987-ben adott ki a Konami az MSX2-es konzolra, ezt még '87-ben portolták NES-re, és '90-ben DOS-ra (by Distinctive Software) és Commodore 64-re.
Szóval konkrétan nem beleszeretett, hanem az ő szellemi terméke.

Ettől függetlenül a cikk nagyon jó, ráadásul nemrég kezdtem el újra tolni az NFS Porsche-t. :]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Opelfan
2010.03.12. 22:32
Van itt egy kis melléfogás az nfs2-nél ami a játékmódokat illeti, ugyanis az SE-ben lett egy új játékmód a Wild ami a legrosszabbra sikerült a három közül, de szeretném védelmembe venni a szimuláció részt ugyanis bár nehéz volt kicsit az állt a legközelebb a valósághoz, a kocsi elkapart és meglehetett fordítani helyben, kézifékre tökéletesen reagált az autó és az egyáltalán nem igaz, hogy olyan volt mintha a kormányra nehéz láncokat szereltek volna! A kocsik igenis élénk mozgásúak voltak, nagyobb kanyarok egy kis kézifékkel rásegítve bevehetők voltak nagy sebességgel is! 13 évesen sok éjszakát töltöttem előtte, nagy game volt.

NFS3-ról pedig annyit, hogy annyi realitása sem maradt az egésznek mint amennyi az nfs2-ben volt ugyanis belső nézetben bár a kormány nagyot tekeredett alig mozdult meg az autó, ez alapján nem tudom, hogyan tekinthető ez etalonnak?! Az nfs2 autóihoz képest lomha lajhárok voltak az NFS3 autói, sokszor nagy dolog volt ha elérte az ember a 200-at! Számomra hatalmas csalódás volt mert lélegzet-visszatartva vártam a megjelenését: tompított-reflektor-szirénázó rendőrkocsik, ehhez képest egy nagy nulla volt az egész, a kézifék szinte hatástalannak bizonyult így nem is lehetett a lassú kormányzás miatt gyorsan kis ívű kanyarokat bevenni...

NFS5: Valóban a legnagyobb játék az NFS történetében, persze az nem tudja aki NFSU-n nevelkedett... Rengeteg Porsche volt benne ez való igaz de közel se mind! Nekem a 924 paraszt Porsche nagyon hiányzott egyetemben a 968-assal. Ahogyan djtomee86 már leírta se a 939 928 911 GT2 és GT3 se volt benne a repertoárban, és akkor most ne is beszéljünk a rejtett lámpás 930-as kivitelekről. Egyébként vessetek a mókusok elé, de én legtöbbször euforikus állapotba kerültem amikor a szalonból elhoztam egy újonnan megjelent Porschét. Azóta nem éreztem ilyet játékban, talán a MW-ben amikor más kocsiját elnyertem. Mellesleg az ember vehetett kocsit törötten is amin megjavítva pénzt lehetett keresni.

Underground2: Egyetlen izomautó sincs a játékban!!! Főleg japán csodák de ami plusz dolog volt az előző kocsilistájához képest azok a SUV-k. Ja és a forgalomautók ocsmányok voltak mind ebben mind az U1-ben! Ha anno nincs egy addon Opel Corsa illetve Peugeot 106 (nem! ezek nem egy eredetit írnak felül!) akkor tuti nem is játszom végig. Most kezdtem újra a 106-ossal... egyszerűen hiányzott.

MW-et végigtoltam, tetszett, jobb volt mint az U2, de valahogy nem igazi nfs ez se.

Váltottam is egyébként az NFS5 után a Mercedes Benz World Racingre majd a World Racing 2-re ahol a megannyi addonnal normális szimulációt tudtam játszani, úgymond NFS5 módra ment a dolog...


Bocsi hogy hosszú lett, köszi hogy elolvastátok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. csab959 Opelf...
2010.03.12. 22:36
GT2-őt és GT3-at kicsi hackkel fel lehetett oldani, de már egyáltalán nem emlékszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Opelfan
2010.03.12. 22:38
Van itt egy kis melléfogás az nfs2-nél ami a játékmódokat illeti, ugyanis az SE-ben lett egy új játékmód a Wild ami a legrosszabbra sikerült a három közül, de szeretném védelmembe venni a szimuláció részt ugyanis bár nehéz volt kicsit az állt a legközelebb a valósághoz, a kocsi elkapart és meglehetett fordítani helyben, kézifékre tökéletesen reagált az autó és az egyáltalán nem igaz, hogy olyan volt mintha a kormányra nehéz láncokat szereltek volna! A kocsik igenis élénk mozgásúak voltak, nagyobb kanyarok egy kis kézifékkel rásegítve bevehetők voltak nagy sebességgel is! 13 évesen sok éjszakát töltöttem előtte, nagy game volt.

NFS3-ról pedig annyit, hogy annyi realitása sem maradt az egésznek mint amennyi az nfs2-ben volt ugyanis belső nézetben bár a kormány nagyot tekeredett alig mozdult meg az autó, ez alapján nem tudom, hogyan tekinthető ez etalonnak?! Az nfs2 autóihoz képest lomha lajhárok voltak az NFS3 autói, sokszor nagy dolog volt ha elérte az ember a 200-at! Számomra hatalmas csalódás volt mert lélegzet-visszatartva vártam a megjelenését: tompított-reflektor-szirénázó rendőrkocsik, ehhez képest egy nagy nulla volt az egész, a kézifék szinte hatástalannak bizonyult így nem is lehetett a lassú kormányzás miatt gyorsan kis ívű kanyarokat bevenni...

NFS5: Valóban a legnagyobb játék az NFS történetében, persze az nem tudja aki NFSU-n nevelkedett... Rengeteg Porsche volt benne ez való igaz de közel se mind! Nekem a 924 paraszt Porsche nagyon hiányzott egyetemben a 968-assal. Ahogyan djtomee86 már leírta se a 939 928 911 GT2 és GT3 se volt benne a repertoárban, és akkor most ne is beszéljünk a rejtett lámpás 930-as kivitelekről. Egyébként vessetek a mókusok elé, de én legtöbbször euforikus állapotba kerültem amikor a szalonból elhoztam egy újonnan megjelent Porschét. Azóta nem éreztem ilyet játékban, talán a MW-ben amikor más kocsiját elnyertem. Mellesleg az ember vehetett kocsit törötten is amin megjavítva pénzt lehetett keresni.

Underground2: Egyetlen izomautó sincs a játékban!!! Főleg japán csodák de ami plusz dolog volt az előző kocsilistájához képest azok a SUV-k. Ja és a forgalomautók ocsmányok voltak mind ebben mind az U1-ben! Ha anno nincs egy addon Opel Corsa illetve Peugeot 106 (nem! ezek nem egy eredetit írnak felül!) akkor tuti nem is játszom végig. Most kezdtem újra a 106-ossal... egyszerűen hiányzott.

MW-et végigtoltam, tetszett, jobb volt mint az U2, de valahogy nem igazi nfs ez se.

Váltottam is egyébként az NFS5 után a Mercedes Benz World Racingre majd a World Racing 2-re ahol a megannyi addonnal normális szimulációt tudtam játszani, úgymond NFS5 módra ment a dolog...


Bocsi hogy hosszú lett, köszi hogy elolvastátok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Opelfan
2010.03.12. 22:40
Bocsi, hogy még egyszer elküldtem...

Csab959: Nem lehetett fel hackelni sehogy, le kellett tölteni a netről és ment
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csab959 Opelf...
2010.03.12. 22:45
Igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. djtomee86
2011.01.12. 20:03
opelfan: való igaz, én is pont így érzek az NFS-ek felől
igazából 3 kedvenc NFS-em van: a legelső "Road & Track - The Need For Speed", "Need For Speed - Porsche 2000" (vagy német nevén simán "Porsche", ill. amerikai nevén "Porsche Unleashed", valamint ahogy azt te is írtad, a már nem feltétlen NFS-kategóriába sorolandó "Most Wanted"... ezek mind megvannak eredetiben (juhú )
meg élve a lehetőséggel, hogy nagybátyám kinn él Kanadában, megkértem tavaly nyáron, hogy hozzon egy 3DO konzolt, és legyen meg hozzá a "The Need For Speed" is...
így is lett mit ne mondjak, akkora egetverő különbségek nincsenek a PC-s verzió közt, de mégis vannak apróságok, amik sokat számítanak, és a 3DO-változatban jobban meg lett oldva; pl.: változó a forgalmi kocsik színe, a visszajátszásban több kamera-opció van, belső nézetben van kameramozgás, valamint besététül a műszerfal kissé annak megfelelően amikor átmegy az ember egy alagúton pl...
szóval igazi ritkaságom van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ADAMEX
2011.12.25. 23:32
NFS2 és Pentium 166... ó azok a régi szép idők!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. edydudy
2012.07.09. 11:01
Megnéztem a Most Wanted intóját és kirázott a hideg! Nagyon imádtam azt a játékot !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!