iPon Cikkek

Nintendo: 25 éves Zelda, Wii U és 3DS játékáradat

Dátum | 2011. 06. 09.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Talán a Nintendo konferenciája kezdődött a legeredetibben: a Zelda sorozat 25. évfordulóját úgy ünnepelték, hogy a színpad előtt egy kisebb szimfonikus zenekarnak adtak helyet, és míg a különböző Zelda epizódokból pörögtek képsorok a kivetítőn, addig ők adták a zenei aláfestést, természetesen Zeldásat. Az egész nagyon kedves és nosztalgikus volt, aki szereti a Zeldákat az már biztos többször végignézte. Ezután Shigeru Miyamoto lépett a színpadra egy kollégájával, aki fordított neki. Miyamoto semmit sem változott az évek alatt, még mindig képes gyermekien lelkes lenni kedvenc sorozataiért, pedig nem két napja kezdte a szakmát, így ezt csak becsülni tudjuk. Kihasználva a szimfonikus zenekar jelenlétét arról beszélt egy kicsit, hogy mennyire fontos a Zelda sorozatban is a zene, biztos mindenki emlékszik a rövidebb dallamokra, amiket például akkor játszott be a játék, amikor kinyitottunk egy ládát vagy megoldottunk egy feladványt. Ezeket be is mutatta, eljátszva a szerepeket, miközben a zenekar felidézte a már több évtizedes dallamokat.



A 25 éves évfordulóra több játékkal is készültek/készülnek. Az első, a Link’s Awakening már el is érhető az e-shopban 3DS-re, anno ez volt az egyik leghíresebb Gameboyos Zelda, rengeteg 90% feletti értékeléssel. Jövő hétvégén csatlakozik hozzá az Ocarina of Time 3D is, ami az eredeti Master Quest változatából veszi a térképeket és a felújított grafika mellé még kap egy Boss Challange módot is, amiben egyesével végigverhetünk minden komolyabb ellenfelet. Még idén elrajtol a Four Swords is DS-re, ami multiplayeres lesz, a címéből pedig valószínűleg mindenki kitalálta, hogy egyszerre akár négyen is játszhatjuk. Az egyetlen Zelda, ami teljesen újdonság lesz, az a már tavaly is bemutatott Skyward Sword aminek eléggé elhúzódott a fejlesztése, de idén még az ünnepek előtt szeretnék kiadni.


Ocarina of Time 3D


További jó hír, hogy az évforduló ünneplésére Japánban, Amerikában és Európában is lesznek Zelda koncertek, méghozzá szimfonikus zenekarokkal. Az időpontokat és helyszíneket majd később jelentik be, de kiadnak két zene CD-t is, az egyik az Ocarina of Time számait fogja tartalmazni, a másik felvétel lesz az egyik koncertről.

Miyamotót Satoru Iwata, a Nintendo feje váltotta a kivetítő előtt, aki főleg a Nintendo jelenlegi és jövőbeni megítéléséről és a határok elmosódásáról beszélt. A Wii óta a cég nem tud kibújni abból a skatulyából, hogy ők a casual játékosokat tartják fontosnak, ezért a következő gépükkel szeretnék megcélozni a többi réteget is, miközben további újításokat vezetnek be. Ahogy mondta: egy gép mindenkinek. Itt még magáról a vasról nem volt szó, annak bejelentését meghagyta Reggie Fils-Aimének, a Nintendo amerikai részlegvezetőjének, aki nemsokára fel is bukkant.

Innentől 3DS játékok áradata következett, amitől egy kicsit be is laposodott a konferencia, mert a legtöbb címet idő hiányában csak darálta Reggie. A fontosabb játékok között először felhozta, hogy jön az új Mario Kart (az ünnepek előtt), a régi játék emlékére érkezik a Starfox64 3D (szeptemberben), lesz Super Mario 3D (év vége előtt) és a már tavaly mutogatott Kid Icarus Uprisingra sem kell sokat várnunk. A sort a Luigi’s Mansion 2 zárta, úgyhogy a humoros Szellemírtók utánzattal nemsokára a 3DS tulajok is játszhatnak.


Super Mario 3D



Innentől kezdve Reggie csak sorolta a címeket, a lista a következő volt: Resident Evil Mercenaries, Ace Combat 3D, Tetris, Cave Story 3D, Resident Evil: Revelations, Driver Renegade, Pacman and Galaga: Dimensions, Tekken 3D, Snake Eater 3D. Ezeknek egy részét már ismerjük jó ideje, csak az emlékezetünket akarták frissíteni valószínűleg. Ami külön kiemelhető lehet, az az, hogy érkezik a Virtual Console is 3DS-re, valamint a 27 éves Excitebike és egy ajándék Pokédex 3D, néhány Pokémonnal alapból kilockolva.

Itt végre elérkeztünk az előadás azon részéhez, amire mindenki kíváncsi volt, Reggie elkezdett az új konzolról beszélni. A Wii nevet azért választották, mert úgy hangzik, mint a we (azaz mi), ezt most kiegészítették egy U-val (you, azaz te/ti). Érdekes módon magáról a gépről alig volt szó, a középpontban az új kontroller állt (amiről így sokan sokáig azt hitték, hogy maga a konzol). A kontroller közepét egy 6,2 inches érintőképernyő foglalja el, ami második kijelzőként funkcionál. Hogy például mikre lehet ezt jól hasznosítani, azt bemutatja a konferencián is lejátszott videó:



Akit bővebben is érdekel az új konzol, annak ajánljuk a vele foglalkozó bemutatónkat, amiben részletesen leírtunk mindent, amit jelenleg tudni lehet a gépről. A Nintendo konferencia Wii U-val foglalkozó részének kuszasága miatt úgysem maga a gép volt az érdekes, hanem a rá bejelentett játékok, és a fejlesztők reakciói. Bár később a Nintendo úgy nyilatkozott, hogy talán nem kellett volna már most bejelenteni, azért Reggie elmondta, hogy bizony lesz új Smash Brothers, 3DS-re és Wii U-ra is. A közönség ujjongott, az egyetlen probléma, hogy mint kiderült még egy sor kód sincs kész belőle, úgyhogy ez nagyon a jövő zenéje, jelenleg csak annyi biztos, hogy lesz.


A fejlesztők és kiadók reakciói



Ami ezután jött, az viszont letaglózó volt: szinte minden kiadó, ami eddig perifériára szorította a Wii-t, most felsorakozott a Wii U mögé. Tekken, Assassin’s Creed, Batman, Ghost Recon Online, Darksiders II, DiRT, Aliens Colonial Marines, Metro Last Light, Ninja Gaiden. Csupa olyan cím, amit el sem tudtunk volna képzelni a Wii-n, de mivel most már megvan hozzá a háttér (végre elég erős lesz a hardver) a multiplatform fejlesztők elkezdenek portolni az új konzolra. Azt már tudjuk, hogy a játékok nagy része fog is úgy kinézni, mint a konkurencia konzoljain, de lássuk be, hét év után (az Xbox 360-hoz viszonyítva) azért ez a minimum. Bár pontosan még nem tudjuk mi van benne, azért mai szemmel nézve a Wii U nagyon nem egy erőmű. Viszont ekkora külsős támogatottsága talán még sosem volt a Nintendonak, hiszen a leghíresebb/legjobban fogyó címei, mint a Zelda és a Mario játékok mindig is saját fejlesztésűek voltak. Bár a vas nem indokolja, a kiadók támogatása által talán tényleg kibújhatnak a „casual gép” kategóriából valamikor 2012-ben, mikor elrajtol az új gép. Talán, egy-két évre. Az előadás végén még az Electronic Arts vezetője, John Riccitiello is kiállt a színpadra, és mondott pár jó szót a Nintendo fejlődéséről, és hogy szeretnék kihasználni az új kontroller adta lehetőségeket (Riccitiello-nak úgy látszik idén mindenkihez van pár kedves szava).

További információk:

e3.nintendo.com


A teljes konferencia:

IGN

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Fuxy0322
2011.06.09. 23:54
Nagyszerű.Hajrá nagy N
(Ez a Zelda annyira megtetszett hogy lehet hogy veszek 3DS-t főleg hogy már "olcsóbban" is hozzá lehet jutni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Smith166
2011.06.10. 19:59
Hatalmas legenda ez a Nintendo! Valódi értéket hordoz, valódi szórakozást nyújt, és nem hemzseg botrányoktól mint a másik kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csigabigaf
2011.06.10. 20:29
Nehéz botrányt kavarni ha ugyanazokat a játékokat adod ki minden évben mint 25 évvel ezelött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. J4ck4l
2011.06.10. 23:44
Töltsd le a Project64-et, meg a Zelda ROM-ot.
Párszor végigtoltam már pc- is. Zelda forever.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kullo1
2011.06.12. 08:18
Csigabiga

Megmondtad a frankót,Ámen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Smith166
2011.06.13. 11:27
Jah, jól megmondta az okosat tényleg. Szakértő Úr! Mintha mindhárom konzolon nem ugyanazok az exkluziv címek lennének évtizedek óta.

Halo, PGR = MS
GT, Killzone, Ratchet = Sony
Mario, Zelda, Donkey Kong = Nintendo

Amúgy nem vagyok Nintendo fan de el kell ismerni amit letettek az asztalra, a 25 év alatt. Legendát alkottak ez tény. Van mindenféle konzolom de egyikkel se játszok, csak szeretem őket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!