iPon Cikkek

Orcs Must Die! 2 – Gyűlnek az orkok, véres halomba

Dátum | 2012. 08. 09.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Orkok. A fantasy világ leggyűlöltebb lényeinek egyike, amiket számtalan játékban hányhattunk már kardélre. Legtöbbször a különféle RPG-kben találtuk szembe magunkat velük, ám kilenc hónappal ezelőtt egy tower defense stílusú programban is az utunkba kerültek. Ez volt az Orcs Must Die! című alkotás, melyet a Robot Entertainment készített el PC-re és Xbox 360-ra. Az OMD lényege az volt, hogy a mágikus portálokból százával özönlő orkokat különféle csapdákkal és személyes közreműködésünkkel eltegyük láb alól, mielőtt ők elmenekülhetnének az adott pályáról.  A játék „bájához” hozzátartozott, hogy nem vette magát túlságosan komolyan, a főszereplő folyamatosan ontotta magából a poénos beszólásokat, és a látványvilág is inkább a rajzfilmszerű stílusra hajazott. Egy komoly negatívuma azonban volt az OMD-nek, melyet szinte mindenki felhánytorgatott a fejlesztőknek, ez pedig nem volt más, mint a többjátékos mód hiánya. A játékmenetből adódóan rendkívül élvezetes lett volna, ha társunkkal vállvetve harcolhatunk a fránya zöldbőrűek ellen. Szerencsére a program igencsak jól teljesített pénzügyileg, így a készítők előtt adott volt a lehetőség, hogy elkészítsék a folytatást, amiben akár ezt a hiányosságot is pótolhatják.

Halálos csapdák tömkelege áll rendelkezésünkre
Szokásunkhoz híven a történet bemutatásával folytatnánk leírásunkat, ám elődjéhez hasonlóan az Orcs Must Die! 2 sem brillírozik ezen a fronton. No nem mintha hiányoltuk volna a Shakespeari monológokat, hiszen egy tower defense stílusú játékban a sztori az egyik legutolsó szempont. Legyen elég annyi, hogy az orkok és csatlósaik ezúttal a törp tárnákat özönlötték el, ahol ismét ránk, az utolsó csatamágusra hárul a feladat, hogy megállítsuk őket, mielőtt rászabadulnának a világra. Sokkal fontosabb a sztorinál a játékmenet, ami szerencsére (vagy sajnos) semmit sem változott az előző rész óta. Minden pályán vannak úgynevezett rift portálok, amelyeken keresztül orkok érkeznek a mi kis „játszóterünkre”, és van legalább egy kapu, ahol távozni szeretnének a szörnyetegek. A mi dolgunk az, hogy a pályán csapdákat helyezzünk el annak érdekében, hogy minél kevesebb zöldbőrű érje el az említett kaput. Emellett hősünkkel személyesen is belevethetjük magunkat a csihi-puhiba, hogy megritkítsuk ellenségeink számát. A történet során összesen 15 pályán tehetjük próbára magunkat (szemben az első rész 24 szintjével), melyek közül 10 helyszín elérhető az úgynevezett endless módban is. Ez a játékmód kiválóan alkalmas arra, hogy felfejlesszük rajta a karakterünket, ugyanis a sztorimódtól eltérően itt nem csak 5-6 támadást kell túlélnünk, hanem 40 brutális nehézségű rohamot. Ajánlott felkötni a gatyát annak, aki mindegyik pályán a maximális pontszámot akarja elérni. Végül említsük meg a classic játékmódot is, amiben az első rész pár pályája is játszhatóvá válik. Sajnos utóbbi csak azok számára elérhető, akik az Orcs Must Die!-t is megvásárolták.

De ne vesztegessük a szót a különféle játékmódokra, hiszen a játék sava-borsát ezúttal is az ördögi csapdák jelentik, lássuk ezen a téren hogyan teljesít a program. Alaposan kibővítették az első részt a fejlesztők, hiszen ezúttal 29 különféle típus szerepel a játékban, ellentétben a korábbi 19-cel. Ötletesebbnél ötletesebb eszközökről van szó, melyek mindegyike nagyszerűen használható a harcban. Van itt gránátot hajító törpe, plafonra helyezhető szeletelő penge, az ellenfelet jéggé fagyasztó padló és még sok más, csak győzzük eldönteni, hogy melyiket is szeretnénk használni. Ahogy korábban, úgy most is a megölt orkokért kapott pénzből tudjuk megvenni ezeket a pályákon. Ahhoz viszont, hogy egyáltalán rendelkezésünkre álljanak a csapdák a varázskönyvünkben, a pályák teljesítéséért járó koponyákat felhasználva meg kell vásárolni őket a főmenüben. A koponyákról érdemes tudni, hogy az első résztől eltérően ezúttal mindig kapunk valamennyit belőlük, ha újrajátszunk egy pályát, így könnyen tudjuk fejleszteni a karakterünket, ha gyengének találjuk őt, elég csak újraindítani valamelyik szintet. A leginkább figyelemre méltó újdonság azonban, hogy most már minden csapda, fegyver, felszerelés több szinten is fejleszthető. Ha rájuk kattintunk, akkor láthatjuk, hogy különféle bónuszokat tudunk vásárolni hozzájuk (nagyobb sebzés és hatóterület, gyorsabb újratöltés, stb.) Nem spóroltak a fejlesztők az új szörnytípusokkal sem, hiszen míg az első részben csak 14 ellenségfajta szerepelt, ezúttal 26-ot számolhatunk össze belőlük, ráadásul ezek most sokkal változatosabbak, mint korábban. Vannak itt elementálok, gnollok, fagydenevérek, és küklopsz mágusok is, csak győzzük őket kordában tartani.

Néhány gránátos törpe sosem árt a pályára
Végül, de nem utolsósorban meg kell említenünk a bevezetőben már emlegetett multit is, ami tulajdonképpen egy kooperatív mód. A sztori-, endless és classic módban is elérhető funkciót használva lehetőségünk van rá, hogy egy társunkkal együtt álljuk útját a szörnyek hadának. Az említett társ érdekes módon az a varázslónő, aki az első részben az orkokat irányító főellenség volt (bár nem harcolhattunk ellene). Most kénytelen mellénk állni, ugyanis a sztori szerint megingott a hatalma és már nem képes parancsolni az alattvalóinak. A csatamágus és a varázslónő tulajdonságai kismértékben eltérnek egymástól, ugyanis utóbbi kevesebb életerővel, viszont több manaponttal rendelkezik, mint a mágus és más a kezdőfelszerelése is. A csapdák és fegyverek nagy részét viszont mindketten használhatják, csak 1-2 darab van, ami kizárólag az egyik számára elérhető. Bár a koop mód játékmenete teljesen megegyezik az egyjátékos móddal, az tagadhatatlan, hogy sokkal élvezetesebb az egész program, ha ketten játszunk. Ha sikerül összehangolni a taktikánkat, és okosan használni a csapdákat, hatalmas pusztítást végezhetünk az ellenség sorai között. A későbbi, nehezebb pályákon erre nagy szükség van, ugyanis ott már eléggé bekeményít az OMD2.

A grafika és az audió részt illetően nehéz bármi újat mondani az Orcs Must Die! 2-ről, ugyanis technikai szempontból teljes mértékben megegyezik az elődjével. A látványvilágra továbbra is a színes, elnagyolt stílus a jellemző, egyedül az ellenségeink kaptak új modelleket, aminek köszönhetően ezúttal máshogy néznek ki az orkok. Új zenét sem hallhatunk a programban, mivel a fejlesztők újrahasznosították az OMD1 anyagát, de tekintve, hogy az audió szekció az első részben is rendben volt, így ez nem akkora probléma. A változatlan grafikának és hangzásnak köszönhetően a gépigény továbbra is barátságos, egy közepes gépen valószínűleg mindenki maximális részletességgel tudja majd futtatni.

A varázslónőt sem kell félteni, ha harcra kerül a sor
Az Orcs Must Die! második része beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen mindent tartalmaz, amit a rajongók kívántak. Ötletesen összerakott új pályák, rengeteg új csapda és fegyver, és a legfontosabb, egy jól működő kooperatív mód. Ennek ellenére motoszkál bennünk a kisördög, ugyanis a játékmenet komolyabb újdonságot egyáltalán nem tartalmaz, így inkább tekinthető a játék egy kiegészítőnek, mint igazi folytatásnak. Persze egy csökkentett árú, 4000 forintos játéktól talán túlzás is lenne többet várni.

Értékelés: 8/10

Platformok: PC
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. vivanto
2012.08.09. 08:24
A történet során összesen 15 pályán tehetjük próbára magunkat (szemben az első rész 10 szintjével)

Ugye 24-et akartál írni? Pont az egyetlen igazán kifogásolható elem a folytatásban, hogy még az elsőnél is kevesebb content került bele. Persze a coop és az endless miatt az újrajátszhatósága némileg javult.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dragon83
2012.08.09. 11:19
Igaz, valamiért csak az első felvonás pályáit számoltam. Javítottam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. AxoPy
2012.08.09. 13:18
nem tudom, én az 1et nagyon imádtam, letöltés után bő 4 órát toltam 1 huzamba 2 haverral ezt meg...leszedtem, megcsináltam 2 pályát, és azóta sem indítottam el, kb 2 hete történt ez...szerintem ez elmond mindent róla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. dragon83
2012.08.09. 13:20
AxoPy, szerintem bennetek van a hiba, tekintve, hogy a játék teljesen ugyanolyan, mint az elődje, már ami a játékmenetet és a grafikát, zenét illeti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. bence188
2012.08.09. 14:16
Szerintem nagyon jó lett a 2. rész, igaz tök ugyanaz mint az első csak több csapdával jobb fejlődéssel és kevesebb pályával, ami pluszt ad az eredeti részhez képest az a kooperatív mód: haverokkal el lehet vele szórakozni egy jó darabig ha az összes pályát végigvisszük az összes szinten, meg hát az endless mód az igen élvezetes főleg wave 30 környékén már
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. bitvarg17
2012.08.09. 17:10
hát nekem nagyon király, hogy egyszer újratelepítettem és tudtunk tovább játszani ketten, a kari nem törlődött
erre egyik nap indítom és nincs meg a kari az összes koponya és skill eltűnt pedig nem csináltam semmit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. patrik2991
2012.08.09. 17:32
bitvarg17: ez velünk is megtörtént, azóta minden alkalommal biztonsági mentést csinálunk a mentésről, és ha ez van csak berakom azt és minden megy tovább. Nem igazán értem, hogy miért csinálja ezt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. AxoPy
2012.08.11. 02:21
lehet coop-ba vinni törten? tehát steam nélkül?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. dragon83
2012.08.11. 10:47
Még csak az kéne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rocky17
2012.08.11. 14:51
OMD-vel sokat játszottam régen, amikor hallottam, hogy jön a kettő, steam store-t folyamatosan figyeltem és már preorder-be meg is vettük haverral. Azóta küldjük mint az állat, nagyon bejön.

Kis elírás, endlessben nem 40 wave van, hanem ameddig bírod, a 40. wave teljesítése után kapod meg az 5 koponyát az adott pályára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. LordGri
2012.08.17. 22:31
Stílusában tekintve ez olyan, mint a Dungeon Defenders csak az jobb is szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!