iPon Cikkek

Overwatch - A világnak szüksége van hősökre

Dátum | 2016. 06. 01.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Érdemes rögtön azzal kezdeni, hogy az Overwatch egy fantasztikus játék. Utána pedig azzal folytatnám, hogy egész egyszerűen nem értem, hogy a Blizzard mi módon tudta ezt összehozni. Arról a Blizzardról beszélünk, ami az utóbbi időben azért megbicsaklott néhány ponton, többek között a World of Warcraft új kiegészítőivel, a Diablo 3-mal, vagy éppen a Starcraft 2 kiegészítőinek kampányaival. És akkor ez a stúdió készített most egy FPS-t, ami egy olyan műfaj, amihez korábban közük sem volt, és mindenkit visszaküldtek vele az iskolapadba. Egy napból 23 és fél órát azon gondolkozom, hogy az a Jeff Kaplan, aki a World of Warcraft fejlesztése során küzdötte fel magát alulról vezető dizájneri pozícióba az évek során, mégis hogyan tudott összerakni egy ilyen shootert? Persze, a válasz valószínűleg az, hogy a Blizzard egész egyszerűen felvette a legjobb embereket. Más magyarázat nincs arra, hogy miként lehet egy multiplayer FPS ennyire jól játszható, élvezetes, könnyen tanulható, végletekig polírozott és mégis mély, ilyen szuper pályatervezéssel. Az Overwatch egy pillanat alatt meghódította a világot, zárójelbe téve olyan próbálkozásokat, mint a Battleborn.
Pedig őszintén szólva, nem volt túl sok bizodalmam a játékban. Egyrészt (ahogy fentebb írtam) ez a Blizzard első FPS-e. Másrészt az egész projektet a Titan kódnév alatt készülő MMORPG maradékából mentették meg - miután az nem jött össze, a csapat összeült, és kitalálták, hogy mégis hogyan lehetne felhasználni a már elkészült munka egy részét. Mostanában lehet hallani hasonló dolgokról, többek között a Homefront: The Revolution bukik éppen hatalmasat azzal, hogy a sok évig elnyúló, többször újrakezdődő fejlesztés után valami szörnyszülött lett a végeredmény. A Blizzardról azonban egy dolgot el lehet mondani: a botladozásaik ellenére sem adnak ki félmunkát a kezükből. Az Overwatch-ról nem lehet megmondani, hogy eredetileg valami másnak indult, ugyanis minden egyes része annyira kifinomult, hogy az valami döbbenetes. A felhasználói felület? Nagyon szép, átlátható és egyértelmű. Az engine? Konzolokon atomstabilan tartja a 60fps-t, PC-n pedig még a közepesen gyenge konfigurációkon is jól néz ki és csodásan fut. A játékmenet? Azonnal elkap és könnyű beletanulni, mégis állandóan képes újdonságot nyújtani, a kombinációs lehetőségek száma hatalmas. 1998 óta nem készített új címet a Blizzard, de ezek után én azt mondom, hogy megérte eddig várni.
Az egész ott kezdődik, hogy az univerzumot nagyon jól összerakták. A Földet az Onmic krízis fenyegette, melynek keretén belül fellázadtak a mesterséges intelligencia által irányított robotok. A probléma lezárására az Egyesült Nemzetek egy hősökből álló csapatot verbuvált, akik sikeresen tették helyükre a robotokat, majd ezt követően még hosszú ideig a béke őrzői voltak. Teltek-múltak az évek, és az egykori megmentőkben kezdték elveszíteni bizalmukat az emberek, mígnem végül a korrupció és a belső bűnözés gyanúja, valamint az Overwatch vezetőségének a meggyilkolása után a banda feloszlott. Tulajdonképpen egy vidámabb Bosszúállók-féle történet ez. Az egész nem nagy dolog, de a Blizzard ügyesen vezette fel a különböző karaktereket a megjelenés előtt, és illesztette be a személyiségüket a történetbe és az univerzumba. Mivel az Overwatch nem rendelkezik egyjátékos kampánnyal, így tulajdonképpen a sztorit a játékon kívül kell összeraknunk, vélhetően ezért is készített ennyi anyagot ehhez a stúdió. Igazából az egész olyan, mintha egy szuperül kidolgozott Pixar-rajzfilmbe csöppentünk volna bele. A karakterek háttere érdekes, a modelljeik változatosak, látszik, hogy itt a Blizzard végre elengedhette a fantáziáját a Warcraft-StarCraft-Diablo szentháromságát elfejtve. De igazából az egész nem annyira lényeges, hiszen multiplayer FPS-ként az Overwatch tökéletesen élvezhető bármiféle háttértudás nélkül, de az igazi rajongóknak nem árt tisztában lenni a miértekkel.
Szóval, a lényeg az, hogy itt van nekünk egy rakás hős - jelenleg szám szerint 21. Ezek a hősök alapvetően négy csoportba sorolhatók, aszerint, hogy a támadásban, a védekezésben, a támogatásban, vagy a tankolásban jeleskednek. Mindegyik hős rendelkezik két-három különböző alapképességgel, és egy hosszú cooldownra rakott ultimate képességgel. Ebből arra következtethetnénk, hogy az Overwatch kivett egy lapot a MOBA-játékok könyvéből, ez azonban nem igaz (az sokkal inkább a Battleborn). Itt alapvetően egy igazi shooterről beszélünk, ahol viszont minden egyes dolog egy képesség. Például a rendkívül egyszerűen játszható Soldier 76 egyik képessége az, hogy tud sprintelni. Widowmaker egy képessége, hogy az alap gépfegyvere a jobb klikk lenyomására sniperként funkcionál. Ez azt jelenti, hogy nincs két egyformán játszható karakter. A Blizzard gondoskodott arról, hogy minden, amit valamilyen más shooterben keresünk, az képességként megtalálható legyen az Overwatch egyik hősében. Innentől kezdve pedig szinte bármeddig lehet növelni a komplexitást, és ez alapján be is osztották a készítők kategóriákra a karaktereket három csillag alapján: az egy csillag jelenti a legkönnyebbet, a három a legnehezebben játszható hősöket. És igen, míg az egy csillagos Soldier 76 szinte Call of Duty-szerű játékmenetet hoz (habár a csapatos gyógyítási lehetősége azért ad neki taktikai mélységeket), addig számos olyan három csillagos harcos van, aki rendkívüli módon kombinálható, és trükkösen kihasználható képességekkel rendelkezik.
Néhányan úgy vélik, hogy az Overwatch alapvető játékmechanizmusai túlságosan egyszerűek az olyan FPS-ekhez képest, mint az Unreal Tournament, vagy a Quake 3. Ez részben igaz is: itt nem tudjuk úgy manipulálni a fizikát, hogy rocket jumppal, strafe jumppal, vagy egyéb ügyeskedésekkel legyünk jobbak az ellenfélnél. Maga az alapvető mozgás nem igényel olyan brutális skillt, mint egy klasszikus aréna shooter. Viszont az Overwatch mégis egy FPS, tehát az olyan alapvető képességek, mint a célzás és a jó pozícionálás igenis számítanak. És akkor erre jönnek rá a hősök és az ő képességeik, amiknek a kombinálása olyan mély játékmenetet, és annyi lehetőséget eredményeznek, melyek messze túlmutatnak az egyszerű reflexekre és a fizikai motor kihasználására épülő nyers skillen. A fejlesztők természetesen minden egyes karaktert úgy alkottak meg, hogy lehetőség legyen szinergiákat építeni a csapat többi tagjával. Reinhardt egyik képessége például, hogy nekiront az ellenfélnek, és hozzápasszírozza a falhoz. Én az utóbbi napok jelentős részét egy olyan brigáddal játszottam végig, akik a zárt béta óta tolják a játékot, de még ők is meglepődtek azon, amikor éppen tegnap ezt kombinálta valaki Mei falépítési képességével.
Egy jól szervezett hatos csapat (mert az Overwatch-ban minden játékmód 6v6-os) tényleg rengeteg lehetőséget tud kihasználni. Ráadásul szintén fontos, hogy azonnal tudunk reagálni az adott helyzetre és az ellenfél felállására, ugyanis az Overwatch-ban minden halál után (vagy a bázison) lehet hőst váltani. Nem kényszerülünk bele egyetlen szerepbe a meccs végéig, ami garantálja a folyamatos változatosságot, és hogy szinte minden esetben lesz esélyünk fordítani. Előfordult olyan is, hogy az utolsó percekben egy védekező csapat minden tagja a sniper Widowmakerre váltott - őrültségnek tűnik, de meglepően sokáig vissza tudtak tartani minket, holott korábban úgy látszott, hogy teljesen veszett a helyzetük. És akkor ezen a ponton jutunk el a játékmódokhoz, amiből az Overwatch négyet tartalmaz - de csak akkor, ha jóindulatúak vagyunk, mert valójában az inkább három. Az Assault esetében két pontot kell elfoglalnunk egymás után a pályán, míg a védőknek ezt kell megakadályozni. Az Escortnál egy autót kell elkísérnünk a pálya egyik végéből a másikba, ahol az autó csak akkor mozog előre, ha a támadó csapat egyértelműen uralja a helyzetet - ha azonban a védők veszik át felette az irányítást, akkor elkezd visszafelé menni. Aztán pedig ott van a Control, ami tulajdonképpen a klasszikus domination helyi megfelelője, csak éppen egy ponttal: ezt a pontot kell uralnunk addig, amíg a számlálónk el nem éri a 100%-ot. Ez tehát eddig három, míg a negyedik tulajdonképpen az Assault és az Escort kombinációja: először el kell foglalnunk az autó körüli pontot, majd az autó megindul, és védenünk kell a pálya végéig.
Játékmódból tehát nincs igazán sok, de mivel a hősök rengeteg kombinációs lehetőséget tartogatnak, ez nem akkora probléma, mert mindig tudunk valamilyen új taktikát kidolgozni az adott módra. Vélhetően egyébként ez volt a Blizzard szándéka: direkt nincsenek olyanok, mint mondjuk a klasszikus team deatchmatch, az Overwatch lényege ugyanis pont az, hogy a játékosok közti együttműködést jutalmazza, így minden játékmód abszolút a csapatjátékra épít. Felmerülhet tehát a kérdés, hogy egyedül mennyire élvezetes az Overwatch. Nos, a helyzet az, hogy mivel teljesen a csapat és a hősök összejátszására van kihegyezve, nyilván nem az igazi. Nagyon élvezetes, de nem az igazi. A mérkőzések után tapasztalati pontokat kapunk és szinteket lépünk, a matchmaking rendszer pedig ezen szint alapján próbálja összerakni a mérkőzéseket, ami vagy sikerül neki, vagy nem. Jellemzően azért sikerül, ritka a nagyon kiegyenlítetlen meccs, de sajnos azzal már a rendszer nem tud mit kezdeni, hogy néhányan annyira csekély értelműek, hogy teljesen figyelmen kívül hagyják az adott játékmód célját, és inkább csak lövöldözik a többieket. Ahogy a hasonló játékok esetében, itt is az a tapasztalat, hogy minél magasabb szintűek vagyunk, annál nagyobb eséllyel kapunk magunk mellé egy jó csapatot, tapasztaltabb játékosokból. Persze ez az egész még mindig csak a felszín kapargatása lesz, hiszen semmi nem közelítheti meg azt, amikor egy összeszokott csapat TeamSpeaken kommunikálva tud játszani.
De igazából nem kell aggódnunk akkor sem, ha nincs meg a teljes csapat. Az Overwatch ugyanis csodásan játszható: ha egyszer beszippant, akkor nehezen enged el, márpedig direkt úgy alakították ki, hogy könnyen beszippantson. A mérkőzések pörgősek, ritkán tartanak tovább tíz percnél, így bármikor le lehet ülni egy-egy küzdelemre, a kudarcokat pedig gyorsan követik a sikerélmények. Úgy van kitalálva, hogy mindig igyekszik buzdítani arra, hogy jobb legyél például a meccsek közben megjelenő nagyon hasznos tippekkel, vagy éppen a mérkőzések végén látható kiemeléssel, ami megmutatja egy játékos leglátványosabb megmozdulását. Ami meglepő, hogy az egyensúly is nagyon szuper, vélhetően nem véletlenül tartott ennyi ideig a bétatesztelés. Jelenleg csak néhány apró hibát tudok felhozni. Úgy tűnik, hogy Reinhardt tulajdonképpen fixen kell a támadáshoz és a védekezéshez is, egyszerűen annyira erős és hasznos, hogy elengedhetetlen. Ehhez hasonlóan a pontfoglalós pályákon kötelező hozni Mercyt, aki amellett, hogy életben tudja tartani a csapatot, még csoportos feltámasztásra is képes, így szinte lehetetlen kirobbantani a brigádot a helyéről. Ezen kívül jelenleg számomra úgy tűnik, hogy védekezni sokkal könnyebb, mint támadni - kíváncsi lennék hivatalos statisztikákra, de én azt tapasztaltam, hogy többnyire a védekező csapat nyer. Igazából ezek olyan apróságok, amiket majd úgyis megoldanak egy gyors javítással, ha szükségét érzik. Valójában az Overwatch egyedüli nagyobb hibája talán az ára: 40 euróért nem kapunk mást, mint egy multipalyer játékot 21 hőssel, négy (három) játékmóddal és 12 pályával. Nincs kampány, és nincs semmi extra, legfeljebb még további súlyos pénzeket hagyhatunk ott kozmetikai cuccokra a mikrotranzakciókon keresztül. A szokásos Acti-Blizz-felárat tehát ezúttal is meg kell fizetnünk. Az Overwatch ezért cserébe közel tökéletesre polírozott, fantasztikusan játszható, remekül kinéző, csodásan futó anyag, amibe egyszerű beletanulni, de akkora mélységekkel is rendelkezik, hogy nagyon meglepődnék rajta, ha nem lenne a következő évek egyik legnépszerűbb FPS-e, és legújabb e-sport slágere.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. Vazul267
2016.06.01. 08:51
Mondhatjuk, hogy ez a 40$ tényleg sok érte. De azt is elmondták, hogy nem lesz fizetős tartalom későbbiekben. Szóval ha lesz valami content update az biztos ingyen jön.
Amúgy nyugodtan meglehet venni amerikai battle.net boltból $-ban olcsóbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Gyurkov
2016.06.01. 08:52
PS4-en tolom, nagyon stabil és szép a játék, a béta fogott meg pedig a büdös életben sem fizettem még 17 ezer forintot egy játékért, amiben nincs egy gramm kampány mód. Átlagban 4-5 másodperc alatt talál meccset és már mehet is a darálás. Azért le kell szögezni, rengeteg múlik a csapaton és nagyon érezhető, ha valaki nem a célokra koncentrál. Sajnos sokan vannak konzolon akik így inkább az ellenfélnek segítenek, de ha sikerül kifogni egy jó összeállítást, akkor egymást követik a győztes meccsek. Védekezni még rossz csapattal is egyszerűbb, az egyensúlyon viszont lenne mit még dolgozni. Én nem engedném meg, hogy egy karaktert 2-nél több ember választhasson. Szerintem a legjobb védekező karakter Torbjörn és amikor 3 játékos őt válassza, a támadók az első pontig se tudnak előretörni. Volt egy olyan mérkőzésem, ahol mindenki vele nyomult, gondolhatjátok mi volt ott, minden sarkon turret állt, az ellenség feladta a küzdelmet. Szóval ezért bevezetnék egy minimális korlátozást. Amúgy Ti melyik karakterre esküsztök? Kíváncsi vagyok a többi játékos véleményére!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. InGen Gyurk...
2016.06.01. 09:51
Nekem olyan még nem volt, hogy öt Torbjörn, de olyan igen, hogy kettő, és én voltam Symmetrával.

Nem tudták elvinni az autót

Egyébként én a védekezéshez Symmetrára esküszöm, egy kell belőle legalább, nem csak a kis cannonok miatt, de a teleportkapu iszonyat imba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Gyurkov InGen
2016.06.01. 11:34
Symmetra a teleportálós? Vele még nem toltam, de szívattak meg párszor hogy a pálya szélére rakták a kaput (ki is kaptunk). Én D.Va (támadás) Torbjörn (védekezés) kombóra szavazok, de ha nincs healer akkor elvállalom a szerepet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. BReal
2016.06.01. 12:02
Úgy tűnik, hogy amiben a Blizzardnak benne van a keze, az a kritikusok tetszését kivívja (na jó, a Warcraft film nem, az megmarad a nézőknek . Minden egyes alkalommal beletalálnak, hogy hogy kell valamit jól megcsinálni. A bejelentéskor én is kicsit kétkedve fogadtam a játékot, aztán kipróbáltam a bétát és beszippantott.
Elég annyit mondani, hogy 29 értékelés alapján 93%-on áll Gamerankings-en, egy oldal adott rá 74/10-et, amúgy a 8 a legrosszabb értékelés.
A másik sokat mondó dolog, hogy megjelenés hetében nézegettem a különböző webshopokat: Iponnál ugye már előrendelésben elfogyott a PC változat, de megjelenés után az 576-nál, CD Galaxisnál és valamelyik konzolos oldalon (Konzolok szervize, Konzol király vagy valamelyik) szintén nem volt készleten. Nem a Collector's, hanem az Origins Edition.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. cworm
2016.06.01. 12:33
És az a kártyás meg az a mobás játék mi? Azok nem új címek 1998 óta? Csak azért kérdem, mert nem tudom, mi számít új címnek. Köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. masko cworm
2016.06.01. 13:00
Azok nem új univerzumok, csak meglévőket felhasznál és új köntösben adja ki.
Az Overwatch ténylegesen egy új univerzum, új játék.

Személyes kedvencem Tracer, pályától és ellenfél beállítottságától függően nagyon jól megzavarhatóak, illetve a healer levadászható.
Sajnos ritkán tudom választani, mert igyekszem igazodni a saját és az ellenfél csapatom setupjához, valamint a maphoz.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. mainframe
2016.06.01. 13:29
"PC-n pedig még a közepesen gyenge konfigurációkon is jól néz ki és csodásan fut"

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy amikor a laptopomban meghalt a dedikált videokártya, kíváncsiságból elindítottam integrálttal, és akadásmentesen futott Intel HD 4000-en! Alig hittem a szememnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. BReal mainf...
2016.06.01. 14:07
270x-szel a maxnál eggyel kisebb részletességen is 60 fps-t produkál. De lehet még Epic beállításokon élsimítás kikapcsolással is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Beatmad
2016.06.01. 14:43
Kiváló játék! egyedüli negatívum amit a cikk írója is említ, de az elég fájdalmas néhányunknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. noPublicFG
2016.06.01. 15:11
Tényleg "jó" játék. Megvettem, és játszottam összesen két órát. Aztán töröltem. Tényleg jó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Svindler noPub...
2016.06.01. 16:33
Nem létezik olyan játék, ami abszolút mindenkinek tetszik, most te lettél a szomorú kisebbség. Mondjuk az ára miatt fájhat ha nem jön be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Kretovics noPub...
2016.06.01. 16:38
Ne vesszen kárba szívesen eljátszogatok vele ha nincs szükséged a b.net accauntodra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Resike
2016.06.01. 19:14
Az ""autót" átírhatnád rakományra, mert elég hülyén hangzik. Valamint nem csak halálkor lehet hőst váltani hanem bármikor amikor a kezdőzónában vagy, de ez csak egy kis kiegészítés.

Amit esetleg még hiányoltam, az esetleges grafika/grafikai stílus megemlítése, meg a queue rendszer felépítése, valamint a net-kód-ról egy kisebb ismertető, meg a beépített voice communication. Valamint szerintem az is elég mérvadó hogy s játék semmiféleképpen nem mutat IP címeket kifele, még a VC használata esetén sem.

De amúgy jó cikk lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. InGen Resik...
2016.06.01. 20:05
Köszi!

Írtam, hogy halálkor, vagy a bázison lehet hőst váltani.

Az autó meg... oké, végülis rakomány, de magát az autót kell védeni, vagy támadni

A többi meg, amit írtál mindenképp pozitívum, de kicsit száraz lenne egy kritikában. De ezért van a komment szekció, hogy ilyenek is előkerüljenek, szóval köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. InGen Gyurk...
2016.06.01. 20:10
Jah, Symmetra iszonyatosan erős szerintem, csak rá kell érezni, és a teleport mellett a kis cannonjai is faszák, ha jó helyre rakod őket. Meg egyébként a fegyvere sem gyenge.

D.Va érdekes módon nekem valahogy nem szimpatikus, viszont általában én is bevállalom a healert.

Mercy iszonyat erős a pontfoglalós játékmódokban, röhej, hogy jobb esetben vissza tudja hozni az egész csapatot , de ha csak két embert visszahoz, már az is el tudja dönteni a meccset.

Viszont amúgy meg mindenhol máshol Lúcio nagyon imba support, csak vele meg nehezebb játszani.

Zenya viszont valahogy teljesen kiesik a látókörömből, mint support. Nekem úgy tűnik, hogy nem igazán jó se támadásra, se supportra. Valahogy olyan fura, bár mondjuk láttam már játékost, aki elég sikeres volt vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Resike InGen
2016.06.01. 20:29
Én szinte csak Lúcio-val játszok, amiben szerintem nagyon erős, hogy egyszerre tud aoe healelni meg lőni. Az Ultimate-tet meg úgy használod ahogy akarod (Nem kell megvárni hogy meghaljon valaki).

Zenyatta fekete orb-ja meg 50%-os extra damage a target-re amivel szépen lehet irtani a tankokat, valamint az egyedüli healer aki tud los-on kívül is healelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.01. 20:39
Jaja, ha jól csinálod, Lúcióval többet tudsz healelni összességében, mint Mercyvel egy körben.

Meg ugye az sem elhanyagolható, hogy több pályán is bele lehet lökni vele az ellenséget a mélységbe, ami az ultimate trollkodás, és rohadt jó érzés amikor te csinálod, és rohaaaaaadt idegesítő, amikor te szívod be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Resike InGen
2016.06.01. 21:46
https://youtu.be/80rtJBVq3iM?t=42

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. masko InGen
2016.06.03. 09:48
Zenya nagyon jó távolsági healer. Nem kell a frontvonalban lennie és messziről is igen pontosakat tud lőni, valamint losolni is tud.

Alapvetően Mercyvel healelek control mapokon főleg vagy védekezéskor. Vele amihez ügyesnek kell lenni, hogy repkedj a csapattársak között, hogy elkerüld az ellenfeleket. Ebben sokat segít, ha a magasabban levő ellenfelek rásegítenek. Pl. Widowmaker kiáll kicsit a peremre, Phara felrepül és után repülhetsz stb.

Lucio nagy kedvencem escort közben, mert mozgás közben is jól támad és az ultiamte-tel bevédheti a csapatot egy ultimate vagy más durvább csapás esetén.

Zenyattával főleg védekezéskor vagyok, hogy hátulról debuffoljam az ellenfelet illetve pöckölgessem feléjük az orbokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. PecaPeter
2016.06.04. 10:48
ez egy fura kérdés lesz, de honnan lehet a legolcsóbban megszerezni a játékot? pl. ha a battle net store-ban át tudnám állítani az eurót dollárra, már az is segítene valamit... Magyar üzletekben szokott lenni nem origins edition?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nedcoleman noPub...
2016.06.05. 13:29
Sajnos én is a kisebbséghez kell csatlakozzam.
19 órát próbáltam eltölteni vele és megszeretni, de egyre kevésbé kedvelem. S most finoman fogalmaztam. Bár alapból nem könnyű nekem, mert ki nem állhatom a multikat. Ez sem jött be pedig rajta voltam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.06. 14:12
Dobozosan csak az Origins és a Collector's kapható! A legolcsóbb itt volt Iponon, amíg készleten volt (13300 Ft), legutóbb 15000 volt itt, de most megint nincs. Nem akarok reklámot csinálni, de jelenleg a Konzolok szervízénél és a Platinum Shopban a legolcsóbb, 14-14000 Ft. Ugye a B.netes alap verzió 40 euró, ami 12500 Ft körül lehet. Az Originshez ugye jár a 4+1 skin a játékhoz (a Widowmaker skin nem tudom jár-e még a sima digitálishoz), + ha szerencséd van, még előrendelői ajándékból kapsz (nem tudom, hogy azokon az oldalakon jár-e), én itt Iponon egy DVD toknál kb 1,5-szer hosszabb színes fém plakettet kaptam, amin az ismert kép van az összes szereplővel. Plusz ugye jár a többi Blizzard játékba az ingame tartalom, kérdés, hogy ezek érnek-e neked kb 1500 Ft-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.06. 14:13
Ki kellett volna próbálni az open beta idején, majdnem 1 hétig lehetett tesztelni...
nedcoleman: Ugyanez. Ha alapból nem szereted a multikat, miért nem próbálod ki ingyen előtte, ha egyszer van rá mód?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jsipos.reg
2016.07.03. 18:15
"... azon gondolkozom, hogy az a Jeff Kaplan, aki a World of Warcraft fejlesztése során küzdötte fel magát alulról vezető dizájneri pozícióba az évek során, mégis hogyan tudott összerakni egy ilyen shootert? Persze, a válasz valószínűleg az, hogy a Blizzard egész egyszerűen felvette a legjobb embereket. Más magyarázat nincs arra, hogy miként lehet egy multiplayer FPS ennyire jól játszható..."
Azon gondolkodom, hogy az az InGen, aki féléves korában még a ... bébipapit is segítséggel ette, hogyan tudta megtanulni a qwerty/qwertz billentyűzet használatát? Persze a válasz valószínűleg az, hogy az iPon egész egyszerűen felvette a legjobb embereket. Más magyarázat nincs arra, miért olvashatunk jól megírt cikkeket az iPon-on.

Elnézést, valóban jó cikkeket írtok.
SZóval, miért hihetetlen, hogy aki alulról indulva átlátja a teljes fejlesztési folyamatot majd élvezetes pályákat tervez (azaz ÉPPEN, HOGY azt csinálja, amitől belemerülnek a játékosok az élményekbe), meg tud tervezni, szervezni egy teljes játékot (amely pályák sokaságából áll)?!?
Kinek kellene játékot tervezni? A legjobb programozónak, aki a legjobban optimalizált kódot írja, vagy a legjobb grafikusnak, aki a legfeltűnőbb dekoltázsokat varázsolja a karakterekre, a legjobb könyvelőnek, aki el tudja tüntetni a játék nyeresését, a legjobb... minek is?
Nos?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!