iPon Cikkek

Pandaleső 2: Mists of Pandaria – immár élesben

Dátum | 2012. 11. 03.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Mists of Pandaria bétába tett kalandozásainkról szóló cikkünkben már bemutattuk a kezdőterületet, ahonnan a pandaporontyok indulnak hosszú világhódító útjukra, az új pályákat, ahol a veterán kalandozók bővíthetik ki tudományukat zöldségtermesztéssel és kártevőirtással, és betekintettünk a Pet Battle System rejtelmeibe. A szeptember 25-i induláskor beszabadultunk az élő szerverekre is, hogy tapasztalatainkat tovább bővítsük.

A bejelentkezéshez az általunk frekventált négy realm közül egyiken sem kellett sorba állni, de halottunk beszámolót olyan szerverekről is, ahol az indulás napján és az utána következő időszakokban is nehéz volt a bejutás. A várt tömeg helyett csak kisebbfajta nyüzsgésben volt részünk, a panda kezdőterületen a többi kiegészítő indulásakor tapasztalt sokaság helyett csak mérsékelt létszámban voltak jelen a kiscsoportos pandák, mindenki inkább 85-ös karakterét kezdte 90 felé terelgetni, ami helyenként forgalmi dugóhoz vezetett, a küldetéseknél nagy volt a versengés. Az átlag WoW játékos még mindig büszkén szólózik és inkább szenved, izzad, verseng és lesben áll, de nem áll össze party-ba a versenytársakkal - szerencsére ennek az ellenkezőjére is akadt még időnként példa. Az indulás utáni napokban aztán a népesség fokozatosan szétszóródott a különböző területeken, csökkentve ezzel a quest item és szörnylenyúló vetélkedők gyakoriságát.

Örömmel tapasztaltuk, hogy a béta hibáit kijavították, a rendetlenkedő NPC-ket megrendszabályozták, és a megfelelő helyekre bekerültek a hiányzó átvezető filmek is, mindez kellemes élménnyé tette 85-től 90-ig tartó utunkat. Az első pandariai pálya, Jade Forest, amely a bétában csak korlátozottan volt elérhető, kreatív küldetések formájában pár kellemes meglepetést is tartogatott, megerősítve a bétában kialakult véleményünket arról, hogy az összes terület közül ez a legjobban kidolgozott. A szintezés folyamata a béta után is élvezetes maradt, és mivel több pálya és küldetés van, mint amennyi a 90-hez kell, kifejezetten altbarátnak mondható, a nekünk nem tetsző helyeket akár ki is hagyhatjuk.

Pawnda

Scenariók, ötfős insták, raidek

A MoP egyik nagy újdonsága a scenariók bevezetése 90. szinten. Ezekbe a kalandokba az instáknál megszokott rendszer segítségével menüből kapcsolódhatunk be, ám mindössze három fős csapat szükséges hozzájuk, ráadásul nem is kell ragaszkodjunk a tank-healer-dps felálláshoz sem, a feladatokat bármilyen összeállítás teljesíteni tudja, így nem kell sokáig a sorban várakoznunk még dps karakterrel sem -  ha a random scenariót választjuk gyakorlatilag azonnal bekerülünk.

A scenariók tulajdonképpen mini-insták, melyek egy-egy kis történetet mesélnek el: meg kell védenünk egy falut a támadók ellen, le kell győzzük az ellenfeleket egy arénában, vagy épp segítenünk kell egy panda mesternek a sörfőzésben (mivel ez egy részeges kiegészítő, ebből több variációt is kapunk). Ha teljesítettük a scenariót és levertük a minibossokat (akik egyébként nem dobnak lootot) valor pontokat és egy ládikát kapunk, amelyben pénz, és ha szerencsénk van kasztunknak megfelelő 463-as, azaz heroic insta szintű rare páncél is van. Minden scenarióhoz tartozik küldi és napi küldi is. Mivel a scenariók könnyűek, és ha sokadszorra csináljuk őket számottevő jutalmat már nem adnak, jobb felszereléssel valószínűleg már mindenki szólózni fogja őket, vagy inkább más módját választja a tokengyűjtögetésnek, de addig is kis változatosságot visznek grindelős hétköznapjainkba és kezdő felszereléssel látják el karaktereinket. Reméljük a jövőben kibővítik a scenariók sorát, mert rövid és élvezetes elfoglaltságot nyújtanak, ha az embernek nincs éppen ideje vagy kedve egy komolyabb, vagy hosszabb instához.

Ök tudják, hogy kell bulizni
Ötfős dungeonökkel bőven elláttak minket ebben a kiegészítőben is, ezek közül 6 Pandaria témájú, 3 pedig jól ismert régi insták (Scholomance, Scarlet Monastery, Scarlet Halls) heroic változata. A pandarenes insták közül csak négyet élvezhetünk 85-től felfelé vezető utunk során, (Stormstout Brevery, Temple of the Jade Serpent, Mogu'Shan Palace, Sado Pan Monstery), a másik kettőnek (Gate of the Setting Sun, Siege of Niuzao Temple) csak 90-es heroic verziója létezik.

A játék ügyesen vezet be minket az új instákba, melyek története szokás szerint a világban teljesített küldetéseink során bontakozik ki. Érdemes ezeket korán megismerni, mert magas szinten is sok időt fogunk bennük eltölteni különböző kihívásokat teljesítve. A már megszokott heroic módokon kívül a nagy újdonság a challange mód, amelyben az idővel kell versenyt futnunk, és a lehető leggyorsabban kivégezni az ellenfeleket. Ebben a módban nem számít saját felszerelésünk, ezt a játék az insta idejére mindenkinek normalizálja, így minden csapat egyenlő esélyekkel indulhat. Ügyességünktől függően arany, ezüst vagy bronz érmet nyerhetünk
és a dicsőségen kívül felszerelés, petek, hátasok és trófeák lesznek a jutalmunk. Ismét változatos és szórakoztató boss mechanikákkal találkozhatunk, melyet igazán csak a nehezebb módokban élvezhetünk, normál módban ugyanis egy jobb csapat nagyon gyorsan végig tud száguldani mindenen még akkor is, ha alacsony szintű - annyira gyorsan, hogy előfordulhat, hogy a bosstaktikák végigolvasása több időt vesz igénybe, mint az insta teljesítése.

Mogu'shan Vaults
A raid insták több lépésben kerülnek megnyitásra, egyelőre az elsőben, a Mogu'shan Vaultsban próbálgathatják erejüket a raiderek sima és heroic módban; az instának 10 és 25 fős változata is létezik ill. van egy speciális 25-fős is, amelybe a raid finderrel jelentkezhetünk be. Az alkotók ezúttal szerencsére nem követték el azt a hibát, amit a WotLK-ban, hogy a casualoknak kedvezve túl könnyűre állították az összecsapásokat, akad bőven kihívás, ráadásul egyes bossokat többféle taktikával is legyőzhetőek, nincs minden kőbe vésve. A raideken megmutatkozik az új talentrendszer egyszerűségének előnye, a különböző harcok teremtette követelményekhez alkalmazkodva gyorsan lecserélhetjük képességeinket. Az elsőn kívül a későbbiekben még két raid zónát ígérnek, a Heart of the Fear és Terrace of Endless Springs raiderei már a Mogu'Shan Vaultsban megszerzett felszerelésükben feszítve eshetnek neki az újabb bossoknak.

Mi van a széfben?

PvP újdonságok

A PvP lehetőségek tárháza a kiegészítőben mindössze két új battlegrounddal és egy új arénával bővült, ezúttal nem kaptunk új Wintergrasp vagy Tol Barad méretű nagy pályát. A fejlesztők ennek hiányát azzal magyarázták, hogy ezekkel a nagy csataterekkel a world PvP-t akarták erősíteni, de az óriás battlegroundok valójában instancolt zónák érzetét keltették. A másik ok az, hogy az 5.1-es patchben az egész Krasarang Wilds zóna átalakul, ez lesz a színhelye a Black Prince frakció napi küldis repufarmjának, amely PvP napi küldikre és world PvP-re épül, ami szokatlan, tekintve, hogy a jutalmak legendary kategóriásak lesznek, és ilyen kaliberű cuccokhoz eddig csak PvE tartalmakon átküzdve magunkat juthattunk hozzá.

Az új aréna az Uldumban található Tol'vir Proving Grounds nem hoz nagy újdonságot, megegyezik a Nagrand aréna egyszerű dizájnjával, szögletes terület, középen négy oszloppal, csak a grafika stílusa más. Újdonság az arénában, hogy a csata előtt megnézhetjük, hogy az ellenfelek mire specializálták magukat. Specet változtatni továbbra sem lehet, de talentjeinket már átrendezhetjük közvetlenül az összecsapás előtt.

Temple of kotmugu - a széle csak díszlet, mindeki középen gyak
Az új battlegroundok újfajta mechanikákat vonultatnak fel, a Temple of Kotmogu  egy powerball/deathball stílusú bg, a pálya négy sarkán megjelenő orbokat kel felvenni, minél tovább tartunk egyet, annál több pontot szerezhetünk csapatunknak. Az orb buffokat és debuffokat is ad annak, aki a tartja. A pálya dizájnja kissé egyszerűre és szögletesre sikeredett, és nem ad igazán változatos lehetőségeket a taktikai manőverezésre, a legtöbb csata valójában szimpla deathmatch, amely a középen lévő gödörben zajlik, legfeljebb időnként kirohan valaki egy-egy orbért. Más játékok ezt a stílust kicsivel jobban csinálják  (Warhammer Online - Mourkain Temple, SWTOR – Hutball, Rift - Library of the Runemasters).

A Silvershard Mine már sokkal érdekesebb, csatáiban a cél a térkép közepén megjelenő csillék elfoglalása és eljuttatása a bázisunkra. A csillék sínen haladnak, és pár helyen váltók is vannak, melyek segítségével átirányíthatjuk őket hosszabb, vagy rövidebb pályára, keresztbe téve ezzel az ellenfélnek. Mozgás közben az adott csille azé a csapaté, akinek több embere van körülötte. A pálya csillag alakban elágazó és több csille is indul egyszerre, így érdekes helyzetek alakulhatnak ki és így többnyire nem fullad az összecsapás kaotikus 10 vs 10 deathmatchbe.

A fejlesztők még júliusban azt ígérték, hogy ha a random bg opciót választjuk, a kiemelt bg kivételével kijelölhetünk két olyat, amelyet nem kedvelünk, és nem akarunk belekerülni, de úgy tűnik eddig ez nem valósult meg.

Silvershard Mine. A felső síneken sajnos nem lehet rosszalkodni.
 

A talentek változásai, avagy hová tűntek a karakterek karakterisztikái?

A legnagyobb változást a kiegészítőben a régi talentrendszer megszűnése hozta. A változásokat érdemes hosszabb időt áttekintve, folyamatukban megnézni, nemcsak az előző kieghez hasonlítani a mostanit. Hogy változtak talentjeink az évek során?

A Vanillában sokaknak volt kedvenc minijátéka a talentekkel való kísérletezés. Akkoriban még nem az Elitist Jerks-féle sebészi pontosságú matematikai minmaxolás volt az etalon, és bizonyos kasztokból (druida, sámán, paladin) a felszerelés és a talentek megfelelő kombinálásával egészen érdekes hibrideket is össze lehetett hozni, és viszonylag nagy szabadságot kaptunk, hogy olyanná alakítsuk karakterünket, amilyenné szeretnénk, és ami leginkább illik játékstílusunkhoz.

Vanilla talentfa
A BC a talenteket tovább bővítette, ezzel a szabadságot még tovább növelte, virágoztak a kreatív megoldások: ez volt a hibridek második aranykora. Ezzel párhuzamosan folytatódott az a Vanilla végén, főleg a raiderek körében elindult jelenség, amely a nem hibridizálható kasztok egy bizonyos célra való kihegyezéséből állt, egyre elterjedtebb lett az ideális "cookie cutter" összeállítások követése. A hibridek és a nagy szabadsággal választható talentek mindig is egyfajta kiszámíthatatlanságot vittek a rendszerbe, amely sajnos nem fért meg jól azzal az iránnyal, amelybe a fejlesztők a játékot ekkor kezdték vinni. Az aréna formájában betette a lábát a WoW-ba az eSport, ami egyre sürgetőbbé tette a kasztok kiegyensúlyozását, és erre az egyre bonyolódó rendszer és a nagyobb talentfák nem voltak alkalmasak.

The Burning Crusade talentfa
A WotLK-ben tovább növelték a talentfák méretét, ugyanakkor a telentekben és a felszerelésben bekövetkezett változások segítségével már erősen korlátozták a variációk lehetőségét és a választás szabadsága egyre inkább csak illúzió lett. A játékosközösség körében is egyre elterjedtebb lett az elitizmus, egyre gyakoribbá vált az a jelenség, hogy aki nem az ideális talentekkel rendelkezett azt bizonyos körök kinevették vagy kiközösítették. Egyre inkább úgy érezhettük, hogy nem a játékot alakítjuk saját stílusunkhoz, hanem a játék és a közösség mondja meg, hogyan játsszunk.


A Catában aztán bekövetkezett a talenfák méretének drasztikus csökkentése, és a különböző részek közötti átjárhatóság bekorlátozása (csak meghatározott számú pont elkötése után kezdhettünk pontokat tenni egy másik fára), azaz tulajdonképp felosztották a kasztokat alkasztokra. Az illúziót, hogy bármiben is különbözhetünk már csak 2-3 pont és a glyphek jelentették. Az egyetlen dolog, ami változatosságot hozott volna az a glypheket továbbfejlesztő, archeology-hoz kapcsolódó Paths of the Titans volt, de ezt a rendszer végül elvetették, és nem került be a kiegészítőbe, ahogy a hero classok sem.

Cataclysm talentfák
A MoP-ban már csak a romok eltakarítása történt meg, a talent rendszer megszűnése valójában már az előző kiegészítőben bekövetkezett. Emellett elkezdődött a glyph rendszer leépítése is, háromféle glyph helyett már csak kétféle létezik, és ezek közül a kisebbek többnyire csak apróbb, kozmetikai jellegű változásokat biztosítanak, és a nagyok között is a döntési lehetőségeinket a választott szerepünk behatárolja.

A jelenleg talentnek csúfolt rendszer mindössze abból áll, hogy 15 szintenként válaszhatunk egyet három felajánlott képesség közül. Ezek a hármas csoportosítások vagy variációk egy témára, vagy a glyphekhez hasonlóan olyan döntési lehetőséget nyújtanak, melyet választott szerepünk erősen behatárol. Sajnos sokszor olyan képességek közül kell választanunk, amelyek közül régen többet is tudtunk egyszerre, így ez a rendszer a látszat ellenére inkább tovább szűkíti karaktereink eszköztárát, mintsem gazdagítaná.

Mop talent... izék

Összegzés

A Wow 2004-ben indult (bizony, már így szalad az idő) és az átalakítások és újítások ellenére a már nagyon meglátszik rajta a kor, ami különösen akkor szembetűnő, ha sokáig nem játszottunk vele, és újabb, modernebb grafikájú játékok után hirtelen térünk vissza, ilyenkor úgy érezhetjük, mintha a játék elemeit baltával vágták volna ki - a látvány viszont esztétikailag még mindig nagyon rendben van. A régi motor előnye abban is megmutatkozik, hogy továbbra sem kell erőmű a futtatásához, így szélesebb körök is élvezhetik.

Kezelőfelület és kényelmi funkciók terén a játék utoljára a WotLK-ben kapott nagyobb felújítást és sajnos látszik, hogy ezen a téren a mai MMO-khoz viszonyítva nagyon le van maradva. Rengeteg funkció a mai napig még mindig csak addonok segítségével valósítható meg (pl. a kezelőfelület minden elemének mozgathatósága, az aukciós ház intelligens használata, térkép koordináták megjelenítése, a crafting ablak mérete és kezelhetősége és még sorolhatnánk).

Az évek óta ki nem javított bugok mellett helyenként visszatérnek kísérteni olyan régi dizájn hibák is, melyektől a játéknak a korábbi kiegészítőkben többé-kevésbé már sikerült megszabadulnia. Ezek egyikét a következő matematikai szöveges feladat demonstrálja leginkább: "Hány lába van egy átlag póknak, ha 36 darabot kell megöljünk ahhoz, hogy 5 póklábat összegyűjthessünk?"

A játék előszeretettel használja a phasing technológiát arra, hogy úgy érezzük, valóban hatással vagyunk a világra. Ez a rendszer a WotLK-ban kezdett teljesen kivirágozni, és azóta is fontos része a küldetéseknek és a történéseknek, és mára a WoW világa olyan szinten támaszkodik rá, hogy valószínűleg nincsenek már olyan részei, amelynek ne lennének kisebb vagy nagyobb mértékben phaselve. A történetmesélés szempontjából ez nagyon előnyös, és élővé teszi a világot, ugyanakkor különböző problémákhoz is vezet. Ha barátaink nem ott tartanak küldetésekben, ahol mi, akkor előfordul, hogy nem tudunk hozzájuk csatlakozni és segíteni nekik, a phaselt zónák határán töltési bugokba futhatunk, közelre érve eltűnhetnek a távolból látott tárgyak, npc-k, játékosok. Az is előfordulhat, hogy az ünnepi események küldetéseihez szükséges npc-k, tárgyak más phase-ben vannak, mint amelyben mi tartunk, így gond lehet ezek teljesítése (ilyen hibákba a Hallow's End során futottunk bele).

A legjobb jacuzzi Pandariában
A hosszú évek során a WoW a phasingen kívül is rengeteg funkcióval bővült, ezeket többnyire hozzátoldották a meglévő elemekhez, csökkentve ezzel az áttekinthetőséget, ezért fontos lenne a különböző menük és almenük, rendszerek és alrendszerek újra átgondolása és logikusabb elrendezése. A rengeteg egyszerűsítés és homogenizálás azt a célt szolgálja, hogy több casual ill. ifjabb játékost nyerjen meg, de a jelenlegi kaotikus állapot - amely reméljük csak átmeneti - sok kezdőt elriaszthat, és nincs összhangban azzal az iránnyal, amelybe a játék jelenleg halad.

A cross-realm szerverek bevezetésével a Blizzard elérte, hogy kis, vagy elöregedett népességű szervereken a világ ne tűnjön teljesen néptelennek, ezzel a lépéssel ügyesen elkerülték a szerverösszevonásokat, amit a játékosok legtöbbje rossz ómenként és egy MMO hanyatlásának jeleként tart számon. A jövőben valószínűleg még jobban kiterjesztik a technológia nyújtotta lehetőségeket, és lesznek pl. cross-realm aukciós házak is.

Az új küldetések nagyjából hozzák a megszokott színvonalat és humort, ugyanakkor egyre több olyat találunk közöttük, amelyeknek az ifjabb korosztály lenyűgözése a célja; eddig minden kiegészítőben belefuthattunk biológiai melléktermékekkel kapcsolatos küldetésekbe és poénokba, ezekből a MoP-ban már feltűnően sok van. A gyerekes humor mindig is jellemző volt a WoW-ra, de eddig a játék ügyesen megtalálta a poénok között az egyensúlyt, így az ifjabbakat és az idősebbeket is egyformán jól elszórakoztatta, most azonban a könnyebb utat választották az alkotók, és a mérleg nyelvét inkább a fiatalabbak felé billentették. A Blizzard elkövette azt a hibát, hogy mindenáron az új célközönségnek akart kedvezni, és ezzel egyre jobban elidegenítette a régit. Ez a folyamat nem a Pandariával kezdődött, de talán ez a kiegészítő az, amelyben ez egyre szembetűnőbbé válik.

A Mop megjelenése azt is jelzi, hogy a nagy WoW kiegészítők kora lejárt, a BC és a WotLK 10 szintjéhez képest mindössze 5 új szintet kapunk. Igaz, hogy az előző kiegészítőben, a Cataclysmban is 5 szintet léphettünk, de az a kiegészítő tartalmazta még a régi területek teljesen átdolgozott változatát, felújított tartalmakkal és rengeteg új küldetéssel, melyek új játékmechanikákat is tartalmaztak (gondoljunk csak a történetekre, melyeket az NPC-k mesélnek, és közben a bőrükbe bújhatunk). Ehhez képest a MoP-ban újdonságként Pokémon és Farmville minijátékokat kaptunk, melyeket csak a játékosok egy rétege élvez, az egyetlen komolyabb újítás a scenariók bevezetése, bár ezek tulajdonképp csak mini-insták, tehát lényeges újításokat nem tartalmaznak. A fejlesztők mindennek orvoslására gyakoribb frissítéseket ígérnek, a MoP valószínűleg ezekkel fog igazán kibontakozni: kiteljesedik a két oldal konfliktusa, számíthatunk némi pandaren testvérharcra és a Black Prince történetvonal is epikus dolgok eljövetelét ígéri - addig viszont marad a szokásos véget nem érő ismétlődő napi küldetések sora és a repugyűjtős, tokenfarmolós grind mókuskereke.

Az új druida travel forma egy átmulatott éjszaka után

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Asagrim
2012.11.03. 17:34
Köszönöm az emlékezetfelidéző sorokat, újra megerősítettél az elhatározásban, hogy nem érdemes foglalkozni már ezzel a játékkal, mert ez már nem az a játék amit az első egy-két kiegészítő során megismertünk, és megszerettünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Whysper
2012.11.03. 17:56
Én is nagyon szerettem Asagrim,de örülök ,hogy nem vettem meg ezt a részt már!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Enno
2012.11.03. 19:18
Én már a katafailt se vettem meg, lich king volt az utolsó a sorban a blizztől
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tomchee
2012.11.03. 20:18
Englem is a WotLK űzött el több év játék után. Bár a Cata viszont kifejezetten tetszett viszont abba már nem fektettem annyi időt mint régen. a MoP viszont ... hát nem tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. BadDevil
2012.11.04. 11:34
Lehet-e ennél bármi is szánalmasabb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. partymania...
2012.11.04. 17:20
Ha nem játszottál vele nem tudom minek kommenteled!... Szánalmas! Catánál ezerszer jobb az biztos!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tb.smile
2012.11.04. 17:22
Üdv

Kicsit több mint 2 éve játszok a WoW-al. A WotLK legvégén csatlakoztam és nagyon tetszett, bár a BC-s területek insták , raid-ek sokkal jobban ki lettek dolgozva mechanikailag így azt sajnálom ,hogy arról lemaradtam. Jött a Cata és kérdés sem volt ,hogy megvegyem e .... még ekkora balmát. Az a kieg egy nem is tudom micsoda. Unalmas, hosszú insták; fél kézzel , csukott szemmel legyőzhető raid-bossok (még HC-ban is) és szörnyű questek( ezek alól az újra gondolt régi területek erősen kivételek, azok frenetikusra sikerültek). A MoP-al kapcsolatban rengeteg kétely merült fel bennem és erre a béta erősen ráerősített. Úgy döntöttem ,hogy nem veszem meg. Aztán - leginkább a társaság miatt akikkel együtt játszok - mégis megvettem és azt kell mondjam mérföldekkel jobb mint a Cata. A questek kidolgozottak és értelem szerűen követik egymást (akárcsak az előző kieg. újragondolt régi területein lévők), az insták egy idő után itt sem kihívások , de legalább nem hosszúak. A cikkben agyondícsért scenario-k viszont idegesítő és unalmas akármik.Bár tény ,hogy rövidek(minő szerencse). Max egy-kétszer érdemes rajtuk végigmenni akkor is úgy ,hogy többször lehetőleg ne kelljen. A raid-ek jól felépítettek, "wasd" hiányos emberkéknek egyenesen kínszenvedősek. Jók a boss-mechanikák és tényleg élvezetesek. A napi-questekből rengeteg van és nincs már limitálva ,így gyakorlatilag mindenki annyit csinál amennyit akar , ott ahol akar és annak akinek akar. Magyarul lehet ezt nem unalommal telve is űzni Elvégre egy játékról beszélünk ami szórakoztatásra készült. Ezzel együtt elég gyorsan felhúzhatók a repuk , főleg ha végig-questeltünk mindent előtte. A Pokewow ... nos valóban furi,de koránt sem óvodás szintű. Félreértés ne essék, egyáltalán nem nehéz ; viszont kaptunk egy mini , körökre osztott stratégiát a játékon belül. Időtöltésnek, kikapcsolódásnak (pl. ha már unja valaki a napizást ) tökéletes. Az egyetlen valóban szánalmas ebben , az a talent izé. Összefoglalva : Vanilla > BC > MoP >= WotLK > Cata. Ez egy legkevésbé sem hardcore játékos véleménye aki ráadásul nem is a tini korosztály tagja. Viszont erősen HC-s beállítottságú ismerőseim is ugyanezt a sorrendet voltak képesek felállítani, ami úgy gondolom jelzés értékű s csöppet sem véletlen.

Peace
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Manowarfan
2012.11.05. 16:04
Uff!
Nagyjából 4-5 éve kezdtem el a játékot, azóta kisebb-nagyobb megszakításokkal ugyan, de játszom. Anno a BC világába csöppentem bele, és azt kell mondjam, szerintem a kiegek közül az sikerült a legjobbra! Minden téren élvezet volt. De az elején még talán be lehet tudni az újdonság varázsának. Nagyon jól ki voltak dolgozva a területek, Nagrand legfőképpen. Nekem az jött át a legjobban. És akkor az instázásról még nem is beszéltem...swp, bt...tiszta élvezet...nagyon szerettem...mondjuk szerintem a Blizz sokat köszönhet a zenéknek, amiket a játékba raktak...rengeteget dobnak a játékélményen.
Aztán jött a WotLK...hát...nem is tudom...egy darabig tetszett, elvoltam vele, aztán ráuntam...nem okozott akkora élvezetet, nem volt akkora játékélmény, mint a BC esetében. Legalábbis szerény véleményem szerint, ez emberenként változik..egyik cimborám pl nem tudná elképzelni a játékot BC-n, ő már a WotLk-be csöppent bele...aztán az ezer éves fx5500-as videokártyám beadta a derekát, nem tudtam normálisan játszani, a kép elkezdett villogni, iszonyatosan elpixelesedni, a az actionbar eltűnni, néha fel-fel bukkanni, szóval játszhatatlanná vált...kb fél óra játékidőre maradt időm, és tudhatjuk, hogy az mire elég a wowban...Így hát a Cata már szóba sem jöhetett nálam, lévén el sem indulna...meg hát nem is volt annyira szimpatikus...jó oké, új fajok, sok újítás, magasabb max szint meg minden, de már akkor éreztem, hogy ez már nem az a játék, amibe én anno beleszerettem. nekem valahogy nem fekszik az, hogy egy-egy player több mint 100k hp-val rohangál, és több tízezreket csapkod...ennek speciel nem látom értelmét...anno a BC-nél kellemes 10, max 18k hp, egy-egy nagyob crit, és kezit lábát csókolom...szerintem ez már nagyon el van túlozva...Mindettől függetlenül ha alkalmam nyílik rá, mindenképpen ki fogom próbálni mind a Catát, mind pedig MoP-ot...aztán lesz ami lesz...

Szólottam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller
2012.11.05. 16:19
Szerintem Blizznak rebootolni kéne az egész játékot. Rádobni egy modern, bevált motorra, ami kompatibilis legyen az eddigi scriptekkel (Ha belegondolunk hogy kvázi ugyanaz a motor hajtja a Rift-et is akkor nem kell messzire menniük) eltörölni a szintugrásokat a kül kiegekkel (ugye anno a tier 3-as raid cucc ami max-ból esett gyengébb volt mint a BC-ben megjelent questek zöld ajándékai) notmalizálni a fejlődést, és mindenkinek új karaktert kéne ekezdenie természetesen.

A sok fölösleges instát szépen fel lehetne újítani, de nem mint hülye heroic meg mittuomén milyen nevekkel, hanem minden insta szépen beleillene a fejlődési útba.

Mindez kerülne egy kieg fejlesztési idejébe és pénzébe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Morte
2012.11.05. 17:01
Kiskoller - a WoW saját in-house motort használ. A Rift Eredetileg Gamebryóval indult, de mostanra gyakorlatilag teljesen lecserélték saját fejlesztésűre. A WoW-ra valóban ráférne egy kis renoválás, de szerintem ezt már nem fogják meglépni, az új MMO-juké a prioritás, és szép lassan kivonják az erőforrásokat a WoW-ból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. s_erno
2012.11.06. 13:06
@kiskoller
Igen a BC-s quest rewardok kicsit erősek lettek, de őszintén hány ember rohangált anno full tier3 as cuccban? Wotlk-ra őszintén nem emlékszem, hogy ott a tbc-s end kontent cucc meddig tartott ki, de Cata és MoP-ban azért általában csak az utolsó szinteken cseréled le a cuccaidat.
Igazad van, hogy ráférne egy grafikai újítás, azonban az előnyei közé tartozik azt hiszem, hogy egy kenyérpirítón is elmegy.
@Manowarfan
Igazából nem értem, hogy miért gond az, hogy most 10k hp-d van és ezreket ütsz, vagy 100k hp-d van és 10k-at ütsz. Pvp-ben még így is van pár class aki 4-5 sec alatt lenulláz, PVE-ben meg szintén vannak lények akik 2 shottolnak. Mondjuk én pl. szeretek nagy számokat a képernyőn. Tudom, tudom ellensúlyozza a kis ...-et . Amúgy meg terveznek egy stat crunchot, csak nem tudják mikorra fogják időzíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Butchy
2012.11.06. 14:32
A Burst az meg van

http://www.youtube.com/watch?v=ISqZKaiArN0&list=UU6idiEhlPEreqzCWfQ_GiLw&index=12&feature=plcp

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Lannister_...
2012.12.01. 19:43
Ez a talentredszernek csúfolt valami, hát ez rémes Akárki, akármit mond, ez a kieg az ázsiai célközönséget hivatott elérni Persze, tudom, a Warcraft 3-ban voltak pandák, de akkor is... Catát kipróbáltam eredetin, tetszett, jó volt, de erre úgy döntöttem, nem fogok költeni.

Inkább játszom egy enyhén bugos, WotLK-s privát szerveren, mintsem ezen a pandás iszonyaton

(Nevezhettek aminek akartok, annyit nem ér meg nekem ez a játék, hogy fizessek érte havidíjat+ami megvan eredetin, az megvan ott is, ahol játszom (jó társaság, raidek...))
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!