iPon Cikkek

Pandaleső – kalandozásaink a WoW Pandaria bétában

Dátum | 2012. 08. 12.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Mists of Pandaria (MoP) béta egyelőre még erősen fejlesztés alatt áll, egyes insták, területek még nem elérhetőek, vagy nincsenek teljesen készen, a vállalkozó szellemű 85-ös kalandozókat még Adm'rl Placeholder teleportálja Pandariába, és a régi dolgok közül sem minden úgy működik, ahogy kéne, a liftek megszöktek Thunder Bluffból (a szomszéd pályán láttam őket,  boldogan buliztak), de már látszik, hogy kezd lassan összeállni az új kiegészítő. Bejártuk az új pályákat , felhúztunk egy karaktert 90-re és a két új minijáték közül próbát tettünk a Pet Battle Systemmel. (A tesztelés ideje alatt a másik mini, a farmos csoda még nem volt elérhető, csak a hozzá kapcsolódó bevezető küldik).

ÚJ PÁLYÁK

Wandering Isle (1-10)

Ezzel az új pályával bővül a kezdő területek sora. Akárcsak a béta kezdetén, valószínűleg a szeptember végi induláskor sem lehet majd itt mozdulni sem a pandaren monkok tömegétől. A sziget valójában egy hatalmas méretű vándorló teknős, Shen-zin Su, az ő hátán indult útnak évezredekkel ezelőtt az a vállalkozó kedvű pandabanda, akik szerették volna megismerni a mágikus ködbe burkolózott kontinensen, Pandarián kívüli világot. Mondanom sem kell, hogy a teknős persze bajban van, és nekünk kell megmentenünk, miután mestereink meggyőződtek rátermettségünkről és szörnycséplési szakismereteink hiánytalanságáról. A problémák a kiéleződő Horda-Allliance ellentétekre vezethetők vissza, amelynek a pandarenek is kénytelenek részeseivé válni, akár akarják, akár nem – és ezzel elérkeztünk a kiegészítő fő témájához. A fejlesztők ígéretei szerint ez csak a kezdet, az indulás után patchek sorozata fogja továbbvinni és kibontani ezt a konfliktust, és a jelek arra utalnak, hogy véget kell vessünk a harcnak, hogy közösen nézhessünk szembe egy olyan hatalmas ellenféllel, amely egész Azeroth létét fenyegeti. Ezt a szöveget mintha már hallottuk volna párszor...

Aranydíszes szentély
Visszakanyarodva a Vándorló Szigethez, mire számíthatunk az itt töltött idő alatt? Kellemes keleti hangulat fogad, kicsiben már láthatjuk mindazt, amivel később Pandariában is találkozhatunk: lampionokkal díszített vörös és aranyszínben pompázó díszes tetejű pagodákat, bambuszerdőket, kínai fenyőket, gondosan ápolt kerteket, a földeket dézsmáló vérnyulakat és felbőszült majomhordákat. A szokásos ölős-gyűjtögetős küldetések mellett találunk fantáziadúsabbakat is, egészen aranyos pl. az a sorozat, amikor különböző elemek szellemeinek bizalmát kell elnyerjük. A sztori nem rossz, de sajnos hamar véget ér, 10-11. szint körül kénytelenek leszünk búcsút mondani a teknősnek és lakóinak. Induláskor még semlegesek vagyunk, kalandjaink végeztével kell eldöntenünk, hogy a Hordához vagy az Alliance-hez csatlakozunk. Sajnos a történet nem igazán emeli ki a két oldal jellegzetességeit, így a kezdő játékosoknak nem sok támpontot ad a választáshoz. Ha döntöttünk, egyszerűen kiteleportálódunk és választott frakciónk fővárosának kapui előtt találjuk magunkat. A történet szempontjából a pandaren karaktereknél furcsa filmszakadást jelenthet, hogy teljesen más kultúrában találják magukat és 85. szintig nem láthatják az őshazát.

A  teknős és első pandaren barátja, Liu Lang szobra

Jade Forest (85-86)

Ha nem indítunk panda altot, akkor Jade Forest lesz az első pálya, amellyel pandariai kalandozásaink során találkozhatunk, és mint tudjuk az első benyomás a legfontosabb, ezért ennek a területnek is rendesen adtak a külsejére. A magányos, magas hegycsúcsokkal tarkított vidék meredélyeit íves hátú hidak szelik át, a magasból pagodák, szentélyek és paloták figyelik a tájat, a hegyek között megbúvó völgyeket kis falvak borítják, virágzó gyümölcsösökkel és békés pandarenekkel, akiknek életét alaposan felforgatja a Horda és az Alliance érkezése. Kezdetben a két frakció harca körül bonyolódik a történet, a konfliktus lerendezése után pedig szokás szerint a helyiek bizalmának elnyerése lesz a feladatunk.

Fenséges épületek
Harcolhatunk megvadult majmokkal, csintalan erdei szellemekkel és Sha lényekkel, akik az olyan negatív érzelmek manifesztációi, mint a félelem, a düh és a gyűlölet. Azt már Yoda mestertől tudjuk, hogy ezek az érzelmek hová vezetnek, és Pandariában is sokszor fogjuk még hallani és tapasztalni ezt a leckét. Megismerhetjük a Chun Tian kolostor mindennapi életét is, ahol nagy bulik vannak és jó a sör.

Akadt bőven munkája a hídépítőknek

Jade Forest 85-86-os zóna, de magas szinten is visszatérünk még ide, hiszen a 90. szinten 2500 goldért megvásárolható pandariai repülési engedély mellett egy másik skillt is elsajátíthatunk majd, a cloud serpent ridingot, melynek segítségével a gyönyörű keleti sárkányok hátán repülhetünk, és ennek helyszíne itt található. Kezdetben egy tojást kapunk, amelyből hamarosan kikel az általunk választott színű kis sárkány, ezután napi küldik segítségével gyűjthetjük a reput, az egész nagyon hasonlít a Burning Crusade-es Netherwing frakciós grindhez.

Színválaszték a repülő verdákból
 

Valley of the Four Winds (86-88)

"Ha túl gyorsan fedezzük fel Pandariát, hamar elfogy" – így hangzik Chen bácsi bölcs mondása, amely erre a vidékre különösen igaz. Ezen a Jade Forest után kicsinek tűnő pályán a hazatérő Stormstout családot kísérhetjük útján, Chen bácsit, és idegesítő unokahúgát, Li Lit, akiről süt, hogy az ifjabb játékosok kedvéért került be a játékba.

Vérnyúl!
Ezt a dimbes-dombos völgyet akár Farmville-nek is nevezhetnénk, nemcsak azért, mert nem fogjátok kitalálni mik - farmok borítják, hanem azért is, mert ez az új földművelős mini játék helyszíne. A WoW-ban eddig is sok paraszttal találkozhattunk, most megérhetjük, hogy mi is azzá válunk. 90-en a Halfhill nevű kis faluban kezdhetünk neki a bevezető napi küldiknek, melyek segítségével megismerhetjük a Pandaren konyhaművészet rejtelmeit, gyarapíthatjuk főzőtudásunk, és megtermelhetjük a hozzávalókat is. Ha sikerült bevágódnunk a Tilller frakció tagjainál saját farmunk is lehet.

Harc a vérmes gyommal
Ezen a pályán kezdetben nem fogunk sok időt tölteni, ami jó hír, mert feladataink nagyrészt olyan mezőgazdasági szakmunkás küldikből állnak, mint a kártevőirtás, az elrabolt zöldségek összegyűjtése, locsolás és gyomirtás, ami a Lich Kinget, Deathwinget és hasonló kaliberű ősgonoszokat legyőző hősök számára különösen megalázó lehet. (Még most is a fülembe cseng Fran, a vérmes kertész rikácsoló hangja: Most a retkeket locsold! Most a spenótot! Ne csalj, az az ágyás már megvolt!). Hogy boldogságunk teljes legyen, megkapjuk a szokásos és elmaradhatatlan Nesingwary tömeggyilkolászós küldetéseket is. Ha túltettük magunkat a pandaren farmerek körében való bevágódás kezdeti gyötrelmein, beugorhatunk a pályán található instába, és kinyomozhatjuk a Stormstout Brewery körül bonyolódó rejtélyt is, és részt vehetünk a Nagy Falon áttörő óriási rovarok inváziójának visszaverésében is.

Az eső jót tesz a termésnek

Kasarang Wilds (86-88)

A Valley of the Four Windstől délre terül el a Kasarang Wilds névre hallgató sűrű őserdővel és ősi romokkal borított terület, keskeny tengerparti sávval, ahol a közlekedést a vadállatokon és az agresszív őslakosokon, a mogukon kívül még a hepehupák is nehezítik. Ez a pálya egyébként az előzővel együtt tesz csak ki egy Jade Forest méretű területet, eredetileg annak az alrésze volt, aztán a fejlesztők gondoltak egyet és külön területté változtatták, hiszen hét pálya mégiscsak jobban hangzik a reklámszövegekben, mint hat.

Nagyon vadon
Itt a farmerkedés idejére felfüggesztett Alliance-Horda konfliktus szálon mehetünk tovább, ismerkedhetünk kicsit a hely történelmével, és újabb hülyemajomhordákat mészárolhatunk le, ha még nem untuk volna meg őket az előző pályákon (sajnos ha meguntuk, akkor is). A Temple of the Red Crane területén találkozhatunk a Pandariára vigyázó négy mitikus lény egyikével, Chi-Jivel, a Vörös Daruval is, és segíthetünk neki az elszabadult Sha lények ellen folytatott harcban.

A Vörös Daru temploma renoválás előtt
Az ígéretek szerint a kiegészítő megjelenése után kijövő 5.1-es patchben a területen kitör a háború, és az Alliance és a Horda összecsap, lesznek ostromgépek és a két nagyfőnök, Varian Wrynn és Garrosh Hellscream is feltűnik majd.

Őserdő és tenger találkozása
 

Kun-Lai Summit (87-89)

A Kun-Lai Summit északi részét fenséges, hóborította hegyek alkotják, déli része úgy néz ki, mintha a Borean Tundra megmaradt részeiből rakták volna össze és álcázásként rádobtak volna pár egzotikus fát és épületet. Ha a pályadizájn ezen része kissé Tesco gazdaságos is, a küldetések ezért bőven kárpótolnak, messze ebben a zónában a legélvezetesebbek a kalandok, a sok zöldség és a dzsungelben való kóborlás után kifejezett felüdülés megismerkedni a hegyi vezetők életének rejtelmeivel, vagy beterelni az elkóborolt jakokat a jakmosóba. A grummle nevű kis fickók vidám társaság, amolyan serpa-szerű nép, eredetileg a hódító mogu népet szolgálták teherhordóként a veszélyes hegyi ösvényeken, de aztán megjött az eszük és leléptek. A heveny röhögőgörcs kialakulásához elég rájuk nézni, vagy meghallani a hangjukat.

A legjobb jakmosó Pandariában
Itt találkozhatunk először a Shaolin... izé Shado-Pan szerzetesekkel is, akik a Sha lények ellen küzdenek, és a Yaungol néppel, akik northrendi Taunkákra hajaznak: amikor Pandaria elszakadt a világ többi részétől, ők is elvesztették a  kapcsolatot rokonaikkal, a taurenekkel, most pedig a mantidok fenyegetik élőhelyüket, ami miatt igen mérgesek. Összefuthatunk még a vízi izékkel, a Jinyukal, és hogy ne unatkozzunk, felbukkannak még régi ismerőseink, a zandalar trollok is.

A táj nem túl izgalmas, de a kalandok jók
A hegyekben lakozik Pandaria második mitikus védelmezője, Xuen, a Fehér Tigris, akinek a Temple of the White Tiger az otthona, neki is segítségére lehetünk majd, a Sha lények mellett a Horda Alliance konfliktus az ő életére is hatással lesz.

A Fehér Tigris temploma
 

Townlong Steppes (88-90)

Az óriás méretű fák őrizte Townlong Steppes megvadult mantidok és agresszív yaungolok otthona, és itt található Niuzao, a mitikus ökör temploma, aki Pandaria harmadik nagy védelmezője. Ezen a pályán már érezhető, hogy kezdett kifogyni a szusz a tervezőkből. A különböző questhubokban szinte szóról szóra ugyanolyan küldetéseket kapunk: a csatázó shado-pan csapatoknak kell segítenünk a rovarszerű mantidok, a kri'thikek ellen folytatott harcban, unalomig ismétlődő módokon. Ez már kri'thikán aluli (bocs). Az imádkozó sáskára hajazó kri'thik egyébként egy az egyben ugyanúgy néznek ki, mint az SWTOR-ban a kilik, csak blaster helyett közleharci fegyver van a kezükben. Érdekes "véletlen".

A mantidok csak távolról látszanak békésnek
A mantidmészárlás mellett segítenünk kell még a kihalófélben lévő egyszemű mocsári háncskepesztőknek a területfoglaló yaungol sámánok elleni bosszúhadjáratban, és a mitikus ökör templomának is teljesítünk majd egy kis szolgálatot. Közben lesz azért részünk némi derültségben is, amikor a templom lépcsőjén összefutunk a kis grummle fickóval, aki műszaki hibás jakja helyett szeretne cserepéldányt kapni.

A bal szélső fa tuti, hogy kokszolt

Dread Wastes (89-90)

Ez a pálya hasonlóan néz ki, mint a Townlong Steppes, csak több rajta a korrumpálódott terület. A tervezők fogták az előző pályát és rányomattak egy kék szűrőt hogy ne higgyük azt, hogy a lusták, és tökegyforma területeket alkotnak. Ez a blöff szerintem nem jött be nekik.

Kokszoló fa, kékben
Itt eldobhatjuk rovarirtó készletünk felét, ugyanis kiderül, hogy nem minden mantid gonosz (legfeljebb csak fennhéjazó, beképzelt, és idegengyűlölő). Segíthetünk az ellenállóknak, a Klaxxi névre hallgató frakciónak, akik nem értenek egyet az elszabadult negatív érzelem manifesztációk miatt begőzölt honfitársaikkal, ám némi segítség fejében hajlandóak elnézni nekünk, hogy nincsenek csáprágóink és gyönyörű kecses kitinpáncélos rovartestünk. A szokásos gyűjtögetős-ölős küldik mellett segíthetünk felébreszteni az évszázadokkal ezelőtt befőttként elrakott híres mantid hősöket is, később pedig újabb lehetőségek nyílnak meg előttünk a barátkozásra a  szokásos repuzós napi küldik formájában. Nem mondanám, hogy ezért a pályáért lelkesen csápoltam, de aki Amber Scorpion hátasra vágyik, az bizonyára boldogan végiggrindeli majd magát az exaltedig. Bónuszként a mantidoktól jóféle heavy metal nótákról elnevezett buffokat is kaphatunk (Master of Puppets, Children of the Grave, Silent Lucidity stb).

Na itt nem vennék ki albérletet

Vale of Eternal Blossoms (90)

Már 87. szinten megkaphatjuk azt a küldetést, amely során segítségünkkel megnyílik Pandaria misztikus védelmezőinek kapuja a Horda és az Alliance tagjai számára, és bejuthatunk Pandaria szívébe, a Vale of Eternal Blossoms területére. Érdemes itt jól körülnézni, nemcsak azért, mert ez az évszázadokig a pandaren uralkodók székhelyéül szolgáló, aranylombú fákkal, aranytetejű pagodákkal és palotákkal borított hely gyönyörű, hanem azért is, mert 90-en ez a pálya lesz az otthonunk.

Ez a palota több instának is otthont ad
Az északi részen található Shrine of Two Moons (Horda) és a délkeleti sarokban lévő Shrine of Seven Stars (Alliance) ad helyet a fogadóknak, a banknak, az aukciós háznak, itt találhatóak a crafting trainerek és mindenki más, akinek a szolgáltatásaira szükségünk lehet, portálok az összes nagyvárosba, továbbá a különböző frakciók quartermasterei és a napi küldetéseket adó NPC-k is itt laknak.

Portálok a világ minden tájára
Nem városokról van szó, hanem két épületről, ahol várhatóan a szerver népességének nagy része fog tömörülni esténként, ezért masszív tömegre és lagra kell számítanunk, főleg ha az egyik oldal úgy dönt, hogy lerohanja a másik oldal központját, mivel egyik terület sem számít menedéknek és a PvP megengedett.

Kő őrök
Összegzés

Összességében tetszettek az új területek, a keleti dizájn hoz egy kis egzotikumot a WoW világába. Vannak igen jól sikerült (Jade Forest, Vale of Eternal Blossoms) és kevésbé jól sikerült pályák (Dread Wastes). Pandaria, annak ellenére, hogy a térkép kb. akkorának tünteti fel, mint Northrend, érzésre méreteiben kissé elmarad a korábbi kiegészítők területe mellett. A küldetések között nem fogunk sok újdonságot találni, és hacsak nem az ifjabb korosztály tagjai közé tartozunk, a korábbi kiegészítőkhöz képest kevesebb lesz az olyan pillanat, amikor hangosan felnevethetünk, mert a poénok és a történet egyre inkább a WoW új célközönségének, a gyerekeknek szólnak.

Pandaria térképe

PET BATTLE SYSTEM

Nemrégiben patchelték be Pet Battle Systemet, ez az a rendszer, melynek hallatán mindenki a második szívrohamot kapta (az elsőt akkor, amikor a pandákat bejelentették). Legtöbbünknek a dologról rögtön a Pokémon jutott eszébe, no meg, hogy a WoW egyre gyerekesebb lesz, sic transit gloria mundi. Bevallom, én is eléggé gyanakodva álltam neki, hogy kipróbáljam ezt a minijátékot. A kezdéshez nem kell több, mint egy minimum 5. szintű karakter, 100 arany, és a trainer meglátogatása után rögtön belevethetjük magunkat a kis állatkák felkutatásának és megszelídítésének örömeibe és a csaták izgalmaiba. Az sem baj, ha nincs még egyetlen házi kedvencünk sem, a trainertől kapunk egyet. Minden meglévő petünk 1. szinten kezd, de a vadonban befoghatunk magasabb szintűeket is. Állatkáink szintjét a győztes csatákból szerzett xp segítségével növelhetjük. Ezt is megértük, már a karakterünknek is vannak karakterei, akikkel xp-zhet. Mi jöhet még? Bolhacirkusz, hogy állatkáink se unatkozzanak?

Az új pet ablak
Harcolni a vadonban található speciális critterek ellen lehet, ezeket zöld mancs jelzi a minimapen, csupán a felé száguldó rivális játékosok hadait kell megelőzzük és elsőnek rákattintanunk, és kezdődhet is a csata. A harc körökre osztott és viszonylag egyszerű, de azért igényel némi taktikai érzéket is (hat éven aluliaknak már komoly kihívást jelenthet). Eleinte csak magányos ellenfeleink lesznek, később két vagy három ellenféllel kell megküzdenünk, ezért a hatékonyság érdekében nem árt összeállítanunk magunknak egy ütős hármas csapatot. Új állatkákra harc közben tehetünk szert, ha egy ellenfelünk életereje 35% alá csökken, lehetőségünk van rá, hogy csapdába ejtsük. Ez ugyan nem mindig sikerül elsőre, de szerencsére többször is próbálkozhatunk.

Így néz ki, amikor a szerver teljes népessége ugyanazt a küldit akarja felvenni
Állatkáink erejét a többi játékossal is összemérhetjük, ez kétféleképpen történhet: ha a világban összefutunk az ellentétes oldal játékosaival, vagy ha az automata ellenfélkeresőt használjuk, amely kis csapatunk erejének megfelelő ellenfelet talál nekünk. A tesztelés ideje alatt a matchmaking system még nem működött, ezért gyakran előfordult, hogy a frusztrált alacsonyabb szintű ellenfelek kiléptek a csata befejezése előtt.

Állatkáinknak eleinte csak 1-2 képesség áll rendelkezésére, de később bővül az arzenál, 20. szinten már hat képesség közül választhatjuk ki azt a hármat, amelyet használhatunk. A képességek között szerepelnek sebzések és gyógyító varázslatok és vannak egészen speciális effektek is, pl. a Singing Sunflower egyik támadása napos időben többet sebez. A petek több típusba sorolhatóak (undead, mechanikus, repülő, vízi, elementál stb.), mindegyiknek megvannak a maga erősségei és gyengéi. Bizonyos típusok jobban használhatóak adott más típusok ellen, pl. az elementális csoportba tartozó már említett Singing Sunflower támadásai mechanikus lények ellen kifejezetten erősek, cserébe virágunk érzékenyebb a vízi lények támadásaira.

A béta varázsa: a kisbéka "data error" képessége valóban durva lehet
A peteket gyakoriság szerint is megkülönböztethetjük (poor, common, uncommon és rare, akárcsak a tárgyak), egy ritkább állatka jóval erősebb, mint sima fajtársa, ezért érdemes addig addig kutatni, amíg megtaláljuk. Sajnos kívülről minden nyuszi egyforma, és csak csata közben vagy utána derül ki, hogy vérnyulat fogtunk-e, vagy sima tapsifülest. A gyűjtői kiadásokból, instákból, speciális események során szerzet állatkáinknak nincs ugyan besorolása, de statisztikáik alapján kb. rare erősségűnek felelnek meg. Ezek a statisztikák nem túl bonyolultak, a hp a szokásos életerő, a speed dönti el, ki támadhat hamarabb, a power pedig támadások erejét határozza meg.

Trófeákban sem lesz hiány
A rendszer bevezetése jár több olyan változással is, amelynek a legtöbben örülni fognak: az egyik, hogy a peteken egy-két kivételtől eltekintve ezentúl minden karakterünk osztozik majd (a hátasokkal és a trófeákkal is ugyanez lesz a helyzet), a másik, hogy a befogott állatokat ketrecbe tehetőek és eladhatóak, így a jól kiképzett magas szintű, vagy ritka állatok kereskedelméből sokan meggazdagodhatnak majd a játékban.

Mini Thor megsemmisítő rakétacsapást mér a szkunkra
A pet battle system összességében nem rossz, és rövid távon meglepően addiktívnak bizonyult, kérdés, hogy kiállja-e az idők próbáját és hosszú távon mennyire tudja lekötni a játékosokat. Bizonyára lesz, akit teljesen hidegen hagy majd, lesznek, akik csak állatkertüket akarják majd gyarapítani (régi titkos vágyam volt, hogy legyen egy zsiráfom a Barrensből), lesz, aki raid előtt vagy két insta között ezzel üti el az időt, és lesznek olyan remegő kezű kiskorúak is, akik az elvonóban könyörögnek könnyes szemmel az ápolóknak, hogy csak még egy csatát, csak még egyet.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

34. Asagrim
2012.08.12. 07:05
Elolvastam az elsőtól az utolsó betűig, nagyon jó cikk, élvezet olvasni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Keksz03
2012.08.12. 10:45
vicc...azzal kéne foglalkozni ami miatt tömegesen hagyják ott a wowot nem ilyen buta pet battle systemmel...de hát mit lehet tenni ha a gyökér 5-12 éves gyer...akarom mondani anyukája fizeti a legtöbbet a blizzardnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. hegyitaho
2012.08.12. 11:48
@Keksz03 stop hating. te is költöttél anno matchboxos autókra ma már az nem divat hanem ez. ott a gw2 ha ez nem tetszik (meg a havidíj se)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. AxoPy
2012.08.12. 12:37
azért mert már annyi alternatíva van a wowra, és rengeteg INGYENES! de elég azt nézni csak, hogy maga a DotA, amiből az egész wow indult, hogy fel lett kapva, és most a DotA 2 megjelenésével, ami persze még mindig "béta" és a hivatalos megjelenés év végén lesz valamikor, de teljesen ingyenes lesz! meg wowoznak még egyébként rengetegen csak nem a blizzard szárnyai alatt, hanem tört PvP szervereken például, hogy ne kelljen 6 hónap felhúzni 1 karit...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. weri
2012.08.12. 12:53
Login képernyőnél meg ezt a zenét: http://www.youtube.com/watch?v=pwuCJznewFw DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Steadywarp
2012.08.12. 13:00
Komolyan játszik még valaki a wow-al?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Andos
2012.08.12. 13:10
Hát kicsit offolhatnák a témát szeptemberig, mert a GW2 is két hét, és itt van.
De a leírtak alapján ez már tényleg nevetséges. Pet battle system, egy az egyben pokemon! Kreatív ötlet grat Blizz. Azt hiszem egyértelműen látszik mára, hogy mennyit koppintanak, csak eddig óvatosan csinálták. Nincs annyi sajátos ötlete a Blizzardnak mint régen.
Témaváltás... Figyeljétek meg a fák, a környezet kidolgozottságát, és azokat a területeket, amik 60-on az alapjátékban voltak. A régebbi területeket egy az egyben úgy hagyták. A mostanihoz képest ég és föld... Azért ez elég nagy fail.
Am. hatalmas a cikk Morte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. 0rigami
2012.08.12. 13:18
Pandacsöki Boborján
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. CyberPunk6...
2012.08.12. 13:39
Andos - nem rémlik, hogy a cata kijövetelekor volt egy 1-60 revamp, ahol felújították az összes régi zónát? ^^

Persze a grafika folyamatosan fejlődik, de az első nagy pandás patchre ígérik, a fajok felújítását is, hogy olyan kifinomult grafikája legyen, mint a pandáknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Andos
2012.08.12. 13:40
Akkor bocs LK volt még mikor utoljára toltam a wowot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. K21_overlo...
2012.08.12. 14:37
Sziasztok!
Gratula a cikkhez, tetszik.
Úgy 4 hónapja hagytam lejárni az accomat - ez a dragon soulos content nem igazán teszett-
Én biztos megfogom várni az első tapasztalatokat és csak utána gondolkozok el a visszatérésen. Eddig engem nem igazán győztek meg ezek a hírek.
Köszi az összefoglalót.

Egy kis nosztalgia a sok plüss panda után, amikor még vér áztatta Cross road földjét, amikor még izzadságszag terjengett az instákban
[LINK]
/For the alliance
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. YellowFlas...
2012.08.12. 15:49
"Persze a grafika folyamatosan fejlődik, de az első nagy pandás patchre ígérik, a fajok felújítását is, hogy olyan kifinomult grafikája legyen, mint a pandáknak."

A kifinomult grafika szót a WoW-nál nem ismerik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. CyberPunk6... Yello...
2012.08.12. 16:07
azért a játéknak futnia kell egy 25ös raiden is cf meg sli nélkül, de a pandák grafikája egyáltalán nem rossz... és ilyenre akarják csinálni a többit is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Asagrim Cyber...
2012.08.12. 17:44
HD4850-nel csak WG volt játszhatatlan max grafikán, ott pedig nem 25 játékos esik egymásnak.

Integrált HD3200-assal sem téma a 30 FPS 25 fős raiden, akinek meg ennél gyengébb gépe van, az játsszom marioval. Szóval van bőven hova fejlődnie a WoW grafikájának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Gyurkov
2012.08.12. 18:43
10 oldalas cikk erről, inkább folytatom a Darkness kampány módját. Soha nem értettem meg mi a jó ebben... Oké hogy a grafika nem minden, de ettől már vérzik a retinám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Sr4c
2012.08.12. 19:31
Hát szomorú, hogy tényleg gyerekeknek csinálják.....
mind1 nekik jó lesz, majd a Titán talán kihívást jelent azoknak akiknek még a Vanilla-BC-LK volt a WoW
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. CyberPunk6... Asagr...
2012.08.12. 20:06
nekem ultrán sem szaggat, de azért egy 25ös raid, vagy egy 20vs20 azaz 40 fős AV nem kis kihívást jelent a gépeknek.

A grafikát meg emelik minden kiegészítőben. Meg a 4850-el a max grafika, az nem ugyanaz mint egy mai kártyával... DX11 ugye. Jelentős a különbség a dx9-hez képest teljesítményben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Phoenixy
2012.08.12. 20:25
AMD Phenom II X4 955 és AMD HD 5770 ultrán a Pandariás részeken sajnos csak 5-20 fps-em van.
Milyen videokártyát ajánlotok? Nekem kell az ultra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tibaimp
2012.08.12. 21:56
Phoenixy: próbáld meg használtan az 5850/5870 karikat, sokkal erősebb a mostanidtól, és nem is olyan drága már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. crowly
2012.08.12. 22:29
@hatereknek: Akinek nem tetszik nem kell megvenni.

Pet battle: a játék semmivel nem kap kevesebbet mint a korábbi kiegészítőknél, sőt. Ugyanúgy meg lesz a kezdeti szintezés, ahol a zónák legalább annyira jók mint eddig. Azt nem mondom, hogy jobbak, de biztosan nem rosszabbak. Meglesznek a kezdeti 5 fősök és raidek is. PvP kap 2 új bg-t 1 új arénát és hogy izgalmasabb legyen teljesen újra dolgozott kasztokat. Ha szúrja a szemed a pet battle hát ne játssz azzal a részével. A játék többi része ettől nem lett kevesebb. Miért nem? Mert nem ugyanazok a fejlesztők dolgoznak mindenen. Nem a raid harcokkal foglalkozó fejlesztők felét rakták át más részlegbe. A designerek sem dolgoztak kevesebbet a többi feladatukon. Több új felszerelés designt csináltak így egyszerre mint valaha korábban (egyel több kaszt és mindenkinek challange mód szetek is)

A játék gyerekeknek szól: nem jobban mint eddig. Illetve nem kevésbé szól a felnőtt népességnek. Nem lett kevesebb a vér, átlagban véve nem lett egyszerűbb a kasztok kezelése. Némely rotációt könnyebbé tették, másokat bonyolultabbá. Az ellenfelek sem aranyosabbak számomra. De ez elég szubjektív. Ha azt gondolod, hogy gyerekeknek való, nézz meg statisztikákat és meglátod, hogy sokkal többen játszanak vele a 20as korosztályból.
A játék azért szól gyerekeknek mert másnak nincs már benne kihívás: ezt csak akkor mondhatod jogosan ha jómagad képes vagy 5 fősöket challange módban megcsinálni, raideket hc módban végig verni és pvp-ben mondjuk 1800 fölé vagy inkbább 2200 fölé jutni. Amennyiben nem vagy ezek egyikére legalább képes akkor milyen kihívást hiányolsz?

"Játszik még valaki ezzel a játékkal?": még olyan 9 millióan a hivatalos szervereken (még pár millió tört szerókon). Bár mostanában sokat esett vissza a népesség, még így is sokszorosa más hasonló játékokénak. Pl. Star Wars - TOR 1 millió körüli aktív előfizetőre esett és már-már a halál széléről próbálják vissza húzni. A WoW-beli népesség esés részben annak tudható be, hogy sokan átmentek Star Warsba kipróbálni azt is, Diablo 3-ra is nagy tömegek mentek át és közben WoWot hanyagolják. Illetve a szokásos kieg végi pangás. Én accountom sincs jelenleg feltöltve, azt várom, hogy MoP megjelenjen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Smoke
2012.08.13. 06:49
Nagyon jó cikk! Több momentuma is megmosolyogtatott!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. hpeter105
2012.08.13. 10:43
igaz, hogy nem wow-ozok, de ez egyáltalán nem is ösztökél rá...óvodás gyerekeknek esetleg, mint egy gyengébb rajzfilm, a cikk egyébként jó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ghorinka
2012.08.13. 10:57
Mindenben az IQ 0-t közelíti lassan. Pl. az új talent rendszer... pfff, még egy 6 évesnek is kevés. A játékmenet is maradt a régi farm, farm, farm. Kössz, inkább soha többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. damaniac82
2012.08.13. 11:34
Olyat jót röhögök ezen az "ötéves" meg "hatéves" marhaságon, komolyan...

Azt ugye vágjatok, hogy az ötévesek nem ilyennel játszanak, mert anyuci nem fizet ki ennyit olyanra az ötévesnek, amihez azért angol meg minimális matektudás nem árt... (Persze 14 évest mondani ciki volna, mert az a ti korosztályotok )

Szvsz ahogy én látom, nektek, kedves "ötévesezőknek" (akik a tipikus gép előtt rohadó mai tinik lehettek!) fáj, hogy van még olyan játék, amiben nem az a feladat, hogy egy rozsdás kanállal kell valakit kiherélni, majd egy fűrészelt shotgunnal a fejét lerobbantani, de ettől más még simán szórakozhat jól egy vidám, színes, jópofa játékkal - aminek egyébként igenis vannak kihívást jelentő részei. (hi rated arena, rbg, hc raid, etc)

Szvsz magam részéről én is jobban bírtam a Burning Legion-os, Old God-os storyline-t, nem azert mert "darkos", hanem azért, mert classic fantasy rajongó vagyok, amibe a keleti dolgokat (pandák, buddhaszobrok, kínai sárkányok, karate, etc) nem igazán tudom beleilleszteni. De ez már az én bajom, túlteszem rajta magam.

Üdv.

egy "wowos" 30as
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ghorinka
2012.08.13. 12:00
Én sem a LK óta játszottam vele és én sem tini vagyok, de te is beismerted, hogy nem jó felé haladnak. Ki nem állhatom az olyan játékot amiben az a feladat,
" hogy egy rozsdás kanállal kell valakit kiherélni, majd egy fűrészelt shotgunnal a fejét lerobbantani". A pokémonozás, meg a nulla logikás tálent fa és hasonló elmés újítások, szerintem nem méltók a Warcraft univerzumhoz.
Közben a hasznos újítások, inkább más cégeknél, más játékokban jelennek meg.

Üdv.
egy "volt wowos" majdnem 30as
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. CyberPunk6...
2012.08.13. 13:28
A talentezésben eddig mi volt a kihívás? Felemenni az elitjerksre és megnézni a matekosok által kiszámolt legoptimálisabb elosztást?



Semmi nehéz nem volt benne, a bénát, a jót meg a pr0-t eddig sem a tálentezés választotta el egymástól (béna megnézte pr0 talentjét az armoryn és viola, lemásolta).

Most mindenki megkap minden elérhető talentet és használja legjobb tudása szerint a spelleket. Eddig is ez volt a különbség a játékosok között, nem a telnetezés.
Most megkapod a lehetőségeidet, oszd be és használd ahogy tudod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. crowly
2012.08.13. 13:31
A talent fa éppenséggel az egyik legnagyobb előrelépés. A korábbiban semmivel nem volt több logika. A 90%a megközelítőleg kötelező volt, mert az adta meg a dps-ed. Aztán a maradék 2-4 pontot oda raktad ahova akartad, de az már nem változtatott lényegeset a képességeiden. A mostaniban ugyan nem kell 30 pontot kötelezően kiosztani valahová. Ez az a része ami eltűnt. Helyette kaptán 6 pontot amit komolyabb dolgokra rakhatsz. Majdnem minden esetben egy érdekes választási lehetőség keretében (majdnem minden, tehát azért vannak még csiszolni valók). Ebben sem a logikát kell keresni. Viszont én kipróbáltam és érdekesebb. Nem 1x beállítom és fél évig úgy hagyom féle. Akár egyik instából a másikba kicserélek egyet mert most úgy tetszik. A csere nagyon egyszerű, pont azért, hogy kedved szerint variálhasd. A változás pedig észrevehető. 1-1 képesség megváltozik és másabb lesz a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim crowl...
2012.08.13. 17:23
Baromság, ezután is lesz kötelező, csak kötelező 30 helyett kötelező 6 van ...

éééés:
http://darklegacycomics.com/222.html

Érdemes megnézni a dátumot mikori ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. CyberPunk6... Asagr...
2012.08.13. 20:06
Igen lesz kötelező, pontosan ezért lényegtelen. A wow komplexitása eddig sem ez volt, hanem az, hogy használd a karaktered, ez pedig nem változik.

bár nekem cata eleje jobban tetszett, mint a vége kicsit túlegyszerűsítették az instákat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. shaddam
2012.08.13. 22:27
A béta arra tökéletes volt hogy a lich king előtti patch óta jegelt accountom jegelve is maradjon. Pet battle system, meg mi a legkevésbé rossz talent az adott szintre marhaság aztán nagyon kellett. A classok egyedisége meg jobban halott mint eddig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Andos
2012.08.14. 10:06
Na látom az igazi rajongóknak, akik a klasszikus wow univerzummal tökéletesen tudtak azonosulni, azok nem igazán tudják beleilleszteni a távol keleti stílust. Nálam ez húzta meg a határt, hogy na ezt a moslékot, már nem öntitek a nyakamba drága pénzért Blizzard. Már a tauren paladin is éppen hogy kibaszta a biztosítékot, de legalább a hivatalos történetből vettek át ötleteket, ami ugye jobban passzol a wowos világhoz, mint egy warcraft 3-as fun content.
Sokat hisztiztem emiatt wowhungaryn is, meg más fórumon is, de egyhangúan leszavazott mindenki, hogy jó lesz ez ne sírjon a szám. Nem értettem az embereket...
Eddig is voltak amúgy a wowban oda nem illő hülye dolgok, pl. chopper, vagy hogy elő lehetett venni egy komplett napozóágyat az inventorydból. De könyörgöm ezek nem egy egész kiegészítő alaptartalma...
Szóval szerencsére látom, hogy nem én vagyok a hülye. Másnak is böki a csőrét, hogy rossz úton halad a Blizz, és egyre kevesebb kreatívitást visznek a játékukba, de sebaj mindjárt itt a GW2, amihez eleinte nagyon szkeptikusan álltam hozzá, mert a wow a best. De sokkal inkább a játékosok kénye kedveit közelíti meg a tartalom, rengeteg új lehetőséggel, nem a megszokott farmolás a játék alapja. Bár biztos ti is hallottatok róla ezt azt.
Ezeket volt wow rajongóként írtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim
2012.08.14. 18:43
Miért? Aliennek a Draenei nem elég?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Qouzey
2012.08.19. 08:10
Szerintem Blizzardnak meg kellene lépni azt hogy indít lvl 60-70-es szervereket. Bár tény hogy nekik az nem biznisz mivel akkor senki nem venné meg a gagyi kiegészítőket. Emiatt sokat inkább a tört szervereket választják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Blackwisky
2012.10.24. 16:58
Nekem sosem tetszett az lk. cata meg ez a fos panda. Csak a BC ami szerintem a legjobban sikeredet rész minek még ilyen szarságokat is csinálni? Még panda nem elég hogy a catában vérfarkas van lassan majd betesznek egy elefántot is karakternek. Rossz fele megy a blizz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!