iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2003 - 1. rész

Dátum | 2012. 01. 05.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

A 2003-as esztendővel már egész közel kerültünk a játékvilág egyik legjobb évének számító 2004-hez. A dollármilliós megjelenések előszele már érezhető volt ekkor, hihetetlenül jó játékok láttak napvilágot minden platformon. PC-n még mindig virágkorukat élték a stratégiák és a menedzserjátékok, s mivel manapság úgyis kevés igényes darabbal van dolgunk (vagy csak simán "kevés darabbal", sajnos), kezdjük is ezekkel a gondolkodást igénylő műfajokkal a sort.

Anno 1503
2003 tavasza roppant termékeny év volt a stratégáknak. Márciusban jelent meg az Anno 1503, melyben egy jól megrakott hajóval kikötve kellet várost alapítanunk és stabil gazdaságot kiépítenünk. A '98-as Anno 1602-höz hasonlóan eleinte itt is csak alapvető ellátmánnyal kereskedhettünk, mint élelem, bőr, vagy alkohol, de ahogy nőtt a városunk, úgy léphettünk fejlettebb a technológiai létrán, és vonhattuk be a körforgásba a bonyolultabb termékeket. A játék ráadásul figyelte a populáció alakulását: minél többen éltek a városban, annál nagyobb arányban gyűlt az arany a kasszába. Mindemellett fejlődött a hadviselés, most már nem négy, hanem hét különféle egységet lehetett gyártani. Ráadásul a különféle egységek ügyes felhasználása kulcsfontosságúvá vált a katonai stratégiában. A rajongók szerették az Anno 1503-at, annyira, hogy több folytatás érkezett. Legutóbb épp dragon83 kolléga mutatott be egy, a jövőre összpontosító felvonást.

Sim City 4
Persze városépítős stratégiai játékot készíteni senki sem tud olyan szakértelemmel, mint a zseniális Will Wright. Nem csoda hát, hogy az Anno 1503-nak is komoly kihívás volt az előtte két hónappal, januárban debütáló Sim City 4. A méltán népszerű menedzserszéria legújabb felvonását komoly elvárások előzték meg, melyeknek jórészt meg is tudott felelni. A városok itt már régiókban épültek, melyeket szegmensenként lehetett benépesíteni. A legkisebb 1 km-es oldalakkal bír, míg a legnagyobb 4 km-esekkel – összehasonlításképpen, egy 16 km2-es város, mely a játékban nagynak számít, eltörpül New York Manhattan negyedétől, ami 60 km2. Ennek ellenére menedzselni még egy ilyen relatíve kicsi területet sem volt könnyű. Játékmenet terén három fő játékmóddal találkozhatunk. Az első, Isten módnak nevezett változat szabad kezet ad a terraformálásban és a természeti katasztrófákkal is nyugodtan játszadozhatunk, de csak míg fel nem épül a város. A Mayor Mode már ismerős lehet a korábbi részekből, itt ugyanis egy polgármesterként kell helyt állni. Stabilizáljuk a gazdaságot, munkahelyeket teremtünk, kifejlesztjük az infrastruktúrát. Hát igen, sok mai polgármester is tanulhatna egy keveset a Sim City 4-ből. A harmadik, abszolút új mód a MySim, melyben a The Sims karaktereit költöztethetjük be Sim Citybe. Itt a drága simjeink már öregednek és meg is halnak, hogy gyermekeik vegyék át nevüket és állásukat. Technikai fronton is fejlődött a játék, lévén a grafika belépett a 3. dimenzióba. A játék egyébként jól fogyott és a sajtó is szerette, noha 5. Sim Cityt azóta sem láttunk.

Restaurant Empire
Még mindig a menedzserjátékoknál maradva, 2003-ban jelent meg a Trevor Chan (Capitalism 2, Seven Kingdoms) által alapított Enlight Software étteremszimulátora, a Restaurant Empire. A játékban – mily meglepő – egy éttermet kell üzemeltetni és sikerre vinni, hogy lehetőleg minél több vendég távozzon elégedetten, üres zsebbel, tele hassal. Lehet amerikai, francia és olasz éttermünk is. A sztori szerint pedig egy Armand LeBeouf nevű ínyencet személyesítünk meg, aki a nagybátyjától kap lehetőséget a bizonyításra. Ha jól vezetjük az első éttermet, idővel megnyílik előttünk az üzlet globális oldala, és még több kajáldát nyithatunk. A történetben még ellenségre is futja: a világ éttermeinek 60%-át felügyelő Omnifoodot kell két vállra fektetnünk. A Restaurant Empire kellemes játék, noha sok gyermekbetegséggel küzdött, így a sajtó sem értékelte túl magasan (olyan 5-6 pontokat adtak rá). Ennek ellenére jól fogyhatott, mert bár pontos adatokat nem sikerült szerezni, 2009-ben jött egy számozott folytatása, még több jól csengő recepttel az étlapon.

Master of Orion III
A menedzserstratégiákat magukra hagyva nyergeljünk át egy azért rokonítható műfajra, a 2002-ben kifulladásig tolt körökre osztott stratégiákra. A stíluson belül is egy különösen sokat várt darabra, a Master of Orion III-ra, melyet a sikeres második rész után messiásként vártak a rajongók. A sztori ott vette fel a fonalat, ahol a '96-os előd letette. A Master of Orion II-ben felfedezett Antares valójában egy előretolt helyőrség volt. Az azóta eltelt időben az antaraiak az Orion szektor összes fiatal faját leigázták, rabszolgasorba hajtva az ott élő népeket. A játék persze csak ezer évvel később veszi kezdetét, amikoris az antarai birodalom egy elfuserált biofegyver program miatt darabjaira hullik. A játékmenet hozta a már megszokott TBS rendszert, amiben vagy az AI-t, vagy maximum három másik játékost kellett lenyomni. Mai szemmel nézve szinte elhinni is nehéz, hogy voltak, akik átlátták az MOO 3-at. Főleg mert bár a játékmechanika megfelelt az elvárásoknak (oké, sokat nem fejlődött), a felhasználói felület a '90-es években ragadt. Kritika érte továbbá a katasztrofális mesterséges intelligenciát és a sok-sok programhibát, melyek a játék első változatát majdnem játszhatatlanná tették. Emiatt aztán sem a boltokban, sem a magazinokban nem szerepelt túl jól a trilógia záró darabja, mely óta nem is jött újabb Master of Orion.

A második – és ezúttal utolsó – TBS a listán egy kicsit könnyedebb témát dolgoz fel. Ősszel jelent meg a klasszikus Worms sorozat első 3D-s része, a roppant fantáziadús névvel ellátott Worms 3D. A játékmenetet a Team 17 igyekezett a lehető legközelebb hozni a 2D-s elődökhöz: nagy, rombolható pálya, rajta kukaccsapatokkal, akik betegebbnél betegebb fegyverekkel igyekeznek elintézni egymást. A hangulat könnyed és humoros, a felszín alatt azonban komoly taktikai stratégia rejlik, melyet könnyű játszani, mesterien vinni azonban nehéz. Mivel a játékmechanika gyökereit érintetlenül hagyták a fejlesztők, minden mást a 3D-s környezetre bíztak, ami úgy ahogy képes volt elvinni hátán a játékot. A pályákat megint véletlenszerűen generálhattuk, de építhettünk is, az eredmény pedig még ennyi év távlatában is impresszív. Ugyan grafikailag nem nagy eresztés a Worms 3D, de legalább mindent szét lehet lőni benne, persze nulla fizika mellett. Ráadásul a kukacok most már el tudnak bújni a térbeli objektumok mögé, egy dimenzióval mélyebbre tolva az amúgy sem buta rendszert. Sajnos azonban a legtöbb vásárlónak ez sok volt, és mivel a gépigény is magas lett (nem is beszélve a bugokról), a Worms 3D csak közepes eladásokat és jó, de nem kiemelkedő sajtóvisszhangot kapott. Azért folytatás jött dögivel, még 3D-ben is, sőt, a Worms 3D és a Worms 4: Mayhem egy újrakiadást is megéltek Worms: Ultimate Mayhem címen, 2011-ben.

Worms 3D
Most pedig, hogy letudtuk a cikk TBS részlegét, jöjjön a jutalomfalat: 2003. február 14-én jelent meg a volt Westwood dolgozókból verbuvált EA Pacific legjobb játéka, a máig legendás Command & Conquer: Generals. Talán nem is kéne ennél többet mondani, mert biztos, hogy az olvasók 90%-a találkozott ezzel a remek RTS-sel valamilyen formában. A Tibérium univerzumtól távol (vagy épp benne, csak korábban – bizony, ez is egy népszerű teória) álló mellékszál a közeljövőre összpontosít, mikorra a terrorizmus elleni harc oly mértékig eluralkodik a világon, hogy már csak három szuperhatalom képes helyt állni a csatatéren: az USA, Kína, és a GLA, ami egy rakás, mezítlábas terrorista alapította söpredék, scud rakétákkal és biológiai mérget spriccelő traktorokkal. Ezt a sztorit 9/11 után alig másfél évvel lenyomni az USA cenzorainak torkán nem lehetett semmi, furcsa is, hogy pont az EA vezetése vállalta a kockázatot. Mindenesetre mi, játékosok csak hálásak lehetünk, mert egy máig kiemelkedő RTS lett a végeredmény. A technokrata USA, a túlnépesedés miatt embertömegekkel operáló Kína, és a minden szemétből fegyvert kovácsoló GLA kiválóan kiegészítik egymást, a játékosok között máig megy a vita arról, hogy melyik a legjobb oldal. Ráadásul a kampányon túl, multiban nem csak oldalt, de tábornokot is választanunk kell (innen a cím), aki saját szuperfegyvereket és korlátozásokat von magával, tovább mélyítve a játékot.

C&C: Generals
A roppant élvezetes játékélményt a kiváló technikai megvalósítás is segítette. A Generals egy SAGE-nek nevezett, házon belül eszkábált motorral működik, mely még most, 2012-ben is jól néz ki, annyira, hogy a 2010-ben kiadott Command & Conquer 4 is ezt az engine-t használja. Hátránya azonban, hogy – főleg a Generals esetén – nehezen optimalizálható. Szinte nincs olyan gép, ami egy idő után ne adná meg magát egy nagyobb seregnek. Ez különösen 2003-ban volt probléma, bár nem árt hozzátenni, hogy a főleg rush stratégiára épülő multiplayer ügyesen kicsúszott ez alól a probléma alól.

A sajtó imádta a Generalst, ami nem is csoda. A vásárlók vitték, mint a cukrot, egy évvel később kiegészítő is megjelent hozzá, Zero Hour címmel. Jövőre (tehát 2013-ban) pedig várható a Generals 2, mely az első videó alapján ugyanolyan lenyűgöző lehet, mint elődje (egyébként a BioWare fejleszti). Csak ne húzzák ki a lába alól a bázisépítést, és az első részre jellemző, szatirikus humor is maradjon meg (máig megmosolyogtató, amikor a GLA-s peonra kattintva az "I need new shoes!" kiáltás tör elő a hangfalból).

Szintén tavasszal jelent meg a Commandos-szal híressé vált Pyro Studios római hadvezérekről szóló RTS-e, a Praetorians. A fejlesztők igyekeztek összegyúrni a gyors, bázisépítős stratégiák és a wargame-ek legjobb elemeit, a bizarr összkép viszont nem elégítette ki mindkét oldalt. A játékos egy tábornokot személyesített meg Julius Cézár seregében, hogy legyőzze a Római birodalom ellenségeit. A kampány kizárólag a rómaiak szemszögéből volt játszható, noha skirmishben ki lehetett próbálni a gallokat és az egyiptomiakat is. Bár a Praetorians közelebb áll a sima RTS-ekhez, mint a Total Warhoz és rokonaihoz, tény, hogy egyszerre nagyobb csapatokat is irányításunk alá lehet vonni. A Pyronál törekedtek a történelmi hűségre, és egy kisebb, fanatikus rajongótábor ki is épült a program körül. Ez viszont nem volt elég ahhoz, hogy a Praetorians komoly branddé váljon, így sajnos folytatás sem érkezett.

Praetorians
Nem úgy, mint a Warcraft III-hoz, melyet sokan máig a legjobb RTS-nek tartanak (mármint azok, akik például nem a Generalsnak vagy a StarCraftnak tulajdonítják a címet). A Warcraft III: The Frozen Throne, bár csak egy kiegészítőlemez, annyi újdonságot ad az alapjátékhoz, hogy nélküle ma már elképzelni is nehéz a Blizzard legendás RTS-ét. A The Frozen Throne új kampánnyal bővíti az emberek, orkok, éjelfek és élőholtak történetét, ráadásul zöld barátaink ráadásul inkább egy RPG-szerű mini-kampányt kaptak. Ami magát a tartalmat illeti, felsorolni is nehéz, mennyi mindent kapunk: új egységek, fajonként új hősök, illetve két új nép (Naga és Draenei), akiknek ugyan nincs saját kampányuk, de az emberek és az elfek oldalán fel-fel tűnnek, hogy színesítsék az amúgy sem fakó repertoárt. Ráadásul visszatér a komoly tengeri hadviselés is, amit sokan hiányoltak a Reign of Chaosból.

Warcraft III: The Frozen Throne
Eladási adatokkal nem szolgálhatunk, de egy biztos: a The Frozen Throne hatalmas anyagi és kritikai siker lett, minden magára valamit is adó Warcraft rajongónak kötelező vétel. A Blizzard online csataterén, a Battle.neten most is százezrek játsszák, így ha a kedves olvasó kívánja, bátran kipróbálhatja magát. Főleg, hogy a kiegészítő még tovább tökéletesítette az amúgy is kiváló multit.

Ennyi taktikázás után érdemes ugrani, és bár az akciójátékok túl nagy pálfordulást jelentenének, egy félig-meddig kalandjátéknak betudható hibrid bőven alkalmas, hogy kitöltse az űrt. Ez a hibrid pedig nem más, mint a sok-sok évig várt, majd végül 2003 őszén debütált Broken Sword: The Sleeping Dragon. Minden idők egyik legjobb kalandjáték-sorozatának harmadik felvonása immár a point and click játékok tetszhalála alatt érkezett, s mint ilyen, igyekezett megfelelni az ipar elvárásainak. Ez a gyakorlatban 3D-s grafikát és akciót erőltető minijátékokat jelentett, melyek pont elegek voltak ahhoz, hogy a komoly kalandorok ne vegyenek tudomást az alvó sárkányról. Kár, mert tulajdonképpen nem volt rossz játék. A sztori szerint George és barátja, Harry épp Kongóba repülnek, hogy találkozzanak egy tudóssal, aki állítja, hogy felfedezett egy kiapadhatatlan energiaforrást. A dolgok persze nem mennek simán, a tudós meghal, George pedig egy újabb szövevényes összeesküvésben találja magát, amiből csak ex-de-azért-lefekszik-vele csaja, Nico húzhatja ki.

Broken Sword: The Sleeping Dragon
A kellemes sztori mögött többek között puzzle feladványok és minijátékok várják a vállalkozó szelleműeket, meg kismillió doboztologatós fejtörő, ami sokáig mémként élt a kalandor közösségben. A grafika viszonylag jól nézett ki, a hangok és a zene pedig még most is hangulatos, de sajnos Nicót ezúttal is más szinkronizálja, ami alaposan rontja az összképet.

A sajtó egyébként szerette The Sleeping Dragont, és szép lassan ugyan, de az eladások is összegyűjtötték a pénzt egy negyedik epizódra, mely 2006-ban jelent meg. Érdekesség egyébként, de már készül a Broken Sword 5 is, mely, ha minden igaz, újra 2D-s lesz.

Beyond Good & Evil
Bár inkább akciójáték, mintsem kaland, azért mutat némi közös géntérképet a műfajjal Michel Ancel francia dizájnergéniusz kultikus klasszikusa, az esztendő végén jött Beyond Good & Evil. A játék úgy vonult be a gamer történelembe, mint 2003 legjobbja, amivel a kutya sem játszott. Nem vicc, a szinte csak 90% feletti értékeléseket kapott remekmű valahogy nem érdekelte a vásárlókat, amit utólagosan a túl komoly címmel és a kevés marketinggel szokás magyarázni (hogy ebben mennyi igazság van, az más tészta, valószínűbb, hogy egyszerűen csak rosszkor jelent meg). Pedig egy biztos, aki kipróbálta, máig emlékszik erre a különc mesére. A sztori 2435-ben veszi fel a fonalat egy Hillys nevű bolygón, amit épp ostrom alá vont az agresszor DomZ armada. A bolygó lakosai a galaxis többi rendszerétől elszeparálódva csupán a helyi katonai erőben, az Alpha Sections-ben bízhatnak, melyet viszont folyamatosan fürdet a lázadó föld alatti mozgalom Iris Network. Mindeközben Jade, a csinos fotós nagybátyjával, a marcona, de csupaszív szerelővel (aki egyébként egy malac), Pey'j-dzsel karöltve igyekszik az igazság végére járni, hogy olyan utakra tévedjen, amilyenre nem is számított.

Ez egyébként magára a játékra is igaz. Alapjaiban véve egy Zelda-szerű akció-kaland programról van szó, mely viszont történetében és atmoszférájában messze maga mögé utasítja a Nintendo zöldsipkás kölykét. Feladataink közé tartozik többek közt a harc, a lopakodás, a fényképezés, a versenyzés, a hajókázás, a repülés... hát igen, igazi ász csomagról van szó. A Beyond Good & Evilt egyébként az iPonon is bemutattuk már, illetve tavaly kijött egy HD kiadása konzolokra, melyet mindenkinek ajánlott kipróbálni.

Az akció-kaland műfaj másik jelentős darabja 2003-ból a szintén év végén érkezett Prince of Persia: The Sands of Time. A Ubisoft döntése, mely szerint itt az idő modern formába önteni Perzsia hercegét, valódi remekművet eredményezett, amit akkoriban nem sokan gondoltak volna. A sztori szerint a Herceg rálel az idő homokjára és tőrére, melyet apja varázslója és bizalmasa arra akar felhasználni, hogy a világ ura legyen. Kisebb intermezzo után a palota és a város az idő rabja lesz, mindent eltorzít a kiszabadult homok. A Herceg igyekszik menteni a menthetőt és megállítani a varázslót, ehhez pedig a nála lévő tőr hatalmát veszi igénybe. A tőr a játék legnagyobb újítása is volt egyben. Használatával meg lehet állítani, le lehet lassítani, sőt, vissza lehet pörgetni az idő kerekét. Bár menteni nem tudunk akárhol, a tőrrel visszatérhetünk egy-egy fatális találkozásból. Mindezt csodálatos 3D grafika, remek pályák és roppant jól megtervezett logikai feladványok egészítették ki, az év egyik legjobb játékává téve a Sands of Time-ot. A siker zajos volt, az idő homokja új sorozatot szült, nemrég pedig HD-ban is megjelent a trilógia, sajnos kizárólag PS3-on.

Prince of Persia: The Sands of Time
Az idő homokjától már csak egész kis ugrás az eltorzult valóság, mellyel a Silent Hill 3 riogatott minket 2003 őszén. A játék a klasszikus, csak Playstationön megjelent első rész közvetlen folytatása. A sztori szerint Harry, az első rész protagonistája szép, egészséges fiatal lánnyá nevelte Heathert, akinek persze fogalma sincs valódi származásáról. Egy nap azonban minden a feje tetejére áll a 17 éves lány körül. A délutáni vásárlás rémálomba csap, ahogy mutáns lények lepik el a sötét folyosókat, Harry pedig az örök vadászmezőkre költözik, lányára hagyva a világ megmentését. Meg egy iszákos magánkopóra, a kezdetben perverz leselkedőnek tűnő Douglasre. Többet elárulni vétek lenne, mert bár nem ez a legjobb sztori Silent Hillben, azért megér egy misét.

Silent Hill 3
A játékélmény megmarad a Silent Hill 2 formulájánál, igaz, szűkebb, klausztrofóbb lett. Heathernél is inkább a közelharci fegyverek dominálnak, és ahogy korábban, most is jobb elfutni a szörnyek elől, mert erősek és simán kinyírnak, ha nem figyelünk oda. A grafika döbbenetes volt 2003 nyarán, PS2-n, PC-n pedig még annál is szebb lett, hála a magasabb felbontású textúráknak. Egyedül az volt zavaró, hogy a játék 5 CD-n terpeszkedett (volt DVD-s kiadás is, bár Európában nem lehetett kapni), na meg nem szerette a billentyűzet+egér kombót, így érdemes volt gamepadet venni hozzá. Ezeket az apróbb nüánszokat leszámítva viszont tényleg pazar játék volt, ami még ma is simán megállja a helyét (csak összehasonlításképpen, a 2009-es Homecomingot megeszi reggelire).

Unreal II: The Awakening
A túlélőhorrorból ideje átcsapni az akcióba, és vele az FPS-ek mezejére, mely ugyan 2004-ben több nagynevű alkotást szült, de azért ebben az évben sem volt oka panaszra az emberszimulátorok rajongóinak. Először is tavasszal végre megjelent az ezer éven át halasztgatott Unreal II: The Awakening, ami zseni... izé... szóval, szódával elment, de a döbbenetes első résznek a nyomában sem ért. John Dalton zsoldos története, oldalán a cicis Aidával, az iszákos Isaak-kel és a furcsán beszélő, idegen Ne'Bannal valahogy nem ragadta meg a játékosokat, bár az is igaz, hogy a játékkal kapcsolatban túl magas elvárások fogalmazódtak meg. A grafika mindenesetre döbbenetes volt a maga idején, az Unreal Engine 2.0 kitett magáért – kár, hogy az agyondicsért Karma fizika sehol sem volt észrevehető. Multi pedig nem jutott, mondván, hogy arra ott lesz az UT 2003. A rajongók sírására persze később pótolták, de ez már nem ugyanaz.

Call of Duty
Volt azonban egy FPS megjelenés 2003 őszén, ami mindenkit meglepett: a volt 2015 Inc.-ből verbuválódott Infinity Ward a semmiből robbant elő a Call of Duty című második világháborús FPS-sel, mely tulajdonképpen a Medal of Honor: Allied Assault szellemi folytatásaként fogható fel. A Call of Duty már a játékvilág nehézsúlyú bajnoka lett, nincs cím, ami képes lenne annyi eladott példányt összehozni, mint a CoD sorozat. Akkortájt viszont még nem tudtuk, hogy ez lesz. Csak azt, hogy kaptunk egy szuper játékot, ami a kissé elavult technológia (Quake 3 engine) ellenére is elvarázsolt minket. Az egyjátékos módban angol, amerikai és szovjet bakaként állhattunk bosszú a nácikon, míg multiban olyan, mára szép emlékké halványult pályákon irthattuk egymást, mint a Harbor vagy a Railyard. A kritikusok is szerették a CoD-ot, bár átláttak a szitán, így nem kapott kiemelkedően jó értékeléseket. A játékosok viszont azóta megállíthatatlanul CoD-oznak.

Ezzel véget is ért kis visszatekintésünk, igaz, a 2003-as év még sok-sok jó játékot hozott, melyekből a második felvonásban szemezgetünk majd, érdemes lesz velünk tartani!

Kapcsolódó cikkek:
PC-s játéktörténelem: 1990 előtt
PC-s játéktörténelem: 1990
PC-s játéktörténelem: 1991
PC-s játéktörténelem: 1992
PC-s játéktörténelem: 1993
PC-s játéktörténelem: 1994 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 1994 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 1995 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 1995 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 1996 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 1996 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 1997 - 1. rész
PC-s játéktorténelem: 1997 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 1998 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 1998 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 1999 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 1999 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 2000 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 2000 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 2001 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 2001 - 2. rész
PC-s játéktörténelem: 2002 - 1. rész
PC-s játéktörténelem: 2002 - 2. rész

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. Phantomstr...
2012.01.05. 09:12
A Sim City-vel elég jól elvoltam annak ellenére, hogy még éretlen voltam hozzá, és amint csődbe vittem a várost, inkább egy természeti katasztrófasorozattal elpusztítottam. A Restaurant Empire-ben már azért több sikerélményem volt.

A Worms 3D-t pocséknak találtam, és maradtam az Armageddonnál. Azóta sem tudott senki rávenni, hogy még egyszer 3D-s Worms-höz nyúljak.

A Generals-ba viszont rengeteg játékórát beleöltem. Akkoriban egy kis 900MHz-es Celeronom és egy 32MB-os TNT2-m volt. Nem is meglepetés, hogy istentelenül szaggatott. Nem is húztam sokáig a gépújítást.

Ami igazán megfogott, az viszont a Prince of Persia és a Call of Duty volt. A Half-Life 2 és a GTA Vice City mellett talán ezeket játszottam ki legtöbbször. Na azok tényleg játéktörténelmi darabok.

Remélem ezúttal nem hagyjátok ki az összefoglalásból a GTA Vice City-t, mint a 2002-esből a GTA 3-at. Szerintem mindkettő a maga éve legnagyobb durranásai közé tartozott, és eléggé méltatlan volna megfeledkezni erről is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. BeZol
2012.01.05. 12:02
Red Alert 2 után én is rengetegett Generalsoztam, emlékszem 1 hétig azzal szenvedtem, hogy a legerősebb gépet elverjem 1v1-ben kispályán. Minden pályára kidolgoztam a kis taktikámat, aztán felmentem netre, és szétírtottam mindenkit, de aztán maradtam a lan-nál, mert túl sokszor szakadt meg a netem, de mindig jöttek a haverok és toltuk 3asban, csak sajnos ha jó nagy seregeket csináltunk, élvezhetetlenül képregényes lett
Az igazi worms sztem maradjon csak 2D, ez a 3d-s nekem sem jött be.
Prince of Persia pedig tényleg nagyon ütős volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. nedcoleman
2012.01.05. 12:11
Azt hittem, hogy a Star Wars Knight Of The Old Republic-ot is 2003-ban adták ki... az jóvoltaz
Lehet utánna kellene járnom vagy megvárni a második részt...

2003-as év nyertese részemről a BGE volt, ráadásul most HDben ki is adták újra konzolra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Zelbacsi
2012.01.05. 12:55
Call of Duty 1? Imádtam. Aztán jött a United Offensive és a COD:UO val visszatértek a CSből ismert álmatlan éjszakák. Ó azok a szép idők!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. homeware
2012.01.05. 13:01
Nekem a SimCity és a Silent Hill 3 amik kellemes emlékeket jelentenek.
Az SH3 a második legjobb rész a sorozatban, közvetlenül a 2 után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. muci07
2012.01.05. 13:07
HOL VAN A VICE CITY?????????????????????????????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. mcadam
2012.01.05. 13:48
War3 + CoD1 ... mind a mai napig a 2 kedvenc játékom, szívesebben játszok velük, mint a mai cod29-el, azt se tudom hány van belőlük...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gery84
2012.01.05. 15:54
A cod már akkoriban is elavult motorra épített, ebben semmit nem változott!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. myckie2
2012.01.05. 16:32
Cod 1 hatalmas játék volt jó sok emléket idéz bennem :'). Cod 1 (+ uo) + C&C Generals, és a war 3 is mai napig hatalmas játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. revolit
2012.01.05. 17:39
"ráadásul zöld barátaink ráadásul inkább egy RPG-szerű mini-kampányt kaptak" W3:TFT-nél javítsátok

Jó amúgy, megyek olvasom tovább

Generalsal mennyit LAN-oztunk, imádtuk! W3-at meg néha még mindig előveszem Bár főleg DOTA miatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Gyurkov
2012.01.05. 21:17
Call of Duty... amikor még ért valamit a sorozat! Régi szép idők.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gezu1025
2012.01.05. 23:34
Na ez igen! Ez év volt!

Sim City 4 mai napig előszedem.
Sands of time igencsak nagyot ütött
És hát persze a COD se kutya.

Ehhez hozzádobom a (szerintem) valaha készült legjobb játékot, a KOTORT és akkor meg is vagyunk nagyjából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mcadam
2012.01.06. 01:04
Visszasírom azokat a időket, egész este CODoztunk cimborákkal... de jó is volt még akkoriban, könnyü volt az élet gyerekként...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. BiP
2012.01.06. 20:43
Én már nem voltam gyerek, de jók is voltak azok a gondtalan egyetemista évek, én is visszasírom, éjszakába nyúlóan nyomtuk a COD-ot meg a CS-t. (kár, hogy pár éve már nincs időm játszani )

Ami játék meg kimaradt, gondolom az lesz a 2.részben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Giggsy
2012.01.06. 20:56
A Beyond Good and Evil hatalmas egy játék, szégyen, hogy ennyire rosszul szerepelt Amúgy ha már konzolra kijött belőle a HD verzió, ugyanezt megtehették volna PC-re is, lévén, hogy 64 bites rendszeren játszhatatlan a játék, ahogy nincs benne szélesvásznú képarány sem. A régi rajongók egész biztosan megvették volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Chocho
2012.01.07. 08:47
@Giggsy:

Smteamen és GoG-on kapni egy felújított verziót, elvileg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kockaharco...
2012.01.07. 19:22
"Volt azonban egy FPS megjelenés 2003 őszén, ami mindenkit meglepett: a volt 2015 Inc.-ből verbuválódott Infinity Ward a semmiből robbant elő a Call of Duty című második világháborús FPS-sel, mely tulajdonképpen a Medal of Honor: Allied Assault szellemi folytatásaként fogható fel. A Call of Duty már a játékvilág nehézsúlyú bajnoka lett, nincs cím, ami képes lenne annyi eladott példányt összehozni, mint a CoD sorozat. Akkortájt viszont még nem tudtuk, hogy ez lesz. Csak azt, hogy kaptunk egy szuper játékot, ami a kissé elavult technológia (Quake 3 engine) ellenére is elvarázsolt minket. Az egyjátékos módban angol, amerikai és szovjet bakaként állhattunk bosszú a nácikon, míg multiban olyan, mára szép emlékké halványult pályákon irthattuk egymást, mint a Harbor vagy a Railyard. A kritikusok is szerették a CoD-ot, bár átláttak a szitán, így nem kapott kiemelkedően jó értékeléseket. A játékosok viszont azóta megállíthatatlanul CoD-oznak."


Ez most is így van, megkaptuk a COD MW3-at is elavult motorral, még is többen megvették mint bármelyik játékot.. ez a nem semmi!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. zseko
2012.01.07. 22:33
Ez most is így van, megkaptuk a COD MW3-at is elavult motorral, még is többen megvették mint bármelyik játékot.. ez a nem semmi!!

No igen... végülis, ha szarkasztikus lennék azt mondanám: egymilliárd légy nem tévedhet DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Keksz03
2012.01.08. 11:42
mikor fogjátok fel végre h nem mindenki vérpistike és nem az számít h milyen motor fut, hanem h milyen a játék...legyen jó a sztori, legyen izgalmas és kössön le! felőlem lehet 2D-s is! hagyjátok ezt az elavult motor butaságot mert csakis saját magatokat minősítitek ezzel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. zseko
2012.01.08. 18:35
Keksz03 persze hogy nem számít milyen régi a motor HA jó játékot készítenek. Ami az MW sorozatra, és az MW3-ra már nem jellemző. ([LINK]) Lehet akármilyen csili-vili ha tartalom nulla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tomboy013
2012.01.09. 08:11
zseko: lehet szerinted nem jellemző, szerintem meg nagyon jó az összes MW, főleg a 2. Ez épphogy nem csilli-villi hanem van tartalma is. Csilli-villi a BF aminek nincs tartalma =) De ezt nem a szokásos vita kirobbantására mondtam, csak egy vélemény =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Atesz1987
2012.01.09. 09:34
tomboy, szerintem a BF-nek is van tartalma. Nyilván nem játszottál még multit vele, és ezért mondod ezt. Ez nem egy Single playerre kihegyezett játék, soha nem is volt az. Nem értem ezt miért rója fel neki bárki is. Én a 2 multijába már 300 órát raktam, pedig 2009-ben vettem 4 ezer forintért a kiegészítőkkel együtt. Ha belegondolsz, hogy egy mozijegy a 2 óra szórakozásért 1500 ft, akkor azt hiszem jó üzletet csináltam. Azt a részét játszd a játéknak, amire készült, és akkor nem beszélsz butaságokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Phantomstr...
2012.01.10. 11:52
"nem az számít h milyen motor fut, hanem h milyen a játék."

Na milyen is a játék. A single egy lineáris szkripthalom, a multi meg alig fejlődött valamit az MW1 óta.
Az is igaz, hogy nem a kinézet számít, de hogy az első rész óta (nem tévedés!) ugyan azt a motort erőszakolják meg (ez lassan már hullagyalázás), és hogy a grafika sem mutat fejlődést az MW1 óta, már öt éve, az már túlzás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. asdsa
2012.01.12. 15:37
Szerintem meg mindegy hogy néz ki egy játék, milyen a sztorija, csak kellőképpen vegye el az életedet, amikor vele játszasz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. coolpet
2012.01.12. 19:24
Cod-hoz tudnek hozzaszolni.
COD1 : Az isten, es hozza az UO. Hosszu honapokig toltunk warokat koliban es neten. 9/10
COD2 : Annyira nem emlexem ra, de biztos jovolt
COD3 : Konzolra? nemtudom, nememlexem ra.
COD4 (MW) : kedvencem meg a sorozatbol ez volt, modern harcaszat. 6/10, tobbszor jatszhato
COD5 (WaW) : Csak a zombis palya volt szamomra ertelmes, azon hentelni multiban, haverokkal. Micsoda kuzdelmek voltak, es a mappackokkal amik jottek meg... 4/10
Cod6 (MW2): tetszetos grafika, jatekelmegy 2/10. 1x jatszhato
Cod7 (BO) : tetszetos graf, jatekelmeny 4/10. 1x jatszhato
Cod8 (MW3): ugyanaz
Ha megtobb jon ki, mar nem fogom kovetni, unalmasak, minig ugyanaz a tema, beszoritott keretek kozott agyonscriptelve vidd vegig agyatlanul a palyat es kesz. Tiszta konzolfeeling

Az egesz mar kezd az nfs-hez hasonlitani. Ott is az Undergroundig jutottam, a tobbit mar csak elkezdtem/1x vegigjatszottam.

Hat ennyi

Diablo 2 es kieget ki ne hagyjatok a folytatasbol !!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zabalint
2012.01.14. 11:54
Hmm, ezek közül a Generals-al és a Warcraft 3 kiegészítőjével játszottam, de előbbivel csak jóval a megjelenése után. Mindkettő nagy játék volt, a Warcraft 3-at viszont nem igazán tekintem stratégiának, inkább szerepjáték stratégia elemekkel. Ha jól emlékszek, a Generals Zero Hour története az volt, hogy az USA kivonul Európából, amit a terroristák(GLA) szállnak meg, végül Kína kisöpri őket innen. Érdekes egy jövőkép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. RealDreamQ
2014.12.29. 16:27
Ismét szebbült a grafika , jobb játékok .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!