iPon Cikkek

Perfect World - Online világ keleti módra

Dátum | 2010. 03. 18.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Ha „ingyenes” (jelen esetben havidíj nélküli, mikrotranzakciós), keleti fejlesztésű MMORPG-ről hall az ember, óhatatlanul is előkerülnek az előítéletek: monoton hentelés, nyugati ember számára nehezen emészthető, küldetéseket, kidolgozott világot szinte teljesen nélkülöző mészárszék, aminek az ázsiai térségben nagy sikere van, mi azonban máshoz szoktunk – nem véletlen, hogy például az Aion is masszív átalakításokon esett keresztül, mielőtt megjelent nálunk. Vajon a kínai fejlesztésű Perfect World képes megcáfolni ezeket a sztereotípiákat? Kicsit előreutalva kijelenthetem: részben, de sajnos nem teljesen.

Vár a Perfect World!
Pedig biztatóan indult minden: a bejelentkező képernyőn a jelszó csíkra kattintva egy okos kis képernyő-billentyűzet jelenik meg, ahol tetszés szerint akár egérrel is beüthetjük a jelszavunkat, ezzel valamelyest megnehezítve a kódokat ellopó szoftverek dolgát. Aztán a következő kellemes meglepetés a karaktergeneráló képernyőn ért: itt ugyanis hihetetlen részletesen szabhatjuk testre avatárunk megjelenését. A szemek alakját, szélességét, fejformát, és még ezernyi dolgot állítgathatunk be a rendelkezésre álló csúszkákkal, de ha lusták vagyunk, akkor jó néhány előre eltárolt beállítás közül is választhatunk. Ez egyszemélyes RPG-kben megszokott manapság, de MMO-kban nem.

A Perfect Worldben a közelmúltban érkezett (ingyenes) kiegészítővel, a Rising Tide-dal együtt jelenleg 4 faj és 8 kaszt érhető el, ezek azonban valamelyest meghatározzák egymást. Az emberekkel lehetünk harcosok vagy mágusok, a szárnyas elfekkel íjászok vagy papok, az ember-állat keverékekre emlékeztető elvadultakkal (untamed) barbárok vagy venomancerek, míg a kiegészítőben érkezett, vízi lényekkel keresztezett humánokra hasonlító tideborn fajjal bérgyilkost vagy mentalistát (psychic) indíthatunk. A kasztok nagyjából magukért beszélnek, talán csak a venomancer és a mentalista igényel kis kifejtést: az előbbi tulajdonképpen a druida helyi megfelelője, aki a természetalapú támadóvarázslatok mellett róka alakot tud felvenni (emiatt gyakran WF-nek, werefoxnak - vérróka - hívják), míg az elmékkel manipuláló mentalista leginkább a varázslóra hasonlít, hisz pusztító sebzésű mentális csapásokat oszt, miközben alig van fizikai védelme.

Fent: Tideborn, Human. Lent: Untamed, Winged elf.

Első lépések

Karakteralkotás után belecsöppenünk a világba, és rögtön szembesülünk a ténnyel: ez bizony egy ízig-vérig keleti látványvilágú játék. Dögös lánykák és jóképű fiúk mászkálnak brutális nagyságú fegyvereket suhintgatva, extrém divatos ruhákba öltözve, helyből 10 méter magasra felugorva (nem túlzok: a saját testmagasság 5-6-szorosa simán megvan), miközben különös, javarészt ázsiai mitológiából származó lényekkel harcolnak. A játék látványvilága tökéletesen hozza azt, amit ettől a stílustól elvárhatunk - aki szereti ezeket a jegyeket, az meg lesz elégedve, ezt garantálhatom, ugyanis a grafika kifejezetten tetszetős, kellően részletes. A tájak is igen szépek, azonban az összhatást lerontja, hogy eléggé lélektelen, jellegtelen felépítésű a vidék. Érezni, hogy villámtempóban csapták össze a területeket, alig fordulnak elő jellegzetes, különös odafigyeléssel megalkotott apró részletek, helyette minden csak úgy...van. Ugyanez vonatkozik a lényekre is: egy-egy területen látványosan el van szórva 2-3 ellenféltípus, ami úgy éppen eszükbe jutott a fejlesztőknek. A látvány tehát legalábbis vegyes képet ad: első blikkre nagyon szép, és később is előfordult, hogy meg-megálltam gyönyörködni, de közel ilyen gyakran éreztem az igénytelenség, összecsapottság érzetét is. Ráadásul a szép látványhoz elég magas gépigény is társul, legalábbis ha maximális grafikán szeretnénk játszani. Ugyan a látótávolság és a víz minőségének visszavételével jelentős sebességnövekedést lehetett elérni, azért a relatíve erős tesztgépen (Core2Duo E6400@3GHz, 4GB memória, Radeon HD4850) teljes részletesség mellett elég alacsony sebességet produkált a program – alacsonyabbat, mint ami a látvány alapján elvárható lenne. Ezen azonban sokat javít egy nagyszerű ötlet: egy kattintással bekapcsolhatjuk a "minimum módot", mikoris a közelben álló játékosokat elrejti (csak a nevük látszik), és a grafikát is minimumra veszi a program. Városokban ideális segítség, ha túlságosan lelassulnánk. A játék világa egyébként kellemesen nagy, és kötetlenül bejárható. A 4 frakció más-más helyen kezd, közöttük azonban nincsen semmilyen ellenségeskedés, így bármely másik várost meglátogathatjuk, akár közvetlenül, akár a minden kisebb-nagyobb településen elérhető, aktiválható teleportok segítségével.

A rendkívül részletes karakteralkotás kevésbé sikerült terméke...
Mielőtt továbblépnénk meg kell említeni egy apró tényezőt: induláskor nem volt hang nálam. A menüben még azt hittem, csak valami technológiai gond, de a játékba belépve már gyanút fogtam: a hangerő alapból le volt húzva nullára. Értetlenségemből nehezen ocsúdtam, de túltettem magam a dolgon. A  csúszkákat felhúzva azonban egymás után értek a sokkok: a zene eleinte még egész jónak tűnt a maga keleties-elektronikus hangzásvilágával, de később rövid időn belül sikerült neki az idegeimre mennie, ahogy folyamatosan ismételte önmagát, megállás, szünet nélkül. Ez persze még megoldható a megfelelő csúszka lentebb húzásával, a másik, nagyobb gond azonban már kevésbé: ugyanis botor módon elindultam, és meghallottam a lépéseimet... Azt hiszem, a készítőknek sikerült a leghangosabb és legrondább lépéshangokat megalkotni, amit játékban valaha hallottam. Apróságnak tűnhet, de mikor folyamatosan halljuk a puff-puffot, néha még esés (!) közben is, akkor azért elég nagy türelem kell, hogy ne húzzuk le a hanghatásokat is nullára, ezzel a szörnyek és csaták kissé kommersz, de még emészthető hangjait is kizárva a játékélményből.

Küldetések

A kezdetek tehát nem voltak túl biztatóak, de innen már csak felfelé vezethet az út - gondolná az egyszeri tesztelő. Hát sajnos nem, ugyanis a játék gerincét adó küldetések sincsenek a toppon. Bár becsülendő, hogy kifejezetten sok ilyen van a játékban, és ezért a játékos nem szorul céltalan öldöklésre (egy sztereotípia mínusz), viszont a küldetések minősége már bőven hagy maga után kívánnivalót, ugyanis a kapcsolódó történetek annyira gyengék, hogy bevallom férfiasan, az első mintegy tucatnyi után inkább leszoktam azok elolvasásáról. Tehettem ezt könnyedén, ugyanis végre találtam valami igazán jó dolgot: a naplót és a térképkezelést. A napló automatikusan mutatja az elérhető küldetéseket a szintemen, leírva mi kell hozzá, ki adja, és hova kell mennem érte. A küldetésadó nevére kattintva rögtön becélozzuk azt, és légirányban automatikusan elkezdünk futni felé, akkor is, ha nem látjuk. Ugyanez vonatkozik a küldetések céljának zömére is: kattintás, irányba állás, futás, és máris megérkezünk oda, ahol valami tennivalónk van. Ez kiváló ötlet, a városban sok energiát megspórolhatunk így, de a terepen is nagyjából célra fordulva sokkal gördülékenyebb a játékmenet, mint más játékokban. Ugyanez a rendszer érvényes a főbb NPC-kre is: egy listából kiválaszthatjuk, kihez akarunk menni, majd egy kattintás, és már indulunk is. Ha útba esik egy tereptárgy, kikerülhetjük (vagy átugorhatjuk) anélkül, hogy megszakítanánk a futást, csak nagyobb kerülők esetén kell kézbe vennünk a dolgokat.

Ablakkupac

Ego

Hősünket/hősnőnket elsősorban négy alaptulajdonsága és a képzettségei határozzák meg. Előbbiekre szintlépésenként eloszthatunk 5 pontot, utóbbiakat viszont már trainernél fejleszthetjük a szörnyek ölése után kapott skillpontokért cserébe (nem összekeverendő a tapasztalati ponttal!). A magasabb szintű skillek megnyitásához küldetésláncok teljesítése szükséges - persze szintet ezek nélkül is léphetünk, legfeljebb (jóval) kevésbé leszünk hatékonyak. Maga a karakterfejlesztés ennyiből áll, nincs tehát túlbonyolítva, viszont a felszerelésünk finomhangolása is ad egy újabb alapot a szöszmötöléshez: az egyre erősebb fegyverek és páncélok gyűjtögetése és gyártása mellett védőamuletteket is használhatunk, amelyek az életerőnk vagy a manánk túlzott lecsökkenése esetén automatikusan felgyógyítanak minket (persze nem korlátlan mértékben). De a felszereléshez tartoznak a dzsinnek is, közülük egyre a játék viszonylag korai részében szert teszünk. Ő miniatűr harci kísérőként támogathat minket, és saját maga is fejlődhet, tehát tulajdonképpen olyan, mint egy pet, ami bárki számára elérhető. A felszerelések egy külön csoportját alkotják a divatruhák, amelyeket kizárólag a kinézetünk csinosítására használhatunk, de harcértékeik nincsenek. A tárgylistában beállíthatjuk, hogy a normál harci felszerelésünket szeretnénk mutatni, vagy a menő ruházatunkban tetszelegnénk inkább a többiek előtt.

Meglepően széles lehetőségek


A Perfect World egy ingyenes MMO-hoz képest meglehetősen sok lehetőséggel kecsegtet. Ilyen például a hátasok használata, melyek közül vannak földi és - dobpergés - légi változatok is! Bizony, 30. szinttől kezdődően vehetünk légi közlekedésre alkalmas állatot/eszközt is, ami megnyitja előttünk az eget is (kivételt képeznek a szárnyas elfek, ők már első szinttől repülhetnek, bár lassabban). Ugyan gyakorlati jelentősége nincs sok ezeknek a hátasoknak, hiszen nem lehet például légi harcokat folytatni, vagy a levegőből támadni, de a közlekedés gyorsítására és főleg irtózatosan hangulatos kötetlen repkedésre mindenképpen jók.

Az a csodás repülés
Nincs sok értelme, meg érdekes morális kérdéseket vet fel, de figyelemreméltó ötlet a házasság intézménye. Egy kisebb pénzösszeg leperkálása után két (egyelőre tudtommal csak különböző nemű) egyén felveheti a férj-feleség státuszt, amivel azon túl, hogy kifejezik összetartozásukat, közös, kétszemélyes hátasokat, összeillő ruhákat kaphatnak, illetve pár, kifejezetten házasok számára elérhető küldetést is teljesíthetnek.

És ha már házasság, ugorjunk egyet és beszéljünk kicsit a játékos vs. játékos részről. Magas szinten a PvP célja a területekre osztott világ minél nagyobb része feletti uralom, amely kizárólag klánok számára érhető el, az ezért zajló harcban pedig katapultokkal és védőbástyákkal törekedik a két fél a másik bázisának elfoglalására. A területet birtokló klán jutalma masszív, rendszeres pénzbevétel, illetve különleges craftolási, kézműves lehetőségek, új receptek elérésével.

A játékosok négy szakmát tanulhatnak ki, melyek rendre lefedik a felszerelések kategóriáit: fegyverek, páncélok, ékszerek és italok készítését tanulhatjuk, melyekhez a nyersanyagot a vadonból gyűjthetjük, de a recepteket kizárólag a városokban, a kézműves NPC-knél tudjuk alkalmazni.

Természetesen a harc sem kizárólag szólózásra épül, hisz minden tizedik szint környékén elmehetünk egy-egy instance-ba a csapatunkkal. Ha sikerül kitakarítanunk, és szerencsénk van, a főellenfél dobhat olyan különleges nyersanyagot, amiből az igazán tápos tárgyakat készíthetjük, vagy készíttethetjük.

Területharc - az alsó sarokban a Rising Tide kiegészítő új területei

Keleti kapitalizmus

Van egy érdekes aromája annak, hogy a kommunista Kínában egy játékban "vadkapitalista" módon valós pénzért játékbeli előnyöket vehetünk - mindenesetre itt erről van szó, ugyanis a Perfect World tárgyboltja a kevésbé korrekt megoldások közé tartozik. Az még teljesen rendben van, hogy vehetünk díszes ruhákat, cicomázhatjuk karakterünk kinézetét, és a játékbelinél valamivel gyorsabb és szebb hátasokat is vásárolhatunk, vagy akár a fejlődést, a tapasztalati pontok szerzését rendkívül felgyorsító italokat/köveket szerezhetünk. Az viszont már kifejezetten durva, hogy a felszerelésünket jelentősen erősítő rúnákat, és az igazán nagyhatalmú tárgyak gyártásához szükséges alapanyagokat is megvehetjük valós pénzért – azt, amiért mások akár vért izzadva küzdenek hosszú-hosszú ideig. Így aztán főleg magasabb szinten nem tudhatod, hogy aki szembejön veled, és egy ütéssel levág, az vajon olyan sok időt szánt a játékra, vagy csak olyan sok pénzt fektetett bele... A hab a tortán, hogy a vásárolt javakat ráadásul nem is köti karakterhez a rendszer, hanem szabadon eladhatóak, így aztán végképp összefonódik, és ezáltal eltorzul a játék virtuális- és a játékosok valós gazdasága. De legalább visszafelé is működik a dolog, játékbeli pénzért vehetsz a boltban elkölthető valutát (Zent) más játékosoktól.

Emberróka és szarvas farkas kontra sivatagi pingvin
Nem annyira tökéletes világ

Felsorolás szintjén még van egy pár apróság, ami a régebben említett összecsapottságra utal: nincs esésből származó sebzés, nincs oxigén a víz alatt, a kész küldetéseket jelző üzenet teljesen félreeső helyen jelenik meg, a varázslást nem lehet megszakítani, alapból a funkcióbillentyűkre osztja a játék a képességek használatát, létezik a killsteal, azaz azé lesz a szörnyből eső jutalom, aki a legtöbbet sebzi bele, stb. Egyenként egyik sem olyan egetrengető probléma, de halmozódva már kifejezetten feltűnnek, és nem vetnek jó fényt a programra.

Nem lenne rossz játék a Perfect World. Van benne jópár nagyszerű játékelem, mint például a területfoglalás, a küldetés-listázás, a repülés, a házasság vagy az automata mozgás. Ugyanakkor a tesztelés alatt végig bennem motoszkált az érzés, hogy ez a játék bizony összecsapott: elnagyolt világkidolgozás, hiányosságok a kezelőfelületen, a harcrendszerben, gyenge hangok és ötlettelen küldetések jellemzik. Ráadásul ha ezzel még ki is békülnénk, előbb-utóbb rájövünk, hogy a tárgybolt kiegyensúlyozatlan, itt bizony jó pénzért gyorsan jó karaktert lehet alkotni, ami (véleményem szerint, de a fórumokat olvasva ezzel nem vagyok egyedül) nem fair a játékos közösséggel szemben. Mindettől függetlenül pedig adott a játék világa, ami valószínűleg döntő tényező lehet abban, hogy siker, vagy bukás lesz-e valaki szemében a program: ha imádod a távol-keleti stílust és látványvilágot, akkor talán a PW is tetszeni fog minden hibája ellenére, és egy próbát megér. Ha viszont nem...akkor keress mást, vannak jobb ingyenes MMO-k is odakint (ízlés szerint lásd például Dungeons and Dragons Online, vagy akár Allods Online).

Bizony nem csúnya játék - különösen a kiegészítő területei. Ha tetszik a stílus, vágj bele!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. TalkCafe
2010.03.18. 19:59
Érdekes "teszt", bár én inkább a "kipróbáltuk" kifejezést használnám rá.
Én 1 éve játszom PW-vel (MY, MS és International verziókkal) és tagadhatatlan, hogy jópár említett hiányosságot nem lehet cáfolni, mert ott vannak, de azért említenék néhány dolgot.

Alapból valóban az az egyetlen skill, amit használni tudunk első szinten, az a funkció billentyűkre van "kiosztva", amit egyetlen kézmozdulattal át lehet húzni a számbillentyűk mezőire és máris a számokra van kiosztva.
Ezután viszont akárhány skill-t tanulunk meg, egyetlen egyet sem fog a program magától kitenni egyetlen billentyűre sem. Mi magunk rendezhetjuka kiosztást kedvünk szerint.

Azt a részt nem fogtam, hogy nem lehet a levegőből támadni, sem légi csatát vívni.
40-es szint fölött nem egy küldetés van, amit a levegőben kell teljesíteni (általában repülő ellenfelek vadászásával) és az sem egyszer fordult már elő, hogy békésen repültem egy terület fölött, amikoris egy mögöttem repülő játékos rám támad.
Egyetlen probléma csupán, hogy replüve a sebzés csupán 60%-a normálhoz képest.
Ez egy érthetetlen hátrány számomra, de támadni ettől még lehet levegőből.

A varázslást meg lehet szakítani. Nem olyan elb*szottul, mint a legtöbb játékban, hogy ha egy mágus varázsolni próbál és megütöd, akkor abbahagyja a varázslást... ilyen szempontból valóban nem lehet megszakítani.
De ha TE, mint varázsló, úgy döntesz, hogy mégsem akarsz varázsolni, vagy véletlenül indítottál egy varázslatot, akkor egy ESC megnyomásával (ami nálam általában azt jelenti, hogy püfölöm az ESC-et, mint állat ) megszakíthatod a skill-t.
Ezt egyébként ki is írja a játék, ha az egérrel rámutatsz a kép alján megjelenő kék csíkra, miközben varázsolsz.
Illetve van egy idegesítő megszakítási lehetőség is, amit meg a mob-ok csinálnak, teljesen véletlenül. Ilyenkor jobb esetben a támadást szakítják meg, de nem egyszer volt már, hogy gyógyítani akartam magamat és sorban 2-3 nekifutást megszakítottak, amitől persze elég közel kerül az ember a kihaláshoz.

Nem derült ki számomra, hogy melyik PW verzióról szólt a teszt, de gyaníthatóan International vagy MY-ról. Ugyanakkor megemlíteném, hogy az európainak is nevezett Mutilanguage Service verzió gépigénye egész baráti, bár tény, hogy a grafikához képest még az is több, mint elvárható. Viszont nekem a Radeon X1950Pro kártyámmal, minden maximumon is jó teljesítménnyel megy, de tény, hogy nem produkál 100fps-t.
PWI ugyanakkor még minimumra véve is igen belassul egyes helyeken.

Nem mondom, hogy a kínai programozók rontották el, de kétségtelen, hogy aki a megjelenítést programozta, az optimalizálásról még csak nem is hallott. Talán programozásról sem.

Minden esetre, örülök, hogy végre PW is sorra került a tesztelésben.
Gratulálok a cikkhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Menthix
2010.03.18. 20:12
"Felsorolás szintjén még van egy pár apróság, ami a régebben említett összecsapottságra utal: nincs esésből származó sebzés, NINCS OXIGÉN A VÍZ ALATT..."

Hát ezen óriásit kacagtam

Egyébként jó teszt, érdekes játék, ha 48 órás napjaim lennének belevágnék

TCdM, nem értem hogyan várhatsz egy 1950-estől 100 FPS-t, de biztos tudod mit beszélsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. hexisoft
2010.03.18. 20:45
Kicsit unalmasak már az ilyen játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Leon121
2010.03.18. 21:04
A skillekről: valóban, természetesen át lehet őket pakolni. Ennek ellenére elsőre mindenképpen furcsa, hogy nem az általánosan elterjedt számbillentyűket kell használni (kellett pár perc, mire leesett, hogy miért nem reagál semmire).

A repülésről: bizonyára úgy van, ahogy mondod, én földi ellenfelet próbáltam támadni, ami (végülis érthető okokból) nem vezetett célra, a mob regenerálódott.

A skillmegszakításról: nem kizárt, hogy a szerver folyamatos lagja volt a ludas, én hiába próbáltam escape-et nyomni, nem történt semmi...

A teszt a Perfect World International változatról szólt. Ha jelentős gépigény-eltérés van a különböző változatok között, az minimum érdekes dolog.

Az oxigénről: Ha nem lenne elsőre érthető: arról van szó, hogy gyakorlatilag korlátlan ideig lehet úszni, nem fogy az oxigén (vagy levegő, ami ki tudja milyen gázokból is állhat egy fantasy világban ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Banzin
2010.03.19. 11:02
Egyszerű, mert a vízbűl veszi ki a zoxigént. Tetszik érteni?

A szó ami oda illik a fulladás, vagy ha a zoxigénhez mindenképpen ragaszkodsz, akkor nem fogy el a levegő a víz alatt.

Ingyenes játék mivolta miatt nem kapott értékelést?

Ha már az ingyenes műfajból ennyi MMMMHHDDDMMOOOO (vagy mi a franc) játék van, akkor azokat is lehetne értékelni. Szigorúan az ingyenes kategórián belül. Bár az is igaz, hogy mióta itt elolvasom a játékteszteket, azóta nem sok kedvem van játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Benny
2010.03.19. 12:03
Nem lehet rossz. Nekem hasonló a grafikája mint a sro-nak és az bejött. Majd nyáron lehet nekikezdek addig nincs értelme. Melyik serveren van a legtöbb magyar?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. mrg
2010.03.19. 19:55
Üdv!
Elöször is grat a cikkhez, szerintem nagyon jó lett.

Én a barátaim unszolására kezdtem hozzá 3 hónapja, elötte nem játszottam még MMO-val, viszont RPG-vel rengeteget. Ezért is fogott meg a dolog. Nekem tetszik, hogy hatalmas teret járhatok be, repülhetek, mindezt egy számomra szépen megalkotott, hangulatos ( igen, keleti stilusú) játékban.

Igaszság szerint nem tudom, a teszt mennyi ideig tartott. Én mint emlitettem 3 honapja játszom, de még a játékban található összes dologbol kb a 2/3-t tudom/értem. Magyarul van benne inspiráció, szerintem. Persze izlések és pofonok, kinek mi jön be, ez saját vélemény.

Rengeteg mmo van a piacon, az tuti, és szerintem nem is baj, legalább az ember tud választani köztük. És hogy miért is fogtam bele igazán: ezelött folyamatosan "szereztem be" a legfrisebb játékokat, telepitettem fel, és 10böl 8* volt az az eredmény, hogy 15 perc utan uninstall..... Itt legalább az ember beszélhet a barataival ( nem a virtuálisokkal) addig játszat, amig akar, elfoglalja magát, és nem beruház tizenezerér valamibe, ami lehet hatalmas csalódás. Ezt leszeded, telepited, kipróbálod, és ha nem jön be, töröl, keresel egy másikat, és egy fillért sem buktál, vagy nincs igazam?

Egy próbát megér, nekem mind a cikk, mind a játék tetszik.

Pisz és megyek mert FB59 lesz ma
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. mrg
2010.03.19. 19:57
UI: várom hasonló mmo-k tesztjét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mrg
2010.03.19. 20:00
UI: várom hasonló mmo-k tesztjét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Warpath
2010.03.20. 02:10
Csatlakozom mrg-hez, annyit még hozzátennék, hogy az MMORPGben a grafika nem lényeg. Bőven sok ilyenhez a közepes szintű DX9. Fontos hogy laptopon is játszható legyen. Amilyen egyszerűnek látszanak olyannyira sokrétűek: kraftolás,kotyvasztás,kereskedés,fejlesztés,pontrendszer elosztás/finomhangolás stb stb. Amíg nem kezdtem -ugyancsak unszolásra- MMO-zni addig csak fújtam rájuk. Amúgy én meg a CABAL ONLINE -t nyomom majd 2 éve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Castiel
2010.03.20. 08:59
tiszta Lineage 2..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. papus016
2010.03.20. 18:05
ezt azért nem mondanám...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Castiel
2010.03.21. 12:05
látványvilágból és kasztokból ítélve teljesen olyan..
az most egy másik dolog hogy picit át van alakítva az invertory és bele van téve pár plusz dolog pl. repülés..

bár ahogy olvastam a tesztet, nem ér fel az L2-höz.. kevés mob és raid..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Kriptaszok...
2010.03.22. 13:47
Nos, a levegőből tudsz támadni illetve harcolni, de ha földön lévő lényt/játékost ütünk/lövünk akkor a sebzés a felére csökken, de, ha a szóban forgó célpont a levegőben van veled együtt akkor semmi változás nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. firefly
2010.04.09. 17:54
Üdv!

Létezik magyar szerver, megemelt drop rate-el de még élvezhető módon.
Ami jó benne a játék nagy része magyar! Csak magyarok játszanak rajta, így segítségnyújtásban elsőrangú! Sok klán! Segítő kész GM-ek.
Malajziai verzió ami egy kicsit eltér az Internetional-tól de nem kell újratanulni a játékot

Szeretettel vár a szerver minden olyan játékost, aki szeretne egy barátságos, jó hangulatú és békés környezetű, szerveren játszani!

Itt elérhető az oldal és a kliens(regelés után):




[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!