iPon Cikkek

PlayStation Meeting 2013: Betekintés a jövőbe

Dátum | 2013. 02. 21.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Éjfélkor kezdetét vette az egyszerűen csak PlayStation Meeting 2013-nak hívott esemény. Bejött, amire mindenki számított, a bő kétórás show a PlayStation 4-nek készítette elő a terepet. Most is egy nagyon hangulatosra sikerült videóval nyitott a Sony, és vagy egy tucat kivetítő dolgozhatott a konferenciateremben, így a látvánnyal nem igazán volt probléma. Az est házigazdája Andrew House volt, aki Kaz Hirai-t váltotta anno a Sony Computer Entertainment élén. Rövid bevezető után bele is vágott a dolgok sűrűjébe és bemutatta a PlayStation 4-et, legalábbis részben… Magát a vasat ugyanis az egész előadás alatt egyszer sem láthattuk, viszont az legalább kiderült, hogy az utóbbi hetek pletykaáradata a gép belsejéről nagyrészt igaz volt. A központi egység szerepében egy x86 architektúrás processzor áll (ennél többet nem igazán árultak el, de jó eséllyel igaz, hogy nyolcmagos), a GPU közel 2TFLOP/s-os teljesítményre képes (ez kb. egy túlhúzott Radeon HD7850 szintje), és közös memóriát használ az egész rendszer. House azt mondta, egy APU (Accelerated Processing Unit) a gép lelke, így jó eséllyel a processzor és a GPU egy lapkán foglal helyet, és természetesen az AMD keze munkáját dicséri a chip.

Hogy eredetileg tényleg 4GB-osra tervezték-e a memória méretét, azt valószínűleg már sosem fogjuk megtudni. Sokkal fontosabb viszont, hogy végül 8GB-nyit pakoltak a gépbe, várhatóan ennyi lesz az új Xbox-ban is. A memória sávszélessége 176GB/s, ami igen magas. Azt tudjuk, hogy GDDR5-ös chipeket használnak, amik így valószínűleg 256 biten csatlakoznak az APU-hoz, és effektíve 5500MHz-es órajelen ketyegnek. Nagy újítás, hogy a PlayStation 4-nek dedikált chipje van arra, hogy a háttérben futtasson letöltéseket, és ez akkor is aktív, ha a gép ki van kapcsolva. Ennek hála a frissítések, játékletöltések, stb. akkor is csorognak lefelé a netről, ha maga a gép inaktív, így nem kell feleslegesen járatnunk. Ezen felül a PlayStation Store támogatni fogja azt a lehetőséget, hogy már letöltés közben elkezdjünk játszani a frissen megvett játékunkkal. Ahogy elég adat leérkezett, már indíthatjuk is a játékot, a maradéka pedig majd lejön útközben. Nagyon hasznos még, és valószínűleg sokan örülni fognak neki, hogy a PlayStation 4 támogatja azt a PSP-nél debütált funkciót, hogy akár játék közben is elküldhetjük aludni a gépet. Ilyenkor a memória tartalma megmarad, és indításkor minden ott folytatódik, ahol abbahagytuk. Mintha csak a TV-t kapcsoltuk volna ki, nem a konzolt. A közösség és a közösségi hálózatok fontos részét képezik majd a gépnek. A kontrolleren lesz egy külön Share (megosztás) gomb, amivel azonnal posztolhatunk egy-egy képlopatot vagy videót az aktuális tevékenységünkről. Megmutathatjuk barátainknak hogyan játszunk, de ami talán a legérdekesebb, még segítséget is kérhetünk tőlük, ha elakadnánk. Ilyenkor az ő kontrollerük válik aktívvá, és irányíthatják gépünket. A streamelés tehát egy egyszerűen használható, és fontos része lesz a PlayStation 4-nek, aminek ezért természetesen dedikált hardvere is van a videók kódolására és dekódolására (valószínűleg a Radeon UVD motorja).

Az előbb emlegettük a kontrollert, így most beszéljünk egy kicsit erről, hiszen ez volt az egyetlen dolog, amit meg is mutattak nekünk fizikai valójában. A DualShock 4 külseje nagyon hasonlít az elődére, de sok apró változás van rajta: a középső részén egy érintőfelület található, kapott egy füleskimenetet, a már emlegetett Share gombot és egy világító csíkot a hátára, ami az új kamerához kell, amit valószínűleg minden PS4 mellé odacsomagolnak majd. Az új Eye-ról sok részlet nem derült ki, csak annyi, hogy két kamerája lesz, érzékeli majd a mélységet, így lehet, hogy hasonlít majd valamennyire a Kinect-hez. A hosszúra nyúlt bemutató után érkezett David Perry, hogy végre megtudjuk tőle, mik is a tervei a Sony-nak a tavaly megvásárolt GAIKAI-jal. A technológiával a PS4 szolgáltatásait akarják nem kicsit felturbózni. Az egyik felhasználási terület a már emlegetett live stream: megoszthatjuk másokkal, hogy épp mit csinálunk, ők ha engedjük kommentelhetnek, vagy akár be is segíthetnek. A PlayStation Store is megkapja a maga GAIKAI adagját, a technológiának hála ugyanis ki lehet majd próbálni a játékokat, ráadásul letöltés nélkül. Egy gombnyomás és mehet is a móka, aztán ha tetszett, amit láttunk, akkor megvehetjük a szoftvert. A visszafelé kompatibilitásban is nagy szerepe lesz a GAIKAI-nak, mert ahogy arra páran tippeltek, ezen keresztül játszhatunk majd különböző generációs PlayStation játékokkal. Érdekesség, hogy ha jól értettük, akkor nem csak PS4-en. Mondjuk meglepő lenne, ha a Vita mellett mondjuk PC-n is elérhetővé tennék a címeket, de ki tudja, lehet, hogy fogunk még monitor előtt, kontrollerrel Unchartedezni, csak bírja a netünk. A GAIKAI-jal kibővítik a Remote Play-t is, bármelyik játékunkat átirányíthatjuk a Vitára, és folytathatjuk azon, ha a család többi tagja elfoglalná a TV-t. Ezt be is mutatták a Knack nevű, új platformerrel.
Ennyit a technikai oldalról, legalábbis egy időre, mert innentől a fejlesztőké, és a játékoké volt a főszerep. Elég hosszasan követték egymást a bejelentések, a következő oldalon megmutatjuk mi mindent demózgattak.
Először a Guerrilla Games vehette birtokba a kivetítőket, így megismerkedhettünk az új Killzone-nal, ami a Shadow Fall nevet kapta. A Guerrilla Games az egyik olyan Sony stúdió, ami kinézetben is szokott villantani, és ahogy elnéztük most sem lesz miért szégyenkezniük. A játék nagyon jól fest, és 1000 dolláros VGA sem kell hozzá, úgyhogy Cevat Yerli sorbaállhat a receptért. A játék bemutatása után két gombnyomással fel is lőtték a gameplay videót a Guerrilla Facebook oldalára, élőben megmutatva ezzel a Share funkciót.
A sok lövöldözés után az autóversenyzés világába csöppentünk. Nem, nem egy új Gran Turismo-ról van szó, hanem a Motorstormokért is felelős Evolution Studios új játékáról, az eléggé közösségalapú Driveclub-ról. FPS nézetben bepattanhatunk az autóba, hogy száguldozhassunk kedvünkre, megdönthetjük barátaink rekordjait, csatlakozhatunk klubokhoz és kiírhatunk kihívásokat a netre. Bővebb infókat és komolyabb bemutatót az E3-ra ígértek.
Következő fellépőnk a Sucker Punch volt, és egy érzelmes bevezető után megnézhettük az inFamous: Second Son promó videóját.
A sok akció után az indie fejlesztők szeretete került a középpontba, meg is jelent Jonathan Blow a színpadon, akinek a neve a BRAID miatt lehet ismerős. Bemutatta min dolgozott ő és a csapata az utóbbi három és fél évben. Ez lenne a The Witness, ami egy nyílt világú játék, amiben minden elhelyezett dolognak értelme van, és rengeteg féle fejtörővel találkozhatunk benne. Persze nem véletlenül jelent meg Blow a PlayStation konferencián, elmondása szerint a konzolok közül csak PS4-re érkezik majd a játéka (fogalmazása alapján tehát PC-re és egyéb platformokra még jönni fog).
Jonathan után egyik személyes kedvencünk, David Cage vette birtokba a színpadot (Quantic Dream), aki azonban nem jelentett be semmi újat, csak a PS4-gyel érkező lehetőségeket méltatta egy kicsit. Mesélt arról, hogy első játékukban, az Omikronban még 350 poligonból állt egy karakter, a Heavy Rainben ez már 15 000 volt, míg a Beyondban már láthatunk majd 30 000 polis embert is. A PS4-gyel pedig már elérik azt a szintet, amire mindig is vágytak, maximálisan ki tudnak fejezni majd egy arcon minden érzelmet. Ezt be is mutatták egy öregember fejével, de ennyi, új játékot nem jelentettek be. Valószínűleg a csapat nagy része úgyis a Beyondon dolgozik még, és csak néhány fő hegeszti már az új motort PS4-re. Cage után a Media Molecule következett, melynek tagjai bevallották, hogy mennyire belezúgtak a MOVE-ba, és már nem is tudnak élni nélküle. Megmutatták, hogy mennyit szobrászkodtak a kontrollerrel és egy aranyos bemutatót is rendeztek.
Ezután érkezett Yoshinoro Ono a CAPCOM-tól, és bemutatott egy új grafikus motort, a Pantha Rei-t, amit kifejezetten az újgenerációs vasakhoz készítettek, majd láthattunk egy rövid videót az első ezzel készülő játékról, aminek egyelőre Deep Down a neve.
Ez lehetett a japán blokk, mert a CAPCOM után a Square Enix következett, de sajnos semmi újjal nem álltak elő. Bemutatták a tavalyi E3-on is látott Luminous Studio Engine demót, csak ezúttal PS4-en, és bejelentették, hogy majd valamit bejelentenek az idei E3-on. Igen, sajnos egyelőre ennyi… Szeretjük őket, de ennek így nem sok értelme volt. A Ubisoft és a Watchdogs következett. Igazából az új gameplay videó alapján csak még kevésbé értjük mi ez a nagy hype a játék körül, de biztos velünk van a probléma.
A hosszúra nyúlt Watchdogs bemutató után viszont megjelent Chris Metzen a Blizzardtól, aki elmondta, hogy lélekben ők mindig is visszavágytak a konzolos világba, ahonnan elindultak (a PC+Blizzard fanok most ne nézzenek ide). Sokáig gondolkodtak azon, hogy melyik játékukat tudnák jól konzolra portolni (itt kezdtünk aggódni), majd végül rájöttek, és most bejelentették azt, amitől tartottunk: igen, megkapjuk az utóbbi évek leggyengébb játékát tőlük konzolokra is, jön a Diablo III PS3-ra és PS4-re is. Hurrá…! Azért remélhetőleg nem éri őket nagy csalódás, ha nem kel el belőle sokmillió, mert mi még mindig örülnénk egy StarCraft Ghost-szerű projektnek. A PlayStation-ös Diablo III-at be fogják mutatni a PAX EAST-en, és kipróbálható lesz a négyfős co-op is. Az utolsó nagy „fellépője” a Meetingnek a Bungie volt. Igen, az a Bungie, ami az Xboxos HALO-val lett világhírű, mostanában pedig a Destiny-vel szédít minket (sikeresen). Kiderült, hogy jön PS3-ra és PS4-re is a játék, és ők főleg utóbbi változatot ajánlják, mert szerintük az brutáljó lett. Ámen, az alapján, amit eddig láttunk, még igazuk is lehet. Ráadásul, hogy a PlayStation tulajok kapjanak egy kis szeretet is a sok HALO nélküli év után, mindkét generációra exkluzív tartalmakkal jön majd a játék. Ezzel el is értünk a rendezvény végéhez és mi vártuk a válaszokat a legfontosabb kérdésekre: Mikor? Hol? Mennyiért? Egy fotó esetleg? Nos, szomorú, de az E3-ra is kell puskapor, úgyhogy hivatalosan csak ennyit tudunk: az ünnepek alatt jelenik meg a PS4. Addig lehet gyűjtögetni, de hogy mennyit, azt nem tudjuk. Kicsit hosszúra nyúlt a PlayStation Meeting 2013, és a vége már-már unalmas volt, de azért kíváncsian várjuk, mivel készül majd a Sony az E3-ra, ami az egyik kedvenc showja a cégnek. Valószínűleg az ottani bemutatón kapunk majd árakat, és megtekinthetjük magát a gépet is. Szerencsére azért a mai napon is sok érdekes dolog derült ki: az új szolgáltatások nagy része igen hasznos, a fejlesztők valószínűleg imádni fogják az új gépet, mert könnyű rá fejleszteni, a Microsoft meg felkötheti a gatyáját, mert ha igazak a pletykák, akkor a PS4 elég sok fronton lesz combosabb a konkurenciánál. Persze nem féltjük mi őket sem igazán, biztos van nekik is pár meglepetés a tarsolyukban, kíváncsian várjuk az új Xbox bejelentését. Ha valakinek kedve szottyant végignézni a meetinget, az megteheti például a Gametrailersen: klikk. Álljon itt egy kis kedvcsináló hozzá:
t
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. toronyhaz
2013.02.21. 06:46
Akkor varunk az E3ig...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. HeverAdam
2013.02.21. 07:06
Azért reménykedtem benne, hogy a "nagy autós játék" bejelentésnél a Gran Turismo 6-al fognak elő rukkolni de hát még rá ér az még De ennek a Killzone-nak a grafikája nagyon odab**sz főleg a Quantic Dream új grafikai motorja Kíváncsian várom a további fejleményeket Remélem tényleg 400 dollár vagy euró alatt lessz az áraMert akkor most kezdek rá gyűjteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. dragon83
2013.02.21. 07:50
Természetesen minél több az infó, annál jobb, de azért érthető, hogy nem szeretnének minden puskaport ellőni az E3 előtt. Hogy ott meg lealázza őket a MS? Nincs értelme. Elhintették az első hivatalos infókat, és bejelentettek pár játékot.

Az új gép brutálnak tűnik, ha az ár is jó, és beváltja a Sony az ígéreteit, akkor nem kell félnie a következő generációtól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. boczko1
2013.02.21. 08:05
Na örülök ezeknek a híreknek, főleg annak hogy x86, mert így eléggé hamar elkészülhetnek az emulatorok pc re, viszont a hardver nem tűnik túl acélosnak, az asztali pc m erősebb, persze ettől még biztos hogy nagyonjó gép lessz, a ps3 is nagyon jó volt a maga idejében, élvezetes volt rajta a gt5, lehet hogy ha kijön a gt6 veszek egy ps4 et pár hónapra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. dragon83
2013.02.21. 08:39
Boczko1, nem szabad 1 az 1-ben összehasonlítani a PC-s hardverrel. Mert például nézd meg, hogy a jelenlegi konzolok 6 éves hardveréből milyen szuper grafikát ki tudnak hozni a fejlesztők. Akkor most képzeld el, hogy az új PS4 többször erősebb lesz, mint a PS3.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. kiskoller drago...
2013.02.21. 09:04
Pedig igenis lehet összehasonlítani, ha ugyanaz az architektúra.

Nem is kell emulátorban gondolkodni, ha nagyon pro vagy akkor mehet a PS4 firmware-je a gépedre egy második OS-nek, vagy pedig virtuális gépben. A lehetőségek határtalanok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Kobest
2013.02.21. 09:16
Így van, ha x86-os az architektúra, akkor könnyebben megy az összehasonlítás.

Nem lehet rossz az új masina, de én már a PS3 árcsökkenését várom leginkább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. nedcoleman
2013.02.21. 09:18
A Watch Dogs azért eléggé komoly eresztés....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. vivanto
2013.02.21. 09:20
Azért egy ssd igazán beleférhetett volna, bár lehetséges hogy csak az a kis rajz pontatlan, remélhetőleg egyaránt lesz hdd és ssd-vel is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dragon83
2013.02.21. 10:16
Nem is kell emulátorban gondolkodni, ha nagyon pro vagy akkor mehet a PS4 firmware-je a gépedre egy második OS-nek, vagy pedig virtuális gépben.

Hát ehhez nagyon nagyon nagyon nagyon pronak kell lenni. Azért egy pöttyet bonyolultabb a dolog, minthogy felrakjuk a PS4 firmware-jét a gépre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. zsolt200
2013.02.21. 10:19
Azért az komoly hogy ddr5-ös ram lesz benne, pc-n meg még csak ddr3-om Nem, nem elírás, mindenhol ezt írrják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. vivanto
2013.02.21. 10:34
@zsolt,
GDDR5, nem DDR5.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. zsolt200 vivan...
2013.02.21. 10:39
Akkor 8gb Gddr5 memória. Egyébkét a proci:x86-64 AMD "Jaguar" 8 mag
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kiskoller
2013.02.21. 10:51
"Hát ehhez nagyon nagyon nagyon nagyon pronak kell lenni. Azért egy pöttyet bonyolultabb a dolog, minthogy felrakjuk a PS4 firmware-jét a gépre."

Pedig ha belegondolsz, kell egy logikai réteg amely elhiteti a szoftverrel hogy igazából a te géped egy PS4 valójában. Utána egyedül a speciális címzésekre kell odafigyelni.

A ps4-re írt porgramok nem lesznek mások mintha egy C programot egy speciális micro-architektúrára írnál. Mondjuk mint az én operációs rendszerem, amelyben ha kicserélnéd a processzort egy Phenomra, már nem futna le a bináris kód, mert olyan speciális parancsokat tartalmaz amelyet csak az FX CPU-k tudnak végrehajtani.

Ellenben egy layerrel ezt bizony könnyedén lehetne orvosolni. Utána az adott keretrendszert sem lesz nehéz megvalósítani, és az egész úgy működne, mint a WINE. Ott is adott két azonos architektúra, két különböző szabvány függvénykönyvtár (Dx Opengl) és mégis képes egyik a másik binárisát futtatni.

Xbox-on ez még könnyebb lesz, hisz tudtommal az xBox Dx-et használ a porgramok futtatásához, amelyet ugyanúgy hív meg a program, mintha PC-n tenné.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. dragon83
2013.02.21. 11:27
Ebből én egy szót sem értettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Svindler
2013.02.21. 12:17
Egyből emulátorra játszani... *sigh*
Egyébként dragonnak van igaza, nem olyan könnyű az. Még akkor sem, ha az architektúra most nagyon PC-s, hiszen csak a technikai oldalon maradva a first party játékok pl. ráfeküdhetnek arra, hogy mivel egy chipen belül van minden, milyen alacsonyak a késleltetések. És valószínűleg rá is fognak, hiszen mindent ki kell sajtolni a vasból, amit lehet. Ezenfelül millió apróság van, ami akadályozhatja az emulátorokat, például, ha tényleg fix lesz a kamera a PS4-hez, akkor annak a hiánya. Akkor meg jön a vegyünk kamerát, vegyünk kontrollert, emuláljuk annak is a hívásait, stb.

PC-s ősre sokkal egyszerűbb példa egyébként a régi Xbox. Az még inkább PC volt, mint a PS4, hiszen volt egy egymagos Intel procija, külön GF4 származék videókártyája és kemény 64MB ramocskája. Mégis, évekig csak fake programok voltak a neten, majd mire megjelentek az első emulátorok, kb. a Halo futattására voltak jók, ami közben kijött PC-re. Pedig a Boxon még egy Windows származék is futott, DirectX-szel. Szóval mint a példa mutatja, nem olyan egyszerű az egész, hogy csettintünk egyet a kezünkkel, mert az x86 architektúra miatt már mehet is a copy-paste.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. MrFox
2013.02.21. 12:39
A túlhúzott HD7850 az már majdnem alap HD7870. És egy APU-ban a CPU mellett, nem külön PCI sínre kötve vadállat. Pláne, hogy nem kell a gépnek egy vindózt eltartania a háttérben 150 processzel, és megküzdeni a catalyst driverek okozta lassúsággal. És egy fix hardverben pöccre be vannak lőve az órajelek, késleltetések. Ezek miatt bőven nagyobb a játékra használható teljesítménye, mint egy azonos szintű alkatrészekből összelegózott pécének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. dragon83
2013.02.21. 12:44
Elég csak megnézni hogy a mai konzolok 6-7 éves techjéből milyen szuper látvány lehet még ma is kihozni. Akkor ezekből az újakból még többet ki lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Balucsek
2013.02.21. 13:04
Inkább a fejlesztőknek lehet könnyebb dolguk. Nem kell olyan mértékben változtatni a kódokon, mint jelenleg és rossz esetben is jobban portolt játékok jöhetnek. Legalábbis nagyon remélem, hogy nem kell mindig azt a kifogást hallgatni, hogy csúszik a PC-s átirat technikai nehézségek miatt, és ha ki is jön, évtizedek múltán is játszhatatlan marad a legmodernebb vason.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. 5hR3kY
2013.02.21. 13:06
Az hogy x86 proci lesz benne, maximum a programozását könnyíti meg. A gépben lévő memóriák például tuti nem szabvány DDR3-asok lesznek. A PS3-ban R Rambus memória volt a rendszernek, és GDDR3 a VGA-nak, szerintem az újban is ez lesz csak GDDR5 lesz a VGA-nak. Illetve mondták a tegnapi bemutatón hogy lesz egy speciális chip is a gépben ami a háttérműveleteket koordinálja, úgymint a letöltések. Ha megveszel digitálisan egy játékot, akkor a Gaikai-n keresztül azonnal játszhatod, miközben a háttérben ez a chip szépen letöltögeti neked a HDD-re a cuccot! Egy SSD meg totál fölösleges bele, mert ez nem PC, és nem windóz fut rajta!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Svindler
2013.02.21. 13:13
Balucsek: az új konzolok a multiplatform fejlesztők álmai szerintem, nagyot fognak ugrani a PC-s portok minőségei. Főleg hogy végre erősebb vasról portolhatnak. Manapság ugye sokszor ugyanazt a textúrapakkot is kapjuk, amivel a PS3/Xbox360 dolgozik, pedig az elég karcsú. Ilyen gondok a pár évig nem lesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. vivanto
2013.02.21. 14:36
@5hR3kY
Nem feltétlen sebesség miatt, stabilitás, megbízhatóság miatt gondoltam inkább ssd-re. Persze a mobilitás itt nem játszik, de akkor is jobb szeretem ha a lehető legkevesebb mozgó alkatrész van egy vasban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Svindler
2013.02.21. 14:53
vivanto: valószínűleg mint a PS3-ban, lehetőséged lesz cserére, úgyhogy ha nagyon SSD-re vágysz, csak kicseréled a vinyót
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. HUFEUR
2013.02.21. 17:43
Szerintem felesleges a hardverrel túlságosan foglalkozni egy konzol esetében, persze nem rossz tudni, de az emberek többsége amúgy sem ért hozzá, és nem azért fogja megvenni, mert hogy milyen jó a hardver benne.

Egyébként oké, hogy PS4-en volt a hangsúly, de ha már Playstation Meeting a neve, akkor nem kellett volna kicsit PS3-ról meg PS Vita-ról beszélni? Csak néha megemlítették, hogy amúgy ez a játék jön PS3-ra is, meg hogy a Vita-n folytathatod a PS4-es játékot, de ezeknek a sorsukba egyáltalán nem mentek bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. mikej95
2013.02.21. 19:05
Hála a PS4 felépítésének végre több játék jelent meg PC-re is köztük eddig PS exkluzívok, ha veszik a fáradságot azok a szemetek, mert ugyebár eddig ez volt a fő kifogás: sokba kerülne a port és a várható PC-s bevételek nem jelentenének igazi hasznot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kiskoller
2013.02.21. 20:08
Svindler hsz-ét olvasva belátom hogy nem feltétlen lesz egyszerű (a késleltetés miatt)

Lényeg a lényeg, könnyebb lesz rá fejleszteni, mint anno a Cell-re. Ennek csak örülhetünk.


Mondjuk nekem nem oszt nem szoroz, régóta nem játszok multiplatform játékokkal, egykét kivétellel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. HUFEUR
2013.02.21. 20:39
mikej95:

PC-re sohasem fognak PS exkluzívok megjelenni, akármennyire lehet hasonló a hardver. Eddig sem a hardver eltérő felépítése miatt voltak PS exkluzív játékok, hanem mert azzal lehet rávenni a vásárlókat, hogy azt a konzolt válasszák.
És soha nem is volt az a kifogás ilyen esetekben, hogy nehéz portolni, max konzolexkluzív játékoknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mtrx220
2013.02.21. 22:55
szerintem teljesen jó lesz ez a konzol. volt ps3-m, nem estem tőle annyira hanyatt. az exkluzívok tényleg jók voltak, de kb ennyi.
ez most viszont nagyon úgy néz ki el van találva, jó és erős a hardver is.
vsz amúgy tényleg rövidülni fog a fejlesztési idő is innentől a gépre. pc-re meg jobb portok jönnek végre.
azt kétlem hogy lehet majd rá oprendszert tenni, azt a hibát nem követik el újra.
nincs még 4K sem, se új dx. az összhatás nekem meggyőző. 1-2 cim üt is elég szépen.
hardverileg lehet h lehet bele tenni ssd-t is, de amig nincsenek emberi árban a fél terás darabok, addig minek is?

persze nem áltatom magam hogy 8 évig marad ez a technikai szint, az gáz lenne.
remélem hogy jön a 4K nemsokára. oda is kell majd az erő. gondolom ezért olyan amilyen. meg mégiscsak a sony az egyik éllovasa az új felbontás bevezetésének is.

aki játszani akar az megveszi, kész.
pc-re meg a büdös életben nem fog senki működő ps4 kernelt irni lol
aki megírta ps3-ra anno sutyiba, azóta már a sonynak dolgozik, és azóta sincs épkézláb törés a ps3-ra sem. a régi cfw-t használva törnek még fel mindent, hónapok alatt..
de gondolom sonynál ezúttal biztosra mentek. persze semmi sem lehetetlen, lehet próbálkozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. halaszlaci
2013.02.21. 23:02
Eléggé hitványul néz ki az új kontroller...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Andos
2013.02.22. 02:25
Hát marhára remélem, hogy a piacra dobás után, nem csak sorozatos ps4 exkluzív játékok fognak jönni, mivel a mostani középkategóriás pc-s hardverek is szépen tudnák futtatni az U4-es motorral ellátott játékokat. Végre azt várták a pc-sek, hogy jöjjön az új konzolgeneráció, hogy a mostani hardvereket végre kitudja használni grafikai téren, az 5 éve egy helyben toporzékoló játék ipar. Lásd pl. hogy még ma is képesek voltak kiadni olyan játékot, ami grafikailag már 5 éve is gázos lett volna (Alien Colonial Marines...) Összességében kb. 4 évig szoptunk mert nem kaptunk kifejezetten új látványvilággal rendelkező játékot a konzolok miatt. Ezért van még ma is sok játék gépigényének ajánlva egy 8800 GT (2007-es videokártya) csak a körítés, meg az effektek részletessége volt komolyabb. Bizonyos tekintetben jó volt, mert nem kellett fél évente 50k-ér alkatrészt cserélni a pc-kben. De van egy olyan érzésem, hogy most meg minden ps4 exkluzív lesz, le fogják szarni a portokat csak hogy a ps-t vigyék ha új játékot akarsz. A mostani bejelentésen is hány új játék volt exkluzív? 4 a 6-ból?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller
2013.02.22. 08:15
Mondjuk ha egy játék multiplatform de csúszik a PC-s port akkor azt nem a PS4-es verzióról hanem az Xbox-os verzióról portolják... Leaglábbis eddig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zodiac83
2013.02.22. 11:17
A hagyományos multimédiás képességekről mit lehet tudni? Gondolom BluRay az alap. SACD esetleg? Illetve ezeknek a PS-eknek az audio interface-e (DAC) milyen szintet üt meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. HUFEUR
2013.02.22. 13:11
Andos:

Természetesen most is sok PS exkluzív lesz, ami PC-re nem fog kijönni, az eddig is azért volt exkluzív, hogy a konzolt vegyék, de talán egy fokkal jobb helyzetbe lesz a PC-s játékipar is (mármint azon kívül, hogy a portolás mindenképp jobb minőségű lesz, talán a játékok mennyiségében is lesz egy kis növekedés).
A 6 vagy nemtom mennyi játékból meg most azért volt sok exkluzív, mert ez egy Playstation rendezvény volt, természetes, hogy ilyenkor az exkluzívokon van a hangsúly.
Alien meg a konzolhoz képest is ocsmányul néz ki, az még PS4-en is ronda lett volna, mert béna volt a fejlesztő.

kiskoller:
Eddig Xbox volt a fő platform multiplatfrom játékok esetén, PS is csak arról kapta a portot, PC-re azért Xbox-ról portoltak, mert az még rosszabb, ha egy portot portolnak még tovább. Meg lehet jogi dolgok miatt is könnyebb volt MS termékről MS termékre portolni.

zodiac83:
Ilyenekről szerintem E3-ig nem lesz infó, de a Blu-Rayt alapnak lehet venni, ha már PS3-ba is az volt nem fognak visszaváltani DVD-re, pláne hogy a még jobb grafikának még nagyobb hely fog kelleni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. zodiac83
2013.02.22. 13:14
Úgy látom, hogy SACD-t már kezelt az előd néhány verziója is, úgyhogy felteszem ennek sem fog problémát okozni. Marad az audio interface minőség kérdése, de ahogy látom az sem gond. Az egyedüli kérdés, hogy alacsony terhelésen a hűtés mennyire lesz hangos (esetleg az, hogy mi áramot eszik).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. HUFEUR
2013.02.22. 13:24
Ja amúgy Blu-Ray van benne, bár tényleg sejthető volt, hogy nem hagyják ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pycur
2013.02.23. 10:03
PS2 rulzik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester
2013.02.23. 14:12
Gondolom egyre kevesebb (vagy max változatlan) lesz a ps exkluzv cím, mert a fejlesztések egyre drágábbak, és ha nem akarnak elkezdeni drasztikusan árat emelni, akkor a multiplatformozással tudják jelentősen kitágítani a potenciális vevők listáját. Azt pedig nagyon remélem hogy a PC-t nem fogják annyira nélkülözni mint eddig, mert a warezolás egy elég gyenge indok volt, lévén boxra pl még könnyebb volt.. ahogy aki akart az ps3on is warezolt, vagy az összes eddig megjelent konzolon. Kivéve talán a régi megadriveokat.. de amulátorokkal azt is lehet tolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!