iPon Cikkek

PlayStation MOVE – A mozgás szabadsága

Dátum | 2010. 11. 04.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Szeptemberben elrajtolt hazánkban is a Sony mozgásérzékelője, ami új lehetőségekkel vértezi fel a PlayStation 3-at. Immár egy hónapja nyüstöljük és eddig egész jó tapasztalataink vannak, mégsem tart minden csoda csak három napig. Mielőtt azonban elkezdenénk az élményeinket ecsetelni és bemutatni a kezdeti játékkínálatot, foglalkozzunk egy kicsit magával a vassal. Mi is a MOVE? Mire képes? Mire van szükségünk, hogy játszunk egy jót? Milyen a kezdeti játékkínálat? Ezekre és még sok más kérdésre válaszolunk a következő oldalakon, így ha valaki úgy érzi, hogy a kisujjában van minden tudás, akár lapozhat is kettőt.

Egy kis történelem

A MOVE eredetének a története egészen 2001-ig nyúlik vissza, amikor még párhuzamosan fejlesztették az EyeToy-jal. Akkoriban már kísérletezgettek olyan mozgásérzékeléssel, ami színeket használt mozdulataink követésére. Végül az egész egy technológiai demóban csúcsosodott ki, amit Magic Duel-nek hívtak (varázspárbaj), és egy olyan prototípust használtak benne, aminek a végén már ott voltak a színes gömbök. Ezt követően sokáig nem történt semmi komoly előrelépés a projektben, bár végig ott volt a háttérben, a kontroller formája például többször is változott az évek során. Közben 2003-ban megjelent PlayStation 2-höz az EyeToy, ami egy egyszerű webkamera, ám a Sony itt kezdett el a játékosok számára is elérhetően a mozgásérzékeléssel foglalkozni. Nem is maga a kamera volt a lényeg, hanem a mögötte dolgozó szoftver, ami értelmezte a küldött képeket és lehetővé tette a gesztusvezérlést. Rengeteg játékot készítettek hozzá, amik segítettek a tapasztalatgyűjtésben, majd 2007-ben megjelent a már PS3-hoz szánt utódja, a PlayStation Eye. Az alapok ugyanazok voltak, csak a kamera lett fejlettebb, és a játékkínálat bővült bár komolyabb címmel (például már megjelenéskor ott volt a kártyás, The Eye of Judgement, vagy később az EyePet, ami máig az egyik húzócíme az Eye-nak).

EyeToy a PS2-höz
A Wii megjelenése 2006-ban egy kicsit felkavarta az állóvizet és egyre több helyen vált fontossá már csak marketing szempontok miatt is a mozgásérzékelés beépítése. A fejlődés felgyorsult, és 2008-ban a Sony-nál is zöld utat kapott a MOVE, ideje volt összesíteni a tapasztalatokat, hogy végleges formát kaphasson az új kontroller. 2009-ben már bemutatókat láthattunk az E3-on, miközben hivatalos név hiányában a média elkezdte varázspálcának és fagyinak hívni az új eszközt. Idén tavasszal már ismertük a végleges nevét, nyáron már kipróbálhattuk, ősszel pedig haza is vihettük. No de mit is pontosan?

PlayStation MOVE

A MOVE egy pálca alakú mozgásérzékelő, egy világító gömbbel a tetején, ami segít a PlayStation Eye-nak a követésében. A gömb szilikongumiból készült, hogy megelőzze az esetleges sérüléseket, belsejében pedig RGB LED-ek találhatóak, így képes bármilyen színben pompázni. Ez az egyszerűbb játékoknál azért fontos, mert a PS3 a különböző színek alapján fogja megkülönböztetni a kontrollereket ha többet is használunk, néhány játékban pedig a színek visszajelzésként is szolgálnak a játékosnak (például a RUSE-ban ha ellenfelekre mutatunk, akkor vörösen világít). A világító gömb használatának megvan az az előnye, hogy a könnyen felismerhető forma méretéből a PS3 nem csak egy síkon tudja beazonosítani, hogy hol vagyunk, hanem térben is, érzékeli mennyire közel vagy távol állunk a kamerától.

PlayStation MOVE: a világító gömböket követi a kamera
Persze mindez csak a felszín, a legtöbb érzékelő a MOVE belsejében található: tehetetlenség érzékelők, gyorsulásmérők és elfordulás/fokmérők segítenek a minél pontosabb mozgáskövetésben. Egy magnetométer kalibrálja a kontroller irányát a Föld mágneses mezejéhez viszonyítva, egy érzékelő pedig a hőmérsékletet figyeli. Ez a kettő a hibák korrekciójáért kell, hogy elérhessük a maximális pontosságot. A már említett színeken kívül kapunk más visszajelzést is, mert rezgőmotorral is ellátták a MOVE-ot, így teljes a kép.

Gyorsan körbefutva a külsején láthatjuk, hogy középen van egy jó nagy MOVE gomb, körülötte a négy akció-gomb, egy PS gomb, két oldalt a start és a select, valamint a túloldalán egy ravasz. Az alján van a mini-USB csatlakozó, ami a beépített Lítium-ion akkumulátor töltésére szolgál. Mint a PS3 minden kontrollere, a MOVE is Bluetooth 2.0-s kapcsolaton keresztül csatlakozik a konzolhoz. Egyszerre maximum négyet csatlakoztathatunk (vagy kettőt plusz két navigációs kontrollert).

Kiegészítők (navigációs kontroller, pisztoly és töltőállomás)

Sok játék nem csak mozgásérzékelésre épít, mert például valahogy mozognunk is kell. Jó példa erre a Resident Evil 5 vagy a Heavy Rain, kalimpálással nehéz lenne a szoftver tudtára adni, hogy mi most tulajdonképpen előre szeretnénk menni. Az ilyen játékoknál egyik kezünkben a MOVE-val, a másikban egy Sixaxis-szal, vagy DualShock 3-mal kell játszanunk, de hamar rá fogunk jönni, hogy utóbbi a súlypontja miatt nem az igazi (a Sixaxis olyan könnyű, hogy nem igazán zavaró). Erre a Sony-nál is rájöttek és ezért készült opcionális kiegészítőként a MOVE mellé a navigációs kontroller, amivel sokkal kényelmesebben játszhatunk. A navi kontroller tulajdonképpen nem más mint egy szabványos kontroller bal oldala, pálca formába öntve. Van rajta egy analóg kar (le is nyomható L3 gombként), D-pad, és a két hátsó gomb. Annyi kiegészítés történt mindössze, hogy megjelenik az X és a O gomb is, így könnyedén mászkálhatunk a menükben.

Navi kontroller + MOVE
A MOVE precizitásának hála shootereket is kap a játékkínálatába, köztük néhány on-railt (The Shoot, Time Crysis), TPS-t (Resident Evil 5) és komoly FPS-t (jövőre pl. a SOCOM IV). Főleg az on-rail shooterekre igaz, hogy kevés dolgunk van azon kívül hogy célzunk és lövünk, azt pedig könnyebb egy pisztoly formájú kontrollerrel csinálni. Erre nyújt megoldást a Sony egyik kiegészítője, ami egy műanyagház a MOVE-nak és kényelmesebb vele lövöldözni. Mi kipróbáltuk a játékokat ezzel és nélküle is, mindkettő élvezetes, de ha nagyon rá vagyunk kattanva az ilyen játékokra, akkor mindenképpen érdemes beszerezni a kiegészítőt, mert egyértelműen sokkal jobb vele, mint nélküle. Bár egyelőre puska alakú kiegészítő nincs (ami a navi kontrollert is magába foglalná), mi számítunk egyre jövőre, még ha hivatalosan nincs is megerősítve semmi ilyesmi.

A pisztoly alakú kiegészítő
Az utolsó kiegészítő egy töltőállomás, csak abban segít, hogy tölthessük a kontrollereket akkor is, ha nincs bekapcsolva a PS3.

Megzavarodtam, most akkor mire is van szükségem pontosan és mennyibe kerül mindez?

Fontos leszögezni, hogy az opcionális kiegészítők és a több MOVE-ot is használni képes játékok ellenére jelenleg minden MOVE-os játéknak elég egyetlen kontroller és egy PlayStation Eye, maximum szorongatnunk kell a DualShock 3-unkat is. Egy MOVE 12 ezer forint körüli áron kapható, míg az Eye-ért majdnem 10 ezret kell leszurkolnunk a kasszánál. Ha nem rendelkezünk még az utóbbival, akkor sokkal jobban járunk egy Starter csomaggal, amiben ott lapul a MOVE mellett az Eye is, plusz egy demólemez és így együtt kerülnek 18 ezer forintba. Ebben benne van minden, amire szükségünk van, a lemezen pedig a következő játékok demói vannak: Beat Sketcher, Echochrome II, EyePet, Kung Fu Rider, Sports Champions, Start the party, The Shoot, Tiger Woods PGA Tour 11, Time Crisis: Razing Storm, Trumble és TV Superstars.

Starter Pack
Vannak játékok, amiket lehet egy vagy két MOVE-val is játszani, ezeknél majd külön kitérünk arra, hogy mekkora a különbség. A navi kontroller 8 ezer forint környékén mozog, míg a pisztolyos kiegészítő 4-5 ezer forintért vihető haza. Összehasonlítva a konkurenciával, egy Kinect árából kijön egy Starter pakk, egy plusz MOVE, egy navi kontroller és talán még a pisztoly is. Ezek már elegek ahhoz, hogy bármivel játszhassunk, maximálisan kihasználva az adott játék lehetőségeit, és akár ketten is beállhatunk már a kamera elé.

Most pedig jöjjön a lényeg, elmeséljük az elmúlt egy hónap tapasztalatait!

Tapasztalataink

PlayStation Eye a TV tetejére, MOVE a kézbe, körülbelül ennyi az üzembe helyezés. Ha olyan játékot akarunk indítani, ami csak MOVE-val működik, akkor a DualShockra sem lesz szükségünk, indíthatjuk a PS3-at az egyik MOVE-val, ugyanis a menüben való mászkálás is megoldott vele. Ha nyomva tartjuk a ravaszt, akkor jobbra-balra, fel-le mutatva a mozgásérzékelővel navigálhatunk az XMB-ben, pillanatok alatt megszokható az egész, egy játékindításra bőven jó. Hogy mennyi helyre van szükségünk a TV előtt, az a játéktól is függ: ha mászkálnunk is kell benne jobbra-balra (pl. Start the party), akkor itt sem árt ha szabaddá tudunk tenni körülbelül 3*3 métert, de ha olyasmivel játszunk, amit akár ülve is tolhatunk (például Heavy Rain), akkor nincs különösebb helyigénye a MOVE-nak, csak ne bújjunk bele a TV-be.

A kontroller maga tényleg elég precíz, könnyen fityiszt mutat a Wii-nek, még akkor is, ha azon használjuk a Motion Plus kiegészítőt. Egyszerűen tudtuk például a The Shoot-ban belövöldözni a nevünket a virtuális billentyűzeten, és hiába próbáltunk kifogni a Sports-on, minden úgy mozgott, ahogy azt mi szerettük volna. Apró hiányosságokba azért belefutottunk, de azok főleg egy-egy játékhoz kapcsolhatóak voltak, nem magához a kontrollerhez, ezekre majd kitérünk az adott játékoknál. A kialakítása elég ergonomikus, sokan kipróbálták már nálunk, de senki sem panaszkodott. Bár kényszermegoldásként használható a Dualshock néhány játékban, sokkal élvezetesebb a navigációs kontrollert használni. A lövöldözős játékokban is, ha sokat játszunk egyhuzamban, akkor érdemes beruházni a pisztolyos kiegészítőre, különben a csuklónk nem fog örülni. Az ember azt gondolná, hogy egy kis ugra-bugra és kalimpálás nem számít nagyon mozgásnak, de immár tapasztalatból tudjuk mi is, hogy 3-4 óra gladiátoros móka és még izomlázunk is lesz másnap (Pacman nehezen kattant le a Sports-ról).


Akárcsak a DualShock 3 és a Sixaxis, a MOVE is könnyen kibír 10-20 órát egy töltéssel, úgyhogy nem fog a legrosszabb pillanatokban elszállni. Ha elkezd villogni, még mindig van 1-2 óránk mielőtt lemerül, úgyhogy nem kell pánikba esni a piros fénytől. A széles látószögre állított kamera elég nagy területet belát, úgyhogy nem sűrűn találkoztunk azzal a felirattal, hogy elveszett a fényes gömb, nem találja a Szem. Az egyetlen probléma, ami már a régebbi kamerás játékoknál is jelentkezett, hogy este, ha nincs nagyon jó világítás a szobában amiben játszunk, akkor pocsék fotók készülnek rólunk és ez például a TV Superstarsban elég kiábrándító eredményekhez tud vezetni, ha tudjuk mindenképpen nappal lőjük magunkról a képeket.

A játékkínálat

A felhozatal elég vegyesre sikerült, vannak olyan játékok, amik már kifejezetten a MOVE-hoz készültek (lemezesek és PSN-esek is) és vannak olyanok, amik utólag kaptak egy patch-csel támogatást. Főleg utóbbiak közé tartoznak igazán nagy címek, egyébként a kezdőkínálat nagyrészt az alkalmi játékosokat célozza meg, és sok olyan van köztük, amit társaságban igazán jó játszani. A megjelent és már bejelentett játékokért érdemes megnézni a wikipédiát. Az új AAA-s címek még váratnak magukra, de jövőre már ezek is egymást fogják érni: SOCOM IV, Killzone 3, Dead Space: Extraction, No More Heroes, Sorcery, Virtua Tennis 4, csak hogy néhányat említsünk.

Mivel a tapaszoknak hála a kezdőkínálat se semmi, ezért több részben mutatjuk be a játékokat, mert nem célunk hosszban a PC-s játéktöri cikkekkel versenyezni. Ebben a cikkben olvashattok az EyePet-ről, a Start The Party-ról, a Sports Champions-ről, és a The Shoot-ról, a következőben sorra vesszük majd a felújított példányokat (Heavy Rain, Resident Evil 5, Tiger Woods PGA Tour 11, RUSE), utána pedig folytatjuk a most megjelent játékokkal (The Fight, TV Superstars, Time Crisis, Kung Fu Rider, stb.).

Start The Party

Mi mással is kezdhetnénk, mint a Start The Party-val, nálunk is ez kötött ki először a meghajtóban. Ha valaki anno játszott az EyeToy: Play-jel, az már nagyrészt tudhatja is, hogy mire számítson, az STP ugyanis azt a vonalat viszi tovább: van rengeteg mini-játék, amik sokszor annyira egyszerűek, hogy tutorial nélkül is adja magát mit kell csinálni. A játéknak van egy- és többszemélyes módja is, utóbbinál a hot-seat elv érvényesül, ami azt jelenti, hogy elég egyetlen kontroller, ugyanis egymást fogjuk váltani a TV előtt. A multi a Start The Party legnagyobb erőssége talán, mert vicces nézni, ahogy a többiek igyekeznek túltenni rajtunk az egymást gyorsan váltó mini-játékokban. Egyszemélyes módban két lehetőségünk van: a free play-ben kilenc játék közül válogathatunk, míg a survival-ben adott időre kell minél több feladatot végrehajtanunk, nagyon pergős.

Mentsük meg a csirkéket
A kihívások között van olyan, hogy meg kell mosnunk egy krokodil fogait, nagyítóval katicabogarakat kell keresnünk, ejtőernyős kis fickókat úgy legyezni, hogy a cápa szája helyett a tutajokra essenek és gömbhalakból a megfelelő színűeket kiszúrni. A legviccesebb (legalábbis másokat nézve) talán az a mini-játék, amikor bogarakat kell csapdosni a képernyőn, a legnagyobb kihívást pedig talán az jelenti, amikor robotok jönnek szembe, és a megfelelő helyre kell mutatnunk a kontrollerrel, ahogy azt a hasukon látjuk. Ez elsőre elég egyszerűnek tűnik, de aztán elkezdi a játék elforgatni és tükrözni a képet, akkor pedig nagyon gyorsan kell kapcsolnunk, hogy mi-hol-merre. Partyjátékhoz híven természetesen mindegyik kihívásnál látjuk saját magunkat a képernyőn, kezünkben az aktuális célszerszámmal, ami garantált jókedvet biztosít az első pár menetnél.

A Start The Party-val bármelyik korosztály jól szórakozhat
Sajnos tovább nem is nagyon, a Start The Party ugyanis nevéhez híven tényleg csak party indítónak jó. Nagyon hangulatos, jó elmarhulni vele és egyformán tökéletes baráti társaságunk és családunk szórakoztatására is, de egy idő után nagyon repetitív, ezért egyhuzamban nem valószínű, hogy órákat fogunk játszani vele, kell mellé más is, így pedig az indulóára egy kissé borsos.


Hivatalos trailer



Webshop: Start The Party

 

Sports Champions

A Sports Champions már jóval komolyabb a Start The Party-nál, ez látszik a kinézetén is. Hat féle sportot ajánl fel indulás után, ami bár nem egy óriási kínálat, de a kidolgozottságuk nagyon jó és végre azt is megmutatják, hogy mit tud a MOVE igazából. Az egyetlen dolog, amibe beleköthetnénk, hogy a sport kiválasztása után mindig kalibrálnunk kell, de ha már megszoktuk, akkor nagyon gyorsan túl lehet lenni rajta. Mindegyik sporthoz tartoznak nehézségi szintek ha egyedül játszunk, a játék pedig plusz helyek és karakterek kilockolásával honorálja sikereinket. Mivel a hat sport egy kezelhető mennyiség, fussunk is át rajtuk.

A bocsát lehet, hogy nem mindenki ismeri, ez egy golyósport, amiben az a lényeg, hogy eldobunk egy golyót, az landol valahol, és onnantól kezdve az a cél, hogy ahhoz minél közelebb tudjunk dobni. Egyszerűnek hangzik? Pedig nem az, próbáljuk csak meg a trükkösebb pályákon, választék az van. A környezet szép, a bocsa pedig elég nyugis sport, és mint az összes játékot a Sports Champions-ben, játszhatjuk többen is.

A disc golf (frizbi golf) nem túl ismert Magyarországon, a lényege hasonló, mint a golfnak, a megfelelő helyre eljuttatni a frizbit, ha kell, akkor több dobásból. A ravaszt lenyomva felkapjuk a frizbit, amilyen szögben csak akarjuk meglendítjük, majd elengedve a ravaszt útjára engedjük. A játékban van egy extra mód is ahol karikákba kell dobálnunk a frizbit, hogy így adott idő alatt minél több pontot érjünk el. A Sports Championsben nagyon sok helyen visszaköszön, így itt is, hogy nem mindegy milyen erővel dobunk, a gyorsulásmérő végzi a dolgát (csuklópánt erősen ajánlott).

Frizbi Golf, akár fagyos helyszíneken is
Az asztali teniszt gondolom, senkinek sem kell bemutatni, az egyik legjobb sport a MOVE bemutatására. Könnyen lehet csavarni a labdát vagy lecsapni, egymás ellen pedig nagyon élvezetes játszani. Itt mondjuk észrevettünk egy bugot, de az sem az irányítással kapcsolatos: ha elrontjuk az ütést, de az a saját térfelünkön csusza lesz, akkor mi kapjuk érte a pontot. Fura, de szerencsére nem sűrűn fordul elő, aki meg erre játszik, az hamar ki fog esni. A mozgás lekövetése nagyon jó, egymás ellen játszani pedig ebben a sportban az egyik legjobb. Nem elég ráadásul csapkodnunk, mozognunk is kell előre-hátra, jobbra-balra, különben nem fogunk ám minden labdát elérni. Az egyetlen negatívuma a játéknak, hogy azért egy kicsit rásegít a mozdulatainkra, hogy a kisebbeknek is legyen sikerélményük, ezért néha úgy érezzük, hogy azt most nem találtuk el, pedig mégis.

A röplabda az első játék a felhozatalban, ami felajánlja, hogy két MOVE-ot is használjunk egyszerre. Eggyel is meg lehet csinálni mindent, de kettővel az igazi röplabdázni, ekkor sokkal inkább úgy érezzük, hogy ott vagyunk. Igazából túlmagyarázni ezt a sportot sem kell, mindenki ismeri, és amit el tudunk képzelni mozdulatokat, azokat meg is csinálhatjuk.

Az íjászat következik, amire szintén igaz, hogy jobb két kontrollerrel, mint eggyel. Egy MOVE-ot használva az jelenti az íjat és a nyilat is, míg kettővel már megoszthatjuk a feladatokat és tényleg úgy kell mozognunk, mint a valóságban. Kicsit oldalt állunk, jobb kezünkkel hátranyúlunk a tegezhez, előveszünk egy nyílvesszőt (lenyomjuk a ravaszt), a helyére illesztjük, felhúzzuk, kitartjuk, majd a bal kézzel célzunk (ebben van az íj ugye). Ha úgy érezzük a megfelelő helyre fog repülni a nyíl, akkor elengedjük a ravaszt és végignézzük jól gondoltuk-e a dolgot. Hosszútávon nem túl izgalmas a játék, de elsőre nagyon jó érzés.

Gladiátort játszani a legjobb a Sports Championsben
A végére hagytuk a kedvencünket, a gladiátorharcot! Véleményünk szerint messze ez a legjobb a hat sportág közül, viszont cserébe ez igényli a legjobban a két kontroller meglétét. Ha csak egy van, akkor az az egy jelenti a kardot és a pajzsot is, míg kettővel már külön használhatjuk a kettőt. Az egy MOVE-os megoldás azért bajos, mert ha nyomva tartjuk a ravaszt, akkor veszi a kontrollert pajzsnak, márpedig így egy védekezés után elég nehéz gyorsan kicsapni, hirtelen a játék nem tudja mivel is kövesse a mozgásinkat. Két kontrollerrel azonban ilyen gondok nincsenek, órákat el lehet lenni a többi karakter gyepálásával, csak utána ne lepődjünk meg, ha másnap izomlázunk lesz.

Lehetne még írni a Sports Championsról, de a lényeg talán már kiderült. Minden játék előtt vannak részletes tutorialok (ahol van rá lehetőség ott egy ás két MOVE-os változatra is), mindet lehet ketten játszani és mindegyik megkérdezi, hogy jobb- vagy balkezesek vagyunk, ami ebben az esetben fontos figyelmesség! Ha kezdőjátékot keresünk a MOVE mellé akkor a jelenlegi kínálatból a Sports Champions az egyik legjobb választás, de azért érdemes egy próbát tenni a demójával megvétel előtt, és figyelembe venni azt, hogy két kontrollerrel az igazi.

 


Sports Champions trailer


Webshop: Sports Champions

 

EyePet – Move Edition

Az eredeti EyePet még tavalyi játék, ami idén kapott egy folytatást, kifejezetten a MOVE-hoz. Ez a szoftver főleg a fiatalabbakat célozza meg a cuki kis szőrmókkal, mivel tulajdonképpen egy hihetetlenül fejlett tamagocsiról van szó. Az egész úgy kezdődik, hogy segítőnk, a professzor közli: nemsokára érkezik az EyePet-ünk, majd be is fut a szállítmány, benne a tojással. Ha kikelt a szőrmók, akkor elkezdhetünk gondoskodni róla: mosdatnunk és etetnünk kell, tanítani neki új dolgokat és persze játszani vele. Mivel itt minden a kis kedvencünkről szól, ezért nagyon fontos volt, hogy a fejlesztők mégis változatossá tegyék a játékot, ami jelentjük sikerült is nekik. Már a játék elején személyre szabhatjuk EyePet-ünket, állítható a bundája nagysága, színe, és kiegészítők hozzá, de ahogy haladunk előre a játék kihívásaival, egyre több extrát nyithatunk majd ki (pl. még több ruha, játék, kiegészítő).

Viráglocsolás MOVE-val, hadd szokja a szőrmók a "természetet"
Van pár dolog, amit bármikor csinálhatunk a szőrmókkal (ha már megtanítottuk neki), míg némelyekhez teljesítenünk kell az adott nap „kihívásait”, hogy továbbmehessünk. Ez egyébként ötletes, mert attól függetlenül, hogy egy nap alatt több feladatot is megcsinálhatunk, mint amennyi ki van írva, azért egy idő után megálljt parancsol a játék, és szól, hogy ha ezt a részét folytatni akarjuk akkor jöjjünk vissza holnap. Mivel a fiatalok a célközönség ez jó, mert megakadályozza, hogy 10 óra petezgetés után már ezzel is álmodjanak. Az, hogy látjuk magunkat a képernyőn közvetlenebbé teszi a dolgot, tényleg olyan mintha mi játszanánk vele, a MOVE pedig mindig az aktuálisan használt eszköz alakját veszi fel (például hajszárítót fürdés után).

Ez az egyetlen játék a kínálatban, ami azt kéri tőlünk, hogy a TV alá rakjuk a kamerát, ha lehet közel a földhöz, és fordítsuk lefelé, mert főleg azt kell néznie, ott fog futkározni virtuális kedvencünk. Nagy területre ezért nincs szüksége, elég ha van 2*2 méter a TV előtt. Mivel az első EyePet születésekor még nem volt MOVE, ezért az csak a kamera és a hangok alapján tudott dolgozni, az ott szerzett tapasztalatokat pedig hozták a fejlesztők a MOVE Edition-be is, így találkozhatunk régebbi feladatokkal is. Lesz, hogy tapsolnunk kell a kicsinek, vagy az ujjainkat mozgatni, hogy oda ugráljon. Az egyetlen frusztráló dolog amibe belefutottunk, az rajzolós feladatok megoldása. Ahogy haladunk előre a kihívásokkal, megtaníthatunk pár rajzot az EyePet-nek. Ezt úgy kell tennünk, hogy mi lerajzoljuk egy papírra, majd megmutatjuk a kamerának. Valószínűleg a fényviszonyoknak köszönhető, de jónéhány percen és telerajzolt papírlapon voltunk már túl, mire az elsőt bevette, egy kisgyerek ennyi idő alatt már kétségbe eshet, úgyhogy a jól megvilágított szoba ennél a játéknál alapkövetelmény.

Cukiság++
Az EyePet pontosan azt hozta amit, vártunk tőle: egy cukiságot gyerekeknek, változatos lehetőségekkel (bár fontos megjegyeznünk, hogy társaságunk egy hölgytagját is hosszú időre odaragasztotta a képernyő elé, úgyhogy nem feltétlenül csak a fiataloknak szól). Az egyetlen gondja az lehet a magyar piacon, hogy az itthoni kis eladások miatt nem készül belőle magyar változat, márpedig a gyerekek még nem igazán beszélik az angol nyelvet. Persze vannak kivételek, de tekintsük az átlagot. Márpedig először mindig a professzor magyarázza el, hogy mit csináljunk, ezért nagyon fontos, hogy ha gyereknek vesszük, akkor legyünk mellette és fordítsuk, máshogy ez nem megy.


EyePet trailer



Webshop:

Eyepet - Move Edition

 

The Shoot

A mai cikk végére hagytuk az első on-rail shootert, ami megjelent a MOVE-hoz. Az on-rail shooter azt jelenti, hogy a játék helyettünk mozog, nekünk csak egy feladatunk van: lőni. Na jó, ez így csak 90%-ban fedi a valóságot, de ezt majd mindjárt kifejtjük bővebben. A The Shoot egy forgatáson játszódik (innen a frappáns neve is), ahol mi alakítjuk a főszereplőt. Miután elmagyarázták nekünk, hogy a legfontosabb az, hogy a rendező boldog legyen, bele is kezdhetünk a lövöldözésbe. A rendező akkor lesz boldog, ha nem lövünk le ártatlanokat és nem hagyjuk, hogy minket kiterítsenek, hanem inkább Lucky Luke-ot megszégyenítő sebességgel szedjük le a rosszfiúkat, robotokat, vagy zombikat… A játékban ugyanis többféle díszlet található, a vadnyugati csak az első a sorban.

Az ártatlanokat ne lőjjük le!
Hogy ne csak lövöldöznünk kelljen pár apróságot azért még belevettek a The Shoot-ba. Ha úgy tudunk leszedni ellenfeleket, hogy közben nem pazaroljuk a golyót a levegőre, akkor extrákat kapunk. Öt rosszfiú után például bullet-time-ot, amit úgy tudunk aktiválni, hogy megpördülünk. A hatás a szokásos, az idő lelassul, mi pedig megmutathatjuk ki a legény a gáton. Még több egymás utáni találatnak már komolyabb haszna van, egy olyan lövés, ami egyszerre elpusztít mindent a képernyőn (a földre célozva kell lőni egyet), míg ha ennél is tovább jutunk, akkor belekezdhetünk az igazi ámokfutásba. Az ég felé lőve egyet aktiválhatjuk ezt a módot és utána olyan lesz mintha egy géppuskát kapnánk, el se kell engednünk a ravaszt, csak néhány kaszáló mozdulattal szétkapni mindent. Ezen felül néha ki kell térnünk a felénk hajított dinamitoktól és vannak még a díszletektől függően egyéb extra mutatványok is, a vadnyugaton például pisztolypárbaj. Leeresztjük fegyverünket majd a megfelelő pillanatban előkapjuk és bumm.

Párban is jó móka lövöldözni
Mivel forgatáson vagyunk ezért nem igazi hús-vér ellenfeleink vannak, hanem felbukkanó papírkatonák, ami nem véletlen, hiszen a The Shoot is inkább a fiatalabbaknak készült, a többieknek ott van a Time Crisis. Ettől függetlenül egy ember kivételével mindenki jól szórakozott vele, aki kipróbálta, úgyhogy a fiataloknak való ajánlás itt sem szentírás. Az egyetlen dolog, amit érdemes megjegyezni még, hogy hosszabb játékoknál nagyon jól jön a pisztolyos kiegészítő, amit használhatunk majd más játékokban is. E nélkül a csuklónk ki fog készülni egy óra lövöldözés után, úgyhogy érdemes elgondolkozni a beruházáson.

Nos, ennyi fért bele mára, de még messze vagyunk attól, hogy azt mondhassuk, kiveséztük a MOVE játékokat, úgyhogy ahogy azt a játékkínálat részletezésénél ígértük: jelentkezünk még a közeljövőben MOVE játékos cikkel, és természetesen a nemsokára megjelenő Kinect játékokkal is foglalkozunk majd.


The Shoot trailer


Webshop: The Shoot

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. myckie2
2010.11.04. 20:50
Nemhogy kimennének a szabadba az emberek sportolni inkább bent kockulnak egy realisztikátlan hulladékkal... hová fejlődik ez a világ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. XtreemX
2010.11.04. 20:55
myckie2
Valóban nagyon jó dolog kocogni meg ilyesmiket, olyan jó szmog van mindenhol. Merthogy nem fogok 5km-t futni hogy kiérjek a városból hogy végre valami tisztább környezet legyen. Na meg persze után vissza kocogni... Najó tudod mit? inkább a szobában maradok.

Ami a move-ot illeti,havernál próbáltam és engem meggyőzött. Sokkal jobb élmény mint ami a videókból lejön...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. myckie2
2010.11.04. 21:11
XtreemX bocs rád nem gondoltam én vidéki lakos vagyok de biztos annyi pénzből amennyiért megveszed a move-t annyiért elmehetnél a hegyekbe esetleg vagy csak távol a várostól
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Ginos
2010.11.04. 21:12
jobbnál jobb játékok....minden csoda 3 napig tart....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. XtreemX
2010.11.04. 21:35
myckie2
Jó neked.. hiddel. Bárcsak nekem lenne vidéken lakásom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ipadnak
2010.11.05. 07:51
Ha egy ilyennel nekiállsz ugrálni akkor jó gyorsan kinyithatod az ablakot... ezt nem reklámozzák sehol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zelbacsi
2010.11.05. 08:00
myckie2:
Nem hogy kimennének az emberek a szabadba, inkább fórumra írogatnak, szapulják a többit
Nem mindenki teheti meg, hogy teszem azt minden hétvégén kimegy Pilisbe, Mátrába, ide-oda kirándulni, a fővárosban meg igazán nem nagy élmény kimozdulni...
Ezt a játékot meg elég egyszer megvenni, és utána bármikor ugrálhatsz előtte, de még akkor is, amikor csak egy fél órád van otthon, és nem érsz rá vidékre menni. Nem értem miért kell a kettőt összehasonlítani?
Másik: ha van kivel, akkor igen, szívesen kirándulok, de egyedül semmi kedvem világgá menni, akkor inkább beülök egy ilyen elé.
Aztán persze kinek-mi, ha másképp gondolod, azzal sincs baj, de minek beszólni azoknak, akik nem pont úgy gondolják mint Te?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. NKing
2010.11.05. 10:34
Igaz, csak kinyitod az ablakot a szmogos belvárosban, hogy jöjjön be egy kis friss hegyi levegő a Playstation Move mellé... Máris egészségesebb a szobában.

Mert hogy ugye a szobában sincs processzorgyári levegőszűrő rendszer. De végül is mindegy, a mozgás a lényeg. Akkor meg már vannak olcsóbb mozgási lehetőségek is. Szerintem nem kéne keverni a két témát. Aki játékot vesz, az játszani akar - ne keverjük oda, hogy ő milyen egészséges mert mozog...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. dragon83
2010.11.05. 11:43
A hozzászólásokat olvasva látom sokan el vannak tévedve. A Move nem egy fittneszgép, hanem egy játékvezérlő, amihez speciel készült egy fittneszes játék is. Felesleges azon vitatkozni, hogy jobb-e kimenni a szabadba mozogni és tornázni, mert a Move még véletlenül sem arra nyújt alternatívát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Zelbacsi
2010.11.05. 11:55
Tudom. Írtam is, hogy nem értem minek hasonlítgatni a kettőt. Csak fórumozótársam stílusán kaptam fel a vizet
A többiek nevében nem beszélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Jhonny06
2010.11.05. 12:19
A Wii talán egy fokkal kiforrottabb. Ha ez egy új koncepció lenne, akkor talán lenn esélye, de így. Az lesz, mint a Wii esetében. Vesznek páran, egyszer-egyszer el lehet vele poénkodni, de a gagyi játékok miatt nagyon hamar megunható lenne a dolog. Ha PS3-ra kijönne valami komolyabb akciójáték, akkor pl. lehetne ezzel a pisztollyal játszani vele. Erre miért nem gondolnak? Nyomatják ezeket az állatsimogatós szarokat. Én a Wii játékoktól is a falra mászom (talán a Mario a legértelmesebb, ha egyáltalán lehet ezt a szót ebben a kontextusban használni), nemhogy ezektől..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Zelbacsi
2010.11.05. 13:00
Jhonny06 jól elolvastad a cikket
Vagy ha elolvastad, jól odafigyeltél Svindlerre
Mert hogy írta, hogy készítik hozzá az éppen általad hiányolt komolyabb címeket ezerrel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Jhonny06
2010.11.05. 13:34
Zelbácsi: Attól még a hozzászólásom 99%-a igaz marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. iteq47
2010.11.05. 14:22
lesz itt bummbumm game is. nézzétek ezt a békeosztót

nekem valami jó resident evil teccene
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. myckie2
2010.11.05. 14:53
iteq47 Ez meg a régi nintendós játék feeling lesz fogadjunk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Svindler
2010.11.05. 17:05
iteq47: jól néz ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. perempe
2010.11.05. 17:30
myckie2:
Ma (is) voltam az istállóskői ősemberbarlangnál, rengetegen voltak. Ami még érdekesebb, hogy sokan -rengeteg pici gyerekek is- indultak a csúcs felé (956 méter), ami bizony még 450+ méter szint onnan!
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. iteq47
2010.11.06. 13:12
(szerk.: a nem idevaló hozzászólásokat kidobtam, így feleslegessé vált a poszt eleje - Svin)

amúgy még valami pumpás shoti kéne a hátra, meg a revolver amit linkeltem, és hadszóljon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kihaennem
2010.11.08. 17:09
bána Wii klone
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!