iPon Cikkek

Portal 2 - Mindent a tudományért!

Dátum | 2011. 05. 04.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A 2007-es esztendőben villámcsapásszerűen robbant be a játékvilágba a Valve által fejlesztett Portal, mely ötletes játékmenetének és humoros történetének köszönhetően hamar hatalmas rajongótáborra tett szert. A játékban egy Chell nevű hölgy bőrébe bújhattunk bele, aki egy GlaDOS nevű, kissé elmebeteg mesterséges intelligencia által irányított laboratórium, az Aperture Laboratories tesztalanya volt. Ez a cég sok egyéb mellett portál technológiákkal kísérletezett, melyhez kifejlesztettek egy portál fegyvert, ezt használva kellett különféle fizikára épülő logikai feladatokat megoldanunk. A játék népszerűségét jelzi, hogy a Source motor fejlesztői csomagjával a rajongók a mai napig készítenek pályákat hozzá, melyek gyakran még a Valve által készített daraboknál is összetettebbek és ördögibbek. Egy ilyen programhoz nem egyszerű méltó folytatást készíteni, hiszen a rajongók még jobb fejtörőket, még változatosabb helyszíneket, magával ragadó sztorit, és szellemes párbeszédeket szerettek volna látni a Portal 2-ben. A fejlesztés során kiadott videók hamar meggyőztek minket arról, hogy bizony zseniális játék készül a Valve berkeiben, de vajon a végső produktum is megüti azt a bizonyos mércét?

Kis barátunknak be nem áll a szája
Feltámadás!

Amint bizonyára minden Portal játékos emlékszik rá, az első rész végén sikeresen legyőztük az enyhén pszichopatává vált GlaDOS-t, és kijutottunk (pontosabban kirepültünk) az Aperture épületéből. A záró videóból viszont kiderült, hogy nem sikerült végleg elmenekülnünk, hiszen félig eszméletlen karakterünket ismeretlen helyre hurcolta egy robot. Sokat kellett várnunk, míg megismerhettük a sztori végét, ám a Portal 2-vel végre helyükre kerülnek a mozaikdarabok. A játékban ezúttal is az első rész hősnőjét fogjuk irányítani, aki a játék megkezdését követően egy szépen berendezett szobában tér magához. Miután elmagyarázzák nekünk a játék irányítását, elküldenek minket aludni, aminek természetesen eleget kell tennünk. Ez nem bizonyul túl jó ötletnek, hiszen ébredésünk után úgy tűnik, mintha évek teltek volna el, miközben mi békésen szunyókáltunk. A szoba teljesen romossá vált, a falakról lehullott a vakolat, ráadásul egy gömb formájú testbe zárt mesterséges intelligencia, Whetley szinte „ránk töri” az ajtót. Kis barátunk nem szolgál jó hírekkel, hiszen elmondása szerint nagyon hosszú időre voltunk kómában, ráadásul emiatt „enyhén súlyos” agysérülésünk is van. A beszélgetésből azonban leszűrhetjük, hogy vélhetően inkább ennek az AI-nak volt agysérülése, hiszen folyamatosan önti magából a sületlenségeket. Az első perceket követően azonnal érezhető, hogy a Valve nagy hangsúlyt fektetett a humorra, a poénos párbeszédek és szituációk a játék első percétől az utolsóig elkísérnek minket. Ráadásul a fejlesztők semmit sem bíztak a véletlenre, Whetley szerepére a BAFTA és Emmy-díj nyertes brit humoristát, Stephen Merchant-ot kérték fel, aki fenomenális teljesítményt nyújt. Élmény volt hallgatni a játék dialógusait, nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy a játék nagy részét mosollyal az arcunkon teljesítettük. Sokan szerették GlaDOS-t cinikus, ugyanakkor humoros személyisége miatt, de Whetley talán még rajta is túltesz.
 

De nem ez a kis humorzsák az egyetlen új karakter a Portal 2-ben. Bár nem találkozunk vele személyesen, rengeteg hangfelvételt fogunk hallani az Aperture Laboratories alapítójától, Cave Johnsontól, akinek J. K. Simmons adja a hangját. Őt leginkább talán a Pókember filmekből ismerhetjük, amelyekben az igencsak indulatos főszerkesztőt, J. Jonah Jamesont alakította. Amint a szövegéből leszűrhetjük, ő sem volt teljesen százas, mindennél fontosabbnak tartotta az új technológiák kifejlesztését és tesztelését, melynek érdekében még az emberi élet sem volt szent számára. Dialógusait olyan természetességgel adja elő, hogy szinte elhisszük, hogy magunknak teszünk szívességet, ha életünket adjuk a tudományért. Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenünk GlaDOS-t is, aki természetesen ezúttal sem maradhatott ki a játékból. Ő megtartotta korábbi személyiségét (ergo folyamatosan piszkál minket), bár az események furcsa alakulásának köszönhetően kissé megváltozik majd a viszonyunk ezzel a kezdetben felettébb barátságtalan AI-val.

Az elmúlt években kissé lelakták a helyet
Új kihívások

Az érdekes karaktereknek és történetnek természetesen nagyon örültünk, de az első részhez hasonlóan a játékmenet az, ami kiemelkedő programmá teszi a Portal 2-t. Mielőtt rátérnénk a logikai feladványok terén bevezetett újdonságokra, ejtsünk pár szót az új helyszínekről, melyeknek köszönhetően sokkal változatosabb lett a környezet, mint az elődben. Az első részben kissé unalmassá tudtak válni a hasonló stílusú, teljesen steril teszt szobák, ahonnan csak néhány esetben volt lehetőségünk kiszabadulni. A folytatásban már sokkal változatosabb a játék, kezdetben a labor kissé leamortizálódott, növények által benőtt részén fogunk feladványokat megoldani, majd egy időre visszatérünk a megszokott teszt szobákba, ám utána ismét egy új helyszín, az Aperture Laboratories egy régen elhagyott, hatalmas kiterjedésű része következik. A labor múltja iránt érdeklődő rajongók bizonyára örülni fognak neki, hogy a játék során bejárhatják szinte az egész épületkomplexumot, miközben sok apró információmorzsát tudhatnak meg a cégről. Ha mindez nem volna elég, a főmenüben be lehet kapcsolni a fejlesztői kommentárt, melynek köszönhetően játék közben még több érdekességet tudhatunk meg a fejlesztés menetéről és a Portál 2 világáról.
 

Lássuk milyen újdonságokat vezetett be a Valve a játékmenetbe? A portál fegyver nem igényel túlzott bemutatást, hiszen ugyanúgy működik, mint az első részben. A játék második felében látható speciális gélekkel viszont még nem találkoztunk, érdemes szánni erre pár mondatot. Három különböző színű változata van ennek az anyagnak, amik különféle tulajdonságokkal ruházzák fel azt a felületet, amire ráfolyatjuk. Ha a kék gél kerül a falra vagy a padlóra, akkor arra rálépve hatalmasat tudunk ugrani, a narancssárga gél felgyorsítja a mozgásunkat (hasznos, ha nagy lendületet szeretnénk venni), míg a fehér színű anyagnak köszönhetően olyan helyre is tudunk portálokat lőni, ahova korábban nem lehetett. A Valve zseniális módon szőtte bele a logikai feladványokba ezeket az új anyagokat, gyakran mindhármat egyszerre kell alkalmaznunk, hogy eljussunk egyik helyről a másikra. A fentieken túl a játékban találkozni fogunk az úgynevezett „aerial faith plate-ekkel” is. A furcsa nevű eszköz tulajdonképpen egy hatalmas rugó, amelyre rálépve az messzire elhajít minket. Természetesen legtöbbször nem önmagában kell ezeket használnunk, hanem kombinálva a portálokkal és a gélekkel. Az újdonságok közé tartozik az igencsak nehezen lefordítható „excursion funnel” is, amely egyfajta vonósugár, amibe ha beleugrunk, akkor az képes minket (vagy bármilyen beledobott tárgyat) a levegőben ide-oda szállítani. Végül, de nem utolsó sorban említsük meg a fényből készült hidakat (hard light bridge) is, amiket a portálokkal eltérítve számos feladványban kell majd használnunk. Rengeteg új eszköz áll tehát a rendelkezésünkre, melyek a fejlesztők nagyszerű pályatervezésének köszönhetően változatos játékmenet eredményeznek.

A sárga trutyi segítségével jól fel tudunk gyorsulni
Dupla élvezet

Attól függően, hogy mennyire vagyunk profik a játékban szereplő feladatok megoldásában, az egyjátékos mód 6-8 óra alatt kivégezhető, ami bár nem túl sok, de megfelel a mai játékok átlagos hosszának. Ám a sztorimód befejezése után még nem ér véget a játék, mivel a Valve ezúttal egy nagyszerű kooperatív módot is belerakott a programba. Ennek során nem Chellt, hanem egy-egy tesztelésre kifejlesztett robotot, Atlas-t és P-body-t kell irányítanunk, akik számára GlaDOS néhány speciális pályát rakott össze. A két karakter egy külön menüben „fel is díszíthető”, képesek vagyunk zászlókat, sapkákat, új festéseket rakni rájuk, ezek legtöbbjét a Team Fortress 2-ben már látott boltban vásárolhatjuk meg. A megjelenest követően egy apró DLC-nek köszönhetően felkerült pár extra tárgy a boltba, de sajnos egyik sem volt ingyenes. Ami a feladványokat illeti, azokat mindig csak közös erővel lehet végrehajtani, nem egyszer négy darab portált kell összekombinálnunk, hogy elérjük célunkat. A többjátékos mód nem sikerült olyan hosszúra, mint a single rész, három-négy óra alatt végig lehet szaladni rajta, kivéve, ha társunk nagyon ügyetlen, mert akkor kicsivel több időt is eltölthetünk vele. Az összjátékot megkönnyíti, hogy egy gombnyomás segítségével tudunk jelezni társunknak, hogy mire kellene odafigyelnie, illetve a Tab billentyű lenyomásával egy kis ablakban társunk szemszögéből láthatjuk az eseményeket. Bár a játékmenetre komoly hatása nincs, nagyon jópofa az a funkció, amivel a kis robotok különféle módon kapcsolatba léphetnek egymással. Így adhatunk pacsit a másiknak, kő-papír-ollót játszhatunk, integethetünk, megölelhetjük társunkat és hasonlók (tipp: ha a megfelelő helyen csináljuk ezeket, akkor achievement lesz a jutalmunk).
 

Technológiai szempontból a Portal 2 nem nyújt kiemelkedőt, ami nem is meglepő, hiszen a játék azt a Source motort használja, ami már a Half Life 2 óta szolgálja a fejlesztőket. A Valve persze folyamatosan foltozgatja az engine-t, és megpróbál minél többet kifacsarni belőle. Ennek köszönhetően pár helyen igencsak impresszív fény-árnyék hatásoknak lehetünk szemtanúi, és a pályák részletességére sem lehet panaszunk, viszont a textúrák részletessége itt-ott hagy kívánnivalót maga után. A hangzás terén a már említett, első osztályúra sikerült szinkront érdemes kiemelni, de a zenék és a háttérben hallható hangeffektek is hozzák az elvárt színvonalat. Csak egyetlen dolgot találtunk zavarónak a Portal 2-ben, az pedig a rengeteg töltési idő. Önmagukban a töltések nem tartanak sokáig (15-20 mp), de mivel minden pályát külön tölt be a játék, rengeteg van belőlük. Főleg a program elején szúr ez szemet, amikor még gyorsan lehet darálni az egyes szinteket, és kétpercenként a töltőképernyőt kell bámulnunk.

Akcióban a nyerő páros
Ezen az apró problémán kívül viszont nem tudtunk fogást találni a Valve legújabb remekművén, bár szívesen vettük volna, hogyha az első részben látott challenge mód aéaőból bekerül a folytatásba is, de sajnos ezt csak egy későbbi DLC-ben fogjuk megkapni. A végső értékelés előtt érdemes ejteni pár szót a játék PlayStation 3-as verziójáról is, mivel a Valve egy igencsak forradalmi dolgot vezetett be ennél a változatnál. A PS3-as Portal 2 az első konzolos játék, amibe integrálták a Steamworks rendszert, ami több szempontból is nagy jelentőséggel bír. Először is minden PS3-ra vásárolt játékhoz jár egy PC-s, illetve Mac-es verzió is, így eldönthetjük, hogy melyik platformon akarjuk játszani a programot. Ám ez még nem minden, ugyanis azt is megtehetjük, hogy elkezdjük a játékot konzolon, majd betöltjük a (központi szerveren tárolt) mentett állásunkat PC-n és onnan folytatjuk, ahol korábban abbahagytuk, és ez természetesen fordítva is működik. De a legérdekesebb talán az, hogy kooperatív módban együtt tudnak játszani a PS3-asok és a PC-sek. Bár korábban voltak már próbálkozások a keresztplatformos többjátékos módra (például az Xbox 360-ra és PC-re megjelent Shadowrunban), ám azok nem lettek túl sikeresek. 

Kevés fejlesztő tudott volna méltó folytatást készíteni egy olyan egyedi és nagyra tartott játékhoz, mint a Portal, ám a Valve nem csak hogy méltó folytatást készített, hanem minden szempontból túl is szárnyalta a Portal 2-vel az első részt. Várhatóan ez a játék is olyan hosszú életű lesz, mint elődje, és a rajongók még hosszú hónapokig, évekig fognak pályákat készíteni hozzá. Ráadásul a Valve már be is jelentette az első komolyabb, nyárra várható, ingyenes DLC-t, amit vélhetően még több extra tartalom követ majd.


Platformok: PS3, PC, Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

49. norbeey01
2011.05.04. 10:18
Véleményem szerint minden idők legjobb játéka nagyon sokat nevetek rajta pedig végig sem vittem és valóban az első részhez képest tudtak igazi plusszt adni hozzá. Remélem hogy a jövőben követik a valve példáját és lesznek ehhez hasonló játékok, esetleg portal 3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. ndru1986
2011.05.04. 10:20
Szerintem is iszonyat jó lett, jó a keretsztori, tele poénokkal, jó fejtörők. Ezek a taknyok nagyon megdobják. Az a baj kicsit rövidnek éreztem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. myckie2
2011.05.04. 10:43
Nekem a poénok nem igazán jöttek be a pályák túl könnyűek voltak coopban és kevés is de várjuk már a dlc-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. makadibala...
2011.05.04. 11:29
Elképesztően nagy poénok, nagyon jó játék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. David1992
2011.05.04. 11:38
Hú mióta vártam Már 3-szor végignyomtam... nagyon nagy game... csak szerintem ez is rövid
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Menthix
2011.05.04. 11:49
Azért ne szálljunk el, hogy elképesztően nagyok a poénok, inkább úgy mondanám, hogy meg-meg mosolyogtat.
Egyébként valóban jó játék lett, élvezetes minden szempontból. Méltó utód.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. ájPon
2011.05.04. 12:09
Tényleg nagyok a poénok, ez az egész Portal univerzum ahogy összerakták. A sok megmosolyogtató poén mellett néha rendesen nevettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. tbalazs
2011.05.04. 12:20
Nekem is nagyon tetszett és a poénjai is bejöttek, meg úgy összességében az egész sztori sokkal jobb, mint az első részben és a pályák sem unalmasak nehézség is pont jó. Mindazonáltal nekem hiányzik, hogy néha az általunk irányított karakter is megszólaljon, itt lökik neki a hülyébbnél hülyébb szövegeket, ő meg némán fa pofával tolja végig az akadályokat, szerintem elférne benne egy-két jó beszólás, így kicsit olyan, mintha a ott sem lenne. Mondjuk a játék elején ebből csináltak is egy kis poént ami nagyon jópofa volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. huskydog17
2011.05.04. 12:55
Ez a játék hatalmas lett, egyszerűen zseniális és valóban túlszárnyalja az első epizódot! Wheatley karaktere fantasztikusan lett kialakítva, csúcs ez a csávó! Sokszor megmosolyogtatja az embert ez a game, de a legvégén (stáblista végén) volt a kedvenc jelenetem!
A Source Engine-t kegyetlenül és nagyon szépen feltuningolták, kifogástalan vizuális élményt nyújt. A hangok, szinkron, zene mind profi, kitűnő munka, az atmoszféra magával ragadó!
Én talán 97-98%-ot adnék neki!

Valahol olvastam valami hasonlót és szerintem tökéletesen igaz:
Ezekbe a gépekbe (karakterekbe) sokkal több emberi tulajdonság szorult, mint bármely más játék vagy akár film esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Zoe01
2011.05.04. 13:08
Rég nevettem már ennyit egy játékon (s nem azért, mert olyan rossz lenne )). Számomra minden idők legviccesebb játéka a Portal 2. Igen, viccesebb, mint bármely MI epizód. A humor szubjektív, szóval ne tessék beszólni ezért.

De ez csak az egyik része. Ami sokkal fontosabb viszont: irtó jó története van, egy FPS-től ritkán várná az ember, hogy ennyire magával ragadja, s tényleg szeretne minél többet megtudni a játék világáról, illetve karaktereiről - akik mondanom sem kell Nagyon a szívemhez nőttek (köszönhetően a kiváló szinkronhangoknak is), így a 10-11 órás végigjátszás során.

A játékmenet 1000* változatosabb, mint az első részben volt. A nehézség pont jól van belőve: nem mazochista szint, de azért volt pár olyan rész, amikor le kellett stoppolnom pár percre, hogy akkor itt mégis mit kellene csinálnom. S akkor még ott van a nagyszerű co-op is - amit még nem volt alkalmam kipróbálni, de a bátyó szerint nagyon pöpec.

Ami nem lett megemlítve a cikkben (pedig szerintem érdemes lett volna kitérni rá), azok az animációk. Néha csak azért álltam meg az egyes pálya részeken, hogy megfigyeljem milyen - kis túlzással Pixar filmeket megszégyenítő - részletességgel építik fel a robotkarok az egyes pályarészeket. Eszméletlen.

Amikor kiderült, hogy készül a második rész, nem vártam ekkora meglepetést tőle. Gondoltam jó lesz (ugye Valve), de erre azért nem számítottam. A Gray Matter mellet az idei második nagy kedvenc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. tomboy013
2011.05.04. 13:56
Jó kis játék lett ez csak szerintem könnyűek voltak a feladatok, bár az 1-től azárt nehezebb mert az aztán tényleg iszonyat egyszerű volt =) Remélem a Portal 3 igazi kihívást fog jelenteni =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Roli007
2011.05.04. 14:16
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy cooperatív módban nincs esetleg split screen mód?

Köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Caboose
2011.05.04. 14:22
Zseniális játék! Mindenkinek csak ajánlani tudom! Elképesztően hangulatos, humoros látszik, hogy foglalkoztak vele... Ráadásul aki szereti a Half Life univerzumot (mert igen ez is abban játszódik) annak kötelező! Nekem eddig az év játéka!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. lackoo1111
2011.05.04. 15:01
90% bőven elég lett volna .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. gymarco
2011.05.04. 15:23
Roli007: de van, mi is azzal nyomjuk xboxon :-)

A látvány azért egy kilencest bőven megért volna, főleg ha azt nézem, hogy hogy néz ki a játék, és a cpu/vga a crysis 2 100%-ához képest 30-50%-ig van terhelve, és azért ekkora különbség nincs a két game között
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. False
2011.05.04. 16:03
óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. paulbig
2011.05.04. 16:27
Bad troll
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Nurba
2011.05.04. 17:07
tomboy13
Ha kihívás kell, akkor próbáld ki a Portal: Prelude-t! Nem hivatalos kiegészítő és ingyen letölthető.
Amúgy nagyon tetszett nekem a 2. rész is, már csak tesómat várom, hogy beszerezze és nyomjuk kooperatív módban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Zeratuldan...
2011.05.04. 17:07
Nagyon jó játék! Valóban könnyebb, mint az első rész, legalábbis a Prelude "kiegészítőnél" jóval. Azon vért izzadtam, ezen végigszaladok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Silenzio
2011.05.04. 17:31
Végül összekapcsolták a sztorit a Half-Life-éval, nem tudjátok? Csak mert a tavalyi E3-ra készített, és a játékban is szereplő, annak lehetőségeit humoros formában bemutató flash animációk alján ott volt a keltezés: Aperture Laboratories, 1998. Nem lehet véletlen, a Half-Life 1998-ban jött ki. Nos?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Blade0012
2011.05.04. 19:07
8-as szavatosság? Ugyanmár...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dragon83
2011.05.04. 19:41
Örülök, hogy itt vagy Blade, már kezdtem kényelmetlenül érezni magam a sok pozitív hozzászólás miatt. Teremts egyensúlyt légyszives!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. pisztoly
2011.05.04. 21:13
nekem az is nagyon bejött, hogy mikor lentről (kb. 6km mélyről) indultunk fölfelé akkor a falakon mindig lehetett olvasni az évszámot, hogy az aktuális szintet (szinteket) mikor építették avagy mikor kezdték építeni. asszem 1951 a legalja és úgy haladtunk a felszín felé és ezzel együtt a korral is.
a korok technikai és stílusbeli elemei, fejlődései is nagyon jól visszajönnek! pl. az irodákba is nagyon jól érzékelhető az időbeli változás. nagggyonnagyon tetszett ez a kis időbeli kitérő illetve ismertető az aperture vállalatról. részemről 5-ös.
(ezen felbuzdulva épp most játszottam ki újra a portal 1-et kb. 3 óra alatt )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Blade0012
2011.05.04. 21:13
Igyekszik az ember, de túl sokan imádják, ehhez kevés leszek Egyébként félre ne érts, nem azt mondtam, hogy gyenge lenne az eresztés, csak hát a tíz óra az tíz óra és az én értékrendemben ez jó ha egy ötös szavatosság terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. pisztoly
2011.05.04. 21:15
Blade0012: a szavatosság alatt szerintem nem ezt értették...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Blade0012
2011.05.04. 21:39
Hogy másképp lehet ezt érteni? Hogy meddig marad meg az emberek emlékezetében? Aligha tudná ezt most bárki megmondani.
Más így hitelen nem ugrik be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Roli007
2011.05.04. 21:41
gymarco: és PC-n esetleg split screen mód?

(ezt el felejtettem írni az előbb)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Avisto
2011.05.04. 21:53
Blade0012: Szerintem a szavatosságba bele lett kalkulálva hogy lesznek dlc-k és játékosok által készített pályák. Ezek nélkül szerintem inkább lenne 3 körül a szavatosság
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. silentfrog
2011.05.04. 22:04
A legjobb játék,én jobban vártam bárminél
Nekem egy valami volt sok a játékban az pedig a járkálás.
Elég sok üres járkálás volt a küldetések között ahol semmi sem történik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Blade0012
2011.05.04. 22:17
Avisto: ja, így már rendben is van. Majd a felhasználók összeütik azt, amit a fejlesztőknek kellett volna, de ha végül mégis arra adnák a fejüket, hogy egy csontot dobnak nekünk, akkor azért fizessünk újból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. dragon83
2011.05.04. 22:33
Blade, pedig Avisto jól mondja, tényleg azért lett annyi a szavatosság. Ami a DLC-ket illeti, PC-n minden Valve-es tartalmat ingyen kaptunk, véleményem szerint ez továbbra is így lesz. A játékosok által készített pályákkal pedig még évekig el lehet majd lenni. Attól, hogy ezeket a pályákat nem a fejlesztők csinálták, attól még a játék szavatossága nagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. ájPon
2011.05.04. 22:53
Silenzio amúgy is végig együtt volt a kettő. Már a Portal 1-ben is lehetett látni az üres termekben Black Mesa piackutatási felméréseket vetítve, glados mondta, hogy "a világ nagyon megváltozott odafent" mióta a karakter utoljára kint járt, valamint a Portal 1 befejező zenéjében is megemlíti a Black Mesát gúnyosan.

A Half-Life EP2 végén feltűnt Borealis pedig az Aperture Science egyik rég elveszett, a tudósok körében már-már legendás kutatóhajója, aminek az összeszerelő dokkját is láthatod a Portal 2-ben (ha szemfüles vagy). Az EP3 pedig valószínűleg erről fog szólni és ott fog játszódni.
(a fent említett érdekességek nem spoilerek)

Emellett persze a P2 alatt is meg-megemlítik a Black Mesát, de ezeket nem írom le, mert spoiler lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pisztoly
2011.05.04. 23:11
szerintem a szavatosságba bele tartozik az is, hogy hányszor veszed majd még elő újra és újra a játékot, hogy jóízűen ismét kijátszhasd!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Svidi
2011.05.04. 23:31
Nagyon ütős játék, nem tudok mellette negatívumot felhozni kijátszott kampány és coop után. 100%-ot neki!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jzsgbr
2011.05.05. 01:28
nemtom... én nem tartom gáznak azt a 10x órát amit azzal töltöttem, hogy "végig vigyem" a játékot... szerintem nem leszek attól gyökér, hogy nekem ennyi ideig tartott. minden percét élveztem! azt el tudom fogadni, hogy nálam sokkal okosabb embereknek (kocka elvetemüléseknek) nem jelent akkora kihívást a portal2 mint nekem, de azért azt a 3-4 óra játékidőt mindenképpen túlzásnak tartom amit a legtöbb kritikában olvasni lehet.
hozzátenném, hogy először és ezután csak a legbanálisabb esetekben használtam a youtube-os walktrough mankót. pl: a chpater_8 2-3 pályáján, amikor a plafonon volt az a piros ajtó nyitó basz amit a korcs turret-el kellet aktiválni, és sehogy sem láttam, képtelen voltam rájönni, hogy hol van a kijárat...
ettől függetlenül én is rövidnek tartom a portal_2-t, de ami fontosabb, hogy életem legjobb játéka! méltó folytatása az első résznek. szerintem is jár a 100% a coop-al együtt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. G-Doe
2011.05.05. 13:07
Nagyon jó játék. Különösen a gravitációs, és gél-es feature-ök tetszettek a legjobban. Persze a szövegek se rosszak, igaz azt nem értem miért kapott Wheatley torzítatlan emberi hangot amikor egy gömbrobot. Legalább valami effektet nyomattak volna rá az alap british english dumákra. Ettől függetlenül simán 8/10 a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. paulbig
2011.05.05. 13:43
"Legalább valami effektet nyomattak volna rá az alap british english dumákra"

Ezzel ölték volna meg a személyiségének nagy részét, amúgy is öröm hallani az akcentusát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pisztoly
2011.05.05. 17:38
paulbig: így ahogy mondod!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mThom
2011.05.05. 20:48
Game of the year 2011
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. False
2011.05.06. 08:33
na tegnap végre volt időm elővenni nekem is, hát ez még mindig vicces, bár szerintem Glados viccesem eddig mint a kisfej, nagyon tetszenek a burkolt beszólogatásai
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. videofan70
2011.05.07. 12:37
False - 2011-05-04 16:03:5316

óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!


Miért is?Ugyanúgy kijött nekünk is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. AxoPy
2011.05.07. 18:27
ha azt várják, hogy még évekig játszani fogunk fele, és készülnek folyamatosan a pályák, akkor a szavatosság az miért 8? bőven 9, és szerintem a látvány is megér 9-et
de mindegy, a lényeg hogy hatalmas nagy játék, néha nagyon idegesítő, hogy egyértelmű a megoldás és mégsem jön rá a ember rögtön már 2x kijátszottam coop-ot, single-t is ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tracer
2011.05.09. 08:48
videofan70 - 2011-05-07 12:37:41
óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!
Miért is?Ugyanúgy kijött nekünk is!

Pont azért tudja őket alázni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. False
2011.05.09. 11:35
videofan70 : mert a sok barom konzolos majom hazavágja a játékipart, meg az fps és rts műfajt, szal ha itt majd multiban konzolossal találkozom, nem segiteni fogok neki, hanem alátenni, és elvenni az életkedvét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. energon
2011.05.09. 19:32
False: beteg vagy a kiadókat szidjad inkább ne a játékosokat.. ők döntenek abban, mi hogy legyen.. amúgy is van 1 rakat játék amit a konzolosoktól kaptunk meg pl.: dmc, resident evil, silent hill, metal gear solid, fable, mass effect.. ha neked ezek a címek nem mondanak semmit akkor inkább ásd el magad jó mélyre (jelképesen persze de tényleg ne tedd meg)

[Amúgy totál ez jut rólad eszembe]
(Nem lehet hogy rokonok vagytok?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. paulbig
2011.05.09. 19:55
False: Van gond nem kevés, erősen 20 év alatti lehet a korod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sleepingdr...
2011.05.10. 07:18
/Off: False: ...A sok barom autós meg jól hazavágja a bicikliipart, mi?

/On: Mivel sokan írták, hogy rövid a játék, így direkt lassan játszom Nem vicc, 2-3 pályánként, hogy tovább tartson. Ez is egy módszer Amúgy nagyon nagy/beteg poénok vannak benne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. klaszlo
2011.05.15. 12:31
False - 2011-05-04 16:03:5316

óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!


Hogy méltó ellenfél légy, először is vásárold meg (értsd: ne letorrentezd) a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. yeezs
2011.07.22. 14:39
Tegnap végre kipróbáltam a játékot és qrva jó.

Az első része kimaradt nekem mert egy időben már csömöröm volt a HL2-es motorral készült stuffoktól, de ez nagyon szórakoztató, mondhatni kötelező mindenkinek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!