iPon Cikkek

Prince of Persia: The Forgotten Sands

Dátum | 2010. 05. 27.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

Véres háború dúl Perzsia földjén. A sötét erők megállíthatatlanul törnek előre, Azad város ostroma után az alvilág csatlósai most a herceg fivérének, Maliknak a palotáját támadják. A kapuk előtt minden korábbinál nagyobb sereg gyűlt össze, a királyi várvédők harca azonban hasztalannak látszik, ilyen barbár hordát ugyanis még akkor se lehetne visszaverni, ha időben megérkezne a segítség. A külső falak teljesen leomlottak, a szörnyek betörtek a palotába, a tróntermet élőholt csontvázak dúlták fel, a királyi kincstárat teljesen kiürítették, már csak néhány bástya áll, de hamarosan azok is megdőlnek, végleg átadva a birodalmat a gonosz hatalomnak. Hősünk késve érkezett haza, a támadás már az utolsó hullámnál tart, az óriási túlerő viszont nem rettenti vissza a harctól. Elhatározza hát, hogy átverekedve magát a támadókon, csatlakozik a védelemhez, és megmenti otthonát a teljes pusztulástól.

A herceg újra a régi
A Prince of Persia: The Forgotten Sands kalandjai során nem kisebb feladat vár ránk, mint felszabadítani a várost, és megmenteni a birodalmat attól a személytől, aki végső elkeseredésében mindent képes lenne feláldozni a győzelemért. Malik ugyanis a homokhoz nyúl, hogy annak földöntúli, ismeretlen erejével visszaverje a túlvilági seregeket, azt azonban nem tudja, hogy éppen ezzel taszítja hazáját a bukás szélére. A hercegnek szembe kell tehát szállnia testvérével és egykori mentorával, a harcokban azonban nincsen egyedül. A szépséges dzsinn, Razia segít neki felvenni a harcot a homokkal, megtanítja hősünket, hogy miként tud uralkodni a víz felett, hogy lehet azt az alvilági erők ellen fordítani, és mindezzel a képességgel hogyan vezetheti győzelemre a király embereit.

Mentsük meg a világot!
Jordan Mechner 1989-ben indult sorozatát a világ legjobbjai között tartjuk számon. Az elmúlt évek során készült többféle folytatás, és a herceg a PC-től kezdve az újgenerációs konzolokon és a zsebgépeken keresztül egészen az iPhone-ig minden platformon tiszteletét tette már. A történet tavalyelőtt elment egy álomszerű tündérmese világ felé, ám ahogy Jerry Bruckheimer és a Disney közös mozija, úgy a játék is visszakanyarodott a Sand of Time trilógia által lefektetett történeti szálhoz. A The Forgotten Sands azonban nem egy ósdi filmadaptáció lett, az UbiSoft legnagyobb csapata, a Montreal Team dolgozott rajta, sőt nem is követi a vásznon látottakat, időben ugyanis az első rész és a Two Thrones közé tehető. Ennek megfelelően egy teljes értékű részt kaptunk, sőt még annál is többet, hiszen nem csak, hogy folytatja az eddigi kalandokat, de úgy nyújt hihetetlen izgalmat, hogy ismerjük a történet végkimenetelét, és tudjuk, hogy a jövőben mi fog történni a herceggel, mi lesz a birodalom sorsa.

A The Forgotten Sands hű a sorozat előző epizódjaihoz, és ezúttal is az akrobatikára, a fejtörőkre, és az akcióra helyezi a hangsúlyt, olyan adagokban találva mindezt elénk, hogy mindig kellő kihívást kapjunk. A várban való kalandozás során hatalmas csapdákat kell kerülgetnünk, nem egyszer összeomlik alattunk a talaj, vagy berobban az egész terem, ahol éppen vagyunk, így legtöbbször párkányokon ugrálva, falon futva, és hulló kődarabok között bukfencezve tudunk csak továbbhaladni. De természetesen nem az előrejutást biztosító út megkeresése jelenti a legtöbb agymunkát, hanem az, hogy kitaláljuk, miként lehet működésre bírni a palota hatalmas fogaskerekek működtette, több száz éves, poros szerkezeteit. A történet során sokszor kerülünk ugyanis olyan helyzetbe, hogy különböző kapcsolók forgatásával kell felhúzni a várkaput, vagy gombok nyomogatásával kell beüzemelnünk a toronyliftet, ezek pedig bár sokszor nagyon egyszerűnek tűnnek, olykor képesek rendesen kifogni az emberen.

Ezt nevezzük mi akciónak
Egy háború persze csak úgy ér valamit, ha a seregek ténylegesen össze is csapnak egymással. A játékban természetesen erre is sor kerül, ki kell űznünk a palotából a megszállókat, viszont a sorozat korábbi részeivel ellentétben most egy-egy csata alkalmával akár több tucat szörny is ránk támadhat. Gigászi kardpárbajoknak lehetünk tehát a szemtanúi, a csontvázakból, hatalmas bogarakból, és vastag páncélt viselő élőhalott harcosokból álló sereg folyton ostromol minket, nem egyszer pedig időre kell őket elpusztítanunk, ami igencsak nagy kihívást nyújt még a legprofibb kalandoroknak is. Érdekesség, hogy ezúttal is találkozhatunk főellenségekkel, az apródok legyilkolása után sokszor megjelenik valami több emelet magas szörny is, amit megállás nélkül kell soroznunk, különben ha egyszer visszaüt, akkor nekünk annyi. De természetesen nem csak az ellenség tud villogni ebben a háborúban, nekünk is vannak új trükkjeink. Ilyen például a whirlwind, mely egy hatalmas forgószelet generál körénk, felkapva, és messze hajítva minden ellenfelünket, de jópofa még a nagyobb erőt kölcsönző stone armor, a minket pusztító tűzemberré átalakító trail of flame, illetve személyes kedvencem, az iceblast is, ami hatalmas jégcsapokat elővarázsolva, valósággal felnyársalja az előttünk álló szörnyeket.

Van pár új trükk a tarsolyban
Harc közben tapasztalati pontokat gyűjthetünk, ezzel is erősítve a varázslatokat, a fő képességeinket viszont csak a történet egyes állomásain kapjuk meg. Az idő visszapörgetés alapvető eleme minden Prince of Persia játéknak, ha elrontunk valamit, akkor pár másodpercet ezúttal is vissza tudunk menni az időben, hogy kijavítsuk a hibánkat, de nagyon hasznos még az a tudásunk is, melynek segítségével a lerombolt épületrészeket tudjuk helyreállítani. Utóbbi akkor jön jól, ha volt egy kapaszkodó, vagy egy palló azon a részen, ahol éppen állunk, és csak ennek segítségével juthatunk tovább. Ilyenkor csak meg kell nyomni egy gombot, és a palota egy rövid ideig máris újra a régi fényében pompázik. Az utolsó képességünk viszont még ennél is érdekesebb, Razia ugyanis megtanít minket, hogy hogyan tudjuk egy pillanat alatt lefagyasztani a vizet. A szökőkutak vízcsóvája így parancsszóra ugródeszkává alakul át, a vízesésből tömör fal lesz, feloldva a varázst pedig újra minden folyékonnyá válik körülöttünk, hogy még csak véletlenül se zárják el az utat. A megoldással rengeteg trükköt lehet csinálni, sokszor csak századmásodperceink vannak, hogy kitaláljuk, mit is kell nyomni éppen, de ez teszi a játékot érdekessé, és kellően nehézzé.

Az új képességek nagyon feldobják a játékot, a kalandok során viszont nem egyszer érezni, hogy nincs elég puskapor a töltetben. Le van lassulva az egész, az ugrálós részek persze egyre keményebbek, és a túlvilági erők támadása se gyengül, de valahogy hiányzik belőle a drámai történetvezetés, és a mozis érzés. Ez a játékélményt rendesen lerontja, ám a finálé mindenért kárpótol, bár az is biztos, hogy nagyjából tisztában kell lennünk a sorozat legfontosabb dolgaival, hogy értsünk minden összefüggést. Az igazság az, hogy a The Forgotten Sands egy nagyon ötletes, és kihívásokkal teli játék, ami önmagában még elég is lenne a sikerhez, de az immáron húsz éves múlt a szemünkben megköveteli, hogy az új rész keményen odacsapjon az asztalra, és éppen ez az, amit nem tesz meg. Kicsit csalódottak is vagyunk ezért, felesleges is lenne titkolni.

Most tényleg fagyos a hangulat
A látvány teljesen rendben van. Az átvezető animációk gyönyörűek, a bevezető másodpercek alatt az állunkat keresgéltük a földön, de a játékon belüli grafika is nagyon ütős, erről az Assassin’s Creed II-t is mozgató Anvil motor gondoskodik. A fények fantasztikusak, az effektek nagyon feldobják az egészet, főleg a naplementés, külső ostrom lett eszeveszett, viszont gyenge pontja is van a világnak, elég, ha csak a karakterekre nézünk. A hercegnek sikerült nagyon bamba képet rajzolni, egyáltalán nem hasonlít a régi önmagára. Az viszont jópofa, hogy nem csak a történet ment vissza az időben, de a főszereplő viselkedése és öltözködése is. Még megvan az ártatlansága, nem változott vérszomjas gyilkológéppé, mi azonban már tudjuk, hogy mi lesz a végzete, mely elől nem menekülhet el. De hasonlóan hősünkhöz, a mellékszereplők se lettek valami meggyőzőek, Razia és Malik karakterei például a régebbi Aladdin, vagy 1001 éjszaka mesékre emlékeztetnek, nincsen bennük eredetiség, a szemükben pedig nem látjuk azt a tüzet, mely életre keltené őket. Laposak, csak úgy, mint a hangok. A herceget ismét Yuri Lowenthal szólaltatja meg, akinek bár megfelelő hangja van a szerephez, kicsit most lágyra vette a figurát, ellentétben a legfőbb ellenségünket, Ratasht megszólaltató színésszel, aki még egy kis plusz utómunkát is kapott, hogy sátáni mélységekbe csapjon át az orgánuma. Ketten együtt érdekes párost alkotnak, és akkor még nem beszéltünk a zenéről, mely szép és jó, csak valahogy nem ugrasztja ki a szívünket a helyéről, mint ahogy az a feladata lenne.

Egyszerűen nincs ellenfelünk!
Nem szabad félreérteni a szavainkat, szőrszálakat hasogatunk, a játékot az előző részekhez viszonyítjuk, és szó szerint vadásszuk benne a hibákat, ahogy azonban az oldal tetején már írtuk, a Prince of Persia: The Forgotten Sands nem csak, hogy rendkívül kompetitív, de felettébb szórakoztató, és izgalmas is, csak megvannak a maga hibái. A végigjátszás nagyjából nyolc órát vesz igénybe, és a második felére rendesen bele is lendül a játék, sokszor csak úgy kapkodjuk a fejünket, azt se tudjuk, hova kell nézni.

A játék konzolos kiadása május 20-án jelent meg, kis késést követően június elején pedig jön a PC-s átírat is, szintén a Montreal Teamtől. A Nintendo DS verziót az UbiSoft Casablanca csinálta, a PSP és Wii változat pedig az UbiSoft Quebec keze munkáját dicséri, utóbbi ráadásul nem mást használ, mint az előző részeket is hajtó Jade motort, így aki nosztalgiázni akar egy kicsit, annak érdemes kipróbálnia ezeket is. De nem csak kinézetben, játékmenetben is van eltérés a különböző részek között, a DS-es verzió például teljesen egyéni utat követ, a PSP-s oldalnézetből mutatja az eseményeket, a Wii kiadásban meg amellett, hogy a mozgásérzékelőt használjuk a harcok során, még a történet is új útra tér, a herceg a különleges képességeket például egy gyűrűből meríti, ami merőben ütközik az eredeti ötlettel.

Ha harc, hát legyen harc!
Azért egy nagyon kicsit csalódtunk a Prince of Persia: The Forgotten Sands-ben, ütősebb anyagot vártunk, de összességében még sincs okunk panaszkodni. A játék egy jól felépített, remekül átgondolt rendszer szerint készült, tökéletesen beleillik a sorozatba, az pedig, hogy nem elég pörgős, és nem sokkol minket egyfolytában, igazából megbocsátható, a Two Thrones előzményeként talán nem is kell túl magasra dobnia a labdát. Reméljük, hogy az UbiSoft nem hagyja abba a szálat, és folytatja az idő homokjának kiteljesítését, és még sok jól sikerült játékkal ajándékoz meg minket a jövőben!


Platformok: PC, Playstation 3, Xbox 360, PSP, Nintendo DS, Wii
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. danikollar
2010.05.27. 09:01
Daks-nak jelezném, hogy időrendileg nem a első rész és a Two Thrones, hanem az első(SoT) és a Warrior Within közé tehető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Kange
2010.05.27. 09:08
Jah, meg az ugye nem is a tényleges első rész...

Jó játék volt, kifejezetten tetszett! Hiányoltam kicsit a bonyolultabb harci mozgásokat, valamint a védekezést.
Valamint a játékidő is botrányos. Nekem 5 és fél órámba telt a végigjátszás, rettentően csalódott voltam emiatt, mert kifejezetten tetszett az élmény, amit nyújtott!
Jah igen, a vége felé, mikor vízoszlopok között kell ugrálgatni a továbbhaladáshoz kicsit azt juttatta az eszembe, hogy "nah menjenek a jó..., nem volt ihlet???"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. danikollar
2010.05.27. 09:13
Hát nálam a látvány az 9-10, játékélmény 10. Az tény, hogy tényleg rövid meg pl. a blokk hiánya az zavaró, de nekem, elfogult Prince of Persia rajongónak nagyon tetszett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. dragon83
2010.05.27. 09:36
Danikollar, hát igazából ami az első rész és a Warrior Within közé esik időrendileg, az egyben az első rész és a Two Thrones közé is esik. (De értem ám mire gondoltál.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Blatty
2010.05.27. 10:10
Nem kukacoskodásból, de csak nekem tűnik úgy, hogy a Pro utolsó pontja a Kontra érveivel ütik egymást??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. lew000
2010.05.27. 11:36
jó játék ez. annyit nyújt amennyit kell , a játékidő is rendben van pont meguntam a végére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. YuGabe
2010.05.27. 11:41
Kicsit fura, hogy a Warrior Within-re már "elfelejti" a hercegünk uralni az elemeket, node sebaj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Svindler
2010.05.27. 12:04
Blatty: majd délután pontosítok, ha elolvastad a cikket abból lejöhet, hogy Daks arra gondolt, hogy a játékmenet neki alapvetően tetszett, de pl a karakterek, néhány szinkron, stb lehetne jobb (pl. Razia)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Phantomstr...
2010.05.27. 12:19
A teszt alapján jóval felülmúlja a várakozásaimat. Az egyetlen amit (én is) furcsállok, az a herceg arca. Ezzel a motorral már gond nélkül meg csinálhatták volna a Warrior Within dobozán szereplő herceget. Ez az arc olyan... furcsa.
Kis csalódás amikor az ember EZT várja és EZT kapja. Közük nincs egymáshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dragon83
2010.05.27. 12:49
"Ez az arc olyan... furcsa."

Ne kerteljünk, mondjuk ki, hogy a herceg arca nagyon béna. Olyan rúgni való. Nem is értem miért nem lehetett megcsinálni olyanra, mint az alap trilógiában, csak részletesebbre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MassKilla
2010.05.27. 15:26
A trilógia harmadik (nem), negyedik (nem), ötödik része
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Anthonny
2010.05.27. 16:24
Egy olyan kérdésem lenne hogy ez lessz pc-n is? Végignyomtam az összes részét és ez is nagynak néz ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. danikollar
2010.05.27. 16:41
Anthonny lesz.
Az arccal kapcsolatban annyit, hogy ha megnézitek egyik részben sem egyforma az arca a hercegnek. Ha jobban megnézitek, akkor fellelhetőek benne a SoT (főleg a szakáll az állán) és a WW hercegének arcvonásai is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Login
2010.05.27. 18:23
Blatty:

Egyetértek, teljesen kiüti egymást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Phantomstr... danik...
2010.05.27. 18:50
danikollar: "Az arccal kapcsolatban annyit, hogy ha megnézitek egyik részben sem egyforma az arca a hercegnek."

Szerintem nézd meg jobban:
ingame: WW T2T
videó: WW T2T

Persze a SoT- ban tényleg teljesen másképp néz ki, de csak mer elég erőteljes arculatváltáson ment át a játék. Utána már nem változtattak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. danikollar
2010.05.27. 22:19
Nézd meg jobban azt a két képet, amit a videóból linkeltél, szerintem a 3-ban más a feje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. dragon83
2010.05.28. 08:55
Tény, hogy van eltérés azért, de a vonások hasonlítanak. Viszont az új PoP-ban mintha egy ismeretlen nézne rám a képernyőről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. TheDj
2010.05.28. 11:14
Nekem az első meglátásom az volt a játékkal, hogy a harcrendszer a Dante's Inferno-t idézi. Mondjuk belegondolva, ezek a színes gömböcskék amik egy-egy ellenfél megölése után "eltalálnak" is inkább a Prince korábbi epizódjaiból ismert de a harcot és ezeket összevetve még mindig Dante.
Játszottam belőle fél órát, épp most jöttek ki a homokból a csontvázak. Most inkább a Red Dead Redemption a favorit és szerintem ki is tart, amíg a Force Unleashed 2 kijön. Ez a játék meg marad talonban.
Ugyanakkor nekem az előző rész is tetszett a maga rajzfilmes megjelenítésével, hiszen a története, a zenéje és mondjuk Elika is igen tetszetős volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Sr4c
2010.05.28. 13:01
Arca konkrétan egy selyemfiú arca előzetes videón szakadtunk barátnőnkkel amikor valami toronyról lenéz valami démonról....most vulgáris leszek, de omfg azon a videón egy rossz buzi feje volt.

de ez nem befolyásolja a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Phantomstr...
2010.05.28. 15:47
danikollar: "Nézd meg jobban azt a két képet, amit a videóból linkeltél, szerintem a 3-ban más a feje."

Nyilván nem tök egyforma, elvégre eltelt (azt hiszem) két év, beszerzett pár új heget, de a szeme, a fejformája, a haja, és a bal szeme fölötti heg a helyén van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. danikollar
2010.05.28. 16:25
Én sem azt mondom, hogy nem hasonlít és tök más, hanem hogy más. És a videós részekből érdemes összehasonlítani, mert az adja vissza a játékkészítők eredeti elképzelését, nem az in-game graf. Kicsit hosszúkásabb a feje, nagyobb az orra. Persze, hogy változnia kell, ez így van rendjén, és a TFS-ben szerintem ezt akarták a herceg arcával is érzékeltetni. Biztos még kapunk a SoT és WW közötti időből játékot (még mindig nincs kijavítva), mert az elég nagy változás, szóval ezt nem egy résszel akarták bemutatni, ezért biztos ott is kicsit más lesz a feje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Phantomstr...
2010.05.28. 18:08
Az igaz, hogy kicsit "kövérebb" lett az arca. Gondolom a WW és T2T közti időkben nem volt olyan dolgoknak kitéve és kicsit felszedte magát

Én egy másik WW utáni részt tudnék elképzelni, ami a WW másik befejezését dolgozza fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. danikollar
2010.05.28. 21:07
Na az sem egy rossz ötlet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ájPon
2010.05.29. 17:01
Miért mondja mindenki hogy WW és T2T közé esik?

Hisz a WW úgy fejeződött be (az alternatív), hogy a csajjal elindulnak hajón haza, és a T2T úgy kezdődik, hogy a hajóról látják, amint támadás alatt van az egész város és őket is megtámadják.
Ha a WW és T2T között játszódna ez a játék akkor miről szól... ahogy utaznak a hajón?

Valószínűleg a SoT és a WW között van, ott amúgy is elég nagy lukat hagytak a történetben.

Vagy már teljesen összekutyulják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. danikollar
2010.05.29. 18:26
ájPon, mi is azt modjuk, hogy ez a SoT és a WW között van, olvasd csak el jobban, csak a cikkben említik rosszul, ott azt írják, hogy a WW és T2T között van, de ez nem igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!