iPon Cikkek

Project CARS - Befejezetlen projekt

Dátum | 2015. 05. 31.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Be kell vallanom, a kezdetek óta nem tudom hova tenni a Project CARS-t. A játék fejlesztése eleve úgy kezdődött annak idején, mint talán semmilyen más játéké korábban. A Need for Speed: Shiftért felelős Slightly Mad Studios ki akart törni a nagy kiadók árnyékából, és elkészíteni álmai autós játékát. Ehhez pedig a közönség segítségét kérte, akik láthatóan kaptak a lehetőségen. Ez ugyanis nem mindennapi lehetőség volt: a stúdió nem a Kickstarthez, vagy más, közösségi finanszírozási formához fordult, hanem azt ígérte, hogy aki befektet a játékba, az később részesedést kap a profitból. De ez még nem minden, a rajongók ugyanis nem csak pénzt adhattak a fejlesztésbe, hanem besegíthettek a konkrét munkálatokba is, legyen szó modellezésről, vagy akár marketingről. A Project CARS tehát már ebből a szempontból is egyedi jelenség, viszont az évek során rengeteg dolog megváltozott: ami eredetileg kizárólag keményvonalas PC-s szimulátornak indult, azt később bejelentették konzolokra, majd az új konzolok megjelenésével eltörölték a régiek portjait, és ugyan beígérték a Wii U-s változatot, úgy tűnik, hogy ez sem fog megvalósulni. Úgy érezni tehát, hogy hiába a közösség, a Slightly Mad kicsit többet vállalt, mint amit teljesíteni tud.
Nem véletlen, hogy a játék majdnem másfél évet késett az eredetileg megszellőztetett megjelenési dátumhoz képest, mint ahogy valószínűleg az sem véletlen, hogy végül kellett egy kiadó is, amit szerencsére sikerült is találni, a Bandai Namco ugrott be segíteni. A Project CARS tehát végül elkészült és megjelent, de a játékot feltelepítve és elindítva sok dolog eszembe jutott, csak éppen a "kész" és a "végleges" szavak nem. Találó tehát a játék címe, amit szerintem direkt nem változtattak meg: ez egy projekt, aminek még közel sincs vége. Én inkább egy platformként tekintek rá. Egy fantasztikus platformként, amire ténylegesen lehet építkezni a következő években, és ha a fejlesztők jól csinálják, a Project CARS hosszú ideig ott lehet a legjobb szimulátorok között. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a játékot Xbox One-on teszteltem, de érezni rajta, hogy egész egyszerűen a PC-re termett, ott van igazán otthon. A Project CARS ugyanis egyáltalán nem úgy működik, mint a konzolok két nagy versenyjáték-sorozata, a Gran Turismo és a Forza Motorsport, mondhatnám azt is, hogy egyszerűen nem konzolos játék. Míg azok egyértelműen az érthetőségre és a szórakoztatásra vannak kigyúrva, meg a könnyű kezelhetőségre és a hozzáférhetőségre, addig a Project CARS esetében ez nem feltétlenül adott. Inkább olyan, mint egy nagy homokozó, ahonnan neked kell kitúrnod a szórakoztatásodra oda rejtett játékokat, ez a fajta állítgatós, testreszabós, finomhangolós hozzáállás pedig sokkal inkább jellemző az olyan keményvonalas PC-s szimulátorokra, mint az iRacing vagy a Live for Speed, mint sem a konzolos sim-arcade társaikra.
Ezt nagyon jól példázza, hogy a játék indulás után ugyan felajánlj három lehetőséget (kezdő, amatőr és profi, szóval ha nem a profit indítod, mindenképp rosszul fogod magad érezni), ami alapján beállítja az irányítást és a segédleteket, de kontrolleren egyszerűen egyik sem érződik jónak. Minden autó túlságosan idegesnek és irányíthatatlannak tűnik, és ugyan azt gondolnánk, hogy a játék ilyen, és ehhez kell hozzászokni, valójában nem ez a helyzet. A Project CARS ugyanis rengeteg opciót kínál mind a kontrolleres, mint pedig a kormányos vezérlés testreszabására (a billentyűzetet felejtsük el gyorsan), és bizony szöszölni kell vele egy jó darabig, mire úgy érezhetjük, hogy megfelelő az érzékenység. Ez egy olyan dolog, ami a keményvonalas PC-s szimulátorokban alap, az ember neki sem áll versenyezni anélkül, hogy ne állítgatott volna be minden csúszkát az utolsó milliméterig, de a konzolos játékoknál ez kevésbé szokás. Ez persze nem negatívum, sőt, nagyon dicséretes, hogy a Slightly Mad a konzolos közönségnek is megad minden lehetőséget a személyre szabásra, és arra, hogy ténylegesen lesúlyozza az igazi szimulátorok felé a mérleg nyelvét. Ha azonban erre nincs igény, akkor a Project CARS meg tudja mutatni a lazább, könnyedebb arcát is, amikor az irányítás közelebb áll a Forzához vagy a Gran Turismóhoz, egyedül annyi a probléma tehát, hogy a kontrollerre szabott alapbeállítás nem sikerült jól.
Valójában viszont a Project CARS egy igazi szimulátor, és a megfelelő beállításokkal, ha nem is éri el az iRacing vagy az LFS szintjét, de nagyon közel tud kerülni hozzájuk. Az például biztos, hogy a valaha létezett legjobb gumiszimulációt találjuk meg itt, ahol ténylegesen nagy hatással van a vezetésre a hideg gumi, a meleg gumi, a kopott gumi és a friss gumi, és ezek között minden átmenet. De nem csak ebben emelkedik ki a játék, hanem az időjárás szimulálásában is, ahol nem csak a nyilvánvaló vizes-nedves-száraz felállás játszik, hanem természetesen a pálya hőmérséklete is. Ezen kívül szintén remekül találták el a készítők az aszfaltcsík minőségének szimulálását, annak simasága vagy göröngyössége bizony komolyan hatással van az autó viselkedésére. Ezek az alapok, és a tény, hogy az autókon mindent, de szó szerint mindent beállíthatunk, finomhangolhatunk, egyértelművé teszik, hogy itt bizony nagyon komoly szimulátoros alapok húzódnak meg. De - ahogy már írtam - ennek kihozásához bizony turkálnunk kell a menüben, már csak azért is, mert egyébként a különböző beszámolók alapján úgy tűnik, hogy például még a kormányon sem feltétlenül úgy kezeli alapból a force feedbacket a játék, ahogy az elvárható lenne. De ugyanez megvan kontrolleren is: az Xbox One irányítója sok lehetőséget ad visszajelzésre a három beépített rezgőmotornak köszönhetően, amit például a Forza Motorsport 5 remekül ki is használ, de itt erős hiány mutatkozik ezen a téren. De tudják ezt a készítők is: éppen két napja jött egy patch, amivel bekerült, hogy amikor az ABS beavatkozik, a megfelelő oldalt rezegteti a program, érzékeltetve, hogy veszítették el tapadásukat a kerekek. Mondtam, ez bizony egy folyamatosan fejlődő projekt.
További bizonyíték a játék szimulátoros fókuszára a viszonylag egyszerű karriermód. Nincs szerepjátékos fejlődés, szintlépés, mint a konzolos konkurensekben, sőt, szó szerint véve előrehaladás sem nagyon. A kezdetektől hozzáférhető minden versenykategória a gokartoktól kezdve a legdurvább Le Mans-i gépeken át a Forma 1 helyi megfelelőjéig. Nem kell tehát semmit feloldanunk, csak neveznünk kell egy sorozatba, teljesíteni a versenyeket, és jobb szerződéseket elnyerni más csapatoktól - aminek szintén elég kevés jelentősége van igazából. Magul a versenyek viszont hűen követik valós megfelelőiket, teljes hétvégével, szabadedzéssel, időmérővel, majd a versenyfajtától függően akár több futammal is. Ezek közül át is ugorhatunk bizonyos eseményeket, vagy rábízhatjuk a gépre, hogy szimulálja ki nekünk a végeredményt. Menet közben pedig (beállítástól függően) tényleg figyelnünk kell mindenre: a gumik kopására, az üzemanyag mennyiségére, és persze a boxkiállásokra is, amik bizonyos versenytípusoknál kötelezők. Mindez pedig rendkívül érdekessé teszi a versenyzést, amit remekül megtámogat a mesterséges intelligencia is, ami talán a legjobb, amit autós játékban eddig láttam. Míg a Gran Turismo gyakorlatilag nem rendelkezik intelligenciával, addig a Forza a netről lehúzott adatok alapján ad személyiséget az ellenfeleknek, ami alapvetően szórakoztató, látványos futamokat eredményez, de ez nem feltétlenül áll közel ahhoz, ahogy a valódi autósportban viselkedni kell a pályán.
A Project CARS ellenfelei ezzel szemben pontosan tudják, hogyan kell versenyezni, hatékonyan és pilótához mérten agresszívan tolják neki, de tisztában vannak a környezetükkel. Nem rohannak bele se a játékosba, sem pedig társaikba, az előzéskor nem löknek ki senkit, letérnek az ívről, ha szükséges, egyszóval ténylegesen jó játszani ellenük. És persze rájuk is ugyanúgy vonatkoznak a fizika törvényei, mint ránk, ugyanúgy hat rájuk az időjárás, a gumikopás, és ugyanúgy ki kell állniuk tankolni. Nincs csalás, nem fognak a semmiből dupla akkora sebességgel előkerülni, mint amire az autójuk képes, csak hogy izgalmasabb legyen a futam. Itt bizony minden úgy történik, ahogy egy realisztikus autóversenyen történnie kell. De még egy szóra térjünk vissza a karrier módra. Igen, talán kicsit nehezebben fogyasztható, mint a konzolos konkurensek hasonló játékmódjai, és talán kevésbé motiváló a kezdők számára, de ez szükséges. A Project CARS ugyanis az igazi autósportot akarja reprezentálni, az pedig csak így lehetséges. Kicsit száraz, igen, ugyanakkor rá lehet érezni az ízére. Bennem kicsit felidézte a Microprose és Geoff Crammond által készített legendás Grand Prix-sorozatot, még ha alapvetően nagyon távol is áll egymástól a kettő, hiszen azóta eltelt majdnem húsz év.
De, ahogy már írtam, a Project CARS tulajdonképpen nem tekinthető véglegesnek, és ez meglátszik a kampányon kívüli egyjátékos lehetőségek szűkösségén, valamint az online szekcióban. Magával az online-nal szerencsére alapvető technikai problémák nincsenek (végre egy friss játék, amivel az első naptól gond nélkül lehetett neten játszani), azonban itt is érvényesül az a "csináld magad" hozzáállás, amit az egész játékban tapasztalhatunk. Először is, nincs matchmaking, kizárólag egyénileg beállított, külön hosztolt szobákat hozhatunk létre. Ezek szabályrendszerét persze a legapróbb részletekig behangolhatjuk, viszont matchmaking nélkül problémás megtalálni a sok szoba közül azt, ami éppen a fogunkra való lenne. Főleg, hogy egyébként a szűrési és keresési lehetőségek sincsenek a csúcson - és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Ezen kívül a Project CARS-ban mindössze 60 autó kapott helyet, ami bizony kevés. Persze, ezek az autók annyira részletesek, hogy a konkurencia valószínűleg még évekig nem jut el erre a szintre, de akkor is kevés, és a felhozatal hiányos: Japánból kizárólag a Mitsubishi Lance Evo került be, Olaszországból pedig csak a Pagani, ami számomra érthetetlen - hogy lehet egy autóverseny-játékot Ferrari nélkül megjelentetni? Ezen kívül sok helyen hiányoznak a hivatalos licencek is, a Forma 1 például Formula A néven szerepel. Ez persze nem feltétlenül baj, valahol érthető, hogy nem feltétlenül volt pénz ilyenekre, ráadásul ezzel együtt is a Project CARS vonultatja fel a nyitott kerekű versenyautók közül a legtöbb szériát, de lejjebb menve találunk GT-ket és verseny-prototípusokat is, így például egy igazi Le Mans-i rajtrács felállítása több, mint lehetséges.
Pályák tekintetében viszont nem érheti szó a ház elejét. Összesen 30 különböző helyszínen vezethetünk, amiken a különböző útvonalakat összeadva több mint 110 aszfaltcsík jön ki. Ezek között vegyesen találhatunk valódi pályákat és fikcionálisakat is. Az előbbi kategóriában megtaláljuk az olyan legendás helyszíneket, mint a Nürburgring, a Spa Francorchamps, a Willow Springs, a Laguna Seca, Monza, meg egy rakás kisebb, kevésbé ismert brit pálya. Utóbbiak között pedig a változatosság megteremtése végett olyan helyszínek kerültek be, mint például a Kalifornia partjai mentén tekergőző autóút, vagy a francia riviéra által ihletett Azure Coast. Ami azonban a pályákban, pontosabban a játék szabályrendszerében egyáltalán nem tetszett, hogy azonnal büntet, ahogy egy kicsit is leért valamelyik kerekünk az aszfaltról - ha ez történik, akkor lőttek például a gyors körünknek, a program nem fogja lemérni. Ez pedig rendkívül frusztráló, és legalább olyan elavult, régivonalas megoldás, mint a DriveClub lelassítása, amit ott már szerencsére jó alaposan megfinomítottak. Egyszerűen röhejes, hogy a játék még akkor is eldobja a körünket, ha benéztünk egy kanyart, lecsúsztunk az ívről, és már csak a fűre érve tudtuk összeszedni a verdát - amivel nyilvánvalóan jóval lassabbá válna a körünk, mint egyébként, csalás esete tehát egyáltalán nem állhat fenn.
Zárásként pedig érdemes beszélni a technológiai oldalról, hiszen ez a Project CARS egyik legkiemelkedőbb tulajdonsága - legalábbis PC-n. Nem véletlenül ilyen nagy a játék gépigénye: kimaxolva egyszerűen semmi nem érhet a nyomába. Az autók döbbenetesen részletesek, a bevilágítás tökéletes, a pályák és környezetük fantasztikusan részletgazdag. Egymás mellé állítva egy valódi képet, és egy játékból lőtt screenshotot, nem minden esetben lehet megmondani, hogy melyik készült a valóságban. Azt is meg kell jegyezni, hogy míg a PC-s legmagasabb részletességen 250-300 ezer polygonból áll egy autó, addig egy konzolon körülbelül 60 ezer polygonra kell számítani. Ez viszont kevésnek tűnhet mondjuk a DriveClub mellett, ami szintén 200 ezer körüli polygonszámmal dolgozik, de ne felejtsük el, hogy a Project CARS-ban egyszerre kategóriákkal több autó lehet a pályán (offline módban akár 45!) és az engine igyekszik tartani a 60fps sebességet. Sajnos utóbbit nem teszi túl sikeresen sem PS4-en, sem pedig Xbox One-on, így a framerate leginkább 40 és 60fps között ingázik, ami nagyon zavaróan hat az irányításra, ráadásul folyamatos a screen tearing is, ami szintén nem túl kellemes. Remélem, hogy a Slightly Mad szakemberei tudnak még ezen optimalizálni, mert habár a játék így is egy technológiai csoda a jelenlegi konzolhardveren, hosszú távon szerintem ez közel elviselhetetlen.
A játék beállíthatóságára jellemző, hogy nem csak az irányítást, a fizikát, a segédleteket, az autókat, és a versenyek minden egyes paraméterét szabhatjuk testre, de az in-game HUD-ot is, és még konzolokon is állíthatunk a grafikán. Persze nem felbontásra, meg a textúrák részletességére kell gondolni, mint PC-n, hanem különböző utófeldolgozásos effektekre, bloomra, a napsugarakra, a hőtől keletkező párára, esőcseppekre és hasonlókra, de akkor is örömteli tény, hogy még konzolon is megvan a választási lehetőségünk. Ezek után kissé furcsa, hogy habár az autók nagyon kidolgozottak, a külsejüket mégsem festhetjük, matricázhatjuk, és nincs egy külön szoba sem, ahol közelről megtekinthetjük, virtuálisan megtapogathatjuk őket - pedig ez mindig nagy kedvencem volt a Forzában. Persze ilyenkor újra meg kell említeni, hogy a Project CARS láthatóan nem a külsőségekre, hanem a versenyzésre és a szimulációra koncentrál. Összességében ha most el akarnám helyezni a versenyzős játékok térképén a Project CARS-t, akkor azt mondanám, hogy játéknak jobb, mint az iRacing, vagy az LFS, szimulátornak pedig erősebb, mint a Forza Motorsport, vagy a Gran Turismo. Viszont mindkét téren fejlődnie kell még, mert jelenleg egyikben sem a legjobb. A platform azonban adott: a grafikus motor remek és biztos, hogy még évekig piacvezető lesz ezen a téren, a szimuláció pedig részletes és fejlett. Már csak építkezni kell: több tartalom, több lehetőség, kifinomultabb menürendszer, még jobb multiplayer, és még több autó. Az viszont biztos, hogy ha a Project CARS konzolokon nem is arat kiemelkedően nagy sikert, a következő években ott lesz a legjobb PC-s szimulátorok között, ott ugyanis egyik konkurense sem ennyire összeszedett jelenleg, így pedig könnyű szemet hunyni az egyelőre nyilvánvaló hiányosságai felett.
Platformok: PC, PS4, Xbox One Tesztplatform: Xbox One
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. Szefmester
2015.06.01. 08:44
Nekem megvan a GT5 és a GT6 ps3-on, de valahogy így is csak körberöhögni tudom azokat akik azt állítják hogy az szimulátor. Ezt a játékot -még- nem ismerem, de van egy olyan érzésem hogy közelebb áll a valósághoz mint a GT bármelyik része.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Lugi
2015.06.01. 09:55
Konzolon szimulátor? Na ne már... főleg, ha kontrollerrel tolja valaki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. BReal
2015.06.01. 10:25
Konzolon szimulátor, 2 joystickkel irányítva. Mesélj még Liba.
Teszthez: érdekes, és egyben a különböző megközelítésekre utal, hogy míg itt a negatívumok között szerepel a kevés autó, addig a GS tesztjénél pozitívumként van kiemelve a rengeteg autó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Fratello
2015.06.01. 10:29
Azért én megvárnám a Wii U-s verziót mielőtt véleményt mondanék a játékról... Jójó persze, PC-n szép meg minden, nade azért az szerintem elvitathatatlan hogy egy VALÓDI autószimulátor irányítása egy VALÓDI mozgásérzékelős DualVibra ForceFeedBack-es érintőképernyővel lenne az igazi... (és nem a levegőbe beszélek, a MarioCart MINDEN részét romig pörgettem ExtremeCasual Platina fokozaton, MINDEN YoshiCsillagot megszerezve, és azok tényleg nem a mai kezdőknek szánt alkotások!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. MauriceBos...
2015.06.01. 10:45
Sziasztok!

Anno több száz órát játszottam a Shift 2-vel, ami rendkívül tetszett. Én is azt vallom, mint sokan mások, hogy gyakorlatilag ez a „Shift 3”. Rendkívül sok mindenben hasonlít a két játék. Grafikai megjelenítésen át (jó persze, Project Cars már sokkal szebb), vagy a Shiftben a sár fröccsent fel a szélvédőnkre, itt meg az előttünk menő gépsárkány leszakadó abroncs darabjai hullanak szanaszét és az irányítás is kísértetiesen hasonló. Ha itt beülünk bármilyen járgányba, akkor eleinte
nagyon nehéz a kezelése. Viszont ha szánunk rá elég időt és el kezdjük piszkálgatni, állítgatni, akkor szinte megjámborodnak, és kezes bárányok lesznek. A játék, hogy mennyire szimulátor? Anno egyik ismerősöm áthívott Assetto-ozni. Letoltunk pár órát… mikor szaggatott 250 körül megkérdezte, hogy hogy most
látom, e hogy mennyivel megy? Mondtam, hogy igen. És ott se éreztük, hogy a táj csak úgy elsuhanna mellettünk. Lehet rajta vitatkozni, hogy melyik szimulátorosabb csak szerintem nem érdemes, mert szerintem azt mindenki úgy is eldönti maga és azt úgy is könyveli el, hogy szerinte ez vagy az. Mindenki úgy is azzal fog játszani, amelyik neki jobban tetszik. Vagy mind a kettővel Egyébként ha elkezdünk videókat nézegetni, akkor láthatjuk, ha egy gépsárkánynak odalépnek, mellettük sem szalad el nagyon a táj pl.: (8 perc környékétől érdemes nézni a lentebbi videót, de van még fent sok a neten.) Meg gondolom ha egy profi autóversenyzőt megkérnének, hogy toljon mindegyikkel gémmel pár pár órát, akkor Ő tuti „szakszerűen” ki tudná fejteni, hogy ez ezért jó, ez meg ezért kiemelendő.

https://www.youtube.com/watch?v=B7P4nJzD-4s

Tényleg hangsúlyoznom kell, hogy a játék nekem nagyon tetszik és sokat nyüvöm. De vannak dolgok, amik nálam is laza 200-as pulzust okoznak. Az egyik ilyen pl.: a felvezető kör… kijövök a kis Clio-mal, a kedvenc „diszpécserem” még mondja is hogy ne vagánykodjak, mert hidegek a fékek stb. Szerintem ezt sokan tapasztalták, de a felvezető kör szinte teljesíthetetlen hiba nélkül, annyit csúszkál alattam a vas. Nézem a kis ábrát mellettem és tolom neki ahogy csak tudom, hogy elengedjenek már fel végre az abroncsok. Szerintem ezt a részt nagyon eltúlozták. A gép meg kiszáguld a boxból, azt keni maxon. A másik kedvencem az az MI… más játékokban sem kutya, de itt. Sokszor nem néz semmit, csak jön és tarol. „Ő” csak megy az ideális íven, azt kész. Borzalmas sokszor. Vagy ha előzgetni kezdene egy full egyenes
szakaszon és nem sikerül neki, mert fedezem az íveket, akkor néha akkorát fékez, hogy eltűnik még a visszapillantóból is. Készen van a „csávó”. Karrieren minden versenytávot 100%-on nyomok, így annak is szoktam örülni, mikor megérkezik rám a 12. kör környékén, mert kopnak az abroncsaim (erre még visszatérek) és szinte kis túlzással élve, letarol vagy csak kilök a gyepre. Persze ha fordítva van és én teszem ki esetlegesen valamelyiküket a gyepre, Ő ott is ugyan úgy közlekedik. Semmit sem veszítenek soha sem a sebességükből. Volt olyan, hogy a füvön keresztül körbeautózott. Kész voltam. Ha versenyen én
száguldok valaki mögött körökön keresztül 1 secundumon belül, egyszer csak beszólnak a boxból: ez az maradj rajta és helyezz rá nyomást, hogy hibázzon. Na itt is néha megugrik a pulzus számom. Persze előttem gép meg csak megy vígan többnyire ugyan azokon az íveken (néha Ő is egy kicsit megcsúszik, de nem annyit hogy mellé tudjak érni), ugyan azokat a köridőket futva. És itt jön a lényeg! Míg nekem sajnos a verseny végére kopnak az abroncsaim és nem tudom ugyan azon a
köríven tartani a gépsárkányom, mert csúszik kifelé, vagy kicsit fel kell
engednem a gázkart. Ez még nem is lenne baj, de a gépnél ugyan ezt nem tapasztalom. Na ez már baj. Ő vígan közlekedik mindenféle gumikopás nélkül. A másik ugyan ez, ha tiszta időben indulunk és hirtelen leesik a monszun. Persze slick gumikon vagyok kint így képtelenség egyenesben tartani a kocsit, mert folyamatos az aquaplaning (vizenfutás) és folyamatosan sodródom a pálya széle
felé. Alig várom, hogy boxot fogjak és megkapjam az ulra brutál barázdás monszun abroncsaimat, persze a gépet ez sem zavarja és slick gumikon szépen köröz tovább, igaz kicsit rosszabb idővel.

Ami még jó lenne, ha lenne az az „idő visszapörgetzés”. Sajnos magamnak is be kel vallanom, nem vagyok profi autóversenyző. De mikor a verseny 22. körét rovom, és valami elvonja a figyelmem, vagy egyszerűen csak hibázok, mert benézek egy kanyart és ez miatt rengeteg időt vesztek, be kell valljam visszapörgetném egy kicsit. Bele tehették volna a játékba opcionálisan és aki akarja az bekapcsolhatja, aki meg nem akarja az meg kikapcsolja, úgy mint a restartot vagy akár a kipörgésgátlón át kanyarrásegítésig mindent. Grid Autosportban ez remekül működöt (más kérédés, hogy az a játék meg nem tetszett.)

És meg számomra negatívum, hogy nincs „hosszú távú skirmish.” Vagyis jó lenne, ha ki lehetne választani egy géposztályt, X. darab pályát (pl.:10,12, 15 db.), beállítani a pontrendszert, kötelező e a boxolás stb. (csak pár beállítást még) és azzal a géposztállyal nyomni egy vébét. Ez szerintem fél nap alatt leprogramozható lenne. Így sokszor kényszerülök a karrierem során olyan autókkal nyomni, amik nem állnak közel a szívemhez. De hát ez van, kerékre fel Nagyobb gondjaim meg sose legyenek az életben

Amúgy mindenkinek tényleg ajánlani tudom csak a játékot, személyes véleményem szerint az utóbbi évek egyik legkiemelkedőbb autós terméke a piacon. Aki néha egy kikapcsolódásra vágyik és szereti a benzingőzt az csapassa!

Pozitívumokról nem írtam semmit, mert ezenkívül minden csak pozitívum számomra. Grafika, hangok csodás, és a vezeti élmény… engem megfogott megkajált ez a játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. ThePoweR
2015.06.01. 10:50
Azért annyira nem jó a grafika. A környezet hol részletgazdag? Még árnyéka sincs szegény fának a pályán kívül.
Az eső is elbújhat a DriveClub-hoz képest. Kocsik szépek, de van pár fail az árnyékoknál meg a bevilágításoknál.
Na de ennyit a grafról, mert ez egy "szimulátor".

Fizika. Nekimész valaminek vagy megcsúszol a pálya szélén olyan fizika játszódik le amiről még egy 5 éves is megmondja hogy ilyen nincs. Ha megcsúszik akkor beletörődhetsz hogy azt még 50km/h-nál sem fogod meg.

Hangok. Na itt látszik nagyon, hogy a lelkes kis fejlesztők csak a programozáshoz értenek. Gáz elvétel- adás után úgy tér vissza a motor hangja mintha egy felvétel kezdődne egy bizonyos ponttól a fordulatszám függvényében. Turbó hangok is mintha külön életet élnének. Köze nincs a motor fordulathoz vagy bármihez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Phantomstr... BReal
2015.06.01. 11:22
Meglepetés: konzolhoz is lehet kormányt kötni. A PS3 például megy a Logitech G25-G27 kormányokkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. m76
2015.06.01. 11:43
A projekt ott bukott meg, hogy a néhány fejlesztőt foglalkoztató Assetto Corsa minden szempontból jobb szimulátor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Hunner
2015.06.01. 12:43
Halkan jegyzem meg, hogy a Top Gear-ből a régi (igazi) Stig a projekt kezdete óta részt vesz a játék fejlesztésében több más turaautós és gt pilótával együttvéve. Na menjél szépen a japán mérnökeid által szimulált valóságot meghazudtoló GT sorozatodhoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. m76
2015.06.01. 14:05
Hogyan kell irányítást "levenni" autókról?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. enzob
2015.06.01. 17:07
ott hagytam abba az olvasást, hogy "Azt is érdemes megjegyezni, hogy a játékot Xbox One-on teszteltem..."
azt hittem itt komolyan lehet venni a cikkeket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Shinjiii
2015.06.01. 17:11
Nem lenne rossz egy Project Cars vs. Assetto Corsa gyorscikk, nem tudok választani. És mindkettő egyformán k.a drága.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. VAjZY
2015.06.01. 17:49
Én sem értettem, miért konzolon kellett tesztelni.
Az elején furcsa volt a sok korlát, amit a Carrier mod állított, nem is értettem, mi ez a kevés autó és miért van lezárva az autóválasztás, aztán az első szezon után persze kiderült, hogy szerződésfüggő a dolog, de egy kicsivel több szabadságot is adhattak volna, ha már ilyen kevés autó van.
Számomra a grafika a legjobb a kategóriában, bár a többi dologban inkább az Assettoval kellene hasonlítani, mintsem GT-vel meg Forzaval.
Ezt az eltúlzott büntetést tényleg kár volt így belerakni, nem mindenki mehet végig tökéletesen minden pályán néhány kör alatt. Így persze kezdheted 10-ből 5-6* utolsó helyről a versenyt, ahonnan reménytelen az első öt köré kerülni, főleg ha 25-en vagy még többen indultok.
Ezen kívül bár az irányítás nekem bejött, idegesítő, hogy mindig ki kell lépkedni a finomhangolásokhoz, ha nem csak a kocsi beállításain hangolnál.
MI-vel nekem nem feltétlenül ezek a tapasztalataim, 50 fölé tolva már igen is agresszívak előzésnél, és kíméletlenül letolnak, ha Te nem mész lejjebb vagy lassítasz le. Kicsit még mindig jellemzi az ideális íven ragadás, ami sokszor idegesítően gépies, mert nem veszi figyelembe, hogy ott valaki van éppen, ugyanúgy csak megy a vonalon, mintha vasúton lenne. Ennek ellenére még mindig az egyik legjobb MI-t sikerült összehozni, nincs könnyű előzés, elengedés, pont, mint a valóságban, és ez nagyon tetszik benne.
Gondolom, a sok korlátot idővel folyamatosan enyhítik, de maga a technológiai megvalósítás szerintem a legjobbak között van.
(Nem tudom, akik a kicsúszásról beszélnek és arról, mennyire reménytelen megfogni még 50-nél is az autót, vezettek-e már igazi autót, de inkább igazi versenyautót... Nyilvánvalóan nem, csak akkor mire alapoznak? Költői..)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pdx06
2015.06.01. 19:04
Szép és jó, de nekem már nincs türelmem tucatnyi köröket lefutni adott pályákon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. VAjZY pdx06
2015.06.01. 19:25
Ergo nem neked valók a szimulátorok, ennyi az egész.
De köszönjük, hogy informáltál minket az ízlésedről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. InGen enzob
2015.06.01. 20:23
Hú de kemény vagy ma
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. umi92
2015.06.01. 21:49
srácok, olyat ne állítsatok már, hogy ez a játék szimulátor. ez nem szimulátor. a játék valahol az árkád és szimulátor játékok köztes távolságában áll. de inkább az árkádhoz van közelebb. kormánnyal játszottam, gépen, és igen nehéz kifordulni a kocsival, kanyar közben padlóféket simán elbírja a GT3-as kocsi ami magában is hülyeség. meg amíg nyomvonal van és joyyal írányítható, semmiféleképpen nem beszélhetünk szimről.
próbáljátok ki a Live for Speed-et, vagy iRacing-et. ezeknél már inkább lehet beszélni szimulátorról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tomchee
2015.06.02. 07:06
A játék hozta amit kellett. Sőt még többet is Ami miatt meg duzzogtok, az csupán a túl magas elvárások. ("Nincs árnyéka a pályán kívüli fának úristen" "Egy GT autót nem is ilyen vezetni." ( WTF, ilyen sokan vezettek GT autót ?! ) )
Konzolos tapasztalatok nálam kimerülnek a Forzánál, így azokhoz nem hasonlítom, de kormánnyal iszonyatosan jó, így PC fronton viszi a pálmát. (rég hiányzott már egy erre a platformra is)
Hogy szimulátor-e? Nos a MarioCart Arcade, a GRID kellemes elegye az arcade és a simulatornak, Szóval ezekhez hasonlítva, ha nem is simulator, akkor is ez áll hozzá a legközelebb

Hogy meg éri-e a pénzét? Hmmmm... ilyen kevés tartalommal nyilván nem
(És mivel az Assetto Corsa nem kapja meg a megérdemelt figyelmet, így a közeljövőben a monopól helyzete miatt szerintem marad is ez az ár. Bár ne legyen igazam. ^^ )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ThePoweR
2015.06.02. 10:32
"Én sem értettem, miért konzolon kellett tesztelni. "

Mért nem? Attól hogy egy "pc-s játék" még konzolon is pénzt kérnek érte. Lehet valakit az érdekel hogy konzolon milyen. Ha szar akkor lehet nem veszi meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Phantomstr... VAjZY
2015.06.02. 11:13
A magyar játékpiac nagyon PC központú, a játékoskultúrából pedig majdnem teljesen hiányzik a konzol. Szerintem direkt jó, ha egyszer-egyszer inkább a konzolok kapnak figyelmet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Shinjiii Phant...
2015.06.02. 14:29
Ha nincs valamire igény, mint az a hozzászólásodból (elvileg) kiderül, akkor pont, hogy azzal nem célszerű foglalkozni.

Megjegyzem, nekem édes mindegy, miről tesztelik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Phantomstr... Shinj...
2015.06.02. 16:21
Épp ez az, hogy van igény, csak a PC dominancia miatt a kielégítése marad el. Így pedig sokaknak eszükbe sem jut a konzol, mint alternatív játékplatform, mert nem hall róla (eleget), vagy ha igen, azt is a PC mustard rice-tól, pedig nagyon sokaknak több mint megfelelő volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Shinjiii Phant...
2015.06.02. 17:49
Oh, éééértem. Pedig itt iPonon többet tesztelnek konzolon, mint PC-n, úgy vettem észre. Valahogy meg is értem, példának okáért elég az 576 Konzol újságot emlegetni. Inkább belesűrítettek a Kbyte-ba egy kis konzolrészt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.02. 21:54
lehet több fogalmam van a GT autó viselkedéséről mint a nagy, áhított Project CARS-nak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gab78
2015.06.02. 22:24
AMD felhasználóknak ajánlom ezt: 15.200.1038.0 driver

Módosított driver, csak 64 bitre, Win 7 és 8.1... A durva akadások eltűntek, 1-2 apró akad még azért, de már messze nem olyan vészes, ráadásul max beállításon, igaz MSAA nélkül. Esőben viszont ezzel is halott ügy, 32 autóval durván akad, de ha 4-5 van a látótérben már akkor is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Magrathea
2015.06.02. 23:56
Na akkor egy kis FAQ:

Miért konzolon teszteltétek?

Egész egyszerűen azért, mert a magyar terjesztőtől erre a platformra kaptunk tesztpéldányt. Előfordul, hogy alkalmunk nyílik több platformon is kipróbálni egy-egy címet, de ez a ritkább. Most Xbox One példányt kaptunk, ennyi a történet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Csaber ThePo...
2015.06.03. 15:25
Meglehet fogni a csúszásokat tegnap szórakoztam [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!