iPon Cikkek

Prototype – Pusztítás felsőfokon

Dátum | 2009. 06. 16.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Valljuk be, mindannyiunkban lapul egy kis agresszió, mely levezetésére kiváló lehetőséget biztosítanak a videójátékok. Hiszen ezért kezdünk ámokfutásba a GTA-kban a küldetéseket hanyagolva, ezért élvezzük elpusztítani ellenfeleinket a különféle FPS-ekben és még az RTS-ek játszása közben is jóleső érzés tölt el minket, mikor csapataink megsemmisítő csapást mérnek a másik félre. Ha a fenti sorokat olvasva magatokra ismertetek, akkor a Prototype a ti játékotok lesz, hiszen ebben egy két lábon járó istencsapást személyesíthetünk meg, akinek nyomában csak pusztítás jár, és kis túlzással félisteni képességekkel rendelkezik. Ám ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg kik rakták össze nekünk ezt a programot. Az elkövető a kanadai Radical Entertainment volt, akik valljuk be, eleddig csak a közepes és átlag alatti alkotások készítettek. Hozzájuk köthető többek közt a Scarface: The World is Yours nevű fertelem és a Hulk című mozifilm nem túl acélos feldolgozása is. De gyakorlat teszi a mestert, szól a mondás, és ez a Prototype-pal be is bizonyosodott náluk.

Hol volt, hol nem volt…

…volt egyszer egy Alex Mercer nevű férfi, aki egy szép napon egy hullaház boncasztalán ébredt, miközben két, vegyvédelmi ruhát viselő férfi éppen a felvágásához készülődött. Ő lesz a mi (anti)hősünk, aki – ahogy ilyenkor lenni szokott – semmire sem emlékszik az égvilágon, így első feladatunk az lesz, hogy kiderítsük kik vagyunk, hogy kerültünk az említett hullaházba, és egyáltalán hogyan sikerült túlélnünk egy kivégzőosztag sortűzét. A játék helyszínéül New York-ot, azon belül is Manhattan szigetét választották a fejlesztők, melyben akárcsak a GTA IV-ben, szabadon mászkálhatunk, bejárhatjuk az egész városrészt. Bár terjedelmében nem veszi fel a versenyt az említett játék Liberty City-jével, ám így is bőven lesz terünk vagánykodni. Az rögtön fel fog tűnni, hogy valami nincs rendben, hiszen a város szívében több helyen is katonai bázisokat hoztak létre, néhány utcában pedig egy furcsa kór szedi áldozatait. A fertőzöttek azonban nem elhaláloznak, hanem eszüket vesztve megtámadnak mindent ami mozog, legyen az a civil lakosság, vagy katonaság. Mintha csak egy Resident Evil játékot játszanánk. Hamar kiderül, hogy hősünk is ezzel a vírussal fertőződött meg (legalábbis kezdetben minden jel erre mutat), ám ő rajta teljesen más tünetek jelentkeztek.

Nem jó ötlet hátatfordítani egy halhatatlan tömeggyilkosnak
Ha tömören akarnám megfogalmazni Mercer helyzetét, akkor azt mondanám, hogy benne koncentrálódott jó pár képregényhős szuperképessége. Hatalmas testi erőre teszünk szert, szélsebesen tudunk szaladni, több emelet magasra ugorhatunk, és képesek vagyunk a falon mászni (nem is mászni, szaladni). De a legérdekesebb, hogy képes testrészeivel többféle vágó- és ütőfegyver alakját felvenni. Rozsomák-szerű karmok, kalapácsszerű kezek, méteres penge, ez mind a rendelkezésünkre áll. De ha Pókembernek képzeljük magunkat, lőhetünk csápot is a kezünkből, mellyel magunkhoz húzhatjuk az embereket. Ez természetesen nem a teljes lista, még rengeteg speciális képességet használhatunk a játék során. Magasabb szinten már ellenfelek tucatjait küldhetjük a másvilágra egyetlen kombóval. A fejlesztők szemmel láthatóan igyekeztek, hogy minél hatékonyabban, látványosabban használhassuk fegyverszerű testünket. Elégedettek lehetnek a munkájukkal, bizony régen láttam olyan játékot, melyben ekkora élvezetett nyújtott az esztelen rombolás. Mert ne legyenek kétségeitek, elsősorban rombolni fogunk a városban, akár a hadsereget, akár a Blackwatch nevű speciális egységet, akár a fertőzötteket vesszük célba. Hihetetlen látványos, ahogy közel 100 km/órás sebességgel szaladva felkapunk egy utcán parkoló autót, majd felrohanva egy felhőkarcoló falán azt nekivágjuk egy arra járó harci helikopternek. Végül, mielőtt leesnénk, egy csáppal odahúzzuk magukat egy másik légi járműhöz, és átvesszük felette az irányítást, hogy aztán azzal aprítsuk tovább a jónépet.

Mindig a parkolás volt a gyengém

Manhattan, a végtelen lehetőségek tárháza…vagy mégsem?

Na persze sokat kell fejlődnünk, mire egy ilyen sorozatot meg tudunk csinálni, hiszen kezdetben csak pár alapképességgel indulunk. Hogy fejlesszük magunkat, elsősorban a fő történetszál küldetéseit kell megoldanunk, melyek kellőképpen izgalmasra sikeredtek, így sosem lesz egy nyugodt percünk sem. Igaz a játék első felében még nagyon könnyűek ezek a missziók, és istenigazából csak az utolsó harmadban fogunk rémesen megizzadni. Mivel erőnknek hála a gyalogos katonákból egy ezrednyi sem okoz problémát (a rakétavetősöket leszámítva), így csak a „nehézlovasság” és a légierő bevetésekor kell erősen markolnunk az egeret, hogy ne bukjunk el. Viszont kénytelen vagyok megjegyezni, hogy a játék néhány pontján a fejlesztők milyen dühítő módon nehezítették meg a küldetéseket. A vég nélkül termelődő ellenfelekről van szó, melyek bár önmagukban nem jelentenének kihívást, de mivel sohasem fogynak el, kénytelenek vagyunk néha megfutamodni előlük. Előfordult, hogy negyed óráig küzdöttem egy csapat rakétavetős katonával, akik erősítése valamilyen csoda folytán mindig a semmiből tűnt elő. Igencsak gyakran emlegettem a fejlesztők felmenőit.

FÚÚÚJ!
Ha azonban sikeresen végrehajtunk egy-egy küldetést, akkor úgynevezett evolúciós pontokat (EP) kapunk, melyeket 7 nagy képességcsoport között oszthatunk el. Név szerint az erő, harc, túlélőképesség, mozgás, álcázás, fegyverek, járművek kategóriák képességeire költhetőek a pontok. Ha nem lenne elég a fő missziókból szerzett EP, vagy csak lazítani szeretnék kicsit a nagy rohanásban, foglalkozhatunk a melléküldetésekkel is. Igazság szerint ezek inkább minijátékok (event-ek), mint teljes értékű küldetések. Többféle fajtájút különböztethetünk meg belőlük: van, amikor minél több katonát/fertőzöttet kell megölnünk adott idő alatt, máskor egy útvonalon kell gyorsan végigszaladnunk, de olyan is van, amikor egy felhőkarcolóról leugorva kell minél közelebb landolnunk egy adott ponthoz (mert azt ugye nem kell mondanom, hogy hősünknek meg sem kottyan egy 500 méter magasból történő becsapódás). Személy szerint én jobban szerettem volna, ha rendes, más személyektől kapott mellékküldetéseket vehetünk fel a városban barangolva, mert ezekre a minijátékokra hamar rá lehet unni. A sztori második felében már egyáltalán nem foglalkoztam velük, ráadásul evolúciós pontban amúgy sem szenvedtem hiányt, sokkal jobban érdekelt, hogy haladjak előre a történetben.

Az ikonok többsége a minijátékokat jelzi...hát van belőlük pár

Aki szereti az ilyen játékokban az egész várost feltérképezni, az tartsa nyitva a szemét, hiszen 200 darab landmark (speciális tereptárgy) és 50 darab, egy-egy tippet adó tárgy vár megtalálásra, melyekért szintén jár EP. A legérdekesebb részről azonban még nem szóltam, ez pedig nem más, mint a hangzatos nevű Web of Intrique (intrikák hálója). Bár első blikkre még magam sem hittem abban, hogy egy jó sztori sül ki a Prototype történetéből, ám a végére mégis izgalmas, és kellőképpen csavaros eseményeknek lehetünk szereplői, melyek egy jó kis összeesküvésre épülnek. Ennek részleteit nem mindig kötik az orrunkra a fejlesztők, ezért nekünk kell az események hálóját kibogoznunk. Ezt úgy tehetjük meg, hogy a kistérképen időnként felbukkanó fej alakú ikon „gazdáját” megkeressük, majd egy látványos animáció keretében elfogyasztjuk. Az elfogyasztás (consume) Mercer legfontosabb képessége, mellyel bármilyen katonát, civilt vagy fertőzött embert magunkba olvaszthatunk. Ezzel egyrészt pótolhatjuk elvesztett életerőnket, másrészt megszerezzük az áldozat emlékeit, melyeket egy rövid videóbejátszás keretében tekinthetünk meg. Ezek legtöbbször élőszereplős „filmrészletekként”, vagy fényképek formájában jelennek meg előttük, felfedve a rejtély egy újabb darabkáját. A fejlesztők nem aprózták el a dolgot, közel 200 ilyen személyt kutathatunk fel, nem kis munka mindet megtalálni (első végigjátszásra talán nem is lehet, jómagam szerény 41%-kal fejeztem be a játékot).

Mondom Alex Mercer! Nem, nem Rozsomák!
A prototípus hibái

Ha valahol tetten érhető, hogy a Radical Entertainmentnek azért még van hová fejlődnie, akkor az kétség kívül a játék technikai megvalósítása. Leginkább az irányítást találtam problémásnak, mely bár az egyszerűbb helyzetekben jól működik, egy nagyobb összecsapásnál előjönnek a hibái. Sajnos többször előfordul, hogy nem azt az ellenséget támadja meg karakterünk, akit mi szeretnénk, hanem egy másik emberhez, szörnyhöz ugrik oda. Nem szeretném részletezni az a frusztrációt, melyet a főellenséggel vívott harc okozott, mikor hősöm állandóan a helikopterekre akarta felhúzni magát, pedig én csak egy katonát szerettem volna megragadni. Az audió részre rátérve, kicsit hiányoltam a játékban található zenéket. Nem mintha egyáltalán nem lennének, de talán két esetben kaptam fel a fejemet egy-egy jó kis adrenalin pumpáló dallamra, márpedig egy ilyen játékhoz elvártam volna a kiváló zenei felhozatalt. Ezt kárpótolja, hogy a szinkronhangok elég jók lettek, főleg Alex Mercer hangja tetszett. Bár nem egy szószátyár alak, de jól hozza a bosszúvágy hajtotta, igazságot kereső ember (?) figuráját.

A levegőben elkötni egy helikoptert megunhatatlan élmény

Essen szó a játék grafikájáról, melyről nem könnyű ítéletet mondanom. Az első óra játék után elkönyveltem magamban, hogy ebből a szempontból ez egy elmaradott program. Mivel valamilyen szinten a Prototype is egy GTA IV-szerű sandbox játék, kénytelen voltam összehasonlítani őket, és bizony a Prototype alaposan elvérzett ezen a fronton. Az eléggé csúnyácska járművek, az utca emberének kevésbé kidolgozott modelljei, az unalmas városkép mind közepes értékelést sejtettek ezen a téren. Ám ahogy a városban terjedt el a fertőzés, ahogy a vírus folyamatosan emésztette el az utcákat (mivel az idő múlásával ez történik), egyre jobban nézett ki a program. A katonaság, valamint a fertőzöttek és szörnyek összecsapásai alaposan leamortizálják a várost, lángoló házakat, autóroncsokat látunk mindenütt, bizony ez már impozánsabb látványt nyújt. Ráadásul a kissé poligonszegény környezetnek megvan az az előnye, hogy a program hatalmas embertömegeket, járműveket tud egyszerre megjeleníteni, a GTA-nél kisebb gépigény mellett. A legnagyobb harcokban talán félszáznál is több karakter, és több tucat, ezerfelé repkedő jármű(roncs), tank, helikopter vesz részt, és az én konfigurációmon (AMD X2 6000+, 4GB RAM, ATI HD4830) reccenés nélkül futott a program, igazából csak a sok egyidejű robbanás és füst fektette meg egy-egy pillanatra a gépet (1680x1050-es felbontáson, legmagasabb részletesség mellett). Hozzá kell tennem, hogy a látótávolság sokkal kisebb, mint a GTA esetében, ez is közrejátszik az alacsonyabb gépigényben (de ez valamennyire szükséges is a nagy tömegek miatt).

Összegezvén az elmondottakat, kellemeset csalódtam a Radical Entertainment játékában. Bár az előzetes videók alapján reménykedtem, hogy nem rontják el a játékot, ám arra nem számítottam, hogy egy ilyen pörgős, változatos harcokat kínáló programot fogunk kézhez kapni, melyet ráadásul egy izgalmas sztorival öntöttek nyakon. Sajnos többjátékos módot nem készítettek a fejlesztők, pedig egy tömeges tombolás a városban megkoronázhatta volna a Radical teljesítményét. Ennek ellenére a szavatosságra nem lehet panasz, hiszen a rengeteg minijáték megoldása és a Web of Intrique szereplők felkutatása jópár játékórára a gép elé köt majd minket. Csak legközelebb a technikai oldalra tessék jobban odafigyelni!


 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

68. Multitask
2009.06.16. 09:58
VISSZA A CIKKHEZ

Jó kis cikk, kedvet is kaptam a kipróbálásához. A kép aláírásokat külön meg kell említeni, hogy milyen jók!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Victore
2009.06.16. 10:02
Szerintem remek játék, pörgős, normálisan néz ki, jó a sztori, a fejlődésrendszer és változatos a harcrendszer is...Najó nem írok egy második review-et, próbáljátok ki! :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Evra
2009.06.16. 10:20
Én gépen tolom szerintem nagyon baba kis játék, és annyival jobb mint egy PoP vagy egy Wolverine, h nem monoton, tele van fordulatokkal, a sztori is jó, és rengeteg képességünk van amiket fejleszthetünk saját kívánságunk szerint, és változatosan használhatjuk, vannak járművek, egyéb kis küldetések, szabad mozgás.. Mi kell még?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Konkii
2009.06.16. 10:21
A cikk alapján eléggé jól felépített játékról lehet szó, jó hogy van benne olyan fejlődésrendszer.
Amúgy jó a cikk, a képaláírások is tényleg jók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. dani786
2009.06.16. 10:23
korrekt értékelés
tetszik a játék, pár helyen lehetne kicsit igényesebb, de szerintem a 85%-ot megérdemli simán
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. BullFrog
2009.06.16. 10:27
hát ha már a GTA4el hasonlítgatod, azt kifelejtetted, hogy itt van AA4x, és itt nincs olyan, hogy hirtelen elédterem egy fal, vagy egy bucka amiről visszapattansz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. dragon83
2009.06.16. 10:41
Hó, hátrébb az agyarakkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. BullFrog
2009.06.16. 10:43
és meg is fejelem pár képpel, hogy bizonyítsam a látótáv nem lehetne jobb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Chocho
2009.06.16. 10:52
BullFrog: Nem igazán értem, hogy ezekkel a képekkel mit akarsz bizonyítani. Ez akkor is kevesebb, mint a GTA 4-ben volt, akár hiszed, akár nem. Természetesen lehet különbség a Te és a cikk írója véleménye között, de ez erősen szubjektív. S mint ilyen, nem bizonyítható semmilyen képpel sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. dragon83
2009.06.16. 11:47
Ööö, a látótávolságot nem lefelé nézve szoktuk mérni, ahogy BullFrog képein is van, mert az csak pár száz méteres távolságot jelent. Hanem előre, a horizont felé, ahol kilométerekre el lehet látni.
Mint itt:
GTA4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Multitask
2009.06.16. 11:51
lew000: Azért ne harapózdunk már el!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. dragon83
2009.06.16. 11:56
Multitask, ez így van. A GTAIV futtatásához ilyen beállításnál paks is kevés lenne, a Prototype viszont sokkal kevesebbel beéri, pedig itt aztán van akció rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. BullFrog
2009.06.16. 12:13
wops, hülye firefox
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Chocho
2009.06.16. 13:44
lew000: A személyeskedést tartsuk meg maguknak, kérlek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. thspo
2009.06.16. 14:58
én nem tom, gépigénye nemsok, grafika idejét múlt, nálam x-man koppintás, azt 15 perc után uninstalláltam ez meg 30 kb... de az tetszett h gyorsan leszedi a gépről a telepítő....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. dragon83
2009.06.16. 15:14
A nap hozzászólását olvashattuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Konkii
2009.06.16. 15:18
Na igen, erre én is akartam mondani valamit.
Minden esetre büszke lehet magára a gazdája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Tirexi
2009.06.16. 17:12
GTA 4-es nem látok az orromig bug csak ATI-kon jött elő, én Nvidiával nem tapasztaltam ilyet.

Am a Proto jó volt, tervezem a megvételét és az újbóli végigjátszást is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. frozzy
2009.06.16. 17:29
Jajj egy újabb csőlátású nV fan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. karcsika
2009.06.16. 18:11
BRÜHAHA!

Tirexi!...megint megkaptad!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. thspo
2009.06.16. 18:29
az én büszkeségemmel nincs gond se nem kicsi se nem nagy, inkább a játékfejlesztőkével történhetne már mostanában valami... de sajna azokéval sem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Konkii
2009.06.16. 19:51
thspo azért kíváncsi vagyok hogy hány játékot vettél már meg (nem a 2000 forintos kategóriára gondolok), hogy de csak úgy 10 percig játszol egy játékkal és semmibeveszed a fejlesztők munkáját.


frozzy :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Blade0012
2009.06.16. 19:52
Csendben megjegyzem, ilyesmi, hogy hirtelen előbukkanó tereptágyak. meg falak nekem se fordultak elő a GTA 4-ben, és igen, én is nV-t használok és biztos csőlátású hülye vagyok, mert nem veszem észre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Tirexi
2009.06.16. 20:00
Karcsika, mit kaptam meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Blade0012
2009.06.16. 20:16
Jaj, most megint jön az arcoskodás...de mind1, a többi se jobb mint te...megjegyzem, szvsz a full ott kezdődik, h max felbontás, minden very high és 100-as látótávolság...erre még két gtx 285 sem képes, megdobva valami i7-el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. NKing
2009.06.16. 21:05
Ne vicceljetek már! Ati??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Tirexi
2009.06.16. 21:07
Blade0012, nem képes? :lol: Hát akkor barátom te tényleg értesz hozzá, kb annyira mint és az atomfizikához.

Pár kép a hitetlenkedőknek:

Beállítások:
http://kepfeltoltes.hu/090605/gta5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Képek:
http://kepfeltoltes.hu/090605/gta6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090605/gta7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1600*1200-ba is megnéztem régi CRT-men és ugyanannyi FPS-em van mint 1280-ba szal.... (a 60 FPS korlát a Vsync miatt van)

Extra kép:
http://kepfeltoltes.hu/090605/gta4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Multitask
2009.06.16. 21:13
Köszönjük Emese!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Konkii
2009.06.16. 21:14
AA?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. mtrx220
2009.06.16. 21:27
nem értem mit sírtok itt a gta4-el, én már el is felejtettem személy szerint..
hol van a gta4 a vice city-hez képest hangulatban??
prototype ugyan nem annyira szép, de hangulatra szvsz odacsap.
kellően nehéz is, példának okáért gta4 visszalépés ezen a szinten ha már hasonlitgatni akarunk.
minden hibája ellenére nekem jobban tetszik mint a gta4, de kinek mi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. jano12
2009.06.16. 21:29
Öcsém HD 4850-né is ugyanolyan szép. Egész mesze kirajzolt mindent. Nem értem.

Akinek gondja van, annak a GTA4-hez két alapfeltétel: legalább 9.4-es Catalyst és Win7. Mivel Win 7-tel megszűnik minden röccenés és hatalmasat dob a teljesítményen (meg Gridnél van még ilyen növekedés).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Tirexi
2009.06.16. 21:35
(Konkii @ 2009 Jun 16, 20:14) AA?
Hát he te megmondod hogyan kell élsimítást rávarázsolni a GTA4-re Nvidiával, akkor meghajolok el?tted, mert én kb 20 fórumot végignéztem mire rájöttem hogy NEM lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Konkii
2009.06.16. 21:38
Nvidia driverénél, ha jól emlékszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. thspo
2009.06.16. 21:41
Konkii: pontosan 2db-t, ezért töltöm le és próbálom ki előbb. Nem veszem semmibe a fejlesztők munkáját, de nekem ez nem tetszett, ennyi. És valszeg velem van a baj (ugyanis már bőven a 20as éveim közepét rugdosom) de engem ezek a játékok egyszerűen nem tudnak a gép elé ültetni. Nem mondom, volt egy két kiemelkedő alkotás idén de ez nem lett az. Amit nagyon sajnálok pedig az, hogy én havernál ennek a trailer-ét x-boxon már kb egy éve leesett állal néztem és eléggé vártam is (brutál grafika stb, amiből persze semmi nem lett), pont az elmúlt idők egyre gyengébb játékai miatt, talán ezért is csalódtam nagyot. Mind1 igazából, úgy sincs sok időm játékra, azért az évi 2-3 jó játékért viszont nem feltétlenül éri meg egy olyan gépet tartani ami 24/7 megy 250w-os fogyasztással...

ja igen, ami kimaradt sztem az h a negatív vélemény is vélemény és ugyanúgy létjogosultsága van. Mert ha csak jót engednek írni egy olyan játékról amiről (tapasztalataim alapján) elég sok negatív vélemény is születik (leginkább öreg róka kategóriába tartozó játékosok között) az megtévesztheti azokat akik megveszik kipróbálás nélkül a játékot sok pénzért. És ha már baj az h nem veszi meg mindenki eredetiben, legalább akkora baj az h az értékesítők nem veszik vissza...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Konkii
2009.06.16. 21:52
Nem azzal volt a problémám, hogy negatív a véleményed! Szívesen olvasok negatív véleményeket, ha azoknak van alapja és ésszerű érveket tartalmaznak!

Abból hogy a "grafika idjét múlt" meg hogy "X-Men koppintás" nekem nem mond semmit, de szívesen meghallgatom, ha részletesen kifejted.

Személy szerint a grafika engem nem zavarna, szerintem elég jól néz ki a képek és videók alapján, ha valóban olyan dinamikus a játék. Meg hát ugye tudjuk, attól még hogy egy játéknak rossz a grafikája, még lehet jó a játékélmény (lsd: Transport Tycoon :lol: ).
Az X-Men koppintást meg tényleg nem értem, nem vagyok egy X-men fan, a játékkal se játszottam, még a Prototype-al sem, így tényleg nem tudom, hogy mit értessz az alatt, hogy X-men koppintás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. thspo
2009.06.16. 21:58
próbáld ki a két játékot és rájössz csak ennyit tudok tanácsolni. Kb annyi a különbség h rozsomák nem ugrik ekkorát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Konkii
2009.06.16. 22:17
A Prototype-ot szerintem ki fogom próbálni, de az X-Men valahogy még mindig nem tud lekötni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Tirexi
2009.06.16. 22:19
(Konkii @ 2009 Jun 16, 20:38) Nvidia driverénél, ha jól emlékszem.
Az volt az els? amit kipróbáltam annó de sajna a játék nem nagyon akarja észrevenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Konkii
2009.06.16. 22:21
Csak egy tipp volt, nem szoktam használni eme funkciót a jelenlegi konfigurációmon. (Valahogy úgy érzem, hogy a 6600GT-m nem kedvelné a dolgot :lol: )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Greathoof
2009.06.16. 22:37
Nem olvastam végig a cikket. (kb csak a végén lévő értékelést)
Szerintem a Prototype az egyik legjobb játék mostanában.
Az értékelésnél egyetértek a grafikával... lehetne jobb is ... viszont egy előnye van ennek a grafnak... egész tűrhető grafikával, szép FPS-el, nem egy "übergamer" 500 ezres gépen is lehet egész normál felbontáson sok-sok emberes harcokat nyomni (ami elég jól néz ki itt.)
Az irányítás tényleg rossz, viszont egy kis idő múlva (5-8 óra játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ricsi120
2009.06.16. 22:53
Tirexi: "the new Nvidia 180.84 Beta driver allows forcing AA in GTA IV"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. ThePoweR
2009.06.16. 23:12
Tirexi: akinek telik félmillás gépre annak nem szólok semmit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Greathoof
2009.06.16. 23:42
ricsi120
9800 GT 512 MB és 1280x 1024-nél maxon élsimítással fut (Q6600@ 3,1GHz, 2GB RAM).

"ráadásul még jó játék is!"
Én is ezt írtam (a második sorban.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. ricsi120
2009.06.16. 23:48
bocs vak vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Mag
2009.06.17. 01:47
256 MB videó memóriával sajna csak 1024x768-ig enged fel, de minden mást a lehető legnagyobbra állítva is teljesen folyamatosan ment 4000+ X2, 6GB ram, 8600GT társaságában... nem rossz játék amúgy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. thevik
2009.06.17. 11:27
Nagyon jó a játék, egy wolverine+assassin's creed+gta mix hybrid :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. daviddd
2009.06.17. 13:01
ezek a hozzászólások..hogy lehetne ez koppintás? 1-2 hónapja jött ki az x-men! ennyi idő alatt tuti megcsináltak egy ilyen játékot amiröl mellesleg már rég tudtuk hogy ilyen lesz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Blade0012
2009.06.17. 15:03
Tirexi: mihez nem értek? Hogy milyen konfigon h fut a GTA 4? Lol..az ilyesmihez tényleg két főiskola kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Tirexi
2009.06.17. 15:22
(Blade0012 @ 2009 Jun 17, 14:03) Mellesleg minden gúny nélkül, az az els? kép kíváncsivá tett...4096mb vram? És miért warning?
A GTA4 infóim szerint még NEM támogatja az SLI-t. Ezért kénytelen voltam utánnanézni hogyan is lehet ezt kiküszöbölni. Mert ha támogatná akkor 2GB memó lenne a VRAM és nem csak 1GB. Ezért leszedtem egy kis hack-et GTA4-hez amivel bármennyi memót be tudok neki állítani, máramit lásson.
Ennyi a történet, csak használtam a google-t.

Az hogy miért warining az rejtély, de a lényeg hogy mindent enged maxra tenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Blade0012
2009.06.17. 16:54
Aha, ok...én is csak abból indltam ki, h sli-t nem támogat és 1gb-ból nem lehet kimaxolni...de akk nem szóltam semmit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Svindler
2009.06.17. 18:28
Blade: mindenre van megoldás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Tirexi
2009.06.17. 18:40
(Svindler @ 2009 Jun 17, 17:28)
Ezzel csak annyi a gond hogy nem tudsz kett?t közvetlen egymás mellé rakni mert a kártya szélesebb mint 2 slot. (legalábbis a képeken úgy látni) :blink:
Ezt úgy lehetne megoldani SLI-be hogy a 3Way SLI csatlakozót használod és nem egymásmellé teszed a két karit hanem PCI-E1-be és PCI-E3-ba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Blade0012
2009.06.17. 18:50
Jó, akkor mondom úgy, hogy az ő kártyájából indultam ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Svindler
2009.06.17. 19:44
Tirexi van több féle is a lényeg nem az volt. Meg hát ha egyszer az SLI úgyse játszik akkor mindegy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Kange
2009.06.18. 10:47
Sziasztok!

Nem értem ezeket a hozzászólásokat, össze-vissza mindenről írtok, csak a játékról nem.
De én is picit belerondítok:
GTA IV: Proci korlátos! Konfigom Q6600+8800 GTS512. Minden alapon, 1680*1050-ben (High minden+default csúszkák) 36 FPS-t produkált. Proci 2,4-ról 2,8 gigára 48 FPS, 3,6-ra 60 FPS (VSYNC miatt). De erről cikk is van, ahol egy 280GTX mellé pakolgatták a procikat, mind1.

A Prototype viszont nem tetszik. Pedig 2 esélyt is adtam neki, elsőre 30 perc, másodikra 2 óráig bírta (ez egész jó tőlem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. smate1990
2009.06.18. 21:50
amúgy szerintem mindent összetéve nagyon jó játék. Sajnos a bugos irányítást betudhatjuk az Xboxról áthozott témának, de ennek ellenére én már 10 órája játszok vele és nem unom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Ticsiger
2009.06.19. 12:23
Helló. Nekem nagyon tetszett a játék de amikor kiírta hogyan lehet levegőben beszállni a repülőbe nem nagyon értettem az angol szöveget. Valaki lenne kedves leírni hogyan kell. Köszi
UI: Mindenkinek nagyon ajánlom ez az első zombis game ami tetszik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. thevik
2009.06.19. 15:08
válts át "kilőhető csáklyás" üzemmódra (asszem F6), becélzod a helikoptert /Tab billentyű/, közben nyomva tartod az "E" gombot, felrántod magad a kopterre, utána meg klikkelgess jobb egér gombbal amíg be nem mászik a fülkébe az emberke.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Ticsiger
2009.06.19. 16:24
Köszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. wendelsevi...
2009.06.22. 17:40
én csak annyit várok hogy a xbox360-ra is ki kerülhetne már
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 4264adam
2009.06.22. 18:58
Én annyit bánok hogy a képeségeket nagyábból vásárolom nem pedig csak ugy emlékezetembe jut ahogy több küldetést csinálok.Hamár egyszer elvesztettem az emlékimet!!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Multitask
2009.06.30. 00:29
Valaki tudna segíteni abban, hogy hogyan tudom megölni ezt a Hunter Leadert?? Megköszönném... Már rendesen felidegesített.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Konkii
2009.06.30. 00:52
Ugrálsz + siklassz, közben ostoron és pajzson vagy. Siklás közben hosszan jobb gomb, és ugrálsz tovább.
Így lényegében minden keménylegénnyel el lehet bánni, aztán majd később kard + ugrás és lecsapás.
Bár minél messzebb vagy az ellenségtől, annál kevesebbet lehet ostorral csapni, de annyira közel menni sem érdemes.

Másik lehetséges még az ugrálás/siklás, aztán karmokkal tüskéket szúrni a Leaderek .....-be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Multitask
2009.06.30. 10:51
Köszi, megpróbálom majd akkor megint. Csak idegesítő, hogy visszatöltődik az élete.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Konkii
2009.06.30. 11:45
Arra már nem emlékszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Multitask
2009.07.04. 18:15
Loptam egy helikoptert és kinyírtam a mocskot a levegőből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Noumena
2009.07.15. 01:52
Nekem nagyon bejön a játék etalon..
Csak az irányítás tényleg lehetne jobb pár óra játék után a kis ujjam használhatatlan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Konkii
2009.07.15. 02:49
Én az egyik kisujjamat sem használtam hozzá (pedig kettő is van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!