iPon Cikkek

Quantum Break - Időben vagyunk

Dátum | 2016. 04. 01.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Megérkezett a Microsoft és a Remedy legújabb Xbox One- és Windows 10-exkluzív játéka. Kezdjük mindjárt ott, hogy nem tetszik a címe. A Remedy eddig mindig a főszereplő nevét használta a játékai címének, és ezek minden esetben beszédes nevek voltak. Max Payne utónevét ugyanúgy kell kiejteni, ahogy a "pain" szót, ami a fájdalomra utal, Alan Wake utóneve pedig felébredést jelent. Mindkettő erősen kapcsolódott az adott játékok történetéhez, a karakter sorsához. Az új játék főszereplője Jack Joyce, mely esetben az utónév kiejtése hasonlít a "choice" szóra, vagyis a választásra, aminek ugyan csak fontos szerepe van a sztoriban, azonban a játék címe mégis Quantum Break. Megtört egy hagyomány. Ezen kívül elsőre úgy tűnhet, hogy a Quantum Break egy kicsit olyan mint egy dinoszaurusz. Azt gondolhatnánk, hogy még annak a korszaknak a terméke, amikor a Microsoft hatalmas terveket dédelgetett az Xbox One-nal, mint multimédiás géppel, és amikor még aktívan tervezték összehozni a játékok és a sorozatok világát. Azóta persze ilyen tervek már nincsenek, és a nagy csinnadrattával alapított tévés-produkciós divízióját is bezárta a redmondi óriáscég. Ha azonban megnézzük a Remedy múltját, és leginkább az Alan Wake-et, akkor rájövünk, hogy Sam Lake és brigádja valójában mindig is errefelé haladt. Az Alan Wake-et is sorozatszerű epizódokban adták elő, ennek pedig tulajdonképpen logikus folytatása, hogy a játék mellett konkrét élőszereplős sorozatrészeket is kapjunk a Quantum Breakben.
A Quantum Break ugyanis úgy épül fel, hogy a játék mind az öt fejezetének zárultával kapunk egy-egy, nagyjából 20-25 perces élőszereplős "átvezetőt". Az átvezetőt azért tettem idézőjelbe, mert valójában degradáló kifejezés arra a minőségre, amit ezek az epizódok képviselnek. Be kell vallanom, eredetileg arra számítottam, hogy ezek az élőszereplős részek legfeljebb ahhoz képest lesznek jók, hogy egy videojátékban kaptak helyet, de nem ez a helyzet. Abszolút csúcsminőséget képviselnek, és élvezet végignézni mindegyiket. De a minőségre már a szereplőgárda is garanciát jelent, a Remedy napjaink népszerű sorozatszínészeiből válogatott. A főszereplő Jack Joyce az új X-Men filmekből és a The Followingből ismerős Shawn Ashmore. Testvérét, William Joycet Dominic Monaghan személyesíti meg, akit a Lost és A gyűrűk ura tett világhírűvé. A főellenséget, Paul Serenet a Trónok harcából megkedvelt/megutált Kisujjt alakító Aiden Gillen hozza el nekünk, míg az ő társát a rosszban az ezernyi sorozatból és filmből ismert Lance Reddick alakítja. És habár ők alapvetően lefedik a két oldalt a játékon belül, az élőszereplős sorozatban mégsem ők a főszereplők, hanem Patrick Heusinger és Courtney Hope, akiken keresztül tulajdonképpen egy harmadik szemszögből élhetjük át a történetet.
Habár korábban azt lehetett hallani, hogy míg a játék a "jófiúk" szemszögéből követi az eseményeket, addig a sorozat majd a "rosszak" oldalát mutatja be, de ez végső soron nem így van, ám ennek megértéséhez először is fel kell vázolni a Quantum Break történeti alapjait. Főhősünk tehát Jack Joyce, aki visszatér szülővárosába, Riverportba. Látogatása azonban nem véletlen: régi barátja, a Monarch nevű vállalatot vezető Paul Serene hívja meg azzal a céllal, hogy megmutassa neki legújabb kísérleteinek eredményét. Paul és a Monarch az idő manipulációjával foglalkozik, melynek eredményeként az úriember úgy gondolja, hogy végre kezébe került az időutazás lehetősége. Az időgép kifejlesztésében a legfontosabb szereplő azonban mégsem Paul volt, hanem Jack testvére, Dr. William Joyce, aki viszont már kiszállt a projektből, ugyanis túlságosan veszélyesnek tartotta azt. Szerinte az időgép még nem áll készen a bevetésre, sőt, annak aktiválása akár visszafordíthatatlan károkat is okozhat az tér-idő folyamban. Paul azonban elvakulttá válik, a befektetői és támogatói ugyanis komoly nyomás alatt tartják: hosszú évek óta öntik a pénzt a kutatásba és fejlesztésbe, most már valami eredményt is fel kéne mutatnia. Paul végül tulajdonképpen csőbe húzza Jacket, elindítja az időgépet, és bizonytalan körülmények között eltűnik, míg a bekövetkező katasztrófától Jack mindenféle szuperképességet kap.
Persze Paul hamarosan újra megjelenik, és mivel azt állítja, hogy ismeri mind a jövőt, mind pedig a jelent, pontosan tudja, mit kell csinálnia. Csak éppen ezzel párhuzamosan úgy tűnik, hogy némileg megőrült, azaz céljai elérésének érdekében nem nagyon riad vissza semmitől - szerinte ugyanis csak ő tudja a végső igazságot és megoldást. Míg a játék során természetesen Jacket irányítjuk, és az ő szemszögéből követjük az eseményeket, addig minden epizód végén átvehetjük egy kicsit az irányítást Paul felett. Vele az lesz a feladatunk, hogy két választási lehetőség közül eldöntsük, merre haladjon tovább a történet, majd ezt követően érkezik az aktuális sorozatepizód, ami természetesen a döntéseinknek megfelelő történéséket meséli el, de már két egykori, tulajdonképpen áruló Monarch-ügynök, Liam és Beth részéről, akiknek persze mindkét oldal képviselőivel meggyűlik a bajuk. Ez az egész azért nagyon érdekes, mert tényleg több nézőpontból ismerhetjük meg a történetet, és mivel hatással is lehetünk rá, annyira behúz, amire egy sorozat önmagában nyilván sosem lenne képes. Ráadásul ez még nem minden: a pályákon elszórva találhatunk rengeteg hangfelvételt, jegyzetet, rajzot, megnézhetünk tévéadásokat és hasonló dolgokat, amikből újabb mélységeiben ismerhetjük meg a történetet, a karaktereket és a közöttük lévő kapcsolatokat. Amennyiben érdekel a sztori (márpedig jelen esetben ez a játék központja), úgy érdemes minél többet átmazsolázni. Nem csak remekül vannak megírva és nagyon érdekesek, de olyan dolgokra világíthatnak rá, melyeket megtudva adott esetben egészen más döntést hozhatunk Paullal, mint ami egyébként ösztönösen szimpatikusabb lenne nekünk.
Ez nem csak azt jelenti, hogy Sam Lake és csapata tényleg megtalálta az eddigi legjobb koncepciót arra, hogyan hozzák össze a játékok és sorozatok történetmesélését, de azt is, hogy egyébként van újrajátszhatósági értéke az amúgy kizárólag egyjátékos kampányt tartalmazó Quantum Breaknek. Persze tegyük hozzá, hogy még szerencse, hogy így van, a játék történetén ugyanis 5-6 óra alatt végig lehet szaladni, de persze ha mindent alaposan felkutatunk és elolvasunk, erre rájöhet még egy-két óra. Akárhogy is, az tény, hogy a Quantum Break nem hosszú, de ezt a játékot ebben a formában és ilyen megvalósítással nem is lett volna érdemes tovább húzni. A kiváló színészek és a jó forgatókönyv hozadéka, hogy a karakterek jóval kidolgozottabbak, mint azt egy akciójátéktól várnánk, mindegyiküknek megvannak a saját motivációi. Ezen kívül a Quantum Break abban is bátor, hogy habár alapvetően egy pörgős akciójátékra számítanánk, sok esetben képes ebből visszavenni, és egyszerű "sétálós", események nélküli részekkel további mesélni a történetet, vagy hozzáadni valamit a világhoz.
Azonban hazudnék, ha azt mondanám, hogy a túl sok "köztes elem" nem megy sokszor a játékélmény rovására. Mert akárhogy is nézzük, ez azért mégiscsak a Max Payne és az Alan Wake készítőinek következő TPS-shootere, és nem vagyok biztos benne, hogy mindenkinek tetszeni fog, hogy tíz méterenként meg kell állni elolvasni egy e-mailt, vagy feljegyzést. Márpedig a játék jegyzi, hogy egy adott pályán mennyi történeti elemet és egyéb gyűjtögetnivalót fedeztünk fel, így önkéntelenül is előhozza a maximalistát még az olyanokból is, mint én, akit egyébként nem érdekelnek az olyan dolgok, mint a gyűjtögetéshez kapcsolódó achievementek. De akkor ezen a ponton már ideje rátérni a Quantum Break játékmenetére. Ahogy azt valószínűleg az előzetesek alapján már mindenki tudja, alapvetően egy lövöldözős játékkal van dolgunk, ahol különböző képességekkel manipulálhatjuk az időt. Maga a TPS-nézetű lövöldözés jól megvalósított: a fegyverektől érkező visszajelzés kiváló, a hangjuk brutális, hősünk pedig automatikusan fedezékbe húzódik, ha egy megfelelő tárgy mögé megyünk. A dolog azért automatikus, és azért nem fordít rá nagyobb figyelmet a játék (például külön gombbal vezérelhető játékmechanikával), mert igazából nem is akarja, hogy sokáig fedezékben legyünk. A Quantum Break azt szeretné, ha folyamatosan pörögnénk és használnánk az időmanipulációs képességeinket.
Ezeket a képességeket pedig viszonylag korán megkapjuk (oké, mondjuk egy ilyen rövid játékban nem is nagyon lehet hova húzni). A legfontosabb és legtöbbet használt képességünk a Time Dodge lesz, amivel extrém gyorsan tudunk kitérni a támadások elől, majd a ravaszt megnyomva lelassítani az időt, és szétlőni a rosszarcúakat. A második leghasznosabb a Time Stop: ezzel a megcélzott helyen állíthatjuk meg az időt, amit természetesen a legtöbbször arra fogunk használni, hogy az ellenséget lefagyasszuk, beleeresszünk egy tárat, majd amikor az effekt lejár, az összes golyó egyszerre landoljon benne, megsokszorozva ezzel a sebzést. Innentől kezdve azonban a többi trükköt már jóval kevesebbszer vetettem be: a Time Rush segítségével az időt lelassítva futhatunk, és így például az ellenfelek mögé kerülhetünk, és akár egy gyors közelharci támadással szenderíthetjük őket jobb létre, a Time Shield pedig egy pajzsot húz körénk - ezt a fedezékek és a dodge állandó használata mellett már viszonylag kevésszer aktiváltam. Aztán pedig ott van rendkívül erős Time Blast, ami tulajdonképpen egy brutális, területre ható löket, ami azonnal elintézi az ellenfeleket, csak éppen nagy a lecsengési ideje - nyilván érdemes használni amikor lehet, de ez inkább csak egyfajta bónusz.
Végül meg kell említenem azt a képességet, amit viszont egyértelműen utáltam. Ez a Time Vision, és tulajdonképpen a Batman-játékokban bevezetett detektív mód helyi megfelelője: kiemeli nekünk a megnézhető dolgokat, és a képességeink fejlesztéséhez szükséges Chronon forrásokat. Ez azt jelenti, hogy mint minden hasonló játékban, itt is kényszert érzünk rá, hogy folyamatosan nyomogassuk, hiszen így a legkönnyebb megtalálni mindent. Ráadásul a Chronon esetében még választásunk sem nagyon van, azok többségét ugyanis eléggé lehetetlen helyekre dugták el a fejlesztők, így a Time Vision által adott kis mini-radar segítsége nélkül marha nehéz lenne megtalálni őket. Ettől eltekintve viszont a játékmenet eszméletlenül látványos. Ahogy bevetjük a képességeinket, ahogy bizonyos területeken lelassítjuk az időt, az egész döbbenetesen fest. Főleg mert a lövéseink nyomán bizonyos tárgyak darabjaira esnek és porrá zúzódnak, és persze az idő megállítása ezekre is ugyanúgy hatással van, mint ahogy minden másra az adott kis térben. A Quantum Break ezen kívül egy idő után behoz platformer szekciókat is. Ezek jellemzően rendkívül egyszerű szakaszok, de szintén nagyon látványosak: előfordul, hogy valamiféle idő-anomáliába keveredünk, és a fél pálya változik, vergődik a múlt és a jelen között, nekünk pedig ki kell találni, hogyan jussunk tovább, amihez sokszor a képességeinket is be kell vetnünk. Úgy érzem viszont, hogy ebből azért még mindig jóval többet ki lehetett volna hozni.
A Quantum Break legnagyobb játékmenetbeli hiányossága azonban, hogy túl kevés ellenfelet vonultat fel, és azokat ismétli a játék végéig. Mivel a képességeinket hamar megkapjuk, ez egyben azt is jelenti, hogy majdnem ugyanazt kell csinálnunk az elejétől a végéig, és ez bizony sokszor repetitív tud lenni. És ezt sajnos még a főellenségek sem törik meg, olyanok ugyanis nincsenek - esetenként bejön egy-egy nagyobb darab ellenfél, de főellenségnek nem nevezném őket. Továbbá, mivel majdnem az összes időmanipulációs trükk a rendelkezésünkre áll az első fejezettől kezdve, érzésem szerint a normál fokozat túlságosan könnyű - egyszerűen csak a Time Dodge és a Time Stop állandó használatára, és egy kis odafigyelésre van szükség, és ez különösen igaz akkor, ha felvettük a fejlesztéshez szükséges chrononok nagy részét. Így én azt javasolnám, hogy aki egy kicsit is járatosnak érzi magát a TPS-akciójátékokban, az kezdjen mindjárt nehéz fokozaton.
Ami a technológiai oldalt illeti, a Remedy mindig is az élen járt, és most sem kell csalódnunk. Olvashattunk ugyan arról, hogy a játék végül 720p-ben renderel, amire a fejlesztők kontráztak azzal, hogy valójában négy képkocka 4x-es MSAA-val megdobott információiból rakják össze a végleges képet, de ez játék közben nem számít. Feltűnő képminőségbeli hiba nincs, a képfrissítés szépen tartja a 30fps-t, a grafika pedig remek, sőt, sok esetben lenyűgöző. A karakterek nagyon kidolgozottak, az animációik a legjobbak a Rise of the Tomb Raider óta, a különböző időmanipulációs effektusoktól pedig garantáltan a padlón végzi mindenki álla - bizton állíthatom, hogy ilyeneket még nem láthattunk korábban. Ezzel együtt nagyon megnézném ezt a játékot PC-n, maximális grafikai beállítások mellett is. Ami a sorozat technikai részét illeti, Xbox One-on két lehetőségünk van: vagy streameljük az epizódokat, vagy feltelepítjük őket egy csomagban, ami viszont 75GB-ot vesz el a tárhelyünkből. Én a streamelés mellett döntöttem, amivel akadt egy viszonylag nagy probléma: beraktam alá az angol feliratot, és az állandóan sietett, ami (mondanom sem kell) rendkívül idegesítő. Akivel beszéltem, mindenkinél előjött ez a hiba, szóval meglepő lenne, ha a Remedy nem javítaná ezt a megjelenésre. Összességében a Quantum Break egy meggyőző játék, aminek viszont a története, a karakterei és a hangulata a legerősebb pontja - meg persze a tény, hogy elsőként egyesíti a videojátékok világát a sorozatokéval, és a sorozat maga is remekül megvalósított, szuper színészekkel. Azonban hiába nagyon látványos és többnyire élvezetes a játékmenete, az ember úgy érzi, hogy erre nem fordítottak kellő energiát: a játékmenet viszonylag kevés helyen tud csak igazán kibontakozni, és a történethez kapcsolódó extrák rendszeresen és hosszú időre megtörik, és a kevés különböző ellenféltípus sem tesz jót neki. A Quantum Break nem tökéletes játék, de maradéktalanul hozza azt a hangulatot és profizmust, amit a Remedytől elvárunk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. tomchee
2016.04.01. 13:24
Akkor mondjuk negatívumnak még oda lehetne írni, hogy rövid. 6 óra rövid. Gyűjtögetéssel meg kiváltképp. Nekem legalábbis.
Egyébként köszi a cikket, sajnos nekem így ez kimarad
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Leon121
2016.04.01. 13:33
A Remedy játékai játékmenetükben sose voltak erősek, a Max Payne meg az Alan Wake is tulajdonképpen csont egyszerű TPS-ek, mégis elég népszerűek. Ha a körítés, a "többi" jól sikerült (márpedig a cikk alapján nekem úgy tűnik), akkor nem hiszem, hogy okunk lehet panaszra.

tomchee: ha olyan elágazó a történet, ahogy a cikkből lehet gondolni, akkor az a hat óra többszörösen értendő, úgy már azért bőven korrekt. Az Alpha Protocolt is végig lehet vinni akár 6-8 óra alatt, én mégis kitoltam négyszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. BReal
2016.04.01. 13:54
Ejha, nagyon gyorsak voltatok. Még gamerankingsen sincs fent teszt róla. Ez gondolom már a végleges verzió, nem a theVR által tesztelt pre-release akármilyen build, ugye?
Viszont a tomchee által említett 6 órás játékidő nem túl biztató... Mindenesetre videók alapján tetszetős és bejövős darab.
Este mindenképp elolvasom. Köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. InGen
2016.04.01. 15:39
A 6-7 óra szerintem egy átlagos végigjátszás + ugye kb. másfél órányi sorozatrész, de ismerek olyat, aki sokat szüttyögött, és 9-10 órája lett benne.

@Leon121

A történet azért annyira nem elágazó, kisebb dolgokat tudsz megváltoztatni
Szerintem két végigjátszás benne van a történet miatt, meg mondjuk elsőre normálon, másodjára hardon.

@Breal

Igen, a végleges stuff. A Microsoft másokkal ellentétben korán küldi a tesztpéldányt. Ma járt le az embargó, szóval elvileg minden valamirevaló oldal ma rakta ki a tesztet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. noPublicFG
2016.04.01. 19:20
Nagyon várom már ezt a játékot. A teszt méginkább megerősített, hogy meg kell vennem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. gtas
2016.04.03. 16:27
[LINK]

Sok hűhó a semmiért. Gyenge játékmenet, előző gen grafika, és még ki is fagy. Az Alan Wake sokszor szebb ennél pedig 5 éves játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. BReal gtas
2016.04.03. 17:01
Előző generációs grafika? DD Gyenge játékmenet? Még ha azt írod, hogy rövid játékidő, oké. 80%-os értékelést kapott a játék 40+ kritika alapján, annyira csak nem rossz.
Mondjuk neked inkább a Carmageddon való, az valóban jobban sikerült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gtas BReal
2016.04.03. 19:02
[LINK]

2016-ban 720p-s felbontás és 30 fps ami alá még be is esik a játék az elfogadhatatlan. Szarrá van effektezve az egész amik nem mellesleg olyan pixelesen néznek ki közelről, hogy az már sértés a többi játékra nézve. Tele van rakva motion blurrel, hogy elrejtse a gyenge textúrákat, pop-ineket. Az árnyékok úgy néznek ki mintha egy óvodás rajzolta volna őket, a textúra lod is röhejes. Ha mozgatod a kamerát ghostingol is a játék.

Kit érdekel, hogy a lefizetett kritikák mit írnak róla? Ha már le lettek fizetve nyilván nem fogják szidni mert akkor picsán lennének rúgva. Egyszerűen undorító ez a jelenlegi konzolos generáció. PC-n meg a dx12 és win 10 rontja el a helyzetet..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. BReal gtas
2016.04.03. 21:29
Beesik 30 alá. Ahogy beesett az AC Unity is (inkább volt az 20 körül), vagy a Just Cause 3. 720p felbontás, mint szinte az összes játék X1-ra. Ettől nem lesz előző genes kinézete a játéknak. Neked amúgy is PC-d van, ahogy nekem is, azon kell megnézni. Kit érdekel az X1-os kinézet... A motion blurt, ahogy minden PC-s játékban, itt is ki lehet majd kapcsolni, feltételezem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kihaennem
2016.04.04. 08:35
köszi a cikket, tökéletesen meggyőzött hogy ne érdekeljen ez a hulladék játék. Nagyon szép a grafika csak nem értem a 720p és totális homályt... elmosott minden borzalmas. Pedig látszik hogy milyen szép lehetne normálisan optimalizálva, de igy mad 19.99USD-t ér, főleg hogy még főbossok sincsenek áh ... marad az alan wake.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.04. 12:30
Pont azért van tele effektezve és homályosítva, hogy leplezzék ezt az elavult kinézetet. De a fentebb linkelt DF videóban szépen kielemeztek mindent. Kedvencem az, mikor ráközelítenek a fényeffektekre és látszódik, hogy mennyire pixelesek Ilyet eljátszani 2016-ban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. BReal gtas
2016.04.04. 18:36
Most néztem végig azt a videót, amit linkeltél. nem tudom, hogy végignézted-e azt a bő 13 percet (abból kiindulva, hogy a cikkeket se olvasod el itt Iponon, szerintem nem), de a végén a felbontás és az árnyékok részletességén kívül kb. agyondícsérte a motort. Szóval nem tudom mit sírsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. BReal gtas
2016.04.06. 11:05
https://www.youtube.com/watch?v=dsvZ9lQPsro

Parancsolj Pista.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. gtas BReal
2016.04.06. 12:18
Szövegértés egyes (már megint). Nem azt mondtam, hogy pc-n is szarul fog kinézni hanem azt, hogy konzolon egy vicc a játék. Mellesleg pc-n sem néz ki annyira szépen mint amilyen a gépigénye, kutyus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal gtas
2016.04.06. 12:25
Én nem látom, hogy egy szóval is írtad volna, hogy a konzolos változatról beszélsz, hanem általánosságban a játékról. Ajánlott gépigénynél egy 970/290 szerepel. Szerinted nincs olyan szép ez a játék? Te valóban egy fórum bohóca cím várományos vagy.
Amúgy a Carmageddonhoz semmi sem hasonlítható látványban, valóban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gtas BReal
2016.04.06. 12:59
Persze, hogy nem látod mivel nem tudsz szöveget értelmezni sem. Akkor mit keresel egy it-s fórumon? Az iskolában kéne ülnöd nyelvtan órán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BReal gtas
2016.04.06. 13:19
Mókás fiú vagy te. Na látod ez jó kérdés, mert ha ilyen szellemi analfabéta hozzászólásaiba botlok sok cikk alatt, mint te vagy, akkor valóban nem értem, mit keresek itt.
De a lényeg, hogy a Quantum Break nem néz ki olyan jól, ami indokolná a GTX 970/290 ajánlottat. Bezzeg a Batman AK-nál (imádom a Batmaneket, ezt úgy írom), vagy az AC Unitynél, ott aztán igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gtas BReal
2016.04.06. 14:19
Jól látod a lényeget. Egy elmosott, homályosított foshalmaz miért követel meg olyan erősségű hardvert? Mert elfelejtettek optimalizálni vagy hogy így hitessék el a dx12 nem létező erejét.

A Batman AK-t én is sajnálom, mert egy fasza játék lenne szép grafikával csak csúnyán el lett cseszve a portja. Örültem, ha végig tudtam szenvedni 30-60 fps közti ingadozásokkal a fő szálat és aztán le is töröltem. Pedig 100%-ra akartam volna kivinni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. diablo20
2016.04.11. 10:48
Ha megnézitek a teszt platform az xbox one volt... ne várjunk sokat... pcn vannak gondok állítólag de majd patch-elik .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.11. 12:34
PC-n az optimalizációt fogják javítani, a grafikát nem hiszem. Az árnyékok egyértelműen sokkal jobbak, fényeffektek is szebbek lettek, de a felbontást PC-n sem natív FHD-nek csinálták meg, ami látszik a YT videókon is (tudom, tömörítettek, de azért egy valós FHD játéknál nem lehet ennyire elmosottnak látni a képet). Ha jól értettem a Digital Foundry-s videóból, akkor ha növeled a felbontást, akkor a felbontás, amiből felkonvertál, szintén növekszik, de azzal együtt a gépigény is nő értelemszerűen. Szívesen kipróbálnám, de majd akciósan szerzem be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. VikMorroHu... gtas
2016.04.11. 17:51
PC-n az Univerzális Windows Platform, illetve - feltehetően - az utolsó pillanatban elkezdett portolás rontja el a dolgot. DX12-vel és Windows 10-zel nincs baj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. siriq gtas
2016.04.12. 23:04
Total elmondja a srac a videoban az egeszet. Maga a QB egy timeshift gyengere sikerult utanzata. Anno imadtam nagyon . https://www.youtube.com/watch?v=VYXhX8TyDVw
https://www.youtube.com/watch?v=tcJga94H5j4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.12. 23:11
A win 10-t szeretem de jelenleg amit a DX 12-vel muvelnek az a szegyen kategoriaba tartozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. yennefer
2016.04.13. 13:21
Pontosan ezért nem értem miért lett ennyire hypeolva ez a játék ami csak egy olcsó timeshift copy mosott és széteffektezett grafikával és a dx12 minden "jóságával" megáldva és összvissz 6 óra alatt ki lehet vinni.. Ennél még a Fallout 4 Automatron dlcje is jobb komolyan mondom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!