iPon Cikkek

Quantum Theory - A pokol tornácán

Dátum | 2010. 09. 30.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Civilizációnk hanyatlik, az emberiség legsötétebb időszaka ez. A harmadik világháború mindent elpusztított, országokat rombolt le, és milliókat ölt meg, az újjáépítés azonban még el sem kezdődött, amikor újabb csapás érte az emberiséget. Néhány évvel ezelőtt kezdődött minden. Egy rejtélyes torony emelkedtek ki a földből, sokan a sátán bosszúját, és az apokalipszis eljövetelét jósolták, és bármi is volt az, örökre megváltoztatott mindent. Az invázió napján lángba borult az egész világ, démoni lények törtek a felszínre, akik elrabolva az emberek lelkét és testét, tovább erősítették a gyilkos szörnyekből álló halálseregüket. A szerencsések meghaltak, a túlélők pedig hiába indítanak rendszeres támadást a torony ellen, a kapuig sem jutnak el, egy igazi mészárszék ez, abból is a legmocskosabb, legkeményebb. De a háború erőt ad. Nem adjuk fel. Nem adom fel. Jelenleg én vagyok az egyetlen ember, aki elég erős ahhoz, hogy megdöntse a gonosz hatalmát, messziről jöttem, s a legjobb az, ha nem kérdezősködtök a múltamról. Syd vagyok, és ez az én történetem.

A hős, és a hősnő
A Tecmo Koei legújabb játéka pokoli jövőképet fest elénk. Az emberiség megmentéséért kell harcba indulnunk, hogy aztán szembeszállva a pusztító erőkkel, újra békét és megnyugvást hozzunk a világra. Hősünk, Syd igazi veterán démonirtó, hatalmas fegyvereivel százszámra küldi vissza a föld mélyére a vérszomjas vadakat, százkilós páncélja megvédi őt a legkeményebb támadásoktól is, a szemében azonban látni valami nem emberit, valami furcsa és félelmetes csillogást, amiről senkinek sem beszél. Talán leküzdte a fertőzést, és ez valami mellékhatása a benne lappangó, démoni erőknek? Vagy egy egészen más világ szülötte? Akárhogy is, a sorsunk a kezében van, útja során pedig elkíséri őt Filena is, a csinos harcoslány, aki pofán röhögve a halált, az első sorból akarja végignézni a torony pusztulását.

S az ostrom kezdetét veszi
Hangulatos kis történetnek ígérkezik mindez, a bevezető sorok egy sosem látott, epikus háború képét festik elénk, vérszomjas démonokkal és életüket nem sajnáló, hős harcosokkal, az igazság viszont az, hogy a Quantum Theory egy harmadosztályú, béna Gears of War másolat lett, nem több. A játékmenet ugyanarra a fedezékes, előre nyomulós akcióra épül, mint amit Bleszinski blockbusterében láttunk, még a helyszínek és karakterek is hasonlóak, annyi különbséggel, hogy itt locustok helyett emberi szörnyekkel kell harcolnunk, és nem lehet őket kettéfűrészelni sem. S hogy mindezt milyen minőségben kaptuk? A játék vetekszik az orosz 1C Company termékeivel: ronda, irányíthatatlan, unalmas és rettenetesen ötlettelen az egész, nem is értjük, hogy egy nagy japán kiadó, ami eddig olyan címekhez adta csak a nevét, mint a Ninja Gaiden, a Dead or Alive és a Fatal Frame, hogyan tudott ennyire mellélőni. Azt hitték, hogy majd megismételik az Epic sikerét? Vagy ki sem próbálták a Quantum Theoryt, és egyetlen PPT alapján vették meg? Akárhogy is, most nagyot csalódtunk!

A kalandjaink egy pusztulás szélén álló városkában indulnak, majd nem telik el sok idő, és vezetésünkkel betörünk az addig megközelíthetetlennek hitt torony falai mögé. A démoni helynek minden terme újabb akadályokat gördít elénk, a palotában nincsen két ugyanolyan csapda, hatalmas, és egyre vadabb szörnyekkel kell szembeszállnunk, majd mellénk szegődik társunk, Filena is. A játék minden másodperce a Gears of War árnyékában él, még a fedezékek ikonjai is ugyanolyanok, tudunk bukfencezni, vakon lőni, és sprintelni, illetve ha valami fenevad közel jön hozzánk, akkor egy gombnyomásra le is sózhatunk neki egy hatalmasat, csak hogy tudja, hol a helye a világunkban. Az ellenfelek amúgy ritka buták lettek, minden támadásuk megrendezett, ha pedig megkerüljük őket, akkor teljesen szétesik a seregük, és mindegyik lő, amerre csak ellenfelet lát. De legalább a főellenségek annyira nem szörnyűek, mint azt előre hittük, jól meg kell szenvedni azért, hogy legyőzzük őket, még a fedezékeket is kiütik előlünk, a legjobb pedig, hogy néhány példány csak a társunkkal együtt győzhető le. Mi lefoglaljuk a szörnyet, Filena rámászik, nyit rajta több sebet is, melyeket aztán szétlőve egyre gyengébb lesz a rohadék.

Hát igen, párosan szép az élet
Harc közben ritka idegesítő amúgy, hogy a kamera állandóan elugrik rólunk. Ha beviszünk egy fejlövést, akkor hirtelen bevillan egy kép, és látjuk az ellenfelet, ahogy magához kapja a kezeit, és felordít, majd megy tovább az akció, mintha mi sem történt volna. Még jó, hogy a történetvezetés rendben van, nagyjából mindig értjük, hogy mi történik éppen, ami pedig a legjobban tetszett, az, hogy a két főszereplő az idő múlásával egyre jobban fejlődik, és csiszolódik össze. Vannak tehát szerethető pillanatai a játéknak, nagy kár viszont, hogy ezek annyira elenyésző mértékben vannak jelen, hogy sokszor meg is feledkezünk róluk, és csak szenvedünk, káromkodunk a tévé előtt ülve, elátkozva a napot, amikor pénzt adtunk ezért a C kategóriás szemétért.

Gyári screenshot. Ne dőlj be a hivatalos propagandának!
A játékélmény nem mondható közepesnek sem tehát, s bár szerencsére fizikai fájdalmat nem okoz a szörnyekkel való csata, az biztos, hogy a Quantum Theory élvezetesnek semmiképp sem mondható. Nekünk már maga a főszereplő sem tetszett, nem mutatja meg, hogy mennyire ütős karakter ő valójában, és gondoljunk csak bele, hogyan lehet egyáltalán Sydnek hívni egy démoni seregekkel egymaga szembeszálló, kőkemény macsót, mint a mi hősünk? Botrányos a játék egész rendezése, mint ahogyan a szavatossága is. Megyünk előre és lövünk, változatosságot csak a palota akadályai hoznak a kalandokba, az egészet pedig úgy meg lehet unni, hogy másnap már rá sem bírunk nézni a lemezre, és inkább elkezdünk takarítani, meglátogatjuk az anyósunkat, vagy egyszerűen lefekszünk aludni. Érdekes, hogy a távol-keleti fejlesztők sokszor mennyire jól ráéreznek a mi nyugati szájízünkre, máskor pedig mekkora bukásokat képesek összehozni!

A látvány közel rettenetes. A kép maszatos és egyhangú, nem látni igazán szép színeket, a speciális effektek olyanok, mintha valami Playstation 2-es játékot nyomnánk, a karakterek eltúlzottak, az ellenfelek rondák, ha pedig szétlőjük őket, akkor nem elterülnek, mint minden rendes szörny ilyenkor, hanem zöld löttyel töltött lufiként robbannak szét. Ezen a téren egyedül az átvezető kisfilmek érdemelnek elismerést, ezeknél látszik, hogy a fejlesztők helyett valami animációkat készítő, külső cég csinálta őket, szuper jó minőségűek és nagyon látványosak, a torony ostroma például annyira izgalmas, hogy nem győztük kapkodni a fejünket. Nagy kár, hogy csak fél perc az egész.

Igyekeztünk azért szép képeket válogatni a cikkhez
Az irányítás gyengécske, ha Syd futásnak ered, akkor alig képes közben kanyarodni, sőt a legtöbbször még csak nem is pont arra indul, amerre nézünk, hasonlóan a bukfencezéshez, amit két-három próbálkozás után fel is adtunk, csak nehezíti a játékot. Syd teljesen életképtelen nélkülünk, még a fegyvert és a töltényeket sem veszi fel magától, nekünk kell a d-paddal ezt megtennünk, ami ráadásul egyben a fegyverválasztó is, így nem egyszer fordul elő, hogy a töltény felszedése helyett véletlenül elrakjuk a gépfegyvert, és a rakétavetőt sütjük el a tőlünk pár méterre álló ellenségre. Sajnos a hangokról sem tudunk szépeket mondani. A szinkron erőltetett és színpadias, Syd szövege pedig rettenetesen ciki, olyan mintha a nagyapánk próbálna lazán beszélni, egyáltalán nem cool, csak magát égeti le mindenki előtt.

Hát te meg milyen állat vagy?
A dashboardról minden Xbox 360 játékot fel lehet másolni a gép merevlemezére, hogy gyorsabb legyen a töltés, és a CD se pörögjön állandóan, ezt itt is megtettük, azonban az indításnál mindenféle érthetetlen hibaüzenetek fogadtak minket. Nem engedte kiválasztani, hogy hova kérjük az automatikus mentéseket, így simán rányomtunk a startra, a töltés felénél viszont lefagyott, bármennyiszer is próbálkoztunk. Már dobtuk is volna ki a lemezt, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve letöröltük a telepített fájlokat, és hagyományos, lemezes indítást próbáltunk, s láss csodát, se hibaüzenet, se fagyás, a Quantum Theory simán elindult, semmi gondja nem volt a konzollal. 

Noha a játéknak két főszereplője van, a Quantum Theoryba mégsem került co-op mód. Egész végig Sydet kell irányítanunk, Filena pedig csak, mint gépi segédlet van mellettünk, amire persze lehet az a kifogás, hogy ő csak később csatlakozik hozzánk, de ez csak rendezés kérdése lett volna, szerintünk lusták, vagy bénák voltak megcsinálni ezt a lehetőséget. Multiplayer viszont van, összesen nyolcan csaphatunk össze a világháló segítségével, a minőségről viszont inkább ne is beszéljünk, nem hiszem, hogy van ember a Földön, aki néhány percnél többet el tud tölteni vele online. Már a játékmódok is sablonosak, az Executioner a hagyományos deathmatchnek felel meg, a Dead or Alive mód a csapat-csapat illeni, pontra menő küzdelmek otthona, csak a Guardianban van egy kis kreativitás, itt ugyanis Filenát kell megvédenünk a folyamatosan támadó ellenséges szörnyektől.

A világ romokban, ahogy a mi lelkesedésünk is
A Quantum Theory egy gyenge Gears of War klón lett, rettenetes látványvilággal, idegesítő  játékmenettel és igénytelen kivitelezéssel, a különböző játékelemek pedig sokszor már annyira hasonlítanak a nagytestvérre, hogy már mi érezzük magunkat kellemetlenül miatta. Egyetlen igazán jó dolog van benne, a toronypalota ötlete, és megszemélyesített léte, sokszor úgy érezzük, hogy élnek a minket körbevevő falak, mintha az egész valamilyen rémálom lenne, egy földöntúli, idegen látomás, ami nem enged minket szabadon.

Platformok: Playstation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. micu13
2010.10.01. 06:09
Még sok is a 38% erre a játékra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. magerg
2010.10.01. 09:34
Nem bírom ki, hogy ne szóljak be, ti meg nem tudtok leszokni róla:

Hányszor akarjátok még EPIKUSnak fordítani az EPIC-et?

Nem tudom ki indította el ezt a baromságot, de az epikus (elbeszélő) magyarul mást jelent!
Az "epic battle" nem epikus csata hanem eposzi küzdelem (ti. az Iliász csatáinak nagyságára utalnak).

P.S. Ez már a sokadik eposzi fordítási bukás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. danielf77
2010.10.01. 10:13
Ez borzalmas...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Heroes27
2010.10.01. 12:36
régen láttam már ilyen alulértékelt játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. uristen
2010.10.01. 14:12
Ez hasonlit a Hellgate: London nevu jatekra. Hat az sem volt valami egetrengetoen jo... egyszer vegig jatszottam nagynehezen, de majdnem sikerult beleunnom a vege fele. Ez pedig olyan jatek, hogy csak helyet foglalana a merevlemezemen feleslegesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. myckie2
2010.10.01. 14:28
38%... 2010.... pénz pénz pénz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kange
2010.10.01. 16:32
uristen: Szerintem a Hellgate: London kifejezetten jó játék volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rootshaper
2010.10.01. 17:06
tenyleg ennyire [mod]?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gebana
2010.10.01. 18:44
amikor megláttam róla az első képet, azthittem, hogy ez csak valami koncept izé, vagy béta valami, de nem, tényleg ennyire hihetetlenül gagyin néz ki. engem kifejezetten idegesít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!