iPon Cikkek

Radeon HD 4770: Győzelem

Dátum | 2009. 05. 04.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

40nm, GDDR5, komoly izomzat és 99 dolláros (itthon 25-30 ezer forint) árcédula? Igen, megérkezett a sokak által várt Radeon HD4770-es, amely egy komoly evolúciós lépés a középkategóriában. Bár a HD4830 megjelenésével az ATI befoltozta a nagy lyukat a HD4670-es és a HD4850-es között, azért már rég várható volt, hogy idővel helyettesítik egy olcsóbban gyártható, ám hasonló erőt felmutatni képes megoldással. Majd jöttek a pletykák, és mára ott tartunk, hogy a kártya kézzelfogható valóság. Mi is olyan érdekes benne?

RV740
Az első és talán legfontosabb, hogy ez az első GPU, mely 40nm-es gyártástechnológia segítségével készült a TSMC gyáraiban. Mivel ez egy komolyabb ugrás, mint az előző 65-ről 55nm-re való áttérés, ezért az új chip még a HD4670-nél is kisebb lett, pedig jóval több tranzisztort tartalmaz. Ez nagyban hozzásegíti az AMD-t az olcsóbb gyártáshoz, ráadásul a nagytestvérekhez képest így beéri a GPU kevesebb feszültséggel, ami jótékonyan hat a kártya fogyasztására. Nem utolsó szempont a presztízs sem, hiszen az nVidia 40nm-es GPU-iról egyelőre csak pletykák keringenek, és jó eséllyel az első megjelenő kártya is csak belépőszintű lesz.

A második legfontosabb újítás a GDDR5-ös memóriák második generációjának jelenléte a középkategóriában. Eddig csak a HD4870-es és HD4890-es kártyák büszkélkedhettek az új memóriachipekkel, amelyek kompenzálták a keskenyebb memória-adatsín sávszélességben megjelenő hátrányait. Ugyanez történik most a HD4770 esetében is, ugyanis a nyomtatott áramköri lap olcsóbb gyártásának érdekében mindössze 128 bites memóriasínnel rendelkezik, ám a villámgyors GDDR5-ös chipek kompenzálják ezt a hátrányt.

Mielőtt tovább boncolgatnánk a témát, vessünk egy pillantást a szokásos táblázatunkra:


Jól látható, hogy az új kártya valamivel kisebb sávszélességgel gazdálkodik így is, mint a leváltandó HD4830-as (ami lassan el is tűnik a piacról, valószínűleg ennek köszönhetőek az utóbbi időben mutatott alacsony árak), ám az RV740-es magnak nincs miért szégyenkeznie, ugyanazt nyújtja, csak jóval magasabb órajelen, amellyel a GPU ereje már megközelíti a HD4850-esét. Az nVidia oldaláról a már 8800GT néven is ismert 9800GT jelenti a konkurenciát, melynek, bár pontos adataink nincsenek róla, a gyártási költsége legalább a duplája lehet az új Radeonénak. Mivel megelőlegeztük a HD4770-esnek, hogy ennél már csak gyorsabb lehet, ezért bevettük a tesztbe a talán legtöbb átnevezést megért GTS250-et is (8800GTS 512 > 9800GTX > 9800GTX+ > GTS250). A változtatások során jobb esetben legalább az órajelek különböztek, rosszabb esetben csak egy új matricát kaptunk és egy elégedett nVidiát, elvégre aznap is keményen dolgoztak, és biztosak lehettek benne, hogy sokan veszik majd az „újdonságot”. A G92-es mag bizony öregnek számít, de nincs utánpótlás, ami a már említett gyártásköltségek miatt az nVidiának sem jó. Az eddigi tesztek alapján azt várhatjuk, hogy a 9800GT a HD4830-al lesz egálban, míg a GTS250 a HD4850 mellett fut.

A kártya

A hozzánk érkezett példány a PowerColor színeiben pompázott, ám jelenleg elnézve a hazai és a külföldi kínálatot, mindegyik kártya így néz ki, csak más a matrica rajta (az első szállítmányok még kész kártyák lehettek mindenkinek, így tényleg csak a matrica, a doboz és a körítés változhat). Mikor megjelentek az első hírek a kártyáról, még egy kétslotos hűtési megoldást láthattunk, mely hasonlított a legnagyobb kártyákon használtakra, csak kisebb méretben, ám sajnos mire a boltok polcaira került a kártya, már csak egy jóval apróbb bordázaton fekvő, kisebb ventilátort kaptunk. Ez valószínűleg a költséghatékonyság jegyében született, ám remélhetőleg a jövőben látunk ennél komolyabb megoldásokat is. A hűtési teljesítményével nincs gond, de úgy gondoljuk, ezt a chipet le lehet hűteni közel nulla hangerőn is, úgyhogy megérdemelne egy komolyabb hűtést.

HD4770 a PowerColortól. Jelenleg így néz ki az összes
A tápcsatlakozó meglétét nem értjük, bár az AMD maximális fogyasztásnak 80W-ot ad meg, láthatjuk majd, hogy a valóságban ezt nem igazán lehet elérni, így szinte biztos, hogy lesz olyan gyártó, ami a jövőben hanyagolni fogja. A körítés mondhatni a szokásos, átalakítók, leírás, driver CD.

A mezőny

Mivel a referenciakártyákat már mindenki ismeri, és rengeteg tesztben szerepeltettük őket, így gondoltunk egyet, és a mai napon olyanokat is hagyunk szóhoz jutni, amelyek nem az alap hűtőt kapták felszereltségnek. Az Asustól újabban nem is igazán lehet beszerezni másfajtát, hiszen vagy a Glaciator feszül hűtőként a GPU-ra (mint a mai két nVidia kártyán), vagy a Dark Knight változatokon látható kicsit komolyabb megoldás. A HD4670 gyári hűtője is elég apróra sikerült, terhelés alatt hallatja is a hangját, ezért a mai tesztbe a Sapphire által nagyon hasonló áron kínált GDDR4-es kártya került, melyen egy jóval méretesebb hűtő található.

Balról jobbra: HD4670, HD4770, HD4830, HD4850, 9800GT, GTS250
A HD4850 is kapott már elég szidalmat az idők során a gyári hűtő miatt, mely bár halk, nyáron grillezésre alkalmassá teszi a kártyánkat, már ha az túléli ezt. Ezzel szemben a Sapphire saját Vapor-X hűtéséről legendák keringenek, így mivel csak kis felárat jelent az alapváltozathoz képest (jóval kevesebbet, mint egy saját hűtő megvétele), bekerült a tesztbe. Mivel a különböző HD4830-ak hűtései nem ilyen változatosak, így beértük egy alap Sapphire kártyával.

Órajeleket tekintve természetesen a kártyák a referenciához idomulnak, hogy ebből adódóan ne legyenek eltérések a tesztben. Az egyetlen kivétel HD4670-es, mely a GDDR4-es memóriák miatt valamivel több sávszélességet kapott, mint átlagos testvérei.

Hőmérséklet és hangerő



Mindegyik érték a GPU-k beépített hőmérőjéből származik. Bekapcsolás után hagytuk a gépet minden kártyával állni negyed órát, hogy „bemelegedjenek” és beálljanak a normál hőmérsékletükre, majd megkínoztuk őket FurMarkkal, mely 100%-on tartja a terhelést a magokon, így igen gyorsan eljutnak tűréshatárukig.

Érdekes dolgoknak lehettünk szemtanúi. Először is fontos leszögeznünk, hogy a 9800GT-ről kiderült, hogy 65nm-es példány, ez magyarázza a GTS250-nél magasabb hőmérsékleteit. A Glaciator majd megpusztult felette, úgy igyekezett lehűteni, 90 fok felett már 100%-ra kapcsolt, 100 felett pedig már mi is elkezdtünk aggódni, hogy a végén nem lesz mivel tesztelnünk, de  szerencsére bírta a kiképzést a GPU. A GTS250 már jóval barátságosabb képet mutatott, bár a 88 fokos hőmérséklet mellett ha nem is 100%-on járt a Glaciator, azért elég hangos volt. Elmondható tehát, hogy a referenciahűtés jobban teszi a dolgát, mert ha épp nem is hűt látványosan jobban, azért sokkal halkabban dolgozik.

Az eddig forrófejűnek hitt HD4850-es ahogy megfelelő hűtést kapott, csodákra lett képes. Ezen sokat segített az is, hogy a Vapor-X-es változat végre rendesen leveszi az órajeleit 2D-ben, így nyugalmi állapotban a hőmérséklete a leghűvösebb kártyák közé sorolta, miközben hangja nem igazán volt neki. Terhelés alatt ugrik 30 fokot a hőmérséklet, ám a HD4850-es még így is a leghalkabb kártya maradt a mezőnyben (ráadásul a 73 fok nagyon szép eredmény), a Sapphire nagyon szép munkát végzett.

A HD4770/HD4830 duó elég hasonló hűtéssel rendelkezik, és ez a hangerejükről is elmondható. Terheletlenül halkak, de nem hallhatatlanok, míg terhelés alatt ha nem is visítanak, de van hangerejük. Érdekes volt látni, hogy a HD4770 jóval magasabb hőmérsékleten van nyugalmi állapotban, pedig az órajelei alapján nem kéne elmaradnia a HD4830-tól.

A HD4670-nek is jót tett az új hűtés, nemcsak hogy halkabb volt 3D-ben, mint a gyári, de még hűvösebb is. Ettől függetlenül mi azt hittük, még ennél is halkabb lesz. Terhelés alatt 60%-on tekert, ami 2000-es fordulatot jelent percenként (hasonló a helyzet a HD4770/HD4830 esetében is).

Elmondható tehát, hogy bár az egyik legizmosabb kártyán feszül, a leghalkabb a Vapor-X-es hűtés, mely után jön a többi ATI kártya és végül az Asus Glaciatorával ellátott GeForce-ok, melyek rémesen hangossá tudnak válni huzamosabb terhelés esetén.

Fogyasztás


A fogyasztást elnézve is nagyon sok kártya okozott meglepetéseket. A méréseket ugyanolyan terhelések mellett végeztük, mint a hőmérséklet esetében (nyugalmi állapot és FurMark, ezzel egyenletes a fogyasztás). A HD4670-es és HD4830-as körülbelül hozza azt a szintet, amit elvárunk tőlük, míg a HD4850-es túl is teljesíti azt. A csökkentett órajelek és magfeszültség megtette hatását, a kártya alig eszik többet, mint jóval gyengébb társai. Az nVidia kártyák sorsát megpecsételte 2D-ben az, hogy nem rendelkeznek fejlett energiagazdálkodással, hozzá se nyúlnak órajeleikhez, így elég sokat kértek enni.

A legnagyobb pozitív és negatív meglepetés is egyben azonban a HD4770-es. Terhelés alatt gyönyörű eredményeket produkál, alig fogyaszt többet egy HD4670-esnél, ami ragyogó eredmény, ám a terheletlen fogyasztása kiábrándító. Hiába veszi le a GPU órajelét (a memória változatlan), valószínűleg a feszültség marad az eredeti értéken, különben nem tudjuk mivel magyarázni a helyzetet. Remélhetőleg a nem referencia kártyákon másképp lesz, mert így sokat nem nyerünk az órajel levételével.

Tuning

Kíváncsiak voltunk, mit lehet kihozni az első 40nm-es chipből, így a tuning sem maradhatott ki. Ennek több módja is van, és ezekből az első a driverbe épített Overdrive használata. Ebben az esetben azonban az AMD elég szűk helyet hagyott a túlhajtásnak. A GPU maximális órajele 830MHz lehet, míg a memóriáé mindössze 850 (effektíve 3400MHz). Kénytelenek voltunk hát a RivaTunerhez nyúlni, melyek megvan az a hátránya, hogy használatával búcsút mondhatunk a 2D-s órajeleknek, de tovább engedi piszkálni a kártyát.

Mivel a kártyán található memóriák effektíve 4GHz-esre voltak hitelesítve, hát egyből ezzel is nyitottunk. Gond nélkül vették az akadályt, ám efelett nem sokkal le is álltak. A maximum, amit ki tudtunk hozni belőlük, 1050MHz volt (effektíve 4200MHz). Ez +31% tuning, ami nem mondható rossznak.

Az AMD csak eddig engedi
A GPU is szépen bírta az emeléseket, nem jelentett neki gondot, hogy az Overdrive által ajánlott 830 fölé vittük, ám 860-nál már enyhén szemetelni kezdett a kép, így visszavettük az órajelet 850MHz-re. Ezen végigfutott az összes teszt minden probléma nélkül. Átnézve más oldalak eredményeit elmondható, hogy ez a 850-860 átlagosnak mondható, talán később, egy jobb hűtéssel és feszültségszabályzókkal még efölé is el lehet menni, de a +13% így se rossz eredmény. Mivel ebben az árkategóriában fontos lehet a túlhajtás, főleg ha ad annyi többletet, hogy legyen értelme, így minden táblázatban feltüntettük a kártyatuning eredményeit. Úgy véltük, több esetben is a memória-sávszélesség lehet a döntő, így az abban felmutatott +31% nem elhanyagolható tényező, erre a mezőny többi tagjából egyik se képes (a GTS250 pedig már gyárilag iszonyatosan meg van hajtva, eléggé szerencsefüggő a tuningja). Lássuk hát az eredményeket!

Tesztgép

Alaplap: Gigabyte P35-DS3
Processzor: Intel Core2Duo E8400@3.6GHz
Memória: Geil Ultra 2x1GB DDR2-800
Tápegység: Corsair TX650W
Operációs rendszer: Windows Vista SP1 minden frissítéssel
Driverek: Catalyst 9.4 illetve a HD4770 gyári CD-je, valamint GeForce 182.50


A 9800GT-nek esélye sincs. Élsimítás használata mellett már csak félúton van a HD4670 és HD4830 között, nem igazán tud beleszólni a „nagyok” dolgába. A GTS250 is hasonlóan megérzi a váltást, és 4xAA mellett már beesik a HD4850 alá. Jól látszik, hogy itt a memória is visszafogja a HD4770-et, mert nagyon jót tesz neki a tuning.


Amíg a FutureMark nem tud dűlőre jutni, hogy mit is tegyen a PhysX-szel, addig hagyunk mindent alapbeállításon. Itt azonban már kevés a G92 ereje, hogy bármi előnyt fel tudjon mutatni, így a GTS250 lemarad. Az eddigiek alapján az új Radeon inkább vele versenyez, mintsem a 9800GT-vel.


Ez bizony csúnya, az eredmények magukért beszélnek. Mindegyik kártyán játszható a játék, de a GeForce-ok nagyon kikapnak, miközben a HD4770 párban van a HD4850-nel, ráadásul nagyon szépen profitál a túlhajtásból.


A Lost Planet mindig egy kisebb revans az nVidiának, mert máig gyorsabb benne. Érdemes megfigyelni, hogy a DX10-re váltás (már ha nevezhetjük annak, ami a játékban van) a HD4770-et hatja meg legkevésbé, tuningolva pedig beáll a GTS250 mellé.


A kissé régi motorral rendelkező FEAR 2-ben hasonló a helyzet, mint a Quake Wars-ban, csak épp fordítva. Ahogy ott elhúztak az ATI kártyák, itt úgy repül el a GTS250. Jobban, mint az a 9800GT-től lévő plusz erejétől várható lenne, úgyhogy megfordult a fejünkben a driveres „optimalizáció” is, ám mivel egy gyors screenshot-elemzésen nem látszott különbség, hagytuk. Jó hír, hogy még a hajtott HD4670-en is 30-31fps volt a minimum. A HD4670 kivételével bármelyik kártyán jól játszható a FEAR 2 ezen a felbontáson.


A HawX egy érdekes példány, az eredményei nagyban függenek attól, hogy az ember milyen beállításokat használ. Előző tesztünkben mi is csodálkoztunk rajta, hogy miért van az, hogy az ATI mindenkinél nevetgélve beelőzi az nVidiát, nálunk meg nem így van… Az ok az extra beállításokban rejlik. Ha driverből bekapcsoljuk a 16xAF-et, akkor a Radeonok drasztikus sebességvesztést kapnak jutalmul (~50%), míg az nV kártyái ennél valamivel kisebbet (30%), így valamennyire kiegyenlítődik a helyzet. Azonban ha az élsimítást feltoljuk 8x-osra, akkor a Radeonok esnek alig, míg a GeForce-ok szinte bedobják a törülközőt. Hasonló a helyzet, ha megemeljük a felbontást 1920*1200-ra. Mivel a GF-ek több memóriát esznek, így kifogy alóluk az 512MB, rémesen elkezdenek akadozni, úgyhogy a HD4670 került hasonló pozícióra, mint a GTS250 (20 fps). Amiért nem szerepeltetjük a diagramban az eredményeket, az mégsem ez, hanem hogy ilyen esetben a beépített tesztnek iszonyatosan nagy szórása lesz (HD4850 például 30–45 fps-ig mindent produkált egymás utáni futtatásokkal). Az átlagolás is igen szerencsefüggő lett volna a VGA-knak.


Far Cry-ban kisebb ugrások figyelhetőek meg, de az azonos szinten lévő kártyák teljesítménye nagyon közel van egymáshoz. Annyira, hogy az már betudható mérési hibának is. Fontos azonban megjegyezni, hogy Ultra beállításokkal mindegyik kártyának kevés az 512MB, be-beakad futás közben a játék, ami nem szép látvány.


Itt csak a nyers shader-teljesítmény számít, és ez jól látszik a HD4770 eredményein is. A túlhajtással elért eredményekre csak a mag órajele volt hatással, a memória +31%-a nem igazán hatotta meg. Ezen a felbontáson az G92-vel szerelt kártyáknak is van esélye, nagyon jól szerepelnek. Mivel a Stalker-teszt nagyon időigényes, így minden kártyán nem futtattuk le magasabb felbontáson, de a GTS250 és HD4770 eredményeiből elmondható, hogy ahogy növeljük a felbontást, úgy redukálódik a kettőjük közötti különbség nullára (1680), majd a Radeon átveszi a vezetést (1920).


Egetrengető különbségek GTA alatt sem jelentkeznek. Ha némi kompromisszummal is, de játszható a játék, és még így is szépen néz ki (ennél magasabb beállításokhoz főleg plusz memória kell, már így is visított a program, hogy nagyon közel kerültünk a limithez).


Crysis alatt megfigyelhető, hogy amíg nem erőltetjük az élsimítást, addig az nVidia kártyái egálban vannak a Radeonokkal (sőt, 1280-ban a GTS250 nagyon szépen teljesít). Az élsimítás bekapcsolása azonban drasztikus sebességromlást idéz elő, amivel a 9800GT leesik szinte a HD4670 szintjére. Az eredmények DX9 alatt értendőek, mert Gamer beállítás mellett nincs értelme a DX10-nek. Ettől függetlenül lemértük úgy is az eredményeket, és minden kártyára igaz, hogy 10-15%-al csökken a sebességük, míg a GTS250-nek egy esetben közel változatlan marad a Crysis beépített mérője szerint, ám a valóságban néha le-leáll az egész, és leesik a minimum fps 4-re, abszolút játszhatatlanná téve a játékot.


Fallout 3-ban, főleg a felső kategóriás kártyáknál, megszokhattuk, hogy az ATI-nak áll a zászló, a Radeonok nagyon jól teljesítenek alatta. Most sincs ez másképp, bár nem annyira szétzilált a mezőny, mint lenni szokott. A GTS250 még úgy-ahogy lépést tart a többiekkel, csak a 9800GT-nek van miért szégyenkeznie.


Túl sok meglepetés itt nincs, a kártyák hozzák azt, amit körülbelül elvárunk tőlük.


Az EGO motor is az ATI-t szereti jobban, úgyhogy ilyesmi eredményeket vártunk a GRID-től is. A HD4770 könnyen párban van a GTS250-nel, ami nem rossz egy 10 ezer forinttal olcsóbb kártyától.


A Stormrise-ot nem tartjuk túl sokra, sem játék, sem játékmotor szempontjából, de olvasói kérésre szerepeltetjük tesztünkben. A beépített tesztben mindent a legmagasabbra vettünk, és hagytuk lefutni az egyetlen pályán, aminek van benchmark üzemmódja. Az eredmény siralmas, nem az emlegetett +20-30% az ATI javára, hanem sokkal több. A beállításokkal játszva fel lehet hozni a G92-es chipekkel szerelt kártyákat, de maxon több teszt után is így teljesítenek. Nem találtunk rá magyarázatot, ennyire nem kéne lassúnak lenniük, a HD4670 teljesítménye is érdekes. Mindenesetre tekintettel arra, hogy ez egy nem túl jól sikerült játék, és a motorja sem százas (képhibák tapasztalhatóak minden kártya esetében ugyanazokon a helyeken), így a végső összesítésből kihagyjuk, csak érdekességképpen szerepel a tesztben.

Összteljesítmény


Ahogy az a grafikonból is látszik, a 9800GT-t lassan ideje lenne múlt időbe tenni. Ha a 20-asok alján lenne, ahol jelenleg a 9600GT található, akkor még megfelelő lenne az ára, de így, hogy a legolcsóbb példányok is a HD4770-nel vannak egy árban, nem igazán lehet ajánlani, csak fanatikus nVidia-rajongóknak. A HD4770 pedig nagyon szépen beilleszkedik a HD4830 és a HD4850 közé, ráadásul ha kihasználjuk a benne rejlő tuningpotenciált, akkor képes beérni a nagytestvért (természetesen csak akkor, ha az alap órajeleken fut). A gyárilag nagyon magas órajelen járatott GTS250 fej-fej mellett halad a HD4850-nel, és az áruk is hasonló.

Mindent összevetve a HD4770 jött, látott és győzött. Árkategóriájában egyértelműen a leggyorsabb kártya, mely rendelkezik a Radeonok összes előnyével (mint pl. a DX10.1 támogatása). Negatívumokként maximum a terheletlen állapotban lévő, vártnál magasabb fogyasztását tudnánk mondani, és azt, hogy végül lecserélték a hűtését, pedig a régen beharangozott nagyon ígéretesnek tűnt, remélhetőleg még találkozunk vele. Ezeken felül csak jót tudunk mondani, úgyhogy akinél VGA-vásárlásnál 25-30 ezer forint a felső limit, annak nem kell tovább keresnie: megérkezett a kártyája.


Gyors piacelemzés

Mivel jelenleg úgy néz ki, hogy nem fogunk a közeljövőben új videókártyákkal találkozni (a következő generációs GPU-k messze vannak, a 40nm-es nVidia GPU-król pedig körülbelül annyit tudni biztosan, hogy lesznek), így úgy gondoltuk, ideje lenne pár sorban összefoglalni a jelenlegi helyzetet, mik számítanak használható megoldásoknak a különböző árkategóriákban.

Általánosságban elmondható, hogy az nVidia elég rossz helyzetben van, leginkább azért, mert kártyáinak a gyártási költségei jóval magasabbak, mint az ATI-knak. A GT200 még 55nm-en is óriási, és az 512 bites memóriasín se csökkenti éppen a PCB árát. A G92-nél már valamivel kedvezőbb a helyzet, de ott is csak a legdrágább kártya tud értelmes ár/érték arányt felmutatni (GTS250). Csökkenteni valószínűleg már nem igazán fogják az árát, ám szerencséjükre ezt az AMD sem fogja erőltetni a közeljövőben, se itt, se a felsőbb kategóriákban, mert szüksége van minden bevételre.

HD4350: A belépőszint
10 ezer forintos határig, a belépőszintű kártyák piacán nincs túl nagy tolongás. Itt leginkább HTPC-ket építők keresnek maguknak kártyát, de érdemes megfontolni, hogy szükség van-e rá. Ha minél olcsóbban szeretnénk megúszni, érdemes egy 780G-s alaplapra befektetni (HD3200-as integrált VGA-val), ha pedig szükségünk van a legjobb HD-támogatásra, vagy 7.1-es hangot is kezelni képes HDMI kimenetre, akkor érdemes egy HD4350-essel barátkozni.

Van még szufla a jó öreg HD3850-ben
20 ezer forintos határig emelve a keretet már nagyobb a választék, de a jobb ajánlatokért nyitva kell tartanunk a szemünket. A sok régebbi, beragadt árú termék között lehet találni néhány gyöngyszemet. 15 és 17 ezer környékén még mindig lehet kapni az MSI HD3850-esét, amely kiváló vétel ennyiért. Emellett még a GDDR3-mal szerelt HD4650-eseket érdemes keresgélni, mert a 9500GT árában vannak, de annál gyorsabbak. Ha pedig elkezdjük feszegetni a keret határait, akkor 20 ezerért HD4670-est is kaphatunk, mely a tesztben is szerepelt. Sebességben körülbelül a HD3850-nel van egálban, de jóval kevesebbet fogyaszt annál, és némileg többet tud.

A győztes a Sapphire színeiben is
Még feljebb nézelődve, 30 ezerig emelve a keretet már kaphatóak az extrább kivitelű HD4670-esek, a 9600GT-k és a HD3870-esek. Ár/teljesítményben ezek közül maximum a 3870-esek lehetnek elgondolkodtatóak, de ha különlegességekre vágyunk, akkor kapható HIS HD4670-es IceQ hűtéssel, aminek szinte nincs is hangja (tapasztalat). Ha pedig a legjobb teljesítményre vágyunk a pénzünkért, akkor egyértelmű, hogy mai tesztünk főszereplőjéhez kell fordulnunk, 30 ezer alatt ugyanis nem kapunk ennél gyorsabb kártyát, a 9800GT-k egyszerűen nem érik meg az árukat.

Vapor-X hűtés a HD4850-en: jól vizsgázott
A felsőbb régiók már erősen elhatárolódnak egymástól. 35–40 között kaphatóak a HD4850-es és GTS250-es kártyák. Előbbiből a mai tesztben is szerepelt Vapor-X változat erősen ajánlott, a GTS-ekből pedig a referenciahűtésesek felé érdemes kacsintgatni. Teljesítményben nagyon hasonlóak egymáshoz, úgyhogy igazán csak tudásukban különböznek. Idén valószínűleg több DX10.1-es játék is meg fog jelenni, a nagyobb nevekből is, ami az ATI malmára hajtja a vizet, és időtállóbbnak bizonyulhat a Radeon, de a jelenlegi pillanatban a GTS250 is egy jó választás, hiába lett párszor átmatricázva.

Ugorva egy nagyot, 50 ezer környékén már kaphatóak a HD4870-es és GTX260-as kártyák is. Utóbbiakból maximum a 216 shaderrel rendelkező példányokon érdemes gondolkozni, különben a HD4870-esek jobb vételek. 60 és 70 között már csak a GTX275 és HD4890 van, melyek megint csak hasonló teljesítményt képviselnek, úgyhogy újra csak a tudásbeli különbség dönthet vagy a szimpátia.

GTX285: Vajon tényleg a legerősebb még mindig? Nemsokára kiderítjük
Az egychipes VGA-k tetejét a GTX285 képviseli. Jelenleg tuning nélkül, ha nem is túl sokkal, de ez a leggyorsabb kártya. Érdemes azonban odafigyelni a tuning HD4890-esekre, mert nagyon könnyen képesek befogni, olcsóbban, ráadásul nyakunkon a Sapphire Atomic HD4890-e, amely jó eséllyel „büntetni” fog. Vetünk is rá egy pillantást, amint befut.

Ha pedig még ennél is több erőre van szükségünk, akkor ott a HD4870X2 vagy a GTX295, erős szörnyetegek, csak a sebességük nagyban függ attól, hogy melyik játékkal akarunk játszani, mert az SLI/CrossFire hatásfoka nem minden esetben a legjobb.

GTX295 még két PCB-vel
Gyorsan összefoglalva az egészet: elmondható, hogy az AMD–ATI-nak minden árszegmensben van ütőképes megoldása, és 30 ezer forintos határig egyértelműen uralja is a piacot, márpedig legtöbbünknek valószínűleg ez a fontos. Az nVidia sehol sem tud nyerni, maximum felzárkózni, de akkor pedig képbe jön a kártyák tudása, és máris nem olyan rózsás a helyzet. Ettől függetlenül mi nem féltjük az nVidiát, mert elég nagy a rajongótábora, és mindig lesznek emberek, akik „hallottak” róla, hogy az ATI-nak rosszak a driverei, lassabbak a kártyái stb. és még a tények által is meggyőzhetetlenek. Nekik jó hír, hogy a GTS250, GTX260 216sp és GTX275 mind vállalható darab, ám ezzel fel is soroltunk mindent, csak a nagyon drága kártyák maradtak maximalistáknak. (Az ATI listája körülbelül így nézne ki: HD4650 GDDR3, HD3850, HD4670, HD4770, HD4850, HD4870, HD4890.)

A PowerColor HD4770-et a Ramiris Europe Kft.-től kaptuk kölcsön, az összes többi VGA pedig Cédrus Számítástechnikai Kft.-től érkezett. Ezúton is köszönet értük!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

72. hpeter105
2009.05.04. 07:44
VISSZA A CIKKHEZ

hmmm nem rossz ár/értékre meg nem találok szavakat...erős, nvinek lecke!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. emmm84
2009.05.04. 07:51
Nagyon jó kártya, tökéletes választás...ha nem lenne 4850-em, biztos ilyet vennék. Grat, Ati/AMD!

Szerk.: És persze köszönjük a tesztet, nem is értem, hogy hagytam ki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. tomboy1986
2009.05.04. 08:12
Nagyon úgy érzem, hogy a 4770 valamiért nem vette vissza az órajelet 2D-ben. Szerintem ez tükröződik a fogyasztásban is és a hőmérsékletben is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Paloczi95
2009.05.04. 08:26
Jó lett a cikk! Nagyon jó ez a kártya, bár nekem egy 4870-re fáj a fogam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. tomboy1986
2009.05.04. 08:38
Végére jutottam, nagyon korrektre sikerült a teszt, minden elismerésem.

A helyzetértékelés, pedig szintén jól átgondolt, teljesen egyetértek vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Tyrel
2009.05.04. 09:12
Áhh csak nem az első 'magyar' HD4770 teszthez van szerencsém?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Csaber
2009.05.04. 09:28
Gratulálok a teszthez jó lett!egy kis megjegyzés Asus 9800Gt-ét nem éri megvenni /saját árlistátok/mert +1000FT-ért MSi oc-ét kaptok/~33K/ , ami 55nm-es 650/1625/950-es értékkel bír/és én még nem láttam 60C felett akármit csináltam / , szóval 9800GT kínálatból tényleg az egyik legrosszabbat kaptátok/drága+gyenge is / ez nem NV védés de vannak akik NV fanok így eszükbe se jut Asus 9800GT-ét venni/kivéve ha nem tudnak olvasni.../, jó kártya lett a HD4770-es csak nekem nem éri meg váltani /az említett MSI OC 9800GT-ém van szóval még kisebb a különbség/ tuningolni meg nem kell mert ugrik a gari / mert 30% a különbség csak a referencia kártyákhoz képest és az sem minden játékban jelentkezik de aki új gépet vesz annak simán megéri vagy 9800GT-nél gyengébb vga-ja van annak is megéri
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. nattila77
2009.05.04. 10:04
csaber: lehet, h más gyárto 9800GT-je nem melegszik ennyire, de a sebessége ugyan ez lesz

ráadásul nem tudhatod előre, hogy uj vagy régi 9800GT-be nyulsz bele ... egy 4770 esetén BIZTOS lehetsz benne, h a csucsot kapod. enyhén szólva is szimpatikusabb megoldás, mint az átnevezett vagy épp át nem nevezett de régebbi kártyákban tobzódó nvidia...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Vardar
2009.05.04. 10:28
A piaci helyzetben miért nem szóltok a 4830ról? Egyébként egy tuningolt 4830 simán hozza a 4770 szintjét. Szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. nightmare1...
2009.05.04. 10:30
Minden elismerésem az ati-é... szép, igényes munkát adtak ki a kezeik közül... a 2d fogyasztást meg majd megoldják
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Csaber
2009.05.04. 10:35
nattila77: látom nem ismerted fel azt a tényt hogy hogy a magasabb GPU , shader+ memória órajelek csökkentik a különbséget ami a 9800GT és a HD4770 között van egy kis emlékeztető Asus 9800 GT 600/1500/900 vs MSi OC 650/1625/950 ....szóval nem valószínű hogy egyforma sebessége lesz ha kicsit is de gyorsabb lesz az MSi egy kis gyors teszt referencia órajelre levittem a vga-ámat és GTA4-el teszteltem le /2-szer lefuttatva az eredményt átlagolva ugyanazon beállítások mellett ref. kártya:~43 FPS, Msi OC :~45.5 FPS egy leharcolt XP Sp3 alatt

Svindler:sajna mikor vettem nálatok nem volt olcsóbb../tavaly és ami 55nm-es volt.../ de jelenleg van olcsóbb , de én nem állítottam olyat hogy a 9800GT beéri túlhajtással HD 4770-est hanem azt mondtam hogy egy OC-és 9800GT nincs akkora lemaradásba mint mint a referencia kártyák , mellesleg beszélhetünk a túlhajtásból fakadó előnyről és a tuning potenciáról de szerintem ha valaki visszavinne egy vga-át gariba és azzal kezdené hogy izé kb 10% minden paramétere túl volt hajtva ,és úgy használta és elromlott mindegyik bolt elküldené az illetőt havat lapátolni...szóval lehet tuningolni de saját felelősségre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. hunmyke
2009.05.04. 10:37
Nagyon jó eredmények, 4850-esem van, sok helyen még veri is a 4770. Meglátszik mennyi múlik a gyártási technológián, csak így tovább AMD/ATi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Svindler
2009.05.04. 10:48
Vardar: Azért nem esett róla szó, mert rémesen ingadozik az ára és kivezetésre kerül most, hogy megérkezett a HD4770. Természetesen akinek már olyanja van, annak nem igazán van indoka váltani, ahogy Csabernek sem a tuning 9800GT-jével.

Csaber: Az MSI OC-je jó dolog, de kaphatóak nála olcsóbban is tuningolt kártyák. Viszont ahhoz, hogy beérje a HD4770-et még ennél is több túlhajtásra van szükség, és akkor a HD órajeleihez még hozzá sem nyúltunk, pedig szinte biztos vagyok benne, hogy amennyit az Overdrive engedélyez, arra bármelyik Radeon képes. (Viszont azt el kell ismerni, hogy az MSI hűtője egy jól sikerült darab)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. yany
2009.05.04. 10:51
Ezt írja a cikk:
"A hozzánk érkezett példány a PowerColor színeiben pompázott, ám jelenleg elnézve a hazai és a külföldi kínálatot, mindegyik kártya így néz ki, csak más a matrica rajta (az első szállítmányok még kész kártyák lehettek mindenkinek, így tényleg csak a matrica, a doboz és a körítés változhat)."

Az Ipon boltjában kapható Sapphire kártya képén van vrm hűtés. Azért az nem feltétlen apró különbség tekintve, hogy sok esetben voltak gondok a 4850-esek VRM (nem)hűtésével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Phantomstr...
2009.05.04. 11:04
Jó teszt. "és mindig lesznek emberek, akik „hallottak” róla, hogy az ATI-nak rosszak a driverei, lassabbak a kártyái"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. yany
2009.05.04. 11:24
Na most értem a cikk végére (közben megy a meló is) és gratula érte. Alapos, nagy témát átölelő és szemmel láthatóan érett, tapasztalatokkal teletűzdelt cikk. Ezúttal is ki kell jelentenem: egyre jobbak a cikkek az Iponon. Köszönet érte.

(ps.: a tőletek vett Vapor-X-es 4870-em egy csodakártya, semmi hangja, még terhelve sem szólal meg és tuningolva is csak 72 fok maximum)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Svindler
2009.05.04. 11:58
Köszönjük a pozitív visszajelzéseket, sokat jelentenek, örülünk, hogy tetszett a cikk (főleg én) ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Mikeee
2009.05.04. 12:03
már egy ideje tervezgetem hogy gépet fejlesztek, korábban 4670-et akartam, de most már tuti 4770-et veszek. túlvagyok a ballagáson összejött elég zsé, így max jövő héten rendelem a gépet. innen az ipon-ról. nagyon jó kártya lett ez a kicsike.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. HUNrobar
2009.05.04. 12:31
Nagyon korrekt cikk lett, minden elismerésem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. nightmare1...
2009.05.04. 13:02
Még egy apró kérdésem lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. laciii
2009.05.04. 13:09
(Vardar @ 2009 May 4, 09:28) A piaci helyzetben miért nem szóltok a 4830ról? Egyébként egy tuningolt 4830 simán hozza a 4770 szintjét. Szerintem.

Lehet, de egy tuningolt HD4770 meg felér a HD4850 szintjével szerintem..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. cizoe
2009.05.04. 13:12
nightmare13: 965 ig visszamenőleg nem nagyon fogja vissza semmi azt a 8400-ast. A p35 meg főleg nem. Jó chipset az. Ráadásul ~nagyrészt ugyanaz mint a p45.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. joco4
2009.05.04. 13:12
Üdv!
A gta 4 teszt alatt használt beállításokat megtudnátok írni főleg ami fontos lenne:view distance detail distance a shadow és a vehicle density.
Előre is kössz :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. cizoe
2009.05.04. 13:13
Vardar: A 4830-at kivonják a forgalomból. A 4770 már most kifizetődőbb értékesíteni, olcsóbb gyártani, szóval semmi érdeke nincs egy picit lassabb (BÁR valo igaz nagyobb tuningpotenciál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Svindler
2009.05.04. 13:23
Joco4: Az általad kért értékek sorban 30-36-36-6. A felettük lévő minőségi beállítások pedig Medium-High-Very High-High-High
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. raiden
2009.05.04. 13:23
Nem is tudom, sztem érdemes lenne megvárni még 2-3 40 nm-est, mielőtt valaki lecsap egy 4770-re... Ne értsetek félre, de ez a kártya elég összehánytnak tűnt... 40 nm, és jóval többet fogyaszt alapjáraton, mint az 55-ös társai. Lehet majd driverekkel megoldják... Másik meg, adnak neki egy 128 bites adatsínt?!... Jó, jó, ha 256-os lenne, akkor nem 4770 lenne, és 40k-ba kerülne... Talán egy egyedi OC verzióban kaphat majd ilyen extrákat, és akkor tényleg meg fogja érni... mindenesetre én még nem ugranék fejest egy ilyenbe... =))
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. laciii
2009.05.04. 13:39
Én szerintem májusba megveszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. joco4
2009.05.04. 13:47
Kösz Svindler.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. badclyde
2009.05.04. 14:01
Nagyon szép és nagyon jó a teszt! Tetszik ahogyan levonod a következtetéseket! Egy kicsit sem túlzó és méltó az oldalhoz. 4850-em van, sűrűn összehúzott szemöldökkel figyelem a 4770 tündöklését!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. laciii
2009.05.04. 14:02
Szerintem is.. Nekem is tetszik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Mikeee
2009.05.04. 18:06
raiden: én amire használnám 17 colos monitornál 1280x960-as felbontásban arra nekem elég és szerintem az túlzás, hogy összehányt kártya. az, ok, hogy még nem tökéletes, mert nem veszi le 2d-ben az órajeleit, de majd egy új bios, vagy a gyártó ad rá valami megoldást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. jadam92
2009.05.04. 18:50
ilyenem lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. laciii
2009.05.04. 19:03
Nekem is ilyenem lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. laciii
2009.05.04. 20:00
THx!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Mikeee
2009.05.04. 21:31
oliba: akkor meg majd lehet egy oc változat vagy egy nem referencia gyártmány vagy valami orvosolja a gondot. netán egy új catalyst.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. laciii
2009.05.04. 22:33
Nem szeretem az NV-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Multitask
2009.05.04. 23:00
Svindler: Nézted a különbséget H.A.W.Xban DX10 és DX10.1 között?
Sajnos nálam csúnyán van különbség, kb 20FPS minuszban, ha kapcsolva van a 10.1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Svindler
2009.05.04. 23:33
Igen néztem, még az első HawX tesztben írtam is róla azt hiszem. Nálam olyan 20%-ot gyorsultak átlagban az ATI kártyák a használatával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Multitask
2009.05.05. 02:32
Akkor ezek szerint csak én kapom az ívet, hogy a bekapcsolásakor annyit lassul, amennyit gyorsulnia kéne. Ez már viccnek is rossz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Multitask
2009.05.05. 12:22
Van lehetőség DirectXet szedni valahonnan, ami nem a Microsoft oldala? :S Megköszönnék egy linket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. NKing
2009.05.05. 12:55
Multitask: Ha DX9-et akarsz leszedni, akkor a Microsoftnál is megtalálod, csak az end-user redistributable telepítőt kell keresni.
Amúgy meg: http://www.softwarepatch.com/windows/directx.html

Amúgy feltűnt, hogy a Sapphire HD4770-e az egyetlen, amin hátul van egy kis fémlap hűtés gyanánt a VRM áramkörök felett. Az vajon csak elővigyázatosság? Mert a többi gyártó nem tett fel ilyet. A 48xx széria sok problémája óta vajon nem jobb odafigyelni erre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Multitask
2009.05.05. 13:09
Köszönöm a DX9es linkeket, de nekem DirectX 10es kellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Svindler
2009.05.05. 14:05
NKing: Ha megnézed az egy elég apró, ráadásul vékony, teljesen sima alu darab, szerintem inkább szolgál látvány célokat mint valódi hűtést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ndever
2009.05.05. 14:18
néha előjön, h bizonyos engine-ek jobban szeretik az ati/nvidia kártyákat. a source engine-nél mi a helyzet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Yeffy DJ
2009.05.05. 16:41
Kedves Svindler!

Nagyon jó teszt, tényleg egyre jobb teszteket adtok ki, örömmel figyelem eme remek fejlődést!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. fpityu
2009.05.05. 17:32
Nagyon jó cikk, de a sapphire vaporx hűtése lehet hogy nem is olyan jó... Nekem Gainward 4850 GS-m van és bár nem tudom milyen gyártmányű hűtő van rajta, de furmark-kal tesztelve véletlenül se ment 64°C fölé és csak 60%-on ment a ventije, ami ugye alapból 50% és 43°C(aztán lehet hogy csak azér mer ennyivel drágább és tuningolt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. leviske
2009.05.05. 18:39
"Vajon tényleg a legerősebb még mindig? Nemsokára kiderítjük"
Jól hangzik... B)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Svindler
2009.05.05. 18:50
Furmark valóban jobban terhel mint a játékok 99%-a, de ettől függetlenül a Golden Sample-k nem szoktak rossz kártyák lenni. Nagyon sokáig a legjobb alternatíva volt a gyári hűtőre ami szimplán gyenge, hiába halk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Multitask
2009.05.05. 19:05
oliba: nem hinném, hogy halkabb mivel 6%on nem sok hangja van a kártyának, elhiheted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Tomato
2009.05.05. 20:08



http://www.techmixer.com/microsoft-directx...al-directx-101/

http://www.techmixer.com/download-directx-...7-directx3d-11/

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. ndever
2009.05.05. 20:17
még egy kérdés: általában mennyi idő telik el, míg a gyártók kijönnek saját megoldással (most ugye referencia hűtés van mindegyiken, nincs oc verzió, stb.)? vagy lehet már esetleg tudni vmit előre, ki-mivel rukkol majd elő?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ndever
2009.05.05. 20:30
ok és ha csak simán másfajta hűtésről van szó?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Multitask
2009.05.05. 21:26
Szerintem 1 hónapon belül lesz valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. yany
2009.05.05. 23:37
Egy apróság: méltatjuk a cikket, de nem baj, ha el is árulom, hogy nekem miért tetszik, mert akkor legalább tudjátok hozni a jövőben is ezt (vagy ennél is jobb) színvonalat:

Jót tesz egy cikknek, ha olyan felvezetője van, amiben minden fontos háttérinformáció szerepel (nem a sallang, abból megárt a túl sok, de ha van valódi mondanivaló, akkor hadd szóljon). Vagyis nem csak grafikonokat kaptunk, hozzávaló kommentekkel. Jót tesz az is, ha a konklúzió kifejt különböző szempontokat :fogyasztás, ár, teljesítmény, ezek összefüggése, általános összevetés a konkurrenciával, piaci viszonyok, és a várható közeljövő. Ez utóbbi különösen fontos a választásnál, főleg most, hogy egy újabb korszak küszöbén állunk, miközben könnyen elavulttá válhatnak egyes termékek és ugyanígy könnyen felértékelődhetnek mások. Nagyon fontos még a pártatlanság: éppúgy ki kell emelni az egyik erényeit, mint a másikét, de nem szabad megfeledkezni egyik oldal setétebb oldaláról sem.

A másik, ami jót tesz egy cikknek, a visszafogott, stílusos és egyben intelligens humor. Épp csak egy cseppnyi kell belőle, mert visszájára fordulhat, de ha van belőle, az máris pikánsabbá teszi az olvasmányt. Mindarról viszont nem szabad megfeledkezni, hogy mi is a fő témája egy cikknek, és annak kell dominálnia végig.

Ebben a cikkben -- úgy érzem --, hogy kaptunk kóstolót pár dologból a felsoroltak közül. Szerintem ez a jó irány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Multitask
2009.05.06. 00:07
Nincs is ezzel semmi baj, egyetértek veled!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Tomato
2009.05.06. 13:28
Ebből megvárom az: MSI RX4770 512MB/1GB 256 bit OC - tipust ;-]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. badclyde
2009.05.08. 20:20
Csak azért írok, mert nem méltó ez a befejezés, ehhez a jó cikkhez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Fifus
2009.05.08. 20:55
Ha beszámítják a 9600GT-met, érdemes erre cserélnem? Nem mintha muszáj lenne, mert a Crysis elbügyörög rajta, a COH nagyon penge, a Panzers: Cold War-on meg még a GTX280 se segít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. szepesg
2009.05.08. 23:10
Tisztelt iPon!

Láttam az Ati Radeon HD4770-esről szóló tesztet, és az lenne a kérdésem, hogy a minimum fps-t a játékokhoz megkaphatom-e e-mailen vagy bárhogy máshogy? Mert jó volt látni azt, hogy egy 30.000 HUF-os kártya milyen szép eredményeket hozott, azonban azt is szeretném tudni, hogy mennyire lehet vele játszani.
Segítségüket előre is köszönöm.
Tisztelettel:

Szepes Gábor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. danee91
2009.05.08. 23:18
Sztem nem fogod megtudni, mert odaírták volna, ha azt is feljegyzik...Újra meg sztem nem nyomják le a tesztet. De majd úgyis jön erre az illetékes, és mondja, mi a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Svindler
2009.05.09. 00:43
Fifus: igen, főleg ha nem kell nagyon sokat rádobnod.

Szepes: sajnos sok beépített teszt (mint pl a HawX vagy a Quake Wars) nem foglalkozik min fps-el, sok eredményt meg én tüntettem el amikor átláthatóbbá tettem magamnak a táblázatomat (mert min fps.-ekben is ez volt az erőviszony, csak Crysis-szal volt gubanc egyszer a GF esetében, de azt megírtam). A WiC és FC2 eredményeimet megtartottam, mert ott volt egy kis különbség a memsávszél miatt, de ennyi:
http://images2.ipon.hu/_userfiles/Image/Sv...eszeredmeny.png
Remélem segített valamennyit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. szepesg
2009.05.10. 12:26
Hello!

Azt írtátok, hogy "Kénytelenek voltunk hát a RivaTunerhez nyúlni, melyek megvan az a hátránya, hogy használatával búcsút mondhatunk a 2D-s órajeleknek, de tovább engedi piszkálni a kártyát."
Mi ez a 2D-s órajel, és hol van jelentősége?
Kösz:

Sz.G.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. danee91
2009.05.10. 13:42
Nem 3D alatt, 2D-ben visszaveszi az órajeleket alapból a kártya, így kevesebbet eszik. Viszont gondolom, ha RivaTunerrel piszkálták, akkor mindig a 3D órajel volt érvényben, így 2D-ben is 3D fogyasztás volt. De Svindler majd elmondja, ő tesztelte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Svindler
2009.05.10. 16:19
Pont úgy van ahogy Danee mondta. A Rivatuner összekapcsolja az órajeleket, így nem lesz a különböző állapotokhoz külön órajel végig a beállított tuning órajelen működik a kártya, akkor is ha az ember a word-öt nézegeti. A hátránya ennek, hogy többet eszik 2D-ben, az előnye pedig hogy nem fogja le a kezünket, hogy meddig mehetünk el (Overdrive főleg a memóriát húzza le nagyon a mindössze 850-ig tartó csúszkával amikor mi 1000 fölé tudtunk menni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. sonkolysom...
2009.11.22. 21:54
Sziasztok!
A hd4770 nek attól hogy 2eres a venti kábele szabályozható a Ati Catalyst Control-ból?
Köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. sonkolysom...
2009.11.23. 16:57
Valaki azt mondja nem valaki azt hogy igen. Egyet tudok az MSI R4770 Cyclone biztos az csak a bajom hogy 512Megás. Ezért szeretném tudni hogy a sima 4770nek is szabályozható a ventilye? Mert itt a tesztben a Pc nek is 2eres a kábele és mégis szabályozták?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ThePoweR sonko...
2009.11.23. 17:11
2 eres kábellal rendelkező venti szinte semmit se tud. Forogni meg a vga magának szabályozni a feszültség változtatásával. A 3 eres annyival tud többet hogy kiírja az rpm-et a catalystba a 4 erest tudod te is szabályozni.

Legalábbis én így tudom javítsatok ki ha tévedek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sonkolysom...
2009.11.23. 17:23
Csak azért mert a tesztben a PowerColornak is 2eres a kábele és szabályozták
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ThePoweR
2009.11.23. 17:44
Hol látod hogy szabályozták?

A képen csak a százalékot írja ki az rpm-et nem. Nekem is így van szintén 2 eres a kábele a ventinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sonkolysom...
2009.11.23. 19:25
Akkor ami 2eres azt szabályozza a kártya ugye?
Aminek meg 4 azt énis tudom meg a kártya is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pisty6666
2009.11.23. 20:04
http://www.top-video.hu/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sonkolysom... pisty...
2009.11.23. 20:27
Ez nem reklámoldal!!!

Szerk.: Látom Harwerekkel kapcsolatos oldal akkor bocs!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!