iPon Cikkek

RAGE: A harag napja

Dátum | 2011. 10. 10.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Amikor 2004 nyarán megjelent a Doom 3, a PC-s játékosok társadalma egyből két részre szakadt. Voltak, akik imádták és istenítették a játékot döbbenetes grafikai színvonala és kiváló atmoszférája miatt, míg mások látványosan húzták a szájukat, mert úgy érezték, az id legfrissebb programja gyakorlatilag semmi újat sem hozott és csak a hype miatt foglalkoztatott annyi vásárlót. Az igazság persze valahol a két véglet között van: a Doom 3 nem volt forradalmi darab, hisz gyakorlatilag az összes eleme ismert volt a megjelenése idején, mégis nagyszerű játék lett belőle, amit csak azok nem értékeltek, akiket elvakított a kiadást megelőző őrületes várakozás. Aztán csend lett. Síri csend. Évekig senki sem tudta, min dolgozik az id, mígnem 2007-ben bemutatták az id Tech 5 motort és vele a Rage című FPS-t, hatalmas, nyílt terekkel és "nemsokára érkezik" megjelenéssel, melyből persze semmi sem lett. Most, sok-sok esztendővel és megannyi remek játékkal később itt az id első alkotása a kurrens generációra, mi pedig kérdezzük: vajon megérte várni?

"Welcome to the future!"
A kezdet előtt...

Mielőtt belekezdenénk a tényleges tesztbe, nem árt tisztázni a jelenleg is folyó kálvária mibenlétét: bizony, a PC-s verzió végeláthatatlan mennyiségű hibájáról beszélek, ami sok vásárlót késztetett hajtépésre és anyázásra az elmúlt napokban. Az id a videokártya gyártókra mutogat, azok pedig az idre – hogy kinek van igaza, nem a mi tisztünk eldönteni, mindenesetre tény, hogy a PC-s változat jelenleg a legtöbb játékosnál egyszerűen élvezhetetlen. A textúrák a szemünk láttára töltődnek be; a gépigény időnként hatalmasra nő, míg máskor simán pörög a 60 fps; az egér túl gyors és nincsenek opciók a beállítására... és még sorolhatnánk napestig, igazából kár lenne a betűkért. Így, bár a hazai forgalmazónak hála egy PC-s Rage is került hozzánk, mi végül a PS3-as és Xbox 360-as változatokat teszteltük. Fontos megjegyezni tehát, hogy az alant írtak kizárólag a konzolos verziókra értendők, a PC-sről egyelőre nincs értelme írni, mert abba a csapdába esett, amibe például anno a GTA 4. Egy-két patch és driver múlva visszatérünk rá.

Világvége

A Rage története a közeljövőben veszi kezdetét. A Föld felé száguld egy hatalmas aszteroida, amit az emberek nem tudnak eltéríteni, így hatalmas földalatti védőbunkerekben hibernálják koruk nagy koponyáit, hogy miután a bolygó ismét lakhatóvá válik, feléledve újraépíthessék a civilizációt. Az úgynevezett Bárka program azonban kudarcba fullad, mert alig pár lefagyasztott agytröszt tér magához, a többiek szunnyadva várják a talán soha el nem jövő ébresztőt. Eltelik száz év, a Föld 90%-a nukleáris sivataggá lesz, a társadalom szétesik, az úttalan utakon banditák és mutánsok garázdálkodnak. Egyedül a viszonylag önálló városokban lelhet nyugalmat az ember, igaz, ott se sokáig, mert a világrend utolsó örököseként fennmaradt Hatóság bármikor elhurcolhatja, hogy aztán sohase térjen vissza szeretteihez. Egy szó mint száz, az egész bolygó anarchiába süllyedt és csak egyetlen ember mentheti meg a totális pusztulástól. Egy bárkalakó, aki magához tér évszázados álmából és épp egy olyan emberbe botlik, aki ahelyett, hogy zsíros összegért a Hatóság kezére adná, megtanítja neki a legfontosabbat: túlélni, túlélni bármi áron.

A helyszínek nagyon klasszak, kár, hogy a szereplők már nem annyira
Ez a sztori elolvasva egész érdekesnek hangzik. Van benne dráma, rejtély, bánat és remény, azaz sok olyan elem, melyek rengeteg játékot és filmet szeretettek meg velünk. Kár, hogy az id képtelen volt élni a benne rejlő lehetőséggel. Pontosabban a srácok alkottak egy poszt-apokaliptikus világot, ami leginkább a Fallout 3-ra hasonlít, kidolgozták a lore-t, írtak egy csomó háttérdokumentumot és teleszórták ötletekkel, de rendes történetet már nem tudtak csinálni, így inkább összevagdosták az elmúlt évek legunalmasabb kliséit. Néma és névtelen főhős? Pipa. Archetipikus karakterek akik ide-oda küldözgetnek a semmiért? Pipa. Gonosz technokrata megavállalat szuperkatonákkal? Pipa. Totálisan semmitmondó és fájóan a folytatásra kihegyezett befejezés? Pipa. Félreértés ne essék, maga a játék egyáltalán nem lett rossz a gyenge sztori miatt, mi több, vannak FPS-ek a piacon, amik ennél sokkal rosszabb forgatókönyvvel - itt most elsősorban a párbeszédekre gondolok - bírnak (a Crysis 2 remek példa). A baj inkább az, hogy van egy masszív univerzum tele lehetőségekkel, a játék viszont csak egy apró töredéket használ belőle, nehogy megerőltessük magunkat. Ráadásul a cselekedeteink úgy egy az egyben értelmetlenek, ha jobban belegondolunk: Hősünk nem amnéziás - legalábbis erről nincs információnk -, mégsem szólal meg soha, egyszerűen hagyja, hogy sodorják az események. Azt sem tudjuk meg, hogy őt miért fagyasztották le anno, mindössze halvány utalásokat kapunk rá, hogy a bárkák túlélői "kemény fickók, fura képességekkel". Ezért aztán az első küldetésünk mindjárt egy egész gengszterklub lemészárlása, amit se szó se beszéd elvégzünk, pedig délelőtt még némán kuporogtunk egy fémkoporsóban. Ez pedig még csak a kezdet, a későbbiekben sokkal több elvont és érthetetlen fordulatot kapunk.

Minden van, ami manapság "kell": szuperkatonák, mutánsok, gonosz megacég...
A történetmesélés elmegy a maga módján. Általában az NPC-k tájékoztatnak minket a dolgokról, ami régi trükk és itt sincs vele semmi baj. Maguk a karakterek egyébként nem rosszak, csak nagyon átlagosak. Egyedül talán a két polgármester csillant némi egyéniséget, meg összefutunk pár igen bizarrul öltözött és beszélő alakkal (a cicafüles, nyalókát szopogató boltos csaj különösen furcsa egy pusztuló földalatti társadalomban). De a többiek maximum a megszokott elégedett biccentést érdemlik, se többet, se kevesebbet. S hogy milyen maga a világ? Nos, kellően látványos és érdekes ahhoz, hogy beleszeressünk. A Rage disztópiája átmenet a steampunk és a vadnyugati sémák között, remekül mosva össze az olyan ismert, ám össze nem egyeztethető elemeket, mint a homokfutós versenyzés, a szuperkatonák plazmaágyús tankjai és a seriffcsillag. Úgyhogy ha a történet nem is jó, a játék világa szinte tökéletes.

Dühöngés

Kapunk tehát egy gyenge sztorit és egy erős univerzumot, ami összességében azért kevés az üdvösséghez. Még szerencse, hogy a játékmenet hozza az elvárhatót, sőt, e téren a Rage majdnem hibátlan darab. Bár vannak benne RPG elemek és autóversenyzés, a Rage ízig-vérig FPS, ráadásul a jobbik fajtából, olyan játék, amiben élvezet lőni és öröm újra nekiesni egy-egy tűzharcnak. A játékmenet alapja nagyjából a Stalkerben látható megoldások ügyes másolata. Van egy szabadnak tűnő, de tulajdonképpen erősen korlátozott terület két metropolisszal és kisebb településekkel. A játékos ezek között járművekkel közlekedhet, a küldetések nagy része pedig egyes, szintén e nyílt helyszínekről elérhető épületekben játszódik. A küldetések rendszere is a Stalkerre hajaz. Beszélünk valakivel, az elmondja, hogy mi a bánata, majd ad egy mission-t, mi pedig vagy megoldjuk, vagy nem. Természetesen a főszál feladatait nem kerülhetjük meg a végigjátszásban, de ezek jól elkülöníthetőek a többi küldetéstől, úgyhogy nem áll fenn a veszélye, hogy belezavarodunk a sok questbe.

Ugyan sok az RPG elem a Rage-ben, mégiscsak FPS marad
Ha már küldetések, a Rage több szerepjátékos apróságot is megörökölt, sőt, a vártál sokkal fontosabb szerep jut az RPG elemeknek. (Anno az első Quake is sárkányos szerepjátéknak indult, szóval az id már régóta érdeklődött a téma iránt.) A Rage-ben lehetőségünk van lőszert, robbanószereket, és egyéb felszerelést gyártani a pályákon talált és a halott ellenfelekből lootolt cuccokból, sőt, vannak dolgok, amikhez csak így lehet hozzájutni, mert a boltok nem árulják őket. A pályák tele vannak reteszelt ajtókkal, melyekhez szintén készítenünk kell "zárfeltörő forgó izékét", valamint a robbanó távirányítású autókat is magunknak kell összeszerelnünk, már ha használni kívánjuk őket. S ezzel el is érkeztünk a Rage egy másiok nagyszerű eleméhez, a változatossághoz. Bár a főszál nem valami hosszú (kb. 10 óra, ami kimaxolással felküzdhető 20-25-re), többször is érdemes nekiesni, hogy lássuk, eltérő játékstílussal mennyire lehetünk sikeresek. A pályák nagyon jól megtervezettek, simán lehet rajtuk lopakodni és akciózni is, sőt, ha valaki a különböző kütyükben utazik (mint a már említett kisautó vagy a telepíthető ágyú), akár a házilag barkácsolt masináival is sikert arathat anélkül, hogy akár egyszer is meg kéne húznia a ravaszt. A Rage egy okosan felépített játék, ami díjazza a kreativitást, mi több, serkent minket, hogy már a játék elején válasszunk taktikát. Akárcsak a legtöbb RPG-ben, itt is meg kell adnunk egy karakterosztályt: lehetünk szerencsevadászok, harcosok, mérnökök, vagy versenyzők, az ezekkel járó előnyökkel és hátrányokkal. Persze itt nem így hívják őket és az osztályokat ruhák vásárlásával öltjük magunkra, de a lényeg egyértelműen a szerepjátékos behatás növelése, ami egyébként roppant jól áll a Rage-nek. Komolyan sajnálhatjuk, hogy a texasi srácok FPS-t és nem valami Fallout klónt készítettek.

A járművek jól néznek ki és öröm száguldozni velük
Amikor épp nem küldetéseket oldunk meg vagy a boltokban rontjuk a levegőt, akkor autózunk, versenyzünk és egyéb minijátékokkal ütjük agyon az időt. A Rage négyféle járművet ismer, melyeket a sztori bizonyos pontjain kapunk meg, s melyek természetesen fejleszthetőek, igaz, ehhez nem pénz, hanem versenyjutalom szükséges. A versenyzés a Rage-ben elég kidolgozott, máskor egész játékok jelennek meg így. Van itt minden a sima időfutamtól a rakétás raliig, és meg kell mondjam, roppant szórakoztató az egész. Ugyan a járgány fejlesztése a fő sztoriban tulajdonképpen szükségtelen, a sivatag tele van veszélyes kocsikkal furikázó banditákkal, akikből minél többet lövünk ki, annál több jutalom üti a markunkat. A vadászathoz pedig nem árt felkészülni, és ezért egyre többször fogunk rajtvonalhoz állni. A többi minijáték ennyire nem kidolgozott, a háromból kettő csak és kizárólag a szerencsén múlik. Vagy azt a kártyát osztja a játék, amit a miénk üt, vagy nem; vagy olyan akciót sorsol a gép, amilyennel túlélünk, vagy nem... egyedül a késes játék lóg ki a sorból, de az meg túlságosan is nehéz.

Ahogy minden RPG-ben, itt is fontos szerep jut a pénznek. Bár a legtöbb küldetés után kapunk némi lóvét és a hulláknál is találni pár dolcsit, a legjobb, ha az elmebeteg tévéműsor Mutant Bash TV kamerái előtt bizonyítjuk rátermettségünket a hullámokban özönlő szörnyekkel szemben. Jó sok pénzt lehet nyerni vele, kár, hogy az életünket tesszük kockára érte. Persze nem mintha olyan drága lenne, sőt, a Rage világában az emberélet nem több egy szívdobbanásnál. Ha meghalunk, de nem ütötték le a HP-nkat a nulla alá, "csak" a klinikai halál állapotába kerülünk, ahonnét egy minijáték segítségével térhetünk vissza. Minél ügyesebben játszunk, annál több életerőt tölt fel a játék és az ébredésünk a körénk gyűlt ellenfelekre is sokkoló hatással van. A Rage egyébként a modern divatnak megfelelően magától tölti a HP-t, így bár van kötszer a játékban, igazából csak Nightmare fokozaton válik hasznossá.

A nehézség egyébként konstans probléma a Rage-ben. Nem tehetek róla, de a játékot még Hard fokozaton is túl könnyűnek éreztem. Ezzel szemben a Nightmare igazi kihívás, így hacsak nem kezdő FPS játékos az olvasó, erősen ajánlom ezen a fokozaton játszani a programot, főleg, hogy az elejétől elérhető.

A mesterséges intelligencia egyszerűen frenetikus, így kell ezt csinálni 2011-ben!
"Oké-oké, értettük, szerepjátékos elemek vannak dögivel... na de akkor miért is FPS?" Én is ezt kérdezném a fentiek után, a válasz viszont olyan egyszerű, hogy már szinte bántja a fület: mert lőni piszok jó! Az arzenál nem lép túl a megszokott ides sémákon, azaz most is van shotgun, pisztoly, géppisztoly (kettő is, az egyik egyenesen a Doom 3-ból), rakétavető és BFG. A különböző lőszerek azonban megbonyolítják a helyzetet, nem is kicsit. Van itt minden a dumdum golyótól kezdve az elektromos és robbanó lövedékig, az igazi ínyenc falat viszont az (egyébként kicsit túlértékelt) íjpuska agykontroll nyilacskája. Az áldozatba lőve mi magunk válunk a test tulajdonosává, ám sajnos az ezért felelős nanobotok egy idő után túltöltődnek és húsvér bombát csinálnak szerencsétlenből – mondanom sem kell, mekkora élmény odatántorogni a többi ellenfélhez és BUMM! A hatás nem marad el.

Ehhez a remek élményhez csak további extrát adagol a pazar mesterséges intelligencia. A különböző típusú ellenfelek mind-mind máshogy viselkednek, ám minden egyes cselekedetük mögött élettapasztalatot lehet felfedezni. A banditák például lőnek ahogy a csövön kifér és eszük ágában sincs összehangoltan cselekedni, elvégre mégiscsak fegyveres csürhéről és nem képzett kommandósokról van szó. Velük ellentétben a Hatóság katonái már egymást fedezve támadnak, segítenek társaiknak, sőt, visszavonulást színlelnek és hátba támadnak. Egyszerűen érezni, hogy ezek az emberek nem kiscserkészek, hanem durva kiképzésen átesett gyilkosok. A mutánsok viszont messze a legjobbak a brancsból. A kisebb példányok villámgyorsak, azonnal a hátunkba kerülnek és szúrnak, vágnak, harapnak. Ráadásul minden tereptárgyra képesek felkapaszkodni, tehát a "na most szembe állok a rohadékkal és pumpálom az ólmot" taktika nem játszik.

Vele is össze fogunk futni és már most mondom, hogy nem fogjuk csipázni...
Szóval adva van egy kiváló arzenál szuper AI-jal és kiemelendően igényes RPG háttérrel. Mi kellhet még? Hát persze, hogy a bossharcok! Vannak. Jók. Hogy többet miért nem mondok? Nos, mert nem akarom lelőni a poénokat. A főellenségek nagyok, veszélyesek is iszonyatosan hangulatos csatákat lehet vívni ellenük. Egyedül amiatt bánkódhatunk - és itt most egy ultra minimális SPOILER következik -, hogy a játék végére nem jutott főboss, hiába készítettek fel bennünket lelkiekben a legrosszabbra. Sőt, a befejezés úgy, ahogy van, rossz, ennél többet érdemelnénk ennyi év után, drága id Software...

Együtt a senki földjén

Az id éveken át volt a többjátékos módok királya, gyakorlatilag mindenki őket másolta az iparban (na meg az Epicet, de ez egy másik történet). Aztán jött a Doom 3 és hopp, pápá, multis trón. Bár sokan találgattak a Rage multiplayerével kapcsolatban, a helyzet az, hogy az id maradt a 2004-ben lefektetett ideológiánál: a lényeg a szóló mód, a multi csak apró kiegészítés. A Rage-ben gyakorlatilag csak kétféle multiplayer van, egy járműves harcos verseny és egy kooperatív küldetésekkel operáló opció. Előbbi egyértelmű, száguldozunk, lövünk, élünk és halunk... tulajdonképpen ez az egyetlen kompetitív mód a Rage-ben, még a klasszikus DM és TDM is kimaradt. A másik, úgynevezett Wasteland Legends már érdekesebb. Itt más játékosokkal karöltve kell végigjátszanunk egy történetet a világ múltjából úgy, ahogy azt a narrátor elmeséli. Azaz megyünk, lövöldözünk és segítjük a másikat. Bár roppant egyszerű az egész, lényegében ez teszi élvezetessé. A Rage ellenfelei nagyon ügyesek és rendesen meg tudnak szívatni, a csapatjáték pedig már szinte szavak nélkül is megy a kiváló pályáknak köszönhetően. Az egyetlen gond, hogy ha elfogynak a legendák, akkor csak az újrajátszásuk marad. Hát igen, jöhetnek a DLC-k.

A járműves halálfutam se rossz, de a Wasteland Legends magasan übereli
Kis búcsúgondolat így a végére a multiról: meggyőződésem, hogy az id nem véletlenül nem akar visszatérni a többjátékos programokhoz. Manapság szinte képtelenség labdába rúgni a megannyi online csoda mellett, a Call of Duty pedig olyan szinten uralja az egész piacot, hogy szinte kár erőlködni. Ráadásul az idnek e téren nincs mit bizonyítania, így hát csak azért, mert a multi meglehetősen kis része a játéknak, nem nagyon fogunk lefaragni a végső százalékszámból.

Futóhomok

Az idet a multin túl a hihetetlen technológiai ugrások tették legendássá. Először megalkották az ál-3D-s FPS műfajt, majd tökélyre fejlesztették a formulát a Doommal, 3D-be ültették az egészet a Quake-kel és közelebb hozták a valósághoz a máig jól kinéző Doom 3-mal. Na és most a Rage mit tud? Alapjában véve az egész játék nagyon jól néz ki. A pályadizájn tökéletes, szó szerint, nincs mit mondani róla. A textúrák a memórialimit miatt kissé homályosak és életlenek, de a remek színkezelés miatt ez nem annyira feltűnő. Ütős azonban a részecske- és speciális effektek brutálisan életszerű megvalósítása. Csak egy-egy konzolos exkluzív cím (hirtelen a Killzone 3 jutott eszembe, meg az Uncharted 3, bár az még nem jött ki) tud versenyre kelni a porral, a tűzzel, a nappal... minden a helyén van, ez a játék egy technikai 5-ös, csillaggal a tetején. Van ám itt még egy apróság: konzolokon ez a gyönyör sziklaszilárd 60 fps-sel fut. Komolyan, akárhány ellenfél legyen is a pályán és akárhányan robbanjanak fel éppen, a sebesség folyamatos, szinte fáj, olyan gyors. Persze van trükk azért itt is, a játék néha csökkenti a felbontást a teljesítmény érdekében, de ez csak pár pillanatra marad úgy, alapból ugyanis adva van a natív 720p. A két konzolon egyébként meglepően egyformán muzsikál a játék, bár PS3-on néha lassabban töltődnek be a textúrák, mint Xbox 360-on (de ehhez utóbbin kell egy teljes install).

Egy biztos: a grafikára szavunk sem lehet, főleg, hogy 60 fps-sel repeszt!
A hangok és a zene szintén kiváló darabok. A szinkron bájosan túljátszott, van benne valami, ami miatt muszáj szeretni. A muzikális oldal szintén pazar, van itt minden a rocktól kezdve a country-ig. S ami a legjobb: a shotgun végre dörren! Emberek, dörren a shotun! Végre egy játék, ahol nem csak pötyögnek a kéziágyúk.

Végszó

Elérkezett tehát, amire mindenki várt: értékeljük a Rage-t! Az eddig olvasható dolgok alapján pedig nem is rosszul, noha tény, a nagyon gyenge történet és a játék végén kihagyott ziccer miatt meg kell húznunk egy egészséges határt. A Rage remek program, mindenkinek ajánlható, aki szereti az FPS-eket és az id utánozhatatlan stílusát. Ez viszont nem jelenti azt, hogy legendát avatunk, vagy hogy műfajt meghatározó darabbal van dolgunk. A játékelemek 99%-át láttuk már máshol és az alap koncepció sem idegen.

Ha éveket vártál az id visszatérésére és hiszed, hogy nincs jobb FPS készítő csapat azoknál, akik kitalálták és tökélyre vitték a stílust, a Rage a Te játékot. Vszont nem több egy nagyon jó programnál, amit érdemes megvásárolni, de ha valaki kihagyja sem kell, hogy a falba verje a fejét. A jelenlegi kaotikus helyzetben pedig ajánljuk mindenkinek figyelmébe a konzolos verziókat, amíg a PC-s helyzet nem tisztázódik.


Platformok: PC, PS3, Xbox 360
Tesztelt platform: PS3, Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

93. head1shot
2011.10.10. 10:36
A grafika addig "gyönyörű" míg közelebb nem megy valaki valami objecthez, mert az a látvány ami akkor fogad emlékeztet a doom2-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. EHyde
2011.10.10. 11:11
Attól függetlenül, hogy milyen jól megy konzolon a játék, és a PCs átirat minőség( telenség)e miatt meg valamint a már felsorolt negatívumok miatt jó esetben 75-80%ot adtam volna a játékra.
Az ok a következő: ugye az értékeléssel minősítjük a fejlesztők munkáját, ami jelen esetben 66% mert a 3platformból kettőn fut rendesen a játék, a harmadik platformra meg kijött egy játszhatatlan konzolport(amit kapásból az IDtől nem várt volna az ember). A másik ok, hogy ha egyik szaksajtó sem áll ki a harmadik platform mellett, és nincs hatalmas sajtóvisszhangja rossz értékelésekkel, akkor a fejlesztők továbbra is lefogják szarni a PCt, ami valljuk be eléggé szánalmas hozzáállás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. Chocho
2011.10.10. 11:24
A teszt nem a konverzióknak, hanem a játéknak szól. Ez van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. Zolti77
2011.10.10. 11:35
Tehát kijön 1 full szar játék PCre ocsmány optimalizációval de adunk rá 88%? Mit is mutat ez hogy de fasza a játék kár hogy játszhatatlan a PC-k 90%-án
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. peterszabo...
2011.10.10. 11:48
Lehet hogy szerencsés vagyok, de semmi hibát nem észleltem a textúrák tizedmásodperces késésén kívül, de azt is csak akkor, ha hirtelen fordultam nagy nyílt területen. Ezt a tegnapi javítás megoldotta, plusz további plusz grafikai beállításokat kapott.
A játék gyönyörű és reccenés nélkül megy a legmagasabb beállítsokkal 2048*1152 felbontásban. Jó gépem van, de nem a sokszázezres kategória, nem tudom hogy gyengébb gépeknél hol kezdenek el jelentkezni a problémák, de én úgy látom hogy a maximum amit felróhatunk neki, az indokolatlanul(??) magas gépigény. Mindenki eldönti maga, hogy melyik játékért éri meg gépet fejleszteni, én ezért megtenném.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. Nurba
2011.10.10. 12:12
Én is megvettem a cuccot és regisztráltam a Steam-re (adtak direkt Steam aktivációs kulcsot)...le is cuppantott majd 21GB-t (szerencsére gyorsan jött)! Ez előtt még feltettem a Rage performance drivert (HD6850 karim van) és elindítottam a játékot. A végeredmény fix 60 fps és csak nagyon kevés grafikai bug (néha észlelek lassú textúra betöltődést, azaz fordulok 180 fokot és a textúra csak 1 másodpercel később jelenik meg a felületen...de ilyet sem sűrűn láttam). Belenyomtam idáig kb 2,5 órát és azt kell mondjam, hogy tetszik, bár tényleg nem mutat semmi korszakalkotó újdonságot. A grafika (1680x1050, 4xAA mellett tolom) összhatásra tényleg szép, de a textúrák elég homályosak közelről (ezért ez nem ér 10 pontot szerintem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. Beatmad
2011.10.10. 12:21
Nem értem ezt a sok szenvedést PC-n. Egy normálisan összerakott, felszoftverezett, beállított gépen tökéletesen megy a patch óta, nvidia kártyákon még a textúra betöltést se látni akárhogy rángatod az egeret, amúgy a patch előtt is teljesen jól ment a 4 soros cfg file-al.
PC-n játszani mindig ilyen volt, kicsit néha szenvedős, állítgatós, kell egy kis hozzáértés, akinek ez nem fekszik játszon konzolon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. ájPon
2011.10.10. 12:21
azt ugye tudjátok hogy az grafikai hibák mind a szar driverket miatt vannak?
ezért nem tud az id tenni semmit, csak várnak az amdrre és az nvidiára. max annyit tehetnek, hogy grafikai opciókat adnak, hogy könnyebben lehessen alakítani a beállításokat személyesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. blacko89
2011.10.10. 12:23
Nekem szaggatott!
Rage drivert letöltöttem, felraktam, játékra update és jó lett a játék, fix 60fps.
(HD6770 512mb)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Jewchanka
2011.10.10. 12:27
Zolti77
Chocho a játékról írt cikket,ami szerintem is megérdemli azt a 88%-ot,mert nagyon jó játék.Attól,hogy sajnos pc-n rosszul van optimalizálva a játék még lehet jó.Előbb utóbb úgyis kiadnak valamit hozzá,hogy menjen rendesen és akkor már lehet te is látni fogod azt a 88%-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Heroes27
2011.10.10. 12:29
Hát igen, nagyon kár, hogy a PC-s verzió ilyen csapnivaló lett. Akik jönnek azzal ,hogy bizony nekik már minden jó és minden fasza, annak mondom, hogy nagyon sokan szenvednek most is, köztük én is, nekem is stabil, minden rendben, de random kifagy a játék. A rage driver nekem speciel nem segített, szinte áll a kép vele, pedig mindent beállítottam, ahogy a nagy könyvben meg van írva.

Az értékelés, meg a KONZOLOS verzióhoz van, tehát Zolti77 és társai, olvassátok el az első oldal alját és minden tiszta lesz. Azt viszont nem tudom, Chocho ki fog-e térni külön PC-s verzióhoz. Mert annyi biztos, hogy az sokkal szebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. Jewchanka
2011.10.10. 12:33
Hát a 10-es látványnál nagyobbat úgysem lehet rá adni,de szerintem ez már így is magáért beszél,mind pc-n mind konzolon.Persze a pc mindig is szebb volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. magerg
2011.10.10. 12:37
ájPon:
"azt ugye tudjátok hogy az grafikai hibák mind a szar driverket miatt vannak?"

Aha, mert az alfa/béta-teszt, meg tipikus nem ezeket a hibákat szokta felfedezni, ugye?
Megy a kamu ezerrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. silentfrog
2011.10.10. 12:40
2007 ben amikor kijött a Crysis akkor arra adtam volna 10 pontot a látványvilágra.
Ha erre is 10 pontot adunk akkor azt jelenti,hogy most az emlitett cim után ez is hozza azt a látványvilágot amit a mai játékok közül kiemeli 10 pontosra az értékelést?
Nekem az max 8 pontot kapna,sok régi játék szebb ennél,ami ráadásul nem is kapott tizest...
A többivel egyetértek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. Jewchanka
2011.10.10. 12:45
Erre szokták azt mondani,hogy saját írói vélemény és teljesen jogosan.Chochonak 10-es érdemel,ahogy szerintem ér annyit,de persze nem mindenki érthet ezzel egyet.Ezért vagyunk egyéniségek,mert mindenkinek megvan a saját véleménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. silentfrog Jewch...
2011.10.10. 12:52
Ezzel természetesen nincs is semmi baj csak az,hogy ha 10 pontot kap egy játék az ugyebár a maximum.
Ha igy nézzük akkor ennél nincs szebb játék? Vagyis ez a legszebb vagyis az egyik legszebb amit kiadtak?
Ott a baj ,hogy a virsli játékokat tulértékelik. Én nem sok 5 pontost láttam.
Persze,hogy egy Global ops commandohoz képest 10 pontos. viszont egy Crysis 2 -höz képest is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Heroes27
2011.10.10. 12:58
jó, de most azt nézd alapul, hogy más más motor. A Cry engine 3 eszméletlen szép, nagyon kelendő, van benne potenciál. De az id tech motor is saját magához képest és összességében nagyon is szép. És ebben is van potenciál, tehát ha 10-et nem is, de egy erős 9-et bőven megér. Amikor az ember a dead cityben van (Chocho biztos alátámasztja), na az a látvány még a crysis 2 ben sincs meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Chocho
2011.10.10. 13:25
Dead City tényleg hihetetlen, még most is borsódzik a hátam miatta.

@silentfrog:

Nálam a 10 pontos látvány azt jelenti, hogy mind művészi, mind technikai fronton a lehető legjobbat nyújtja egy adott hardveren. Itt természetese a dizájn miatt emelkedett 9-ről 10-re, az egyenesen tökéletes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. peterszabo...
2011.10.10. 13:47
Teljesen jogos a 10 pont. Fontos a megfogalmazás: "látvány".

Lehet nagyon jó grafikus motorral, szép textúrákkal is gyenge vizuális értékű játékot alkotni, ha ötlettelen, sok benne az ismétlődés, nem megfelelően használják a színeket (itt pl. minden helyszínhez más színkompozíció tartozik, nincsenek apró részletek amik élővé varázsolják, stb.. Cry-enginees játékok is nagyon szépek, de számomra élettelenebbnek tűnnek, kicsit műanyag hatásúnak.

Ellenpéldának ott van pl. a LIMBO. Sima-semmi 2D-s csoda, mégis szinte szuszog, lemászik a képernyőről, annyira eltalálták a külcsínt...

A Rage-re visszatérve egy szóval lehet kifejezni: brutális. Ezt látványban 2011ben nagyon nehéz lesz überelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Vazzee
2011.10.10. 14:13
peterszaboandras:

Valszeg csak az id fogja tudni űberelni, ha kiadja a beígért textúrapakkot.

10m-nél közelebbről a karaktereken kívül minden rémálom.

Aszeména mákerek közé tartozom. nekem a patch előtt sem volt vele semmi bajom, sőt a patchtől előjött a freeze, de szerencsére nem sűrűn, bár az is több mint a soha.
/gtx460/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. 7ep3s
2011.10.10. 14:33
"Vele is össze fogunk futni és már most mondom, hogy nem fogjuk csipázni..."
En csipaval inteztem el


Btw nekem patch ota tokeletesen megy 768-as gtx460-on, 4gb ddr3, athlonII x2 @ 3.5ghz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. LechooEdy
2011.10.10. 15:01
Ilyen pocsék konzol átiratot nem láttam, ennyi hiba... És igen sajnálom, hogy átiratot mondok, mert az ID mint remek PC játék készítői nagyon elmentek és pocsék optimalizáció, a beállításokról nem is beszélve, és persze, jött ki az update, meg minden driver nyavaja, de könyörgöm, miért nem lehetett egy nappal később kiadni pc-n, letesztelni és kijavítani? Elkapkodott, trehány, konzol játék lett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. XtreemX
2011.10.10. 17:07
Bár konzolon valóban szép a dolog,pc-n szerintem a graf katasztrófális. Mosott,pixeles textúrák mindenhol,ráadásul ehhez képest elég sok vram használat(~850MB). Mintha egy 2008-as játékkal játszanék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. e-beci81
2011.10.10. 17:12
Én már eleve a patch-el néztem meg, de semmi grafikai problémát nem tapasztaltam ati 6850-en a legfrissebb driverrel...ráadásul úgy fut mint egy álom! Négyszeresen élsimított álom, AF-el, full HD-ban. Szerintem meglepően jól optimalizált (vagy jól skálázza magát) az idtech 5 motor, emelem kalapom Carmackék előtt.
A játék is kifejezetten tetszik pár óra játék után, bár valóban igaz, hogy sok újítást nem fedezhetünk fel. Kérdés, hogy egy klasszikus FPS-ben lehet e még egyáltalán újítani forradalmian? Játékmenetben annyira nem, egyedül a környezettel, karakterekkel tudnak játszadozni, és az tényleg mesteri lett. Kicsit biztos elfogult is vagyok, mert megcsömörlöttem már a cod-bf-moh termékektől (inkább nevezem terméknek, mint játéknak, mivel ezeket már nem készítik a fejlesztők, hanem termelik), igazi felüdülésként hat a játék univerzuma rám.
Nem váltja meg a világot, de nagyon kis kellemes és gyönyörű lövöldét hozott össze az id!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. lackoo1111
2011.10.10. 17:14
Tehát kijön 1 full szar játék PCre ocsmány optimalizációval de adunk rá 88%?

Úgy látom valaki nem olvasta el rendesen a cikket .

Tesztelt platform: PS3, Xbox 360
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. thspo
2011.10.10. 17:27
kijátszottam. Ez a játék annyira üres, annyira elnagyzolt és annyira tele van kihagyott ziccerekkel, hogy idén kb. a Duke Nukem Forever okozott még ekkora csalódást - grafika nem minden, fogják már fel a fejlesztők. Ezek a szerencsétlen mario cart szintű, mindennemű realitást mellőző idióta versenyek meg már csak hab a tortán, az meg pláne, hogy a fő szál borzasztóan rövid és még nem is jó... Gyalázat ez egy ennyire várt játéktól és Carmacktól. A technikai dolgokat meg nem is említve a pc verziónál...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. iceblade
2011.10.10. 17:59
thspo: sajnos együtt kell értsek veled, bár még nem vittem végig de ezek a versenyek annyira gagyik lettek sztem is, inkább maradt volna fps rpg elemekkel sokkal jobb lett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Asagrim
2011.10.10. 18:12
Nekem semmilyen elvárásom nem volt a játékkal szemben, és így még többet is kaptam mint amire számítottam. Nagyon kellemes játék, és kellően hosszú ideig lehet vele játszani. Akinek nincs élete és abból áll az egész napja, hogy kockul azt sajnálom, annak egy délután az egész, ha nem foglalkozik a mellékküldetésekkel.

Egyetlen technikai problémába ütköztem, mentések után töltésnél mindig kifagyott, ezt megoldotta 2 perc google, találtam CFG fájlokat megjegyzésekkel, ezeknek a segítségével belőttem a megfelelő grafikai beállításokat, mivel ilyet a játékban nem láttam, ott csak AA volt meg fényerő.

Radeon RAGE driver fix nemhogy javított, még rontott is a grafikán. Habár FPS-t feljebb vitte, nem ritkán elkezdtek nekem a karakterek villogni, és a magasfelbontású textúrák megfelelő töltését is már előzőleg elintéztem a config fájlban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Heroes27 Asagr...
2011.10.10. 18:28
fagyás ellen légyszíves tudnál nekem mondani valamit? Mert engem így random kidobál, és megáll a játék. De szépen fut. Köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. DogTheDog
2011.10.10. 18:32
ajpon:

Azert Carmack nem teljesen arrol beszel,amirol te.[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. xenon77
2011.10.10. 18:51
Érdekes, mer a patch előtt nálam is random kifagyott a cucc, viszont most is.... csak ritkábban. "Cserében" miután be loadolom a játékot jól megy a cucc, a rákövetkező betöltött pályaszakasznál, viszont textúrázatlan lesz a megjelenítés, és ez csak úgy áll ismét helyre, ha kilépek a windowsba és újra indítom a gémet. A következőleg betöltött pályarész, szintén textúrazatlan. Vajon ez mitől van??? Ja és természetesen a játék eredeti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. nalaszi
2011.10.10. 19:50
Én mondjuk ritka szerencsés lehetek ugyanis mindenféle hiba nélkül fut nálam PC -n! Esetleg teszteljétek nálam... Itt egy videó ahol még a config fájl segítségével minden máshogy sajnos hozzá nem férhető grafikai lehetőség is jól fel van húzva!

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. DombovariZ...
2011.10.10. 20:14
NEKEM SE MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGY
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. gunclub
2011.10.10. 20:27
Először nagyon rossz volt,tele volt fagyással,rossz volt a textúra.Fel raktam hozzá az AMD-s drivert.Ezek után már csak mikro lagok voltak.Most felraktam a frissítést hozzá.Tökéletes minden.Nincsenek fagyások.A grafik ahhoz képest h a 6870-t meg se izzasztja szerintem szép
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. yesname
2011.10.10. 21:04
Ha valaki azt mondja erre a grafikára, hogy gyönyörű akkor menjen el szemészhez és ezt komolyan mondom. Nem is kell közel menni semmihez, hogy lássuk mennyire szégyen és gyalázat ez a 5-6 évvel ezelőtti színvonal a textúrák kidolgozottságában és részletességében...
A design az valóban gyönyörű, de ez már más kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Chocho
2011.10.10. 22:17
Jelzem, hogy nagyon off és warezes hsz.-eket törölni fogom.

Köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Steadywarp
2011.10.11. 00:02
igen az updatel és a preview 2 driverel szinte hibátlanul megy csak a kép villogás marad t meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. muli
2011.10.11. 00:38
Azért leírom hogy még a csíra gépemen is tökéletesen megy, még update előtt is!
és kb 0.1 tizen mp alatt megrajzolja a textúrákat ha gyorsan fordulok, elenyésző.
Core2Duo 2.53Ghz, 4GB DDR2, 9600GT 512MB, OS W7 64bit.(nincs húzva semmi)
55-60 fps, 4X AA, 58 fok, GPU használat 88% 430MB, 1680x1050 (iszonyat gördülékenyen fut, nem hittem volna, még egy régi 259.44 Asus Supportos driverral is ugyanúgy)
ja és személy szerint nekem tökéletes a szemem, sztem gyönyörű ez a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Gergosz2
2011.10.11. 02:21
lol csak szerintem egy fallout koppintás borderlands beütéssel?!?!

amúgy jó gamma , csak a fejlesztők nagyon elkúrták itt a pc-s verziót aztán ráfogták a bga driverekre. Ugyan már 2007 óta nem tudták megoldani .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Chocho
2011.10.11. 08:58
"lol csak szerintem egy fallout koppintás borderlands beütéssel?!?!"

A Fallouthoz annyi köze van, hogy itt is Wastelandnek hívják a sivatagot, a Borderlandshoz pedig maximum a járművek kötik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. szacsee24
2011.10.11. 10:10
Ahoz képest hogy 22 giga a játék ,melléküldetésekkel együtt is nagyon rövid
ez belefért volna 1 dvd-be is. De nem rossz játék ,persze az id többet is ki tudott volna hozni belőle így a doomok után. De ez csak az én véleményem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. nalaszi
2011.10.11. 10:12
Koppintásnak azért nehezen lehet mondani elvégre már jó régen fejlesztik illetve maga az id se szorult rá soha a lopásra, de azért a történet több ponton is kapcsolódik a Fallout -hoz (pár erősen spoiler -es dolgot idevéve...) pl. itt is ún Vault -oknak hívják a fegyver és egyéb ellátmány lerakatokat.
A Borderlands -hoz viszont annyira hasonlít az autós közlekedés és harc megvalósítása terén, hogy az már tényleg kínos... Ráadásul az egész loot rendszer is erősen a Gearbox játékára hajaz.
Szóval szerintem sem "nyúlták" ezeket az ötleteket (talán a Fallout egyes történeti elemeit kivéve) viszont amikor kijött a Borderlands el kellett volna gondolkodniuk, hogy ez után nem kellene változtatniuk a Rage -en!

Egyébként a történet sok ponton értelmezhetetlen, de nekem van két kérdésem amire ha választ kapnék már tiszta boldog tudnék lenni.
Egy: Mi a tárkonyos amőbafingért RAGE a játék címe??!! De tényleg. MIÉRT?!
Kettő: Az elején az ARK -unkban rajtunk kívül mindenki halott. Én igyekeztem nagyon figyelni, de ezt komolyan nem magyarázzák meg később? Most tényleg ilyen nulla szinten foglalkoztak a történettel? Ezzel kapcsolatban Chocho megjegyezném, hogy szerintem tévedsz amikor azt írod, hogy az ARK program kudarcba fullad! Én elolvastam az előtörténetet és sehol nem találtam erre utaló dolgot. Elvileg minden megy menetrend szerint. Ami probléma van az egésszel azt meg nem írhatom le mert orbitális spoiler...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. mistagee
2011.10.11. 10:17
Ez a John Carmack is egy képmutató faszkalap. Most magyarázkodik a PC-seknek, hogy értsék meg, nem a PC a fő fejlesztési platform, és ez így van rendjén, közben pedig mutogat a hibás driverekre.
Júniusban pedig még azt nyilatkozta, hogy hatalmas hiba volt a Rage-et konzolokra fejleszteni, mert a PC-ből sokkal többet ki lehet hozni. Teljes cikk itt:
http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=23760
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. gyigyo
2011.10.11. 11:01
Gyönyörű grafika? ti most vicceltek igaz?

Én így értékeltem volna!

Látvány: 3

Hangzás: 6

Játékélmény: 3

Szavatosság: 1

ez 1 nagy fos játék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Simba
2011.10.11. 11:14
"RAGE: A harag napja"
Igen haragos is a PC-s játékos társdadalom. Mert ezt így kiadni szomorú. Nálam Carmack lehúzta magát. Főleg a kijelentései miatt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. and1ao
2011.10.11. 13:37
gyigyo: Te beteg vagy.
Arra nagyon kíváncsi leszek mikor jön az első pc-s patch mert ez így borzalom, tök mind1 milyen kari NV v amd kb a driver is ennyire mind1 ezen gyorsan változtatni kell!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. nalaszi
2011.10.11. 13:43
and1ao: Már van PC -s patch! Majdnem egy giga... Ellenben ez is messze van a tökéletestől mivel van akinél meg ez okozott hibákat megint másoknál meg ez se javította ki a meglévőket. Amúgy meg ahogy írtam nálam tökéletes a játék, hibák nélkül fut! Úgyhogy azért nem igaz, hogy semmin ne menne. És az sem mindegy, hogy milyen videokártyával próbálkozol. nVIDIA -soknak kb. negyed annyi gondjuk van mint AMD -seknek. Állítólag az újabb AMD driverekben hatalmas gondok vannak az OpenGl támogatással és ez okozza azon a platformon a hibák nagy százalékát.

gyigyo: Most akkor olvasni nem tudsz vagy a szövegértelmezéssel van a probléma?! Világosan leírták, hogy ez csak a KONZOL verziókra vonatkozik! Szóval PC verziót egyenlőre nem tesztelték. Konzolokon meg simán ez az egyik legszebb játék ami a piacon van. Más kérdés, hogy egy 2011 -ben csúcskategóriásnak mondható PC ennél jóval többre is képes. Csak amikor az eladások 90% -át a konzolok adják akkor ne csodálkozzunk ha 90% -ban azok érdekei is érvényesülnek. Lehet itt Pc -sként sírdogálni, de ez a helyzet és csókolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. ferencnagy
2011.10.11. 14:00
a játék nem hogy korszerű, de egyenesen béna. lineáris, egysíkú játékmenet, nulla szabadság. mondhatni egy Borderland klón.

összességében és a silány PC játékpiacon ettől eltekintve is ékkő.

egy közepesnek ondható core2duo gépen is simán fut egy normális vga-val
med-end, high-end pc-n pedig egyenesen rohan.

nálam minden gond nélkül megy, se akadás, se driver problémák.
(i5 2500k, 4gb ram, gtx460oc, win7 64bit)

nem vagyok elájulva a játéktól, kb 20 perc játék után töröltem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. balu79
2011.10.11. 14:39
ferencnagy: gondolom jó sok pénzt adtál érte...ennyi gyökeret...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. mistagee
2011.10.11. 15:06
LOL, ferikém, te játszottál a Borderlandsel?!
Függetlenül attól, hogy kinek mennyire tetszett vagy sem, azt senki nem mondhatja rá, hogy lineáris, vagy egysíkú... A szabadságról nem is beszélve. Kétségkívül a játékélmény co-opban az igazi, de ennek semmi köze sincs a fentiekhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. blackknigh...
2011.10.11. 15:56
Háááát ... nemtudom... nem ragadta magával a szívemet, pedig mikor megláttam anno a gamestar-ban, nagyon megtetszett és azóta vártam, de sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: nálam borzasztó sok textúra hiba van pl ami sokat ront. A játék maga nem lenne rossz, de na nem erre számítottam. Látszik és erezni rajta h átirat. Talán a Skyrim...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Stormrage
2011.10.11. 18:27
Lopjuk a Fallout-ot?
Jól csínálod ID!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. reednow
2011.10.11. 19:18
Nem tudja valaki, hogy PhysX-orientált játéknak készült-e?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. dongo84
2011.10.11. 22:49
Nem tudom, hogy itt mit rinyál némelyik ember össze-vissza. Ezt a játékot nem kispályás monitorokra tervezték....ha ennyire nagyra vagytok azzal, hogy szar a grafika, akkor a felszerelésetekben keressétek a hibát, mert FULL grafikán és egy 102 cm-es LCD TV-n....egyszerűen lefolyik a kép a TV-ről, a gyönyörű fény-árnyék játékok miatt. Ez már-már mozis élményt kölcsönös az egész gémnek.
Egy kis monitoron ebből mit sem érezni...kis monitoron egy Full HD-s BenQ 22"-ost értek LED piláccsal...
Jah és más játék közel nem fest ilyen jól a TV-ken....pl JC 2, vagy Mafia 2 sokkal PC-sebb, szögletesebb, plasztikusabb TV-n tolva, ellentétben ezzel a gyöngyszemmel, én emelem kalapom Carmack bácsi előtt. Jó játék ez!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Simba
2011.10.11. 23:06
Dell U2410-em van 24" IPS i7 + GTX470 ennek ellenére csúnyácskák a textúrák közelről nézve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Jewchanka
2011.10.11. 23:46
Ülj távolabb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Chocho
2011.10.12. 07:14
@dongo84:

Azért ne beszéljünk szamárságokat, nálam egy 23 colos monitoron is csodálatosan néz ki a játék (nincs nagy képernyős TV-m).

@Simba:

Igen. PC-n. NEXT!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Adachi
2011.10.12. 08:08
Szerintem iszonyat durván néz ki a játék és csatlakozom azokhoz akik azt mondják h akinél nem így van annak gyenge a vasa vagy a monitorja hozzá. Sajna most még "csak" egy "24" es ASUS monitoron tolom de remélem karácsonyig sikerül félrerakosgatnom egy 80 centis led tv re. Valszeg ott összefogom magam csinálni a látványtól
A driver problémákról meg annyit h nekem az 5850 esem hez kapott cd n lévő driverrel fut a game ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. nalaszi
2011.10.12. 10:27
@dongo84: Bár alapvetően nekem is tetszik nagyon a játék, de a látvány erősen felemás érzéseket kelt az emberben PC -n. Egyrészt a gyönyörű fények és a szinte már-már tökéletes "art design" miatt az összkép tényleg olyan, hogy "majd megszólal", viszont közelről meg egyszerűn ocsmányak a textúrák. Szóval ez a játék PC -n(!) egyszerre csodaszép és ocsmány is egyszerre... Nagyjából az van, hogy a játék szép, de egy közép-felső kategóriás PC tudna ennél sokkal többet is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gyigyo
2011.10.12. 13:07
and1ao és nalaszi

tudok olvasni nekem is megvan xbox360-ra de nem mondanám szépnek már van szebb játék xbox-on sőt volt is... és a játék is unalmas fos kár hogy nem volt demo hogy kipróbáljam akkor nem vettem volna meg az biztos...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Jewchanka
2011.10.12. 19:42
Én ma vettem meg ps3-ra és hát a 27-es led monitoron eléggé szemkápráztató látvány fogadott.Én teljesen megemelem a kalapom az ID előtt(ismét).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. NeoX
2011.10.12. 22:19
Simba! van olyan hozzászólásod ahol nem trollkodsz azzal hogy Neked Dell U2410- monitorod van? ON:Nekem 6950@6970-es kártyám van egy Samu TN+Film paneles 24"-ossal és "fullhádé"-ban gyönyörű és játszható! DE néha 1x rűen kilép. Vki tud róla mikor jön ki az új Catalyst a Rage-hez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Heroes27 NeoX
2011.10.12. 22:28
nem kell új catalyst, 11.6-os vagy 11.8-asat tedd fel. Ezek a bevátlak, nekem az utóbbi. Ezek az újak speciel azt érték el nálam, hogy befagyott a kép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Simba
2011.10.12. 23:30
NeoX: neked meg Dell fóbiád van tudjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. gho007
2011.10.13. 14:25
Én a Catalyst 11.10 Version 2 Preview drivert és a Ragehez tartozó update 1-et telepítettem már vagy 2 napja, és azóta játszok a játékkal, eddig hibátlanul futott és reccenésmentesen megy fullhd felbontásban maximális beállítások mellett 4x-es élsimítással... Szóval szerintem ezeket telepítve nincs gond a pc-s verzióval (ha AMD VGA-d van) ,egyébként tényleg nagyon jól néz ki a játék és igaz hogy semmi korszakalkotó elem nincs benne ,de mégis annyira egyedi a játék hangulata és atmoszférája ,hogy számomra teljesen egyedi élményt nyújt.

Configom: CPU: AMD Phenom II 955 BE, Ram: 8Gb DDR3 1600Mhz,
VGA: AMD Radeon 5850 1GB
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. forelle
2011.10.13. 14:55
hi 5830-hoz van valami recept rage esetén.
akinek ilyen kártyája van és jó neki a gém az ossza meg please.
nekem a régi 11.6 és 11.8 diverekkel megy ugyan de max 25 fps és texturabetöltődéa hiba oldalra nézegetésnél...az új driverekkel meg sem mozdul a gém....help please
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Heroes27 forel...
2011.10.13. 15:16
szia

Nekem 11.8-as driver, Launcherrel indítom, a rage.exe-ben kipipálva futtatás rendszergazdaként és futtatás XP SP3-as kompatibilitással. Nincs cfg fáj és az exe-ben sincs plusz cél adva. Max még a catalíst A. I.-t tedd le alapra. Próbáld meg.

És cache mappa legyen meg a Base könyvtárban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. forelle
2011.10.13. 15:57
Köszi megpróbáltam oldalranézős texturatöltődés hiba még mindig megvan, meg vannak néhol ilyen kék csíkok a tájban, és az fps is jó esetben 25 de inkabb ilyen 10-15.
Ezek neked nincsenek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. forelle
2011.10.13. 15:58
Jah és update 1 neked is rajtvan ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. gho007
2011.10.13. 19:10
Akinek ati kártyája van az próbálja ki a Catalyst 11.10 Version 2 Preview drivert és a Ragehez tartozó update 1-es kombinációt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. forelle
2011.10.13. 19:18
gho007 ez nem általános mert pl 5830-al és a kombinációddal el sem indul a gém...vagyis 1 év alatt lehet betöltene :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Heroes27 forel...
2011.10.13. 19:24
figyelj, nekem is volt olyan. De eltűnt valahogy. a Launcherrel indísd, ami a mappában van! Igen felterttem az update.t

A textura cache az large-on van. A Catalystban minden ki van pipálva, ahhoz nem nyúltam. Mást tippem nincs, nekem megjavult.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. forelle
2011.10.13. 20:53
nah köszi eddig ez a legjobb de fps nem lett több kiváncsi lennék neked mennyi ?
Meg még a textura sem az igazi de javult
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. PengeB
2011.10.13. 21:24
Heroes27 te xp-t használsz??Én nem értem miért nem fut a játék egyes emberkéknél.Van olyan akinek jobb a VGA-ja és nem...Ja és haveromnak régebbi gépével is megy szépen 60 fps-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. exec79
2011.10.13. 22:59
szar optimalizáció? felraktam a patchet, és a laptopomon intel C2D nvidia 230m-el mediumon teljesen jól játszható! Mutass még egy ilyet ami így néz ki és jól fut azon a gépen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MaximumGam...
2011.10.14. 07:56
Emberek nem csak PC én szar a Rage... barátommal ülünk a Xbox360 előtt.. és egyszer csak 30fps ről le esik vagy 2fps re és akad mint állat... ez volt 15 percen keresztül fel is van véve videóra... szóval az egész játék egyszar
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Plebii
2011.10.14. 10:51
Ahogyan már többen is írták, sokan iszonyatosan szarul telepített gépen próbálkoznak és utána írogatnak minden hülyeséget, meg lehúzzák a játékot.

Nekem sincs egy hú de erős gépem, de stabilan 60FPS körül fut. Athlon II x4 620, 5 giga ram, GTX460OC 768. Friss driverekkel, friss DX (annak ellenére, hogy openGL), friss windows és minden a legjobban megy, nincs gond vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Jewchanka
2011.10.14. 17:18
Amúgy,hogy megnyugtassak mindenkit ps3-on is bugos. Fps leesés nincs,mint a boxnál,viszont van textúra töltés,néhol nem is kicsi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. pycur
2011.10.14. 23:17
Nem tudtok ti örülni semminek sem.
Látszik hogy nem C64-en látattok először játékot meg játékautomatákban.
Az egyetlen rejtély a mérete...miért ilyen nagy?
Nálam 800x600ba tökéletesen fut csak az a baj hogy minden olyan óriási.
Odaállok bármihez és nagyobb a monitoron mint a fejem
Amúgy meg szerintem igenis nyomkodjátok a játékot, ha kihalnának a játékok itt hülyülnétek meg mind egy szálig
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim pycur
2011.10.15. 07:59
Szóval mindenki fogja be, mert 29 évvel ezelőtt még ilyen se volt?

Ezt szerintem gondold át még egyszer!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. pycur
2011.10.15. 11:18
Arra gondoltam hogy örülni kéne hogy még van aki csinál játékot PC-re. Rendes lődözős játékot. Mert a kommentelők 99%-a tuti nem tudna hozzá se kezdeni. Tessenek megbecsülni a program készítőket.
Az meg hogy valaki istenként végigrohan a játékon az az ő baja. Játszon inkább LAN partyt botok ellen, az tovább fog tartani nekem a Duke is 1,5 hétbe telt napi 4-5 óra nyomkodással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. thewilder
2011.10.16. 02:27
Most próbáltam ki. Egy szóval tudom jellemezni a grafot, sztorit, játékmenetet, npc-ket, questeket. Segitek: négy betű. Nehogy megvegyétek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror
2011.10.16. 02:42
pycur - hú, tényleg? 800x600-ban tökéletesen fut? Fantasztikus játékélmény lehet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. leonsilver...
2011.10.16. 12:09
Én ma teelpítettem fel. Katasztrófa még véleményt se tudok írni róla mert nem megy.
AMD Phenom 2 555 3,1Ghz 4GB DDR3, HD6850OC 1GB, Win 7 64. Feltetem mindent, hozzávaló DirectX, ATI driver, RAGE patch. Lemegy a videó az elején s mikor kilépek a hibernátorból onnan kész vége. 5secig áll a kép, 2secig szaggatva tudok nézelődni. 1600x1050 felbontáson mindent kikapcsolva. Vsync-et kikapcsolva egy hangyányit javúl a helyzet, akkor 3secig tudok nézelődni s csak 2secig áll a kép. Nem értem. Simán kellene mennie a konfigon. Vki járt hasonló cipőben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Chocho
2011.10.16. 13:00
@MaximumGame2011:

Ennek két oka lehet:

1.: A barátod tört gépen játszik egy béna warezverzióval.
2.: Szimplán hazudsz (a RAGE nem 30, hanem 60 fps-es, látszik, hogy olvastad a cikket).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pycur
2011.10.16. 14:04
Terror: kipróbáltam, fut 1024x768ba is de semmi külömbséget nem látok, még mindíg nagyok a cuccok...szóval a felbontás nem minden. Viszont a textúrakésés nekem is előjött, de nem zavaró hanem inkább vicces. Ránézek hirtelen az asztalra és előbb barna aztán repedezik be a szemem láttára
Érdekes hogy így kiadták. Nem tesztelték volna a játékot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. forelle
2011.10.16. 15:58
Én továbbra is kérnék okosságot 5830-as karcsihoz !!
A legjobb amit elértem eddig a 11.6 és 11.8 driverekkel legalább fut !
De az Fps 10-15 néha 25 és ez a max !! oldalra nézős textúra töltési hiba sehogysem tűnik el !
Akinek 5830 van Win7 64 bit és tud optimális beállítást kérem ossza meg !! THX
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. leonsilver...
2011.10.16. 16:25
ATI karihoz közben találtam egy félmegoldást. Nekem most már fut igaz a textúratöltődés megmaradt.
+jobs_numThreads 0

a játék parancsikonjának az elérési útvonalához adtam hozzá.

60FPS megvan, de retekszar igy is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Squall85
2011.10.17. 10:30
Ezt a real time textúra betöltés a PS3mas Singularity-ben is tapasztaltam. Nem is értettem elsőre, hogy miért ilyen ronda a karakter, aztán hirtelen betöltötte. Ilyet először és eddig csak Second Life-ban láttam, de ott értelem szerűen online jönnek az adatok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csirkefog
2011.10.17. 13:13
Hú, nekem nagyon tetszik, jó a hangulata, igazi "id" játek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. morgyi
2011.10.17. 18:15
Valahol leírták hogy hogy lehet fixálni a textúrafelbontást hogy az engine ne változtassa realtime, az megoldja a dolgokat, másrészt fel is lehet tenni max felbontásra, amivel jóval élesebbek a textúrák.
Én inkább a GPU gyártók hibájára gyanakszom, gondolom az évi 1 (de sztem ez is túlzás) OpenGL-es játék miatt az OpenGL driver nagyon optimalizálva lehet... pláne ha még hozzávesszük azt hogy a Megatexture miatt egy fájlban van tárolva a textúra hatalmas nagy felbontással, ami más pc-s játékban nem igazán fordul elő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mikej95
2011.10.23. 13:21
Csodás grafika 10 ponttal mi?! Amíg le nem töröltem CCC-t addig meg-megakadt, nem lagg volt.(AMDs kártya) Simán megállt mint egy film 5-10mp-re aztán minden ment tovább mint, ha semmi sem történt volna. Egy két textúra meg úgy nézett ki mint amiket odahánytak volna.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Gatee
2011.10.25. 01:07
@mikej95
Igen sok probléma volt ezzel, ezt rá lehet fogni a driverekre vagy az optimalizálatlanságra de ettől még nem a grafikától kell pontot levonni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!