iPon Cikkek

Red Faction: Guerrilla - Lázadás!

Dátum | 2009. 06. 05.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

Mars bolygó, 2120. Közel ötven év telt el az első bányász lázadás óta. A generációkat sanyargató Ultor Corporation már a múlté, a termelőüzemek feletti irányítást az Earth Defence Force (EDF) vette át. Új telepeket építettek, kézbe vették a kitermelést, munkásokat védő biztonsági szabályokat hoztak, és gondoskodtak róla, hogy a bányászok méltó körülmények között dolgozhassanak. Az új tulajdonosok emellett a katonai védelmet is biztosították, bázisokat hoztak létre, és őrtornyokat építettek szerte a vidéken, ha netán valami ellenséges szervezet rá akarná tenni a kezét a milliárdokat érő nyersanyagkészletre.

A nép egy hősért kiáltott - és megkapta
A béke azonban nem tartott sokáig, a földi nagyvállalatok egyre keményebb munkát vártak el az emberektől, a fizetéseket befagyasztották, ráadásul később még a telepek fejlesztésére, és felújítására sem voltak hajlandóak áldozni. A szakszervezet sztrájkot hirdetett, amire az EDF letartóztatásokkal, és katonai akciókkal válaszolt. Ettől a ponttól felgyorsultak az események, a mozgalmat leverték, az embereket fegyverrel kényszerítették a munka folytatására, míg a háttérben újjáalakult a forradalompárti Red Faction terrorszervezet.

A játék során koszos ipartelepek tucatjain fordulunk meg
A játék a Descent alapjaira épül. Az első Red Faction a leállított Descent 4 történetét vette át, ami pedig a sorozat előzményeit dolgozta volna fel, ha időközben a Volitiont nem vásárolja fel a THQ. A 2001-es nyitó epizódban egy Parker névre keresztelt forradalmár bőrébe bújva kellett felvenni a kesztyűt az Ultor Corporationnel, míg a 2002-es folytatásban egy Alias nevű, különlegesen kiképzett robbantási szakértőként harcolhattunk bányászok nyomoráért akkoriban felelős Commonwealth, és az őket védő EDF ellen. A most bemutatásra kerülő Red Faction: Guerrilla főhőse pedig ezúttal nem más, mint Alec Mason bányász, aki bosszút esküdve bátyja meggyilkolásáért, az élére áll az ellenállásnak, és elhatározza, hogy megdönti az EDF egyre elnyomóbb hatalmát.

Míg a sorozat korábbi részeit belső nézetből izgulhattuk végig, a Red Faction: Guerrilla immáron harmadik személyű kameraállást használ. A játékmenet is átalakult, ezúttal egy Grand Theft Auto stílusú sandbox játékot kaptunk, teljesen bejárható világgal, szabad járműhasználattal, és tetszőleges sorrendben felvehető missziókkal. A fő történeti szál az egyes régiók felszabadítására, és az EDF erők megtörésére épül, míg a mellékküldetésekben mindenféle szívességet kell tennünk a szervezetnek, így erősítve a lázadók hatalmát. Itt olyan feladatok várnak ránk, mint épületek, hidak elpusztítása, rabok kiszabadítása, autólopás, konvoj kifosztás, vagy éppen a támadó EDF erők visszaverése, de vannak robbantási mini játékok is, ahol épületromboló tehetségünket csiszolhatjuk. A fő küldetéseket a térkép sárga ikonnal jelöli, míg a szabadon választható mellékágak zölddel jelennek meg.

EDF katona, világító sisakkal, hogy könnyebben észrevegyük
A marsi kolónia összesen hat részből áll, vannak világosabb, sűrűbben lakott területek, és sötétebb, elhagyottabb, autóroncsokkal, és banditákkal teli régiók is. A Parker Sector egy hatalmas ércbánya köré épült, a Dust az EDF és az AmRuKuo vállalat közös területe, szélerőművekkel és egy hatalmas gyógyszergyárral, míg az Oasis az irodai dolgozók, és az AmRukuo erőmű munkásainak az otthona. A külső területeken található a banditák és az EDF csataterületeként szolgáló sivatagos Badlands, a törvényen kívüli Free Fire Zone, illetve a kutatóközpontokkal és irodaházakkal tarkított, szigorúan őrzött EDF központ, az EOS.

A robbanások egyszerűen gyönyörűek
A játék során kötetlenül mozoghatunk a területek között, ha autóra van szükségünk, akkor amolyan GTA stílusban csak el kell venni azt, míg a kifogyott töltények újratöltésére, és a fegyverek fejlesztésére a lázadók főhadiszállásain, a Safehouse-okban van lehetőség. Ha meghalunk, akkor is ide kerülünk vissza, illetve itt lehet még venni különböző felszereléseket is. Az alap fegyverünk az egész játék hangulatát megalapozó kőtörő kalapács, de vásárolhatunk még gépfegyvert, távirányítású bombákat, rakétavetőt, lézerfegyvert, és egy különleges olvasztót is, ami embert, autót, és épületet is pillanatok alatt a semmivé tud varázsolni. A megfelelő pénzmennyiségért cserébe az eszközök tovább fejleszthetőek, illetve lehet még különböző hátra szerelhető cuccokat is venni, például jet packet, vagy rhinót, mely utóbbi nem csak, hogy felgyorsítja emberünket, de segítésével úgy törhetünk át a betonfalakon, mint egy megvadult orrszarvú.

A Red Faction: Guerrilla legnagyobb erejét a Havok implantátummal felszerelt Geo-Mod 2.0 motor adja, ami nem csak, hogy igen szép grafika mellett hatalmas területek megmozgatására képes, de egy teljesen új szintre helyezi a játékon belüli rombolás fogalmát is. Ráadásul ez most nem PR szöveg, az épületek tényleg annyira látványosan amortizálhatóak, mint korábban még egy játékban sem. A kalapács meglendítésével egész faldarabokat törhetünk ki, majd ha elegünk lett az amúgy szerintem megunhatatlan fizikai rendrakásból, akkor csak fel kell rakni pár bombát a ház sarkaira, majd végignézni, ahogy a detonáció téglákra bontja az egészet. De nem csak így tudunk pusztítani, egy kamionba beülve simán bele lehet szállni az épületekbe, majd miután átmentünk a falakon, a visszapillantóból nézhetjük, ahogy egy hatalmas, sűrű porfelhő kíséretében beomlik a tető, maga alá temetve az előbb okozott romokat. Nagyon eltalálták ezt a részt a készítők, a rombolás még sosem volt ennyire élvezetes, hát még az, amit az egyik korai küldetésben ellopható óriás robottal lehet művelni!

Alec Mason, alias KÁOSZ KAPITÁNY!
A hangok terén nem szerepel rosszul a játék, és bár a párbeszédek nem tolmácsolnak mélyen szántó gondolatokat, a szinkronok így is jók, én egyedül az autórádiót hiányoltam csak, néhány hangulatos sláger könnyen megduplázhatta volna az ámokfutás élményét. Az irányítás teljesen korrekt, könnyű mozogni, a járművek jól vezethetőek, nem okoz gondot a célzás se, és a kalapács is jó kezekben van az emberünknél.

Sokan techdemónak csúfolják a játékot, mert csak a rombolás van a középpontban
Két negatívumot tudok felhozni, az egyik, hogy a felszín nem rombolható, hiszen míg egyetlen bombával egy többemeletes házat is ki tudunk belezni, akkor a marsi kőzetnek tízszer ennyi se árt meg. A másik, hogy a játéktér nagyon kietlen, olyan az egész, mintha egy vöröses barna sivatagban lennénk. Bár ez a Mars, és nem lehetnek komolyabb természeti képződmények, mégis ha a fejlesztők bőkezűbben bántak volna az épületekkel, vagy mondjuk lennének szétszórt romok, por födte halottak, és egyéb „díszítő” elemek az út mentén, akkor az is emelné a játék színvonalát. De a hangulat így is fantasztikus, egy igazi marsi GTA-t kaptunk, és ez mindenért kárpótol!

A kampány a mellékküldetésekkel együtt jó hosszú, talán egy hét is kell, mire az ember teljesen kijátssza, utána pedig ott a multiplayer mód, mely szintén remekül sikerült. Online szórakozás közben a régiók egyes elkerített részein harcolhatunk, a szokásos DM, TDM és egyéb módok mellett pedig vannak mini játékok is, ahol a feladat például az, hogy megadott időn belül a lehető legnagyobb kárt kell okozni a városban. A kedvencem viszont, mikor bizonyos pontokat kell elfoglalni, majd megvédeni, és amelyik csapat uralni tudja mindet, az nyeri a meccset.

Pillanatképen a multiplayer mód
Fantasztikus játék lett a Red Faction: Guerrilla, az elmúlt hónapok egyik legütősebb címe, határozottan megéri a vásárlást. Jelenleg azonban sajnos csak konzolokra érhető el, a PC-s megjelenés a fejlesztések miatt augusztus 25-ére csúszott el, de legalább biztosak lehetünk benne, hogy jövőre is jól indul majd a suli-szezon.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. cage1
2009.06.05. 10:54
VISSZA A CIKKHEZ

Nanemáááááá!
Fene pedig nagyon vártam, erre tessék augusztus vége...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Multitask
2009.06.05. 14:37
Megmondom őszintén ettől a grafikától a képek alapján nem vagyok hasra esve. De gondolom majd legalább 4magos gép, 4 gb memóval és 4870 kell az élvezhető játékért. Amúgy dx9ből simán kihozzák ahogy látom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Chocho
2009.06.05. 15:18
Ennek a játéknak nem a grafikája az erőssége, ezt a fejlesztők is elismerték. A dolog oka, hogy a rombolható környezet érdekében kompromisszumokat kellett kötni. Ha valakit a nyers játékélmény érdekel, akkor belátja majd, hogy megérte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Multitask
2009.06.05. 15:28
Brundle: direkt odaírtam, hogy a képek alapján. Hogy alkothatnék a játékélményről, amíg nem próbáltam ki? Majd, ha jön PCre. Addig is arról írok véleményt amiről tudok és akarok. Ez ilyen egyszerű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. trent
2009.06.06. 18:36
Smith166

Akkor sem kell brutál hardver. Egyszerűen az emberek nem tudnak jól gépet össze rakni. Nem várható el hogy mindenki minden nap éjjel-nappal a prohardvert az itcaffét a hwsw-t meg az ipont olvassa mint én... Igazából én is jobban tenném, ha helyette kimennék a szabadba..

De így legalább a haverjaim hozzám tudnak fordulni ha gép kell és nekik nem kell vesződni. Engem meg ez köt le.

Amúgy abban igazad van, hogy az ember olcsóbban játszhat konzolon mint gépen... ugyanakkor az igazsághoz hozzá tartozik az is hogy egy jó konzolhoz nem árt mondjuk egy jó tv is, ami drágább (és/mert többnyire nagyobb) mint egy jó monitor. Az élmény is más... Van, amivel konzolon kényelmesebb játszani, van viszont ami PC-n többet nyújt. Plusz, a gépet nem csak játékra tudod használni, ezért is drágább. A konzol manapság amolyan entertrainment system, míg a PC az amivé te teszed.

(monitorral együtt 160-180 ezer forintnál nem szükséges többet költeni egy gépre ha az ember jól válogatja össze)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jadam92
2009.06.06. 22:46
fel írom a listára.. amit érdemes lehet eredetibe meg venni :Đ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Svindler
2009.06.07. 17:40
Ez igaz, de ettől függetlenül a Havok még támaszthat kellemetlen követelményeket. Augusztusban kiderül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. trent
2009.06.08. 00:05
A konzolosok tábora előbb szánja rá magát egy játék eredeti megvételére mint egy PC-s, ezért nem jön ki ami nem jön ki...

A másik ok persze az hogy Japán a konzolok hazája, ott az emberek szerintem többet is játszanak konzolon mint PC-n, és elég álltalános hogy mindenkinek legyen konzolja anélkül nem lehet élni. Ilyen körülmények mellett a Japánok persze hogy a konzolra fejlesztenek, és gondolom gazdasági okai is lehetnek mert miért ne feljesszünk arra a konzolra amit mi fejlesztettünk ki... bár lehet ez inkább társadalmi indok, fene tudja.

A lényeg hogy több game jönne ki PC-re ha az emberek globális szinten sűrűbben vennének játékot. Mármint ne értse senki sem félre, nincsen bajom a torrentezéssel, sőt, kifejezetten mellette állok... Én csak arról beszélek hogy amit az ember tényleg jó játéknak tart és kedvence, azt igazán megveheti... Attól kicsit undorom támad amikor valaki beleszerelmesedik egy játékba és veri a mellét hogy milyen fasza game, ha meg megemlítem esetleg "igen én így voltam a HL2vel, ezért is vettem meg" rámnéz, és azt kérdi: "Te hülye vagy? Én sose vennék játékot..."

Sok ilyen van. Pláne hazánkban. Szerintem a torrentezésnek megvan a létjogosultsága mert ha nem lenne lehetőségünk torrentezni, akkor nem volna lehetőségünk kellő betekintést nyerni a játékokba sem, és nem volna sanszunk beleszeretni sem ebbe-abba. A letöltött crackelt játék szabadság. A mi szabadságunk. A fent leírtak viszont már egy másik kategóriába sorolhatóak amit hirtelen csak illetlen szavakkal fejezhetnék ki és a régi korok jobbágyságával párhuzamosítható.

A képlet ez: ha valamit sosem vennél meg, sose állítsd, hogy SZERETED.

Well, ha minden ember a földön most megvenné csak egyetlen egy kedvenc játékát PC-re az akkora pénzmozgás globálisan hogy gondolom több név is jönne ki PC-re ezek után.

Amúgy tetszik az a mostanában népszerű üzletpolitika hogy az eredeti játékokat nem jogtiszta vásárlók életét is megkeserítő védelmekkel, hanem DLC-kkel (Downloadable Content) népszerüsítik. Eddig is így kellett volna! A játék élettartamát is növeli, és ami a lényeg, hogy akinek eredeti játéka van, az valóban kapjon többet, mint akinek torrent-edition.

A legtöbb emberben azért alakult ki jogosan a "nem veszek játékot" attitűd, mert nem túlzás azt mondani, hogy néha még jobban is járt az aki csak letöltötte, mint aki megvette. De semmiképpen sem rosszabbul...

Hibás nézet volt eddig, hogy nem voltunk jutalmazva a játék megvételéért, csupán büntetve a letöltéséért... gondoljátok végig amit mondtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2009.09.11. 14:20
Nem kell ráfogni a kalózkodásra, a PC-t így is-úgy is megveszik az emberek otthonra, akkor meg miért ne vetessenek meg velük mégegy , ha játszani akarnak. Ha gépen elintéz az ember mindent, abban hol az üzlet....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Svindler
2009.09.11. 14:29
Abban az állandó gépfejlesztés az üzlet, ha csak hardvereket nézünk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!