iPon Cikkek

Resident Evil: Operation Raccoon City

Dátum | 2012. 04. 04.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Arklay Mountains, Raccoon City. Feketeruhás katonák érkeznek az Umbrella Corporation kutatóbázisára, arcukat maszk fedi, kezükben nagy kaliberű, gyilkos gépfegyverek sorakoznak. A USS Delta Team tagjai ők. Kódnevük Wolfpack. A legmagasabb szintű biztonsági feladatokat látják el, négyen vannak csak, de képesek egy egész hadsereg tűzerejét felvonultatni, csendesen és gyorsan dolgoznak, ha valami igazán fontos dologban kell helyt állni, akkor őket hívják. Most pedig egy minden korábbinál veszedelmesebb helyzet állt elő. William Birkin, az Umbrella egyik vezető tudósa egyenesen az amerikai kormányhoz akar menni a G-Vírussal, a feladat magakadályozni a tranzakciót, és biztonságba helyezni a szérumot. 1998-at írunk, a Resident Evil 2, és a Nemesis eseményeinek idején járunk. A törvény rossz oldalát képviselve.


A Resident Evil: Operation Raccoon City egy alternatív történetet mesél el, az Umbrella Corporation különlegesen kiképzett kommandósainak bőrébe bújva az első sorból nézhetjük végig Birkin átváltozását, és a T-Vírus elszabadulását. A központba való megérkezésünk után az események hamar kicsúsznak a kezeink közül, az Alpha Teamhez csatlakozva először UBSC zsoldosok kereszttüzébe kerülünk, majd élőholtak egész serege lepi el az épületet, s a várost, a kudarc elkerülhetetlenné válik. Ellenségektől hemzsegő épületeken, és utcákon keresztül visz az utunk a megmenekülés felé, a rádión pedig közben megérkezik az új parancs. Tűntessünk el minden bizonyítékot, ami az Umbrella Corporation tudósait kapcsolatba hozhatja a fertőzéssel. Mocskos egy meló ez, de valakinek el kell végeznie, s ha nem lenne elég, hogy a városban ellenséges katonák, és vérszomjas járkálók figyelik minden tettünket, még Leon S. Kennedy is a nyomunkban van.


A játék szakított a Resident Evil sorozat minden eddigi hagyományával, s ez okozza a vesztét is. A túlélő horror stílus csapatjátékos akcióba csapott át, az Operation Raccoon City egy zombikkal teli Gears of War képét mutatja immáron, társainkkal segítve egymást fenevadak ezreit kell átküldenünk a túlvilágra, miközben egy percre sem állunk meg. Ez utóbbit pedig nyugodtan lehet szó szerint venni. A sorozat korábbi részeitől eltérően immáron lehet egyszerre rohanni és lőni, a játékmenet felgyorsult, a szemtől-szembeni harcokat pedig a CQC névre keresztelt harcrendszer tette brutálisabbá. Néhány gombnyomással pofán verhetjük ellenségeinket, lehet késelni, a földön fekvő példányokat pedig addig rugdoshatjuk, míg végleg ki nem múlnak. A klasszikus Resident Evil értékek az akció oltárán merülnek hát feláldozásra, a játékot ezúttal nem is a Konami, hanem a SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation fejlesztéséért felelős Slant Six Games készítette.

Az egyjátékos kampány rendkívül rövid, nehézségi szinttől függően elég 4-6 óra a kényelmes végigjátszáshoz, s a fejezetek se tűnnek annyira összehangoltnak. Inkább sessionnek nevezném őket, mintsem chapternek, minden pálya elején lehet új karaktert, s új fegyvereket választani, fejleszthetjük tűzerőnket és képességeinket, illetve megszabhatjuk azt is, hogy kik legyenek mellettünk. Offline módban a gép irányítja a csapattársakat, a LIVE-ra felkapcsolódva pedig bármikor csatlakozhat hozzánk egy barát, vagy egy idegen játékos, közösen mégiscsak jobb móka ez az egész, csak aztán nehogy fordítva süljön el a dolog, s ők okozzák a vesztünket. A játék a Gears of War mellett egy kicsit a Left 4 Deadre is hasonlít tehát, nincsen összeszedett játékmenete, a történet a co-op kihívásokra fókuszál, s nem arra, hogy továbbvigye, kibővítse a Resident Evil világát.


A USS Delta Teamet hat karakter alkotja, melyből négy indulhat csatába. Lupo a csapatvezető, Four Eyes a tudós, Bertha az orvos, Spectre a mesterlövész, Beltway a robbantási szakértő, Vector pedig a lopakodó szerepét tölti be a csapatban. Vihetnek magukkal egy elsődleges, és egy másodlagos fegyvert, szabadon választva, illetve mindegyiknek vannak különleges képességei is. Az életükről, és a történetükről sokat nem árul el a játék, ezért igazán közel nem fogunk kerülni egyikhez sem, inkább classként, mint karakterként lehet tehát rájuk tekinteni, ami egy újabb hátránya a játéknak. A korábbi Resident Evil kalandokban mindig lehetett azonosulni a főhőssel, őszinte és érzelmes gondolatokat osztottak meg velünk, ezek viszont csak a ravaszt húzzák, meg beszólogatnak, azt is rettenetes akcentussal. Kár értük, pedig itt lett volna a lehetőség, hogy megértsük, és megszeressük az Umbrella Corporationt.

Lehet döntéseket hozni. Az Operation Raccoon City nem tartozik közvetlenül a történethez, sokkal inkább egy amolyan „what if” mellékszálat dolgoz fel, ezért pedig olyan dolgokkal is találkozhatunk, ami egy igazi Resident Evil kalandban elképzelhetetlen lenne, dönthetünk sorsokról és életekről, Leon S. Kennedy a fegyverünk célkeresztjébe néz, s hogy meghúzzuk-e a ravaszt, az csak rajtunk múlik. Nagy szerepe sajnos nincsen a lehetőségeknek, de a linearitásérzetünket árnyalja valamelyest, s nem ez az egyetlen újítása a játéknak. A sorozat pályafutása során most először fordul elő, hogy ennyi ember lesz az ellenségünk, a kormány Spec Ops csapata, a UBSC zsoldosok serege, és az RPD rendőrtisztjei mind minket akarnak megállítani, nem kell hozzá nagy túlerő, hogy megjelenjen a jól ismert „You Are Dead” felirat a képernyőn. Végül, de nem utolsósorban pedig változott a zombikkal folytatott harc is, ha eddig elkaptak minket, akkor az egyenlő volt a halállal, most viszont harapni is tudnak már, ha megfertőznek, mi is zombivá változunk, s egészen addig azok is maradunk, míg a csapattársaink vagy be nem adják az ellenszérumot, vagy egyszerűen fejbe nem lőnek minket.

Az Operation Raccoon City a merőben eltérő stílusa miatt nem lesz a rajongók kedvence, negatív érzelmeinket pedig a játékban fellelhető rengeteg hiba még tovább is dagasztja. A gép által irányított csapattársak rettenetesen buták, nem védenek meg akkor sem, ha közvetlenül mellettük állva éppen egy zombi harapja át a nyakunkat, s nem elég, hogy ők kiborítóan viselkednek, még az ellenségek is hülyék. A zombihordában uralkodó káosz még logikus lenne, elvégre élőholtak mind, ám a katonák is fájdalmasan szervezetlenek, rohangálnak előttünk, befordulnak a sarkon, majd a másik irányból várják a támadást, a fedezék rossz oldalára állnak, egyszerűen élvezhetetlen miattuk a harc. S a játék minket is tud szívatni. Az automatikus fedezékrendszer pocsék, az emberünk két méterről nekicsapódik a falnak, mintha mágnes lenne a zsebében, ha pedig meg akarjuk gyógyítani az egyik elesett társunkat, sokszor az se könnyű, a játék kiírja, hogy tartsuk nyomva az A betűt, ha viszont közvetlenül mellette ott van egy elhagyott fegyver, akkor azt veszi fel, és dobálgatja, ahelyett, hogy gyógyítana. Rettenetes.


Co-op módban a zombivadászat minden hiba és negatívum ellenére jó móka tud lenni, s kellemes lett a frissen bemutatkozott Heroes lehetőség is. A kompetitív multiplayer kihívások sorát erősítő új játékmódban a jó és rossz oldal csap össze, a feladat pedig nem más, mint egymás hőseinek meggyilkolása. Leone S. Kennedy, Claire Redfield, Jill Valentine nagy visszatérésére lehet itt számítani, a halál után van respawn, de minden egyes újjáéledéssel kevesebb életet, és egyre gyengébb fegyvert kapunk csak, a győztes csapat az lesz, aki végleg kinyírja az ellenségeit. A további tartalmakról pedig DLC-k gondoskodnak. A multiplayert az Xbox 360 exkluzív Nemesis bővíti ki, melyben G-Vírussal fertőzött emberi mutánsok is megjelennek, a rövid kampányt pedig a Spec Ops szintén letölthető története duplázza meg. A kormány katonáinak történeti szálát bemutató sztoriban szintén hat karakter körül lehet választani, Willow, Dee-Az, Tweed, Harley, Shona és Party Girl hasonló képességekkel bír majd, mint a mostani hőseink, csak éppen az Umbrella ellen fognak harcolni.

A Hexane Game Engine által biztosított látvány korrektnek mondható. A fény és robbanáseffektek szépek, a város kidolgozottsága szuper, nagy hátránya viszont, hogy az élek recések, maga a játék pedig rettenetesen sötét. Sokszor vakon járunk, s még az ellenséget is csak akkor vesszük észre, ha már a vállunkról kell őt lerázni. A beállítások között lehet növelni a fényerőt, de csak egy bizonyos szintig, onnantól kezdve a tévén kell hangolni, ami felesleges macera, és időpocsékolás. A hangzás egy szinten van a látvánnyal, a hősök akcentusa nem a legjobb, illetve a párbeszédek se valami mélyenszántóak, de jó hír, hogy sok hangot egyszerűen átvettek az előző részekből, aki imádta a Resident Evil 4-et és 5-öt, az fel fogja ismerni őket. Az értékelés szempontjain tovább haladva pedig még a játékélményt, és a szavatosságot is meg kell említenünk. Mindkettő közepest érdemel, a játék nagy csalódás a sorozat rajongói számára, az új stílus és a rengeteg hiba rányomja a bélyegét a hangulatra, a kampány és a multiplayer pedig csak addig él, míg ki nem pörgettük őket, utána nyúlhatunk zsebbe a DLC-ért.

A Resident Evil: Operation Raccon City a sorozat korábbi részeihez hasonlítva nem lett jó játék, megöli a sorozat minden klasszikus értékét, s még az új stílusban se tud maradandót alkotni. A Gears of War és Left 4 Dead keresztezésével egy fantasztikus akciójátékot lehetett volna létrehozni, ehelyett egy buta ellenségekkel, és idióta csapattársakkal teli, egyetlen este alatt kipörgethető vérfürdőt kaptunk csak. Ha a játék neve nem Resident Evil lenne, akkor talán megkockáztatnék neki egy 60, nagyon nagy jóindulattal 70% környéki pontozást, így viszont egy közepest érdemel csak, nem többet.


Platformok: PlayStation 3, Xbox 360, PC (utóbbi májusban)
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. Richard83
2012.04.04. 10:27
Tudtam h egy nagy kalap sz*r lesz. Rossz írányba halad a játékipar.Bemocskolták a játék nevét egy ilyen trashel csak azért hogy legyen aki megveszi.Ennek a játéknak "Shoot the zombies!" vagy "Zombies must die" nevet kellett volna adni akkor hozzá se szóltam volna csak nevettem volna egyet. (azért végig tolom ha nem lesz túl unalmas, monoton)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Heroes27
2012.04.04. 11:39
Ez már kijött???

Meg az értékelés se semmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. homeware
2012.04.04. 12:58
"A klasszikus Resident Evil értékek az akció oltárán merülnek hát feláldozásra, a játékot ezúttal nem is a Konami, hanem a SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation fejlesztéséért felelős Slant Six Games készítette."

Úgy érted CAPCOM és nem KONAMI.

Egyébként a Resident Evil sorozatnak a 4. rész óta SEMMI köze a túlélő horror kategóriához. Egyáltalán. Se nem túlélő, se nem horror hanem színtiszta akció.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Zuzer
2012.04.04. 15:49
Üdv mindenkinek!

Elolvastam ezt a játéktesztet(nem nagyon szoktam ilyesmit olvasni itt) és elég sok negatívumot éltem meg az olvasás közben. Nem akarok fújtatni meg kötedkedni a cikk írójával, de szerintem a Resident Evil sorazat túlélő-horror stílusa nem éppen ezzel a résszel kezdett elkanyarodni a rossz irányba. Nem tudom, hogy mikor csatlakoztál a Resident Evil univerzumhoz, Lawrence_Benson, de ajánlanám figyelmedbe az első három főrész összehasonlítását a negyedik főrésszel. Szerintem a negyedik résszel kezdődött a stílusváltás az eszetlen henteld le az ellenfeleket és mentsed meg a világot stílus, esetleg öld/mentsd meg ezt-azt a személyt(stb...). Én személy szerint már az első 3 főrészt külön kezelem az újabb RE részektől, így képes vagyok nagy ritkán az új részeket is kipörgetni(egy jó barátommal a Resident Evil 5-öt elég sokszor végigtoltuk, de ez csak a CO-OP módnak volt köszönhető), amúgy magamtól csak egyszer játszottam ki a játékot, olyan szar lett(bocs a kifejezésért, jobb szó nincs rá). Szerintem kár lenne a régi főrészekhez hasonlítani bármelyik újonnan kijövő RE játékot, mert így csak csalódni fogsz/fogtok az új játékban. Akkora szakadék van a régi és az új részek között, hogy csak na.(Még írhatnék itt rengeteg példát, de akkor már egy kisebb regényt kéne kezdenem, ezt TI sem akarhatjátok! ). Visszatérve a témához, szerintem ezzel a játékkal is el lehet ütni az időt, kizárólag haverokkal(ezt írom úgy, hogy nincs új generációs konzolom és még nem próbáltam ki a játékot, de már olvasgattam a játékról és néztem pár videót). Ez a játék erre lett kihegyezve, ennyi. Remélem nem veszed sértésnek a hozzászólásomat, Lawrence_Benson. Sok sikert kívánok a további cikkeidhez!

Sziasztok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. hcsa
2012.04.04. 18:10
Megjegyzem, a Silent Hill sorozattal is ugyanezt művelték (Legalábbis Homecoming, az újabb részekhez még nem volt szerencsém).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. hcsa
2012.04.04. 18:12
Még annyit, hogy a játékok is lassan olyanok lesznek, mint az autók: bármelyiket veszed meg, kb. ugyanazt kapod kívül-belül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. lackoo1111
2012.04.04. 20:17
vagy "Zombies must die" nevet kellett volna adni

http://store.steampowered.com/app/204140/

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Lawrence_B...
2012.04.04. 22:52
Zuzer, dehogy sértődök meg, örülök, hogy elolvastad a cikket, és válaszra késztetett. Természetesen ismerem az első részeket, korszakalkotóak voltak a maguk idejében, nekem valahogy mégis a 4-5. rész tempója és hangulata jött be, még ha nem is ugyanazok volt, mint a korábbiak. Az új játékok feladata a mai ízlésnek megfelelni, a régiekhez így nem is szoktam hasonlítani őket, anno elég volt két kockának megmozdulni a monitoron, és a hajunkat letettük a csodától. A Raccoon Citynél is csak azért hoztam fel, hogy lássuk, mennyire eltér már a stílus, ez az új irány pedig nem tetszik. Nem illik a Gears of War hent stílus a survival sorozathoz, főleg nem ilyen silány megvalósításban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Emberfej
2012.04.05. 01:17
Azt hogy rövid az egyjátékos simán sorolhatnátok a pozitívumokhoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Chocho
2012.04.05. 11:40
Zuzer: A 4. rész a másodikkal egyetemben a sorozat legjobbja, szó sincs semmilyen hanyatlásról. Csak épp az ötödik epizód igyekezett biztonságos pályán maradni, és ezért sokan csalódtak benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Samanoske
2012.04.05. 12:12
Konaminak semmi köze a resihez és a 4-5 is jó,csak más,de lépni kellett a 3d felé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Blade0012
2012.04.05. 13:04
"A 4. rész a másodikkal egyetemben a sorozat legjobbja"

This. Ha a negyedik reszre megtartották volna az első három elavult játékmenetét, akkor lett volna hanyatlás. A lehető legprofibb módon reformálták meg a frencsájzt és egyben az egész műfajt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tompika74
2012.04.05. 13:18
Nekem is a 4. rész tetszett a legjobban. Kedvenc játékom azóta is. Grafikát már láttam szebbet , de jobb történetet, hangulatot még nem.
5. rész ímmel-ámmal Csak a neve kedvéért
6. rész? Ez után a cikk után? Ki sem próbálom. Pedig hogyan vártam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. attilagoa
2012.04.05. 14:08
Volt szerencsém ki póbálni a játékot, igazi hentelős game, imádtam hentelni benne.... kb 30 percig, mert aztán unalmas és egysíkú lett régi szép idők, resi 1-3 amikor rohanás közben eléd ugrik egy zombi???? egyből gatya csere amikor csak a helyszin is a frász hozta rám.. most? szépnek szép, de semmi más.... közel sem hozza 1-ik sem azt a hangulatot mint kellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zuzer
2012.04.05. 14:50
Üdvözlök mindenkit, ismét!

Elolvastam a legújabb kommenteket.
Nem tudom, hogy közületek ki játszott a RE1 Remake-kel, de nekem az a játék nagyon bejött.(Természetesen a RE0-val egyetemben! ) Én ilyesmi szintet várnék el az új generációs resiktől is, szerintem ez a két rész hozta a jó öreg hangulatát a resiknek. Sötét helyek, idegtépő zenék és néhány helyen hirtelen rádtörő ellenfelek! Azt nem mondhatja senki szerintem, hogy ezen részek grafikája nem felelne meg a mai szemnek a játékmenet más tészta. Nekem csak az a bajom az új részekkel, hogy nagyon elamerikaisodtak(hú ezt nehéz volt leírni), gondolom tudjátok, hogy mire gondolok ezalatt.

No, ennyi bőven elég volt a kommentnek!
Reméljük a 6. rész jó és még azon túl is jobb lesz!
Sziasztok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. homeware
2012.04.05. 14:58
A probléma ott van, hogy bár a 4. és 5. részek valóban jók a maguk nemében, nem illenek a sorozatba egyszerűen. Semmi nincs bennük ami a régi részekre emlékeztet egy kicsit is. (oké, talán a helyben lövés)
A Biohazard/Resident Evil sorozat nem egy Gears of War féle váll fölötti hentelde volt ugyan is, hanem az egyik legjobb, leg-hangulatosabb túlélő-horror széria az összes részen át. Egy olyan sorozat volt, ahol feladványokat oldottál meg, kulcsokat kerestél, küzdöttél a kevés ammo és életerő párosával, hogy túléld a zombikat.
Ha ilyen szempontból nézed a 4. és 5. részt, egyszerűen nem jók. Nem illenek a sorozatba. Hiába jó akciójátékok. Remélem végre értitek, miért nem szereti őket sok régi rajongó. Pont ezért.
Ha bármelyikőtök is látta mondjuk a 0. részt, vagy az első rész Gamecube/Wii remakejét, az tudja, hogy milyen lehetne a sorozat. Na az lett volna a helyes irány. És ennek fényében elég korrektnek tűnik az értékelése a cikknek, főleg ha hozzáadjuk a sok-sok hibát, figyelmetlenséget is ami a játékot tarkítja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Csiki1991
2012.04.05. 21:07
Arra a nulladik részre tudna valaki adni valami linket, vagy valami? :? engem erdekelne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. homeware
2012.04.06. 00:30
Csiki1991:
http://www.gamespot.com/resident-evil-0/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Csiki1991
2012.04.06. 08:22
homeware: ez PC-re is megjelent? :? Mer jonak tunik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. dragon83
2012.04.06. 10:47
Csiki, sajnos nem. A RE 0 Gamecube-ra jelent meg. Pedig zseniális játék, az egyik legjobb a sorozatban. Kissé alulértékelt, aminek valószínű az az oka, hogy egy kevésbé ismert platformra jelent meg, ellentétben a széria többi tagjával.

Amúgy én is egyetértek azokkal, akik szerint a RE4 indította el a sorozatot a teljes akció irányába. A hangulata meg a főszereplő miatt még szerettem ezt a játékot, és valójában a RE5-tel sem volt semmi bajom, leszámítva, hogy abban már egyáltalán nem volt meg az a hangulat, ami a korábbi RE játékokra jellemző volt. Ez az Operation Raccoon City meg egy förmedvény, örülök, hogy ilyen pocsék lett. Csak azt remélem, hogy üzletileg is bukik, nehogy a Capcom még azt higgye, hogy kifizetődő ilyet gyártani. Az új RE6-ban bízok, mert bár valószínűleg az is akció lesz, a hangulat, sztori szempontjából jó lehet. Mint anno a RE4.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2012.04.08. 19:45
A RE0 pc-n is kíválóan játszható, meg az összes ps2-re megjelent rész is. akit érdekel utánanéz hogy hogyan. Nekem megvan eredetiben még a régi GC-mhez de kényelmesebb pc-n játszani.

Ez a játék gagyinek tűnik, szegényesek a helyszínek, a hangulat se tetszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Silenzio
2012.04.11. 00:10
pdx06: ne légy ilyen kegyetlen, legalább egy hintet adj! No várjunk...

Csiki1991, dragon83: a kulcsszó egy helytelenül halnak tekintett, vízben élő emlősállat, ami a hagyomány szerint igen intelligens. A többiben segít a google.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zuzer
2012.04.12. 12:44
Vigyázzatok, nehogy kopogjon a magyar titkosszolgálat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!