iPon Cikkek

Running with Rifles - Egy életem, sok halálom

Dátum | 2015. 05. 13.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Ruslan Kasparov tizedest nem sokkal előléptetése után találta el egy sorozat miközben jó öreg megbízható AK47-esére támaszkodva megállt egy pillanatra, hogy kifújja magát és elszívjon egy cigit. Utódjával, Pavel Novikovval Emil Göthe kése végzett, aki alattomosan hátbatámadta a mit sem sejtő katonát. Timur Medvegyevet Jack Bush egyik jól irányzott lövése találta el, Iván Gurát egy tank ütötte el, Radomir Dorosh pedig saját ügyetlenségének áldozata lett, mert nem tudta elég messzire dobni kézigránátját. Az emberek hullottak, mint a legyek, de nem volt megállás, az inváziónak tovább kellett folytatódnia. A mindössze két emberből álló Modulaatio Games független stúdió műhelyében készült Running with Rifles az utóbbi idők egyik legszórakoztatóbb izometrikus nézetű többjátékos taktikai shootere, amely azonban nem lesz a vérpistikék kedvence. Karakterünk nem szuperhős, nem cipel magával 10-20 fegyvert, és akár egy lövés is végezhet vele. Aki ebben a játékban ész nélkül berambózik az ellenség közé, arra bizony igen gyors halál vár. Alacsony rangú katonaként csöppenünk bele a három oldal (Greycollars, Greenbelts, Brownpants) között folyó háborúba. Lehetőségeink eleinte még korlátozottak, a fegyverek, gránátok, robbanószerek, hordozható fedezékek és egyebek közül még nem használhatjuk az összeset, de ahogy előrébb haladunk a rangsorban, újabb lehetőségek nyílnak meg előttünk: kérhetünk légitámogatást, extra felszerelést, szakaszunkban is több ember lehet és golyóálló mellénnyel növelhetjük csekély túlélési esélyeinket a csekélynél egy hajszállal többre. Eleinte többször fogunk meghalni, mint a legdurvább túlélő horrorokban együttvéve, de ez nem vesz el a játék szórakoztató értékéből, inkább hozzáad (tényleg nagyon könnyű elhalálozni, nekem már a tutorialban is sikerült, ahol még ellenfelek sem voltak - hát igen, nem célszerű a C4 közelében maradni, amikor robban).
Charlie Batman mégsem volt olyan kemény, mint gondolta
A játék könyörtelen és rávesz arra, hogy tanuljunk a hibáinkból. Az életben maradás és a győzelem kulcsa a helyezkedés, fedezékek mögé bújás, magaslatok és jól védhető pontok elfoglalása. Lopakodni is lehet, ha csendesen, kúszva, görnyedve, fedezéktől-fedezékig haladunk, akkor az MI ellenfelek nehezebben fognak észrevenni. Az éjszaka sötétjében még jobbak az esélyeink, hogy a frontvonalak mögé jussunk és ott lepjük meg az ellenséget, a hangtompítós fegyverek használatával pedig még sikeresebben alkalmazhatjuk a lesipuskás technikákat. Bármilyen stílusban is játszunk, magányos farkasként lopakodva, vagy a frontvonalon harcolva csapatunkkal együtt, egyvalami mégsem fog változni: nagyon is halandóak maradunk, kisebb, vagy nagyobb fogaskerekek a mindenkit beőrlő gépezetben, melyet háborúnak hívnak. A komoly téma ellenére a Running with Rifles egy könnyed és szórakoztató darab, a grafika stilizált, a térképen a helyzetünket egy játék katona jelzi, a pályákon hangyaként rohangászó MI kiskatonák pedig mókás beszólásokkal szórakoztatnak minket. Nem találkoztam még olyan játékkal, amiben ennyire poén lett volna meghalni.
A rövid tutorial után a változatos pályákból álló kampányban, vagy egy-egy gyors meccsben tehetjük próbára magunkat az MI ellen szólóban, a cél a térképen lévő kulcsfontosságú pontok elfoglalása. A történetet nélkülöző kampány inkább amolyan gyakorlótérként és bevezetőként szolgál a játékhoz, amely főként a multiplayerre épít. Ha unjuk a magányos játékot, becsatlakozhatunk egy online kooperatív meccsbe, és még arra is lehetőségünk van, hogy saját offline kampányunkat menet közben bármikor online csatává konvertáljuk. Az online játékmódok közül érdekes módon a kooperatív (Invasion) igazán népszerű, a nyilvános PvP (Dominance) szervereken szinte sosem találkoztam senkivel. Az offline játékmódokban egy-egy csata hossza a nehézségi beállításoktól, a pálya méretétől és taktikázásunktól függ, a könnyed 15 perces csetepatétól akár az órákig húzódó állóháborúig minden lehetséges. Rengeteg beállítási lehetőség áll rendelkezésünkre, ha túl nehéznek, vagy netán túl könnyűnek találnánk a harcot: megadhatjuk az erőviszonyokat, hogy melyik csapat mennyire legyen túlerőben, meghatározhatjuk az ellenséges és baráti MI csapatok lövéseinek pontosságát, a katonák teherbírását, a jutalmak mértékét, és a kezdő xp-nk értékét is. Alapban ugyanannyi esélyünk van meghalni vagy végezni valakivel, mint az MI-nek, és nem lesz könnyű dolgunk a gép ellen sem, mert az ellenfelek általában okosan viselkednek, igyekszenek az oldalunkba, vagy a hátunkba kerülni, fedezék mögé bújnak, vagy visszavonulnak, ha túl nagy tűzerővel találják szemben magukat. Egyedül a járművek irányításával gyűlik meg időnként a bajuk, szűk helyeken előfordul, hogy inkább akadályozzák, mint segítik egymást, ebből aztán elég mókás helyzetek tudnak kialakulni: a sofőrök frenetikusan igyekeznek kikerülni egymást, miközben hangosan felteszik maguknak a kérdést, hogy működik-e egyáltalán a járgányukban a kormány. Amikor beültem egy tankba lövésznek, vagy egy páncélozott járműből kezeltem a gépágyút, akkor viszont meglepően jól teljesítettek a sofőrök, igyekeztek arra menni, amerre lőttem, és többé-kevésbé jól is helyezkedtek (legalábbis addig, amíg látványos robbanás és füstfelhő közepette el nem haláloztunk mindannyian).
A kormány itt sem működik
A játékban található járművek közül a jeepek és kisebb személyszállítók irányítása időnként felér egy rémálommal, velük nemcsak az MI-nek, nekem is gondom akadt, mert kissé túl érzékenyek. A tankok, tehergépkocsik, nagyobb csapatszállítók és a hajók vezetésével viszont nem volt gondom. Az RWR arzenálja egy kis indie játékoz képest gazdag, számos gépfegyver, karabély, shotgun, különböző oldalfegyverek, gránátvető, rakétavető közül válogathatunk, a kiegészítők között pedig szerepelnek hordozható fedezékek, tankcsapdák, gránátok, aknák is. A fegyverek számos tulajdonságukban különböznek, a játék kezeli a tárkapacitást, tűzgyorsaságot, pontosságot, sebzés értékek helyett viszont lövésenként adott százalék van arra, hogy a találat halálos volt-e. Az azonos kategóriákba tartozó fegyvereket jól kiegyensúlyozták, nincs olyan darab, ami mindent überelne, ugyanakkor a finom különbségek gondoskodnak arról, hogy mindenki megtalálja saját kedvencét. Bár a lövések nagyon nagy arányban halálosak multiplayerben, sebesültként van még egy kis esélyünk az életben maradásra, ha valamelyik társunk használ rajtunk egy elsősegély csomagot. Nekünk is érdemes a többieken segíteni, mivel ezért is xp-t kapunk, akárcsak az ölésért, vagy az extra feladatok teljesítéséért (pl. rádiótornyok felrobbantása, szállítmányok elkapása és a saját bázisunkra való beszállítása).
Az AK47-esre mindig lehet számítani
A Running with Riflesben nincsenek mikrotranzakciók, DLC-k, kizárólag saját kitartásunkon múlik, hogy meddig jutunk és milyen fegyverek, páncélok és egyéb felszerelési tárgyak válnak elérhetővé számunkra. A játékra itt-ott még ráférne egy kis finomítás, de ezt valószínűleg meg is fogjuk kapni; a fejlesztők tartják a kapcsolatot a játékosokkal, már az early access során is odafigyeltek a visszajelzésekre, és a végleges verzió megjelenése után is tovább folytatják a darab alakítgatását. Egyetlen nagy hátránynak talán az tudnám felhozni, hogy kompetitív multiplayer meccset keveset lehet találni, de reméljük ez változni fog, ahogy a játékot többen is megismerik. A csaták megtalálásában nagy segítségünkre lehet az RWR Watcher nevű kis segédprogi, amellyel akkor is figyelhetjük a szerverlistát és nyomon követhetjük az online meccseken résztvevők számát, amikor nem fut a játék. Meccset mi is indíthatunk neten, ez lehet nyilvános, vagy akár privát is, ha épp a haverokkal szeretnénk egy jót szórakozni. A játék ára Steamen 14,99 Euro, ha több példányt veszünk egyszerre, akkor kedvezményt kapunk és 46,99 Euroért 4 példányon osztozhatunk barátainkkal. Szerintem ennyit mindenképpen megér a darab, de aki nem biztos benne, hogy tetszik-e majd neki, az ingyenesen kipróbálhatja a demót. Érdemes végigböngészni a kézikönyvet is, rengeteg hasznos információt tartalmaz a játékról, akárcsak a hivatalos oldalon található fórum, ahol szintén sok tippet és trükköt olvashattok. Platformok: PC (Windows, Linux) Tesztplatform: Windows PC (Steam) Értékelés: 8/10
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Shinjiii
2015.05.13. 09:03
Érdekesnek tűnik, ki kellene próbálni. Majd egy lakciónál megveszem, alig várom a köv.. steam leárazást!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Shinjiii
2015.05.13. 09:03
Ah, dupláztam, ócska céges internet, e bejegyzésem töröljétek légyszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Fratello
2015.05.13. 09:06
Hehe, Battlefield Mini, nekem a képek alapján a Toy Soldiers és a Commandos szerelemgyerekének tűnik, tuti kipróbálom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. benczeb90
2015.05.13. 09:48
Nekem valamiért az Army Men RTS jut eszembe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. FaL
2015.05.13. 10:44
Bocsi, nekem a cikkből nem derült ki. Az irányítás közvetlen, vagy egérrel klikkelsz ahova menni akarsz?

Jópofa, tényleg Army Men-re hajaz a kinézete, az egy elborult játék volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. JackFeryll
2015.05.13. 14:31
Én megvettem.

Az irányítás közvetlen.
Nem rossz játék, főleg multi.
Nekem viszont 8 óra játék után elég volt. Egyszerűen túl sok olyan játékom van amivel jobban szeretek játszani. (ezt amúgy laptopra vettem, mert azon nem sok játék fut el)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.05.13. 14:40
köszönöm az infot, lehet kipróbálom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii FaL
2015.05.13. 17:09
A videóból viszont tök egyértelmű, hogy WASD mozgás és egér célzás játszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. twollah
2015.05.13. 23:06
Hasonlit az Amigas Cannon Fodderre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.05.14. 09:14
az lehet, de melóhelyen blokkolt a YT és csak ezért most nem keresek proxyt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!