iPon Cikkek

RX Vega 56 és 64 – Egyezzünk ki döntetlenben!

Dátum | 2017. 10. 30.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD némileg idegőrlő taktikát választott, hogy egész évben fenntartsa az érdeklődést az új csúcskártyái iránt. Az év elején tartott egy előadást a Vega architektúráról, majd minden hónapban csepegtetett egy kis információt az érkező kártyákról, hihetetlenül nagy bejelentéseknek beállítva őket, miközben valójában nem lettünk sokkal okosabbak. Ráadásul az egész kezdett egyre inkább csak kínos időhúzásnak tűnni, mígnem végül bejelentették, hogy augusztusban jönnek a kártyák. Azért csak akkor, merthogy szeretnék, ha lenne normális raktárkészlet induláskor, szólt a hivatalos elnézés kérés. Aztán eljött a rajt pillanata és… hazánkba már nem jutott egy darab kártya sem, akkorák voltak a raktárkészletek. Mint kiderült máshol se volt sokkal jobb a helyzet, a hiány miatt az árak az egekben voltak, nekünk pedig másfél hónapot kellett várnunk arra, hogy legalább néhány példány eljusson hozzánk (de úgy látszik ez egy ilyen év, az Intel most ugyanezt csinálja a 8. generációs Core processzoraival). Na de ennyit a dolgok árnyoldaláról, a lényeg, hogy mostanra már választék is van, igaz, egyelőre mind csak átmatricázott referencia kártya, az egyedi megoldások még nem futottak be.
Mivel rengeteget foglalkoztunk vele, így az architektúra újításain csak címszavakban mennénk át ezúttal. Megjelent a High-Bandwidth Cache Controller (HBCC), ami a memóriakezelést intézi, például a takarítást is, amit az erőforrás-igénye miatt ritkán tesznek meg a játékok motorjai. Ennek hiányában pedig a végeredmény jóval nagyobb memória-terület lefoglalása, mint amennyi indokolt lenne. Az AMD a HBCC előnyeit a Deus Ex: Mankind Divideddel demózta anno, amiben mesterségesen lekorlátozták egy Vega alapú kártya elérhető memóriáját 2GB-ra, és még így is jól futott a játék (ami egyébként nagyon memória-zabáló tud lenni). Megérkezett a DX 12.1 feature level támogatás, az L2 gyorsítótár a duplájára nőtt a Fury-hoz képest, az FP16-os pontosságú számokkal való matek pedig dupla olyan gyorsan megy az új GPU-nak. A második generációs HBM használatának hála feleannyi modullal is megvan majdnem ugyanaz a sávszélesség, így lehet spórolni a kivezetésekkel, és a köztes réteg (interposer) méretével. Fejlődött a geometriai motor és a videó kimenetek kezelése, de a legnagyobb érdekesség talán az, hogy a Fury-hoz képest felmutatott plusz 3,6 milliárd tranzisztor nagy része a mérnökök elmondása alapján az órajel növelésére ment el (például plusz lépcsők beépítése a futószalagokba, késleltetések elrejtése, stb.).
Három plusz egy kiszerelésben indította útjára az AMD az első Vega architektúrás GPU-t, a Vega 10-et. Ahogy az a táblázatban is látszik, a Vega 56-ot egy kicsit megnyirbálták (56 aktív shader tömbje van), míg a Vega 64 már teljes értékű GPU-val a fedélzetén érkezik. Utóbbiból kétféle léghűtéses modell létezik, az egyik műanyag, a másik alumínium borítást kapott, de az igazi király a vízhűtéses változat, aminek az órajelei is magasabbak egy kicsivel. Cserébe persze szép nagy felára van. Ha az ajánlott fogyasztói árakból indulunk ki, akkor a Vega 56 (400 dollár) a GTX 1070 ellenfele, a Vega 64 (500 dollár) a GTX 1080-é, a vízhűtéses változat (700 dollár) meg… nos, a GTX 1080 Ti-é. Ilyen most sajnos nem járt nálunk, de a Vega 64-es tapasztalatainkból kiindulva, teljesen esélytelen, hogy akár csak megközelítse a Ti teljesítményét, így inkább megmarad különlegességnek.
Tesztkonfiguráció Alaplap: ASUS Z270-P Prime Processzor: Intel Core i7-7700k@4,5GHz Memória: 2x8GB Corsair DDR4-3200MHz Grafikus kártyák: ASUS GTX 1060 6GB Turbo, ASUS GTX 1070 8GB Turbo, ASUS GTX 1080 8GB Turbo, ASUS GTX 1080 Ti Turbo, Sapphire RX580 8GB Nitro, Gigabyte Vega 56 8GB, Gigabyte Vega 64 8GB (mindegyik kártya referencia órajeleken járatva) Tápegység: Cooler Master V850 (850W) Operációs rendszer: Windows 10 64bit minden frissítéssel Driverek: GeForce 387.92, Radeon Software 17.10.1 Frissülő tesztcsomag Úgy gondoltuk itt az ideje frissíteni a tesztjátékok körét, úgyhogy néhány címet kukáztunk az eddigi listánkból. Az Ashes of the Singularity-t azért, mert kevés embert érdekel valójában, hogy mit produkálnak alatta a kártyák (és már elmúlt a DX12 varázsa), a Metro: Last Lightot azért, mert már túl öreg, a Total War: Warhammert pedig azért, mert lecseréltük a nemrég megjelent, kiváló értékeléseket kapó második epizódra.
Az új Warhammer játék nagyon hasonló beállításokkal rendelkezik, mint az első, és ugyanarra a motorra épül, de ezúttal már két benchmark is van benne. Az egyik a csatákat szimulálja, a másik a világtérképen mászkál. Úgy vettük észre, hogy előbbi egy kicsit jobban izzasztja a kártyákat, ezért ezt választottuk a tesztjeinkhez. Összehasonlítottuk a DX11 és DX12 alatti sebességeket is a kártyákon, természetesen Ultra minőségi beállítás mellett, elvégre csúcskártyák kerültek a szorítóba.
A másik új belépőnk a szintén elég friss Middle-earth: Shadow of War. Bár objektíve nem a legszebb játék, de behoz plusz egy motort a tesztek közé (Lithtech) és elég nagy rajongóbázisa van. Raádásul beépített benchmarkkal is rendelkezik, ezért külön pirospont jár neki. Tervben van még az új Wolfenstein felvétele is a listára, hogy legyen egy Tech 6 motoros címünk, és ha jól sikerül, a Star Wars: Battlefront 2 is bekerülhet az állandó tesztek közé (de ötleteket is szívesen veszünk). Szintetikus tesztek A következő néhány oldalon játéktesztek garmadájával jövünk, de előtte egy kis 3DMark. Mindig kíváncsian várjuk, hogy a mostanában sok helyen lenézett szoftver végeredményei mennyire hasonlítanak majd a játéktesztek átlagához, most is érdemes lesz összevetni a két diagramot.
Az első néhány tesztben elég szépen teljesítenek a Radeonok, az egyetlen kakukktojás a GTA V, amiben teljesen elvéreznek a konkurenciához képest.
Ezen az oldalon már elég vegyes a kép. A Shadow of War új versenyző, és maximumra tekerve, a HD textúrapakkal azt mondja magáról, hogy 8 giga felett kér memóriát, de igazából még a GTX 1060-as 6GB-jával is elvolt.
A Division annyi patchet kapott az utóbbi 1 évben, hogy úgy gondoltuk, érdemes lenne újra megnézni, hogy viszonyul egymáshoz a DX11-es és a DX12-es renderer. Sajnos túl sok meglepetésben nem volt részünk, kb. a papírforma teljesült, a régebbi szabványt a GeForce-ok szeretik jobban, az újat pedig a Radeonok.
Ugyanez a helyzet a TW: Warhammer 2 alatt is, sőt, itt jóval nagyobb különbségek mérhetőek.
Mielőtt véleményt mondanánk az új kártyákról, összesítsük az eddig látottakat. A szintetikus tesztek eredményeit természetesen nem vettük figyelembe az átlagszámolásnál, a Division és a Total War esetében pedig azokat a diákat vettük alapul, ahol mindegyik kártya az általa preferált renderert használta (a galériában ott van az összesítés felbontásonként is).
A cikk címe után valószínűleg senkit sem lepnek meg a látottak. A Vega 64 és a GTX 1080-as hibahatáron belül vannak, de a Vega 56 előnye is csak marginális a GTX 1070-eshez képest. Az azonos árszintek miatt ár-érték arány tekintetében ez így rendben is van, csak hát a kártyák megjelenése között van másfél év. Ráadásul a kriptovaluta-bányászok miatt a Vegák (bár már legalább kaphatóak) nem mindig versenyképesek, néha elég drágán futnak be.
Szóval nem olyan rózsás a helyzet, mint amilyennek sokan remélték, de legalább van végre alternatívája az Nvidia csúcskártyáinak, ami beindíthatja egy kicsit a versenyt. Hogy pontosak legyünk, már be is indult, hiszen napokon belül itt a GTX 1070 Ti, ami a Vega 56-ra válasz. Drágább lesz annál, de a most látottak alapján erősebb is. Hogy mennyivel, az pár napon belül kiderül. (Apró érdekesség a végére: a 3DMark Time Spy eredményei hibahatáron belül vannak az összesített diához képest.)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

133. berelhetor...
2017.10.30. 10:56
Hiába javul az AMD teljesítménye, ha az ára az NV kártyák közelében van, akkor az emberek a biztosabb, bejáratottabb minőséget fogják venni, nem pedig a "sziasztok, rájöttünk, hogy kell videokártyát gyártani pls buy" kártyát.

Agresszíven alá kellett volna árazzák az nv kártyákat, és akkor azzal komoly sikereket érhetek volna el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
132. developer
2017.10.30. 10:59
BReal erre majd emlékezz (PH): "A Vega56 esetén lesznek gyorsabbak a custom modellek, ha egyszer megérkeznek."

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
131. developer berel...
2017.10.30. 11:03
Akkor meg kevesebb a bevételük. Ezért nem lesz jó hosszútávon annak, hogy olcsón adják a Ryzen-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
130. B_Real berel...
2017.10.30. 11:19
Állítólag még így is veszteséggel árulják a kártyákat, ha még alávágnak, gondolhatod mi lenne...

Egyébként ez is csak megerősíti a korábbi teszteket:

a, Vega64-et egyetlen esetben szabad választani a 1080-nal szemben: ha van Freesync monitorod, vagy azt akarsz venni.

b,Vega56-nak nagyobb a mozgástere, hisz alapból gyorsabb, mint a 1070, a célfelbontáson, 1440P-n kb. 7%-kal átlagban. Ha tovább vizsgáljuk az elmúlt hónap játékait, látható, hogy 6 top címből (Forza 7, Evil Within 2, Destiny 2, AC: Origins, Wolfenstein II, Shadow of War) 5-ben a Vega 56 kb. 10-15%-kal veri a 1070-et minimum, AC: Originsben pedig a 1070 szintjén van, ami ahhoz képest, hogy az AMD rosszabbul szokott futni AC játékokban, nem rossz eredmény. Ezen kívül az 5-ből 2 játékban (Evil Within 2 + Destiny 2) a Vega56 a custom 1080-ak szintjén van, ami már csak azért sem rossz, mert a Destiny 2 NV cím volt. De a másik NV címet, a Shadow of War-t is felbontástól függően 10-15%-kal veri). Idén még lesz egy CoD, egy NFS, egy Battlefront 2 és egy Quake Champions a nagy címek közül, ebből a BF2 és a Quake Champions vélhetően jobban fog futni a Vegan, a CoD előző részéből kiindulva itt is jó esély van Vega győzelemre, NFS-ről lövésem sincs. Szóval az ünnepi időszak körüli játékokban nagyon jól szerepel a Vega. Az itthoni árak még magasak, de külföldről (jelenleg Angliából) rendelve, a 2 hozzá csomagolt játék árát levonva a Vega 56 ára szinte forintra megegyezik a legolcsóbb itthoni 1070 árával. Majd ha rájönnek az itthoni kereskedések, hogy 165000 Ft-ért nem fogják venni a Vega56-ot, csökkentik az árat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
129. 8700k
2017.10.30. 11:20
Breal holvagy? Sztem prohardveren az asus strix 64 tesztnél most nagyobb szükség van a jelenlétére.
Jöhetnek az eméletek, meg de megéri külföldről rendelni stb.

/na pont
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
128. hunspirit devel...
2017.10.30. 11:48
Jah meg lesz tuningolva a VEGA56, hogy VEGA64 legyen belőle. A VEGA64-et meg alul kell feszelni, hogy VEGA56 legyen belőle. BReal szerint a világ ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
127. B_Real hunsp...
2017.10.30. 11:53
Ja ja . És elárulom, ezt nem én írtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
126. Meteoreso
2017.10.30. 12:00
Minden az áron múlik-
56-ot nagyon megéri venni akár hibrydnek akár Morfeusszal.
Flesselésel (1100 HBM) alulfeszeléssel hozza az 1080 teljesítményét.

64et akkor érdemes venni ha valaki húzza , EK-val nagyon jó 1750 is is elmegy.

64 AIO-t szerintem nem éri meg venni, inkább az egyedi vizezés legalább 240-es radival.

A 64 LE kártyát meg akkor ha valahol nagyon olcsón látsz és akkor ezüst lesz a backplate az EK-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
125. s_otto
2017.10.30. 12:02
Itt össze foglalták a lényeget, ezért is van egy tucat embernek vega-ja a PH.-n.
Kínlódni a játék eladásokkal, a külföldi garral, eladásnál egyértelmű rossz pont a magyar gar hiánya, ez sokat nyom majd a latban. Főleg úgy, hogy ugyan ezt a teljesítmény probléma mentesebben megkapod, itthon, egy gtx formájában.

https://prohardver.hu/tema/re_az_elso_egyedi_rx_vega_64_rog_strix_mi_mas/hsz_46-46.html

Akinek annyira kell a vega, rendelje meg, vagy várjon a magyar árak esésére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
124. hunspirit B_Rea...
2017.10.30. 12:02
Leírom magyarul hátha megérted.
A Vega64-nél azért sírtatok, hogy jó kártya ez, csak alul kell feszelni és akkor keveset fogyaszt, de nem veszít sokat teljesítményben.
A Vega56-nál meg az a mantra, hogy meg kell venni, meg kell húzni, rá kell rakni a 64 biost és akkor hozza a 1080-at (persze a fogyasztás meg akkor megnő). Szóval el kéne dönteni, hogy Jobb teljesítmény, szar fogyasztás vagy gyengébb teljesítmény és jobb fogyasztás. Persze van egy olyan opció hogy jó fogyasztás jó teljesítmény (bónusz normális driver), úgy hívják: NVIDIA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
123. developer B_Rea...
2017.10.30. 12:06
Ez az, flasheld a bios-t, égjen a kártya, vesszen az ANGOL garancia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
122. hunspirit
2017.10.30. 12:08
Meg minek vegyen az ember már Vegát amikor több mint egy éve hozza ezt a GTX1070 meg 1080 jobb fogyasztás jobb driverek stb mellett. Kijön a Volta nemsokára aztán kb. trabantnak tűnik majd mellette az "új" vega.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
121. B_Real hunsp...
2017.10.30. 12:11
1. Mindig azt írtam, hogy Vega64-1080 összehasonlításban CSAK akkor éri meg Vega64-et venni, ha Freesnyc monitor játszik. Azt természetesen leírtam (mivel a Techpowerup részletes tesztjéből kiderül), hogy átállított BIOS-szal kb. 50W különbség jön ki a 1080-hoz képest úgy, hogy teljesítményben veszít 2-3%-ot). Szóval még alulfeszelés sem kell, csak a BIOS átállítása. Én soha nem írtam róla, hogy jó kártya. Ne hazudj, azt nem szeretem.

2. Vega 56-ot nem kell húzni, nem kell rárakni Vega64 BIOS-t. Használod úgy, ahogy van, és veri a 1070-et (mivel az az ellenfele, ugyebár).

3. A driveres rúgózásodat pedig inkább hagyjuk, jelenleg az a helyzet, hogy pár hónapja a Watch Dogs 2 nem indul el a WHQL NV driveren. Igen-igen, húszszor jobbak a driverei!

"jobb fogyasztás jobb driverek "

Akkor vegyél 1050-et. Annak még jobb.

9. s_otto: A lényeg, hogy nem egy példa van arra, hogy megrendelték külföldről a kártyát.

Edit: Parancsolj, itt a játék nélküli Vega56, 390 fontért.

11. developer: Tehát szerinted én azt mondtam, hogy flashelni KELL? Atya ég... Arra akartam rámutatni, hogy a Vega56-ot lehet húzni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
120. girhes89
2017.10.30. 12:13
En AMD parti vagyok, de lassuk be, ezeket a vega-kat elqurtak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
119. B_Real
2017.10.30. 12:32
Svindler: A Division és a TW: W2 eredményeknél duplázva lettek a TW grafikonok, nincs Division.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
118. s_otto B_Rea...
2017.10.30. 12:35
Persze hogy van példa, nem tudom mit akarsz ezzel. A gond nem ez, hanem a hátrányait nézve egy külföldi vételnek, fölösleges hiszen megvan itthon is ugyan az forintban, csak másik gyártótól.. Nem akarom ismételni az előbbieket, elég komoly érvek.

Azért nézzük meg azt is kik vettek... nem akarok neveket felhozni, de azért a hozzászólásaikból az jött le nem az érvek döntöttek, hanem a fanatizmus

Ha már külföldről, akkor ez is alternatíva: https://www.evga.com/products/productlist.aspx?type=0&family=GeForce+10+Series+Family&chipset=GTX+1070
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
117. 8700k hunsp...
2017.10.30. 12:37
Az emberi hülyeséget sose becsüld alá.Meg ott a hbm2 ha minden, de minden veszni látszana(HúBa*Meg2!!!),.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
116. developer B_Rea...
2017.10.30. 12:42
"jelenleg az a helyzet, hogy pár hónapja a Watch Dogs 2 nem indul el a WHQL NV driveren."

Arra gondolsz, amire JÚLIUS ÖTÖDIKÉN azonnal kijött a hotfix?

Minket nézel hülyének? Vagy nem látsz a szemellenződtől?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
115. B_Real devel...
2017.10.30. 12:48
Tény vagy nem tény, hogy egy WHQL driveren nem indult el a Watch Dogs 2? Vagy már ezt is megkérdőjelezed? Egész pontosan 5 nap alatt jött rá hotfix. Ha ez nálad azt jelenti, hogy azonnal, oké.

20: Azt bizony észre se vettem, véletlen volt, nem hazudtam. Nincs semmiféle terelés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
114. developer B_Rea...
2017.10.30. 12:50
Hiába kenegeted, hazudtál, mert te folyamatos jelen időben írtad, hogy nem indul el WHQL-en, nem múltidőben. Innentől megy a szokásos terelés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
113. berelhetor... devel...
2017.10.30. 12:53
Jah, ha pl. fele annyi lesz a hasznuk rajta, de 2szer többet adnak el, akkor vezesd már le nekem matematikai műveletekkel, hogy mennyivel is lesz kevesebb a bevételük?

Amúgy meg már így is nem kicsit túl vannak árazva a videokártyák a piacon. Az alapanyag költségük kb. 10-20% át sem tehetik ki a teljes árnak, egyszerűen csak nincs verseny, és a NV annyiért adja amennyiért nem szégyelli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
112. 8700k berel...
2017.10.30. 13:00
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
111. Busterftw berel...
2017.10.30. 13:01
Hogy akarsz 2x többet el adni, ha egyszerűen nincs kártya? Ha tudnának többet csinálni akkor alapból nem lenne ilyen drága. Csak ugye ment megint a kamu marketing a csúszásról meg a raktár feltöltődésről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
110. s_otto B_Rea...
2017.10.30. 13:12
Az első nagy dx12-es cím, a Gears of Wras 4 napokig nem ment a csúcs amd dx12-re kihegyezett karikon.....

Vannak pofonok mindkét oldalt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
109. B_Real s_ott...
2017.10.30. 13:19
Szerintem a Gears of War UE-nel kevered. És nem nem ment, hanem szarul futott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
108. deviant93 berel...
2017.10.30. 13:54
Itt nem az alapanyag és gyártás költségét kell csak figyelembe venni.
Általában a kutatás & fejlesztés költségét is vissza kell hozni, vagy szerinted félszáz mérnök ingyen dolgozik?
10-20% a gyártás, 50% kutatás - fejlesztés, többi árrés és egyéb felmerülő költség, aztán kaszálnak 2 dollárt egy kártyán.
Lesz ott osztalék bőven
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
107. berelhetor... Buste...
2017.10.30. 13:56
persze, persze, akár csak a ramokbol, oh, wait...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
106. Scorpio850
2017.10.30. 14:12
Na sikerült az AMD-nek elérni most egy 2-3 éves kártya teljesítményét! 1080-ra gondolok. És még ezt a kártyát nem is lehet kapni? AHA! Nvidia mindjárt kiadja az új kártyáit ami a 1080 TI-t is elveri! Akkor megint nincs verseny!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
105. developer Scorp...
2017.10.30. 14:17
Várjál mert az NVidia is kapkod mint az Intel, és 1 éve bejelentett kártyát adnak ki nagy kapkodásukban. Így befosatta őket az AMD.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
104. developer berel...
2017.10.30. 14:19
Ha fele akkora haszonnal adnak el 2x annyit, akkor ugyanott vannak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
103. developer B_Rea...
2017.10.30. 14:20
Jó, legyen így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
102. B_Real Scorp...
2017.10.30. 14:22
2-3 éves 1080 = kevesebb, mint 1,5 évvel később jelent meg a Vega64.

nem lehet kapni? Jópár magyar webshopban is elérhető, pl. Iponon.

"Nvidia mindjárt kiadja az új kártyáit ami a 1080 TI-t is elveri" Mikor jönnek?

29. developer: Annyi különbséggel, hogy az NV bejelentette a 1070 Ti-t, és már záporoztak is a custom megoldások. Intelnél meg USA-ban első nap nem volt elérhető a Coffee Lake. Szóval lehet mosolyogni ezen az Intel kapkod dolgon, de mikor volt olyan, hogy kijött egy Intel CPU, és 1-2 napon belül készlethiány volt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
101. RudiSZT3
2017.10.30. 14:57
Ilyenkor amúgy kit próbáltok meggyőzni?
Úgy is mindkét oldalnak igaza van szubjektíve, mindenki alá tudja támasztani a saját állítását bizonyos tényekkel, érvekkel (és persze mindennek az ellenkezőjét is alá lehetne támasztani).
Úgysem fogja egyikőtök sem belátni, hogy a másikótok mondandójában van a több igazság. Durva, hogy mennyi energiát fektettek az itteni háborúskodásba. (Szerintem) sokan pedig olvassuk, és jól szórakozunk. Végül is az is lehet, hogy az egész csak színház, és pont azoknak a szórakoztatását szolgálja, akik nem szállnak be a harcba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
100. Svindler
2017.10.30. 15:21
Elnézést a diagram hibákért (TW eredmények a Division helyén), javítottam őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
99. spdrfx
2017.10.30. 15:25
Az mennyire legit a valosagban, hogy az amd kartyaja ketszer annyi aramot eszik hasonlo teljesitmeny mellett, mit a konkurens?
Ha a tdp re lehet tamaszkodni, es ez igaz, akkor valami megint felresikerult sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
98. berelhetor... spdrf...
2017.10.30. 15:36
Nem sikerült félre. Itt a tél, ezért terveztek bele egy radiátort is.
Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
97. Busterftw spdrf...
2017.10.30. 16:02
Ha ketszer annyit nem is eszik, de azert megfontolando vasarlaskor a kulonbseg.

Masfel eves kartyakat ert be, hol elozi, nagyobb fogyasztassal a "nextgen".
En ilyen uzenettel nem vennek uj kartyat.

En ennyi csuszas utan mar megvarnam a koveketo nvidia szeriat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
96. B_Real Svind...
2017.10.30. 16:57
Köszi!

35. spdrfx: Így néz ki a fogyasztás:




A Vega56 alapon kb. 60%-kal eszik többet, mint a 1070, UV-tal ez a kb. 80W különbség levihető mondjuk 30-40W-ra, tehát kb. 25% különbségre. A Vega64-nek van 2 BIOS-a és 3 alap beállítása, abból a 2. BIOS Powersave módjában 30%-kal eszik többet a 1080-nál, ekkor a balance mód teljesítményéhez képest veszítesz kb. 4%-ot. 2. BIOS Balance módjában kb. 60% a fogyasztás különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
95. spdrfx B_Rea...
2017.10.30. 17:20
Koszi.

Azert ez nem kis differencia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
94. B_Real spdrf...
2017.10.30. 17:25
Nincs mit. Tény, hogy nem kicsi a szakadék, de Vega56 UV-tal, illetve a Vega64 Powersave móddal bőven vállalható a különbség. Vega56-nál legalább az adott, hogy gyorsabb a 1070-nél. Vega64 viszont max egál a 1080-nal, Powersave módban pedig pár százalékkal lassabb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. thestock B_Rea...
2017.10.30. 18:42
Az itthoni kereskedések közül egyről tudom hogy 3-5%-os árréssel dolgoznak. Ha esetleg csökkentenék is az árát, akkor sem lenne releváns. Aztán lehet hogy van olyan cég amelyik megengedheti magának.
Ahogy mondod,itt az ünnepi időszak,és csak ref hűtős verziók kaphatóak. Azért ez így gáz :-/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. katt777
2017.10.30. 18:57
Egyezzünk ki abban, hogy fogyasztásának ismeretében egyik Vega sem alternatíva nV-val szemben, de még teljesítményben sem. Nem lesz ebből semmilyen verseny és áresés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. NorbertAMD...
2017.10.30. 19:06
GTX260-as volt az utolsó NVIDIÁM, azóta csak Radeonok voltak a gépemben, és most úgy néz ki ismét visszatérek, Full AMD-s gépet szerettem volna, de ez a VEGA - Ár (Magyarországi - magyar garival) - Érték - Teljesítmény- Fogyasztásilag szíven ütött, pedig nagyon vártam őket hogy na most igazán csúcskategóriában odacsapnak, ha már R9 290 óta kb csak átnevezések voltak -3xx-4xx-5xx széria...... (R9 290 és 580 között jó ha pl van 15% különbség...) helyette inkább fejleszthették volna korrektebben a VEGÁT... jövő év és jön a 20xx-es NVIDIA, megint hol lesz a VEGA....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. B_Real katt7...
2017.10.30. 19:16
Tehát az, hogy gyorsabb a 1070-nél, nem alternatíva. Oké. Tessék egy fogyasztás:



41. thestock: Én azt nem értem, hogy miért nem a Vega56 customokkal foglalkoznak inkább a Vega64 helyett. Utóbbit el kéne engedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. B_Real B_Rea...
2017.10.30. 19:27
* ez egy Vega64 fogyasztása
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. Busterftw B_Rea...
2017.10.30. 19:30
Overall a te számításod alapján 7%-al gyorsabb. Ami ugyan alternatíva sebességben, de fogyasztással plusz a 1070ti jelenlétében már nem az. Ugyanis egy árban lesz kb vele, sőt néha 1080. Tudom tudom, itt meg ott van 10 darab 390er. Ref kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. Terror B_Rea...
2017.10.30. 19:35
Egyre nehezebb ezt kimagyarázni, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. B_Real Terro...
2017.10.30. 19:37
Miről beszélsz?

46.Busterftw: Tehát akkor az nem szempont, ha 380-390 fontért, 400 EUR-ért van Vega56? Akkor ennyi erővel ne nézzük a 1070-et se, mert bizonyos esetekben van 1070 modell 1080 árban is? 1070 Ti Vega 56 fölött lesz kb. 3-4%-kal. 1070-hez képest 30W-tal növelt fogyasztás mellett. Illetve akkor a 1070Ti-t valami miatt csak kiadta az NV. Nehéz kitalálni, mi lehetett az oka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. csabi02 B_Rea...
2017.10.30. 19:59
Szerintem mindenki csak ennyit vár tőled:

-Az AMD elkúrta a Vegát.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. B_Real csabi...
2017.10.30. 20:09
Hát ha ettől jobb lesz valakinek, akkor parancsoljon: a Vega64-et elkúrták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Resike B_Rea...
2017.10.30. 21:11
A 0.90-0.95 V-nak elég erősen alul-feszelt szaga van.

Főleg hogy pont akkor vett vissza egy step-et a Core Voltage-ból amikor a teszt elindult és a kártya elkezdett zabálni, egészen addig amíg véget nem ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. ThePoweR B_Rea...
2017.10.30. 21:16
Az volt az oka hogy ők legyenek elől teljesítményben. Fogyasztásban így is jobbak és még ott van mellé az elég jelentős tuningpotenciál. Most majd nyomja a sajtó hogy a 1070 Ti elveri a Vega 56-ot. Sima marketing az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Busterftw B_Rea...
2017.10.30. 21:17
Persze hogy szempont, ahogy az is hogy egy napig az 1070-ből 1 napig -16% akció valahol, ahogy lesz az ti-nél is. Ami jó dolog, csak nem erre kéne alapozni egy vitát. Átlag a Vega 56 drágább mint az 1070,van hogy $100-al. Erre könnyű azt mondani, hogy jaja de van most épp 10 darab egyárban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. B_Real ThePo...
2017.10.30. 21:24
Pontosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. hunspirit csabi...
2017.10.30. 21:37
Vérlovagtól ilyet nem fogsz hallani. Elég megnézni ma is mit művelt az iponon meg a ph-n is. Ha beírnád a pornhubon az egyik videó alá hogy gtx1070>Vega56, 5 perc múlva már kapnád tőle az oltást hogy hazudsz és ő azt nem szereti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. B_Real hunsp...
2017.10.30. 22:49
Szerintem aki csak szitkozódni szokott feljárni, és annyit leírni, hogy az nv jobb és kész, az inkább maradjon csöndben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Resike B_Rea...
2017.10.31. 01:56
És szerinted csak FreeSync és G-Sync van a világon?

Megveszed a zöld kártyádat egy hoki monitorral és szépen bekapcsolod a FastSynet ami éppen ugyanúgy ingyenes mint a FreeSync és egyedül egy hangyafasznyit lassabb.
Ha jól limitelsz framerate-et akkor meg egyáltalán nem lassabb.

A másik meg ez az undervolting móka. Szerinted a zöld kártyákat nem lehet alulfeszelni?
50-60%-os Power limittel az én 1080 Ti-om is simán hozza a Vega 56 szintjét 125-150 W-on.
És akkor az egyik legrosszabb perf/watt mutatós zöld kártyát néztük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. csabi02 B_Rea...
2017.10.31. 07:38
Valójában nem gyenge a vega,használható és 1070-1080 körüli teljesítményt nyújt.

3konkrét dolog van amit elbasztak:
-későn jött
-magas fogyasztás
-magas ár (100$/vga árcsökkentéssel is)

Így nincs indok,hogy a vásárló miért vegyen vegát egy gtx helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. beleutomaz...
2017.10.31. 09:11
A Division nem rendes dx12-es jatek. Se a warhammer. Ha csak a Doom (2016)-ot vesszuk alapul ahol az opengl/dx11 vs vulkan-os jatekhoz kulon inditio file-t kaptunk a rendes implementacio vegett akkor ex dx12 alatt is hasonloan kellene fusson. A rajzok viszont egyertelmu uzenetet hordoznak. A Radeonok gyengek, az Nvidianak nincs rendes dx12-es vga-ja, a jatekok meg messze vannak a dx12-tol (foleg a reklamban dx12-esek).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. zseko
2017.10.31. 09:20
AMD-s vagyok, és amd-t is szándékozok (szándékoznék) venni, de ilyenre csak azt tudom mondani már én is: ezt elkúrták.
Egyébként, mire lenne jó váltani egy Giga HD7870OC kártyáról, ha _legalább_ 40% teljesítménytöbbletet várnék? Kisebb különbséggel ugyanis nem látom értelmét (100e-et kidobni az ablakon) kártyát cserélni, a gyakorlatilag átnevezéses szarságok miatt meg nem olyan egyértelmű, hogy mi mennyivel jobb, azaz hogy egy új sorozat erősebb is.
A fő kíváncsiságom azért természetesen az amd-s kártyák, de ezek után már érdekel az nv oldal is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. 8700k zseko
2017.10.31. 09:29
Nekem a 3 gigás 1060 hozza az előző msi 270x gaming crossfire szintjét 90-110%ban ( r9 270x = 7870) (majdnem 3ad fogyasztáson). 1 éve vettem 70 ért kb. Msi armor. Crossfire majdnem 3 évig megvolt (bf alatt jó volt azis) , de a 1060as megváltás volt utána. Crosson iszonyat ingadozott a teljesítmény (pl 23-130 fps között átlag 90), meg akkoriban volt ez a mantlés szerencsétlenkedés stb.
Jövőbe tekintettem, ugy eladtam még bolti garral a 270eket mint a szél.
Ez volt az az időszak amikor bele bele léptek még utoljára a gtx970be merth kitudja mit fog tudni majd a CSAK 3 GIGÁS kártya...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. _DiEGO_
2017.10.31. 09:51
Nem értem , megint mi ez a kárörvendés sokatok számára ?! Jobban érzitek ettől magatokat ? Szégyenteljes rossz magyar dedós hozzáállás . Sajnos ez lett , ez van ebből kell vagy nem építkezni .

Terror (Válasz B_Real üzenetére) 2017. 10. 30. 19:35
Egyre nehezebb ezt kimagyarázni, nem?

Miért ? Nem Ő gyártotta basszus ! Az hogy próbál valaki valami mellett kitartani az picit sem szégyen , sőőőt ... az már más dolog hogy mindenki jobbra számított , vagy ha döntetlen , akkor menne, ment volna NV árak alá .
Akinek nem tetszik nem veszi meg . De most is merem állítani , hogy gazdagok úgyis megveszik , mert szeretné maga látni , hogy mit tud ! Azt ha nem tetszik ára alatt tovább passzolja mert megteheti.

Kamu emberek meg hallgassanak a képzelgéseikkel , valótlan félrevezető állításaival, értelmetlen trollkodásaik már eltúlzottak. Kinek nem inge nem veszi magára, max kényszerérzésből mégiscsak reakcózik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. 8700k _DiEG...
2017.10.31. 09:53
Szerintem ezzel csak az a nagy baj, hogy olyanról próbál meggyőzni másokat amit még maga sem venne meg. Ez itt a nagy baj Diego.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Xeper 8700k
2017.10.31. 10:03
Igen, CSAK 3 gigás, ami jelentős manapság. Visszaváltottam 1070-ről 970-re, ami elvileg kb 30% visszaesés, de 4k-ról 1440p-re kellett visszaváltanom (2,25* kevesebb pixel), és még egy csomó beállítást vissza kellett venni, hogy hasonlóan fusson a Shadow of war. 3,5GB körüli memóriát enne (plusz ugye a nem hatékony memóriakezelés), de szemmel láthatóan nincs elég a 970-en, ami papíron 4GB.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. _DiEGO_ 8700k
2017.10.31. 10:04
Még egy hsz -ében sem láttam , hogy valakinek is írta volna , hogy mit , azaz ki mit vegyen ! Ellenben másoktól igen ...

Idézet:

Mindenki attól különleges, hogy különböző ! Szerencsére nem vagyunk egyformák , mások az ízléseink és az értékrendünk. A lehetőségeidhez mérten alakítsd vágyaidat. Semmi sem tökéletes a világon, sokszor lejjebb kell adni a mércét. A becsület ma már nem divat, de még mindig népszerű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Terror Xeper
2017.10.31. 10:15
A 970-es szintje nem a memória miatt kevés 4K-hoz, hanem gyenge az egész úgy ahogy van. A GTX1060 6 vs 3 GB-os verziók közötti különbségből ez simán látszik. De 4K-ra ezek a kártyák nem opciók különben sem. Egy GTX1080 is padlót fog, ha bátor vagy a grafikai beállításokkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. 8700k _DiEG...
2017.10.31. 10:20
Erről már én is hallottam.
http://www.amd.com/en-us/press-releases/Pages/amd-named-a-best-2016dec05.aspx
De azért van pár dolog, ami logikus / célszerű / megéri a pénzt, meg ilyen alapabb dolgok., pl valaki mondaná hogy ússzuk át az atlanti óceánt. Másik meg csinál egy hülye hajót stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. 8700k _DiEG...
2017.10.31. 10:36
Esetleg még így.:
https://www.youtube.com/watch?v=tGPzyDNIW9s
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Xeper Terro...
2017.10.31. 10:46
"A 970 gyenge úgy, ahogy van", az pont az a -30%, amit írtam. Azon felül csak a memóriaigényes játékoknál szakad be a teljesítménye. Ez a kártya kb max FHD-ra való, fölötte kifut a memóriából, és többet lassul, mint indokolt lenne a nyers erejét nézve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. thestock _DiEG...
2017.10.31. 11:37
A gazdag emberek a legjobbat veszik meg,ami a 1080Ti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. beleutomaz... thest...
2017.10.31. 13:36
Gazdag ember Titan Xp-re veri, a gtx 1080ti az kakao. A TitanXp-t is lehet huzni es jobban skalazodik.
Ha nem eleg gazdag egy Titan Xp-hez akkor jobb ha hallgat.
Szerk: http://hexus.net/tech/reviews/graphics/107944-nvidia-titan-xp/?page=13
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. berelhetor... beleu...
2017.10.31. 13:54
A gazdag emberek legalább 4-et kötnek össze belőle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Busterftw beleu...
2017.10.31. 14:01
Viszont huzas nelkul az Titan XP csak par fps-el jobb egy 1080TI-nel, jatekban.

Azt a felarat nem eri meg, a Titan xp letjogosultsaga csak a "legjobb" miatt maradt meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Resike beleu...
2017.10.31. 14:14
Mert szerinted a 1080 Ti-t nem lehet plafonig húzni?
Van akinek 2150 Mhz-en pörög ami vagy 10% még az aftermarket boost órajelekhez képest is.
Ezzel szemben a 1900 Mhz-es Titan XP elbújhat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. B_Real 8700k
2017.10.31. 15:07
Azt a harmad fogyasztást a 270X CF-hez képest gondold át. Jó lesz az félnek is.

57. Resike: Ezt pofáztam, hogy a Vega64 a 1080-nal szemben CSAK Freesync esetén opció. Ezzel a kijelentéssel nem tudom mi a probléma. A Fastsyncedről meg tegnap írtak a PH-s ASUS tesztnél... Ennyit róla. Alulfeszelés alatt nem azt kell érteni, hogy a Vega56 lemegy RX480 teljesítményre, de azért durva, hogy ezt magyarázni kell. Erre te benyögsz olyat, hogy Vega56 teljesítményre levéve a 1080Ti-t beéri 120W-tal. Atya gatya...


60. zseko: 1050 Ti. Az nagyjából 45-50%-kal erősebb a 7870-nél. És még csak 100e Ft körül sem kell költeni rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. B_Real 8700k
2017.10.31. 15:28
r9 270x = 7870

Erről meg annyit, hogy ha te ezt így leírod, akkor azt is le lehet írni, hogy 1070=1070Ti, mert százalékban nagyjából pontosan annyi lesz a utóbbiak között a különbség, mint előbbieknél.

Resike: "50-60%-os Power limittel az én 1080 Ti-om is simán hozza a Vega 56 szintjét 125-150 W-on."

Még azért annyira kíváncsi lennék ezzel kapcsolatban, hogy te ezt gyorsan tegnap ki is próbáltad, mert annyira érdekelt, vagy csak írtál egy jól hangzó értéket?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Terror B_Rea...
2017.10.31. 15:33
Nem lehet leírni, mert az R9 270-esen és a 7870-esen pontosan ugyanaz a GPU van, míg az 1070/Ti-nél nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. B_Real Terro...
2017.10.31. 15:36
Tudtam, hogy ez lesz valakinek az érve, de mint láhatod, én a sebességéről beszéltem:



9% differencia. A 1070-1070Ti között lesz mondjuk 11-12%. Tehát 2-3% eltérés. Brutális.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Terror B_Rea...
2017.10.31. 15:39
Ettől még a 270 és 7870 ugyanaz, az 1070 és Ti meg nem ugyanaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. B_Real Terro...
2017.10.31. 15:42
Én meg nem arról beszéltem, hogy ugyanúgy a Pitcairn XT kódnevén futott a 2 kártya, hanem hogy milyen teljesítmény különbség van köztük... 8700K is az erejére utalt a 7870=270x kijelentésével, nem pedig arra, hogy ugyanarról a kártyáról van szó. Ez alapján pedig tökéletesen igaz a 1070=1070Ti kijelentés is. Ha akarod érted, ha akarod belekötsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Resike B_Rea...
2017.10.31. 16:42
"Ennyit róla."
Most aztán jól megaszontad, így már minden egyből kurva világos lett. A sok bölcsészkar tanoncnak meg fingja sincs arról hogy a FastSync hogyan is működik, de a FreeSync aztán hű de sokkal jobb annál az biztos.

A te fejtegetéseid is pont ugyanakkora nettó baromságok mint ezek.
Hogy majd a FreeSync mennyivel jobban megéri, meg az alulfeszelt 64 már csak 1,5x annyit fogyaszt mint a 1080, meg hogy az áramtöbblet fogyasztás simán elhanyagolható, csak Angliából kell rendelni kikerülve a vámot, lecsalni az adót, feltenni rá egy másik biost, alul/felül feszelni venni mellé egy sokkal de sokkal jobb és olcsóbb FreeSync monitortm (ami csupán azért olcsóbb mert nincsen benne külön chip ami szabályozná a frissítést) eladni a hozzá járó játékokatm várni 6 hónapot a custom modellekre amik nemcsak lassabbak de minő meglepően megint egy kalap szar az AMD BIOS rajtuk és mi vagyunk a hülyék hogy nem látjuk hogy mennyire de kurván megéri mindez hogy egy olyan kártyát kapjunk ami alapból 2x annyit fogyaszt 2x akkora TPD-vel rendelkezik, drágább de még lassabb is. De legalább van rajta HBM2. Igazi mérnöki csoda megint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Busterftw B_Rea...
2017.10.31. 16:45
Nem is tudom melyik a gázabb, egy új szériaként eladott kártyával 7% plusz, vagy egy nevében is csak upgrade 7% plusz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Fzoltan
2017.10.31. 17:44
Szép lassan az 580 csak simán megelőzte az 1060 6G-t, mint ahogy megjósoltam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. csabi02
2017.10.31. 17:59
Most egy Magyar vásárlónak így néz ki a kínálat pl iponon:

-Zotac GTX1070 -142632Ft
-Palit GTX1080 -176501Ft

-MSI Vega 56 -178424Ft

Eladóként mit mondasz,miért éri meg egy vevőnek a vega 56?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Terror Fzolt...
2017.10.31. 18:06
+70% fogyasztásból +2,3% teljesítménybeli előny szerintem reális, ha AMD kártyáról van szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. zseniferna...
2017.10.31. 18:08
Ne haragudjatok már, de kinek kellenek az újabbnál újabb videokártyák? Az userek zöme FB -re, pornózásta meg gagyi kis játékokra használja a gépet szerintem. Azt se tudják mi a CPU vagy GPU vagy RAX register.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. thestock zseni...
2017.10.31. 18:32
Szarkazmus?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. rini
2017.11.01. 08:19
Véleményem ezekről a kártyákról. Nagyon elkésett, sok a fogyasztás a teljesítményhez képest, baromi drága és ráadásul elég kicsi a választási és beszerzési lehetőség. Az elkésett rész alapvetően úgy másfél évet takar, amely idő alatt a konkurencia letakarította a piacot ebben a szegmensben. Csak a fanatikus hívők voltak képesek ennyit várni egy termékre. A fogyasztással kapcsolatban. Egyszerűen sok. Igaz, lehet azzal védekezni, hogy alul kell feszelni és máris jobban néz ki de a probléma ott van, hogy a vásárlók többsége nem egy számítástechnikai guru. Ő használni akarja alap állapotban és nem ilyenekkel vesződni. Másrészt, biztosan annak is megvan az indoka, hogy miért ilyen fogyasztással lapátolják ki őket és nem kevesebb fogyasztással. Én is tudok mondani ilyen indokokat. Sok cég dobott ki ilyen kártyákat de a beszerzése még mindig elég körülményes. Igazából van néhány indok is, ha valaki emellett dönt. Ilyen lehetőség a FreeSinc monitor lehetősége, a modernebb és újabb játékokban való jobb teljesítmény lehetősége és végül a hívők makacssága. A FreeSinc is csak egy szabvány amely alapjában megköti a vásárlók kezét. Szóval FreeSinc monitorod esetén csak és kizárólag AMD-s termékkel tudod kihasználni. Ez miatt semmivel sem tartom jobbnak mint az NV féle G-sinc verzió. Egyedül talán az ár ami jobb. A jobb teljesítmény alapvetően elvárható tőlük az új címekben, hiszen másfél évvel később került piacra. Emiatt sok olyan hardveres és szoftveres dolog kerülhetett bele amely egy másfél év alatt kifejleszthető, így jobban hozzáigazítható az új követelményekhez. A gondja is ez lehet ennek a terméknek ilyen szempontból, hiszen addig húzták, hogy a konkurencia új fejlesztései is már a nyakukra nőnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. s_otto
2017.11.01. 08:21
Nvidia árat csökkent az 1070-en.

http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-reduces-price-of-regular-gtx-1070.html

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Szefmester thest...
2017.11.01. 08:25
Szerintem saját példa..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. s_otto
2017.11.01. 08:29
Az új iMac Pro-ba vega pro vga került, a xeon proci mellé. Ja és 10gbe lan

Nem értem, pedig I.József83 és társai megmondták, értelmetlen.

https://www.apple.com/imac-pro/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. 8700k csabi...
2017.11.01. 09:46
Ez pedig 153k :
EVGA GTX1070 8GB GDDR5 Gaming Hybrid (vizes) 3 év garral.
Legolcsóbb vega levegős kikibájt 56 meg 168e. Viccnek kellemes
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. 8700k s_ott...
2017.11.01. 10:06
De azt tudod miért van benne? Mert veszel egy pc-t és teszel bele egyszerre 10 db 10gbe kártyát hogy kiéld a gbe szenvedélyt, macbe meg nemtudsz max tbolton keresztül. És hogy ne tűnjön gyíknak az x millás gép, gondolom dobtak bele valamit. Egy pcbe meg azt teszel amit akarsz, minden nagy gyártó alapból ad mellé optionalként lehetőséget erre.(Dell/HP/LEnovo workstationhöz stb)
Senkinemmondta hogy hülyeség, csak az ember inkább maga szeret dönteni, és inkább olyat tesz bele az ember amilyet szeretne. Már ha van erre lehetőség. Maceknél az van ami adott, és azt kell szeretni. szokott lenni még 4 db usb port, meg jacdugó meg egy sd kártya slot. Ha lenne rajta egy 10/100 as lan akkor már nagyon vicces lenne. Mondjuk a mac prora is lehetne kötni párat kívülre D 4 db tb 3 port.. akár 12db 10gbe sáv!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. 8700k 8700k
2017.11.01. 10:32
https://www.sonnettech.com/product/twin10g-thunderbolt3.html

ilyenből 4 et rákötsz. Nemtudom pontosan milyen 10gbe van a macben, de szerintem nem hardveres (nem látom az alaplapon hogy lenne hűtés a lan mellett) , ami eleve pénzt nemér.Sajnos egy deka infót nem találok a chippről.Max ha elromlik akkor szokta az apple nyilvánosságra hozni ki hibázott, pl seagate stb Akkor egyből kiderülne ki a gyártó. Lényeg, hogy akinek valóban kell a 10gbe port, az nem fog mezei 10gbe-on dolgozni hanem dob a gépbe minimum egy hardveres kártyát.Egy 5mm*5mm es chipp nem fogja azt tudni mint egy komplett nyáklapos dual 10gbe kártya.Illetve akkor már optikait tesz, mert ott legalább jó az i/o, míg sima etherneten az i/o művelet gyér. .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. s_otto 8700k
2017.11.01. 12:48
Vagy, mert az erre szakosodott piackutató osztály az apple-nél arra jutott, igény van rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. s_otto 8700k
2017.11.01. 13:01
Egyébként ugyan az az intel x550 lan vezérlő van az alaplapomon, mint az átalad "hardveresnek" titulált kártyán. Semmi különbség.

https://www.asus.com/us/Motherboards/X99-E-10G-WS/specifications/

https://ipon.hu/webshop/product/intel_ethernet_converged_network_adapter_x550_t2_bulk/1447919

Nem is értem miről beszélsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. B_Real s_ott...
2017.11.01. 15:03
Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 390-400 $ és EUR, valamint 380 font.

95.: Az Apple már sok mindenre rájött. Pl. arra, hogy az Iphone 4-nél az ideális okostelefon kijelző méret. Azóta 1-2 collt nőtt. Vagy hogy az Iphone 8-at jelentősebb változtatás nélkül kell kiadni a 7-hez képest, és jobban járunk, ha kisebb aksival adják.

84. csabi02: Az eladók akkor is az NV-t mondanák, ha az AMD fele annyiba kerülne. Hidd el.

85. Terror: Az RX480 meg egál a 1060-nal úgy, hogy MSI Gaming X RX480 8GB volt 78-79000 Ft-ért. Ugyanebből a 1060 legolcsóbban 98000 Ft volt. 25% árkülönbség, 0% teljesítmény különbség, +30W
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. s_otto B_Rea...
2017.11.01. 17:31
Aha. Csak az apple az egyik világ legnagyobb vállalata, te meg a panelban kucorogsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. B_Real s_ott...
2017.11.01. 18:10
Nem panelban kucorgok.

Mindenesetre az Iphone8-at szépen beárazták az óriási várakozó tömegek nyitáskor. Illetve a telefon felpuklisodások is öregbítik az Alma hírnevet. Biztos ilyet akart a nép, mert még nem volt ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. s_otto B_Rea...
2017.11.01. 18:24
Igen, ezek szerint elhibázott volt a vega pro az imac pro-ba. Értem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. B_Real s_ott...
2017.11.01. 18:43
Lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. thestock s_ott...
2017.11.01. 19:19
Ez olyan szintű "érvelés" mint a "csinálj akkor jobbat!". Értelmetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. zseko B_Rea...
2017.11.01. 20:34
Köszi! Bár... megnéztem pár tesztet, az alapján jó, ha 25%-al gyorsabb. Legalábbis a nézett tesztek nem győztek meg többről. Valamint olcsóbb is mint az enyém volt, ez se győzött meg. A tom'sHardware (már ha jól értelmezem) szintén kb. azonos szintre helyezi őket. Mindegy, azért köszi, egyelőre úgyis csak platform csere lesz, meglátom mennyit 'fejlődik' Tavaszig ráérek eldönteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. B_Real zseko
2017.11.01. 21:55
Szívesen.

Egészen biztos, hogy nem 25% van csak a 7870 és a 1050 Ti között. 45-50% megvan átlagolva. GTA5, BF1, hogy 2 eltérő játékot mutassak (előbbi NV, utóbbi inkább AMD). Battlefield 1-ben csak 30% az előnye a 1050Ti-nek, viszont GTA5-ben több, mint 60%. Techpowerupon jellemzően 12-16 játékot tesztelnek egy VGA tesztben, általában elég jól összeválogatva. Azt ha átlagolod, ki fog jönni a 45-50% különbség.

Ezt most találtam. Ennek a jelzett teljesítmény többlete pont beleesik abba, amit Techpowerup összesített tesztek alapján kiszámoltam Neked. (és valóban számolnom kellett, mivel olyan régi már a 7870, hogy az újabb tesztekben nincs feltüntetve, és a százalékok alapján szorozgattam ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. B_Real B_Rea...
2017.11.01. 22:14
*annyi még, hogy a hwbench 46%-ánál a 270X helyére 7870 GHz Editiont lehet behelyettesíteni, ha 7870 XT-d van, akkor ott még pár százalék nagyobb lesz a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. s_otto
2017.11.02. 07:30
http://store.steampowered.com/hwsurvey

"ajjaj, itt az októberi Steam felmérés. A PUBG-t farmoló kínai felhasználók száma most már duplázza a klienst angolul használókét, úgyhogy komoly változások vannak a hardveres eloszlásban is, mégpedig:
AMD GPU részesedés 17.1-ről 10.8%-ra esett vissza.
a GTX 960 és a 750Ti az ottani játékosok és internetkávézók fő kártyái, AMD termékei teljesen ismeretlenek lehetnek a keleti piacon, ha ennyi beözönlő user mellett sem jelenik meg egyik se értékelhető mennyiségben."

Persze persze, tudom a steam nem mérvadó, attól függetlenül hogy nincs másik ekkora statisztika, ami ennyi játékos gépet összefogna.
De ha már nem is tetszik némelyeknek (az ok egyértelmű), azzal nem tudnak mit kezdeni hogy egy hónap alatt AMD GPU részesedés 17.1-ről 10.8%-ra esett vissza.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Terror s_ott...
2017.11.02. 07:43
Processzorban tavaly óta 23-ról 10-re csúsztak? Az is szép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Whysper
2017.11.02. 10:11
Én mint AMD-s AMD és NV-t nzéve az egyetlen érdemelges fejlett krátya nekem a 1080Ti jelent pillanatban ami 4kba jó. Nekem most 1060-am van a 7870 után. Super. De Én nekem a FHD-ra mindegyik egy kaptafa már szinte. Én most ebben a pillantban egy FHD karinál csakis a 1080 TI-re való váltá sjöhetne szóban. A többire me gnem adnék annyi pénzt ,hogy FHD-re használjam. 1060-nál nagoyb bkrátyát nem vennék FHD-ra. Jó én még 80-ért vettem a Giga 6Gb-os 1060-t egy éve azóta is minden fullon megy. fix 60-on.

jelen pillanatban 3 kiejlző van rákötve. egy 4k-s TV 2 db FHD monitor. és van olyna ,hog ymondjuk Megy a TV-n egy film a másik monitoromon megy a Chrome , Discord stb felüeltek a Main kiejlzőn meg játszom. ezt egy FX 8350 + GTX 1060 társaságában. Nem láthom értelmét jelen esetben egy 1070 1070Ti 1080 Vega váltásra.
Jelen pilalnatban a NVável is meg AMD-vel ki van a t...öm! Pofátlanság netovábja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. B_Real s_ott...
2017.11.02. 12:42
Ajajj, ajajj, ajajj! Itt a vég, apokalipszis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. s_otto B_Rea...
2017.11.02. 12:47
Hát de nem???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. B_Real s_ott...
2017.11.02. 12:50
De de. Csak a végén nehogy meglepődj a teljes piacra vonatkozó részesedési arányokon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tibaimp
2017.11.02. 14:43
Én vagyok vak, vagy tényleg nem mértetek fogyasztást?
Mert a rákfenéje ott van a Vega-nak a 1080-hoz képest! (ja meg sokkal drágább is, mármint a Vega)....
Kérdezem én, akkor miért is vegyek Vegat? (írom ezt úgy, hogy 3 generáció óta amd vga-m van, de most nv lesz ismét).....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. B_Real tibai...
2017.11.02. 15:14
Jelenleg is kapható, legolcsóbb árú kártyák:

USA:
1070 395$ - Vega56 400$
1080 500$ - Vega 64 500$

Anglia:
1070 380 font - Vega56 390 font.
1080 490 font - Vega 64 456 font

Magyarország:
1070: 133e Ft - Vega56 - 153e Ft
1080: 166e Ft - Vega64 188e Ft

Ezt rakd össze.

Vega 64 fogyasztással kapcsolatban a Techpowerupon kapod talán a legrészletesebb adatokat, mindkét BIOS mindhárom módjával le van mérve a fogyasztás (38. hsz).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. s_otto
2017.11.02. 15:38
Hát ez el is dőlt.



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. B_Real s_ott...
2017.11.02. 16:23
Mármint mi dőlt el? Az, hogy 5-6%-kal gyorsabb a Vega56-nál, és drágább 40 fonttal-50 dollárral, ami kb. 10%, közben pedig romlott a watt/perf mutató a 1070-hez képest?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. s_otto B_Rea...
2017.11.02. 16:29
Az a 6% inkább 9-12%. Aki FHD-ba nyomja, és azért ők vannak többen, 12%.

Kit érdekel a watt/perf mutató az 1070-hez képest? A vega56-hoz képest mennyi?



177e induló árat láttam, ez kb 1 hónap múlva lesz a mostani vega56 árban, 155e forint körül. Itthon forintban, magyar garral, és nem kell feszelgetni, meg mókolgatni, és 9-12%-al többet tud, és 20%-al kevesebbet fogyaszt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. tibaimp B_Rea...
2017.11.02. 16:36
Igazad van!
A magyar árakat néztem én is (pont itt az ipon-on), most mit mondjak....no comment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. B_Real s_ott...
2017.11.02. 16:51
12%. Ajánlom, bújd át a külföldi teszteket.

"Generally speaking, the GTX 1070 Ti Founders Edition looks to be on the order of 5% faster than the reference RX Vega 56. "

"AMD's Vega 56 is 6% behind, and Vega 64 is 4% faster."

"So, compared to that Vega 56 or GTX 1070 the 1070 Ti is merely a small step up in additional performance "

"In roughly half of our benchmarks, the 1070 Ti does successfully land in front of Vega 56. In several others, the two cards trade jabs."

"the performance victories are minimal in most situations we’ve tested"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. s_otto B_Rea...
2017.11.02. 16:57
Biztos hihetőbbek számodra, de ha már külföldi tesztek :
"Actual 3D performance gained from overclocking is 14.1%."

Ez biztos elkerülte a figyelmed.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. B_Real s_ott...
2017.11.02. 16:59
Ja, hogy most a tuning. Akkor ajánlom figyelmedbe ezt:

"Once we tweak the card manually it is roughly 7% faster compared to the (baseline) reference clocked performance. " (Guru3D, MSI 1070 Ti, ami fps-re ugyanazt tudja, mint a ref 1070Ti, ha szépen átnézed egyesével a teszteket), vagy ajánlhatom ezt is. Így most jöhet a múltkor általad említett dolog a Vega56 tuningpotenciáljával kapcsolatban (egyébként jogosan), miszerint 1-2 eredmény nem eredmény és hogy kártyafüggő. Üdvözöllek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. s_otto B_Rea...
2017.11.02. 17:29
Ja hogy most. Iponon is 10% tuningot értek el meg a Guru3D-n is, ami azért több az általad összekukázott eredményeknél.

Elfogadom, legyen 6%, bár csak azért releváns számodra, mert most téged igazol a külföldi teszt.

Akkor se találd ki, hogy értelmesebb választás egy külföldről beszerzett vega56 a jelenlegi 1070-el szemben, vagy az induló ár utáni kb egy árban levő 1070ti-vel.
Persze neked, aki nem vesz biztos alternatíva, hadd szopjon a másik az esetleges garral, vagy majd eladáskor a jóval kevesebbet érő karival, meg az alulfeszeléssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. B_Real s_ott...
2017.11.02. 17:45
Amiket idéztem, nem a 1070 eredményei, hanem a 1070 Ti-é. Azt se értem, hogy jön ide a 10% tuning.

Tudtommal mindig a külföldi tesztekre szoktam hivatkozni, nemde?

Én szerintem soha egy szóval nem mondtam, hogy értelmesebb választás egy külföldről beszerzett Vega56 az itthoni 1070 árakkal szemben. Az azonban talán nem bűn, ha jelezzük, hogy bizony kint ugyanolyan árban van a két kártya, minden országban, így akkor talán lehet abban valami, hogy nálunk nem stimmelnek az összegek, és nem mindenhol máshol van a gond.

Alulfeszelés = van 2 BIOS 3 beállítási móddal. Még csak arra sem vagy rákényszerítve, hogy játszogass a power limittel és egyéb értékekkel manuálisan. 1 kattintás, és a driver megoldja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Busterftw B_Rea...
2017.11.02. 19:57
Ne jelezd, mert nincs ugyanolyan arban kint se. Max egy-egy akcio miatt.

Nemet amazonon akcio nelkul annyi egy 1080 mint vega 56.

US amazonon 520 dollarrol most kicsivel olcsobb a Vega 56 mint a 460 dollaros 1070 ti.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. B_Real Buste...
2017.11.02. 22:18
A Vega56 MSRP-je 400$. Lehet ezzel vitatkozni, ettől ez még tény marad. USA-ban 400$ a Vega56. Kit érdekel, hogy akciózott áron annyi? Mindenki tisztában volt vele, hogy 1080 áron senki nem fog Vega56-ot venni a vérfanokon kívül. Amiatt amúgy miért nem reklamálsz, hogy a 1070 380$-os MSRP-jéhez képest 400$ a legolcsóbb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Busterftw B_Rea...
2017.11.02. 22:54
Senki nem beszélt gyártói árról. Amugy csekkold már meg a linked, mert a nagy akció $679-nál jár $400 helyett. Tudom tudom, most az jön akinek kellett az megvette $400-ér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. B_Real Buste...
2017.11.02. 23:11
Nálam a kosárba rakás után 400$-t mutat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. B_Real
2017.11.03. 00:43
Egyébként ennyire nincs igény a Vega56-ra:



Amint a megfelelő áron van, máris viszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. s_otto B_Rea...
2017.11.03. 14:00
"95.: Az Apple már sok mindenre rájött. Pl. arra, hogy az Iphone 4-nél az ideális okostelefon kijelző méret. Azóta 1-2 collt nőtt. Vagy hogy az Iphone 8-at jelentősebb változtatás nélkül kell kiadni a 7-hez képest, és jobban járunk, ha kisebb aksival adják."

Figyeld a dilettánsokat:
https://mobilarena.hu/hir/kiemelkedo_penzugyi_negyedevet_zart_az_apple.html

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.11.03. 14:09
Most is lehet 4 collos Iphone-t kapni, SE-nek hívják, és a cégek veszik is, mint a cukrot. Nálam is egy ilyen a céges, pont megfelelően kicsi telefonnak, és villámgyors.

Otthon egy tepsit (is) használok én is, viszont céges környezetben sokkal praktikusabb egy ilyen kisebb méret. Attól még, hogy most éppen az 5 coll a trend, nem mindenkinek jó az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2017.11.03. 21:55
GIGABYTE GV-N107TGAMING OC-8GD GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 OC Gaming PCIE 179 239 Ft

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. s_otto _DiEG...
2017.11.04. 07:48
GIGABYTE GV-RXVEGA56-8GD-B RX VEGA 56 8G 8GB HBM2 PCIE 193 375 Ft

https://ipon.hu/webshop/product/gigabyte_gv_rxvega56_8gd_b_rx_vega_56_8g_8gb_hbm2_pcie/1602893

Ezt miért nem linkelted mellé te kis teszter?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. B_Real s_ott...
2017.11.11. 00:38
Már csak az a kérdés, miért az Iponon elérhető legdrágább Vega56-ot linkeled mellé...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. s_otto B_Rea...
2017.11.19. 16:43
Mert ő is az iponról linkelte a legdrágább 1070ti-t ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!