iPon Cikkek

Shattered Origins: hibrid játék magyar fejlesztőktől

Dátum | 2010. 12. 31.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

A magyar játékfejlesztésnek voltak csúcsai és mélypontjai is az utóbbi évtizedben, főleg, ha a nagynevű, komoly anyagi háttérrel bíró csapatokat nézzük. A független próbálkozók száma ugyanis hazánkban elég elenyésző, a legtöbben inkább modokkal próbálkoznak, mert azokkal viszonylag könnyebben kitörhetnek, mint egy-egy teljes értékű játékkal, amihez rengeteg idő, pénz és energia kell. Éppen ezért volt meglepő az Elder Games próbálkozása, mely egy afféle űrstratégia-akció hibridnek tűnik, és mindenféle jelentős üzleti háttértől mentesen masírozik a megjelenés felé. Valódi garázsprojekt a XXI. század elején? Igen, ilyen is van, sőt, első kézből tapasztalhattuk meg a program minden előnyét, köszönhetően a nálunk járt exkluzív fejlesztői demóváltozatnak.

Egy kismadár a sok közül
Törések

A Shattered Origins műfaja afféle hibrid, mely az űrstratégiák és a lövöldözős, repcsis programok szerelemgyerekének fogható fel. A játékos egy hatalmas anyahajó irányítását kapja kezei közé annak minden apró cirkálójával, ám a klasszikus recepttel ellentétben itt minden egyes úrjárművet egyenként kell irányítania. Bár be lehet állítani nekik bizonyos viselkedési formákat, úgy mint járőrözés, várakozás, vagy épp támadás, a madarak fölötti totális kontroll elengedhetetlen a játékban. Láttunk már hasonló próbálkozásokat, azonban a sok vegyes eredménnyel ellentétben úgy néz ki, hogy a Shattered Origins talán sikerre viszi majd a különös formulát. Mialatt egy adott vadászgéppel repkedve lőjük ki a rosszfiúkat, bármikor átpattanhatunk egy másik madárka pilótafülkéjébe, hogy esetleg az ellenkező irányból is osszunk egy kis áldást. Első ránézésre az embernek nem is esik le a dolog mögötti taktikai lehetőség, de ha jobban elmerül a harcrendszerben, kikristályosodik a fejlesztői szándék. Itt minden egyes lépésünknek (illetve röppenésünknek) céllal kell történnie, s ezt az is jól prezentálja, hogy a legtöbb repülős akcióprogrammal ellentétben itt még a legkisebb ellenséges gép is simán elkeni a szánkat, ha nem vagyunk ügyesek.

A történet fontos szerepet játszik majd a teljes verzióban
A játékmenet persze nem csak harcból áll, lehetőség van különféle fejlesztéseket elvégeznünk és még mellékküldetések is akadnak. A főszál teljesítése folyamán több pilótának és szereplőnek akad ügyes-bajos dolga, melyeket elrendezhetünk, ha nincs jobb dolgunk épp, de mivel a játék alapvetően egy stratégiai rendszer szerint fut, az egységek fejlesztései, a kutatások és a csillagtérkép navigációja is rendre a mi felelősségünk lesznek. Ha már szóba jött a fejlesztés, a dolog minden egyes hajónkat érinti, hisz rengetegféle speciális fegyver lesz felszerelhető a kezdetben még gyengécske gépekre is. Mindennek alapja pedig a pénz, amit bányászattal és kutatással lehet előteremteni. Épp emiatt aztán könnyű a ma megszokott, egyszerűbb programok után elveszni a Shattered Originsben, illetve az lenne, ha nem volna a játék elején egy kimerítően részletes oktatópálya, ami tényleg elmagyarázza a játék összes lehetőségét. Mi tagadás, erre szükség is van, mert egy igen összetett programmal lesz dolgunk a megjelenéskor.

Az űr sötétje

Noha a Shattered Origins "csak" egy indie-fejlesztés, a látványvilágára nem lehet sok panasz. Az Elder Games saját grafikus motorja támogatja majd az összes létező felbontást és látványjavító effektust, így - kategóriáján belül, persze - egy grafikailag kiemelkedő darabbal lesz dolgunk. Az űr tényleg űrnek érződött már a demóban is, lévén mély, sötét és tele van aszteroidával, a hajók textúrái pedig elég szépek a stratégiai műfajhoz mérve. Ami viszont mindent visz, az a zseniális zene. Régimódi, űroperákat idéző, főleg elektronikus dallamok csendülnek fel a játék alatt, kissé nosztalgikus atmoszférát teremtve. Technikai téren tehát a demó eleve meggyőző volt, vélhetően a kész játékkal sem lesznek problémák.

Az űrcsaták elég durvák, és persze nehezek is
A fejlesztők persze sok egyebet is ígérnek. Lesznek achievementek, a kampányt 20 óra hosszúságúra tervezik, és ha mindez még nem elég, akkor állandó ingyenes DLC és patch-támogatás gondoskodik majd a játékról. Igazság szerint szükség is lesz a sok extrára, mert többjátékos mód nem került a Shattered Originsbe. Vannak viszont skirmish pályák, melyeken rövid kihívások elé nézhetünk a kampány által lefektetett szabályok szerint. Ha megfelelő számú pályát készítenek a srácok (állítólag lesz bőven), akkor hosszú időre elég lehet a játék, pláne, ha tartják a 20 órás ígéretet is.

Az anyahajó és a fejlődési fa
Mikor?

Na, ez egy jó kérdés. A fejlesztést vezető Tarsoly Ede (alias Lord_Crusare) szerint a játék már vészesen közeleg, a kiadási forma pedig jó eséllyel digitális lesz. A közeljövő nem is lenne rossz taktika a Shattered Originsnek, hisz hasonló program a közelben sincs, így már csak a megfelelő népszerűsítésről kell gondoskodni, hogy a cím eljusson azokhoz, akik évek óta várnak egy új űrjátékra. Főleg, hogy magyar játékról van szó, s így képtelen vagyok megállni, hogy párhuzamot ne vonjak az Imperium Galactica irányvonallal, ami hosszú évekig meghatározta a hazai játékgyártást. Akárhogy is, bízzunk benne, hogy az Elder Gamesnek sikerül a kitörés, mert jó lenne, ha az indie is terjedne egy kicsit az országban.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. Cukrosbacs...
2010.12.31. 16:43
Ha már magyar fejlesztésű játékról van szó akkor nagyon remélem hogy az angol szöveg mellet magyar szöveg és hang is lesz.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gezu1025
2010.12.31. 16:56
Ez a hibrid akció-stratégia irányítás engem a Nexus: The Jupiter Incidentre emlékeztet, csak ez még jobban megcsavarja a dolgokat. Tetszetős, szeretem a zűrős-űrös cuccokat.


Cukrosbacsi - 2010-12-31 16:43:58

Hát ha nincs sok zsé, akkor szinkronszínészre se futja, de egy felirat azért elvárható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Turai
2010.12.31. 17:08
Végre valami jó hír.
Sokk értelmetlen öld a népet ész nélkül verziójú FPS és társai után talán itthon készül valami játéknak nevezhető és gondolkodást igénylő játék is.
Persze mindenkinek más-más az ízlése de én már kifejezetten belefáradtam az olyan játékokban amelyekben csak a gombokat kell nyomogatni ész nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. dzjaulah
2010.12.31. 17:23
szinpatikus! Várom

A Nexus nekem nem igazán jött be. Főképp a története miatt... Az elgondolás tetszett, de a megvalósítás nem annyira.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Tom7081086...
2010.12.31. 19:07
dzjaulah -
Ne érts félre így az év utolsó napján, eszem ágában nincs leoltani.. egyébként sem szoktam mások helyesírási hibáit kritizálni. De ez nekem is sok így hirtelen olvasva: az "szimpatikus" helyesen. Még egyszer ne haragudj, BUÉK mindenkinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. petimanus
2010.12.31. 19:13
Reméljük valamivel ki fog tűnni az űr szimuk és stratégiák közül. Én mindenesetre adog neki egy esélyt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. ájPon
2010.12.31. 20:57
Hanyadik magyar űrstratégia ez?
Imperium Galactica 1-2
Nexus (vagyis Imperium Galactica 3)
Haegemonia
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Szefmester
2010.12.31. 22:47
Hát kb a felsoroltak.. de remélem lesznek még, és visszatérnek az imperium irányvonal felé.

Nekem veszettül hiányzik egy jóféle Master of Orion 2, vagy Imperium Galactica 2 utód.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. zseko
2011.01.01. 09:49
Hát én nem rajongok az ilyen játékokért, de remélem sikeres lesz, szurkolok nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Kange
2011.01.01. 10:50
Picit sajnálom, hogy nem maradtak meg a "szimpla" IG féle űrstratégiánál.
De sebaj, mindenképpen ki szeretném majd ezt is próbálni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. stanmart
2011.01.01. 17:18
Jaj de jó, régóta várok már egy új űrstratégiát. Érdekesnek tűnik ez a hibrid műfaj, majd meglátjuk mi sül ki belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. psylocke
2011.01.01. 18:05
Végre egy Játék! A Nexus és a Homeworld (szigorúan 2. rész) után. A Haegemonia elment, de nem volt nagy szám. az IG sem annyira bejövős, kicsit túl stratégia. Van egyáltalán még a Nexuson és a Homeworldon kívül még ilyen anyahajó irányítós féle játék??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. haly
2011.01.01. 18:06
Régen az imperium galactica 1-2 volt nagyon jó. Hasonló játék. 98-ason nagyon szerettem játszani vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Xeon
2011.01.01. 18:53
jól hangzik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. XtreemX
2011.01.01. 23:47
Én várom,ha van magyar felirat,ha nincs. Ritka műfaj,remélem jó lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Turai
2011.01.02. 07:36
Akik szeretik az űrstratégiát és nem győzik kivárni azoknak ajánlanék egy játékot a figyelmükbe.
Bár nem űrstratégia azért ha valaki ész nélkül játszik akkor nagyon hamar GAME OVER lesz a vége.
X3 Terran Conflict
Bár elsőre nem igazán tűnik nagy durranásnak be pár napi játék után mikor kiismeri a játékos magát, hogy hogyan lehet építkezni, kereskedni, harcolni,flottát létre hozni, küldetéseket végre hajtani és még sorolhatnám igazán jó véleménnyel lesz róla.
Egy nagy hátránya van a játéknak az pedig, hogy kifejezetten CPU zabáló főleg ahogyan egyre több egységet kell irányítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Azrael
2011.01.02. 10:33
Turai: Meg azt ne felejtsük el megemlíteni hogy pofátlanul nehéz Próbáltam többször is megkedvelni azt a játékot, de nem túl sok sikerrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. TH0R08
2011.01.02. 12:22
Várjuk, hajrá!

Bár nekem még mindig a IG1-2 az igazi. Kár, hogy nem lesz folytatásuk.
Na meg még a Haegemónia is ütős volt. Hasonlított kicsit az IG -re, csak a földi harcokat hiányoltam és akkor teljesen IG fillingje lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gezu1025
2011.01.02. 12:51
Hát igen az X3 Terran Conflict állítólag nem egy rossz játék, de számomra túl nehéz, és bonyolult, ha szánnék rá elegendő időt, biztos megérteném. Nem ártott volna bele 1 tutorial...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. robyeger
2011.01.02. 12:59
Nekem kapásból a Spaceforce - A Világűr Kalandorai (Rogue Universe) nevezetű játék jutt eszembe, mint hasonszőrű. Ünnepek előtt vettem meg akciósan a magyar feliratú honosított verziót. Végéig is toltam, ha valakit érdekel 1eFt oda adom kézikönyvvel együtt.
Szép DX9 alkotás, remélem ez az új Shattered Origins DX11 szintű grafikát monultat majd fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Xeon
2011.01.02. 17:54
robyeger, hát így videó alapján ez nem dx11, hanem 9
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Turai
2011.01.02. 18:31
The game’s minimum system requirements are

* Pentium 4 2.0 Ghz CPU
* 512 MB RAM
* NVidia GeForce FX 5200 or equivalent
* Windows XP / Vista / 7
* 400 MB HDD

And the recommended system is

* Pentium 4 3.0 Ghz CPU
* 1 GB RAM
* NVidia GeForce 7600 or equivalent
* A sound card, supporting 5.1 surround
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. raiden
2011.01.02. 20:14
ja, az IG 1, meg az IG 2 jó kis játékok voltak =) mindig is szerettem őket D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ByrDer
2011.01.03. 00:30
Hallottam már erről a játékról de nem tudtam hogy magyar fejlesztés. Ez mondjuk önmagában annyira nem hat meg, de egész jó koncepciónak tűnik a játék... szóval hajrá!

Kell egy kis frissítés meg kreativitás a játékiparba mert már túlzottan is iparosodott és futószalagon nyomják a sok unalmas sablonjátékot évről évre az óriás kiadók. Csak a bevált pénztermelő recepteket követik.

Még ha be is bukják a "kezdők" az új ötleteiket, valmit azért általában adnak hozzá a játékipar egészének fejlődéséhez. (Szó nélkül lenyúlják őket a nagyok, jobbik esetben felvásárolják őket és úgy használják fel a jobb ötleteket, vagy legjobb esetben saját maguk javíthatnak a következő körben, a hibáikból tanulva.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller
2011.01.03. 18:02
ha kapható lesz tuti megveszem. Annyi kérdésem lenne hogy DX vagy OpenGL-es API-t használ?

Jajj istenem IC2-vel de sokat játszottam, lehet mindjárt le is kapom a polcomról...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Mandris90
2011.01.03. 21:42
ig2 ben azért kicsit gázvolt hogy hamár sok azonos hajovolt akkor azok egymásba voltak rakva és ottvolt a szám hány pusztul el egyszerre azért az kicsit gáz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Turai
2011.01.04. 00:44
Mandris90-nek

Nagyon jól rámutattál az IG2 egyik legnagyobb hibájára.
Ezen kívül pl. nekem még két problémám volt a játékkal.
Az egyik az hogy egy űrbázisnak jóval erősebbnek kellett volna lennie.
(Ez pl. az IG1-ben nagyon jól ki volt találva.)
A másik, hogy legnehezebb fokozatban is egy tapasztalt játékos hű... veri a gépet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. chris-v
2011.01.05. 17:17
Jó kis játéknak tűnik!
Én is ezer éve várok már egy jó ürstratégiára!
A lejjebb említett X3 terrian-t én is kipróbáltam, de szerintem messze nem olyan jó játékélmény mint az imperium galactica 1-2, vagy a haegemonia.

Én várom a megjelenést, biztos hogy veszek belőle egyet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!