iPon Cikkek

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth – Új otthon nyomában

Dátum | 2014. 10. 24.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Amikor először láttam a Civilization: Beyond Earth trailerét, lelkesebb lettem, mint egy kólával itatott kisgyerek. Lelki szemeim előtt már előre láttam, ahogy bolygókat kolonizálunk, terjeszkedünk, űrhajókat küldünk a világűr minden szegletébe, és idegen lényeknek mutatjuk meg Gandhi békés természetét a fotonágyúink segítségével. Persze az elmúlt években jött ki nem is egy űrbéli 4X játék, volt közöttük egészen összetett, és egészen letisztult is, de azért a Civilization az mégiscsak Civilization, Sid Meier neve pedig ennyi év elteltével is garancia a minőségre. Szóval vártam a játékot, nem is kicsit. Aztán megláttam az első képeket a játékból, és kicsit elszontyolodtam: „De hiszen ez a Civ 5 egy idegen bolygón?!” – kérdeztem elhűlten macskáimtól. Őket persze nem hatotta meg a dolog, folytatták napi rutinjukat (aludtak), én viszont egy picit csalódott lettem. Oké, ezt kizárólag magamnak köszönhetem, senki nem mondta, hogy bolygókat fogunk meghódítani, végülis a program neve nem véletlenül Civilization, és nem Alpha Centauri: Beyond Earth. Azért a megjelenéshez közeledve a lelkesedésem szintje kezdett helyreállni, így aztán belevetettem magam a tesztverzióba, hogy aztán pár órával, és párszáz körrel később még ugyanaznap megállapítsam: ez tényleg Civ, és ideje lenne már aludni menni, de ezt a kört még befejezem… meg a következőt… meg az azutánit…
Mivel az első gondolatom indítás után tényleg az volt, hogy ez itt a Civilization V, ezért a közös elemeket gyorsan felsorolnám, hogy aztán a lényegre, a különbségekre koncentrálhassak. A Beyond Earth maradt a Civ5 hatszög alapú térképénél, ahol az egységeket nem lehet halmozni. Az erőforrások rendszere is nagyjából hasonlóan működik: városaink terjeszkedésével újabb és újabb területeket érhetünk el, amiket népünkkel megműveltetve termeljük a fejlődéshez, építkezéshez szükséges javakat, erőforrásokat, vagy épp különleges nyersanyagokat. Néhány dolgot persze átneveztek, a nyersanyagok között mindenféle idegen elnevezésű dolgot találhatunk, boldogság helyett kolóniáink egészségét kell figyelnünk, pénz helyett pedig energiát termelünk, aminek felhasználása változatlanul az épületek fenntartásához, és az azonnali vásárlásokhoz kötődik. Az alap mechanika teljesen ismerős lehet a Civ5-ből érkezők számára, és erre a tutorial is rásegít, ugyanis két fokozatban kérhetünk segítséget: ha még sose játszottunk Civilization-nel, vagy ha csak a Beyond Earth az új számunkra. Az átnevezések nem jelentenek túl sokat, hamar észrevesszük a párhuzamokat, és például le fog esni, hogy pl. az idegen lények váltották fel az életünket megkeserítő barbárokat.
Ó, azok az idegen lények! Bár idegen civilizációval nem találkozunk, azt garantálom, hogy nagyon hamar meg fogjuk utálni a farkas-bogarakat, a repülő… izéket, és az úszó szörnyeket, amikkel itt összefutunk. A Beyond Earth bolygójának őslakosai sokkal keményebbek, nagyobb kihívást jelentenek eleinte, mint a korábbi részek barbárjai. Ráadásul a bolygó felületének jelentős részét egy zöldes színű, sűrű ködfelhő borítja, ami a lényeket gyógyítja, minket pedig sebez. Egy-egy új játék elején elég sok ideig a környezettel fogunk küzdeni, a trutymó eltávolítása, és a közelben lévő idegen fészkek felszámolása valós kihívást jelent – de ez jó, mert ettől az embernek tényleg olyan érzése van, hogy itt bizony most kolonizálás folyik, és az új területekért, az új élőhelyért meg kell dolgozni.
Hogy hogyan hajtjuk végre a kolonizálást, az rajtunk múlik, de egyben ez a Beyond Earth talán legfontosabb sarokköve is. A játék során ugyanis háromféle „affinitás” irányába mozdulhatunk el, ami a gyakorlatban pontok gyűjtését jelenti. Ezek más-más megközelítést jelentenek: a Purity-ág kifejezetten agresszív, az ellenséges lények és ellenséges környezet kiirtását célozza, ezt az ágat követve őrizzük meg leginkább az „emberi faj tisztaságát”, a régi Föld hagyományait. A Harmony ezzel szemben a békésebb együttélést, az idegen lények megértését, elfogadását, netán háziasítását jelenti, végső soron boldog szimbiózist céloz meg az új lakhelyünkkel. A Supremacy felé elmozdulva az emberiség elindul a gépekké válás útján, a kibernetika és a robotok jelentik számukra a jövőt az új világban is.
A fenti három út követése a gyakorlatban pontok gyűjtésével zajlik, mely pontokat elsősorban a kutatási fán fejlesztve, másodsorban küldetéseket megoldva szerezhetünk (ezekre később még visszatérek). Az affinitásoknak egymástól független szintjeik vannak, melyek mind-mind újabb bónuszokat adhatnak (pl. a Harmony ágat követve egy idő után nem sebez minket a zöld massza, hogy csak egyet említsek a sok bónusz közül), illetve az egységeinket is akkor tudjuk fejleszteni, ha szintet lépünk valamelyik ágban. Az egységek fejlesztése során például a kezdeti sima harcosból idővel speciális egység válik attól függően, hogy milyen irányban haladunk az affinitások terén. De ugyanez igaz a vízi, légi, távolsági, stb. egységeinkre is, mindenkit tovább tudunk fejleszteni, és át tudunk alakítani. Ez a változás a kinézetükön is megjelenik, így például a harmónia elvét követve egyre inkább organikus kinézetűek lesznek egységeink. A fejlődés azonnali és automatikus, nem kell visszahívni őket, vagy külön pénzt költeni a szintlépésre. Emellett persze azért a kutatási fán barangolva is nyithatunk meg újabb egységeket, köztük olyanokat is, amelyek egy bizonyos affinitás-szint meglétéhez vannak kötve, és jellemzően ezek a legtáposabb, legkeményebb harcosok.
A kutatási fa a Civilization V-höz képest jelentős átalakítást kapott. A fa most már sokkal jobban rászolgál a nevére, ugyanis végre elég szerteágazó lett. Középről induló ágai több irányba szétnyúlnak, ezek jelentik a főbb kutatási területeket, amiknek további 1-3 „levelük” van, melyek az ághoz kapcsolódnak (jellemzően az affinitás-pontokat is innen lehet begyűjteni). A fa tehát nem olyan lineáris, mint a Civ5 korszakokra osztott fejlesztései, és emiatt eleinte sokkal könnyebb elveszni is benne, de szerencsére egy szűrő és egy kereső segíthet, ha konkrét cél felé szeretnénk haladni. Pár bekezdéssel ezelőtt egy szó erejéig megemlítettem valamit, ami a Civilization-sorozattól eddig idegen volt: küldetések. A Beyond Earth sajátosságát az affinitás-rendszer mellett a célzott feladatok adják. Ezek automatikusan kerülnek a naplónkba, és jellemzően egy-egy újabb épület felépítése indítja el őket, és az előrehaladás is sokszor (de nem mindig) építkezéshez kapcsolódik. Gyakran kerülünk kisebb választás elé, melyhez érdekes kis történeteket is kapunk. Például: a földről hozott növényzetünk elszabadult, és elkezdett agresszívan terjedni. Hagyjuk-e ezt neki, ezzel idővel átalakítva az itteni faunát (Purify pontok), vagy megakadályozzuk, megőrizve a bolygó eredeti növényzetét (Harmony pontok)? Vagy vegyünk egy másik helyzetet: a frissen épített orvosi épület lehetővé teszi, hogy a lakosságon orvosi látásjavító műtétet hajtsunk végre. Megkapja-e mindenki (+1 látótávolság minden egységnek), vagy csak a tudósaink, hogy jobban tudjanak koncentrálni a fejlesztésre (+5% kutatás)? Számtalan, a fenti kiragadott példákhoz hasonló döntést kell hoznunk, néha kicsit túlságosan is sokat, és időnként azon kaptam magam, hogy egyszerűen a szöveg elolvasása nélkül csak ráböktem a kedvezőbb hatásra. Előfordul ugyanis, hogy hosszabb időn keresztül minden egyes körben választani kell, és ez akkor már zavaró tud lenni. Olyan feladattal is találkoztam, amit képtelenség volt megoldani, mert egy különleges épület felépítését követelte meg egy meghatározott városban, ahol viszont nem lehetett felépíteni, mert nem volt a közelében az épülethez szükséges nyersanyag. A küldetések rendszerén tehát még nem ártana kicsit csiszolni, pedig az alapötlet nem rossz: kicsit tereli a játékost, ugyanakkor lehetőséget ad jobban személyre szabni birodalmunkat, amit aztán jobban a sajátunknak érezhetünk.
Államformák helyett ezúttal a felhalmozott kultúra-pontokat négy különböző területen költhetjük el egy-egy fejlődésfán. Ez a négy terület a katonasághoz, a népesség növekedéséhez, a kutatáshoz és az építkezéshez kapcsolódik, és az egyes területekre szakosodást bónuszokkal hálálja meg a program. Az eddigiek jelentik a leglényegesebb újításokat a Beyond Earth-ben, de van még pár apróság, ami szót érdemel. Fellőhetünk műholdakat, amelyek egy-egy területre hatnak, és bónuszokat nyújthatnak, valamint akár támadni is lehet velük, de egy idő után egyszerűen elöregednek, és lezuhannak. A felfedezőink bizonyos helyeken ásatásokat végezhetnek, melynek különböző kisebb-nagyobb jutalmai lehetnek, és néha még egy-egy küldetés is kapcsolódhat hozzájuk. Semleges városokkal is kapcsolatba léphetünk, és fontos szerepe van a kereskedelemnek is, ami egy-egy város számára növelheti valamelyik erőforrás (termelés, élelem, energia, kutatás) mennyiségét, de a kereskedő egységeket akár meg is támadhatják az idegenek. A diplomácia nagyrészt a megszokott mederben folyik, de ezúttal már lehetőségünk van egy nem kézzelfogható „szívességet” is kapni valamiért cserébe, amit aztán számon tart a program, és később akár be is válthatjuk a nekünk szükséges csereárura. Ezúttal a kémkedés is alapból bekerült a programba, kémeink más kolóniák városait szabotálhatják, energiáját lophatják el, vagy magasabb szinten akár a saját oldalunkra is állíthatják a védtelen városokat. Az is újdonság, hogy a frissen alapított települések egy darabig nem tudnak építkezni, gyártani, el kell telnie jó pár körnek, mire bármit is tudunk velük kezdeni.
Megjelenítését tekintve a program erősen emlékeztet a Civilization V-re. Ugyanaz a motor, még a kezelőfelület is hasonlít, ami nagyjából kézre áll, de azért néha a kelleténél kicsit többet kell kattintani, ha például több épületet szeretnénk egymás után felhúzni. A tájak határozottan nem földi megjelenésűek, a színvilág, a víz, a növényzet folyamatosan érezteti velünk, hogy nem a mi bolygónkon járunk. Technológiailag ugyan nem a legszebb a program, de azért csúnyának sem nevezhető, és a műfajhoz bőven megfelel. Az affinitás során folyamatosan megváltoznak a városaink, sőt akár a konkurens kolóniák vezetői is, ami kifejezetten mókás látvány. A játék zenéje kicsit talán kevésbé karakterisztikus, mint amit a sorozattól megszoktunk, klasszikus sci-fis, sejtelmes neszezésnek inkább nevezném, semmint valódi dallamoknak, de a hangulatot szépen alátámasztja, és ez a lényeg.
A Beyond Earth-szel játszani egyszerre ismerős, és mégis új élmény. Ismerős, hisz az alapjai jól felismerhetően a Civilization V-höz nyúlnak vissza. Ugyanakkor az affinitás-rendszer, a küldetések, és az új környezet egész más élményt ad. Eleinte kicsit ódzkodtam a kolonizálás témájától, de aztán sikerült elvarázsolnia, hisz űrbéli játékot már eleget kaptunk, azt viszont még sosem tapasztaltuk, milyen feladatot is jelent egy új, ismeretlen bolygó kolonizálása. Ezt pedig a Beyond Earth kiválóan hozza. A küzdelem a környezettel, a kisebb-nagyobb döntések, amivel az emberi civilizáció jövőjét alakítjuk, más ízt adnak a játéknak még akkor is, ha tulajdonképpen most is „csak” városokat pakolászunk a térképre. A Beyond Earth kicsit szűkebbnek, korlátoltabbnak érződik a Civ-nél, a fejlődés is valamivel kevésbé hosszú távú, elvégre mégsem az őskortól jutunk el az űrig – ez az utazás viszont személyesebb, a birodalmunkat jobban a sajátunknak érezzük, a kis történeteket olvasva szinte el tudjuk képzelni, milyen lehet az élet a városainkban.
Fontos még, hogy már megjelenéskor teljesebb élményt kapunk, mint a Civilization V esetében. Nincsenek szembeötlően hiányzó részek, amit kapunk, az szépen kiszolgálja a témát. Persze nincs annyi lehetőségünk, mint egy minden DLC-vel megpakolt Civ5-ben, de hiányérzetünk sincs. Bár népből viszonylag kevés van, azért a kiválasztása után induláskor több fontos döntést is hoznunk kell: kolóniánk népessége, hajónk típusa, és kezdő rakományunk is befolyásolja valamelyest, hogy milyen élményben lesz részünk. Nem utolsó sorban pedig technológiailag is kiforrottabb a játék, még kétszáz kör, és négy kifejlett birodalmú játékos esetén sem tapasztaltam súlyos belassulást a körök váltásakor. Kisebb bugok azért előfordultak, az MI is furcsán viselkedett időnként, tehát 1-2 tapaszt azért még elbír a program, de jelen formájában is tökéletesen játszható. A Sid Meier's Civilization: Beyond Earth mindent összevetve jól sikerült. Csavart egy kicsit a klasszikus recepten, és egy érdekes, friss témához nyúlt jó érzékkel, felnőttesen, tudományos megközelítéssel. Közben megőrizte annyira a gyökereit, hogy méltó legyen a nevére, és a szokásos „csak még egy kört” élményt is kiválóan hozza.
Platform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. BeZol
2014.10.24. 09:01
Már nagyon vártam! Köszönjük a tesztet. 10kor nyitnak a boltok, szaladok is megvenni. Féltem, hogy olyan lesz, mint a Civ V megjelenéskor, de akkor itt végre nem spóroltak ki dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. BeZol
2014.10.24. 19:09
Egyelőre nem vagyok hasra esve tőle, kell még legalább 2-3 nap mire közel teljesen átlátom mit miért éri meg megcsinálni. Ha nem civ lenne, akkor talán már rég le is töröltem volna a francba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Szefmester
2014.10.24. 20:37
Nem estem hasra tőle én sem... a gép diplomáciai képessége kb a retkes bidámbidám szintjén van, aki odamegy az emberhez leköpi, majd mikor sértve visszaszól jön a nyaknyújtogatós "beszótá köcccsögg?!" mondókával...

Odaépítkezik mellém, majd következő körben beszól hogy mit terjeszkedek a területe felé, és hadat üzen... Mindeközben a rutinos kémeim képtelenek bármi érdemlegeset elérni a pénzlopáson kívül... Annyira látszik hogy a gép egymással semmit sem akar kezdeni, csak azért vannak hogy a játékost csesztessék.

Örülök hogy pénzköltés előtt kipróbáltam... egy fillért nem adnék ezért a vacakért. Ha civ ha nem civ, ez bizony törlés de hirtelen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Avisto Szefm...
2014.10.24. 22:55
Ezek a dolgok engem is zavartak az előző részekben. Egy darabig el lehet lenni vele de ezek idővel egyre frusztrálóbbak.
Azért én előbb utóbb szerintem megveszem majd, de biztos nem teljes áron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. BeZol
2014.10.24. 23:38
Nekem az a legnagyobb bajom egyelőre, hogy nem igazán tudom beleélni magam. Civ 5ben ugye rendes történelem van feldolgozva, itt viszont sci-fi az egész, és semmi nem mond semmit. Kerestem "egészség"cikket, nem létezik, vannak stratégiai cuccok itt is (furábbnál furább a nevük), de a civilopédia nem írja, hogy az konkrétan mely egységekhez lesz majd jó, hanem egyesével kell rákeresnem, hogy majd vajon melyik egységhez/épülethez lesz is jó, aztán meg h az vajon hol van a kutatási hálóban...
Questek néha tök nyomik, már én is kaptam olyat, hogy építsek vmilyen bioépületet, amihez alga kell, de skirmish pálya volt óceán nélkül...
Van, hogy station-öket kellene beverni, az eddig mindig failed, ideje lesz következő alkalommal rágyúrni, kiváncsi vagyok az a questline hogyan folytatódik.
Explorer-ek irtó gyengék, alienek meg marha erősek. Engem konkrétan zavar, hogy alienekkel kell vacakoljak, és nem a másik játékossal, és kb. 100. körre normalizálódik a helyzet. Tudom, van megoldás explorer életben tartására, de addig is jó lenne, ha tovább élne, mert irtó gyorsan spawnolnak az alienek.
Mercury (prince) gép fogta magát, megtámadott a semmiből, és 3 kör alatt beverte a városom, én meg csak pislogtam, mert hiába öltem az egységeit, annyit hozott, h nem bírtam a mennyiséget. Mindez pedig azért történhetett meg, mert nincsen "Demographics" ablak, nem látni kinek van legtöbb lakos/gyártás/kaja/energia/terület/egészség/haderő!/tech... Ez nagyon-nagyon hiányzik a játékból, nincs semmi mérce amiből ki lehetne indulni, igaz diplomáciában tudni kinek mennyi kutatása van, de a haderő mértéke nagyon-nagyon fontos lenne. Ez így neten full leaver party lesz, mert titokban olyan sereget tolhat valaki, hogy nyekk. Civ5-ben azért lehet látni, hogy vki erősödik, gyűjti a pénzt upgradere, és majd jön a rush, de még akkor is legalább 5-10 kör van felkészülni, itt viszont 1 kör, mikor már határon állnak... Na meg a quest, hogy öljek siege wormot (nem is tudom ez a neve-e, de 60as élet, mikor nekem max 14es egységem van, 1 támadással meg szétszedi...), csak akkor lehetséges, ha bekószál város mellé, totál makkfaktor, nem tetszik.
Toltam neten, lehull satelitem, hát nem a hegyláncon túlra ment egyből másik játékos mellé? Persze felszedte, questlineom meg meg is szakadt (igaz övé meg közelebb volt hozzám, de ez így megint makk faktor, mert én irányomból alienek még az utat is elzárták...), és buktam fenetudja mennyi bónuszt ezzel.
Elején még írtam, hogy nem találtam egészséget. Hülye gép mutatja, hogy gyártsam a kolonistákat, lerakok +2 várost, és izom egészségtelen lett minden... Mostanra legalább már eljutottam oda, hogy megvan a taktika 4 nagy városra, sőt simán lehet 5.-6. is játék végére, valószínűleg ez lesz az egyetlen használható a v-betűs vmik közül, többinél 1 várost letéve is szenvedés.
A lényeg, nem olyan vészes ez a játék, rajongóknak kötelező, többiek pedig inkább várjanak leértékelésre, mert egy all dlc-s civ 5 továbbra is veri ezt. A civ 5 netes játék során pedig megunhatatlan, időrabló egy játék egyébként is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Humbuk
2014.10.24. 23:55
Nekem soha nem jöttek be a Civ játékok, ezért nem is próbálkoztam velük,de ezt pár órára kipróbáltam:

Hát nekem, mint új játékos szinte felfoghatatlan a működése ennek a programnak. Tényleg nem értem, hogyha új kolóniát alapítok, miért törvényszerű, hogy "szomorúak" lesznek a kolónia lakói?? Amíg az első városom volt szinte azt csinálhattam amit akartam, de utána már neeeeeeem!! Ez a folyamatos küzdelem az elemekkel és a nyersnyagokkal nem igen zavarna, ha a gép nem verne rám 20kört... Komolyan! Fejlesztgetek csinálom a dolgokat összeszedek 500 energiát (örülök, mint majom.... ) erre beszól a gép, hogy biza neki 5000 van és hogy cserélne velem erre, meg arra. Wtf?!
Továbbá kicsit az egységekkel is voltak fura dolgok, amikor a kukac le nuncsakuzta a repülőmet az égről... vagy a ranged missile attack 3-at sebzett a dolgokon.
Nem a nehézség miatt panaszkodom, csak megint egy olyan fejlesztési rendszerrel van dolgom, amelyiknek se füle, se farka, ugyan is a sok lehetőség miatt ha elkalandozol a fejlesztésben, akkor bizony véged... Soha nem értettem azt, hogy mi a túrónak keltik azt az illúziót, hogy "végtelen" lehetőséget biztosítanak a variációkhoz (skill fa+talent fa), de ha nem úgy csinálod ahogy azt kell, akkor bezony megszívod! És ezzel lőttünk is egy hatalmas öngólt, mert a lehetőségek száma drasztikusan lekorlátozódik néhányra.

Nem adom fel könnyen, de már most látszik, hogy nem igen leszek vásárlója a kiadónak. Lehet, hogy csak én nem szeretem ezt a kiszámolok minden csepp cuccot, lehetetlen megmondani a jó fejlesztési irányt játékokat : /
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Leon121
2014.10.25. 08:55
Az alienek idővel nem jelentenek nagy kihívást, ahogy a miasma sem. Eleinte igen, keményebbek, mint a barbárok, de nem erősödnek tovább, később gond nélkül le lehet szedni a kukacot is, sőt nekem még a krakent is sikerült műholddal, meg repülővel.

Az egészséghez meg lehet nyitni jópár épületet, amivel lehet növelni, és virtue-ban is van lehetőség magasan tartani - nekem brazilokkal 7-8 városom volt, és +20 körüli egészségem egyik meccs vége felé.

Az ellenfél seregeit meg lehet próbálni kémekkel nézni, vagy akár határ közelébe fellőtt műholddal. A kémek mást is tudnak, nekem sikerült például komplette, ellenállás nélkül átállítani az ellenfél egyik városát hozzám.

A kutatási fához idő kell, ahogy kitapasztalja a játékos, hogy hol mit találhat, úgy lehet jobban taktikázni is. Először nekem is nagyon idegen volt, azt se tudtam, mi merre, hány lépés, de ezt fel kell fedezni, és jobb lesz. Másabb, mint a Civ5, ki kell tapasztalni, meg azt is megértem, ha valakinek jobban tetszik a történelemhű fejlődés (az igazat megvallva nekem is), de vacaknak nevezni erős túlzás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Szefmester
2014.10.25. 09:04
Még egy megjegyzés: Scifi játék, másik bolygón élés, robotok... de egy műhold nincs ami mutatná legalább a felszínt... Mert ha még a nyersanyagokat nem is látnánk az elején (hisz nem tudni mi mire jó a kutatások miatt), de látni.

A kutatási fa meg bár jó lenne, de túl lett bonyolítva, a tanácsadókra meg soha nem volt érdemes teljesen hallgatni, még könnyebb fokozaton sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. BeZol
2014.10.25. 09:37
Én egyelőre azt sajnálom, hogy civ 5-ben rágyúrtál archerekre elején, akkor akár azokkal is be tudtad venni a szomszédodat, ha composite bowmanre gyúrtál, akkor mindenképpen, DE ha a 3. szomszédod national college-re gyúrt és utána crossbowmanre, akkor volt 10 kör előnye hozzád képest, és ő tudott volna leszedni. Itt viszont quick mode-ban eddig mindegyik játékban alienekkel küzdöttem 100. körig, ez pedig már nagyon elnyújtja a netes játékidőt (ez már musketmanos korszak civ5ben), de majd idővel kiforrja magát, hogy pontosan hogy is lesz ez.
Ami viszont tényleg nagyon zavar még, az a játék végén a grafikonok, nincs egy sem, csak egy kép, hogy grat nyertél, köszi... Legalább vmi imperium galacticás videó lenne a végén, ha már a grafikonokat lespórolták.
Megint csak ismételni tudom magam, ha nem civ lenne, már biztos letöröltem volna. Abba pedig bele se merek gondolni, milyen lehet ez a játék annak, aki sosem tolta civ-vel pedig ha ráérzel és megvan a logika, akkor nagyon sokat tud adni élményben, mintha egy kódot fejtenél meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Leon121
2014.10.25. 10:34
A műholdakat határod közelébe fellőve elég messzire ellátnak, és van rá lehetőség, hogy akár jóval a határon kívülre is rakj ki belőlük. Nekem volt egy lézerem az ellenfél fővárosa fölött, pedig még közös határunk se volt. Persze ő nem örült neki.

Ja még valami. Diplomáciában ugyan nincsen kereskedelmi meg kutatási egyezmény, de vannak kereskedő egységek, akiket másik (nem háborúban álló) konkurens városba is lehet küldeni, és akkor körönként termelik a pénzt meg a kutatási pontot. De lehet még semleges városokhoz is küldeni, néha akár onnan is jöhet kutatás. Mindenképpen érdemes minden városhoz annyi kereskedőt gyártani, amennyit csak tudunk, nagyon sokat tudnak hozni, és rugalmasak. Lehet őket arra is használni, hogy a kolóniáink gyorsabban váljanak várossá, például, meg eleinte megsegíteni a kis városokat pár ilyen konvojjal, és máris sokkal gyorsabban építkezik, növekszik, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Szefmester Leon1...
2014.10.25. 12:32
Na jó.. valami nem ment át...
Az még oké hogy a műholdak energiája elfogy és lepottyan...
De te vajon landolnál egy idegen bolygón valami random placcon úgy hogy a bolygó térképét nem ismered? Fényéveket utazol valahova, és nem választasz ideális landolási zónát? Nem tudod merre van a folyóvíz, és a hegyek? Ez eléggé irreális...

A kereskedelmi egységek meg elég alap dolgok, nem is kell kutatási egyezmény és társai. Jó ez a rendszer. De az ami korlátolt lehetőséged van a diplomáciában, és hogy a gép mi hitvány benne, már eléggé más témakör.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Leon121 Szefm...
2014.10.25. 15:19
Oké, ez így jogos. Azt hittem, a Fog of War-ra gondolsz, hogy nem látod aktívan a már felfedezett részeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Szefmester Leon1...
2014.10.25. 16:03
Az önmagában nem lenne gond (ennyire) a sima fog of war (bár a mai technológiában is látni majdnem mindent), de a térkép ismeretének hiánya már problémás.

Amúgy csak én érzem úgy hogy a játék maga hibás koncepció? Egy civilizáció eljutott egy új égitestre, majd nekiállnak ott háborúzgatni? Ennyi erővel a koalíciók elmehettek volna más más bolygóra, és majd a szekták háborúznak egymással... Vagy a helyi idegenekkel, meg a természettel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Leeroy
2014.10.25. 16:09
Már csak arra kéne magyarázatot találni, Mantle módban miért nem jut túl a menün, a főmenüig el sem jutok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Leon121 Szefm...
2014.10.25. 17:12
Tudod, ezen én is sokat gondolkoztam. Mármint a háborúzás koncepcióján. Aztán arra jutottam, hogy:

1. ez egy játék.
2. Azért a játék elég nagy részében inkább az alienekkel küzdünk, és nem egymással. Valószínűleg pont ezért is lőtték így be a nehézségüket, hogy sokat kelljen küzdeni velük, meg a környezettel. Hogy mégis azért inkább idegen helyen érezzük magunkat.
3. Én úgy vettem észre, hogy elsősorban azok háborúznak, akiknek az affinitása másfelé visz. Én is akkor lettem ellenszenves az egyik szomszédnak, amikor módszeresen irtottam kifelé az alieneket (purify), ő meg már pár pontot a harmony-ban szerzett. Ugyanezen meccs alatt másik Purify-os kolóniával már kapásból szimpatikusak voltunk egymásnak, és haverkodtunk folyamatosan. Szóval azért ha radikális nézetbeli eltérések vannak, akkor azért valahol érthető, hogy mindenki azért küzd, amit igaznak hisz, még egy új bolygón is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. erkxt
2014.10.25. 17:48
Üdv. Én még sose játszottam a civ. el . Most telepítettem fel ezt ,mert olvastam a gamestar oldalán róla . Fogalmam sincs merre induljak mire kell nyomni. Elég érdekes semmi segítséget nem találok. Valaki tudna segíteni a kezdetekben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Leon121 erkxt
2014.10.25. 18:09
Ha van angol tudásod, akkor a beépített tutorial sokat fog segíteni (válaszd a "new to civilization" pontot). Van egy böhöm nagy enciklopédia a játékba építve, sok mindenre kitér, sokat segít.
Nem lesz egyszerű menet, arra azért készülj fel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Szefmester erkxt
2014.10.25. 18:53
Valóban, az a menüpont végigvezet mindenen és minden éppen felmerülő kérdésre elég tippet ad. Utána pedig már csak a tapasztalás marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. DogTheDog
2014.10.25. 19:59
Az mi,hogy muszaly a Steam a dobozos jatekhoz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Rojik DogTh...
2014.10.25. 21:56
Ugyanis be kell aktiválni steamen. Ebben semmi új nincs. Jó pár éve csinálják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester DogTh...
2014.10.25. 21:59
Biztosítja a multihoz a szervert, a peccselési folyamatot, könnyen beszerezhetőek a DLC-k ha jönnek, és ha a lemez megsérül akkor is le tudod tölteni majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. lc
2014.10.26. 00:58
Heh...én már elég jól ráéreztem, bár egyelőre purify-t tolok, illetve elég régi cives vagyok...DE multi...az katasztrófa.
És nem csak az.
Multiplayerben a játék folyamatosan crashel, ledob, arról nem beszélve hogy van egy írtózatosan nagy bug ami a legtöbb 1920*1080-as monitort/tv-t érinti. Tulajdonképpen valszeg ez felel a crashek jelentős részéért is.
Elvileg valamennyire stabilabb lesz ha windowed mode-ban tolod és akkor feljön ez a lehetőség, de még akkor is írtó instabil.
Rengeteg olyan questet kapsz aminek se füle se fark, és megoldhatatlan.
(Na jó, csak hármat tudok megerősíteni, de ez akkor is sok Ismeretlen rádióadás egyik variációja, a másik amikor szárazföldön építs, tegnerparti biovalami művet, illetve építs fel valamit amihez nincs nyersanyagod a város környékén. (NEM ad mindent automatikusan a globálisba sajna))

Egyelőre nagy csalódás a játék, és komolyan elgondolkodom hogy vissza CIV 5-höz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zotya21 DogTh...
2014.10.26. 09:18
örülj neki hogy steames játék
sokkal egyszerűbb jobb rajt akár multizni haverokkal vagy dlc -t leszedni frissítéseket kapni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DogTheDog Zotya...
2014.10.26. 11:02
Orulj annak tragyanak te,ha van kedved
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zotya21 DogTh...
2014.10.26. 14:25
van akinek ezen a világon semmi nem jó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. DogTheDog Zotya...
2014.10.27. 10:34
Van akinek meg Minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szefmester DogTh...
2014.10.27. 15:08
Had tippeljek: Nem tudtál kétszer belépni a sztímre, és/vagy nem elsőre indult onnan egy játék... Vagy valami egyéb user fail kategóriás hibajelenség amivel a többség életében nem találkozik, vagy nem olyan gyakorisággal (messze nem) mint amit a hőbörgők állítanak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. koshee
2014.10.27. 15:29
Sziasztok! Csibu vezetésével elkezdődött a játék magyarítása. Nagyjából 20% körül járunk (civilopedia első körben nem lesz lefordítva). Nagyjából 50%-os állapotban már élvezhetően játszható lesz a játék.
Aki támogatna minket, esetleg segíteni szeretne, annak minden további infó itt: http://huzopakli.blog.hu/2014/10/25/beyond_earth_forditok_kerestetnek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. DogTheDog Szefm...
2014.10.28. 12:57
Itt a User Fail max te vagy,de mondtam mar parszor,foglalkozz otthon a gyerekkel.
Nem neked cimeztem a kommentet,es valaszt sem vartam toled.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. siriq
2014.10.29. 14:46
Nagyon optimalizalt a jatek. 2560x1440p 4xmsaa minden high-on atlag 24.443 fps GTX 570-el a benchmarkban, ami a legleterhelobb resze amit el lehet erni. Magyaran jatekban ettol csak tobb fps-d lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. siriq siriq
2014.10.29. 14:58
Lemertem megegyszer, ultra settingsel is ugyan ennyi az fps.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BeZol
2014.11.02. 23:18
A játékot mostani formájában csak kipróbálásra ajánlom. 48 órát játszottam vele megjelenés óta, főleg neten mások ellen, és per pillanat már többen is megállapítottuk, hogy purity affinityvel prosperty virtue-ra fókuszálva egyszerűen nincs jobb stratégia, minden más csak "töltelék".
Neten 6fős pályán egyelőre nem igazán lehet játszani, sokaknak kifagy, de 4fővel már hozható, viszont ha itt lelép 1 ember, akkor már borul az erőegyensúly, na meg többiek is szívesen követik.
Túl sok az alien is, olyan mint civ 5ben a raging barbárok, de talán még arre is rátesz egy lapáttal, és quick mode-ban olykor még 100. körben is alienekkel kell harcolni, ami kb. 1,5 óra játékidő neten másokkal, de ezt egyjátékosban is elszöszölöm simán, csak 30 perc alatt...
Kezdőhelynél sok a szerencsefaktor olyan szempontból, hogy volt már helyzet, hogy 4 alien nest volt a környéken, ami azt jelenti, hogy 4 helyről 2 körönként jöttek az alienek, ergo kb. 100. körig egy sarokba van zárva az ember, míg másoknál van, hogy óriási üres területek ellenére sincs egy alien nest sem, nyugodtan terjeszkednek, és kereskednek egymással. Ha már kereskedés, kb. a kereskedés a lényeg az egészben, konkrétan leteszek egy várost, végre felnő, kap 2 kereskedelmi utat, és az aktuálisan legdurvább katona is maximum 5kör! Vicc. 1 trade route olyan kb. mintha civ 5ben beküldenék egy városba 2 food caravánt és 2 production caravánt. Na az itt 1 trade route.
Időtöltésnek jó volt, kitapasztaltuk a lényeget, és megállapítottuk, hogy ez így ebben a formában nagyon kiforratlan, rendbe kell tenni az erőegyensúlyokat, fixálni kell a netes játék hibáit, tehát ide elég kemény patch kell + egy kiegészítő sem ártana, mint civ 5hoz anno g&k, mert civ 5 is csak azóta "rendesen" játszható.
Ha netán valaki kedvet kapna civ 5-hoz, akkor csakis akkor vegye meg, ha minden DLC benne van a csomagban, mert anélkül nem jó játék, ha pedig neten is szeretne vki játszani vele, akkor bajban lesz, mert okt. 27én kiadtak egy új patchet, azóta mindenki kifagy neten, csak 2en lehet játszani, semmi 4-6-8 fős pályák... Köszönjük firaxis, most már mindkét játék játszhatatlan lett, szép munka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BeZol
2014.11.02. 23:25
Még annyi, hogy egy tesztelő biztos nem tölt ennyi időt a játék előtt a cikk megírásáig, és kb. ugyanaz a szitu, mint egy prémium autónál. Jó-jó, kívánja, használná, de hát le kell adni, vége az álomnak. Ha rendeltetésszerűen hétköznap során használná, akkor előjönnének a problémák, így viszont mindig csak a mézes máz marad, és a feltűnőbb hibák. Na ezért lett ez is 85%-ra értékelve, egyébként inkább 65% környéke ebben a formában. Ha lesz új kiegészítő hozzá, akkor érdemes lesz újra elővenni. Egy játék attól lesz tartós, hogy neten lehet másokkal kiélezett meccseket játszani, na ez itt nem így van sajnos, és már civ 5 is bukta új patchig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!