iPon Cikkek

Singularity: A múlt rabságában

Dátum | 2010. 06. 30.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Vajon mi történne, ha összemosnánk a BioShockot a TimeShift-tel, majd öntenénk az egészre egy adag Wolfensteint, és eladnánk, mint eredeti játékot? Alighanem a Singularity lenne az eredmény, mely az egykoron igen ambiciózus Raven Software munkája. A Raven eddig rengeteg zseniális játékot készített (Heretic, HeXen), az utóbbi időben azonban nem talál magára, és ontja a közepes FPS játékokat.

Időkerék

Pedig a Singularity a tavalyi Wolfensteinnel ellentétben már az első bemutatókon is izgalmasnak tűnt. A történet szerint a szovjetek még Sztálin uralma alatt felfedeztek egy igen ritka ásványt, az E99-et. Az E99 egy roppant tartós energiaforrás, ami egyedüliként biztosít elég kakaót az időutazáshoz, s mely kizárólag a Szovjetunió melletti Katorga-12 szigeten található meg. A ruszkik persze egyből elkezdték kitermelni a különleges anyagot, egy hatalmas kutatóbázist húzva fel a szigetre, ám ahogy az lenni szokott, a dolgok nem mentek simán, és egy robbanás után az egész projektet titkosnak nyilvánították. Ötven évvel később azonban az amerikaiak ráleltek a korábban csak legendákból ismert szigetre, és odaküldtek két ügynököt, hogy térképezzék fel az elhagyott bázist. Főhősünkkel, Nate Renko hadnaggyal itt csatlakozunk be az eseményekbe, melyek feltűnésünkkel nem várt fordulatot vesznek. Renko véletlenül visszautazik az időben, megment valakit, akit nem kellene, s mikor visszatér, 2010-ben az egész világot egy szovjet birodalom uralja, élén az örök császárral. Ettől a ponttól kezdve a dolgunk világos: vissza kell térnünk a múltba, és helyre kell pofozni az idő kerekét.

Lezuhantunk a vízhez, eddig oké. Na de merre is van Rapture?Ismerősnek tűnik? Igen, a 2007-es TimeShift kísértetiesen hasonló történetet mesélt el. Viszont ha már a párhuzamoknál tartunk, akkor meg kell jegyezni, hogy maga a forgatókönyv sem áll másból, mint egymásra halmozott klisékből. Megvan a kötelező női mellékszereplő, aki persze fiatal és csinos, a mindig kissé szórakozott, de zseniális professzor, a megalomániás és velejéig romlott császár, hogy az i-re a pontot a néma és arctalan főszereplő tegye fel. A sztorinak érdekes ízt ad az időbeni ugrabugra, mivel azonban az összes fordulat kiszámítható, nem érezzük úgy, hogy különleges élményben van részünk. Szomorú, mert potenciál lett volna dögivel.

Félidő

A játékmenet az első pár pályán követi a megszokott FPS sémát. Szaladunk végig a teljesen lineáris pályákon, és lövünk mindenre, ami mozog és veszélyes. A dolgok akkor válnak érdekesebbé, amikor Renko megszerzi a TMD nevű időmanipuláló szerkezetet. A TDM képes lelassítani az időt, lebegtetni tud nehéz objektumokat, és energialökéseivel vissza tudja verni az ellenfelek közeli támadásait. Habár ezek eddig elég megszokott képességek, a masina alkalmas az idő előre- és hátraforgatására is, ami azt jelenti, hogy a régi, már rozsdásodó tárgyakat egy szempillantás alatt újjá lehet varázsolni vele. A trükk ellenfeleken is működik, persze korlátozottan, hisz őket csak elrohasztani lehet, de azért meg kell hagyni, az ötlet mókás. Az utolsó TMD képesség a sorban arra jó, hogy egyszerre látjuk a pályát a jelen és a múlt / jövő bizonyos pontjaiban, ám ez csak a játék későbbi pontjain válik hasznossá.

Andrew! Ja nem, elnézést...
Az ötletek nagyon jók, mielőtt azonban tapsikolni kezdene a Tisztelt Olvasó, le kell szögeznem, hogy a pályatervezők nem sok kreativitást hagytak a felhasználásukkal kapcsolatban. Ha a célkeresztet ráirányítva egy pályaelemre azt látjuk, hogy a tárgy manipulálható valamilyen formában, szinte biztosra vehetjük, hogy szükség lesz rá a továbbjutáshoz. Itt-ott igyekeztek azért a készítők, teszem azt a láda összerohadt formájának felújításával tényleg eszes megoldás kinyitni a félig leeresztett garázsajtót. Ezek az apróságok azonban csak elsőre működnek, és mikor már századjára szeretnék lenyomni őket a torkunkon, érezzük, hogy mi a bibi. A Singularity sajnos az időmanipulálás eredeti megközelítése ellenére sem egyedi, ez pedig újabb kihagyott ziccert jelent a közepesen teljesítő történet után.

"Hello, erre van a Gyűrűk Ura szereplőválogatás?"
Ilyenkor jöhetne, hogy az arzenál megmenti a helyzetet, ezúttal azonban ezzel sem takarózhat a Raven. A fegyverek közül egyedül a szovjetek szupertitikos távcsöves puskája nagy dobás. Ezen drágaság lövedéke egérrel irányítható a lelassított időben, így akár asztalok, falak között is kivitelezhetünk egy csinos fejlövést. Ha azonban főhősünk eldobja a prototípust (igen, ezt nem tartja magánál), marad a szokásos, ezer éve ismert repertoár. Pisztoly, géppisztoly, shotgun... ásítás... ja nem, elnézést, utóbbi reakció és nem fegyver. Mondhatni kötelező fűszerként a fegyverfejlesztés is jelen van, ahogy emberünk bizonyos tulajdonságait is fel lehet tornászni (öngyógyulás, több HP, ilyesmik), ezek viszont olyan játékelemek, melyekkel a BioShock sokkal jobban bánt a maga idején. Itt tényleg csak afféle kiegészítésnek mennek el, és ha nem állunk meg a fejlesztőállomásoknál, nem sokról maradunk le.

Ellenfelek tekintetében szerencsére jobban domborít a program. A mutánsok ijesztőek és erősek, sebességük pedig a legprofibb vérszívóvadász sztalkereket is ámulatba ejtheti. Az emberi ellenfelek okosan mozognak és jól céloznak, hozzák a 2010-ben elvárható formát, számbeli fölényük pedig tényleg szuperkatonát követel. Általánosságban elmondható, hogy a harc élvezetes része a Singularitynek, van azonban pár apróság, amit azért ki lehetett volna javítani. Az első ilyen a bossharcok kiszámítható mivolta. Nincs bennük túl nagy kihívás, maximum a lövések, csapások erőssége. Ha rájövünk a mintára, akkor elsőre is ki lehet őket csinálni, ez pedig megkérdőjelezi szükségességüket. Akárcsak a fejlesztéseknél, ezeknél a részeknél is úgy éreztem, hogy azért vannak a játékban, mert illik ilyet is nyújtani a közel tízezer forintos ár mellett. A másik negatívum, ami szúrta a szemem, a túl sok "várd ki az erősítést" rész. Egyszerűen nem hiszem el, hogy a játékfejlesztők képtelenek túllépni ezen az ósdi, elavult, időhúzáson kívül semmire sem jó megoldáson.

 Ha már ilyen közelről mutatnak egy újságot, igazán lehetne rajta értelmes szöveg
Van még valami a Singularityben, ami szemet szúrhat a tapasztaltabb játékosoknak. Nevezetesen az a tény, hogy a játék durván másolja a 2K féle BioShockot. Itt is van egy különleges anyag, csak Adam helyett E99-nek hívják, és itt is az '50-es évek környezetében ügyködük, Rapture-höz igen hasonló helyszínen. Mindenütt hatalmas szobrok és propagandakellékek díszelegnek a lepukkant bázison, a hátrahagyott hangfelvételek pedig nem csak hogy úgy hangzanak, mint a víz alatti város lakóinak memoárjai, de teljesen úgy is néznek ki. Meg aztán ott vannak a "szellemképek" is, hogy a sok vizes részről ne is beszéljünk. Lehet, hogy a Raven ezzel szeretett volna tisztelegni a BioShock előtt? Ha igen, sajna túllőtt a célon.

Szép időnk van?

Ha már szóba jött a látvány, nem árt megemlíteni, hogy ez is a BioShockot idézi. Persze a hasonlat nem a művészi kivitelezésre értendő, hanem a technológiai megvalósításra. A Singularity nagyon sokat késett és ez meg is látszik rajta. Az Unreal 3 motorral rajzolt grafika elnagyolt és csúnyácska, olyan kellemetlen bugokkal társulva, melyeket az engine többi felhasználója már régen kiküszöbölt. Nincs is felemelőbb, mint mikor nem töltődnek be a már eleve alacsony felbontású textúrák, és így percekig egy elmosott pacát nézegetünk a monitoron. A pályaszerkesztés is teljesen lineáris, szóval nem tudom, miért nem tudtak erre jobban odafigyelni. Ehhez jön még a sok csúnya karaktermodell és darabos animáció, melyeket kizárólag az alacsony gépigény tud elfeledtetni. A tesztgépen (AMD Athlon II X2 @ 3,4 GHz; ATI HD5770; 6 giga RAM) 1920x1080-ban az fps számláló rendszerint 100 felett járt, ami azért az UE 3.0-val is igen durva eredmény, szóval ha másért nem is, az optimalizálásért érdemel egy biccentést a Raven. Audió fronton annyit lehet elmondani a játékról, hogy zene és a hangok.... nos, vannak, ennyi. Előbbi a teljesen megszokott baljós morgolódás, néhány Wolfensteint idéző szólammal, míg utóbbi kimerül a középszerű fegyverhangok ropogásában ész orosz akcentust erőltető szinkronszínészekben. A szörnyek üvöltései jók, és a környezet zajai is sikerrel ijesztettek meg egyszer-egyszer, mindez viszont még mindig nem elég.

Lift, fiatal lányka, néma főhős... honnan olyan ismerős ez nekem?Érdekes módon a többjátékos oldal igen élvezetes lett a Singularityben. A megszokott játékmódok mellett a szörnyeket is megszemélyesíthetjük, ami kellemes adalék. Főleg, hogy a csapatjáték további kasztokra oszlik, taktikát és együttműködést követelve a játékosoktól. A pályák elég átlagosak, de az időmanipulálással való szívatás nem rossz mulatság, így egy-egy meccs erejéig biztos leköti a vásárlót. Utána meg vár egy újabb Team Fortress 2 zúzda a Steamen.

Singulrum summarum

Ugyan sok dicsérnivaló nincs a Singularityben, nem árt tisztázni, hogy ettől még nem lett rossz játék. Inkább csak közepes, olyan termék, amivel elüthetünk egy esős hétvégét, hogy aztán soha többé ne nyúljunk hozzá. Ha kezdők csinálták volna, lehet, hogy nem volnék ennyire elkeseredve miatta, de egy annyira profi teamtől, mint a Raven, ez óriási csalódásnak számít. Én tényleg azt hittem, hogy a Singularity majd megmutatja, mit tud a cég, lévén a tavalyi Wolf csúfos bukását még mindig nem sikerült elfelejtenünk. Most viszont ott tartok, hogy egy darabig nem akarok látni semmit a Raventől. Inkább pihenjenek, agyaljanak, hátha visszatér beléjük az ihlet, mert oké, hogy a Singularity nem vészes, de ennél milliószor jobb is telne tőlük.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

48. iceblade
2010.06.30. 13:28
nekem személy szerint nagyon tetszik a játék már egyszer végigvittem és most újra elkezdtem, engem valahogy nagyon megtalált a játék. Az apróbb grafikai hibák szerintem nem olyan fontosak, a játékélmény kárpótol érte, jó kis pörgős játék, remek képességekkel ami nálam 9/10 simán ér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. ThePoweR
2010.06.30. 13:51
Ez tipikusan az a game hogy te vagy az isten azt téged nem lehet kinyírni. Ki lehet de ha valamennyire is tudsz játszani nem halsz meg egy könnyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. bandika198...
2010.06.30. 14:08
nekem is tetszett, sztem az a 69% kicsit kevés, de ízlések és pofonok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Merwenus
2010.06.30. 14:30
85%ot sztem simán megért volna, kíváncsi vagyok, hogy Prince of Persia hány %ot kap majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Norbert09
2010.06.30. 14:33
"Lift, fiatal lányka, néma főhős... honnan olyan ismerős ez nekem?"

Talán Crysis?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. MassKilla
2010.06.30. 14:42
"Lift, fiatal lányka, néma főhős... honnan olyan ismerős ez nekem?"

NEM, HALF LIFE 2, te sügér ezt nem tudni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Greathoof
2010.06.30. 14:45
@MassKilla
szerintem Norbert09 csak viccelt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Szaby59
2010.06.30. 15:09
Szerintem nagyon kevés a 69%.
Tény, hogy más játékból vettek át, de 1 játékban ennyi "egyedi" ötlet még nem volt.
Nálam FPS terén a legjobb, főként a TMD miatt, a Timeshift ettől sokkal unalmasabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Richard83
2010.06.30. 15:36
Sztem is még 10%-ot rá lehet tenni, néhány helyen tényleg szemmel láthatóan rossz texturák voltak és a fű pixeles volt stb. de a játékélmény kárpótolt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Richard83
2010.06.30. 15:38
Ja és még annyi a hangok/hangzás jók voltak csak valamiért túl halkra volt optipizálva és ez miatt jóval feljebb kellett tekerni a hangerőt hogy rendesen szóljon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. aryanis83
2010.06.30. 16:04
Nyugodtan próbálja ki mindenki, sokkal szórakoztatóbb, mint az utóbbi idők fpsei. Tény, hogy nagyrészt más fpsekből van összelopkodva, de jó helyről lehet lopni. Nagyon kevés a 69%, ha nem is jó a grafika, van olyan szép mint az agyondícsért bioshock 2. Hol lehetett már azt megcsinálni, hogy benyomod a deadlockot(időmegállítás) 3 katonára, telivered őket ólommal, majd mikor vége a lassításnak, csak egy lövést hallani és mindenki fekszik a saját testrészeiben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Parano1d
2010.06.30. 16:15
Amúgy szerintem is többet loptak a HL2-ből, mint a Bioshock-ból(pl a tudós, és a lánya, és a fizikára épülő fejtörők miatt). Azt felhánytorgatni, hogy géppisztoly, shotgun stb, meg baromság, mert az összes FPS-ben kb ugyanazok a fegyverek vannak, ez nem hiba, és még a változatosabb fajtából való. a TMD,Az említett mesterlövész puska, és a Spikegun is ötletes. A sztori tényleg klisé, de a hangulata az nagyon jól eltalált, és a tálalás is okés. Tipikus példa egy CoD pl tényleg klisés a második világháború miatt,a fegyverekre is igaz ugyanúgy, lineárisak a pályák, de érdekes módon annak eddig még senki sem hánytorgatta fel ezeket a "hibákat", mert a hangulata nagyon lenyűgöző.
A textúra hibák amúgy tényleg bosszantóak helyenként, viszont azért csúnyának nem nevezném összességében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. axe
2010.06.30. 16:44
90% simán volt szerintem egyik legjobb játék 2009-2010 évében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Richard83
2010.06.30. 17:01
Azért hagy ne hagyjuk ki a Dead Space-ből,kézzel való tárgyak emelgetése majd eldobása, hasonló a weapon upgrade mint dead space-ben az energia gócok. Az ellenségek lelassítása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. feecske
2010.06.30. 17:10
90% símán. Sokkal jobban lekötött, mint a Bioshock 2, vagy a Modern Warfare 2.
Kreatív, változatos, és nekem a grafika is bejött.
Az év legkellemesebb meglepetése!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. horvathimr...
2010.06.30. 18:08
nekem is tetszett a játék. rég volt olyan, hogy elkezdtem egy játékkal játszani, és legszívesebben egyhuzamban végigvittem volna. egyszerűen érdekelt, hogy mi következik. A bioshock 2-nél ilyen nem volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. iniedra
2010.06.30. 20:24
kicsit a vége már olyan ha eddig eljutottam , befejezem volt nekem. Jó játék, de én több ilyesztegetést tettem volna bele , és egykis értéket a pénznek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. exec79
2010.06.30. 21:40
teljesen egyetértek a cikk írójával. Hétvégi puffogtatós egyszer végigjátszós game, semmi több. Fegyverhangok nagyon gyengék, az irányítós mesterlövész puska teljesen használhatatlan és értelmetlen. Mire beirányítasz egy lövést addig a AK szerű puskával kitakarítasz egy termet. Mindegyik játék amiből loptak, ennél sokkal jobb. Ha jóval akarsz játszani Bioshock 2, Battlefield: BC 2, Mass effect 2, Dragon age (persze ha bírod az rpg-ket)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Richard83
2010.06.30. 22:41
Mondjuk szerintem a végső főellenség az hiányzott a játékbol, és egy kicsit könnyü a játék(normalon nyomtam lehet hardon nehezebb) viszont exec79 az általad általad felsorolt játékok tavaly és idei év elején adták ki őket, és ezeket nem félévig játsza az ember hanem sokkal rövidebb idő alatt végig tolja akár pár nap alatt és várja az ujabb játékokat amik jók is legyenek és ez most pont arra sikeredett. Egyszer mindenki tolja végig mert megéri.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. MinionFlas...
2010.07.01. 08:24
Sziasztok!

Hát nekem nagyon bejött, és ami a legfontosabb, a gép elé köt amit kevés játék mondhat el! Aki nem próbálta tegye meg mert szerintem is 9/10 pont! Timeshift...közelébe nem ért...bioshock...sok köze nincs hozzá! Nem a grafika minden, a játékélmény a fontos az pedig ott volt! 69% ???? +12%
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ThePoweR Minio...
2010.07.01. 08:59
Nem a játékélményt osztályozzák...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Humbuk
2010.07.01. 11:44
ThePoweR

Hát sajnálatos dolog mert nekem pl sokkal fontosabb a játék élmény mint a graf. (Kül nem imádnám annyira a final fantasy 8 at )

Pont az a baj a mai játékokkal, hogy grafikára meg hangra mennek rá, meg húú de szuper kidolgozott szörny, csak éppen a játék élménye lesz 0-a. Régen ez nem így volt és szerintem sokan visszasírjuk azokat az időket amikor még létezett eredeti ötlet. (Igen tudom, hogy mostanában nehéz eredeti ötletet kitalálni, de nem lehetetlen!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. iceblade
2010.07.01. 11:55
Sztem is a játékélmény a fontosabb minthogy itt-ott kicsit csúnyább a grafika. kétszer kijátszottam a játékot és még ki fogom egyszer biztos mert nagyon jó ötletek vannak benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Sediqwe
2010.07.01. 12:02
Szerintem az hogy a hozzászólók 90% -a többre osztályozza, az azt is jelenti hogy ez a cikk író tévedésben él. Rengeteg ötlet, rengeteg jó megoldás van a singuban.
A kidolgozott történet, mert csaphattak volna oda valamit is, mint mindenki más.
Én nagyra értékeltem hogy vannak a fejtörők, mert máshol csak a nyomd meg a gombot és menj át az ajtón van.
Tetszett a fizika is nagyon. magát a történetet nem értettem, mert feszt játszani akartam, többet ér min 69% , ez egy rossz cikk egy jó játékról.
De ez olyan mint a sárgalap, senki nem fogja vissza vonni, elismerni hogy nincs igaza, itt fikázni akart a cikk író...fikázott is rendesen.
Az viszont az UT3 motor hátránya hogy néha lemaradt, és csak mikor vissza mentem az adott dologhoz, akkor töltötte be a rendes textúrát.
2010 ben első élvezetesebb FPS
Jó a bf is ott van, de az inkább multi.
meg a cod 19. ami meg uncsi ez jó!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Blade0012
2010.07.01. 12:30
"...elismerni hogy nincs igaza"

Ez nem igazság, vagy hazugság, hanem vélemény, és szerintem magasról tesz rá, hogy Te mit gondolsz róla, vagy bárki más. Mellesleg szvsz teljesen korrekt értékelés, ha nem vettétek volna észre 10-es skálán vannak értékelve a játékok, a 69 még így is több mint egy közepes alkotás - szerintem ennyit sem ér. A 90-es pontszámot hadd hagyjuk már meg olyan játékoknak, amikben van egyediség is vagy forradalmi ötletek/újítások. Az már csak hab a tortán, hogy a Raven korábbi munkáihoz mérten ez egy szégyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. nedcoleman
2010.07.01. 12:48
Minden elismerésem Chocho!
Nagyon jól "kivesézted" a Singularity-t és tökéletesen egyet kell, hogy értsek.

Korrekt értékelés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Chocho
2010.07.01. 13:23
Gondoltam, hogy az értékelés sokak tetszését nem nyeri majd el, de azt nem hittem volna, hogy pár olvasó alapvető félreértésekből von le végső következtetéseket. Ahogy Blade0012 is írta, ez egy kritika, ami műfajából adódóan vélemény is. Természetesen nem tiszta, nyers, szubjektív gondolathalmaz, hanem - amennyire csak lehetséges - objektív megközelítésből kalkulálható értékítélet.

A másik, amit nem értek pár fórumozónál, az, hogy azt hiszik, kizárólag a grafika miatt nem kapott több pontot a játék. Erről természetesen szó sincs. A játékélményről épp eleget írtam a cikkben, és kifejtettem, hogy unalmas, sokszor erőltetett játékelemeket tartalmaz, amiket milliószor láttunk már korábban. Persze még ez sem lenne akkora baj, ha legalább eredeti hangulattal társulna a játék, de ez nincs így, illetve én nem éreztem ezt.

A Singularity nem rossz, de 90% fölé nem igen értékelte senki sem (sőt, én 9-es nem is láttam, persze ez nem jelenti, hogy nincs).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Csocsocx
2010.07.01. 19:34
Szerintem jó kis játék, nekem legalábbis tetszett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Parano1d
2010.07.01. 19:48
Szerintem a többség(ünk) azzal nem ért egyet, hogy szerinted unalmasra sikerült a játék. Ez egy olyan játék, ami a hibái ellenére, és a lopások ellenére is nagyon élvezetesre sikerült. Hiába van egy játéknak csodaszép grafikája, vagy nagyon jó zenéje, ettől lehet még dögunalmas. Na ez nem ilyen játék.... Persze a játékélmény az egy szubjektív dolog, így elfogadom a véleményedet, csak nem értek vele egyet
Azért írtam ellenpéldának a COD sorozatot, ami véleményem szerint tényleg elcsépelt már, és mégis sokak szerint az év játéka volt. Az eredetiségről meg annyi a véleményem, hogy a Thief-óta nem készült egyetlen eredeti FPS-sem. Mert nem lehet a műfajban igazán újat nyújtani.
Szerintem egyszerűen csak nem vagy fogékony a SCI-FI műfajra, és ezért "húztad le" a játékot. Nem váltja meg a világot, és nem is lesz belölle klasszikus, de a HL2 óta nem szórakoztam ilyen jól FPS-el. A Bioshock-hoz hasonlítva határozottan jobban tetszett (és itt nem a grafikára gondolok ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. iceblade
2010.07.01. 19:53
teljesen egyet kell értsek Parano1ddal épp most vittem végig másodszorra egyszerűen nem bírtam ki hogy ne játsszam ki még egyszer, mert kicsit rövidkére sikeredett másodjára már direkt lassabban vittem végig keresgélve tmd illetve bio fejlesztéseket meg persze fegyver fejlesztéseket és egy percre sem unatkoztam a játékban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Chocho
2010.07.01. 20:36
Parano1d:

Azért ne túlozzunk már... A BioShock eredeti volt az inkább művészies megközelítésével, ahogy a Stalkerek is azok, ezt nem lehet kétségbe vonni. A Half-Life 2 is maradandót alkotott a gravitációs fegyverrel, és voltak olyan FPS-ek is, amik azzal váltak eredetivé, hogy nem majmoltak senkit, csakis a saját fejük után mentek (pl. Doom 3, ami játékmenetében direkt szembe ment a modern trendekkel).

A Call of Duty sem jó példa. A Modern Warfare 2 multija nagyon jó, az egyszemélyes kampánya meg profi, filmszerű darálás, ami bár nem nyújt szabadságot, nem engedi, hogy felállj, mielőtt be nem fejezted.

Számomra a Singularity nem más, mint egy tisztességesen összerakott termék. Az pedig, hogy a Raven csak ennyit tudott nyújtani, sajna nem engedett magasabb pontot adnom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Parano1d
2010.07.01. 21:06
Valahol igazad van,de azért mégsincs. Doom sem volt eredeti, csak az első része, és a HL2 sem attól volt jó, hogy gravi fegyver volt benne(bár hatalmas ötlet volt, ezt el kell ismerni). Kár lenne ennyire lesarkítani a dolgot, egy-két részletre. Az összhatás ami számít.
A bioshockot pedig szégyen nem szégyen, a játék közepén abbahagyatam személy szerint, mert untam. Művészi megközelítés ide vagy oda. Jó az igazsághoz tartozik nem vagyok nagy FPS rajongó, az RPG-k jobban a szívemhez nőtek, de a nagy "neveket" mindíg kipróbálom. Szóval a lényeg: egy játék nem feltétlenül attól lesz jó, hogy eredeti, vagy sem lsd: pl Cod. és a lopások sem feltétlenül hibák, ha a nagy elődöktől nyúlják le őket. A 90+ pontokat hagyd meg tényleg azoknak a játékoknak, amik amellett, hogy hangulatosak, egyben újszerűek is. Egy 80% körüli pont azért jár véleményem szerint ennek a játéknak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tomchee
2010.07.02. 01:10
alap ötlet jó.. tetszenek a ruszki propagandák de teljesen kifogyott belőle a lendület úgy a közepe fele.
Egyetlen jó pontot az optimalizálás terén tudok én is csak adni
3000+ athlon/2GB DDR1/x1600_512vram al egész szépen el döcögött, hála az ue3.0 nak. Számomra legalább annyiból jó volt ,h jó látni h még kilehet valamit facsarni ebből a mass effect 2 után is bár az szintén ue3 as dehát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Menthix
2010.07.02. 09:47
Csatlakozom a métltatlankodók táborához, 80%-ot én is megadnám a játéknak, mert odaragasztotta a seggemet a székhez és nem eresztett!
Grafika nekem hibátlan volt, az említett textúrabug csak az után fordult elő, miután leraktam a játékot tálcára, majd vissza teljes képernyőre, ezen egy újraindítás segített.
A sztori baromi izgalmas volt számomra, ha nem annyira, mint a MW2.

Nameg a 3 féle befejezés

Csak ajánlani tudom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. exec79
2010.07.02. 09:52
őőő MW2-nek volt story-ja?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Sediqwe
2010.07.02. 11:54
Na az lehet hogy amiatt volt textúra bugos, mert valóban, együltő helyemben toltam végig, de azért néha csak belógott a képbe egy kis msn, bulinet
Szal akkor még azt is vissza vonom, és határozottan jobb , mint a cikk leirja.
még ha nem is egy bughalom , mint a STALKER, vagy nem is plasztik, mint a DOOM 3
vagy nem olyan hatalmas mint a Hl1 Hl2 , mert ugye mind a 2 hl fantasztikusra sikerült, első a frenetikusan hosszú, és izgalmas botok miatt, a másik a grafika , a történet, és a fizika kellemes használata miatt
Remélem sokan döntenek a játék mellett. Mert bár meglepő hogy a raven nem ID motort használt, de szerintem kihoztak valamit ami nem egyedi, de jó!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tompika74
2010.07.03. 06:36
A cikkíró szerint a játék akkortól vált élvezetessé, mikortól lehetett használni az időmanipulációt és egyéb képességeket. Én mondjuk ilyenkor szoktam besírni . Nekem egy új FPS-nél bőven elég az új környezet, az új ellenségek, a más hangulat. Amikor beraknak időtorzításokat, mindenféle képességeket, hogy érdekesebb legyen a lövöldözés, azt unom. Ezeket maximum 4-5-ször kell alkalmazni a továbbjutáshoz, és ha ez a 4-5 alkalom nem lenne, akkor tiszta felesleges lenne a képesség is
Nekem a plusz képességek általában nem jönnek be. Bocsi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. danika91
2010.07.03. 22:59
végig toltam és nagyon lekötött pedig nem is szeretem az ilyen futurikus új designos játékokat nagyon jó volt szerintem de rövid 4 nap volt legnehezebb fokozaton
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. reaper1911
2010.07.05. 10:50
mondjuk az azért elég vicces hogy a transformers 80%-ot kap ami egy kalap f.ost nem ér, ez meg 69-et ami azért sokkal de sokkal szórakoztatóbb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. GeeZa
2010.07.05. 11:28
Örülök hogy van végre valami FPS PC-re. Lehete kötekedni a grafikával, de az biztos, hogy elmegy a játék egy kenyérpirítón is. Még ha a sztori elemei nem is új ötletek, így összegyúrva mindenképpen eredeti érzést kelt a játékosban.
Kár lehúzni olyan játékokat, amik tényleg leültetik az embert, mert tartalmaz a játékélményt egyáltalán nem befolyásoló néhány apró hibát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jester
2010.07.05. 21:45
exec79: MW2 sztorija és single megalkotottsága említésre méltó.

A Singularity egy jó játék de tökéletes a 69% ugyanis az ötletek nem eredetik, nagyon nem. Én végigjátszottam de ennyi... engem nem igazán tudna rávenni egy új végigjátszásra. Valaki említette az időlassítógömb ólom telepumpálás időlassító kikapcsol katonák halottak, egyik legélvezetesebb képesség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Gatee
2010.07.05. 23:23
Nekem se jött be igazán, az alapötlet és a story nagyon jó de maga a játékmenet és a medicites bohóckodás nagy gagyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zlatzky
2010.07.06. 00:34
Ugy durvan 2 orat jatszottam eddig vele, egyaltalan nem tunik rossznak. A grafika helyenkent egeszen szep, a jatszhatosag rendben van, hogy a sztori klises? Sajnos a jelenlegi "uborkaszezonban" nem nagyon tudunk valogatni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Ticsiger
2010.07.06. 11:18
Helló... a játék nagyon jó de nálam nincs hangja... Újratelepítettem és akkor sincs... Valaki tud segíteni? Előre is köszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim
2010.08.01. 07:17
Már azt hittem az én videókarim túl gyenge a játék szupernagy gépigényéhez mérten, és azért nem hajlandó normálisan textúrákat betölteni mert betelt a vram. Úgy néz ki semmi ilyesmi nem történt, ez egy bug ... ami nem lep meg, mert ahhoz a játéknak túl gyenge a grafikája, hogy egy 1GB-os HD4850 ne lenne elég hozzá!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tibigal77
2010.08.01. 21:42
Nem rossz a játék.A gépigényt nézve és az itt felsoroltak után leirom én is a gépem adatait-Szóval:CPU:3.00Ghz Intel Pentium4 HT s478; GPU:9800GT 1Gb;Ram 2Gb DDR2;Motherboard:MSI 7536-Intel 945GC ICH7. Szóval ami azt illeti szerintem elég jól fut a játék 900-1440felbontásban tolom neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Csocsocx Asagr...
2010.08.01. 22:03
Nálam a 8800GTS 320Mb is szépen fut!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sancii54
2017.06.27. 20:40
Nem értem ezt a túlzott leértékelést, hisz a játék alapból érdekes sztorival állt elő, játékélményben is ott van, azért szerintem simán van 90% is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!