iPon Cikkek

Spider-Man: Shattered Dimensions - A törés

Dátum | 2010. 09. 09.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

A Rend és Káosz táblája több egy egyszerű ősi leletnél. A legenda szerint ez tartja fent az egyensúlyt a világ dimenziói között, ha nem létezne, vagy bármi történne vele, akkor felborulna a valóság, és teljes káosz lenne úrrá a Földön. A kőtáblát hosszú évezredekig elveszettnek hitték, nemrég azonban újra előkerült, ez pedig rengeteg bűnöző figyelmét felkeltette, köztük Mysterióét is, aki még a New York-i Természettudományi Múzeumba is képes volt betörni az értékes tárgyért. A rablás nem jött össze, Pókember ugyanis megakadályozta azt, viszont harcuk közben a tábla megsemmisült, a darabjai pedig szétszóródtak a világban. A játék története tehát adott, meg kell szereznünk a szilánkokat, a dolog azonban nem lesz könnyű, hiszen mindegyik darab valami bosszúszomjas rosszfiúnál kötött ki, nekik pedig eszük ágában sincs azt visszaszolgáltatni.

Egy igazi unikum a képregények világában
A Spider-Man: Shattered Dimensions-ben négy világ találkozik. A főszerepben az általunk ismert Pókember van, ő töri össze a táblát, a dimenziók megnyitásával pedig előkerül a fekete ruha, továbbá a hős múltbéli, illetve jövőbeli alakja is. Mind a négy karakter eltérő világban küzd meg a gonosszal. A jelen New York városát és annak két eltérő személyiséggel rendelkező hősét azt hiszem, nem kell senkinek sem bemutatni, a másik kettővel viszont nem mindennap találkozhat az ember. A múltbéli Pókember egy sötét, koszos, noire világba kalauzol el minket, az 1930-as évekbe, amikor még vadásztak a szuperhősre, ezért nekünk is az árnyékokban kell közlekednünk, gondosan elbújva a figyelő szemek elől, lesből lecsapva ellenségeinkre. A 2099-es jövőbeli New York ennek inverze, egy hatalmas, neonfénybe öltözött metropolisz elevenedik meg előttünk, mozgó reklámtáblákkal. Összesen tizennégy pálya van, ebből egy darab amolyan bevezetésként szolgál nekünk, négy játszódik az általunk ismert világban, és három-három a másik dimenziókban.

Fekete ruha, fekete lélek
A játékmenet rendkívül egyszerű. Minden helyszínen van egy főellenség, aki magánál tarja a tábla egyik darabját, nekünk pedig át kell verekedni magunkat a csatlósain, majd egy epikus csatában legyőzni őt, ezzel is közelebb jutva a világ rendjének helyreállításához. Gonoszokból persze akad bőven, kalandjaink során találkozhatunk a Buldózerrel, a Homokemberrel, a Skorpióval és a Vészmanóval is, de később feltűnik Deadpool, Elektro, és Kraven, a vadász, hogy Pókember leghíresebb ellenfeleit ne is említsük. A dolog jól hangzik, a pályák azonban kivétel nélkül mind egyetlen sablonra épülnek. Csak mennünk kell előre, megcsinálni néhány ügyességi részt, majd jön a főellenség, akit azonban sosem lehet elsőre legyőzni. A csata végén elmenekül, mi követjük őt, miközben támadnak a zsoldosok is, majd még egyszer vagy kétszer legalább el kell kapnunk, hogy végleg feladja a macska-egér játékot. Ez így pedig rendkívül unalmas, a pályák ráadásul túl hosszúak is, sokat kell szenvednünk, mire véget érnek a megpróbáltatások.

Meglepő viszont, hogy van karakterfejlődés a játékban. Ahogyan haladunk előre a történettel, úgy gyűlnek a pontjaink, melyeket aztán hősünk testi erejére, vagy harci képességeire válthatunk be. Növelhetjük az életerő csík méretét, felgyorsíthatjuk az életnek és a különleges képességnek az újratöltődését, erősíthetjük ütéseinket, vehetünk új bónusz ruhákat, de tanulhatunk új harci elemeket is. Ilyen a pókháló lövöldözés, a különféle többütéses kombó, vagy az elhajítás, de vannak még olyan képességek is, melyeknek köszönhetően hatalmas öklöt, husángot, vagy lasszót formálhatunk a pókfonalból, ezekkel is keményen odacsapva az ellenségeknek. Pontszerzéshez egyébként mindenféle kihívást kell teljesítenünk, melyekből száznyolcvan darab van, ezekkel azonban nem szükséges mélyebben foglalkozni, bármit csinálunk ugyanis a pályán, folyamatosan kapjuk a teljesítésért járó dicséreteket.

Üdvözlet 2099-ből
A látvány egészen korrekt lett. A Spider-Man: Shattered Dimensions valahol hagyományos, valahol pedig rajzfilmes cell-shaded grafikát használ, és jó hír, hogy a készítők ez utóbbit nem rontották el, mint mondjuk a Crackdown 2 esetében, és mindenhol éles vonalakat, valamint élénk színeket alkalmaztak. A különféle világok jól elkülönülnek egymástól, a noire hangulatú New York például fekete-barna tónusokat használ csak, és még a kép is mákos itt, a jövőbeli dimenzió pedig olyan, mintha az Ötödik elemet keresztezték volna a Tronnal. Persze a tökéletestől mérföldekre van, nagyon érezni, hogy nem több az egész egy fiataloknak szóló, közepes minőségű konzoljátéknál, a táj poligonszegény, nincsen benne élet, a textúrák ismétlődnek, minden sík és elhanyagolt, ezt pedig még a speciális effektek sem képesek kompenzálni. A hangok terén ráadásul még ennyi jót sem tudunk elmondani, a Pókembernek négy szinkronja is van, mégis legtöbbször mutáló tinédzserhangon szólal meg. Laza és viccelődik, a mesélő pedig még nála is idegesítőbb, egyfolytában haverkodni próbál velünk, mint valami kretén osztálytárs, akit látni sem bírunk, de azért nyomja az üres szövegelését állandóan. Még jó, hogy a zene és a hangeffektek javítanak valamit, különben lehetne némítani a házimozi-rendszert!

Mindenkit utolér a végzete
Az irányítás viszont szerencsére közel tökéletes lett, és ez a játékélményre is nagy hatással van. A Pókember néhány hálóvetős kivétellel mindig arra megy, és azt csinálja, amit mi akarunk, nem mászik fel a falra feleslegesen, és nem ugrik a párkány mellé, igyekezve ezzel is könnyebbé tenni életünket. A gombkiosztás is teljesen rendben van, a bal kar irányítja a hőst, a jobb tekeri a kamerát, az X és az Y az ütés, a B az elkapás, az A az ugrás, az LT+A a vetődés, míg pókhálót a jobb ravasszal lőhetünk. Karaktertől függően pedig vannak ám speciális képességeink is, a tomboló rage módot, vagy az időlassítást a bal dömperrel tudjuk előcsalni, ezek pedig amellett, hogy rendkívül hasznosak, csak néhány másodpercig tartanak, ezért érdemes őket a végső összecsapásokra tartogatni. S ha már a főellenségekről van szó, akkor gyorsan megemlítenénk még a belső nézetes módot, van ugyanis néhány alkalom, mikor a csatában FPS nézetre vált a kamera, mi pedig a két ravaszt rángatva vadul pofozhatjuk az ellenségünket. Az izgalom viszont nem tart örökké, ha már megfordultunk mindegyik dimenzióban, akkor semmi újat nem tud mutatni a játék, és vár még ránk legalább háromszor ennyi feladat, nem is csoda hát, hogy a végigjátszás után mindenre tudtunk gondolni, csak arra nem, hogy bármikor újra elővegyük a játékot.

Letölthető tartalom persze lesz a játékhoz, meg el lehet lenni a különböző kosztümök megszerzésével is, ez a kettő pedig eséllyel csábíthatja vissza a rajongókat a képernyő elé, ezért nem pontozzuk le nagyon a szavatosságot, bár az tény, hogy minket nem érintett meg mélyebben a játék. Egy sima, jelentéktelen platformert látunk benne, melynek, ha nem a Pókember lenne a főszereplője, akkor ki sem próbálnánk. Így persze el lehet adni, de már a gyenge történeten és a közepes minőségen is érezhető, hogy főleg gyerekeknek szánták a játékot, tinédzsereknek, akik le tudják venni a szülőket egy tízezresre, ezzel is adakozva a kiadónak.

Végső csapás
A Spider-Man: Shattered Dimensions szeptember 7-én jelent meg PC-re, Playstation 3-ra, Xbox 360-ra, Nintendo Wiire és DS-re egyaránt, PSP-s verzió viszont ezúttal nem készült a kalandokból, melynek bizonyára most sokan nem örülnek. A játék összességében enyhe közepesre sikerült, a Pókember világ szerelmesei jól ellesznek vele, nagyon hangulatos mind a négy univerzuma, könnyen játszható, komoly dolgokra viszont nem szabad számítani, kitartás kell hozzá és persze kötélidegzet, mely bennünk csak nyomokban volt meg.


Platformok: PC, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii, DS
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. micu13
2010.09.09. 17:21
Ennél sokkal többet érdemelne ez a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Daks
2010.09.09. 18:56
Tény, hogy sokkal jobb bármelyik eddigi Pókember játéknál, de még mindig nagyon gyenge, a történet sokkal többet érdemelne egy kölyökakciónál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Sexspear
2010.09.09. 19:49
Történetileg is elég korrekt szerintem. A dimenziók nem minden esetben rajzosak. A 14 főellenfél változatos ötletes, és elég sok a humor benne. Valamint az akciók szépek. A kamera helyenként ratyi, az sem tetszett, hogy nem mászhattam benne mindenhol. Mindenesetre hamarosan én is megírom a saját tesztem. Tízből nyolc!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Blade0012
2010.09.09. 20:13
Nagyon meggyőző cikk, a szinkron a mélybe van húzva, de még csak annyi sincs megemlítve, hogy maga Stan Lee is ott szöszöl..
Az alapötlet szvsz fantasztikus, viszket is érte a tenyerem...na majd meglessük mit szólnak hozzá mások.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Elvisz
2010.09.09. 21:11
Kb. egyet értek a cikkel.
Elég hiányos a játék. meg hozzátéve hogy a pokérzék lopás érzésü a batman AA detektiv modjárol,
és még hogy gombokat nyom meg vagy falakat dönt le ugyanugy néz ki mint batman 3as horgonya.
Meg megemlitenem a vizet, grafikailag olyan csunya hogy az már bün.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Sexspear
2010.09.09. 21:28
Szerintem nem lopták a Batman Elvisz, én azt gondolom, hogy anélkül káosz lenne a játékban. Pókösztönje eddig is volt. A Noir féle látványvilág emlékeztethet a Batmanére, de én ezt nem negatívumként élem meg. Szerintem sok helyen alul pontozták, egyetértek az IGN 8 pontjával. Nekem egyedül a kamera volt sokszor negatív.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ViTaZi
2010.09.10. 08:01
Amennyire vártam a játék kb. akkora csalódás is lett számomra. A dizájn gyerekes, rossz kamerakezelés és iránytás, és a grafika se a legszebb. Kisgyerekeknek tökéletes de vérbeli pókemberfanoknak elég kevéske. Sokkal többet vártam ettő a játéktól. Értékelésem: 10/5
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. sempron07
2010.09.10. 10:25
PC-re, mintha nem jelent volna meg, legalábbis mindenhol tagadják.
Itt is, és még néhány oldalon is látom, hogy már megjelent PC-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester
2010.09.10. 10:35
Nah most akkor ez megjelent PC-re vagy sem? Amúgy az ilyen szuperhírós játékoknál benne van az is a pontozásnál hogy van akinek tetszik az adott híró vagy netán nem kedveli, sőt a képregények ellen van. Egy rajongó nyugodtan adjon az értékeléshez 10-20 Pontot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. neofery
2010.09.10. 16:19
Ennél tényleg többet érdemel a pókfej.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Login
2010.09.10. 18:09
Remélem ezzel a játékkal a fejlesztők több utat is nyitottak meg a Pókember játék franchisenak.

Még több, csak is Noir Spider-man játékot a népnek!!!! de felőlem készíthetnének mind a négyből külön játékot, azt se bánnám.

Az értékeléssel egyébként nem értek egyet! 8/10 szvsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. PGab
2010.09.10. 18:19
A Beenox-tól sose lehetett sokat várni. Eddig és ezután is csak béna pókember játékokat fog csinálni. Nekem nagy kedvencem a képregényhős, de a fejlesztést már nagyon rég elvettem volna tőlük és a Rocksteady-hez mennék könyörögni, hogy vegyék már kézbe ezt a figurát is, ha a Batman mellett van egy kis idejük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Daks
2010.09.11. 11:50
Sexspear: igen, igen, javítottam a grafikai elírást, kimaradt, hogy vannak hagyományos, nem rajzolt részek is.

Szefmester: úgy tudom, nincs PC-s.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.09.11. 14:48
még nincs pc-s, de lesz! elvileg még ebben az évben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!