iPon Cikkek

Square Enix konferencia összefoglaló

Dátum | 2015. 06. 17.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Az idei E3-on brutálisan erős a felhozatal, mindenki kitett magáért, és konferenciát is jóval többen tartottak, mint bármikor az utóbbi években. A Square Enix is visszatért a színpadra sok év kihagyás után, mert úgy gondolták egyszerűen túl sok bejelentenivalójuk van. Az élő showt Phil Rogers nyitotta meg, a Square Enix nyugati részlegének vezérigazgatója, aki a szokásos szívhez szóló bevezető után (sokat dolgozunk értetek, nyitottak vagyunk, stb.) nem szórakozott sokat, egyből a színpadra hívta Roland Lesterlint a Just Cause 3 rendezőjét. Várható volt, hogy ezzel a címmel fognak kezdeni, mert a puskaporuk egy részét már ellőtték mások konferenciáin (Tomb Raider az MS-nél, Final Fantasy-k a Sonynál).
Kaptunk egy sztori trailert és egy elég részletes in-game bemutatót. Történet frontján nem kell sokra számítani, jön a szokásos „a diktátor sanyargatja a népet, de mi majd helyre teszünk mindent yóóól” körítés. Viszont a gameplay tényleg fejlődött, nagyon szórakoztatónak tűnik a Just Cause 3: röpködhetünk wingsuittal, rengeteg féle járművet használhatunk és szintet lépett a szigonyunk is, összeköthetünk már vele különböző dolgokat is (a videóban nagyon jó példák vannak erre). Mivel a második résszel máig sokan játszanak, ezért a harmadik támogatását sokkal hosszabb időtávra tervezik. A Just Cause 3 december 1-én kerül a boltok polcaira PC, PS4 és Xbox One platformokra. A látványos bemutató után Saito Yosuke lépett a színpadra, aki egy új Square játék felett bábáskodik, és ezt szerette volna most bemutatni. Nagy örömünkre a NieR tér majd vissza egy új résszel, aminek anno elég vegyes volt a fogadtatása, de akik szerették, azok nagyon. A teaser alapján elég jó csapatot sikerült összeszedniük a munkára, és a PlatinumGames fejleszti majd a játékot. Az egyelőre végleges névvel még nem rendelkező NieR epizód PS4-re érkezik majd. Bár a csapat több tagját is felhozták a színpadra, sajnos sokat nem tudtunk meg. Viszont kaptunk egy ígéretet, hogy ősszel már több mondanivalójuk lesz, úgyhogy talán a Tokyo Game Shown már láthatunk egy prototípust.
A NieR után a kötelező Tomb Raider rész következett, ami egy trailerrel nyitott (túl sok új jelenet nincs benne), majd felbukkant Brian Horton a Crystal Dynamicstól, aki rendezőként dolgozik a játékon. Hozott nekünk egy érdekes „hogyan készült” videót, ami főleg Larára koncentrált. Nagyon sokat fejlődik az animációja, jól láthatóak lesznek az érzelmei, és a kinézetére is hatással lesz a környezete (például ha havazik, az szép lassan meglátszik a ruháján és a haján is). A játék november 10-én érkezik majd, Xbox One-ra.
Még egy kicsit a témánál maradva, de platformot váltva megérkezett Patrick Naud, a Square Enix Montréal vezetője. Szegény srácokat befogták mobilos app fejlesztésre, ők készítik el a nagyobb franchise-ok kis okos készülékekre tervezett variánsait. A legfontosabb cím, amiből ízelítőt is kaptunk, az a Lara Croft Go. Ez olyan, mint a PC-s/konzolos Lara Croft sorozat, csak kicsit lebutítva, de elég pofásan néz ki.
Vissza a szerepjátékokhoz, Hashimoto Shinji kapta meg a színpadot, így azt hittük, hogy a Kingdom Hearts következik, de sajnos nem értettük mit mond, mert a tolmács elaludt. Nos, a Kingdom Heartsot is megkaptuk, előtte viszont megcsodálhattuk újra az FF VII bejelentést. Be is rakom ide újra, mert egyszerűen kötelező darab.
Ha csak ezt az egy dolgot jelentették volna be az E3-on, én már akkoris boldog ember lennék. Télen új infók várhatóak a témában, mellesleg pedig akkor fog megjelenni PS4-re az eredeti, PC/PS1-es változat is, ami azt jelenti, hogy késik az eredetileg tervezetthez képest (különös, mert nem lehet túl nagy munka). Az iOS változat viszont még a nyár vége előtt be fog futni, úgyhogy táblán is tolhatjuk az FF VII-et nemsokára. És akkor következzen a Kingdom Hearts! Először az Unchainedet mutatták be iOS-re és Androidra, ami már fejlesztés alatt van, és nyugaton is ki fog jönni. A lényeg persze nem ez, hanem a Kingdom Hearts 3, amiből egy játékmenettel is erősen megtűzdelt trailert kaptunk.
A Sony rendezvényén már bemutatták, de itt is felbukkant a World of Final Fantasy. Sajnos a cuki traileren kívül kevés újdonságot tudtunk csak meg. Chiba Hiroki, a játék rendezője azt mondta, hogy egy olyan játékot akarnak tető alá hozni, amivel a gyerekek és szüleik is szívesen játszanak. A trailer alapján a harcrendszer alapja a méretváltoztatás lesz, főhőseink lehetnek olyan kicsik, hogy felpattanjanak nagyobb lények hátára, vagy cipelhetnek ők maguk is kisebb lényeket. Megjelenés valamikor jövőre PS Vitára és PS4-re.
Kelet és nyugat állandóan váltogatta egymást a Square Enix showján, úgyhogy ismét egy EIDOS brand következett, a Hitman. Az új játék december 8-án érkezik digitális formában, szóval épphogy beférhet a virtuális karácsonyfa alá.
Egy rövid montázs után kiírták, hogy Square Enix x tri-Ace New projekt, szóval biztosak lehettünk benne, hogy a Star Ocean következik, és nem is kellett csalódnunk. Először egy rövid teasert kaptunk az Integrity and Faithlessnesshez, amiben végigfutottak az eddigi epizódokon, majd bejelentették, hogy bár áprilisban csak Japánnak ígérték be a címet, de érkezik majd Amerikába és Európába is 2016-ban PS4-re, szóval mi sem maradunk ki belőle (Japánban még idén kijön). Hogy lássunk is valamit a játékból, kaptunk egy gameplay trailert, amiben a játék jelenlegi állapota látható. Ez még 30fps-sel futott, de a fejlesztők a végleges változatra a 60fps-t célozzák meg, és a statikus átvezetők mellett rengeteg dinamikus is lesz, hogy ne érezzük úgy, hogy egy filmet nézünk.
Kaptunk egy jRPG-t, úgyhogy a koncepciót követve egy nyugati címnek kellett jönnie, és hát már kizárásos alapon sem volt nehéz kitalálni, hogy az új Deus Exről lesz szó. Az Eidos Montréal feje, David Anfossi, és Mary DeMarle (vezető narratíva rendező) foglalta el a színpadot. A Mankind Divided két évvel játszódik majd a Human Revolution után. Az emberek félnek az implantokkal rendelkező társaiktól, akik immár gettókban élnek, teljesen a peremre szorulva. Jensen elhagyta a Sariff-et, jelenleg az Interpolnak dolgozik, de úgy érzi, hogy a szálakat az Illuminátusok mozgatják, ezért kettős ügynök lett, egy hackerrel dolgozva próbálja kideríteni, kik manipulálják a világot az árnyékokból. Lesznek új fegyverek, és ezúttal a játék közben hozott döntéseinktől függ majd, hogy mi lesz a sztori vége. A fejlesztők célja, hogy a legjobb akció-RPG-t hozzák össze, reméljük sikerül nekik. 2016 elején érkezik majd a játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.
Végezetül még Matsuda Yosuke, a Square Enix Holdings elnöke és vezérigazgatója is megkapta a színpadot és bevállalta, hogy tolmács nélkül beszél majd. Ezért minden elismerésünk, de hagyni kellett volna a tolmácsot dolgozni. Matsuda elmondta, hogy még idén nyáron befut angol nyelven is a Final Fantasy Portal app, ami összefog majd mindent, ami FF. Ennél többet nem tudtunk meg, de kíváncsian várjuk a további részleteket. Az utolsó bejelentés az volt, hogy Tokyo RPG Factory néven új fejlesztőstúdiót alapított a Square Enix, ami kifejezetten jRPG-k létrehozásán fog dolgozni. Az első konzolos munkájuk az egyelőre Projekt Setsuna néven futó játék lesz, ami nem kapcsolódik egyik jelenlegi Square játékhoz sem, teljesen új világra fog építeni. Csak pár koncepciórajzot mutattak belőle, valószínűleg 2016 előtt nem látunk már belőle semmit.
Zárásképpen még visszahívtak mindenkit a színpadra, aki fellépett a show alatt, míg a háttérben egy montázs ment a Square Enix játékaiból. Ezzel a kedves eseménnyel véget is ért az utolsó konferencia, amit egy kiadó rendezett az E3-on, de bőven lesz még infó és bejelentés a show ideje alatt, úgyhogy érdemes lesz követni a híreket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. gabest
2015.06.18. 05:10
Ha valaki engem kérdezne, az egyetlen említésre méltó jrpg a Nier volt előző generáción, meg talán még a Lost Odyssey.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. wdavid
2015.06.18. 08:31
Csak abban reménykedek, hogy végre valami értelmes multit dobnak a Tomb Raider alá. Az előző részben a Story jó volt, de a multiplayer szerintem hihetetlenül lehúzta a színvonalat.

Ott volt az egész sziget, simán csinálhattak volan egyfajta open-world multit, személyre szabható karakterekkel, ahol a túlélésről szólhatott volna a játék. Nem állítom, hogy pofon egyszerű lett volna azt összerakni, főleg úgy, hogy szórakoztató is legyen, de sokkal érdekesebb lett volna szerintem. Vadászat, menedék keresése/építése a vihar elől, küzdelem egymással és a vadállatokkal, stb.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nagoli
2015.06.18. 13:00
Nem lennék mobil játék fejlesztő az tuti.
Nagyon szar lehet, hogy kb a játék összes aspektusát korlátozzák a platform szűkös lehetőségei.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. magerg
2015.06.18. 13:03
Szerintem nem kell mindenbe multi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!