iPon Cikkek

Stardrive – Hódítsuk meg az univerzumot!

Dátum | 2013. 07. 22.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A 4X stílusú stratégiai játékok nem tartoznak a legnépszerűbb alkotások közé, bankot se sűrűn robbantanak velük a fejlesztők, ám ennek ellenére az elmúlt hónapokban, években szép számmal készültek ilyen stílusú programok. A Civilization sorozat például már az ötödik résznél jár, de érdemes megemlíteni még a Galactic Civilizations, Sins of a Solar Empire és Sword of the Stars szériákat, a Fallen Enchantresst, az Endless Space-t, vagy épp a cikkünk témáját adó Stardrive-ot is. Utóbbi egy vérbeli indie alkotás, amelyet a mindössze egy főt foglalkoztató Zero Sum Games készített, miután a Kickstarteren közel 18 ezer dollárt gyűjtött össze hozzá. A játék nem egy frissen megjelent darab, ugyanis ez év áprilisában került fel a digitális terjesztőoldalakra, sajnos meglehetősen félkészen. Nagyon sok bug és kiegyensúlyozatlan játékmenet keserítette meg azok életét, akik az első napokban próbáltak szerencsét a Stardrive-val. Az egyszemélyes fejlesztőstúdió szerencsére nem hagyta magára a programot, így most már egy fokkal jobb összképet nyújt a játék, ezért vettük a bátorságot, és alávetettük egy alapos tesztelésnek. Bár nagy elvárásaink nem voltak a programmal kapcsolatban, titokban reméltük, hogy megközelíti a sci-fi 4X stratégiák királyának tartott Master of Orion 2 szintjét. Annál is inkább, mert a fejlesztő érezhetően ezt a játékot tartotta maga elé, mint követendő példát, hiszen ilyen, vagy olyan formában, de annak szinte minden eleme megtalálható a Stardrive-ban is. Egy nagy különbséget viszont jobb, ha az eszünkbe vésünk, mégpedig azt, hogy ez a játék valós időben játszódik, és nem körökre osztott, mint ahogy a 4X játékoktól általában megszokhattuk (az idő viszont szükség esetén megállítható, hasonlóan az Imperium Galactikában látottakhoz).
A harcok kezdetben egyszerűek, de később már oda kell tennünk magunkat
Az első dolog, amit észre fogunk venni a játékban, hogy eléggé puritán lehetőségeket kínál számunkra annak főmenüje. PC-s játéktól meglepő módon a beállítások menü szinte teljesen üres, tulajdonképpen csak a felbontást és a hangerőt lehet módosítani benne. Igaz, a látványon nem lenne értelme sokat állítgatni, hiszen eléggé elmaradott a Stardrive alatt dolgozó technika, a grafika már-már funkcionális jelleget tölt be, nem is fogja megterhelni a mai gépeket. A következő menü, amit ajánlott meglátogatni a Tutorials (tanítómód), ahol pár videót találhatunk, melyek elmagyarázzák a játékmenet alapjait. Sajnos ezek csak nagyvonalakban vázolják fel elénk a lényeget, az érdekesebb részeket taglaló Segítség opcióhoz akkor férhetünk hozzá, ha belevágtunk egy játékba (egy kis kérdőjel ikont kell keresni ennek eléréséhez). Mivel többjátékos mód és sztori alapú kampány nincs a programban, csak a Skirmish opciót választhatjuk, ahol meghozhatjuk az első jelentős döntéseket a játékban. Itt kell ugyanis kiválasztanunk a fajunkat, és annak jellemzőit. A fejlesztő dicséretére legyen mondva, hihetetlenül részletes fajgenerálást hozott össze. Bár első ránézésre csak 8 előre gyártott civilizációt láthatunk a menüben, ezek csak az avatarunk képét, és népünk hajóinak kinézetét befolyásolják, emellett több tucat opció közül választhatunk, melyek befolyásolják a gazdaságunk erejét, a kutatásokat, harci morálunkat, reprodukciós képességeinket és még számos dolgot. Ha például a „csillagász” jellemzőt választjuk, akkor a közelünkben lévő naprendszerek már eleve fel lesznek derítve. Egy másik tulajdonság a faj egyedeinek anyagcseréjét módosítja, megváltoztatva azok élelmiszerigényét. Egy szó, mint száz, akár fél órát is el lehet tölteni ebben a menüben, mire minden lehetőséget átböngészünk.
Ha sikerült testre szabnunk fajunkat, belevághatunk a dolgok sűrűjébe. Az első dolog, amit látni fogunk, hogy egy meglehetősen nagy univerzum vár ránk, amelyben több tucat naprendszer, azokon belül pedig számos planéta található. Először persze ajánlott az anyabolygónkkal foglalkozni, kezdjük itt az ismerkedést a játékkal. Fennmaradásunk és terjeszkedésünk három „nyersanyagon” alapul, melyek az élelem, a termelés és a tudomány. Igazából egyik sem igényel sok magyarázatot, hiszen eléggé maguktól értetődőek. A bolygó lakosainak ételre van szüksége, enélkül nem marad fent az élet. A termelés nélkülözhetetlen a különféle építmények és űrhajók megépítéséhez, a tudomány pedig a különféle technológiák kifejlesztését biztosítja. A bolygónézetbe belépve lehetőségünk lesz szabályozni, hogy a népesség mekkora része foglalkozzon az egyes területekkel. Érdemes úgy beállítani ezeket az értékeket, hogy passzoljon a bolygók jellemzőivel. A Marson nem érdemes az élelmiszertermelésre koncentrálni, hiszen még a gyomok sem teremnek itt meg (bár különféle technológiákkal ez javítható), viszont az ásványi anyagok kitermelése már jobb eredményt hozhat. Rengeteg különféle típusú bolygó van a játékban, csak győzzük felfedezni őket. Persze nem szabad megfeledkezni a pénzről sem, ami nélkül a Stardrive világa sem létezhet. Az űrhajók és épületek fenntartása negatív hatással van a kincstárunkra, illetve pénz nélkül a gyártás is sokkal több időt vesz igénybe. Mindezeket figyelembe véve azt kell mondanunk gazdasági rendszer sajnos nem lett túl komplex, ennél összetettebb mechanikára számítottunk. Különféle épületekkel lehet variálni, melyek adóbevételt, több élelmiszert vagy termelést adnak, de a három fő nyersanyag beállításán kívül valójában nem igazán kell a gazdasággal foglalkozni. Arra azért érdemes figyelni, hogy mindig legyen egy halom szállítóhajónk, amelyek a kezdeti időkben szállítják a felesleges élelmet és termelést, valamint a lakosságot egyik bolygóról a másikra.
A bolygónézet kicsit puritán, de használható
De nem csak a gazdaságról szólnak a 4X stratégiák, nézzük a többi elemet. A technológiák fejlesztésével teljesen meg voltunk elégedve. Amint belépünk a megfelelő menübe, szembe találjuk magunkat a különféle kategóriákkal (kolonizálás, energiakezelés, fizika, fegyverek, űrhajók, szociológia-nyelvészet), melyek számos lehetőséget tartogatnak. Ezekre nagyon oda kell figyelni, ugyanis nélkülük nem építhetőek meg azok a speciális épületek, amik hatékonyabbá teszik gazdaságunkat, illetve a jobb űrhajókat is nélkülöznünk kell. Hogy milyen gyorsan fejleszthetünk ki valamit, az attól függ, hogy mekkora tudást termelnek a kolóniáink. Ha türelmetlenek vagyunk, akkor megtehetjük, hogy felgyorsítjuk a játékot, elvégre valós időben történnek az események (persze le is lehet lassítani, és meg is állíthatjuk).
A diplomáciával kapcsolatban kissé felemásak az érzéseink, bár nem szeretnénk nagyon szigorúak lenni, hiszen ezt a részt még a nagyobb költségű játékok sem tudják a legtöbb esetben megfelelően kezelni (khm, Civilization). A Stardriveban minden fajnak van két jellemzője, amik befolyásolják más népekkel történő kapcsolatukat, ám ezek minden játékban véletlenszerűen kerülnek kiosztásra, és nem is lehet látni őket a kezelőfelületen. A képviselők által mondott szövegből lehet kikövetkeztetni, hogy miként is kell viszonyulnunk az egyes fajokhoz. Csak pár példa, hogy miként is működik ez: vannak olyan civilizációk, amelyek a gyenge, fejletlen ellenfelek láttán felbátorodnak, és hadat üzennek nekik, ám ha elég nagy a szembenálló flotta, akkor inkább nem mocorognak, mert tudják, hogy ők húzhatják a rövidebbet. Az is előfordulhat, hogy egy faj tisztelettudó, ilyenkor nekünk is ilyen hangnemben kell hozzájuk szólnunk a diplomácia képernyőn. Ugyanis a kommunikáció során azt is beállíthatjuk, hogy agresszívan, tisztelettudón, vagy arrogánsan mondunk valamit. Ezek igazán jó ötletek, és más játékokban sem gyakran látni őket. De van másik oldala is az éremnek, ami sajnos kissé hiányossá teszi a diplomácia részt. Nagyon kevés interakciós lehetőség van a népek között, és akad olyan, amelyik nem is működik rendesen. Utóbbit a „meg nem támadási egyezmény” esetében tapasztalhattuk, ugyanis hiába kötöttük meg az egyezményt egy másik fajjal, az akkor sem reagált semmit, amikor megtámadtuk őt. Emellett lehetőségünk van szövetséget kötni, hadat üzenni, technológiát és kolóniát cserélni, de ennyiben ki is merülnek a lehetőségeink. Nem lenne rossz, ha egy 4X stratégiai játék végre nagyobb hangsúlyt fektetne erre a részre is.
Az univerzumban mindig akad felfedeznivaló
Ami a nagy hangsúlyt illeti, a Stardrive esetében az kétségtelenül a háborún és a harcon van. Mivel valós idejű a játék, elég pörgősek az összecsapások, és ha nagy flották csapnak össze, akkor viszonylag látványosak is. Ezen a részen ismét szabadon engedte a fejlesztő a fantáziáját, ugyanis egy nagyon részletes hajó- és flottatervező rész kapott helyet a programban. Előbbinek használatához először is szükségünk lesz hajótestekre, amiket a technológiák kifejlesztésével szerezhetünk meg. Ha ez megvan, akkor elkezdhetjük felpakolni rájuk a különféle modulokat. A lehetőségeink eléggé tágak e téren, rengeteg felszerelés van, amik befolyásolják a harci teljesítményt, a hajók mozgását, vagy épp a szállítási képességeket. Olyanokra is oda kell figyelni, hogy az egyes moduloknak energiára van szüksége, a reaktort tehát ne spóroljuk ki a gépből, illetve a fegyverek elhelyezésénél sem mindegy, hogy azok merre néznek. Harc közben ugyanis pörögnek-forognak a csatahajók, így nem tud minden fegyver egyszerre tüzelni. A rengeteg lehetőség miatt csak a hajótervezéssel órákat el lehet tölteni, és nagyon személyre szabott darabokat hozhatunk össze vele. A flottatervező hasonlóan sok lehetőséget tartogat, bár a játék e részét kicsit feleslegesnek éreztük. Ez a menü arra szolgál, hogy kialakítsuk a hajók által (remélhetőleg) tartott formációt. Személyre szabhatjuk az egyes járművek mesterséges intelligenciáját is, ami befolyásolja, hogy mennyire távolodnak el például a társaiktól, milyen kaliberű ellenséget támadnak meg, miként mozogjanak a csatában. Viszont mivel azért az AI nem áll mindig a helyzet magaslatán, így is úgy is manuálisan fogjuk levezényelni a csatákat, és mi mondjuk meg az egységeknek, hogy mit, merre, hogyan csináljanak. Amúgy nagyon nagy taktikai csatákra ne számítsunk, a legtöbbször a flottánk összeállítása és a hajók száma a döntő, és nem az, hogy milyen formációban repülünk. Csak mellékesen jegyezzük meg, hogy bármelyik hajó felett át lehet venni az irányítást, ilyenkor a WASD billentyűkkel mozgathatjuk őket, az egérrel pedig lőhetünk az ellenségre. Őszintén szólva a játék talán legfeleslegesebb opciója ez, ugyanis nagyon macerás és lassú a gépek irányítása, és egy nagyobb csatában ajánlott inkább az egész flottát vezérelni, mint egy hajóval szüttyögni.
Az eddig elmondottak alapján talán érezhető, hogy vannak nagyon jó ötletek a Stardrive-ban, még ha azok nem is működnek tökéletesen minden esetben. Van viszont egy eleme a játéknak, ami nekünk nagyon sok problémát okozott, és sokszor emiatt nem tudtuk teljes mértékben élvezni azt. Ez nem más, mint a kezelőfelület és az irányítás, ami számos esetben nem esik kézre, nem elég hatékony. A gazdaságunk megtervezésekor problémát jelentett, hogy a hajók és épületek gyártásánál nincs sehol leírva azok fenntartási költsége, pedig egy nagyobb birodalomnál ez elég fontos tényező lesz. Az univerzumban történő navigáció is problémás, folyamatosan ki-be kell zoomolnunk a kamerát, ha egyik bolygóról át akarunk menni a másikra, mert a kistérképen nehezen lehet eltalálni a kívánt naprendszert. Az egységek kijelölése sem mindig esik kézre, pedig sok időt fogunk ezzel tölteni. Végül elég zavaró hiba a játékban, hogy a szállítóhajók időnként abbahagyják az élelem és a termelés szállítását egyik kolóniáról a másikra, pedig a célbolygón szükség lenne rá.
Az idegen fajok nagyon egyedi kinézettel rendelkeznek
Ha technikai oldalról kívánjuk elemezni a játékot, figyelembe kell venni, hogy mindaz, amit látunk, egyetlen ember munkája. Ennek fényében korrekt látványról számolhatunk be, a hajók változatosak, a lövedék effektek is elfogadhatók. A bolygók sem festenek rosszul, bár felszínüket csak egy egyszerűsített kis ablakban láthatjuk. A zene elég semmitmondó, és a hangeffektekre is csak annyit mondhatunk, hogy szódával elmegy. Technikai problémával nem igazán találkoztunk, viszont a Windows egyik frissítésének köszönhetően a diplomácia menüben látható animációk felső fele jelenleg nem látszik. A fejlesztő megerősítette, hogy ez okozza a hibát, reméljük hamar sikerül kijavítani. Annál is inkább, mert a látvány egyik legszebb része a fajok animációja. Szamuráj medve, felborzolt szőrű farkas, aranyos szőrös kis lények és hasonlók formájában jelennek meg a különböző civilizációk. Nem sok sci-fiben látni ilyet, annyi szent.
No igen, a hajóépítéssel jó sok időt el lehet tölteni
A Stardrive hibái ellenére egy kellemesen sikerült 4X stílusú stratégiai játék, amiben minden megvan, amit ettől a műfajtól elvárhatunk. A legnagyobb hibája talán az, hogy bizonyos játékelemek nem elég részletesek, és a kezelőfelület sem áll a helyzet magaslatán. Viszont vannak olyan részei is, amik meglehetősek egyediek, és jól el lehet szöszölni velük. Arról nem is beszélve, hogy nagyon jól moddolható a program, rengeteg új tartalom és javítás tölthető le hozzá. Mindent összevetve, bár nem tudjuk tiszta szívvel ajánlani a játékot a műfaj szerelmeseinek, mindenképp érdemes egy pillantást vetni rá. Értékelés: 6,5/10
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. Szefmester
2013.07.22. 09:17
Nekem nagyon bejött ez a játék, egy techtree moddal pedig még inkább izgalmasabbá tehető a játék. A hajók tervezésénél nagyon észnél kell lenni, milyen fegyvert, milyen irányba, milyen fordulékony hajóra szerelünk. Egy lomha jószágra egy irányba felszerelt nagy erejű fegyverek csak az első lövésig jók, utána nagyon rizikós.

Viszont akadt vele egy kis gondom. A videók felső fele valamiért hiányzik. Próbáltam kodeket frissíteni, de nem javult. (a játék eredeti a steamről) Valamint néha néha a végjátékhoz közeledve néha lefagy, az autosave ritkasága miatt pedig ez gyakran okoz fejfájást.

A remnant hajók pedig eszméletlen erősek.... de nem szeretek ellenük menni. Néha egy flottát kell beáldoznom csak egy két hajója leszedéséhez. A gép persze lelkesen küldi az apró vadászrajokat az olyan hajók ellen is amiknek még a pajzsát se nagyon karcolják meg....

Van még hova fejlődnie, de jó úton halad! Szerintem 7-7,5 pontot is kaphatott volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Tyrel
2013.07.22. 09:28
Nekem is volt már hozzá szerencsém... igazán a jó és a rossz tulajdonsága gyakorlatilag egy és ugyan az:
- a műfaj modern képviselői közül a 2. legjobb, közvetlenül a Sword of the Stars után. (tudom az körökre osztott, de engem ez a játékmechanikai kérdés ennél a műfajnál nem különösebben zavar, nem előny és nem hátrány)

Ez azért dicséret a játék számára, de egyben szomorú is, hogy ennyire lejjebb kellett adni a színvonalat - nem jó érzés olyan embereknek akik még Imperium Galactica-n nevelkedtek.

Gáz hogy egy neves fejlesztő és kiadó sem mer beállni e mögé a műfaj mögé, és kiadni egy olyan játékot amiben tényleg minden rendesen ki van dolgozva... helyett csak sorra jönnek az indie fejlesztések, amikben ugyan vannak jó ötletek, de egytől-egyig mind elkapkodott és kidolgozatlan - jó esetben csak félkész, rosszabb esetben bughalmaz is.

A Stardrive az indie címek közt kifejezetten igényes és ötletes megvalósítást tudhat magáénak, de ugyan úgy szenved olyan hibáktól amiket csak több fejlesztési idővel - több pénzzel lehetett volna kiküszöbölni. Játékegyensúly, felhasználóbarátság, gyenge fejlesztési fa, stb.

Ettől függetlenül aki szeret hajóépítéssel szórakozni annak mindenképp ajánlott - ugyan ott is vannak logikátlan dolgok - talán a legtöbb lehetőséget ez kínálja mind közül. Egy jól sikerült hajót harcban látni nagyon élvezetes.
Ezenkívül a grafikus motorja nagyon jó szerintem - ugyan egyszerű a megjelenése de remekül működik az egész - ez a része nagyon egyben van... A hajók warpolásának kinézete és hangja pedig már megér egy telepítést.

Egy 7/10-et azért én adtam volna neki...

Igazán van neki egy sokkal direktebb riválisa is, egy "neves" játék - a Sins of a Solar Empire (részemről inkább Egy Fantáziátlan Fejlesztő Bűnei). Na hát annál szerintem már most jobb, annak fényében is hogy az már túl van 2-3 kiegészítőn...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gezu1025
2013.07.22. 11:34
Szerintem meg az egyik, ha nem a legjobb 4X amivel valaha játszottam. Vannak hibiá rendesen, de a fejlesztés nem állt le, folyamatosan bővül és javul a jaték gyakorlatilag heti rendszerességgel. Közben készülnek hozzá zseniális modok is. Szóval nyugodtan már egy átlag RTS kedvelő is ránézhet, mert ha jelenleg nem is a valaha volt legjobb 4X, de a folyamatos fejlesztés, bővítés miatt akár még az is lehet belőle. 8.5-9/10, és csak a hiányosságai miatt, amúgy 10/10 lenne (lesz is, reméljük).

#Tyrel:
Teljesen igazad van a Sins of a Solar Empire cimű unalomkupaccal kapcsolatban.(tudom, próbáltam, többször is, esélytelen, de azért vannak jó modjai)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. arin
2013.07.22. 13:30
Én is játszottam vele, nekem a kiegyensúlyozatlanság nem tetszett. Ha normál ra állítottam, gyakorlatilag semmi esélyem sem volt, easy -n meg olyan könnyű, hogy az nem igaz. Bár néhány napig próbáltam csak, de nekem akkor ez jött le. Plusz ez a diplomáciai dolog is egész jó, de azért majdnem teljesen kiszámítható. Ha sok hajód van, egyből mindenki haver lesz (függetlenül attól, hogy egy támadásban simán elrobbannak, mert nincs rajtuk rendes fegyverzet meg pajzs), ha nincs akkor meg kapásból fenyegetőznek, csesztetnek. Mondjuk összességében jól sikerült az AI szerintem. Meg aztán én az 1.0 val nyomtam. De mindent összevetve egész jó játék. Az elején az a pont-kiosztós cucc, ahol faj képességeit lehet állítani, kifejezetten jó ötlet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim
2013.07.22. 14:42
A játék szerintem teljesen kiegyensúlyozott.

Egyrészt sokan nem veszik számításba nehézségi szintnél a játéksebességet, amit variálva egy egészen kellemesen skálázható ellenfelet lehet csinálni. Másrészt ha már valaki játszott egy fajjal, és tervezett hajókat, akkor ellenfélnek beállítva azt a fajt a következő játékban az AI már használni fogja azokat a hajókat, ez plusz kihívást ad. Harmadrészt attól, hogy nem körökre osztott, még mindig vannak 5 másodperces szakaszok, amire bizony nem csak alapozni lehet, hanem kell is. Tehát aki jól játszik vele az főleg az elején folyamatosan szüneteli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ZalaPanda
2013.07.22. 14:46
Két nagy hibája van a játéknak:
Az első az irányítás és ez az amit szerintem patch-ekkel majd fognak orvosolni. Nagyobb flottáknál egy két hajó mindig ide-oda ugrál a hipertérben még egy csata hevében is. Amikor meg a zászlóshajód gondol egyet és hagy ott egy forró helyzetben, hát... abból lesz a sok űrszemét.
A másik probléma vele viszont a végjáték teljes kidolgozatlansága. Az AI mindenféle értelmetlen dologra költi a nyersanyagait és azt leszámítva, hogy néha lerohan pusztán földi csapatokkal egy elhagyatott kolóniát, nem tud érdemben építkezni. Ha annnyi vadászgépe lenne, mint üres traszportere, már félelmetesebbnek tűnne. Pedig az elején jól kezdi, csak időközben valami elromlik. Mire eljutsz a titán osztályú hajókig, igazából nem marad ellenfeled. Illetve még sose láttam olyat, hogy két szövetséges faj egyszerre jelent volna meg egy hadszintéren. Nem igazán dolgoznak össze és te se tudsz összedolgozni a szövetségeseiddel.
Viszont ezeket leszámítva, nagyon jó játék, rengeteg egyedi ötlettel (primitív fajokkal való kapcsolatfelvétel/ősi kihalt fajok fentmaradt autómatái/űrkalózok/stb). Kiadni még nem kellett volna. De nem is értem, a fejlesztők vagy a teszterek sose toltak végig egy szettet sem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Asagrim ZalaP...
2013.07.22. 15:19
"Nagyobb flottáknál egy két hajó mindig ide-oda ugrál a hipertérben még egy csata hevében is. Amikor meg a zászlóshajód gondol egyet és hagy ott egy forró helyzetben, hát... abból lesz a sok űrszemét."

User error szaga van, valszeg elfogyott az ordnance, amit megy vissza szépen a legközelebbi bázisra feltölteni.

"Nem igazán dolgoznak össze és te se tudsz összedolgozni a szövetségeseiddel."

Nézőpont kérdése. Attól mert nem tudom a szövetségesnek pontosan megmondani mikor támadjon, én még bármikor követhetem a flottáját hogy besegítsek nekik. Untig elég idő van rá, ha megfelelően ki van építve a subspace projector/inhibitor hálózat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. AgeOfVampi...
2013.07.22. 17:49
Na, épp gondolkodtam, hogy kipróbálom, mert erős hiányérzetem van... ma is időnként előveszem az IG2-t, és nagyon szomorkodtam, hogy ma sincs még egy élvezetes újabb hasonló játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. dragon83
2013.07.22. 17:53
@Szefmester - Ahogy a cikkben is írtam, a videók egy Windowsos frissítés miatt vannak félbeszakadva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester
2013.07.22. 18:44
Köszi, ismét elolvastam a cikket... a 4. oldal utolsó bekezdése előzőleg valahogy kimaradt az életemből. Remélem hamarosan jön a frissítés.

Ötletbörzét kérnék. Ti milyen hajókra gyúrtok rá elsősorban? Energiafegyverek, lövegek, rakéták... armor vagy shield a több? Körbelövős vagy fókuszált lőirányos? Terveztem egy Carrier méretű hajút oldalra telepakolva disruptorokkal... előre hátra semmi, csak oldalra... de ha jött egy flottányi vadász akkor a közelébe sem jutottak. A másik véglet meg a mindent frontra a legnagyobb ágyúkból hátra meg ordenance fabrikator pár darab, a többi pajzs meg reaktor. Nah ezekkel (már 3-5db) egy remnant annihilatort is lekaphatok néha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim Szefm...
2013.07.22. 20:07
A Terran és Kulrathi hajókat preferálom, mert viszonylag egybefüggő testek, így azokon van a legkevesebb slot pazarolva páncélzatra.

A fegyvertípus relatív, megvan mindegyik előnye, rakéták kiválóan alkalmasak remnant hajók lelövöldözésére.

A full frontal assault híve vagyok, tehát nálam minden fegyó előre néz (kivéve a point defense ami ugye vadászok ellen való), és szinte az összes hajóm "front facing" stílusban harcol, biztosítva a megfelelő fordulékonyságot mellé persze.

A carrier hajóiddal meg valami nem stimmel, mert nekem egy darab is olyan szépen lekap egy remnant annihilatort mint annak a rendje!

Tele van pakolva az egész reaktorokkal hogy az energiafegyvereit táplálni tudja, így marha könnyű láncreakciót előidézni, és gyakorlatilag az egész hajó fél HP-ról eldurran mint a lufi. Egyetlen carrierrel leszedni nem téma, kell megfelelő páncélzat, néhány erősebb energiafegyver, 3 ordnance fabricator, meg 4 repair drone.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. balrogh
2013.07.23. 08:04
Sziasztok. A cikk remek. A játék is teljesen rendben van, igaz csak botok ellen játszottam. de a Hard botok ellen 30 percnél tovább nem bírom.
Multiplayert nem próbáltam, más játékosok ellen, biztos szuper lehet.
Egyetlen probléma a játékkal, hogy 30 euró. 15-22 euró sokkal barátibb lenne..
nem, tudtok esetleg valami akcióról, ami mostanában érinti majd a játék eladási árát ???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester
2013.07.23. 09:41
Csak annyit tudok mondani neked, hogy tedd be a kívánságlistádra a steamen belül és küldess magadnak levelet ha megint akciós lesz. Ezalatt a nyári leárazás alatt vettem meg apróért, de nem most láttam először leakciózva.

Asagrim: A tech modot is használom ahol van egy nagy halom új fejlesztés. Fegyverek 2., 3., 4. szintje amikor nagyobbat sebeznek, de több energiát használnak, fejlesztett pajzsok, generátorok, burkolat meg úgy minden... Meglehet a remnantok is kapnak belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Tyrel
2013.07.23. 09:52
@balrogh
Milyen multiplayer? Ha lenne benne olyan akkor 10-es pakkokban venném a játékot, de tudtommal nincs...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. balrogh
2013.07.23. 17:46
Tyrel. Nincs Multiplayer része a játéknak ? Akkor 0 forintot ér... ki kíváncsi a botokra ? most komolyan...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szefmester
2013.07.23. 18:08
Legalább jó alaposan letesztelted a játékot mielőtt ítéletet mondtál volna igaz?

Én konkrétan nem vagyok kíváncsi más emberekre, és egy változtatható sebességű játékban (ahol ha nem váltasz sebességet magad szivatod) elég nehezen kivitelezhető a multi. De nem baj...

(ui.: játszottam már olyan játékkal ahol az Ai értelmesebb volt egyik másik játékos. Olyat ahol a nehézséggel nem előnyt kaptak, hanem elvették a hátrányukat.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. balrogh
2013.07.23. 18:29
Szemfester. szerinten bő 15 játékórát nyomtam a játékba. Szerintem botok ellen, bőven elég. Főleg hogy HARD az nagyon kemény, a normal meg túl könnyű.

Az igi 2 vel még 2 éve játszottam játékosok ellen, és mit ne mondjak. marhajó volt.


Ja, és a legjobb ez a Magyar virtus. Mindenki szakért, és mindenki azt hiszi ő sza*ta a spanyol viaszt. A mások becsmérelésére értem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szefmester
2013.07.23. 20:18
Balrogh: Nem szeretnék vitázni de kiemelnék egy kifejezést a legutolsó hozzászólásodból, és egyet az előtte levőből. (csak a szakértősködés végett ugyebár)

"Multiplayert nem próbáltam, más játékosok ellen, biztos szuper lehet."
vs
"Szemfester. szerinten bő 15 játékórát nyomtam a játékba."

Nos... én eddig olyan 30 órát pakoltam a játékba mióta megvan steamen, és még nem fejeztem be a második meccset sem. 15 óra alatt ha figyelembe vesszük a 30perc/meccs arányod HARD fokozaton akkor elég sokszor láthattad a főmenüt, és nem észrevenni hogy nincs multi... Ha meg ekkora multimániás vagy akkor miért is nem próbáltad meg megkeresni? Nem zavar, csak épp fura... leszólod az AI elleni meccset és isteníted a multit, de nem tűnik fel hogy nincs a játékban multi lehetőség? -.-*

ui:Mondjuk nem kellene csodálkoznom ha ennyire el sikerült rontanod a nevem leírását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. balrogh
2013.07.23. 20:43
Alapból nem is kerestem multit, mivel vareztól ezt sosem vártam el.
A játék marha jó. Csak az árát sokalltam, ezért nem ruháztam be rá.
Amúgy magától értetődő 2013 közepén, hogy egy játék nem csak botokról szól.
A 15 óra/meccs játékidőről meg annyit mondok, hogy lehet gyorsítani a játékmenetet.

Bele is őrülnék, és szerintem az olvasók többsége is, ha ~15 órát kéne eltölteni 1 meccsel.
De ha nem így van, akkor velem van a baj, hogy nem 1x speeden játszottam a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim balro...
2013.07.23. 22:39
"Bele is őrülnék, és szerintem az olvasók többsége is, ha ~15 órát kéne eltölteni 1 meccsel."

Csak a magad nevében beszélj. Szólj ha az összes fajjal a legnagyobb térképen a saját szövetségedbe tömörítetted a túlélőket ... 4 nap után már majdnem ott tartok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester
2013.07.24. 09:05
Pontosan, még a legkisebb térképen, az összes ellenféllel nem a legkönnyebb fokozaton is tovább tart a játék mint 10-12 óra. Mint írtam olyan 24 steames óránál tartok és az első meccsem kb 5 óra után lett befejezve mert rájöttem mit és hol rontottam el már az elején. A második meccsem pedig még kb félidőnél tarthat, vagy kicsivel azután. Kissé kellemetlenül érintett ugyanis hogy az egyik ellenfelem a további öt fajból 4el föderációt alkotott, én pedig csak egyel tudtam. A remnantok pedig a térkép nagyon nagy részén dominánsak. Már nincs olyan bolygó ahol ne ébredne fel 2-3 titan class hajójuk, meg egy nagy halom kicsi. A mod miatt pedig jóval fejlettebb rendszerrel felvértezve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim Szefm...
2013.07.24. 11:15
A remnantok szerintem azért ébredeznek nyakra-főre, mert AI-ra bízod az építkezést, az meg attól függetlenül hogy mire van beállítva, válogatás nélkül az összes bolygóra épít remnant detektort.

Én nem használok AI-t építkezéshez, mert értelmetlen dolgokat művel, emiatt az időm nagy részét empire view-ban töltöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!