iPon Cikkek

Superstars V8 Next Challenge - Újult erővel

Dátum | 2010. 03. 02.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

Az olasz túraautó bajnokság fél éven belül immáron másodjára tért vissza a képernyőinkre. A tavaly nyáron megjelent Superstars V8 Racing nagyot bukott, mi is rendesen lehúztuk itt, az Iponon, de lássuk be, a 40%-os végeredmény jogos volt, hiszen finoman szólva se sikerült valami jól a játék. A Milestone és a Black Bean Games viszont olyannyira nem tört össze a csalódásának hozzánk hasonlóan hangot adó világsajtó nyomása alatt, hogy egy percig se pihent, és azonnal elkezdte fejleszteni a jelen cikkünkben kielemzésre kerülő Next Challenge-et is. S hogy mi volt ezzel a céljuk? Természetesen elfeledtetni a korábbi baklövésüket, és méltó játékot állítani a V8-as kupának.

Száguldás, BMW szerelem
Az International Supercars Series, vagyis hazai nevén a Campionato Italiano Superstars viszonylag fiatal sportág. A versenysorozat először 2004-ben indult útjára, azóta viszont minden évben kilenc teljes hónapig szórakoztatja a benzinfejeket. Fontos szabály, hogy a kupán olyan sorozatgyártásban is kapható szériaautók vehetnek részt, melyek motorja V8-as, és legalább 3000 ccm-es, de nem nagyobb 7000-nél, illetve jó tudni még, hogy a járműveket csak biztonsági okokból lehet módosítani, az azonos feltételek megteremtéséhez pedig mind a másfél tucat csapatnak ugyanazokat a gumikat és versenyszetteket kell használnia. A Supercars mezőnyét az évek során elsősorban a német márkák, illetve a GM érdekeltségébe tartozó nagyobb gyárak kezdték uralni, az első igazi kiugrásra viszont egészen 2007-ig várni kellett, amikor ugyanis a verseny kinőve Olaszországból, más európai városokba is ellátogatott. Nagyjából innen jegyzik a kupasorozatot nemzetközi szinten, most pedig újfent mi is részesei lehetünk mindannak, amit egy több száz lóerős, tízmilliós autó adhat versenykörülmények között.

3... 2... 1... START!
Izgatottan ültünk le a Next Challenge elé, hittünk benne ugyanis, hogy a készítők kijavítottak mindent, ami előzőleg megkeserítette az életünket. Talán a szűkre szabott fejlesztési időnek köszönhető, de az új Superstars nem lett olyan erős, mint azt vártuk tőle, hiába kapott egy teljesen új grafikus motort, és hiába fogadtak meg minden tanácsot a Milestone-nál, még mindig hiányzik belőle a profi autóversenyzés életérzése. Ám ne szaladjunk ennyire előre, lássuk szépen sorban, mit is kaptunk ezúttal a pénzünkért.

Az első verseny indításához készülődve azonnal feltűnhet bárkinek, hogy a kiadó végre megszerezte a játékhoz tartozó összes autómárka felhasználási jogát. Míg tavaly csak a BMW, az Audi és a Jaguar adta a nevét a Superstars-hoz, idén már a Mercedes, a Chevrolet, a Chrysler és a Cadillac is valós formában érhető el, nem kell holmi rögtönzött emblémát viselő Mustard és Scorpion modellek volánja mögé bújnunk. Az autók felhozatala amúgy nem változott, az M3, az 550i, a régi M3, az RS4, a Type-R és a többi főszereplő ezúttal is uralja a terepet, de hivatalos versenyjáték lévén nem is térhettek volna el a valóságtól, amolyan Gran Turismo módon válogatás nélkül a képünkbe nyomják a különböző autókat.

Együtt a mezőny
Nem történt nagy változás a játékmódokban sem. Választani ezúttal is a hagyományos futamot megnyitó quick race, az idő elleni time attack, a versenyhétvégét feldolgozó race weekend, a teljes kupasorozaton végigkísérő championship és a tutorialnak számító licenses között lehet, aki pedig rendesen bele akarja magát ásni a játékba, az ezúttal is jó, ha szemügyre veszi ezek legutóbbiját. A játék itt ugyanis nem csak az alap dolgokra, de a kikapcsolt segítségekkel való versenyzésre, illetve a különböző előzési trükkökre és egyéb manőverekre is megtanít minket, így az biztos, hogy aki itt jelesre végez, az nem csak új achievementekkel, de rengeteg hasznos tapasztalattal is gazdagabb lesz.

Agyő, gyermekbetegségek
Nagy meglepetés, hogy a játék ezúttal már inkább hasonlít szimulátorra, mint korábban. Persze a Superstars továbbra sem ér fel a SimBim utánozhatatlan stílusához, sőt talán még meg sem közelíti azt, de immáron legalább lehet egy kicsit játszani az autó farának a dobálásával, továbbá a megfelelő időben való váltásokkal, és már ez is valami. Az opciók között testreszabhatjuk a különböző rásegítéseket, ki-be lehet kapcsolgatni a TCS-t, az ABS-t és az ESC-t, sőt az igazi autóguruk még a kocsi felfüggesztésén, a szélterelőkön, és az automataváltó fordulatszámán is tudnak alakítani, bár ez nem újdonság, megvolt az előző részben is. Örvendetes hír viszont, hogy kibővült a pályák száma, immáron tizennégy helyszínen taposhatjuk a pedált, a listában pedig olyanok is szerepet kaptak, mint a Varano vagy a Magione, melyet korábban egyetlen más játékban se próbálhattunk ki.

A látvány sokat javult tavalyhoz képest, a New X Engine viszont még mindig nem olyan erős, hogy azt mondjuk, igazán szép a játék. A kocsik összességében jól kidolgozottak, de a részletekre már nem figyeltek oda eléggé, a pályán pedig továbbra sem érezni, hogy egy élő, valóságos környezetben versenyeznénk. A kiszolgáló személyzet erősen foghíjas, újságíróknak és mentőknek nyoma sincs, de még a közönség is olyan mereven bámul előre, mintha az Operában ülne éppen. Annak viszont örülhetünk, hogy nincs több elmosott, matt textúra, és a barnás maszatok is eltűntek a képernyőről.

Végülis nem csúnya...
A készítők javítottak a mesterséges intelligencián, a gép által irányított autók végre nem sínen közlekednek, emellett okosabbak, és figyelmesebbek is. Ha például előzni akarunk, akkor akadályoznak, illetve rendszeresen igyekeznek elkerülni az ütközéseket is, de azt meg kell hagyni, továbbra sem Schumacher egyik sem. Az idegesítő technozenét az idei részben rock váltotta, de a hangok terén is sokat javítottak - ha minden igaz, akkor immáron igazi motorbúgásokat hallunk verseny alatt, sőt nagyon hangulatos a váltó kattanása, és a turbófeltöltő is.

...csak ne lenne ilyen műanyag
Sok szép és jó változás történt tehát az előző rész óta, a Superstars V8 Next Challenge összességében viszont még mindig nem olyan élvezetes, mint azt elvárná tőle az ember. Arcade játéknak nem elég pörgős, szimulátornak pedig nem elég komoly, úgyhogy sikerült pont a két célcsoport közé lőni. A játékélmény azért nem olyan rossz, de a nehézségi szinteket megint nem sikerült eltalálni, könnyű és közepes fokozaton gyerekjáték elsőnek lenni, hardon már megvan a kényszer, hogy néha a visszapillantót nézzük, így igazi versenyélményt egyedül a legend nyújt, ott tényleg sokat kell gyakorolni, ha sikeresek akarunk lenni. A kihívást tovább növeli, ha kikapcsoljuk a segítségeket, a hosszú bajnokság ellenére viszont a szavatosság még mindig nem valami magas, az összes rajthoz állásunknál ugyanaz az unalmas körözgetés vár ránk, ezt pedig hamar meg lehet unni.

A játék Playstation 3-ra, Xbox 360-ra és PC-re is megjelent, azonban az utóbbiak ezúttal jobban jártak. Míg a számítógépes verzióban csak a konfiguráció szab határt a sebességnek, addig konzolon stabil 30 FPS-re van belőve a játék, ami egy 60 frame-mel szakító Forza Motorsport 3 után igencsak kiábrándító tud lenni. A Windows-ra szánt változatban ráadásul nincsenek tömörített textúrák sem, így ha csak egy kicsit is, de szebb a játék összképe, és míg PC-n tökéletes 5.1-et biztosítottak a készítők, addig a kontrollerforgatóknak be kell érniük egy gyengébb térhatással.

Ilyen éles vonalakat nem látsz konzolon
Aki szereti a régi TOCA játékok stílusát, az bátran vegye meg a Superstar V8 Next Challenge-et, de készüljön fel arra is, hogy nem kap se egy GRID hangulatot, se egy SimBim szintű vezetési élményt. A tavalyi Superstars V8-nál minden tekintetben jobb lett az idei, több benne a kihívás és élvezetesebb is, de azt hiszem, hogy kell még egy pár év, mire a Milestone emberei a motoros játékokról teljesen át tudnak szokni a négykerekűek világába.


Platformok: PC, Playstation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Daks
2010.03.02. 18:17
Bizony-bizony
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. petike2004
2010.03.02. 22:46
nekem bejött a játék azért akad benne pár hiba viszont egy egész jó kis játék lett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. HeverAdam
2010.03.03. 10:50
Ha jól látom grafikailag majdnem a Need For Speed: Shift de azért még nincs a közelében csak majdnem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Terror
2010.03.03. 11:48
Grafika tökmindegy, játékélmény sajnos konvergál a 0-hoz, részemről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. legyes
2010.03.03. 13:34
Nincs jobb a Toca Race Driver DTM kupánál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Colonel Le...
2010.03.03. 19:34
Hát az első rész az tényleg egészen botrányos lett... Meg is lepett, mikor olvastam, hogy van 2. része is. Ahogy látom, ez már elég sokat fejlődött, de nem valószínű, hogy kipróbálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. avemario
2010.03.04. 13:50
Igy van mennyit játszorunk toca race driver 3 DTM föleg osztot képernyőbe éjjeleken át pár sörrel
de am Grid a nyerő!(multiba!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. NewNeo
2010.03.04. 20:02
Nekem nagyon bejött
egyszerű és működik
tetszik benne a superstar driving school meg a netes versenyzés is gyors és 1xű
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. hauer
2010.03.13. 13:27
Én kipróbáltam és nálam 9.5 pontos játék. A cikk íróját pedig megkérem, nézzen vissza egy ismétlést és koncentráljon a drukkoló, élő közönségre, mert nem igaz, hogy csak bámulnak előre mereven, nálam végigőrjöngték mindhárom kört.
Másrészt a V8 célja nem az volt már az elején sem, hogy arcade legyen vagy szimulátor, hanem hogy egy új kategóriát alkosson (tudomásom szerint).
A simbinről pedig annyit, hogy a négy túraautós játékuk alatt négyszer szolgálták fel a levest (race the wtcc game), háromszor a második fogást (race 07), kétszer a desszertet (stcc the game) és végül adták hozzá a koktélt a race on megjelenésével, ami etikailag bizony súlyos hiba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!