iPon Cikkek

Superstars V8 Racing - Majd szét vet az erő

Dátum | 2009. 06. 28.
Szerző | Daks
Csoport | JÁTÉK

Nincs könnyű dolga annak a fejlesztőnek, aki túraautó versenyből kíván játékot készíteni. A WTCC és a DTM foglalt, a többi verseny pedig csak a rendező országok számára igazán érdekes. De az SBK-09: Superbike World Championship személyében már bizonyított Black Bean Games-t ez nem tántorította el, két kerékről négyre váltva elhozta számunkra az olasz Superstars Championship kupát feldolgozó Superstars V8 Racinget. A kérdés már csak az, hogy sikerült-e egy olyan igazán jó játékot alkotniuk, mely nem csak a falról lepattanós árkád cuccok kedvelőinek, de a szimulátor rajongóknak is bejön, avagy mennek a süllyesztőbe? Hamarosan kiderül!

BMW Power
A Superstars áprilistól decemberig tartó kupasorozata hat olasz, egy portugál és egy dél-afrikai helyszínen teszi próbára a versenyzőit, akik olyan nagy csapatok autóinak pattanhatnak a volánjai mögé, mint BMW, Mercedes, Audi, Chevrolet, Jaguar, Cadillac, vagy Crysler. A bajnokság filozófiája szerint az indulóknak minimális anyagi ráfordítással kell megteremteniük a versenyzés maximális hangulatát, a 3 és 7000 ccm közötti, V8-as motorral felszerelt, négyajtós autókon csak a biztonság jegyében lehet változásokat végrehajtani, illetve a kiegyensúlyozottság miatt mindenkinek ugyanazt a gumi, fék és szélterelő szettet kell használnia. Izgalmasan hangzik, lássuk hát mindez hogy néz ki a képernyőkön.

A hivatalos screenshotok igen csábítóak
A június 26-án PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra is megjelent Superstars V8 Racing játékban átélhetjük a kupasorozat minden mozzanatát, az autó bütykölésétől kezdve a szabadedzéseken és az időmérőkön át egészen a versenyekig, hogy aztán megszerezve az állomások serlegeit, végül bajnokká avassanak minket.

Egyjátékos módban öt lehetőség tárul elénk. A quick race-t választva szabad, kötöttségek nélküli versenyzésbe kezdhetünk, bármelyik helyszínen, az általunk választott autóval, a nekünk megfelelő beállítások mellett. A training a pálya begyakorlására szolgál, itt javíthatunk saját időnkön, és megtanulhatjuk a kanyarokat, míg a race weekendben egy teljes versenyhétvégén vehetünk részt. A championship maga a kupasorozat, a superstars licences pedig különböző mini játékokkal vár minket, melyben hol apróbb feladatokat kapunk, hol pedig egy előre megrendezett versenyhelyzetben kell helyt állnunk.

Mercedes helyett Scorpio, mint márkajelzés
Ez utóbbi countdown módját választva egyedül vagyunk a pályán, és egy stopper folyamatosan visszaszámlál, nekünk pedig úgy kell teljesítenünk a különböző részeket, hogy időben beérjünk a célba. A special trials apró, például előzős feladatokat rejt, a duels az egy az egy elleni összecsapások helyszíne, a race scenarios pedig speciális helyzetekben próbál ki minket. Ilyen mondjuk, mikor a verseny vége előtti három körben teljesen elkoptak már az autónk gumijai, de nekünk fel kell kerülnünk a dobogóra. Izgalmas és kreatív mindegyik, aki megunta a monoton körözgetést, az bátran vesse bele magát a kihívásokba!

A főmenüben persze van angol nyelv is
Érdemes szót ejteni a beállításokról is. Az options menüben válthatunk az árkád vagy szimuláció játékstílusok között, ki-be kapcsolgatva a TCS-t, a blokkolásgátlót és a menetstabilizátort, valamint a realism alatt megadhatjuk még, hogy legyen-e a gumikopás, sérülés és büntetés. Sajnos ezek nem sokat változtatnak a játékélményen, az apró bütyköléseket kedvelők azonban verseny előtt teljesen testre szabhatják az autójukat. Itt lehet pepecselni a felfüggesztéssel, a váltóval, a fékekkel, a gumival, állíthatóak a szélterelők, illetve finomítható a motor működése is, különböző előre megadott presetek segítségével.

Mintha egy SimBin játék részleteit írnám le, azonban ezen a ponton véget is ér a dicshimnusz, a Superstars V8 Racing azonnal megbukik, amint elindítanánk az első versenyt. Először is, a fejlesztőknek nem sikerült megszerezniük minden licencet a játékhoz, így az autó választásnál néhányat lapozva rögtön bele is futunk pár fantázianevet viselő négykerekűbe. A listában van új M3-as BMW, régi és még régebbi M5, illetve 550 modell, továbbá Audi RS5 és Jaguar S-TypeR, viszont a Chevrolet, a Crysler, a Cadillac és a Mercedes nem adta a nevét játékhoz, így ők olyan nickeken szerepelnek csak, mint Barricade, Scorpio, vagy Mustard. Mondanom se kell, hogy mekkora égés ez, vagy a kiadónak nem volt elég pénze megvenni a neveket, vagy pedig a cégeknek nem tetszett a játék, de a csalódás mindenképpen hatalmas!

Egy igazi, Photoshop mentes ingame képlopat
A grafika nagyon gyenge, a megjelenés előtti kozmetikázott képlopatok csúnyán átvertek mindenkit. Az összkép talán elmegy, de sehol nem látni egy éles vonalat, a textúrák mattak, a világítás se megfelelő, még az égbolt is egy pár kilobájtos, szétnyújtott fényképből áll. A pálya teljesen élettelen, a box utcában egy teremtett lélek sincs, a mozdulatlan közönség egyetlen kartonlapból áll, talán egyedül csak a GRID-re hajazó barnás fényeffektet sikerült visszaadniuk a fejlesztőknek az életben, minden más Photoshop hazugság volt. Hasonlóan amatőr a hangzás, nem vettek hozzá egyetlen normális zenét sem, a menüben gyenge géptechno szól, verseny alatt pedig csak a motor zúgását és a váltó hangos kattanásait lehet hallani.

Verseny előtt rengeteg minden beállítható
A szimuláció egyenesen nevetséges, hiába a sok beállítás, minden rásegítés kikapcsolásával is csak azt érjük el, hogy teli gázzal kanyarodva kifaroljon az autó. Nincs tehetetlenségi erő, ha fordulunk, akkor elég csak levenni a kezünket (a lábunkat) a gázról, és a kanyar után máris újra égethetjük a benzint, teli gázzal és satufékkel gyerekjáték az első helyezés megszerzése. Az árkád stílus miatt ráadásul nem lehet játszani a fizikával sem, nem csúsztathatjuk meg az autót a rázóköveken, nem dobhatjuk ki a farát a kanyarokban, egyszóval odaveszett minden, ami egy kis szórakozást nyújthatna az állandó körözgetések alatt.

Többjátékos módban lehet kicsit hülyéskedni a barátokkal, ami már csak azért is felüdülés, mert a mesterséges intelligencia szintén csapnivalóra sikeredett. Az AI nem is vesz rólunk tudomást, úgy csinál folyamatosan, mintha nem is létezne más saját magán kívül a pályán. Egy előre megírt sínen közlekedik, mindig a legideálisabb ívet futja, kanyar előtti fékezésnél beleszáll az autónkba, kilök a sóderágyba, ha pedig a célegyenesben próbáljuk magunk mögött tartani, akkor pedig lazán nekünk jön, és keresztbe állít az utolsó métereken.

Egy ilyen szerkesztőségi BMW jól jönne
Mindezek tekintetében sajnos azt kell, hogy mondjam, nem lett jó játék a Superstars V8 Racing. El lehet venni vele egy pár napig, de ha végigvittük a bajnokságot, és ne adj' Isten még a mini feladatokat is megcsináltuk, akkor már tényleg nincs miért tovább bámulnunk a képernyőt. Nagyon gyenge lett a játék, aki színvonalas árkád versenyt akar, az szerezze be a GRID-et, aki pedig szimulátorra vágyik, az vegye meg a Race 07-et, vagy a Race Pro-t, esetleg szedje le az ingyenes Volvo: The Game-et, és megtudja, mi is az, amiért a SimBint ennyire dicséri mindenki!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. polarx
2009.06.28. 18:03
VISSZA A CIKKHEZ

raklap ..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. szabtam
2009.06.28. 18:10
"...aki színvonalas árkád versenyt akar, az szerezze be a GRID-et, aki pedig szimulátorra vágyik, az vegye meg a Race 07-et..."

köszönöm, hogy ezt így leírtad, mert ha mi írjuk, mindig jönnek az okos vitatkozók, akik szerint a grid is szim....

attól függetlenül, hogy a grid nem szim, még egy szép, élvezetes játék. de a szimulátor a te általad felsorolt játékok, és persze még pár. (rfactor, lfs,stb.)

de rendre azok mondják az arcade játékokat is szimnek, akik még nem játszottak sokáig valódi szimulátorral.

nagyon kiváncsian várom az új nfs-eket. mert mióta a feljlesztést szétbontották 3 felé, lehet, hogy kapunk egy szimulátort onnan is. elvileg új csapat csinálja. de azért hiszem majd, ha látom....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jadam92
2009.06.28. 19:09
nem bírom azokat a játékokat ahol nincsen aúúútónak logoja ami pl mercédesz :=
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Csaber
2009.06.28. 19:54
jadam92:ez embere válogatja nekem ez nem számít és soha nem is fog számítani ha nem szimulátor a játék

flameKing: az értékelés miatt ne aggódj volt olyan játék amit mindenhol 90% -ot kapott minimum és megvettem kipróbáltam nos 1 óra játék után letöröltem a gépről , de olyan játék is volt ami sehol sem kapott még 70%-ot sem és nagyon elvoltam vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. bajszi
2009.06.28. 20:50
Szimulátor vagy árkád -ha billentyűzetről jól játszható akkor az nem szimulátor!!! :lol: ./vs nem minden árkád irányitható bill-ről.Ez a játék meg f...,BMW vel tolhatom a Grid-ben is,DTM-et meg T.R.D.3-ban !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Csaber
2009.06.28. 21:03
bajszi: ezzel a megállapításoddal nem értek egyet , a legtöbb autós szimulátort amatőr fokozatban " rendesen " lehet bill.-ről (és vagy Bill.+egérrel irányítani) , igaz akkor épp csak a lényeg veszik el a játékból...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Tirexi
2009.06.29. 07:04
HD Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=mVMetoruERs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Csaber
2009.06.29. 11:43
flameKing :amikor nem volt még kormányom (már több mint 3 éve van ) akkor találkoztam a bill.+egér kombinációval nem terjedt el sajnos , pedig sokkal jobb mint a billentyűzet magába , szóval ebben egyetértünk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. padavan
2009.06.29. 21:30
Erős túlzásnak érzem ezt a tesztet, igazságtalanul le lett húzva ez a játék. Igaz, nem egy kimondott hc szim, de ezt nem is álította senki. Amúgy mi lenne a szimulátor? Én rendszeresen játszom a szimulátornak kikiáltott rFactorral és billentyűzettel kiválóan vezethető, bár nem kétlem, hogy több mp-s hátrányban vagyok a kormányos társaimmal szemben. De ettől függetlenül még véletlenül sem bizonyulnak vezethetetlennek az erre a játékra írt modok.

Ez a játék egy könnyed kikpacsolódás és egy korrekt produkció. Nem akar többnek látszani mint ami, nem lett száthájpolva, ennek megfelelően egy kiegyensúlyozott élményt nyújt.

Amit pedig a grafikáról írt a tesztelő, az egyenesen nevetséges. Teljesen megfelel a mai szintnek ez a megjelenés, nem egy csilivili effektparádé, de szégyenkezésre sincs semmi oka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!